Is er misschien ook een andere vorm om ZwaarteKracht op te wekken, zoals magnetisme?Diadem schreef op 09 augustus 2002 @ 14:17:
[...]
Inderdaad. De meest tactische vorm voor een ruimteschip is dan ook een enorme cylinder, met een veel grotere straal dan hoogte. Een soort koektrommel dus.
De brandstof hang je in een serie gelijkgevorme tanks er achter. Elke tank die leeg raakt stoof je af. In de cylinder heerst zwaartekracht door je versnelling.
Nadat je stopt met versnellen laat je het hele schip om zijn as draaien. Alle woongedeeltes stop je dan aan de buitenkant van de cylinder, zodat daar een grote centripitale kracht heerst. De opslagruimtes en andere dingen waar minder vaak mensen komen stop je in het midden, waar geen centripitale kracht is. Als je snel genoeg ronddraait kom je makkelijk bij de 1g.
Afremmen doe je door eerst te stoppen met draaien, dan het hele schip rond te draaien, en de moter weer aan te zetten.
Probleem is dus dat twee keer tijdens de reis de richting waarin de zwaartekracht werkt veranderd. Je zult hier dus bij het bouwen van het schip rekening mee moeten houden, en tijdens het wisselen ook zorgen dat je je meubels vastbind enzo
Jaja, ik heb hier over nagedacht. Al deze ideeën zijn dan ook (c) mij dus niet jatten zonder toestemming
Ik ben nu in 3dmax ook een Rond Ruimt station aan het maken puur vanwege de zwaartekracht.
Als we geen kunstmatige zwaartekracht kunnen op weken is het vrijwel onmogelijk om langdurige klonies te maken
Doe je dit wel krijg je mutaties van de mensen netzoals in StarTrek alleen dan lijken ze niet meer op mensen ook
Het Nadeel van verschillende mensen is dat er oorlog kan ontstaan tussen werelden, nu gebeurt het ook op WoonGebied niveau omdat sommige mensen een ander dialect hebben. Die gaat door tot op landelijk niveau, oorlog dus.
Is er hier misschien een oplossing voor?
With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things