[W2k] SP3 is uit. Engelse versie.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 642 views sinds 30-01-2008

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 14:21

bitflusher

flushed die *** pc

ik ben aan het proberen een quiet installatie te maken voor alle netwerkgebruikers maar de quiet mode krijg ik niet aan de gang, iemand dit gelukt??

wat ik heb gedaan:

1. w2ksp3.exe -x gerunt om uit te pakken
2. scriptje gemaakt met volgende code:

code:
1
\\server\share\map\i386\update\update.exe -u:\\server\share\map\unattend.txt -f -q

code van unattend.txt
code:
1
2
3
4
[Components]
IEAccess = Off
OEAccess = Off
WMPOCM = on

als ik dit run krijg ik een schermpje met variabelen, als ik dat bekijk lijkt alles wel ok

helaas is de microsoft servicepack 3 site (aangegeven in releasenotes) nog niet open: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=7321

laat maar de mapnaam was "w2ksp3 streamline" dat werd afgekapt naar w2ksp3 :+ en in die dir stond de niet uitgepakte w2ksp3.exe die kon niet goed miet variabelen omgaan (geen idee waarom) maar een spatie minder doet wonderen (quotjes werkt ook)

[ Voor 0% gewijzigd door bitflusher op 01-08-2002 14:39 . Reden: domdomdom ]

Verwijderd

Heeft er iemand nog een mirror waar sp3 ook op staat, heb hem bij microsoft al 3 x gedownload. En krijg steeds de melding dat de file corrupt is.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:54

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 17:19:
Heeft er iemand nog een mirror waar sp3 ook op staat, heb hem bij microsoft al 3 x gedownload. En krijg steeds de melding dat de file corrupt is.
Helaas krijg ik die melding ook.. En ik wil graag de server updaten voordat mijn ouders terug zijn van vakantie (nog 2 uurtjes)

AKA Rinkel weblog

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 21:57

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 17:19:
Probeer deze (100mbit :)) anders maar. Eind van de week ofzo pleur ik 'm er weer af.

Eindelijk issie er tenminste, zat er al lang op te wachten, wil namelijk weer terug naar Win2k... Xp Pro bevalt me niet echt (in zo'n geval ben je dan toch weer blij dat je 'm via andere wegen dan de winkel bemachtigd hebt, zullen we maar zeggen O-))
Wie weet gaat m'n Radeon het dan ook eindelijk goed doen (zie sig)

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

• 4POX

4POX

Everybody is wired

leipie schreef op 01 augustus 2002 @ 18:28:
[...]

Probeer deze (100mbit :)) anders maar. Eind van de week ofzo pleur ik 'm er weer af.

Eindelijk issie er tenminste, zat er al lang op te wachten, wil namelijk weer terug naar Win2k... Xp Pro bevalt me niet echt (in zo'n geval ben je dan toch weer blij dat je 'm via andere wegen dan de winkel bemachtigd hebt, zullen we maar zeggen O-))
Wie weet gaat m'n Radeon het dan ook eindelijk goed doen (zie sig)
corrupt

AKA Rinkel weblog

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is het nou echt zo dat ik de enige ben met het probleem dat URL's in Outlook e-mail messages NIET meer te launchen zijn na install van SP3 ???

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
is datgeen beveiliging tegen virussen ofzo? ik kan me namelijk herinneren dat ik er 'n half jaar geleden iets over gelezen heb

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DOOMer schreef op 01 augustus 2002 @ 18:56:
Is het nou echt zo dat ik de enige ben met het probleem dat URL's in Outlook e-mail messages NIET meer te launchen zijn na install van SP3 ???
Moet je even in Internet explorer naar Tools -> Internet Options gaan, en dan naar het tabblad Programs, en dan even Reset Web Settings kiezen.

Dit is een bekende bug, die al een hele tijd bestaat, nog van vóór Windows 2000 zelfs maar uit was.

Virussen? Scan ze hier!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Flat© schreef op 01 augustus 2002 @ 18:57:
is datgeen beveiliging tegen virussen ofzo? ik kan me namelijk herinneren dat ik er 'n half jaar geleden iets over gelezen heb
HELD HELD

disable norton .. en boem.. het werkt

AKA Rinkel weblog

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

4POX schreef op 01 augustus 2002 @ 19:01:
[...]

HELD HELD

disable norton .. en boem.. het werkt
O, gebruik je Norton? Ja, die doet wel vaker moeilijk bij nieuwe SP's, dan moet er weer een fix uitkomen etc. Ik kan me ook nog zoiets herinneren toen SP2 uitkwam, dat werkte in eerste instantie ook niet met een bepaalde Norton-versie, tot er een fix voor kwam.

Virussen? Scan ze hier!

• LEiPiE

LEiPiE

Da's knap... heb 'm namelijk net zelf uitgepakt en dat werkte gewoon...
naja, dan pleur ik 'm weer weg, jammer dan.

Beter: ik leg wel ff een symlink naar de versie die ik geextract heb, heb die namelijk daarna gekopieerd naar m'n webdir. Lijkt me alleen heel sterk dat in een kopie op dezelfde disk er iets fout gaat.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

leipie schreef op 01 augustus 2002 @ 19:15:
[...]

Da's knap... heb 'm namelijk net zelf uitgepakt en dat werkte gewoon...
naja, dan pleur ik 'm weer weg, jammer dan.

Beter: ik leg wel ff een symlink naar de versie die ik geextract heb, heb die namelijk daarna gekopieerd naar m'n webdir. Lijkt me alleen heel sterk dat in een kopie op dezelfde disk er iets fout gaat.
STOP Hij is wel goed

AKA Rinkel weblog

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
sp3 loopt hier (thuis) als een speer, kheb 2x windows 2000 Advanced server staan, die onderling met een Gigabit nicje staan te praten.

eergisteren (met sp2) haalde ik nog maar 330 megabit en nu zit ik op 470 megabit, ik weet het lang geen 1000 maar goed dan mag je ook niet verwachten van die deskopt gigabit kaartjes (32bit pci bus overigens)

(datatransfers vanuit het geheugen overigens, en niet van de HDD)

nic=intel pro 1000 MT

er heeft dus een flink optimalisatie plaatsgevonden op het gebied van de tcp/ip stack..

ook mijn 100mb netwerkverbindingen zijn een stukje sneller (zaten al op de max van 11,2 Megabyte, maar zitten nu op 11,4.. :)

A wise man's life is based around fuck you

• remotehost
  • Niet online
Het alleen maar resetten in IE van mijn Websettings hielp niet, het opnieuw toevoegen van de registry-key uit bijgaand kb-article gelukkig wel. Ik kan nu dus weer URL's uit Outlook e-mail msg's launchen. :)

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;q310049

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik heb al een probleempje gevonden.. Op mijn server is de applicatie log corrupt geraakt. Maar ik kan die nu niet wissen.

Dus hoe kan ik weer een nieuwe log aanmaken en die ouwe weggooien (waar staat het op de harddisk ? )

AKA Rinkel weblog

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Kakarot schreef op 01 augustus 2002 @ 10:21:
hmm hij staat nog niet op win2k site van mikkiesoft.. ik wacht nog ff met installeren tot ie vanmiddag daar staat :)
http://www.microsoft.com/...vicepacks/sp3/default.asp :+

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wildhagen schreef op 01 augustus 2002 @ 14:20:
[...]
Typisch, ik heb 6.4.09.1124...
Deployment notes + readme:

http://www.microsoft.com/...icepacks/sp3/spdeploy.htm

Ik heb ms02-032 niet geinstalleerd trouwens (pre-sp4) ;)
da's die DRM shoved-down-your-throat patch die als je de technotes van de vulns goed leest eigenlijk helemaal niet nodig is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• flat
  • Niet online
waarom krijg ik op heel die site van microsoft geen fatsoenlijk changelg gevonden?
't enige wat ik kan vinden is 'n lijst van de bugs in SP3 :P

--Roy Goodman

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 21:12
Omdat je niet goed gekeken hebt, d'r staat gewoon een link op de SP3 info pagina:
SP3 bug fixes per category

Ik denk dat ik het ook maar eens ga wagen nu... :>

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

• flat
  • Niet online
heb idd niet goed gekeken dan :X

--Roy Goodman

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
480kb/s (max van @home) :D

• LEiPiE

LEiPiE

4POX schreef op 01 augustus 2002 @ 19:38:
[...]

STOP Hij is wel goed
Te laat :)
is al weer ff een symlink :)

ondertussen tik ik dit vanaf m'n nieuwe win2k (AS) install na van m'n oude w2kasSP2 cd geboot te zijn, direct op pause en toen w2kasSP3 cd er in en op enter rammen. Is iets mis gegaan bij 't branden, krijg een "NTLDR not found" error, terwijl NTLDR wel degelijk op de disk staat (i386 dir)... is ook de eerste CDRWIN versie die m'n burner (Aopen CRW1232PRO) lijkt te ondersteunen (ja, ik ben niet vergeten dat ene getalletje op 4 te zetten :))
* LEiPiE rent gillend terug naar Nero 5.5 8)7
(dan maar speciale cd's bij een huisgenoot burnen)

mmmz, radeon crasht ook nu... was in ieder geval dus niet XP waar 't aan lag :( Moet wel de LX chipset zijn ondertussen :(

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik hem slipstream dan krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://swazilandkif.homestead.com/files/hm.gif

Hij zegt wel dat alles OK is maar ik twijfel als ik naar de progress bar kijk.

Bij jullie hetzelfde of is het foute boel bij mij :?

• Tyrael
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2024
Ja dat had ik ook met die progress bar... maar alles is gewoon ok !
Heb al 2x een schone install achter de rug.

Maar mijn probleem is dat ik niet meer kan updaten via de windows site :(
ik hoop niet dat dit te maken heeft met die nieuwe eula shit :(
dat zal namelijk zwaar klote zijn :(

dit gezeik krijg ik:

Afbeeldingslocatie: http://tbcc.gamepoint.net/Windowsfout.jpg

nog meer mensen met dit probleem ?

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tyrael schreef op 02 augustus 2002 @ 19:07:

dit gezeik krijg ik:

...plaatje

Fffew, bedankt kan ik weer verder. :)

Wat die updates betreft die haal ik meestal bij neowin.net op waar de goede links staan naar de .exe updates. Voordeel is dat je dan alle updates op je schijf hebt staan voor een volgende schone OS install.

• Brent
  • Laatst online: 16:57
anders moet je http://corporate.windowsupdate.microsoft.com eens proberen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
volgens mij heb jij een Nederlandse IE en een engelse SP, misschien dat het daaraan ligt?

Dit was dus een quote voor meneer Tyrael

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Tyrael
nee dat die update page nederlands is gewoon een instelling van ie.

Ik heb dus voor de duidelijkheid alles engels.

en het liefst heb ik natuurlijk dat alles gewoon automatisch gaat en dat ik niet
elke update apart hoef te downloaden en te installen.. maarja als er niks anders op zit :/

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
...

dit gezeik krijg ik:

[screendump van WU]

Yep, met W2KPro_SP3, maar niet met AS_SP3 :?

Systeem

• Tyrael
Ja volgens mij blokt ms net zoals in de aankomende sp1 van xp bepaalde keys ofzo.
Ik zou het anders echt niet weten.

Weet iemand messchien hoe je de key van win2k kan veranderen na de installatie :?
In xp kan het en het is volledig legaal.

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 21:12
Hmm, heb nog geen enkel probleem gehad... zal m'n laptop morgen wel ontploffen of zo... ;)

- Download: in één keer goede file van MS
- Install: verliep vlekkeloos
- WindowsUpdate: werkt nog gewoon

Alleen vervelend dat ie IE6 vervangt met IE5.5... en ik heb nou MediaPlayer 7.1, geen idee of ik dat al had :D

Merk verder heel weinig verschil...

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Verwijderd

dit gezeik krijg ik:

afbeelding

Probeer eens in [c:\WINNT\Downloaded Program Files\...] de geinstalleerde Objecten gerelateerd aan 'Windows Update' te verwijderen (remove).

Bij mij heeft het geholpen > kan weer updaten B)

• Tyrael
Nee helaas kan nog steeds geen updates installen
kheb alle 2 de files die in downloaded program files zaten ge-removed.

helaas zonder succes.
maar bedankt voor de tip.

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
heb hier net me systeem kaal geinstald met drivers etc zal ik sp3 erop gooien of wachten of sp 2 ??? veel bugs zo te lezen... :?

• _MaLa_
heb hier net me systeem kaal geinstald met drivers etc en draai nu zonder sp, zal ik sp3 erop gooien of wachten of sp 2 ??? veel bugs zo te lezen... :?

Verwijderd

Ik ben meer bezig of je die auto update van m$ uit kan zetten en dat dus ook niet je serials en version van WMP en windows naar M$ automatisch gaan. Voordat ik hier niet zeker over ben r aak ik SP3 niet aan. BTW weet iemand hier meer over?

• _MaLa_
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 22:16:
Ik ben meer bezig of je die auto update van m$ uit kan zetten en dat dus ook niet je serials en version van WMP en windows naar M$ automatisch gaan. Voordat ik hier niet zeker over ben r aak ik SP3 niet aan. BTW weet iemand hier meer over?
jah dat vind ik ook ik raak hem ook nog nie aan :P maar zonder sp is ook nie alles...

Verwijderd

Die auto update kan je naar verluidt uit zetten in het configscherm ofzo tijdens de instal en je moet een service disabelen. Maar het gaat ook om de shit die naar verluidt wordt doorgelogd naar de servers van M$, ben benieuwd hoe dat zit en meer:HOE DAT UIT KAN VAN DAT STELLETJE HAZEN VAN M$! DIT IS ALLEEN EXTRA GEBRUIKSGEMAK VOOR DE GEBRUIKER ALS JE HET OOK (MAKKELIJK) KAN UITZETTEN! ZONIET IS HET GEWOON TRIEST VAN M$ WAT DE REDEN ERACHTER DAN OOK IS. MIJN PC MAG ALLEEN DINGEN DOORLOGGEN EN/OF DAT SOORT SHIT DOEN WANNEER IK DAT WIL, ANDERS NIET.

Zucht, dat roept iedreen met een beetje verstand al jaren. Ik ga maar eens genieten van mijn avond met een rosétje. proost

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Ik heb hier 2 pc geupdate met dat service pack en geen problemen. En de Windowsupdate site zal wel een beetje overbelast zijn.
Er zijn ook nieuwe deployment utilities voor, maar die moet ik nog eens bekijken.
Je kunt het woordje "hide" verwijderen uit je SYSOC.INF en dan met Add/Remove proberen te uninstallen, maar bij mij wil ie niet weg. Wat ik heb gedaan is de Service gedisabled. En ik heb deze vier files verwijderd: wuauserv.dll, wuaueng.dll, wuauclt.exe, wuaucpl.cpl. SFC zeurt dan wel dat ie ze wilt gaan restoren maar dat annuleer ik dan maar ("SFC.EXE /PURGECACHE /CACHESIZE=0")

Misschien is het mogelijk om mbv een unattended installe die "feature" helemaal niet mee te installen (geslipstreamed).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Brent
  • Laatst online: 16:57
_MaLa_ schreef op 02 augustus 2002 @ 22:10:
heb hier net me systeem kaal geinstald met drivers etc en draai nu zonder sp, zal ik sp3 erop gooien of wachten of sp 2 ??? veel bugs zo te lezen... :?
sp3 uiteraard

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Vanaf deze site:
http://www.bink.nu/bootcd/
heb ik nu mijn w2k sp3 cd gebakken (ja, uiteraard eerst op cdrw :P), alleen nu heb ik hem op m'n werk op een testpc geinstalleerd, hoefde geen serial etc in te vullen, maar toen keek ik bij deze computer > rechtermuisknop > eigenschappen en toen zag ik geen service pack 3 staan.

nu heb ik het donkerbruine vermoeden dat ik bij deze stap een fout heb gemaakt:
I even copied the content of the service pack3 files to the i386 folder
so that I can use this CD to update existing win2k machines to Service Pack 3, just like an original sp3 CD that you can get from MS.
Caution! don't overwrite files and folders in i386 folder
Vervolgens (toen ik dus die i386 dir ging kopieren), kreeg ik een melding van windows of ik de bestanden in dezelfde directories wilde zetten (dus van /i386/LANG/* naar i386/LANG/). Ik antwoordde dus dat ik dat niet wilde doen.
Maar nu naderhand denk ik dus dat ik dan natuurlijk maar een klein deel van sp3 heb gekopieerd |:(
ach ja, nu even "ja" beantwoord en m'n cdrw opnieuw gebrand. :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• yonexfreak
  • Niet online
en doet ie het nu wel? :)

I don't drive fast, I only fly low!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 22:28:
Die auto update kan je naar verluidt uit zetten in het configscherm ofzo tijdens de instal en je moet een service disabelen. Maar het gaat ook om de shit die naar verluidt wordt doorgelogd naar de servers van M$, ben benieuwd hoe dat zit en meer:HOE DAT UIT KAN VAN DAT STELLETJE HAZEN VAN M$! DIT IS ALLEEN EXTRA GEBRUIKSGEMAK VOOR DE GEBRUIKER ALS JE HET OOK (MAKKELIJK) KAN UITZETTEN! ZONIET IS HET GEWOON TRIEST VAN M$ WAT DE REDEN ERACHTER DAN OOK IS. MIJN PC MAG ALLEEN DINGEN DOORLOGGEN EN/OF DAT SOORT SHIT DOEN WANNEER IK DAT WIL, ANDERS NIET.
Ook heeft M$FT het bericht bij WindowsUpdate verwijderd, dat er geen informatie naar M$FT verzonden wordt. Dit is het toppunt; als Lindows nou eens een keer uitkomt en ècht ondersteuning biedt voor Windows-programma's en spellen, zou ik het graag installeren.

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
ik heb hier geen pc over, dus zal moeten testen op m'n werk :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Schei nou verdomme eens uit met dat kinderachtige $$$ telkens!

Ik zeg toch ook geen LinSucks of Debielan?

Als Windows als produkt van MS je niet aanstaat, gebruik het dan ook niet.

Ik ben ook niet blij met de manier waarop MS zijn zaken probeert te regelen, maar ik ga me niet verlagen tot dat soort kleuter-opmerkingen.

:r

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nou okee,
brandschone W2K plus SP3 gedaan.
probleemloze installatie, geen verdere problemen gevonden, uitsteekbare performance.
Enige issue: windows update werkte niet goed (activeX foutmelding :? ). (ja dure legale versie |:( )
Update vanaf deze link verliep probleemloos.

En, laat ik eens even lekker vrijzinnige meningen verkondigen:
Wat is W2K toch vre-se-lijk veel volwassener dan XP :)
No flame intended, ik geef slechts mijn bescheiden mening.
W2K is bijna net zo bruikbaar als linux O+

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 03 augustus 2002 @ 23:44:
[...]

Schei nou verdomme eens uit met dat kinderachtige $$$ telkens!

Ik zeg toch ook geen LinSucks of Debielan?

Als Windows als produkt van MS je niet aanstaat, gebruik het dan ook niet.

Ik ben ook niet blij met de manier waarop MS zijn zaken probeert te regelen, maar ik ga me niet verlagen tot dat soort kleuter-opmerkingen.

:r
Juist die manier waarop m$ die zaken regelt vraagt om deze "tekens". Ze gedragen zich toch als kleuters?! Ze maken het er toch naar? Major respect voor hun software ondanks de bugs, maar de policy eromheen is in en in triest! Ik snap het ook niet van ze, ze graven hun eigen graf!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zullen we maar weer even verder gaan met discussieren over SP3?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 11:13
Dan doe ik toch echt iets verkeerd, haal met mijn pc (op @home) toch we vaker 600kb/s enzo stabiel. Draaide eerst op 2000 en nu op xp (oke shoot me :+ )
nouja op mijn andere pc (wel win2k) draait win2k prima en de snelheden op mijn netwerk (100mbit) gaan er goed door omhoog.

Wèh zedde gij??

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Scorperito schreef op 03 augustus 2002 @ 19:31:
Vanaf deze site:
http://www.bink.nu/bootcd/
heb ik nu mijn w2k sp3 cd gebakken (ja, uiteraard eerst op cdrw :P), alleen nu heb ik hem op m'n werk op een testpc geinstalleerd, hoefde geen serial etc in te vullen, maar toen keek ik bij deze computer > rechtermuisknop > eigenschappen en toen zag ik geen service pack 3 staan.

nu heb ik het donkerbruine vermoeden dat ik bij deze stap een fout heb gemaakt:
[...]

Vervolgens (toen ik dus die i386 dir ging kopieren), kreeg ik een melding van windows of ik de bestanden in dezelfde directories wilde zetten (dus van /i386/LANG/* naar i386/LANG/). Ik antwoordde dus dat ik dat niet wilde doen.
Maar nu naderhand denk ik dus dat ik dan natuurlijk maar een klein deel van sp3 heb gekopieerd |:(
ach ja, nu even "ja" beantwoord en m'n cdrw opnieuw gebrand. :)
Die andere doet het dus _niet_
die ik eerst had, werkte wel, maar ik kreeg bij deze computer > eigenschappen niet service pack 3 te zien...
weet iemand wat ik foutdoe?

• LEiPiE

LEiPiE

No new updates have been published to the Windows Update Corporate Web site since March 1, 2002.

New updates are available at the following locations:

To find updates for Windows XP and Windows 2000, go to the Windows Update Catalog. Note You must be running Windows XP or Windows 2000 to access the new Windows Update site. This site will support Windows Millennium Edition (Windows Me) and Windows 98 in the future.

Verwijderd

w00t w00t nu kan ik tenminste halflife weer spelen op win2k zonder dat tie gaat zeuren over sp3 is not installed :)

overigens er waren nog wat bugs, dus nog ff wachten

Verwijderd

Ik heb een probleempje sinds ik de SP3 geinstalleerd heb. Denk dus dat het daar aan ligt :). In ieder geval kan ik geen games meer spelen in full screen, want dan minimized ie 'm automatisch. Ik kan 'm dan wel weer maximizen, maar dan krijg ik een zwart beeld om na enkele secondes weer geminimized te worden...dat wordt dus uninstallen..

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 10:28:
Ik heb een probleempje sinds ik de SP3 geinstalleerd heb. Denk dus dat het daar aan ligt :). In ieder geval kan ik geen games meer spelen in full screen, want dan minimized ie 'm automatisch. Ik kan 'm dan wel weer maximizen, maar dan krijg ik een zwart beeld om na enkele secondes weer geminimized te worden...dat wordt dus uninstallen..
Heb je de nieuwste videodrivers al geprobeerd? Wil namelijk ook nog wel eens iets uitmaken.

En welke DirectX heb je geinstalleerd? Misschien lonend om meteen te upgraden naar 8.1 :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ik heb directX 8.1 en redelijk nieuwe detonators. Maar het is pas gebeurt met de installatie van SP3. Dus lijkt me niet zo snel dat nieuwe drivers dan ineens helpen...maar goed, probeer ik het wel.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 10:40:
Ik heb directX 8.1 en redelijk nieuwe detonators. Maar het is pas gebeurt met de installatie van SP3. Dus lijkt me niet zo snel dat nieuwe drivers dan ineens helpen...maar goed, probeer ik het wel.
Het hoeft idd niet te helpen, maar het kán wel.

Ik kan me namelijk nog wat herinneren uit mijn helpdesk-verleden. Was weliswaar onder NT4, maar toch. Hadden ze een bepaald Matrox-kaartje met een bepaalde driver-versie (die toen al behoorlijk oud was). Werkte op zich prima. Tot ze SP5 gingen installeren, toen gaf hij opeens strepen op het scherm. Nieuwe drivers geinstalleerd (verder niets veranderd). Problem solved...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ik heb alleen de problemen met games in full screen. Verder werkt het perfect.

Heb trouwens een GF2 Pro. Maar ben nu 29.42 aan het downen.

Verwijderd

Hoe zit het met de automatic update die je kan uitzetten? Doe je die in het configscherm na de update of tijdens de install onder een bepaald knopje? Verder wellcht kan iemand een kleine poll starten over wie al SP3 draait?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Succes.

Mocht het niet helpen, zou ik zo 1-2-3 geen andere oplossing weten helaas...

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 10:44:
Hoe zit het met de automatic update die je kan uitzetten? Doe je die in het configscherm na de update of tijdens de install onder een bepaald knopje? Verder wellcht kan iemand een kleine poll starten over wie al SP3 draait?
Ga naar Control Panel -> Administrative Tools -> Services. Disable de "Automatic update service" service (en druk ook even op stop).

Dat is alles.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Het werkt! Vaag maar waar. Thanx voor de tip!

Verwijderd

maar je had toch de service en iets anders onder geinstalleerde software of zij deze het zelde?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 14:33:
maar je had toch de service en iets anders onder geinstalleerde software of zij deze het zelde?
In Control Panel heb je d'r ook een item voor, maar als je de service disabled word dat item ook meteen greyed out, en is dan niet meer actief. Service disablen is dus voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

kijk eens in je AU.INF voor deze automatische update bestanden

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• psychopot
  • Laatst online: 15-06-2016

psychopot

- Dieuvius Morncy -

Nou er staat al een mooi topic.
Het lijkt erop dat ik dat toch een van de eerste ben met een 'bug'?

Na het dl-en van het SP3 (ging snel genoeg maar geen ID hoe snel B) ) heb ik de installatie gedraaid.

Na een reboot van mijn machine ging ik op zoek. Ik vond in mijn Device Manager dat zowel mijn CDR als mijn CDlezer niet langer wensten te functioneren.

Het betreft een default CDlezertje E-IDE CDROM 40X/AKU
[Foutmelding: This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)]

IOMEGA ZIPCD 650 USB divice
[This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)]

Iemand enig ID?

:: beter gebakken lucht, dan geen lucht ::
Specs @ home

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 10:40:
ummm videodrivers worden direct in de kernel geladen... dit betekent dat nvidia e.a. je kernel zeker kunnen verneuken... aan de andere kant je performance gaat omhoog...

ik kan me er dus wel iets bij voorstellen dat na sp3 je reedelijk nieuwe videodrivers toch niet helemaal goed zijn :)

Verwijderd

psychopot schreef op 14 augustus 2002 @ 13:59:
Nou er staat al een mooi topic.
Het lijkt erop dat ik dat toch een van de eerste ben met een 'bug'?

Na het dl-en van het SP3 (ging snel genoeg maar geen ID hoe snel B) ) heb ik de installatie gedraaid.

Na een reboot van mijn machine ging ik op zoek. Ik vond in mijn Device Manager dat zowel mijn CDR als mijn CDlezer niet langer wensten te functioneren.

Het betreft een default CDlezertje E-IDE CDROM 40X/AKU
[Foutmelding: This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)]

IOMEGA ZIPCD 650 USB divice
[This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)]

Iemand enig ID?
ff nieuwe drivers installen??

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 17:54

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Desbetreffende hardware al verwijderd en gereboot?

(PnP OS in je BIOS wel uit dan!)

Godfather Bodybuilding topic reeks

• psychopot

psychopot

- Dieuvius Morncy -

Thnx, maar ik had beide tips al geprobeerd.

Beide drives 'uninstalled' en opnieuw laten vinden via 'Add/Remove
Hardware'. Daar vind hij ze beide (keurig), maar wederom blijft hij
in de Device Manager zeggen dat er een probleem is met de drivers
van beide apparaten.(zie boven)

Beide ROM's werden tot voor het draaien van SP3 netjes herkent
door Win2K SP2, dus het BIOS stond al goed.

Inmiddels ook al een Repair van Win2K SP2 gedraaid en SP3 weer
opnieuw er overheen: mocht tot op heden allemaal niet baten.

Specs @ home

• MrJ

MrJ

Al geprobeerd drivers te vinden via de WindowsUpdate?

• psychopot

psychopot

- Dieuvius Morncy -

Jep. Werkt ook niet.

Inmiddels ook de CDR uninstalled en losgekoppeld. Dit omdat
Windows Troubleshooter zegt het volgende over het probleem:

Device Manager Error Code 31
This device depends on another device that is not functioning correctly.

Maar er zijn verder geen problemen met andere apparaten ... 8)7

edit:

Probleem doet zich voor op mijn werk!

[ Voor 0% gewijzigd door psychopot op 15-08-2002 12:39 . Reden: Toevoeging ]

Specs @ home

• MrJ

MrJ

Ook de hardware 'helemaal' verwijderd?

Dwz:
uninstall in ad/remove hardware
uninstall in ad/remove hardware maar dan de hiddendevices doorlopen
pc uit
hardware loshalen
pc aan
alles keurig verijderd?
hardware er weer in
pc aan (P&P in je BIOS uit!!!)
inloggen als admin
Windows de hardware laten dedecteren

anders misschien rollback van SP3????

• Fallout
  • Laatst online: 16:43
ok..ik ben nu bezig met het slipstreamen. Volgens de guide moet ik nero openen, maar niet express. Heb ik nu de verkeerde versie ofzo?

• Vaguh
  • Laatst online: 01-05-2025
Nee je hebt beide versies, moet je maar eventjes zoeken. Nero heeft "zeg maar" nu 2 soorten/versies (ze zijn hetzelfde verder dus alleen de layout is anders dacht ik zo gelezen te hebben) brandproggies, 1tje voor dummies en een anders voor gevorderde. (Ja sorry maar 'k weer het ook niet anders te omschrijven dan als voor dummies :) ). Je moet ze dus beide geinstaleerd hebben staan als je de laatste nero gedownload en geinstaleerd hebt.

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

Verwijderd

Klinkt misschien allemaal raar hoor, maar ik heb gisteren de NL versie gedownt.
Lullige is ik weet niet meer waar, zal zo wel effe kijken

Kwamen er vandaag achter dat er wel zichtbaar het een ent ander veranderd.
Extra knoppies enzo

• Vaguh
  • Laatst online: 01-05-2025
Morge , ik heb eventjes een andere vraag. Kijken of iemand dat hier kan beantwoorden. Wat meestal de vraag is als je een server heb draaien en het draait is het dan wel slim om er een nieuwere SeriverPack van Microsoft erop te zetten. Aangezien het gewoon draait. Aan de andere kant zijn er wel "bijv" de bekende security issues die bljven bestaan en met zo'n Service Pack kunnen worden opgelost(ook niet altijd helaas). Wat adviseren jullie mij om gewoon Service pack 3 op de windows2000 server te instaleren of hem laten voor wat hij is en het op servicepack 2 laten draaien. Ps als je zegt dat ik moet updaten zet er dan ook een statement of een bevestiging bij van waarom en niet alleen van bijv "update hem maar update's zijn altijd goed", vertel dan ook waarom update's altijd goed zijn. (onderbouw je antwoord dus thnx!)

Thnx

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• ziggyzaggy
  • Laatst online: 03-08-2022
Sorry, heb het draadje niet helemaal gelezen, dus als het al voorbij is gekomen: don't shoot me. Wanneer je sp3 installeerd op een verse w2k server, heb je dikke problemen met de windows updates. Maw er kan geen connectie gemaakt worden voor het daadwerkelijk downloaden van de updates. Oplossing: ga naar alternative update site | of installeer eerst een andere update en daarna pas sp3.

Verwijderd

HA, gevonden, gewoon op windows site
http://www.microsoft.com/...vicepacks/sp3/sp3lang.asp
ken je taal kiezen en goahn...

LEUK HE |:(

Verwijderd

Moet ik gewoon de express pakken voor sp3 want gewoon onder windows update staat hij niet :?

en ik wil natuurlijk geen problemen hebben

Verwijderd

bij mij doetie het gewoon goed hoor, een paar xtra knoppies

en natuurlijk prachtige windows fouten.

Nieuw menu bij software install. kan ik kiezen wat ik voor standaard proggies wil gebruiken

BV
>> standaard proggie voor email = ooutlook express
kies je huidige of out look express !! |:(
>> standaard proggie voor internetten = internet explorer
kies je huidige of internet explorer !! |:(

Vind ik wel komisch
maar er zitten ver nog wel wat extra dingen vbij, die het gebruik van 2000 als beheerder iets wat makkelijker maakt.

En verder nog geen bugs tegen gekomen. maar dat is logies na in totaal 4 uur gedraait te hebben onder w2k sp3

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 11:19
ik heb op server (SBServer) bij klant SP3 geinstalleerd loopt als een zonnetje en ben ook van mijn MAD.EXE foutmelding af die ik voorheen altijd 100x per dag kreeg :) (bij wijze van) volgens knowledge base van MS mag je deze negeren.... lekker is dat :)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Erm kannik nu gewoon sp3 installeren zonder problemen

en is die file nu zo klein 650 kb

Verwijderd

Heb in dit optic nog niks gelezen over de beveiliging van Microsofts kant tegen illegaal kopieren. Kan ik verwachten dat je na SP3 net zoals SP1 voor XP ook gezeik krijgt met updaten? Zit hier ook iets ingebouwd zodat je dadelijk het haasje bent als je een illegale versie hebt?
Niet dat ik dat heb hoor, maar de vriendin van mijn zus en daar dan weer de moeder van, die ken dan weer een vrouw waarvan de man wel weer een illegale versie heeft, daar vraag ik het eigenlijk voor. O-)

Verwijderd

die file is idd zo klein
als je um start, dan gaat ie de rest van je service pack 3 downen... :(
hoop niet dat je nog een zeldzame met een modem ben,
want dan duurt het nog wel effe he, 123 mb met 1 modempie die misschien wel 5 kb per seconde haalt :9 ben je lekker lang bezig :z

Veel geluk er mee

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Hmm SP3 is beetje nepzooi:
- 2 x Win2k Server (1 advanced) wensen 2 x zoveel cputime uit te trekken voor hun dagelijkse dingen. Ook is de diskperf stukken lager en veel meldingen van gemiste perf. lib. calls (duh, komt omdat ie te druk is).
- 5 x win2k pro machine: geen ondertiteling meer in miniDvd, alle namen van die films worden max 8 tekens en je kan doen en laten wat je wilt maar ondertitels pakt ie niet meer. Verder zijn er 2 machines instabiel geworden, ook na deinstalleren van SP3.
- Veel logmeldingen in de workstation's hun log. Allemaal vage dingen (netwerk kwijt, master browser kwijt, e.d.)

Kortom.. je kan beter SP3 laten voor wat het is, want tot nu toe brengt het niet veel goeds. Deze dingen zijn echt gekomen door SP3.

IOTDomotica op YT. Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Kheb een probleempje met slipstreamen (hoop dat het hier kwijt kan)
Ik kan sp3 niet met dat commando uitpakken(w2ksp3.exe -x) dus heb ik hem hernoemd naar zip en extracted met winrar. So far so good.
Daarna ook het slipstreamen gaat goed. Branden ook (hij is gewoon bootable etc)
Maar tijdens de install kon hij een heel stel files niet vinden

Na ff kijken op de cd was het euvel snel gevonden.... Alle extensies in de map i386 zijn ver(***) :( bijv .dll -> .dl_ en dat bij alle files. Dus niet alleen dll's Alle laatste letters zijn vervangen door _ :(
Hoe te fixen (hoop niet dat dat weer een bekend probleem is :( )

• flat
  • Niet online
zijn dat niet gewoon de gecompresste versies? volgens mij wel namelijk

weet je zeker dat je op de goede manier hebt geslipstreamed? (volgens die guide in de FAQ)

--Roy Goodman

Verwijderd

Ja volgens mij wel. enige wat ik anders heb gedaan is dat uitpakken. (zal er nog maar eens naar gaan kijken)

Nog wat info.
1 Win2k PRO
2 Cd van bedrijf, dus ik hoef geen serie nummer in te toetsen.
3 Niet via GOT FAQ gedaan maar via andere uitleg (met nero) url volgt nog
4 Ik zag dat in de GOT FAQ een vast label stond terwijl in die andere uitleg ik die zelf mocht kiezen
5 Niet via command uitgepakt (dat is volgens mij de boosdoener)
6 Verder ging alles goed install, tot ie die files moest kopieren.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2002 15:09 . Reden: extra info ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

je kan sp3(taal).exe ook gewoon unzippen/rarren zonder renamen als je daarna maar de juiste syntax gebruikt voor het daadwerkelijke slipstreamen.
Als bij jou de bestanden niet expanded zijn, heb je dan wel

"X:\win2kSP3\i386\UPDATE\UPDATE.EXE -S:x:\jouw-win2k-dir-om-je-cd-te-bakken"
gedaan?

Verwijderd

Ja, voor zover ik weet wel. Z'n venster gezien met bezig slipstreamen etc.
Afbeeldingslocatie: http://swazilandkif.homestead.com/files/hm.gif
dit heb ik dus gewoon gezien :)

Uitvoeren -> W2kSp3.exe -x (cannot find ... blabla etc.)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

maf... ik heb nu toch echt win2k pro EN + NL en Server EN op die manier gedaan, allemaal perfect werkend.

Verwijderd

ff kick
Zie 2 reacties terug.

Ik heb hem dus gemaakt via deze guide.

Wil iemand hier ff naar kijken of het uberhaupt wel mogelijk is zoals hier beschreven staat. op dit plaatje

Afbeeldingslocatie: http://www.tacktech.com/images/articles/151/merge.gif
zie je btw dus z'n extensie.

Heb hem nu nog een x geprobeerd te maken. Maar nog steeds zijn die extensies zo. :( (Vriend van mij test hem denk binnenkort -> format c: >:))
Maar als er in die guide al fouten staan heeft ie niet veel aan die cd)

In de faq staat het met een ander programma dan nero (wat ik wel ergens heb >:))

Verwijderd

nigelator schreef op 15 september 2002 @ 12:47:
Hmm SP3 is beetje nepzooi:
- 2 x Win2k Server (1 advanced) wensen 2 x zoveel cputime uit te trekken voor hun dagelijkse dingen. Ook is de diskperf stukken lager en veel meldingen van gemiste perf. lib. calls (duh, komt omdat ie te druk is).
- 5 x win2k pro machine: geen ondertiteling meer in miniDvd, alle namen van die films worden max 8 tekens en je kan doen en laten wat je wilt maar ondertitels pakt ie niet meer. Verder zijn er 2 machines instabiel geworden, ook na deinstalleren van SP3.
- Veel logmeldingen in de workstation's hun log. Allemaal vage dingen (netwerk kwijt, master browser kwijt, e.d.)

Kortom.. je kan beter SP3 laten voor wat het is, want tot nu toe brengt het niet veel goeds. Deze dingen zijn echt gekomen door SP3.
Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met deze sp...Gelukkig maar :7

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb em ook met Nero gemaakt en die werkt prima.. Ik heb eerlijk gezegd geen zin om je hele guide door te spitten om te kijken of ie hetzelfde is als die ik gebruikt heb, maar misschien heb je daar zelf zin in :)

Ik heb deze Nero guide gebruikt:
http://www.bink.nu/Bootcd/default.htm

Wees consequent, maar niet altijd

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Hmmm ik heb toch wat problemen, vooral met explorer, die telkens crashed als ik op een media file klik (mp3 of avi) en verder nog wat instabiliteiten :(

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

ubermaestro schreef op 25 september 2002 @ 00:06:
Hmmm ik heb toch wat problemen, vooral met explorer, die telkens crashed als ik op een media file klik (mp3 of avi) en verder nog wat instabiliteiten :(
Kijk ook eens hier voor de grap:

[rml][ Win2K] SP3 + explorer vouten?[/rml]
of
[rml][ WIN2K] Explorer restart na...[/rml]

Wees consequent, maar niet altijd

• tweak_dude
  • Laatst online: 13:56
ik heb een bootable w2k cd gemaakt met nero. Het probleem is dat sommige bestanden waar in het origineel een ~ zit daarna een _ zit. Onder windows zie ik de bestanden wel goed. Het vervelende is dat ik nu onder de setup foutmeldingen krijg dat hij bestanden niet kan vinden. Is dit een bekend probleem?

Verwijderd

hij zegt bij mij dat er een soort dll bestand niet is wat kan ik daar aan doen.
en ik weet de serial van windows 2000 pro sp2 niet.
Stuur het even door naar ikvraagalweernaarwarez@hotmail.com of via msn messenger :X :( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Check je mail maar weer

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 13-10-2002 16:11 ]

• Tux
  • Laatst online: 19-09 16:51

Tux

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 15:19:
Quoten is ook niet zo slim nee
|:(
Kzie dat ie al gereport is in SM.

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 13-10-2002 16:11 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• blackd
  • Niet online
Tux schreef op 13 oktober 2002 @ 15:57:
[...]

|:(
Kzie dat ie al gereport is in SM.

Reply dan niet |:(

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.