Toon posts:

[RM] Het grote mod je bestuurbare race auto PIC's!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.016 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op 06 oktober 2002 @ 23:56:
[...]
Die Porsche kixx ass! Lijkt net echt!

Maaruhhh, one word: BENZINE.

Als je echt leuk wil rijden met modelauto's dan moet je toch echt voor de 2-takt benzinemotortjes gaan, ik heb een keer iemand ontmoet met een modelauto met een 3 cc 2-takt motortje er in en dat ding ging 150 km/h !!! >:) :7
Jup dat is inderdaad wel :9~ maar je met je wel afvragen waar je wil gaan rijden. Wil je voornamelijk binnen rijden dan moet je zowiezo geen benzine bak hebben.

Die Porsche is idd zwaar stoer maar die heb ik helaas toch niet kunnen kopen :(

Kunnen we niet een algemeen R/C topic aanmaken ergens?? Schijnt toch wel een leuk gesprekonderwerp te zijn...en dit draadje gaat ook niet echt meer over R/C car modding :) Zijn die HPI's en Tamiya's veel te duur voor hehe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

De snelste tweetakt Nitro-Methaan (=dus geen benzine, daar rijden alleen viertakts op, zoals Groschl FG 1/5's :( )wagentjes hebben een 3,5cc blokkie en twee of 3 versnellingen :)

Als je kijkt wat er op de IFMAR rondrijdt, zijn het vooral de Serpents en Kyoso's ed. Die halen qua snelheid nooit meer dan 130km/u >:)

Vergeet echter niet dat het maar kleine autootjes zijn, dus dan lijkt het al gauw hard. De enige manier om de snelheid goed te meten is op een circuit met goede geijkte apparatuur.
Daardoor weet ik de snelheden van mijn wagentjes en niet door te gokken ;)

Tja, dat ze duur zijn dat is vervelend maar niet onoverkomelijk >:)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frag or die schreef op 06 oktober 2002 @ 23:02:
Ik rijd zelf met een TA03R-TRF en TA03F-Pro (Tamiya's) een HPI Nitro RS4-2 en een Tamiya F103RX, de rest van de specs elders in dit draadje ;)
Ik stuur met een Graupner XR3-Race AM stuurknuppel zender (geheugen voor 3 modellen) en heb nog een standaard Attackie :)

Maar Tamiya's hebben een hele hoop Hop-Ups nodig om spelingvrij (lees strak) te rijden, zoals andere hubs en dergelijke. Hpi's hebben net als Serpent dat veel minder, die gaan zowieso al lekker de hoek om. Van Serpent weet ik het omdat ik bijna een Veteq 02 had gekocht, dus die heb ik wel eens geprobeerd (kewl!!!!)
ik weet het ik werk in die handel en hpi is superstrak en wil je wat meer uitgeven dan raad ik je associated ook erg aan. heb zelf de tgx van tamiya mar alle ophangingen zijn door aluminium parts vervangen + snel motortje en 2bak mijn wagens staan ook nog ergens in dit draadje: heb ook een team associated een tc-3 die dingen liggen ondanks dat het al een redelijk oud chasis is nog perfect op de weg in ieder geval beter dan de hele pro serie van HPI tot nu toe.

ALS iemand problemen heeft met het afstellen van motortjes ofzo ik ben wel bereid om te helpen, want dit is en blijft een moeilijk onderwerp O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
JohnP:
Kijk ook hier eens: [rml][ RC] HPI Micro RS4 & RC in Twente?[/rml]
Topic over de HPI Micro RS4. Erg gave wagentjes lijkt me, ik ga er zelf ook een halen en zoek nog mensen om mee te rijden in omgeving van Twente :)

Ik overweeg dit topic naar SG te gooien want het gaat inmiddels niet zo veel meer over het modden met relais enzo. Ik zie het nog wel even aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phreak schreef op 07 oktober 2002 @ 00:41:
JohnP:
Topic over de HPI Micro RS4. Erg gave wagentjes lijkt me, ik ga er zelf ook een halen en zoek nog mensen om mee te rijden in omgeving van Twente :)

Ik overweeg dit topic naar SG te gooien want het gaat inmiddels niet zo veel meer over het modden met relais enzo. Ik zie het nog wel even aan ;)
die micro kost je wel een klauw vol met geld zit geen vaartregelaar bij hehe
en die dingen zijn niet goedkoop hoewel we er nu een op de zaak hebben die een maximale wikkeling van 12X2 mag hebben en super klein is.
is de panacyber van kyosho (nooit verwacht dat ik dit merk nog eens ergens om zou prijzen >:) >:) ) gebruik hem zelf ook is een goed regelaartje kost iets van 90 pleuro's d8 ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phreak schreef op 07 oktober 2002 @ 00:41:
JohnP:

Ut kan aan mij liggen..maar ik krijg steeds deze melding:

User not allowed to access this forum (not_allowed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 00:55:
[...]

Ut kan aan mij liggen..maar ik krijg steeds deze melding:

User not allowed to access this forum (not_allowed)

Dan mag je het forum SG nog niet in.
Zie de FAQ daarvoor. Nadeel: als ik dit topic move naar SG kan jij er niet meer bij ;)

Maar zolang dit over het EL modden van een RC wagen gaat kan het nog wel.
Moet dit topic niet zo doorgaan ;)

Edit: Volgens mijn gegevens moet je er wel in kunnen.
Misschien moet je even in en uitloggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phreak schreef op 07 oktober 2002 @ 00:56:

[...]

Dan mag je het forum SG nog niet in.
Zie de FAQ daarvoor. Nadeel: als ik dit topic move naar SG kan jij er niet meer bij ;)

Maar zolang dit over het EL modden van een RC wagen gaat kan het nog wel.
Moet dit topic niet zo doorgaan ;)

Edit: Volgens mijn gegevens moet je er wel in kunnen.
Misschien moet je even in en uitloggen :)
Kan er ook niet in na uit en inloggen....en btw...wat houdt SG in dan? En waarom zou dat hidden moeten zijn voor de normale gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 01:04:
[...]

Kan er ook niet in na uit en inloggen....en btw...wat houdt SG in dan? En waarom zou dat hidden moeten zijn voor de normale gebruiker?
hehe ik kom er wel in met me 249 posts deze dan included >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10 15:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Frag or die schreef op 07 oktober 2002 @ 00:17:
Vergeet echter niet dat het maar kleine autootjes zijn, dus dan lijkt het al gauw hard. De enige manier om de snelheid goed te meten is op een circuit met goede geijkte apparatuur.
Daardoor weet ik de snelheden van mijn wagentjes en niet door te gokken ;)
hehe heb je er al flitspalen mee gepest? ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish

Turkish

zhé germans

Misschien wordt het dan wel tijd om er wat nummerplaten op te modden, dan kan ik oom agent vragen of hij met zijn lasergun op mijn 1/10's kan schieten ipv op mijn normale auto >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg binnenkort een grote buggy die 21 km'h gaat, even modden en daarna 35 of zo :) Maar 150 kmp'h hoeft hij van mij echt niet te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 14:04
Ik heb een tamiya mad bull buggy die een kilometer of 50 per uur gaat. Kun je op de skatebaan mooi mee over de halfpipe hhenspringen. En kleine jongetjes op skateboarden onderuitrijden natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Hier wat foto's van mijn huisgenoot...

voorproefje: (klik voor meer)
Afbeeldingslocatie: http://berflo.dhs.org/~rbouwman/robocar/fotos/Robocar.jpg

Dit was een projectje om een bestuurbare auto zo te modden dat hij zichzelf bestuurd :) Hierbij ging het om het volgen van een contrasterende lijn, het zoeken van een geluidsbron en het ontwijken van objecten (met detectie hiervan natuurlijk) Hij moest ook draadloos gegevens doorgeven aan het "grondstation"

[ Voor 0% gewijzigd door corani op 07-10-2002 12:06 . Reden: linkje gewijzigd, verhaal erbij ]

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-10 17:23

Demo

Probleemschietende Tovenaar

[...]

SG = Stuffis Generalis, daar gaat het over dingen die niet computer-gerelateerd zijn. Je mag er pas in met 50 posts ofzo omdat er vroeger nogal eens mensen op GoT aanmeldden alleen om de SG en dat is dus niet de bedoeling. De meeste gebruikers kunnen het dus wel zien, alleen moet je een bepaald aantal posts gemaakt hebben (ik dacht 50)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
[...]

Je hebt na vannacht 0:00 access @ SG volgens mij gegevens B)
Zie FAQ (en Demoniac) voor uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phreak schreef op 07 oktober 2002 @ 15:35:

[...]

Je hebt na vannacht 0:00 access @ SG volgens mij gegevens B)
Zie FAQ (en Demoniac) voor uitleg ;)
Ow...thanks hehe..
Was alweer op dit account verder gegaan...dit was een account van een hele tijd oud en kon hiermee wel op SG komen....

Ook al druk aan het posten geweest :)

Tnx iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op 07 oktober 2002 @ 14:43:
[...]

SG = Stuffis Generalis, daar gaat het over dingen die niet computer-gerelateerd zijn. Je mag er pas in met 50 posts ofzo omdat er vroeger nogal eens mensen op GoT aanmeldden alleen om de SG en dat is dus niet de bedoeling. De meeste gebruikers kunnen het dus wel zien, alleen moet je een bepaald aantal posts gemaakt hebben (ik dacht 50)
Werkt volgens mij met tijd...dat je na een bepaalde tijd geregistreerd te staan er wel in komt..

Dit account had ik al sinds begin 2001 en had er maar 3 keer mee gepost ofzo...en hiermee zag ik het spul wel...

Of het moet allebei zijn..kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
JPDurman:
Zou je pics van je Micro kunnen posten @ [rml][ RC] HPI Micro RS4 & RC in Twente?[/rml]?
Lijkt me wel gaaf om eens te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish

Turkish

zhé germans

Mr Durnam, aub pics posten van dat racemonstertje! :9 En zeker ff je ervaringen qua chassis, want dan is dat misschien nog wel wat voor in de huiskamer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh hoe meten jullie die snelheid dan>>
met de eigen auto ernaast ofzo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Mensen, waar racen jullie, ik woon over 2 weken in Barendrecht (bij Rotjeknor) en dan wil ik wil ff tegen iemand crossen :)

Ik heb een 3,5CC bezine gaval :) 4WD btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
zAo schreef op 08 oktober 2002 @ 12:59:
Mensen, waar racen jullie, ik woon over 2 weken in Barendrecht (bij Rotjeknor) en dan wil ik wil ff tegen iemand crossen :)

Ik heb een 3,5CC bezine gaval :) 4WD btw

Check ff hier:
[rml][ RC] RC'ers in de regio Hilversum??[/rml]
[rml][ RC] HPI Micro RS4 & RC in Twente?[/rml]

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe voer je zo'n ding eignelijk op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish

Turkish

zhé germans

Het ligt eraan wat je wilt opvoeren. Een 'echte' kit (Tamiya, Hpi, Corally), worden door de fabrikant altijd veel opvoerkits geleverd.
Dan moet je denken aan kogellagersets, differentiëlen, dempers aandrijving, carbonchassis ed.
Elektronisch moet je denken aan snelle MOSFET regelaars, (handgewikkelde) motoren, speciale race accupacks. Ook is er qua besturingen veel verschil.

Maar ook hier geldt, alle waar naar zijn geld.

bij de goedkopere speelgoedmodellen, zul je echt moeten knutselen om die op te voeren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

te gek die karre(tjes) hehe, vroeger ook van die dingen gehad van NIKKO (is al afgekraakt in t topic :X) maar wel vette hobby, ik heb ooit nog getwijfeld om er ook een te kopen maar nu heb ik xp1600 plus nog leuke prut staan op mijn kamer dus... maar waar wil je in godsanaam 150 km/h halen?? lekker op de a2 met je autro erachter en dan gassen :*)
en mijn nikko is gestorven omdat ik hem de kelder in reed (2,5 m lager)O-) :'( rip, had er wel met tape een spoiler op gemod, de spirit zat er toen al in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er een die 110 rijd maar daar heb ik met een parkeerterrein van 80/100m toch wel genoeg aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb 5 jaar geleden ofzo een Desert scorpion (ofzo :?) gekocht (ja van Nikko ;)).
Die heb ik pas eens helemaal 'ontmanteld' en nu ga ik er iets mee doen.. ik weet alleen nog niet wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish

Turkish

zhé germans

Ach, ik moet eerlijk bekennen dat ik in een grijs verleden ook begonnen met een Nikko (wel al zonder snoertje) :)

Die heb ik als tienjarig jongetje eens uit elkaar geschroeft en toen heeft hij het nooit meer gedaan :'(

De huidige kunnen daar stukken beter tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frag or die schreef op 08 oktober 2002 @ 20:55:
Ach, ik moet eerlijk bekennen dat ik in een grijs verleden ook begonnen met een Nikko (wel al zonder snoertje) :)

Die heb ik als tienjarig jongetje eens uit elkaar geschroeft en toen heeft hij het nooit meer gedaan :'(

De huidige kunnen daar stukken beter tegen
en hoe oud ben je nu ???

te oud om met nikko te spelen LOL >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik had vroeger van die karretjes die je achteruit moest trekken en dat ze dan vooruit schoten in een palstic baan.

Was wel leuk om een oude stofzuiger zijn wikkeldraad te gebruiken en die om je motortje te wikkelen.
Dan vliegen je auto's de bochten uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 21:00:
[...]

en hoe oud ben je nu ???

te oud om met nikko te spelen LOL >:)
Ach laten we zo zeggen, dat ik van die wegwerp dingen er al genoeg heb versleten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 18:01:
maar waar wil je in godsanaam 150 km/h halen??
Daar hebben ze vliegvelden voor uitgevonden, start- en landingsbanen gebruiken ze voor de snelheids records en dan staan er langs de baan meet apparatuur cameras en mensen met laserguns

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Pagina: 1 2 Laatste