Mijn ervaring met Ragnarok
Download het spel.. duurt ff server is traag, maar ok. Na het doorworstelen van "all your base are belong to us" kwaliteit engels en een berg popups van activeX componenten en koreaanse taalmodules. Erg professioneel allemaal.
Spel geinstalleerd en opgestart.. patches download.. daar ging alles goed. Ik zit in het spel en daar begint het pas echt tegen te vallen. Het blijkt niet realtime te zijn, maar bij elke klik en actie zit er een vertraging van 1-2 seconde tussen. Pathfinding hebben ze nog nooit van gehoord. Op wat chatten na kan ik niks doen. Chatten helpt echter ook niet veel, want niemand reageert op een aardig woord. Voor zover zijn de MULTIplayer en ROLEplaying gedeelten van dit 'spel' dus ver te zoeken. Na wat gepuzzel blijkt dat ik met een gast moet praten die me de meest domme vragen gaat laten beantwoorden.. Het zou een introductie moeten zijn, maar de vragen vereisen juist enige ervaring (waar zijn de stats voor, wat krijg je als je level up gaat, etc). Maar wel weer vreselijk gelachen om het engels!

. Al was de langdure trage discussie ook extreem annoying.
Uiteindelijk moet ik southeast, kheb alleen geen compass of map ofzo dus ik weet helemaal niet waar dat is! Na een beetje rondklikken kan ik nog niks.. ik kan er niet weg, niemand wil helpen en met iedere NPC die ik aanknoop krijg ik domme schermpjes in slecht engels met domme vragen.
Tzal wel weer aan mij liggen... Maar alleen de snelheid, of liever het gebrek aan, irriteerde me al na ongeveer 5 minuten.. Hoe kunnen mensen dit dag in dag uit spelen!