"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Verwijderd
en hier: [url="http://www.cheatcc.com/xb/xbrd.html"]http://www.cheatcc.com/xb/xbrd.html[/url]
zijn release dates.
Verwijderd
+ grafisch en qua prestaties het beste
+ harddisk geeft veel extra mogelijkheden
+ grootste kans dat er goede online ondersteuning voor komt
+ Fable!!
- nog weinig spellen
- onhandige controller voor kleine handen
- DVD afspelen moet je kit voor bijkopen
PS2:
+ Grootste marktondersteuning, marktleider
+ Groot spellenaanbod waaronder topseries (GT, GTA, Final Fantasy, Metal Gear)
+ DVD afspelen zonder extra kosten
- online komt niet echt van de grond
- minder pure power dan X-Box, wat in feite niet veel zegt (zie FFX)
GameCube:
+ goedkoop, klein, makkelijk
+ Nintendo!!
+ Ondersteuning van de spellenmakers die 'gewoon' goede, leuke spellen maken (Miyamoto, Suzuki)
+ Zelda! Mario Kart!
- heeft toch nog te kampen met 'kids' uitstraling (onterecht imho)
- eerste spellenreeks is niet indrukwekkend
- Roque Squadron (buggy) en Universal Studios (slecht spel, niet normaal!)
Uiteindelijk bepaalt 1 ding de keuzen: de spellen. Ik ga geen releaselijsten posten
euhh rogue is heeft maar 1 bug.Op woensdag 24 juli 2002 12:48 schreef MrRudi het volgende:
X-Box:
+ grafisch en qua prestaties het beste
+ harddisk geeft veel extra mogelijkheden
+ grootste kans dat er goede online ondersteuning voor komt
+ Fable!!
- nog weinig spellen
- onhandige controller voor kleine handen
- DVD afspelen moet je kit voor bijkopen
PS2:
+ Grootste marktondersteuning, marktleider
+ Groot spellenaanbod waaronder topseries (GT, GTA, Final Fantasy, Metal Gear)
+ DVD afspelen zonder extra kosten
- online komt niet echt van de grond
- minder pure power dan X-Box, wat in feite niet veel zegt (zie FFX)
GameCube:
+ goedkoop, klein, makkelijk
+ Nintendo!!
+ Ondersteuning van de spellenmakers die 'gewoon' goede, leuke spellen maken (Miyamoto, Suzuki)
+ Zelda! Mario Kart!
- heeft toch nog te kampen met 'kids' uitstraling (onterecht imho)
- eerste spellenreeks is niet indrukwekkend
- Roque Squadron (buggy) en Universal Studios (slecht spel, niet normaal!)
Uiteindelijk bepaalt 1 ding de keuzen: de spellen. Ik ga geen releaselijsten postendie zoek je zelf maar.
en + fable klopt ook niet helemaal.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
em ja...Op woensdag 24 juli 2002 12:27 schreef DrDelete het volgende:
Ja hoor, mensen laten de XBOX liggen omdat er een prijsverschil van 10 euro op zit, laat me niet lachen !:?
[..]
xbox=300 euro
gamecube=180 euro (bij medimarkt dan en anders 200 )
spellen 10 euro verschil. Effe kijken de meeste gamers die ik ken xbox/gamecube heeft ongeveer 5 spellen. Dan bespaar je weer 50 euro kan je weer een spel kopen.
EN DEZELFDE SPELLEN zijn op de gamecube goedkoper dan de xbox versie. Dus.... De gamecube heeft nu dus meer een prijs/qualiteit verhouding.
Da's waarOp woensdag 24 juli 2002 13:40 schreef FLiP.m0 het volgende:
[..]
em ja...
xbox=300 euro
gamecube=180 euro (bij medimarkt dan en anders 200 )
spellen 10 euro verschil. Effe kijken de meeste gamers die ik ken xbox/gamecube heeft ongeveer 5 spellen. Dan bespaar je weer 50 euro kan je weer een spel kopen.
EN DEZELFDE SPELLEN zijn op de gamecube goedkoper dan de xbox versie. Dus.... De gamecube heeft nu dus meer een prijs/qualiteit verhouding.
Verwijderd
Ok ok...Fable is inderdaad afwachten, ik laat mijn enthousiasme even meespelen, mijn excuses daarvoor!Op woensdag 24 juli 2002 13:14 schreef schnumi het volgende:
[..]
euhh rogue is heeft maar 1 bug.universal is idd zeer slecht maar dat wisten we allang.
![]()
en + fable klopt ook niet helemaal.eerst afwachten of het echt wat word want we weten allemaal hoe het was met B&W.
Verwijderd
De xbox is ook wel goed maar als het je om de graphics gaat kn je eigenlijk ook een goeie 3dkaart voor de comp of zo
en om de graphics daar koop je toch geen spelcomputer voor..?
Nintendo.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Amen nintendo= kwaliteit (+second party's)Op woensdag 24 juli 2002 14:13 schreef schnumi het volgende:
ja je wilt toch wel leuke graphics maar idd het gaat om het spelplezier en de gameplay dan zeg ik 1 ding:
Nintendo.
als nintendo een nieuw spel maakt is nooit de vraag of ie wel goed word, maar of de graphics een beetje goed zijn nintendo besteed zoveel tijd aan de gameplay dat de graphics soms een beetje achterblijven maar nu gaat dat erg veranderen met MARIO SUNSHINE een perfectie van een bijna perfect spel.
maar om je eigenlijke vraag te beantwoorden, de Xbox is (nu nog) de mooiste , maar vergeet niet dat de xbox nauwelijk mooier kan worden omdat hij een multipurpose proscessor gebruikt die nauwelijks meer kracht kan gaan geven dan dat ik nu al doet (worden jouw pc games dan mooier na een paar jaar??
jammergenoeg heeft de ps2 zijn max nu wel berijkt... FFX is een mooi verbeeld van wat de ps2 kan als ie (bijna) zijn volle kracht gebruikt
als je dus echt voor de grahics gaat kan je uitendelijk toch beter aar de gamecube gaan.. die kunnen nog veeeel mooier worden en hij is helemaal niet kiddy meer
This space is occupied
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Halo vond ik echt super op de xbox en de andere games die ik heb gewoon goed (amped/rallisport challenge) de laatste is trouwens heel leuk in multiplayer.
Halo coop is echt iets wat je moet meemaken.
En xbox live komt eraan, met heel veel titels. Aan het einde van dit jaar moeten er 200 xbox titels uitkomen.
Niet dat ik dat geloof, maar er komen er iig wel veel
Splinter cell wordt trouwens ook een supergoed spel, waar de makers van mgs erg veel bewondering voor hebben.
mgs x komt ook op de xbox en mgs: substance
maja met beide consoles zal je plezier beleven, de xbox is gewoon wat nieuwer en heeft ietsje meer toekomst imho
Verwijderd
MGS2: Substance == MGS XOp woensdag 24 juli 2002 15:38 schreef DarkShadow het volgende:
Ik zou echt voor de xbox gaan, kheb speelervaring op beide, en de ps2 heeft de echte games waar iedereen op zat te wachten toch een klein beetje gehad, en ze waren goed, maar niet wereldschokkend vind ik persoonlijk.
Halo vond ik echt super op de xbox en de andere games die ik heb gewoon goed (amped/rallisport challenge) de laatste is trouwens heel leuk in multiplayer.
En xbox live komt eraan, met heel veel titels. Aan het einde van dit jaar moeten er 200 xbox titels uitkomen.
Splinter cell wordt trouwens ook een supergoed spel, waar de makers van mgs erg veel bewondering voor hebben.
maja met beide consoles zal je plezier beleven, de xbox is gewoon wat nieuwer en heeft ietsje meer toekomst imho
(geloof dat Kojima dat in een interview had gezegd...ik zoek ff een bron op)
Ik vond luigi's mansion, kirby op de nintendo 64, de hele mario party reeks, pokémon stadium 1 en 2 allemaal zwaar zuigen eerlijk gezegd dus ik vind niet dat je mag zeggen dat alles wat nintendo maakt goed is ofzo.Op woensdag 24 juli 2002 15:03 schreef TekkenMaster het volgende:
[..]
Amen nintendo= kwaliteit (+second party's)
als nintendo een nieuw spel maakt is nooit de vraag of ie wel goed word, maar of de graphics een beetje goed zijn nintendo besteed zoveel tijd aan de gameplay dat de graphics soms een beetje achterblijven maar nu gaat dat erg veranderen met MARIO SUNSHINE een perfectie van een bijna perfect spel.
Verder is Xbox gewoon mooier. Ik heb op allebei een tijd mogen spelen en de Xbox was dus echt mooier. Verder is het online gebeuren ook wel opgemerkt wat ik persoonlijk het sterkste punt vindt en ik ook een Xbox heb. Er staan ook een grote reeks topspellen op de releaselijst.
De ps2 heeft echter een groter spellenaanbod en staat nu al gegarandeerd voor veel plezier en je weet wat je eraan hebt. Qua graphics is de ps2 gewoon slechter dan de Xbox en gamecube en zie ik hem niet zo snel online gaan. Eerlijk gezegd vind ik de controller van de ps2 nog slechter dan die van de Xbox, maar dat is mijn mening.
De gamecube is klein en de controller ligt heerlijk in de hand (De controllers van de Xbox en de ps2 komen lang niet in de buurt). Verder liggen de graphics erg dicht bij de Xbox, alleen er komen veel kiddy (nou niet weer gaan zeuren dat nintendo niet kiddy is ed. Want ik weet niet hoe ik het anders moet noemen) en als je van nintendo games houdt is dit de keuze.
X-box + punten:
+ krachtig ding
+ even duur als ps2
+ kan over tijdje online
x-box - punten:
- klote controller (heb bijna uur geprobeerd DOA3 te spelen maar dat is echt niks met die controller. knopjes zitten veel te dicht op mekaar, en die D-pad vind ik ook irritant, geef mij maar een playstation controller)
- ding ziet er niet uit, lomp groot (het oog wil ook wat he
- spelaanbod is erg magertjes
NGC + punten
+ niet zo duur vergeleken met concurrentie
+ komen goede spellen op uit
NGC - punten
- spelaanbod wat er nu te krijgen is niet mijn smaak (nog steeds grotendeels kiddie stuff)
- kan geen dvd's op afspelen
- ding ziet er redelijk lelijk uit (das mijn smaak, lompe doos)
PS2 + punten:
+ groot spelaanbod, zijn veel toptitels op te vinden en komen nog een hele boel toptitels aan
+ kan er (gelijk) dvd's op kijken
+ mooi apparaat (mijn smaak)
+ kan psx spellen op spelen
PS2 - punten:
- van de consoles de minst krachtige
- moet multitap kopen om met meer dan 2 personen te spelen (kost ¤ 25,-)
Ikzelf zou voor een ps2 gaan (heb ik dan ook gedaan
De spellen die erop uitkomen zijn meer mijn smaak dan die van de NGC en x-box. Spellen als tekken, metal gear solid, gran turismo, tenchu, tomb raider, enz enz ga je niet vinden op de ngc of x-box (alleen mgs-x dan). Op de NGC komen in de toekomst wel goede spellen voor uit maar die zijn er nu nog te weinig vind ik om hem nu al aan te schaffen. Als je er nu een koopt wil je gelijk spelen natuurlijk, en ga je niet vervolgens maanden wachten op een spel die je vet lijkt.
Ook hoor ik vaak dat de ps2 grafisch lelijker zou zijn. Als je gewoon speelt dan merk je echt niet zoveel verschil in die graphics, tenzij je erop gaat letten ofzo. Maar als je gewoon gaat spelen en je ding doet zit er weinig verschil in graphics tussen de consoles.
Ook zouden er allemaal kartels te zien zijn op het beeld. Ik zal dan wel blind zijn ofzo maar ik zie echt niet of nauwelijks kartels. Als je gewoon speelt vallen ze echt niet op. Ga maar eens een psx spel spelen, dan zie je pas kartels.
Belangrijkste argument om voor een console te gaan lijkt me toch wel de spellen. Bedenk voor jezelf wat voor spellen je wilt gaan spelen en op welke console die te vinden zijn.
ook wordt vaak dat online gedoe van de x-box als pluspunt gezien. Op zich is het idee erg leuk natuurlijk, maar hier zullen ongetwijfeld kosten aan verbonden zitten. Een maandelijks tarief zal je zowieso hebben. Ikzelf zit niet echt te wachten op betaald online gamen, betaal al mee aan de maandelijkse kosten van me kabel internet. Als ik online wil gamen, ga ik wel op me pc zitten
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
ja kijk als je niet houdt van Mario Party, pokemon dan hoeven ze nog niet slecht te zijn.
de GC heeft toch een Stoer design???
Verwijderd
Vergelijk GT3 met Project Gotham Racing en je weet het enige juiste antwoord: PS2Op woensdag 24 juli 2002 13:06 schreef VeldKoe het volgende:
H I J
V R A A G T
W A T
M O O I E R
I S
enige wat je dan hoeft te antwoorden is xbox
Check ook ff [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/551481/1?limit=100"]dit draadje[/url].
The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?
Verwijderd
splinter cell komt ook op gamecubeOp woensdag 24 juli 2002 15:38 schreef DarkShadow het volgende:
Ik zou echt voor de xbox gaan, kheb speelervaring op beide, en de ps2 heeft de echte games waar iedereen op zat te wachten toch een klein beetje gehad, en ze waren goed, maar niet wereldschokkend vind ik persoonlijk.
Kijk hier ff wat er allemaal tekoop is (en wat er nog komt) aan games voor de x-box...
[url="http://www.xboxworld.nl/index.php?show=games&begin=0&order=&richting=ASC"]http://www.xboxworld.nl/index.php?show=games&begin=0&order=&richting=ASC[/url]
Een paar leuke toppertjes zijn:
Battlefield 1942
Black & White: Next Generation
Colin McRae Rally 3
Counter-Strike : Condition Zero
Medal of Honor : Allied Assault
Metal Gear Solid X
Tevens is de x-box helemaal klaar om online te gamen.
Everywhere you go you always take the weather with you
Verwijderd
xbox is zeker het mooiste
het mooiste spel op de ps2 is denk ik metal gear soldier 2 en finalfantasy x
vergelijk 1 van die 2 eens met project gotham racing
max payne uitvoering is ook stukken mooier op de xbox dan op de ps2
sommige mensen zeiken over de xbox controller, denk zelf dat die mensen iets te kleine handjes hebben
ik vind hem in iedergeval heerlijk gamen
xbox is net nieuw dus ja spelaanbod is nog vrij klein, maar er zijn voorlopig nog genoeg leuke spellen om te spelen en het aanbod wat er aan komt belooft veel goeds
trouwens bij mij is die xbox nog niet een keer vastgelopen integenstelling tot de ps2....
Dat black en white is eerder een reden om de Xbox [b]niet[te] kopenOp woensdag 24 juli 2002 22:03 schreef RvE het volgende:
X-box is velen malen mooier dan de ps2.
Kijk hier ff wat er allemaal tekoop is (en wat er nog komt) aan games voor de x-box...
[url="http://www.xboxworld.nl/index.php?show=games&begin=0&order=&richting=ASC"]http://www.xboxworld.nl/index.php?show=games&begin=0&order=&richting=ASC[/url]
Een paar leuke toppertjes zijn:
Battlefield 1942
Black & White: Next Generation
Colin McRae Rally 3
Counter-Strike : Condition Zero
Medal of Honor : Allied Assault
Metal Gear Solid X
fable
unreal championship
doom III
Star wars galaxies
SEGA GT 2002 SEGA
SEGA Sports NBA 2K3
Tevens is de x-box helemaal klaar om online te gamen.

P R N D
Ik had de mogelijkheid om beide uit te proberen voordat ik een van de 2 kocht...Op woensdag 24 juli 2002 22:06 schreef TheInfiltrator het volgende:
heb zelf een xbox en een ps2
Dit is zeker waar... Maar ik ben nog wel benieuwd naar de potentie die de ps2 heeft. Er zijn verschillende tests op internet te vinden die zeggen dat de xbox al op zijn max zit, en de ps2 nog lang niet... Ergens leek me dit ook wel logisch... Ik heb hiervoor altijd een psx gehad, en inderdaad... De latere spellen zagen er veel mooier uit dan de eerste spelen...xbox is zeker het mooiste
Hmm... Dan zal ik vast wel kleine handjes hebben... Maar ik kon niet overweg met die controller voor koeie-handen... De Xbox zelf is een heel leuk apparaat (ondanks dattie de grootste is van allemaal), maar de controller vond ik toch niet lekker.sommige mensen zeiken over de xbox controller, denk zelf dat die mensen iets te kleine handjes hebben
ik vind hem in iedergeval heerlijk gamen
Denk je dat sony nu stil blijft zitten??? Een van de redenen dat ik toch voor de ps2 heb gekozen is dat ik ook mijn oude psx spellen erop kan spelen...xbox is net nieuw dus ja spelaanbod is nog vrij klein, maar er zijn voorlopig nog genoeg leuke spellen om te spelen en het aanbod wat er aan komt belooft veel goeds
Hmm... wat heb jij gedaan dan??? Ik heb ondertussen 3 ps2's thuis staan... Ze doen nl ook dienst als dvd-spelers... Het is mij nog NOOIT voorgekomen die dingen te kunnen laten crashen... Terwijl ik op de megafestatie met de xbox bezig was, en voor mijn ogen ineens niets meer deed... Tijdens het thuis testen van de xbox was me dat nog niet gebeurt... Misschien waren de omstandigheden op de megafestatie niet helemaal optimaal, maar in ieder geval 1 van mijn ps2's thuis werkt ook in omstandigheden die verre van optimaal zijn...trouwens bij mij is die xbox nog niet een keer vastgelopen integenstelling tot de ps2....
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Verwijderd
Uuuuu ,een vraag...waar the hell heb je het over???Op woensdag 24 juli 2002 15:03 schreef TekkenMaster het volgende:
jammergenoeg heeft de ps2 zijn max nu wel berijkt... FFX is een mooi verbeeld van wat de ps2 kan als ie (bijna) zijn volle kracht gebruikt
Kennen jullie het verhaal van de Psx?Bleef tot zijn dood groeien kwa performance.Veel developers hebben de Ps2 kit nu onder controle dus verwacht betere (gfx) games.
Denk je dat Sony stil zit ofzo?De Ps2 zit dus echt nog niet aan zijn top hoor.Ik vind het triest om te horen dat mensen de Ps2 'slecht' vinden alleen omdat ie ouder is.Hoe langer een console op de markt is hoe beter de games.
Iemand GT3 gezien?Je bek valt open van de gfx en GT4 schijnt helemaal jaw-dropping te zijn
Ben ik trouwens de enigste die DOA3 bagger vind?(deel 1 & 2 trouwens ook)Ik begrijp echt niet hoe iemand zo kut spel kan kopen...ok het is mooi maar das alles...
Vraag tussendoor:Wanneer komt Halo uit op pc?Op woensdag 24 juli 2002 15:32 schreef bAdmuTs het volgende:
Ik heb ergens gelezen (weet nie meer waar) dat de ps2 met gt3 aan ongeveer 30/40% van zijn kracht zit en met tekken 4 zou dat ongeveer 70% gaan worden, ben benieuwd wat gt4gaat doen.
Zo ,en nu ga ik naar bed
Verwijderd
tussen haakjes zijn van mij.Battlefield 1942
Black & White: Next Generation ()
Colin McRae Rally 3 (GC)
Counter-Strike : Condition Zero (pc)
Medal of Honor : Allied Assault (pc)
Metal Gear Solid X
fable
unreal championship (ut2003 op pc)
doom III (pc)
Star wars galaxies
SEGA GT 2002 SEGA
SEGA Sports NBA 2K3 (GC)
komende (toppers) gamecube spellen:
1080: white storm
Die Hard: vendetta
Eternal Darkness
F-zero
Final FAntasy
Zelda
Metroid Prime
Perfect Dark Zero
Pikmin
Resident Evil
Sega Soccer Slam
Sonic Adventure
Star Fox Adventures
Super Mario Sunshine
Super Monkey Ball (2)
Super Smash Brothers Melee
Wario World
Wave Race
Dit zijn dus exclusieve titels...
Dan heb je nog een hele rij die op alle drie komen die super vet zijn:
Agressive Inline
NFS
THPS4
XIII
Turok:Evolution
SSX Tricky
Timesplitter 2
paar rally spellen
shox
rally championships
rally fusion
CMR 3.0
Pro Rally 2002
Voetbal spellen
Pro Evolution
FiFa ...
Virtua Striker 3
James Bond
Nouja ik hou maar op want er zijn er nog meer.
Ja de xbox heeft ook deze spellen allemaal en ook leuke "exclusieve" spellen:
Halo
Halo II
Project Gotham Racing
Project ego?? ofzoiets 1 of andere grote rpg
amped
Buffy
crazy taxi 3
crimson sky
DOA 3
Dino Crisis 3
Jet Set Future Radio
panzer dragoon: orta
Unreal Championship
Midtown madness 3
Silent Hill 2
en nog een hele zooi pc spellen:
CS
RTCW
Prisoner of WAr
Medal of Honor
Doom III
Delta Force
Duke Nukem Forever
GTA3 <--lol
Morrowinds
Max Payne
Myst III
Operation Flashpoint
dus het is maar wat je een concole noemt
Maar als je perse een xbox of ps2 moet hebben dan zal ik als ik jou was wachten tot de prijs van de ps2 word verlaagd of gewoon nu een xbox kopen. Want ze zijn allebei even duur in de winkel. En bij de xbox krijg je nog een hdd erbij. En je weet dat M$ veel voor mekaar krijgt omdat ze veel geld hebben (ze wilde zelfs nintendo opkopen omdat ze gewoon weten dat nintendo hun crushen
Je zult met alle drie consoles plezier hebben tenzij je de verkeerde spellen koopt.
Verwijderd
en ik vindt persoonlijk andere denken er anders over meschien
als je een nintendo koopt koop dan een import
in europa zijn ze zeer traag.
dit hoef je bij de xbox en playstation niet te doen
want die kun je ombouwen
Verwijderd
2 woorden:free loaderOp donderdag 25 juli 2002 10:16 schreef tijgertje het volgende:
als je een xbox koopt koop je niks slechts als je een ps2 koopt koop je ook niks slechts
en ik vindt persoonlijk andere denken er anders over meschien
als je een nintendo koopt koop dan een import
in europa zijn ze zeer traag.
dit hoef je bij de xbox en playstation niet te doen
want die kun je ombouwen
Verwijderd
???Op donderdag 25 juli 2002 10:23 schreef Albinoraptor het volgende:
PS2 is mooier, no doubt about it.
De ps2 is al bezig met zijn 2de of derde generatie spellen. De xbox is pas met de eerste spellen van de eerste generatie bezig en ziet er strakker uit dan de ps2 spellen. Dus em wilt u graag niet zo staan te liegen. want dan heb je nog nooit de xbox graphics gezien.
Ik heb een PS2 en een XBOX, maar vind dat PS2 er mooier uit ziet, je gaat me toch niet vertellen dat jij die grote kast mooier vind dan die mooi vormgegeven PS2.Op donderdag 25 juli 2002 10:46 schreef FLiP.m0 het volgende:
[..]
???
De ps2 is al bezig met zijn 2de of derde generatie spellen. De xbox is pas met de eerste spellen van de eerste generatie bezig en ziet er strakker uit dan de ps2 spellen. Dus em wilt u graag niet zo staan te liegen. want dan heb je nog nooit de xbox graphics gezien.
Tja ik weet het lekker flauw, maar topic titel is ook zo misleidend
En grafisch is XBOX zeker beter.
Het leuke is dat er gezegd word dat de xbox al bijna op zn max zit en de ps2 nog lang nieOp donderdag 25 juli 2002 10:46 schreef FLiP.m0 het volgende:
[..]
???
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
owjaOp woensdag 24 juli 2002 19:37 schreef ncgq.prophet het volgende:
[..]
Vergelijk GT3 met Project Gotham Racing en je weet het enige juiste antwoord: PS2
Check ook ff [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/551481/1?limit=100"]dit draadje[/url].
dus GT3 rechtvaardigd het feit dat de rest van de spellen er niet zo mooi uitzien op de ps2 als op de xbox?
gefeliciteerd met 1 van de kortzichtigste posts van het jaar
Wat we dus nog moeten zien, lijkt me sterk dat de Xbox bij z'n eerste spellen al aan z'n max zit en het lijkt me ook sterk dat developers de ps2 nog onder controle gaan krijgen na 2,5 jaar.Op donderdag 25 juli 2002 11:01 schreef bAdmuTs het volgende:
[..]
Het leuke is dat er gezegd word dat de xbox al bijna op zn max zit en de ps2 nog lang nieen zoals iemand al zei beginnen ze de development kit van de ps2 nu een beetje onder de knie te krijgen dus de spelletjes gaan er alleen maar op vooruit (hoop ik)
Verwijderd
Er word gezegd ja. Op Toms hardware staat dat amped op 10 procent runned dus...en halo was volgens mij iets meer maar ook niet zo hoog.Op donderdag 25 juli 2002 11:01 schreef bAdmuTs het volgende:
[..]
Het leuke is dat er gezegd word dat de xbox al bijna op zn max zit en de ps2 nog lang nieen zoals iemand al zei beginnen ze de development kit van de ps2 nu een beetje onder de knie te krijgen dus de spelletjes gaan er alleen maar op vooruit (hoop ik)
Jij hebt je info natuurlijk van die bekende ps2 fanboy pagina waar hij zo een rare test. lol
De games die je nu op de xbox ziet gebruikt nog nauwelijks xbox's vertex shader. dus.
Je moet niet zoveel aan nemen van mensen die hier blaten anders lees zelf hier [url="http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1561&p=1"]anandtech[/url] of [url="http://www.tomshardware.com/consumer/02q1/020204/index.html"]toms hardware guide[/url]. ze beweren allebei dat de xbox krachtiger is dan de ps2. Van de gameecube ook wel maar verschilt niet veel.
Verwijderd
idd de ps2 is tien keer mooier. Ik vind em zelfs mooier als mijn gamecube. alhoewel mijn zwarte kubusje er ook mag zijnOp donderdag 25 juli 2002 10:55 schreef Albinoraptor het volgende:
[..]
Ik heb een PS2 en een XBOX, maar vind dat PS2 er mooier uit ziet, je gaat me toch niet vertellen dat jij die grote kast mooier vind dan die mooi vormgegeven PS2.
Tja ik weet het lekker flauw, maar topic titel is ook zo misleidend
En grafisch is XBOX zeker beter.
Gister op gamecube, nieuwe Mario gespeeld, tja is grafisch echt niet mooi, maar ja na 5 min let je er toch niet meer op en let je nog alleen op gameplay.
Ik heb beide consoles en ben tot nu toe iets meer tevreden over PS2 omdat die meer leuke spellen heeft, maar dat gaat met Xbox vast allemaal goed komen, dus de echt game junk moet gewoon alle consoles hebben. (GC komt er hopelijk binnenkort)
Verwijderd
super mario sunshine??Op donderdag 25 juli 2002 11:58 schreef Albinoraptor het volgende:
Het is gewoon zo simpel, Xbox is het krachtigst en mooiste graghics, maar dat interressert natuurlijk geen fuck, het zijn de games die interresant moeten zijn, ik lig er echt niet wakker van dat GT3 iets minder dan Project Gothem uitziet, maar het is wel tig keer zo leuk en daar draait het om.
Gister op gamecube, nieuwe Mario gespeeld, tja is grafisch echt niet mooi, maar ja na 5 min let je er toch niet meer op en let je nog alleen op gameplay.
Ik heb beide consoles en ben tot nu toe iets meer tevreden over PS2 omdat die meer leuke spellen heeft, maar dat gaat met Xbox vast allemaal goed komen, dus de echt game junk moet gewoon alle consoles hebben. (GC komt er hopelijk binnenkort)
Nee het is ook niet graphisch het best maar het ziet er helemaal niet lelijk uit (lees: karteltjes enzo).
Verwijderd
Tevens ben ik voor de ps2 gegaan vanwege het genre spellen wat erop uitkomt, en de sfeer die de games uitademen. Het zijn de games en de gameplay die de console maakt of breekt, en niet hoeveel triljoen kleuren die tegelijk kan weergeven en of hij negenenzeventig kanaals triple digital dts subwoofer megabass geluid kan produceren
GC is ook een goed alternatief met LEUKE games (mario sunshine lijkt me erg vet, en zelda ook).
Maar ja ik was 5 min aan het spelen en ik lette dus echt niet meer op graghics.
Op donderdag 25 juli 2002 12:35 schreef Plaguebearer het volgende:
Slechte reden
Ik ben voor de PS2 gegaan. De pluspunten die de x-box zou hebben heb ik al op mijn pc.. geforce 4, dvd playertje, live 5.1 kaartje, en natuurlijk online gamen...
Goede reden
Tevens ben ik voor de ps2 gegaan vanwege het genre spellen wat erop uitkomt, en de sfeer die de games uitademen. Het zijn de games en de gameplay die de console maakt of breekt, en niet hoeveel triljoen kleuren die tegelijk kan weergeven en of hij negenenzeventig kanaals triple digital dts subwoofer megabass geluid kan produceren
GC is ook een goed alternatief met LEUKE games (mario sunshine lijkt me erg vet, en zelda ook).
Ik vond Super Smash Brothers melee ook niet grafisch geweldig, maar heb er toch enorm veel plezier mee beleefd met mijn vrienden (en nog) dus je hoeft je niet aangevallen te voelen als iemand zegt dat een nintendo spel lelijk is, want daar let Nintendo gewoon minder op terwijl het wel geweldige spellen zijOp donderdag 25 juli 2002 12:20 schreef FLiP.m0 het volgende:
[..]
super mario sunshine??
Nee het is ook niet graphisch het best maar het ziet er helemaal niet lelijk uit (lees: karteltjes enzo).
Verwijderd
Hoe kom je daar nou bij? Heb je de rest van de PS2 spellen überhaupt wel bekeken? Een maat van me heeft een X-BOX, mét speciale scart-kabel. En dan nog vind ik het er nogal 'grainy' uitzien vergeleken met m'n PS2'tje. En dat beperkt zich heus niet tot GT3/PGR.Op donderdag 25 juli 2002 11:29 schreef VeldKoe het volgende:
owja
dus GT3 rechtvaardigd het feit dat de rest van de spellen er niet zo mooi uitzien op de ps2 als op de xbox?
Als reply op 1 van de andere kortzichtigste posts van het jaar. X-BOX mooier dan PS2, get realgefeliciteerd met 1 van de kortzichtigste posts van het jaar
Verwijderd
SeToN krijgt last van flashbacks........
Waar blijft de NeoGeo vandeze tijd?
=of-top=
Princiepe kwestie, ik

geloof me, je bent 1 van de weinige in de wereldOp vrijdag 26 juli 2002 03:12 schreef ncgq.prophet het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Heb je de rest van de PS2 spellen überhaupt wel bekeken? Een maat van me heeft een X-BOX, mét speciale scart-kabel. En dan nog vind ik het er nogal 'grainy' uitzien vergeleken met m'n PS2'tje. En dat beperkt zich heus niet tot GT3/PGR.
[..]
Als reply op 1 van de andere kortzichtigste posts van het jaar. X-BOX mooier dan PS2, get real
FEIT is dat de xbox mooier is, al zal het best kunnen zijn dat jouw tv op 1 of andere manier veel betere kwaliteit neerzet tov van zijne.. met dezelfde 'hardware' is de xbox ab-so-luut veel mooier, dat weet iedereen
en nee ik heb geen xbox, ook geen ps2, wel allebei velen velen veeeelen malen gespeeld, op zelfde tv met allebei rgb kabel
Daarnaast weer het eeuwige geblaat van de ps2 lovers dat de games van betere kwaliteit zouden zijn
Was dat nou weer voor onzin, elke game die op de ps2 gemaakt kan worden kan ook op de xbox/gc gemaakt worden.
Daarnaast is het op dit moment zo dat vrijwel elke gerenomeerde gamesfabrikant zijn pijlen richt op de Xbox en gamecube, simpelweg omdat de PS2 outdated begint te raken.
En dat is onzin... de releaselijsten laten een ongeveer gelijk aantal XBox als PS2 games zien. De GC loopt wat achter qua aantal games.Op vrijdag 26 juli 2002 14:53 schreef raptorix het volgende:
Alle mensen die roepen dat de PS2 mooiere graphics heeft, mwoah wacht even op een spel als Unreal Championship, daarnaast zijn graphische zaken gewoon te METEN het is dus geen questie van smaak maar van cijfers, en onafhankelijke testers hebben dus allang aangetoond dat de ps2 minder mooi is als de xbox.
Daarnaast weer het eeuwige geblaat van de ps2 lovers dat de games van betere kwaliteit zouden zijn![]()
Was dat nou weer voor onzin, elke game die op de ps2 gemaakt kan worden kan ook op de xbox/gc gemaakt worden.
Daarnaast is het op dit moment zo dat vrijwel elke gerenomeerde gamesfabrikant zijn pijlen richt op de Xbox en gamecube, simpelweg omdat de PS2 outdated begint te raken.
Alsof er voor de Xbox geen leuke spellen meer uitkomen?Op woensdag 24 juli 2002 11:49 schreef Demolition-Man het volgende:
X-box is hier in NL tot nu toe helemaal niet zo'n groot succes... Spelaanbod is kut en te klein. Playstation 2 heeft zijn mooiste spellen wel gehad (MGS2, GT3, GTA3, VF4).. de NGC daarintegen heeft nu nog niet zo'n heel groot spelaanbod, maar als je ziet wat er allemaal te wachten staat. Veel topgames, ondere andere van Sega. Zoek maar eens naar Sega Slam Soccer. Komt ongeveer in november uit, en beloofd heel wat! En dan natuurlijk strax nog de RE-serie en mario kart!
-Buffy
-Halo 2
enz...
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
PFFF het gaat niet om aantal games, maar om het aantal GOEDE games en als je nu de release lijst van de ECHT goede en vernieuwende spellen bekijkt is xbox zonder enige twijfel koploper.Op vrijdag 26 juli 2002 14:55 schreef speed24 het volgende:
[..]
En dat is onzin... de releaselijsten laten een ongeveer gelijk aantal XBox als PS2 games zien. De GC loopt wat achter qua aantal games.
-Unreal ChampionshipOp vrijdag 26 juli 2002 15:21 schreef Gwain het volgende:
[..]
Alsof er voor de Xbox geen leuke spellen meer uitkomen?
-Buffy
-Halo 2
enz...
-Deathrow
-Project Ego
-Crazy Taxi 3
-Metal Gear Solid 2: Substance!
Moet ik misschien doorgaan?
Het zal NOOIT te meten zijn. Zelfs als je 2 dezelfde spellen, de ene op console A en de ander op console B zet, is het moeilijk te vergelijken. Zeker als het om 2 consoles uit dezelfde generatie gaat. Oke, de XBox heeft betere papieren als het om poly's/sec en dat soort blaat gaat, maar misschien vind ik bijvoorbeeld de kleuren op de PS2 wel beter ofzo... dan hoef jij dat nog niet te vinden, maar houdt het wel in dat ik het PS2 beeld boven dat van de XBox prefereer.Op vrijdag 26 juli 2002 14:53 schreef raptorix het volgende:
Alle mensen die roepen dat de PS2 mooiere graphics heeft, mwoah wacht even op een spel als Unreal Championship, daarnaast zijn graphische zaken gewoon te METEN het is dus geen questie van smaak maar van cijfers, en onafhankelijke testers hebben dus allang aangetoond dat de ps2 minder mooi is als de xbox.
Dat XBox op papier de sterkste console is, zal ik niet ontkennen maar je kan nooit zeggen dat beeld A FEITELIJK mooier is dan beeld B, het blijft een perceptie, iets wat per persoon verschilt en gebaseerd is op een mening!
Kan, kan, ja, alles kan! Je kan Zelda of Mario ook op de XBox of PS2 uitbrengen ja! Maar het gebeurt niet. Net als ik Gran Turismo nooit op de XBox zal zien.Was dat nou weer voor onzin, elke game die op de ps2 gemaakt kan worden kan ook op de xbox/gc gemaakt worden.
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Vooral die MGS2: Substance vind ik een sterke om bij XBOX toppers te zettenOp vrijdag 26 juli 2002 15:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
-Unreal Championship
-Deathrow
-Project Ego
-Crazy Taxi 3
-Metal Gear Solid 2: Substance!
Moet ik misschien doorgaan?
-Unreal Championship, ik speel wel UT2003 op PC, heb je tenminste goede multiplayer
-Crazy Taxi, tja 1 en 2 vond ik ook niet echt geweldig.
-Project Ego, eerst zien dan geloven nu met Lionhead studio's
-Deatrow (kende ik niet, maar eens effe bekeken) dat lijkt me idd wel wat.
En wat denk ik vooral topper gaat worden (Althans die haal ik meteen als hij uit komt)
is Splinter Cell.
Ik vind XBOX leuk, maar ben tot nu toe nog niet echt tevreden over games, en dat heb ik bij PS2 wel.
Verwijderd
"FEIT"? Het is en blijft een mening, net zoals MrTinux ook al aangeeft. De specs mogen dan verschillen, maar het ligt nog altijd aan de spelmakers om er daadwerkelijk gebruik van te maken. De maker van GT3 zei zelf dat ie op dat moment maar 40% van de capaciteiten van de PS2 gebruikt heeft. Ongeacht de console worden de spellen gewoon steeds beter en mooier met dezelfde hardware. Neem nou bijvoorbeeld de PSX, een van de eerste racegames was Ridge Racer. Een paar jaar later kwam Gran Turismo uit. De PSX was nog steeds de PSX, maar alles zag er toch een stuk gelikter uit en de gameplay was ook vele malen beter.Op vrijdag 26 juli 2002 14:24 schreef VeldKoe het volgende:
geloof me, je bent 1 van de weinige in de wereld
FEIT is dat de xbox mooier is, al zal het best kunnen zijn dat jouw tv op 1 of andere manier veel betere kwaliteit neerzet tov van zijne.. met dezelfde 'hardware' is de xbox ab-so-luut veel mooier, dat weet iedereen
Mijn tv is wel redelijk nieuw vergeleken met de zijne, dus ik zal je het voordeel van de twijfel gevenen nee ik heb geen xbox, ook geen ps2, wel allebei velen velen veeeelen malen gespeeld, op zelfde tv met allebei rgb kabel
Maar toch, na uitvoerig vergelijken geef ik persoonlijk toch echt de voorkeur aan de PS2. Da's mijn mening, en ik weet 100% zeker dat ik niet 1 van de weinigen ben.
Verwijderd
Het gaat niet om afkankeren, het gaat erom dat nog steeds bepaalde mensen niet willen toegeven dat PS2 minder in huis heeft qua graphics, dit terwijl gewoon aangetoont is dat het zo is.Op vrijdag 26 juli 2002 17:23 schreef Ker_Plunk het volgende:
Waarom wordt een console werkelijk af gekankerd omdat ie oudere hardware heeft en de gfx misschien ietsje minder mooi zijn???Werkelijk om van te kotsen.
Niet mis met PS2, er zijn zat goede mooie games, maar net zoals met alles, met oudere hardware krijg je nooit mooiere graphics als met nieuwere kaarten, das gewoon een simpel feit.
Je hebt gelijk dat de flopbox op het moment bij meerdere games mooiere graphics heeft, maar met oudere hardware kun je dus mooi wel mooiere graphics krijgenOp vrijdag 26 juli 2002 17:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet mis met PS2, er zijn zat goede mooie games, maar net zoals met alles, met oudere hardware krijg je nooit mooiere graphics als met nieuwere kaarten, das gewoon een simpel feit.
Door de simpele rede dat de spellenmakers steeds beter de PS2 onder controle krijgen. Het is geen PC zoals de xbox, er zit o.a. een speciale videochip in, en die moeten ze ook "onder de knie krijgen"
Dus ze halen nog niet alles uit de PS2 wat erin zit. Of dat ook het geval bij de xbox is weet ik niet, maar ik heb van meerdere mensen gehoord dat je xbox nu al veel gebruikt van wat er in zit
Verwijderd
Ik heb een Ps2 en ik vind over het algemeen dat X-Box betere gfx produceert ,nou je zin?Maar dat betekent niet dat Ps2 geen mooie gfx kan maken ,integendeel o.a. MGS2, GT4 en FFX hebben super mooie gfx.Op vrijdag 26 juli 2002 17:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat niet om afkankeren, het gaat erom dat nog steeds bepaalde mensen niet willen toegeven dat PS2 minder in huis heeft qua graphics, dit terwijl gewoon aangetoont is dat het zo is.
Idd ,verwacht ook véél mooiere gfx op Ps2.Heb net gelezen dat FFXI (Final Fantasy XI dus) werkelijk waanzinnige gfx heeft.Op vrijdag 26 juli 2002 18:04 schreef ^MRT het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat de flopbox op het moment bij meerdere games mooiere graphics heeft, maar met oudere hardware kun je dus mooi wel mooiere graphics krijgen
Door de simpele rede dat de spellenmakers steeds beter de PS2 onder controle krijgen. Het is geen PC zoals de xbox, er zit o.a. een speciale videochip in, en die moeten ze ook "onder de knie krijgen"
Dus ze halen nog niet alles uit de PS2 wat erin zit. Of dat ook het geval bij de xbox is weet ik niet, maar ik heb van meerdere mensen gehoord dat je xbox nu al veel gebruikt van wat er in zit
Maar over het algemeen hoeft een game geen super gfx te hebben.Heb eergister FFVII gespeeld voor 7 uur achter mekaar zonder dat ik dat door had simpel weg omdat het verhaal & gameplay zo ontzettend goed is.
TikfoutOp vrijdag 26 juli 2002 18:24 schreef Ker_Plunk het volgende:
GT4
Die kennen we nog niet, we zitten nu nog opgescheept met de GT3 engine. Overigens is daar wat betreft de graphics ook weinig op aan te merken. Kijk maar in dat GT Concept topic
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Nee xbox zit nog lang niet aan ze limiet, alleen al feit dat de Warfare engine draait zegt genoeg, en bij deze doe ik gelijk de bewering dat er op de PS2 nooit een engine zal draaien die maar enigzins daarvan in de buurt komt.Op vrijdag 26 juli 2002 18:04 schreef ^MRT het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat de flopbox op het moment bij meerdere games mooiere graphics heeft, maar met oudere hardware kun je dus mooi wel mooiere graphics krijgen
hmmOp vrijdag 26 juli 2002 16:38 schreef ncgq.prophet het volgende:
[..]
"FEIT"? Het is en blijft een mening, net zoals MrTinux ook al aangeeft. De specs mogen dan verschillen, maar het ligt nog altijd aan de spelmakers om er daadwerkelijk gebruik van te maken. De maker van GT3 zei zelf dat ie op dat moment maar 40% van de capaciteiten van de PS2 gebruikt heeft. Ongeacht de console worden de spellen gewoon steeds beter en mooier met dezelfde hardware. Neem nou bijvoorbeeld de PSX, een van de eerste racegames was Ridge Racer. Een paar jaar later kwam Gran Turismo uit. De PSX was nog steeds de PSX, maar alles zag er toch een stuk gelikter uit en de gameplay was ook vele malen beter.
[..]
Mijn tv is wel redelijk nieuw vergeleken met de zijne, dus ik zal je het voordeel van de twijfel geven
Maar toch, na uitvoerig vergelijken geef ik persoonlijk toch echt de voorkeur aan de PS2. Da's mijn mening, en ik weet 100% zeker dat ik niet 1 van de weinigen ben.
ik suggereer dan echt een bril
Verwijderd
Inderdaad, maar nogal wat mensen roepen dat xbox game qua gameplay sucken maar wel mooi zijn, en dat is iets wat gewoon niet waar is, het aantal spellen wat qua gameplay goed is, is denk ik meer als men verwacht had.Op vrijdag 26 juli 2002 22:34 schreef ZwooP het volgende:
De Xbox kan op grafisch gebied meer dan de PS2, dat moet ik toegeven, ook al ben ik een trotse PS2 bezitter, maar vergeet niet dat het succes van een game niet alleen wordt bepaald door de graphics, maar ook door de gameplay (MGS2 om maar ff een voorbeeld te noemen).
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk, boeienOp vrijdag 26 juli 2002 21:26 schreef VeldKoe het volgende:
hmm
ik suggereer dan echt een brilik ben niet subjectief ofzo, daar ik geen van de next gen's heb, maar toch bijna iedereen die niet bij de fanboy club behoort ziet dat de menigte xbox games momenteel veel mooier is wat het grafisch aspect betreft tov van de ps2 games, maarja, boeien ook
Ach, misschien komt 't ook doordat ik al zoveel heb gezien. Ben begonnen met PONG for christ sake, met van die schuifknop-controllertjes. En dan zitten we ons hier druk te maken of console X beter is dan console Y
Ik hou er verder maar over op ook. Just enjoy the games
Oh, ik heb trouwens al een bril
Verwijderd
Al met al, hebben ze beide hun voordelen alleen de een is een nieuwere generatie waardoor vergelijken zo en zo zinloos is. Hou liever een discussie GC vx XBOX ofzo, zelfde generatie console.
Kortom ik kraak geen van beide consoles af, maar de ps2 is gewoon ouder. Dat GTA3 maar 40% gebruikt is leuk, maar dit zegt niet automatisch dat de overige 60% de graphics gaat verbeteren, dan zal er toch echt een nieuwe videochip inmoeten. Verder zal sony heus zijn slag wel weer slaan met de ps3, en microsfot dan weer ,met de xbox 2 etc.
Hier sluit ik me volledig bij aan.Op zaterdag 27 juli 2002 14:13 schreef XenoDaSouljah het volgende:
zucht , stelletje eigenwijzen drollen, kijk eens naar de realiteit en flame is niet zo, flopbox slaat ook nergens op , en een hoop mensen kraken de xbox af puur omdat die van microsoft is, ook al zo onzin. Het zijn beide goede producten de een en heeft als voordeel betere graphics en de ander meer games in de winkel met redelijke graphics. Met beide machines kun je veel plezier beleven, en de een doet niet onder voor de ander kwa gameplay. Persoonlijk vind ik Halo het vetste consoloe spel dat er is op het moment voor de xbox en zo heeft de ps2 weer games zoals final fantasy x die weer niet onder doen vookr andere spellen op de xbox.
Al met al, hebben ze beide hun voordelen alleen de een is een nieuwere generatie waardoor vergelijken zo en zo zinloos is. Hou liever een discussie GC vx XBOX ofzo, zelfde generatie console.
Kortom ik kraak geen van beide consoles af, maar de ps2 is gewoon ouder. Dat GTA3 maar 40% gebruikt is leuk, maar dit zegt niet automatisch dat de overige 60% de graphics gaat verbeteren, dan zal er toch echt een nieuwe videochip inmoeten. Verder zal sony heus zijn slag wel weer slaan met de ps3, en microsfot dan weer ,met de xbox 2 etc.
Maar ik ga dan ook een Xbox kopen om mooi naast mun dreamcast, megadrive en monster-PC te kunnen zetten.
Ik moet niet aan een PS2 denken; wat een achterhaalde console. Mijn dreamcast weet nog steeds de meeste PS2-games grafisch te overtreffen. Voordat de spellenbakkers de AA van de PS2 onder de knie kregen, zaten we alweer een generatie game verder.. stelletje prutsers (niet de bakkers, maar sony zélf).
De gamecube vind ik niet erg indrukwekkend; heb SSB Melee en Luigi's Mansion gezien... wow
off topic:
Misschien een idee? Een 'up yours'- smilie..
edit: ff bijwerken
" Play the violent strings of my symphony "
Verwijderd
um ja er zijn ook nog geen top games op de gamecube.Op zaterdag 27 juli 2002 14:24 schreef Symphony-X het volgende:
[..]
Hier sluit ik me volledig bij aan.
Maar ik ga dan ook een Xbox kopen om mooi naast mun dreamcast, megadrive en monster-PC te kunnen zetten.
Ik moet niet aan een PS2 denken; wat een achterhaalde console. Mijn dreamcast weet nog steeds de meeste PS2-games grafisch te overtreffen. Voordat de spellenbakkers de AA van de PS2 onder de knie kregen, zaten we alweer een generatie game verder.. stelletje prutsers (niet de bakkers, maar sony zélf).
De gamecube vind ik niet erg indrukwekkend; heb SSB Melee en Luigi's Mansion gezien... wowNiks nieuws toch? De eerste keer dat ik weer es onder de indruk raakte van de graphs van een console-game, was bij Dead or Alive III en Halo (en toegegeven, de resident evil op de gamecube is ook erg mooi). De Xbox zal uitgroeien tot de grootste.
off topic:
Misschien een idee? Een 'up yours'- smilie..
edit: ff bijwerken
Oh ja xbox uitgroeien tot het grootste??? Ik merk er geen f#ck van. Je kan de cijfers niet ontkennen hoor. Er zijn meer gamecubes verkocht in de wereld dan xboxes hoor. OOk hier in Europa. In amerika ligt de xbox voor maar dat gaat ook veranderen met Super Mario Sunshine en Metroid Prime.Dus xbox uitgroeien tot de grootste?? Dan mogen ze wel opschieten.
Super Smash Brothers Melee is ook weer zoiets. Meer verkocht dan Halo/doa3 . Luigis Mansion ook. Graphics zijn misschien zo fantastisch maar om nu te zeggen dat het lelijk is. Ik bedoel ik zie geen karteltjes of zo. Het ziet er gewoon strak uit maar niet echt fantastisch. Maar LM is dus super origineel (ssbm ook wel maar is van ssb). Halo en DOA3 zijn dus helemaal niet origineel in mijn ogen. Integendeel je mag in je handen klappen wanneer er geen pc spel komt dat een beetje origineel is op de xbox en ook nog goeie gameplay erbij heeft. OEI dat word moeilijk.
Maarja ieder zijn eigen
Verwijderd
Ik denk dus dat de xbox op langere duur wel veel meer verkoopt. Tenslotte is het de eerste console van een (Nieuwe) console fabrikant, dus met alle risico's vandien. Maar aangezien microsoft het grootste budget heeft, zal dat grotendeels heel hard meewerken aan het succes van een console, kijk maar naar de dreamcast, mooi ding maar te weinig geld er achter dus flop,
Mijn reden om geen gamecube te kopen ? kiddie uiterlijk,(ik ben nu 24) dus voor mij geen keus, geen overtuigende spelen, goedkoop speelgoed uitziende controllers . Een voordeel van de gamcube de spellen zijn wat goedkoper.
Kom nou niet met de PS2 heeft veel meer verkocht, dat is ook logisch omdat die veel langer op de markt is als de GC en de xbox.
edit // meer nintendo verkopen dan xbox en ps2 bij elkaar ? hallo, we leven niet in marioworld maar de echte wereld
slappe argumenten eerlijk gezegt.Mijn reden om geen gamecube te kopen ? kiddie uiterlijk,(ik ben nu 24) dus voor mij geen keus, geen overtuigende spelen, goedkoop speelgoed uitziende controllers . Een voordeel van de gamcube de spellen zijn wat goedkoper.
UHm het klonk wat flamerig maar in principe heeft hij wel gelijk, vind de controles nogal goedkoop overkomen, en tjah de spellen zijn nou niet dat je zegt WOW, ik denk dat zelfs de GC fans niet super tevreden zullen zijn met wat er nu is.Op zaterdag 27 juli 2002 15:25 schreef schnumi het volgende:
[..]
slappe argumenten eerlijk gezegt.
was ook niet als Flame bedoelt.Op zaterdag 27 juli 2002 15:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
UHm het klonk wat flamerig maar in principe heeft hij wel gelijk, vind de controles nogal goedkoop overkomen, en tjah de spellen zijn nou niet dat je zegt WOW, ik denk dat zelfs de GC fans niet super tevreden zullen zijn met wat er nu is.
En Symphony-X je bent het met XenoDaSouljah eens, hij zegt dat meeste te kortzichtige zijn en consoles aan het afkraken zijn, en dan ga jij PS2 afkraken, nou lekker eens zijn

En even over de verkopen, Azie is toch grootste afnmeer van Consoles en daar verkoopt de PSone meer dan Xbox, ik wil maar zeggen graphics zijn niet alles.
Ben effe opzoek, naar sales van Xbox/Ps2/GC van over de gehele wereld.
Hier alvast die van Japan:
1
2
3
4
5
6
7
8
| System Jun 18-Jun 30 Total Sales in 2002 PlayStation 2 68,124 2,080,025 GameBoy Advance 33,787 1,295,067 GameCube 8,004 478,202 PSone 5,854 158,154 Xbox 3,218 236,372 WonderSwan Color 2,060 72,272 GameBoy Color 813 78,815 |
Verwijderd
en verder als je ultieme plezier beleverd aan een ps2 of gc, even goeien vrienden, want helemaal uiteindelijk gaat het erom of je er plezier aan beleverd.
Ik kan ook een nadeel opnoemen van de xbox maar dat is waarschijnlijk alleen voor mij, dat is dat ik af en toe helemaal duizelig en dol in me hoofd wordt van de snelle graphics bij bijv halo. Dan moet ik echt kappen met spelen anders gaat het niet goed.
Kortom puur technisch gezien is de xbox superb. (kwa hardware) maar dan moeten de ontwikkelaars daar wel gebuik van maken (ik zeg ok niet dat ze dat niet doen)
Verwijderd
Niet echt...Sony is markleider sinds 1997 (uit mijn hoofd) en dat zullen ze deze generatie spelcomputers nog wel blijven. De achterstand van de X-Box en NGC is gewoon TE groot, ze lopen allebei wel iets in, maar dan heb je het over procenten. Nu is het een redelijk logische gedachte om te zeggen 'ja maar we hebben het hier wel over Microsoft', maar vergis je niet in Sony! Sony kan er ook wat van, sterker nog, ze zijn af en toe veel 'gehaaider' nog dan Microsoft...om maar 1 voorbeeldje te noemen: de nog zeer actieve SNES markt werd door Sony binnen 2 maanden volledig afgebroken om ruimte te maken voor de Playstation. Aangezien Sony eigenaar is van toen zeer grote Nintendo distributeurs (o.a. Columbia in de Benelux) konden ze dat heel makkelijk doen. Als tweede argument: het gaat bij de grijze massa om namen die ze onthouden, vraag aan een gemiddelde niet-gamer om iets te noemen als ze aan spelcomputers denken, en zeker 70% zal zeggen 'Playstation'. (dit schijnt ook onderzocht te zijn trouwens)Op zaterdag 27 juli 2002 14:24 schreef Symphony-X het volgende:
De Xbox zal uitgroeien tot de grootste.
Dit alles neemt niet weg dat zowel de X-Box als de NGC zeer goede consoles zijn, met zeer mooie en goede spellen, en ze hebben allemaal bestaansrecht. Zo...
Verwijderd
ik heb een playstation 2 gehad en die heb ik verkocht en daarna een xbox gekocht en ik heb er GEEN spijt van.

En je bent sowieso geen echte gamer anders had je PS2 gehouden en XBOX + GC gekocht
Verwijderd
Opmerking van de maandOp zaterdag 27 juli 2002 20:17 schreef Albinoraptor het volgende:
Geef dan ook even goede argumenten
En je bent sowieso geen echte gamer anders had je PS2 gehouden en XBOX + GC gekocht
Verwijderd
Uiteraard verwijs ik naar de cijfers zoals ze nu zijn...andere cijfers heb ik niet en in de toekomst kijken kan niemand. De algemene mening in de markt is zoals ik zei dat Sony markleider blijft, en dat geloof ik zelf ook. Dus dan praat je over een periode van de komende 2 jaar. Ik neem aan dat Sony daarna ook wel weer met iets nieuws komt. Een FEIT is dit natuurlijk niet.Op zaterdag 27 juli 2002 21:37 schreef raptorix het volgende:
Mr Rudi verwijst naar cijfers zoals ze nu zijn, maar PS heeft geen toekomst want technisch gaat die bak niet meer lang mee, daarnaast zal MS een substantieel van de gamemarkt gaan verkopen met Xbox Online. Ga niet roepen dat men niet online wil spelen met een console, het zelfde riep men rond 1996 over internet, dat het handiger was om op een cd te kijken als op internet. Het resultaat is inmiddels bekend.
Oh ja...de Dreamcast kon je ook mee online spelen, met enkele zeer goede spellen (Phantasy Star)...het resultaat daarvan is inmiddels ook bekend.
Verwijderd
Yeah so?!! Technisch gezien minder betekent niet slechter.Tering ,is dat nou zo moeilijk te begrijpen??!!Op zaterdag 27 juli 2002 21:37 schreef raptorix het volgende:
Mr Rudi verwijst naar cijfers zoals ze nu zijn, maar PS heeft geen toekomst want technisch gaat die bak niet meer lang mee, daarnaast zal MS een substantieel van de gamemarkt gaan verkopen met Xbox Online. Ga niet roepen dat men niet online wil spelen met een console, het zelfde riep men rond 1996 over internet, dat het handiger was om op een cd te kijken als op internet. Het resultaat is inmiddels bekend.
Ik ben het volledig eens met Mr.Rudi ,Sony is niet stom...
Verwijderd
Verwijderd
typisch. Ga jij maar op je volwassen xbox spelen dan speel ik wel met al mijn pokemon spellen op mijn gamecube.lol
Het zou handig zijn als je de volgende keer argumenten/voorbeelden oid zou willen vermelden. Dit soort geblaat heeft niemand wat aan.Op zondag 28 juli 2002 21:05 schreef tijgertje het volgende:
ps2 is grafish net zo goed als xbox hoor
Oke, zover ik weet zien de meeste spellen die cross-platform worden gemaakt tegenwoordig op de playstaion 2 het minste eruit, qua graphics dan. De GBA niet meegerekend natuurlijk. Voor de duidelijkheid, cross-platform is dat een spel op meerdere consoles/pc uitkomt. De Gamecube en Xbox versies zijn met graphics vaak hetzelfde/vergelijkbaar. Voorbeeldje [url="http://www.gamers.nl/nieuws/13826"]Wreckless op PS2[/url]
GT3 ziet er idd beter uit dan PGR, maar als je kijkt naar SEGA GT 2002 dan hangt het er om vind ik.
True, true, maar dat is dan ook niet meer dan logisch, de PS2 is ook al een stuk langer op de markt dan de GC en de Xbox. De N64 had in de tijd ook meer games dan de playstation 2 toen de PS2 net uitkwam.... Beetje kromme vergelijking majaOp zondag 28 juli 2002 21:33 schreef Wrumba het volgende:
Playstation is (NU OP DIT MOMENT NAAR MIJN MENING) een betere spelcomputer--> meer games/betere games in elk genre...
What a fine day for Science! | Specs
Dat is de reden dat ik een dreamcast heb gekocht. Zeker zo'n 50 (als het er geen 100 zijn) top games voor een lage prijs.Op zondag 28 juli 2002 22:28 schreef Bosmonster het volgende:
Voordeel van een iets ouder systeem is dat er veel meer games zijn, en inderdaad ook goedkopere games...

je bedoelt van ongeveer 4 jaar terug?
... not as I do.
Strakke kick inderdaad
[ Voor 29% gewijzigd door Bart© op 21-04-2006 16:28 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.