Elke console heeft z'n voor en nadelen:
X-box + punten:
+ krachtig ding
+ even duur als ps2
+ kan over tijdje online
x-box - punten:
- klote controller (heb bijna uur geprobeerd DOA3 te spelen maar dat is echt niks met die controller. knopjes zitten veel te dicht op mekaar, en die D-pad vind ik ook irritant, geef mij maar een playstation controller)
- ding ziet er niet uit, lomp groot (het oog wil ook wat he

)
- spelaanbod is erg magertjes
NGC + punten
+ niet zo duur vergeleken met concurrentie
+ komen goede spellen op uit
NGC - punten
- spelaanbod wat er nu te krijgen is niet mijn smaak (nog steeds grotendeels kiddie stuff)
- kan geen dvd's op afspelen
- ding ziet er redelijk lelijk uit (das mijn smaak, lompe doos)
PS2 + punten:
+ groot spelaanbod, zijn veel toptitels op te vinden en komen nog een hele boel toptitels aan
+ kan er (gelijk) dvd's op kijken
+ mooi apparaat (mijn smaak)
+ kan psx spellen op spelen
PS2 - punten:
- van de consoles de minst krachtige
- moet multitap kopen om met meer dan 2 personen te spelen (kost ¤ 25,-)
Ikzelf zou voor een ps2 gaan (heb ik dan ook gedaan

) waarom?
De spellen die erop uitkomen zijn meer mijn smaak dan die van de NGC en x-box. Spellen als tekken, metal gear solid, gran turismo, tenchu, tomb raider, enz enz ga je niet vinden op de ngc of x-box (alleen mgs-x dan). Op de NGC komen in de toekomst wel goede spellen voor uit maar die zijn er nu nog te weinig vind ik om hem nu al aan te schaffen. Als je er nu een koopt wil je gelijk spelen natuurlijk, en ga je niet vervolgens maanden wachten op een spel die je vet lijkt.
Ook hoor ik vaak dat de ps2 grafisch lelijker zou zijn. Als je gewoon speelt dan merk je echt niet zoveel verschil in die graphics, tenzij je erop gaat letten ofzo. Maar als je gewoon gaat spelen en je ding doet zit er weinig verschil in graphics tussen de consoles.
Ook zouden er allemaal kartels te zien zijn op het beeld. Ik zal dan wel blind zijn ofzo maar ik zie echt niet of nauwelijks kartels. Als je gewoon speelt vallen ze echt niet op. Ga maar eens een psx spel spelen, dan zie je pas kartels.
Belangrijkste argument om voor een console te gaan lijkt me toch wel de spellen. Bedenk voor jezelf wat voor spellen je wilt gaan spelen en op welke console die te vinden zijn.
edit:
ook wordt vaak dat online gedoe van de x-box als pluspunt gezien. Op zich is het idee erg leuk natuurlijk, maar hier zullen ongetwijfeld kosten aan verbonden zitten. Een maandelijks tarief zal je zowieso hebben. Ikzelf zit niet echt te wachten op betaald online gamen, betaal al mee aan de maandelijkse kosten van me kabel internet. Als ik online wil gamen, ga ik wel op me pc zitten
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB