[PNS] Is er nog hoop voor /24 :?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:23
Predator schreef op 01 augustus 2002 @ 19:55:
Ik heb dus ook van jou nog niks van constructieve input in al die PNS topics gezien.
Verder zou je eens moeten naarboven scrollen want je mist nogal wat :z
Zoals ik al kenbaar maakte mag PNS opgedoekt worden omdat daar aan kennisverstrooing wordt gedaan. Bepaalde mensen met veel kennis kijken enkel in PNS dit terwijl 'minder advanced' probs in de andere fora niet meer onder hun ogen komen en ze daar niet aan een oplossing bij kunnen dragan. Hierdoor creeer je een elite club. Hierdoor wordt de niveau van de rest van GoT omlaag gehaald.

Maar iets constructiefs... goed.

Is het, mits technisch mogelijk, geen goed idee om van PNS een niet_post forum te maken? Dus users kunnen niet in PNS posten, maar moeten hun topic in gerelateerde forums kwijt. Als er na enkele dagen nog geen antwoord op is kan de desbetreffende mod het naar PNS verplaatsen. PNS is dus reply only voor de users.

Hiermee ontlast je de huidige PNS mods (die het kennelijk erg druk hebben) want deze zijn meer bezig met het sluiten en wegmoven van topics dan andere nuttige dingen. Daarbij hebben alle users de kans om een topic andere fora te zien. Desbetreffende mod kan aan de hand van streng opgestelde regels of in overleg met een PNS mod het topic naar PNS verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-10 17:22
hallo? ogen kapot???

Dit is MIJN topic en ik wil de toekoemst van PNS veiligstellen. Als jij alleen kunt zeuren over het opruimen van PNS dan open maar een eigen topic. Dit topic gaat over behoud van PNS.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Massa's signalen hier, genieten, zoals "Johnny No5" ("Short circuit" voor de kenners) ooit zei: "Need more input".

Wel krijg ik erg het gevoel dat er hier véél te veel op de details wordt gelet. Gepriegel op de richel maakt kriegel, en de discussie gaat hier de verkeerde kant op.

Als je je gezicht regelmatig in PNS laat zien, daar constructief bijdraagt aan de topics die er lopen of *juist* ook aan de gene die er niet horen, is het logisch dat je de problemen signaleert die er onontkenbaar zijn.

Dan zijn er twee methoden: je terugtrekken en je in elke discussie begeven die zich in LA voordoet om daar je gram te halen, zeker omdat je je van oorsprong nooit in de hervorming van je oude stek hebt kunnen vinden.

Ook kun je proberen er in samenwerking met de crew (die het tenslotte ook niet leuk vind dat het niet geweldig loopt zoals ze graag zouden zien) iets moois van te maken. Daarin is veel bespreekbaar, blijkt dat we te streng zijn passen we ons aan, gaat het te soepel trekken we de teugels aan.

De hierboven genoemde naamswijziging is een goed voorbeeld van iets wat uit de userpoll is opgepikt, iets waar veel mensen iets in zagen.

Het vervelende is alleen dat men soms (wellicht door de bezielende inzet die de crew op het forum toont?) uit het oog verliest dat de crew uit vrijwilligers bestaan, die niet altijd evenveel tijd ter beschikking hebben. Dat betekent dat sommige veranderingen of suggesties direct worden opgepakt, waar het een andere keer een (bij wijze van spreken) 5 jarenplan wordt.

Op het moment dat de ontwikkeling wat minder snel gaat, is die vaak wat minder zichtbaar, zeker als er eerst "achter de schermen" een aantal zaken besproken moeten worden. Hoe willen we bepaalde dingen aanpakken, wat is ons streven, hoe hoog leggen we de lat en hebben we hem sinds vorige keer misschien te hoog gelegd?

Als je in de tussentijd constant bezig bent je te verdedigen in LA (want zo voelt het soms vanuit crewperspectief), het bestaansrecht van PNS zelfs moet verantwoorden, gaat daarmee in feite nóg meer kostbare tijd verloren die allemaal aan andere zaken besteed had kunnen worden. Om het niet te hebben over de gigadeukTM die je de motivatie van de crew daardoor oploopt.

Ik ga bewust niet op de details van de discussie in, maak me er wellicht vreselijk makkelijk vanaf in de ogen van velen door zo globaal te reageren, maar wellicht is het voor meer mensen een goed idee om eens wat meer naar het geheel te kijken, in plaats van steeds op de details te focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie klapt hard in de handen voor zijn HGA :P
(crew/people/collega op hoger niveau zitten daar nu eenmaal omdat ze in staat zijn de gedachten en gevoelens van het 'personeel onder hem' in de juiste woorden te uitten).

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:57

ripexx

bibs

Koffie schreef op 01 augustus 2002 @ 21:44:
* ripexx klapt hard in de handen voor zijn HGA :P
(crew/people/collega op hoger niveau zitten daar nu eenmaal omdat ze in staat zijn de gedachten en gevoelens van het 'personeel onder hem' in de juiste woorden te uitten).
Sorry kon het niet weerstaan; maar heeft koffie in zijn afwezigheid en management curus gevolgd? _/-\o_
Negotiator schreef op 01 augustus 2002 @ 21:25:
Massa's signalen hier, genieten, zoals "Johnny No5" ("Short circuit" voor de kenners) ooit zei: "Need more input".

[..]

Ik ga bewust niet op de details van de discussie in, maak me er wellicht vreselijk makkelijk vanaf in de ogen van velen door zo globaal te reageren, maar wellicht is het voor meer mensen een goed idee om eens wat meer naar het geheel te kijken, in plaats van steeds op de details te focussen.
Zoals voor eenieder zichtbaar is, loop ik hier nog niet zolang rond, loop btw al wat langer te leachen. Daarbij wil ik aantekenen dat ik met mijn beperkte kennins van windows, linux en wat netwerkjes me vooral bezig houdt met het replyen in NT en NOS.

Daarnaast leach ik veel uit PNS, waarom? Omdat ik het juist intersant vindt. Het grootste voordeel van PNS ten opzichte van NT is de hogere drempel, er staan veel minder "onzin posts" in (geen flame btw). Ik zien dan ook dat er een select groepje in pns komt en dat deze een behoorlijk hoog niveau hebben en aardig wat kennis. Wat ik dan ook wil zeggen is dat de mods (koffie en predator) hun best doen om op het scherpst van de snede te modden. (uitleg -> de grens tussen kwaliteit en kwantiteit want daar draait het toch om, te veel kwaliteit leidt tot weinig kwantiteit en andersom)

Nu wat ik wil zeggen is dat de definitie van pns zeer lastig is te stellen, en dat dit ook lastig te modden is. Ik zou er dan ook voor pleiten om pns veel meer over te laten aan de "creativiteit" van de mods. Daarnaast valt het op dat veel wat moeilijkere software problemen niet tot hun recht komen in SA of WOS, mede door de grote hoeveelheid "onzin posts" en het wat lagere kennis niveau. Het word PNS dek niet voldoende de lading, waardoor er nog al vaak op wordt gereageerd in sm en la.

Wat een oplossing zou kunnen zijn is vragen aan de mods om duidelijker aan te geven tijdens de move waarom het niet in pns thuis hoort. Vaak gebreurt dit nogal met enkele zinnen waardoor dit weer lijdt tot extra werk in sm of la etc. etc. Daarnaast zou ik zeggen zoals Negotiator stelt; Need more input

Just my 2 cents

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:23
Traag schreef op 01 augustus 2002 @ 20:51:
hallo? ogen kapot???

Dit is MIJN topic en ik wil de toekoemst van PNS veiligstellen. Als jij alleen kunt zeuren over het opruimen van PNS dan open maar een eigen topic. Dit topic gaat over behoud van PNS.
Knap hoor Traag, lekkere flame.

Als je de moeite neemt om mijn post te lezen dan zul je zien dat ik een voorstel doe voor het behoud van PNS. Probeer daar maar eens inhoudelijk op te reageren en stop aub met dat kinderachtig geflame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:55

Jaymz

Keep on moving !

*Kuch, dit is niemands topic (Okee, Traag is ermee begonnen) en het gaat over PNS en niet over de manier van reageren/opstellen/whatever in dit topic.

Senk U :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
The Source schreef op 01 augustus 2002 @ 23:36:
Probeer daar maar eens inhoudelijk op te reageren en stop aub met dat kinderachtig geflame.
Als jij hetzelfde doet met mijn post zijn we allemaal weer gelukkig.

Bij de eerst volgende flame die ik hier nog zie gaat de draad op slot, en is voor toekomstige LA draadjes over PNS eenzelfde lot is weggelegd, tenzij er daadwerkelijk iets extreem vernieuwends in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55
Komen we toch weer terug op de ham-vraag. Wat is er gekomen uit het overleg tussen de mods en de HGA over PNS ? Wat gebeurd er op dit moment (behalve dan de moderatie drempel verhogen -> verlagen en vice versa) om hier verbetering in te krijgen ?

Zoals al in een aantal topics eerder is gemeld door in ieder geval Traag, JelmerVos en mij (waarschijnlijk nog wel door meer mensen), willen we graag mee helpen denken/handelen om PNS weer leuk en uitdagend te maken. Ik zou bijna zeggen: doe hier dan ook iets mee, want schijnbaar (nofi) lukt het niet met de mods en HGA alleen (getuige de hoeveelheid topics over dit onderwerp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-10 17:22
Mark,

Dat aanbod ligt er al vanaf april, dus als ze dat echt hadden gewild waren die mensen vast al wel benaderd ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Mark schreef op 02 augustus 2002 @ 01:59:
Komen we toch weer terug op de ham-vraag. Wat is er gekomen uit het overleg tussen de mods en de HGA over PNS ? Wat gebeurd er op dit moment (behalve dan de moderatie drempel verhogen -> verlagen en vice versa) om hier verbetering in te krijgen ?
Héél erg in het kort zijn we voor ons zelf bezig een eerste scheiding te maken van wat we zelf wel en niet in PNS thuis vinden horen. Een goed voorbeeld is hosting, daarover staat in de notulen van de laatste vergadering het volgende:
Hosting
Hosting hoort in Internet & Telefonie, dat was al zo, maar zal nog meer benadrukt worden. Het moet wel een vraag met inhoud zijn, dus niet standaard "ik zoek goede ... hosting".

Daarvoor geld eigenlijk hetzelfde als de "wat is een goede netwerkkaart" policy in Network Troubleshooting: Vraag je in daar "wat is een goede netwerkkaart" gaat het topic dicht. Wil je echter voor een specifiek doel een bepaalde kaart, wil je weten welke voor dat specifieke doel beter geschikt is, roep je waarom je denkt dat a of b geschikt zijn, wat jij denkt dat er anders is en waarom je twijfelt, etc. Dan blijft het open. Zo werkt het met hosting vragen ook.
Dan vraag je je misschien af "zijn jullie daar zoveel tijd aan kwijt?"; het antwoord is ja én nee. Het is in feite allemaal zo gebeurt, maar kijkt je naar hoeveel tijd we te besteden hebben met afwezigheid (vergeet vooral niet dat we in de vakantieperiode zitten en dat mensen ook nog een privé leven hebben) dan besteden we er relatief veel tijd aan.

Tel daar het dagelijkse modwerk en de discussie's in LA bij op, en je houdt geen tijd meer over voor andere dingen. Om het niet te hebben over de demotiverende werking die sommige discussie's hebben.

En toch vinden we het belangrijk om een dergelijke grove scheiding vast te maken, voor dat we een lijst met voorbeelden gaan maken voor en samen met de bezoekers. Als we zelf namelijk nog geen grof idee hebben wat we willen wordt het een vrij stuurloos besturen, waarin iedereen een mening heeft en dan is het moeilijk om knopen te hakken.

Wel scheelt dat het grootste deel van die "grove richtlijn" er al is ondertussen. Die uiteindelijke lijst met voorbeelden ism. de bezoekers/mods is trouwens iets wat koffie zou oppakken, dus in hoeverre hij daarmee op schema ligt zal hij zelf even moeten toelichten.
Zoals al in een aantal topics eerder is gemeld door in ieder geval Traag, JelmerVos en mij (waarschijnlijk nog wel door meer mensen), willen we graag mee helpen denken/handelen om PNS weer leuk en uitdagend te maken. Ik zou bijna zeggen: doe hier dan ook iets mee, want schijnbaar (nofi) lukt het niet met de mods en HGA alleen
Maar er wordt alleen gezegd dát men wil hebben, en niet *hoe* men wil helpen (lops van het feit dat Jelmer wel een keer riep dat hij zichzelf wel zag zitten als mod, maar dat is IMHO nauwelijks serieus te nemen).

Als je een duidelijk idee hebt van hoe je zou kunnen bijdragen aan PNS ben je van harte welkom, en babbel ik daar graag op het forum, per mail, ICQ of IRC eens over en gaan we kijken hoe dat haalbaar is. Maar ik heb nog geen concrete voorstellen gezien waarvan ik dacht: dat is een goed plan.

Het enige plan is dus het maken van een soort FAQ met wat wel en niet in PNS thuishoort, waarom wel of niet, en voorbeelden.
(getuige de hoeveelheid topics over dit onderwerp).
Zolang er negen van de tien keer niet echt iets nieuws in de topics te vinden is getuigd dat IMHO eigenlijk alleen maar van ongeduld bij de mensen die de topics starten (en de mensen die er vervolgends elke keer hetzelfde roepen).

Als je je afvraagt hoe dingen gevorderd zijn kun je de moderators aanspreken / mailen / whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

[...]
Tuurlijk is dat een rewind.
Gans dit topic gaat daar juist over :z

Jij wilt gewoon een hokjes systeem.
Dit SA, dat PNS, enz ...

Heb je er ook al eens bij stil gestaan dat het ipv ik die oppervlakkig begrip heb ook eens aan jouw uitdrukkingsvermogen kan liggen :?
Ik ben namelijk helemaal niet de enige die jouw "diepere vraag" precies niet snap.
Als je goed had gelezen ben ik ook daar vanuit gegaan ja (dat het aan mij zou kunnen liggen)

Maar het leek mij in dit geval heel simpel wat ik bedoelde... En ja ik wil een hokjes systeem.. (je snapt het toch). Maar het moge logisch zijn dat niet alles in een hokje te stoppen is.. maar hoe duidelijker het hokje des te meer past er in des te minder grijs gebeid..

duidelijk zo :? :P

[...]
Dat bedoelde ik niet...
Jij maakt een vergelijking met je werk.
Dat is iets gans anders.
Je moet de diepere betekenis zien. :P

Ik doe dit nog altijd voor mijn plezier & voor GOT. (ja raar he)
kort vraagje: verandert je verantwoordelijkheid als je het voor je plezier doet.. :?
je hebt je mod taak zelf aangenomen.. en is het dus je werk.. en dus niks anders dan dat

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx

ripexx

bibs

Quinie schreef op 02 augustus 2002 @ 17:13:
kort vraagje: verandert je verantwoordelijkheid als je het voor je plezier doet.. :?
je hebt je mod taak zelf aangenomen.. en is het dus je werk.. en dus niks anders dan dat
Kom op zeg laten we alsjeblieft dit topic een beetje niveau geven. We wilen allemaal toch hetzelfde een beter en bruikbaardere PNS.

Als aanvulling cq. opmerking naar aanleiding van het verhaal van Negotiator, zie ik dat men er wel mee bezig is maar dat het niet echt van de grond wil komen. Daarnaast hoor ik vooral commentaar op de mods?

Wel valt mij op dat er veel problemen bij zien die betrekking hebben op exchange en windows. Daarin tegen zie je dat vragen over novell en "unixes" veel minder vaak voorkomen, ook blijven deze topic veelal direct in NOS, tenzij ze daar niet uitkomen. We zien dan ook dat het men in WOS en SA veel meer bezig is met het opleuken van de comp ipv het professioneel gebruiken (ja ik generaliseer op dit moment een beetje veel ;) ). Ook blijkt uit mijn ervaring dat de gemiddelde windows gebruiker de knop F1 niet kent. Zo doende ontstaan er veel vragen die direct uit de help of met google op te lossen waren.

Ik zou dan ook voorstellen om nog duidelijker te zijn naar de personen die in pns willen posten. Dat wil zeggen. Een uitgebreidere opbouw van de post met een duidelijke geschiedenis en de plaatsen waar men al gezocht heeft, btw dit staat al in de faq maar wordt naar mijn inziens niet goed genoeg gemoddereerd. Als deze niet voldoet meteen opslot zetten, met de medeling dat men een betere openings post moet verzinnen (sorry mods).

Daarnaast, zoals Negotiator in dit topic last? deed; gebruikers meteen wijzen op de manier van replyen. Denk voor je post. Zeker als je net niveau hoog wil houden. Dit vergt veel werk van de mods maar dat kan niet anders.

Ook zie ik zaken zoals lite-mods en regulars, hebben deze een positieve invloed op een forum of niet en dan met name de regulars? Anders zou dat ook een mogelijkheid zijn om een oogje in het zeil te houden en de kwaliteit te handhaven.

Daarnaast zijn er nog talloze discussies geweest over wat is SA, WOS/NOS en NT. Het valt mijn op dat het vooral van combinaties zijn van deze drie "vakgebieden" geven de nodige problemen. En om deze te beantwoorden zul je veel moeten lezen, leren en doen.

offtopic:
Toen ik begon met linux vroeg ik mijn pa (sysbeheerder van verschillende solaris clusters) om hulp, kreeg het botte antwoord: "manual, google en boeken; veel succes".

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Laatst online: 21:34

Predator

Suffers from split brain

Quinie schreef op 02 augustus 2002 @ 17:13:
[...]

Als je goed had gelezen ben ik ook daar vanuit gegaan ja (dat het aan mij zou kunnen liggen)

Maar het leek mij in dit geval heel simpel wat ik bedoelde... En ja ik wil een hokjes systeem.. (je snapt het toch). Maar het moge logisch zijn dat niet alles in een hokje te stoppen is.. maar hoe duidelijker het hokje des te meer past er in des te minder grijs gebeid..

duidelijk zo :? :P
Dat standpunt van jou is me al langer bekent en ik heb je daar al mijn mening eens over gezegd...
Alleen werkt de search nu niet maar ik ben het zeker :)
je hebt je mod taak zelf aangenomen.. en is het dus je werk.. en dus niks anders dan dat[/nohtml]
nee tuurlijk niet, heb ik toch ook niet gezegd en ik probeer die toch ook niet te ontlopen :?
ik zou nog wat anders hierover willen zeggen maar dat ga ik maar niet doen want we blijven best on-topic ;)
[nohtml]ripexx schreef op 01 augustus 2002 @ 23:04:
[...]
Sorry kon het niet weerstaan; maar heeft koffie in zijn afwezigheid en management curus gevolgd? _/-\o_

[...]

Zoals voor eenieder zichtbaar is, loop ik hier nog niet zolang rond, loop btw al wat langer te leachen. Daarbij wil ik aantekenen dat ik met mijn beperkte kennins van windows, linux en wat netwerkjes me vooral bezig houdt met het replyen in NT en NOS.

Daarnaast leach ik veel uit PNS, waarom? Omdat ik het juist intersant vindt. Het grootste voordeel van PNS ten opzichte van NT is de hogere drempel, er staan veel minder "onzin posts" in (geen flame btw). Ik zien dan ook dat er een select groepje in pns komt en dat deze een behoorlijk hoog niveau hebben en aardig wat kennis. Wat ik dan ook wil zeggen is dat de mods (koffie en predator) hun best doen om op het scherpst van de snede te modden. (uitleg -> de grens tussen kwaliteit en kwantiteit want daar draait het toch om, te veel kwaliteit leidt tot weinig kwantiteit en andersom)

Nu wat ik wil zeggen is dat de definitie van pns zeer lastig is te stellen, en dat dit ook lastig te modden is. Ik zou er dan ook voor pleiten om pns veel meer over te laten aan de "creativiteit" van de mods.
ff de kern in het vet gezet want daar heb je volledig gelijk in
Daarnaast valt het op dat veel wat moeilijkere software problemen niet tot hun recht komen in SA of WOS, mede door de grote hoeveelheid "onzin posts" en het wat lagere kennis niveau.
ook juist en betreurenswaardig ;(
Het word PNS dek niet voldoende de lading, waardoor er nog al vaak op wordt gereageerd in sm en la.
nogmaals juist maar een alles omvattende naam vinden is al even moeilijk (of zelfs nog moeilijker) als een grens trekken.
Wat een oplossing zou kunnen zijn is vragen aan de mods om duidelijker aan te geven tijdens de move waarom het niet in pns thuis hoort. Vaak gebreurt dit nogal met enkele zinnen waardoor dit weer lijdt tot extra werk in sm of la etc. etc. Daarnaast zou ik zeggen zoals Negotiator stelt; Need more input

Just my 2 cents
Ik zie dan in vele draadjes discussie daarover beginnen want de draad zelf niet ten goede komt.

Eveneens hou ik persoonlijk met heel wat verschillende factoren rekening bij het evalueren van een topic.
Soms laat ik het nog even staan en lees het even later nogmaals en kijk voor mezelf of ik nog hetzelfde denk als de vorige keer...
Gewoon dan ff snel neertikken is dus niet altijd even makkelijk.
Bij sommige topics natuurlijk wel maar bij twijfelgevallen is dat zeker niet zo.

offtopic:
Die nohtml tag is niet erg handig bij opsplitsen van quotes ;(

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx

ripexx

bibs

Predator schreef op 02 augustus 2002 @ 20:01:
[...]

Eveneens hou ik persoonlijk met heel wat verschillende factoren rekening bij het evalueren van een topic.
Soms laat ik het nog even staan en lees het even later nogmaals en kijk voor mezelf of ik nog hetzelfde denk als de vorige keer...
Gewoon dan ff snel neertikken is dus niet altijd even makkelijk.
Bij sommige topics natuurlijk wel maar bij twijfelgevallen is dat zeker niet zo.
[/offtopic]
Ik begrijp dat het voor jullie niet makelijk is om te beoordelen wat er is altijd wel iemand die het beter weet, toch :+

Maar wat is volgens jullie dan een methode om dit de users beter kenbaar te maken? Want het grootste probleem wat ik zie is dat de gebruikers niet goed raad weten met pns. En daardoor dus veel verkeerde draadjes in PNS terecht komen.

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

ripexx schreef op 02 augustus 2002 @ 17:58:
[...]

Kom op zeg laten we alsjeblieft dit topic een beetje niveau geven. We wilen allemaal toch hetzelfde een beter en bruikbaardere PNS.

Lap tekst....
en

het grootste probleem wat ik zie is dat de gebruikers niet goed raad weten met pns. En daardoor dus veel verkeerde draadjes in PNS terecht komen.
Sorry ik voelde de noodzaak mij zelf nogmaals te herhalen in de hoop de boodschap over te krijgen. Misschien had ik dit niet moeten mede omdat de boodschap er al stond. (ik heb me laten verleiden en das dom)

Voor de rest ga ik eens lekker achterover zitten.. en zal eens afwachtend kijken waar dit draadje tot leid.

Mijn standpunt is denk ik ook wel duidelijk uit een aantal LA topics te halen..
waarbij ik dus denk dat je PNS nooit zonder SA en NT kunt oplossen.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ripexx schreef op 02 augustus 2002 @ 20:41:
[...]

Maar wat is volgens jullie dan een methode om dit de users beter kenbaar te maken? Want het grootste probleem wat ik zie is dat de gebruikers niet goed raad weten met pns. En daardoor dus veel verkeerde draadjes in PNS terecht komen.
Dit licht IMHO geheel aan de gebruiker.
Als je naar de foutgeplaatste draadjes in PNS kijkt , is dat grofweg in 2 groepen te verdelen:

- noobs / newbies die niet in de gaten hebben dat ze met een simpel probleem aan komen zakken

- Gebruikers die soms bijna bewust verkeerd posten om te zorgen dat hun topic onder ogen komt van het publiek waar ze het willen hebben.

De eerste groep is weinig aan te doen. Het enige wat echt zou helpen is bij elke new topic c.q. reply in PNS een FAQ venster tevoorschijn toveren die pas na 2 minuten weggeklikt kan worden.
Oftewel .. het licht in dat geval aan die user zelf .. we kunnen ze moeilijk verplichten elke keer een FAQ te lezen.

Over die lijst van voorbeeld topics: Tja dat is er idd nooit echt van gekomen. Maar IMHO is de FAQ toch al aardig duidelijk.
OK de laatste policy wijizigingen zijn niet verwerkt in de FAQs (er komen op termijn namelijk totaal vernieuwende FAQs aan, zowel op technisch gebied als inhoudelijk. Hier word al enige tijd druk aan gewerkt), maar er is een redelijk globaal kader duidelijk lijkt mij ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

ripexx schreef op 02 augustus 2002 @ 17:58:
offtopic:
Toen ik begon met linux vroeg ik mijn pa (sysbeheerder van verschillende solaris clusters) om hulp, kreeg het botte antwoord: "manual, google en boeken; veel succes".
En dat is alles waar het om draait hier op GoT :P

Ik lees de hele discussie (meerdere malen in LA aan de beurt geweest), en ik ben het met je eens. (ook met Negotiator, Koffie en Predator)

Zwaardere onderwerpen die best geschikt zijn voor WOS, NOS, en SA raken daar ondergesneeuwd tussen de n00b vragen, hoe installeer ik XP op IDE RAID en opleuken van desktop :X

Wat in eerdere discussies al eens geschreven was (hier in dit draadje ook):

- laat zien wat je gedaan hebt (google, search hoewel brak)
- op de diverse knowledge bases van de software leveranciers (Novell, Microsoft, IBM) duidelijk gezochd hebben.

en (vervelend voor moderators) letten op het nivo van de vraagsteller (vb hoe installleer ik ISA server, backup exec :X )

[b] zal ongetwijfeld wel iets vergeten zijn ;) /[b]

[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 03-08-2002 18:07 . Reden: typo's ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1 2 Laatste