Mark schreef op 02 augustus 2002 @ 01:59:
Komen we toch weer terug op de ham-vraag. Wat is er gekomen uit het overleg tussen de mods en de HGA over PNS ? Wat gebeurd er op dit moment (behalve dan de moderatie drempel verhogen -> verlagen en vice versa) om hier verbetering in te krijgen ?
Héél erg in het kort zijn we voor ons zelf bezig een eerste scheiding te maken van wat we zelf wel en niet in PNS thuis vinden horen. Een goed voorbeeld is hosting, daarover staat in de notulen van de laatste vergadering het volgende:
Hosting
Hosting hoort in Internet & Telefonie, dat was al zo, maar zal nog meer benadrukt worden. Het moet wel een vraag met inhoud zijn, dus niet standaard "ik zoek goede ... hosting".
Daarvoor geld eigenlijk hetzelfde als de "wat is een goede netwerkkaart" policy in Network Troubleshooting: Vraag je in daar "wat is een goede netwerkkaart" gaat het topic dicht. Wil je echter voor een specifiek doel een bepaalde kaart, wil je weten welke voor dat specifieke doel beter geschikt is, roep je waarom je denkt dat a of b geschikt zijn, wat jij denkt dat er anders is en waarom je twijfelt, etc. Dan blijft het open. Zo werkt het met hosting vragen ook.
Dan vraag je je misschien af "zijn jullie daar zoveel tijd aan kwijt?"; het antwoord is ja én nee. Het is in feite allemaal zo gebeurt, maar kijkt je naar hoeveel tijd we te besteden hebben met afwezigheid (vergeet vooral niet dat we in de vakantieperiode zitten en dat mensen ook nog een privé leven hebben) dan besteden we er relatief veel tijd aan.
Tel daar het dagelijkse modwerk en de discussie's in LA bij op, en je houdt geen tijd meer over voor andere dingen. Om het niet te hebben over de demotiverende werking die sommige discussie's hebben.
En toch vinden we het belangrijk om een dergelijke grove scheiding vast te maken, voor dat we een lijst met voorbeelden gaan maken voor en samen met de bezoekers. Als we zelf namelijk nog geen grof idee hebben wat we willen wordt het een vrij stuurloos besturen, waarin iedereen een mening heeft en dan is het moeilijk om knopen te hakken.
Wel scheelt dat het grootste deel van die "grove richtlijn" er al is ondertussen. Die uiteindelijke lijst met voorbeelden ism. de bezoekers/mods is trouwens iets wat koffie zou oppakken, dus in hoeverre hij daarmee op schema ligt zal hij zelf even moeten toelichten.
Mark schreef op 02 augustus 2002 @ 01:59:
Zoals al in een aantal topics eerder is gemeld door in ieder geval Traag, JelmerVos en mij (waarschijnlijk nog wel door meer mensen), willen we graag mee helpen denken/handelen om PNS weer leuk en uitdagend te maken. Ik zou bijna zeggen: doe hier dan ook iets mee, want schijnbaar (nofi) lukt het niet met de mods en HGA alleen
Maar er wordt alleen gezegd dát men wil hebben, en niet *hoe* men wil helpen (lops van het feit dat Jelmer wel een keer riep dat hij zichzelf wel zag zitten als mod, maar dat is IMHO nauwelijks serieus te nemen).
Als je een duidelijk idee hebt van hoe je zou kunnen bijdragen aan PNS ben je van harte welkom, en babbel ik daar graag op het forum, per mail, ICQ of IRC eens over en gaan we kijken hoe dat haalbaar is. Maar ik heb nog geen concrete voorstellen gezien waarvan ik dacht: dat is een goed plan.
Het enige plan is dus het maken van een soort FAQ met wat wel en niet in PNS thuishoort, waarom wel of niet, en voorbeelden.
Zolang er negen van de tien keer niet echt iets nieuws in de topics te vinden is getuigd dat IMHO eigenlijk alleen maar van ongeduld bij de mensen die de topics starten (en de mensen die er vervolgends elke keer hetzelfde roepen).
Als je je afvraagt hoe dingen gevorderd zijn kun je de moderators aanspreken / mailen / whatever.