Het grote Asus P4B533(C/E/V) ervaringen topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.075 views sinds 30-01-2008

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:19

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Voor de P4B533 is de 1009 helemaal nooit final geworden. Ze zijn nu al weer bij beta 1010.001. Raar...

Verwijderd

iemand al een SCSI controller aan de praat gekregen in een P4B533-E?

zodra ik m'n dawicontrol dc-2975u in m'n systeem plaats loopt ie vast tijdens het booten, net nadat ie de scsi kaart heeft geboot.

deze kaart heeft het al 4 jaar prima gedaan in m'n vorige systeem.

Heb al verschillende pci sloten geprobeerd, alle andere pci kaarten uit m'n systeem, verschillende bios instellingen etc.

Verwijderd

jfeelders schreef op 25 september 2002 @ 23:01:
Voor de P4B533 is de 1009 helemaal nooit final geworden. Ze zijn nu al weer bij beta 1010.001. Raar...
Inderdaad vreemd. Op de Asus site verschijnt versie 1009 zo af en toe. Ik heb hem gedownload, maar ik twijfel of ik hem zal gebruiken.
Heeft misschien iemand anders meer informatie?

Verwijderd

Ik zou graag overstappen naar PIV Northwood...Nu zou ik het Asus P4B533-V mobo kopen..en 333mhz DDR ram, met een 2.4 proc..

Ik heb al jullie reacties gelezen in dit topic maar ik heb nog steeds mijn twijfels over het mobo. Is het echt zijn geld waard? Of moet ik voor het gewone P4533 mobo gaan... Of misschien een asus mobotje met een Sis chipset? Kan iemand deze twijfels nu meteen wegnemen? :) Ik en InteL... :)

En ja, ik ben op Tom's Hardware enz al gaan snuffelen ;)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:17
Ik zou nu weer de p4b533 nemen. Die 30 euro extra voor een heel klein beetje betere performance van de v-versie hebbik er niet voor over.

• jfeelders

jfeelders

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 13:14:
Ik zou graag overstappen naar PIV Northwood...Nu zou ik het Asus P4B533-V mobo kopen..en 333mhz DDR ram, met een 2.4 proc..

Ik heb al jullie reacties gelezen in dit topic maar ik heb nog steeds mijn twijfels over het mobo. Is het echt zijn geld waard? Of moet ik voor het gewone P4533 mobo gaan... Of misschien een asus mobotje met een Sis chipset? Kan iemand deze twijfels nu meteen wegnemen? :) Ik en InteL... :)

En ja, ik ben op Tom's Hardware enz al gaan snuffelen ;)
Waarom een P4B533-V? Die onboard video is eigenlijk aan te bevelen als je alleen maar office-toepassingen draait. Als je gaat gamen of 3D-ontwerpen ofzo dan zou ik de P4B533 nemen. Met een jumper-instelling is de mem-divider ook zo in te stellen dat ie volledig gebruik maakt van de 333MHz DDR.
Prima board verder. Nog geen problemen mee gehad. Lekker overclockbaar en perfect stabiel met die Intel-chipset! Kortom: Ik zou voor de P4B533 gaan... :)

• Maximum_Overkill
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 08:43

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

jfeelders schreef op 26 september 2002 @ 14:58:
[...]

Waarom een P4B533-V? Die onboard video is eigenlijk aan te bevelen als je alleen maar office-toepassingen draait. Als je gaat gamen of 3D-ontwerpen ofzo dan zou ik de P4B533 nemen. Met een jumper-instelling is de mem-divider ook zo in te stellen dat ie volledig gebruik maakt van de 333MHz DDR.
Prima board verder. Nog geen problemen mee gehad. Lekker overclockbaar en perfect stabiel met die Intel-chipset! Kortom: Ik zou voor de P4B533 gaan... :)
I second that. Ik ben ook een gelukkige bezitter van een P4B533 MOBO. Ik OC er dan wel niet mee, maar de out of box performance is ook niet te zuinig. Daar komt nog het uitgebreide pakket nog bij (zoals 6 way sound onboard, 6 USB 2.0, etc.) en voor die prijs hoef je het niet te laten. Ik heb em voor 167 euro en hij zal ergens anders vast wel goedkoper zijn.

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 09:00

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn P4 2.53 Ghz draait ook perfect op de P4B533 :) Q-fan staat aan in de BIOS, maar merk er verder weinig van ...

edit: dat over die jumper kon ik makkelijk terugvinden

[ Voor 0% gewijzigd door VonFoX op 27-09-2002 13:32 . Reden: foutje ]

Yo.

Verwijderd

IK heb mijn p4 2.0 OC ed naar 3.0 ghz. Dit zonder het verhogen van het voltage :*)

• Sjah
VonFoX schreef op 27 september 2002 @ 13:26:
Mijn P4 2.53 Ghz draait ook perfect op de P4B533 :) Q-fan staat aan in de BIOS, maar merk er verder weinig van ...

edit: dat over die jumper kon ik makkelijk terugvinden
Dat lees je ook in alle reviews dat qfan geen donder uitmaakt in fanspeed of geluidreductie. Jammer. Vraag me af waarvoor het dan wel moet dienen.

• jfeelders

jfeelders

He? Werkt Q-fan niet bij jullie? Bij mij echt wel hoor. Bij het opstarten gaat ie met 4500rpm en flink lawaaiig en daarna gaat ie in stapjes terug naar ca. 3200rpm en is ie echt een stuk stiller. Misschien heeft het te maken met de kwaliteit koeler? Ik kan me voorstellen dat een Boxed Intel-koeler iets minder presteert dan mijn Spire MegaRock. Als ie zn warmte niet kwijt kan dan blijft ie op hoge toeren voortrazen... Ik gebruik overigens BIOS rev. 1008.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:28
Q-Fan werkt bij mij alleen niet als ik bios 1004 flash, bij 1003 werkt het prima. Overigens is er geen betere cooler dan de Intel Boxed cooler. Hij draait maar op 2500RPM normaal en met Q-Fan zelfs maar op 2000RPM. Zo'n stille pc heb je nog nooit gehad.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb de boxed Intel cooler, en de PC is idd lekker stil :) Maar Q-fan aan of uit, dat maakt geen verschil. Bios 1008 btw.

Yo.

Verwijderd

Eindelijk o.a. mijn bestelde P4B533 mobo ontvangen! :9~ Bij het installeren kon ik echter iets niet vinden:
Ik ga een netwerk aanleggen mbv Sitecom fast 10-100Mbps PCI ethernet cards. Deze beschikken over de functie Wake On Lan (WOL). Hiervoor is een drie aderig kabeltje meegeleverd. Maar op het mobo kan ik niet vinden waar ik hem op aan moet sluiten. Iemand een idee?
ps. Wat doe ik met de SMBus 2.0 jumper setting?

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik vind mijn memory performance wat tegenvallen als ik test met SiSoft Sandra, hoe kan ik deze verbeteren? De BIOS settings staan nu op STD (standaard neem ik aan). Heb 1 512 MB DDR 333 module.

edit:

RAM Int Buffered iSSE2 Bandwith 1971 MB/s
RAM Float Buffered iSSE2 Bandwith 1975 MB/s

edit: na de jumper-hack nu ineens rond de 2800 MB /s

:)

[ Voor 0% gewijzigd door VonFoX op 02-10-2002 17:30 . Reden: update ]

Yo.

• Sjah
't Mag wel eens gezegd worden: dit mobo is supertabiel, heb nog geen crash gehad in die 2.5 maanden.

Nieuwe bios is uit voor de p4b533 vanille: ftp://ftp.asuscom.de/pub/...TEL_Chipset/i845e/P4B533/

Hopen dat hyperthreading nu enabled is :P

Verwijderd

VonFoX schreef op 30 september 2002 @ 21:24:

edit: na de jumper-hack nu ineens rond de 2800 MB /s

:)
Jumper hack? wat is dat?

• Sjah
Zie pagina 1 van dit topic.
Jumper omzetten en er wordt een mutliplier ingeschakeld die officieel niet bestaat (3:4) waardoor je geheugen sneller loopt.

Verwijderd

ik had ff gecontrol f'ed naar hack :) door het topic, soz niet goed genoeg gekeken, thx :)

Verwijderd

btw, enig id wat de nieuwe bios doet? staat voor de rest niet veel bij...

Verwijderd

kijk 's aan staat inmiddels op de asus site

Support Intel Hyper Threading Technology.
Fix the system cannot be powered up by the specified date and time if "Automatic Power Up" setup item is set to "By Date".

• Sjah
yeah! hyperthreading!
vraag me af of dit betekend dat de 3.06 en hoger dus toch in onze mobo passen(was toch sprake dat die te weinig voltage kon leveren?)

Verwijderd

Procedure
Power down (obviously) and set the DIP switches to 100 MHz and whatever multiplier corresponds to your processor. Do NOT change the jumper to jumpered mode - leave it on jumperfree.

Power up and select 70/35 for the AGP/PCI frequency, and 1:1 for the CPU:Memory ratio. Select any FSB above 132 MHz and an appropriate memory timing, and the actual ratio will be 3:4 at the timing you selected.
Setting the memory to 4:3 will cause the memory to run at 1:1; setting it to 1:1 will make it run at 3:4. Strange, but it works. Attached are a couple of Sandra screenshots.
Doet dit zeker geen schade aan je mobo? In het boekje staat namelijk geen dip switches te verzetten als het op JumperFree mode staat.. Dit bord is namelijk splinternieuw en wil het niet naar de zak helpen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 21:46:
[...]

Doet dit zeker geen schade aan je mobo? In het boekje staat namelijk geen dip switches te verzetten als het op JumperFree mode staat.. Dit bord is namelijk splinternieuw en wil het niet naar de zak helpen :)
Nee, werkt prima. Ik ben trouwens bezig met raid instellingen testen en ntfs is met 64k clustersize de beste keuze voor raid-o met 2 d740x-en.

Verwijderd

Ik heb net een P4B533-E aangeschaft met 512 MB PC2100 geheugen. Heeft het zin om dat nog te veranderen in PC2700 ?

En heeft iemand ervaring met de P4S8X met de SIS 648 chip ? Volgens de diverse reviews is dat een snellere optie.

• Sjah
Zou zeker ff pc2700 halen, heb ik ook destijds een dag later gedaan. heb nu memorybench van 2800 in sisoft.

Verwijderd

Ik zou ipv van de P4S8X naar de P4PE kijken...de sis648 uitvoering heeft nog wat problemen gezien vele reacties op het net...

Met de P4PE kun je goed DDR400 (PC3200) draaien...die www.anandtech.com

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn mem is totaal naar de klote, PC werkt nog wel, maar veel blue screens. Memtest86 zit na 30 sec al aan 1500 fouten. Heb het voor de dip-dwitch hack niet getest, dus weet niet of het toen ook al was.

edit: mijn reepje was idd rot, met nieuwe reep, geen prob :)

Yo.

• Sjah
Jamaar die p4pe mobo komt pas over een maand ofzo goed opde markt. Vraag is of je zo lang wilt wachten.

En dan nog iets, je zegt datje dr ddr400 mee kan draaien....maar heeft dat mobo wel de juiste multipliers daarvoor? Ik betwijfel het.

Verwijderd

Ik heb de switch nog kunnen maken naar de ASUS P4S8X met 512 MB PC 2700 geheugen. Problemen kom je zo te zien met elk merk en type tegen, met name bij (extreem) overklokken en extreem gebruik. Het is m'n eerste thuis-PC en zal niet overklokken en blijf er voorlopig standaard mee draaien. Twijfel vanwege de hogere prijs nog aan 2 x 256 PC 3200.

Verwijderd

Zijn er misschien mensen die ervaring hebben met de hackedbios van de P4b533-E.
Dan heb ik het dus over de bios die van de Promise Raid controller "lite" bios een "Full" bios maakt met alle voordelen van dien.

http://www.lumberjacker.de/Downloads/downloads.html

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 20:37
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 23:18:
iemand al een SCSI controller aan de praat gekregen in een P4B533-E?

zodra ik m'n dawicontrol dc-2975u in m'n systeem plaats loopt ie vast tijdens het booten, net nadat ie de scsi kaart heeft geboot.

deze kaart heeft het al 4 jaar prima gedaan in m'n vorige systeem.

Heb al verschillende pci sloten geprobeerd, alle andere pci kaarten uit m'n systeem, verschillende bios instellingen etc.
raidcontroller niet eerst zetten maar later als de scsi kaart ik heb het zelfde probleem gehad

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Het is al vermeld geweest, en ook al gezegd dat 'ik' me er niets van moet aantrekken ..

Maar 'k heb op m'n Asus P4B533 een Pentium 4 2.26 Ghz geprikt, en zowel Sisoft Sandra en Intel Processor Identyfier Utility zeggen dat m'n processor overclocked is..

Alles in m'n BIOS staat op default, nergens aan geprutst (da's voor later :) ) ..

En dan nu m'n vraag:

- Wie heeft nu gelijk? M'n BIOS of die 2 andere programma's? M.a.w. draait m'n processor (m'n FSB eigelijk) op z'n normale snelheid (133 Mhz) of erboven?

- Heeft er iemand een oplossing, zodat die 2 programma's mij vertellen dat m'n processor op z'n normale snelheid draait?

Who! Kei lang niet meer ingelogd ... niks van m'n signature aantrekken :))

[ Voor 0% gewijzigd door Shaidar op 14-10-2002 16:25 . Reden: signature .. ahha ahha .. :p ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

nou ik ben benieuwd...ga hem vanavond in elkander proppen...(zie signature)
En morgen komt m'n geheugen...dus dan hoop ik eindelijk wat te kunnen...

I'll keep you informed... of andersom...hehe

Verwijderd

Ik heb de update van PC Probe (2.18.04) geinstalleerd en ook deze werkt niet bij mij. Onder het tabbald Monitoring verschijnt NIET de keuze Fan Control. Hierdoor kan ik dus NIET gebruik maken van Smart Fan. Ik vind dit echt balen!
Ook gebruik ik een Asus grafische kaart (V8420). Hiervoor kan ik SmartDoctor niet installeren (de optie is grijs en niet te selecteren). Wederom balen!
Heb ik misschien iets over het hoofd gezien? Of wil mijn hardware gewoon niet aangestuurd worden?

Config: MB P4B533-E (bios 1011), CPU P4 2.4GHz (boxed), twee papst case fans

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb ook een v8420 en kan smartdoctor ook niet aanvinken :(

Yo.

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 17:01
Ik ben er bijna uit, wil de P4B533-E, maar het volgende is nog niet helemaal duidelijk, misschien dat jullie er licht op kunnen schijnen:

1. Ik heb al een kast + 300 W voeding, wat is die ATX12V standaard en heb ik dat nodig?
2. Wat is het wezenlijke verschil tussen de i845E en de i845G chipset?
3. Ik wil die raid controler alleen maar gebruiken zodat ik tot 8 IDE devices aankan, Raid interesseerd me niet, is dit uit te zetten ofso?

Voor de rest lijkt het me duidelijk, dit board rulez!

• Sjah
1. dat is de p4 voeding, die hebje niet nodig bij dit mobo omdat die een extra connector voor voedingen heeft die dit niet hebben.
2 de G onderst6eund ddr333
3 Dit is uit te zetten.

Waarom ga je niet voor een mobo met de intel 845PE chipset nu die op de markt zijn? De asus p4pe heeft geen raid, maar de msi geloof ik wel. Succes!

Verwijderd

De veel besproken jumper-hack werkt inderdaad, dwz memorybench van ca. 2800 in sisoft. Bij mij crashed helaas 3DMark2001SE bij aanvang van Natur. Ook het rekenprogramma dat ik gebruik om de stabiliteit van de (overgeklokte) cpu te testen, Prime95, loopt vast met de melding Hardware failure. De Burn in Wizard van sisoft crashed ook met deze instellingen. Alles terug naar 'officiele' instellingen en alles doet het weer.
Heeft iemand anders dezelfde ervaring?

(Mb P4B533-E, bios v1011, geheugen original Samsung 512Mb, DDR333)

• Sjah
bij mij werkt het foutloos. mijn vermoeden over jouw situatie is dat je je geheugen overgeklokt hebt en dat die dat net niet trekt. wat je kan doen is je overgeklokte cpu terugzetten tot het punt dat het dan ook minder overklokte geheugen wel foutloos werkt.

Verwijderd

Waarom is de spdif maar stereo? Dat zegt asus tenminste heb het niet kunnen testen. Iemand die een 5.1 versterker aan de spdif heeft hangen?
Het nu van die spdif lijkt me zo erg klein. 5.1 kanaals kan wel gewoon analoog ten koste van mic in en line out.

Verwijderd

Ik heb inderdaad m'n 5.1 amp aan m'n spdif hangen en dat werkt gewoon prima, volledige 5.1 signaal wordt doorgegeven.

Waar in de asus manual over wordt gesproken heeft geloof ik alleen te maken met wat je als speakerconfiguratie in windows kiest, dat mag alleen headphone of stereospeakers zijn, maar bij het afspelen van een dvd via powerdvd bv. gaat alles goed

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 02:06:
Ik heb inderdaad m'n 5.1 amp aan m'n spdif hangen en dat werkt gewoon prima, volledige 5.1 signaal wordt doorgegeven.

Waar in de asus manual over wordt gesproken heeft geloof ik alleen te maken met wat je als speakerconfiguratie in windows kiest, dat mag alleen headphone of stereospeakers zijn, maar bij het afspelen van een dvd via powerdvd bv. gaat alles goed
Wat een eikels bij asus zeg. Ik heb namelijk nog overwogen het bord niet te kopen doordat ze zeggen dat spdif alleen stereo is. Dat staat trouwens ook in het mixer progje dat ze erbij leveren.

Ik heb trouwens een p4b533E waar ik 229 pleuro voor heb neer moeten leggen, zonder firewire of lan :(

Maarja ik wilde perse dat net nieuwe bord :)

Verwijderd

Sjah schreef op 03 november 2002 @ 22:08:
bij mij werkt het foutloos. mijn vermoeden over jouw situatie is dat je je geheugen overgeklokt hebt en dat die dat net niet trekt. wat je kan doen is je overgeklokte cpu terugzetten tot het punt dat het dan ook minder overklokte geheugen wel foutloos werkt.
Helaas. Als ik alles terugzet naar standaard in de bios (zoveel mogelijk auto), dan blijft het geheugen instabiel. Zijn er andere mogelijkheden? Wat doe ik verkeerd? 8)7

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Is je geheugen wel ok? Draai anders ff memtest86.

Yo.

Verwijderd

kheb sinds een tijdje dus ook een p4b533-e, maar sinds de overgang naar dit nieuwe mobo heb ik met mijn sblive 5.1(en de nieuwste drivers) een probleem. Het geluid tijdens het afspelen van mp3's of filmpies hangt om de zoveel secondes heel ff. Heb al verschillende pci sloten geprobeerd. Met de standaard windows drivers heb ik dit niet.
Zijn hier meer mensen die daar last van hebben?

• jfeelders

jfeelders

Welke tweakers met een P4B533 gebruiken Motherboard Monitor 5.2.1.0? Kunnen jullie mij de temperatuur-waarde van 'Asus 4' doorgeven? Volgens mij is die altijd 25°C...

• jfeelders

jfeelders

Niemand? :? :'(

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nee, gebruik het Asus programmatje. :) (probe)

Yo.

Verwijderd

ik wil graag me bios updaten van de p4t533-c ik kijk met progie of er een update is dan is er alleen 1005 bios en als ik op de site kijk zie ik 1008 staan maar ik ken die niet downloaden

wie helpt

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Ik heb vanmiddag dit mooie mobo (p4b533) gekocht, maar kan hem waarschijnlijk meteen inruilen :(
De secundairy IDE poort werkt niet. :(
Dus geen CD-ROMS. En na het installen van dit mooie mobo werkt windows 2000 niet meer.
Ik krijg de een STOP error. Met de melding: STOP: blablabla INACCISSABLE_BOOT_DEVICE

In de BIOS worden mijn CD drives ook niet herkend. Ik heb alle mogelijke combo's geprobeert. Zelfs mijn CD-roms op de Pri_IDE poort aangesloten, en dat was de enige keer dat ze gezien werden!

Mijn pa heeft hetzelfde mobo, en dat werkt als een tiet!
Het enige dat ik kan doen is in LINUX opstarten, en dan heb ik nog geen CD-Drives!
Helaas!
Dus: Maandag maar weer terug!

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• jfeelders

jfeelders

Mis ik wat? Een tijdje was voor de P4B533 BIOS rev. 1012.004 de nieuwste BETA en nu opeens 1013.001. Terwijl 1012 nooit final is geworden. Weten jullie er wat meer over? :?

[ Voor 5% gewijzigd door jfeelders op 04-01-2003 13:09 ]

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

ASUS is heel goed in het uitbrengen van nieuwe (beta) bios versies, maar over wat er veranderd zou zijn zwijgen ze als het graf. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Nu zag ik op www.overclockers.com dat je met een Asus P4B533-E en een P4 1,8 GHZ A (nortwood dus) de 1,8 @ 3,6 ghz kan krijgen!!! Dit staat op de site:

FPO/Batch: L242C828
Speed: 3600
Volts: 1.63
S Code: SL6LA
Plant: MALAY
Week: 42
Motherboard: Asus P4B533E
Heatsink/Cooling: Prometeia Cooling
Notes: ---

Heeft iemand hier ervaring mee? want dan moet ik deze combi maar aanschaffen zamen met een Koolance P2C kast >:) Of zou deze waterkoeling te min zijn voor de cpu?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 13:24 ]

• tiguan
Ik zag net dat er een nieuw BIOS (1007) is voor de P4B533-V. Bij de release notes staat dit:

1. Fix DDR frequency shows error.
2. Change Hyper Threading support default setting to enabled.
3. Add No_PC166_Support.

Betekend dit nou dat dit mobo uiteindelijk wel HT ondersteund?

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 13:22:
Nu zag ik op www.overclockers.com dat je met een Asus P4B533-E en een P4 1,8 GHZ A (nortwood dus) de 1,8 @ 3,6 ghz kan krijgen!!! Dit staat op de site:

FPO/Batch: L242C828
Speed: 3600
Volts: 1.63
S Code: SL6LA
Plant: MALAY
Week: 42
Motherboard: Asus P4B533E
Heatsink/Cooling: Prometeia Cooling
Notes: ---

Heeft iemand hier ervaring mee? want dan moet ik deze combi maar aanschaffen zamen met een Koolance P2C kast >:) Of zou deze waterkoeling te min zijn voor de cpu?
Dit is een erg zeldzame C1 core netzoals mijn 2.0a een C1 core heeft.
Deze processoren vindt je alleen in sommige Compaq en Dell systemen.
3600MHz is dan ook niet extreem hoog met een prometeia. Mijn board wil niet verder, maar op 3200MHz loopt mijn 2.0a processor erg goed met het standaard voltage. Morgen zou ik een EPOX 4PEA+ krijgen, dus eens kijken of die processor niet wat verder wil gaan. >:)
Wannapuf schreef op 11 January 2003 @ 01:06:
Ik zag net dat er een nieuw BIOS (1007) is voor de P4B533-V. Bij de release notes staat dit:

1. Fix DDR frequency shows error.
2. Change Hyper Threading support default setting to enabled.
3. Add No_PC166_Support.

Betekend dit nou dat dit mobo uiteindelijk wel HT ondersteund?
Ja, met een bios update zou dit board HTT ondersteuning moeten hebben.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• tiguan
Ik vind dat wel raar, ik dacht dat je daarvoor een hele nieuwe chipset nodig had?
Als het waar is wat je zegt, is dit natuurlijk alleen maar beter. :)

• Rick2001

Rick2001

Wannapuf schreef op 11 januari 2003 @ 01:28:
Ik vind dat wel raar, ik dacht dat je daarvoor een hele nieuwe chipset nodig had?
Als het waar is wat je zegt, is dit natuurlijk alleen maar beter. :)
Ik weet zeker dat het werkt. :)

Hier nog een linkje naar de site van ASUS.

Linkje naar ASUS

Verwijderd

Rick2001: werkt HT ook voor procs onder de 3.06Ghz? Ik hoor/lees hier verschillende dingen over.

• tiguan
Zo te zien is alleen de 3,06GHz+ versie met HT technologie.

Link naar Intel

[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 11-01-2003 18:50 . Reden: link bijgewerkt ]

Verwijderd

Wannapuf schreef op 11 January 2003 @ 18:49:
Zo te zien is alleen de 3,06GHz+ versie met HT technologie.

Link naar Intel
Intel zegt wel meer. Ik heb ook een 3:4 memdivider op een 845E chipset. Volgens Intel moet je dan een PE aanschaffen.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 20:01
Ehm, ik heb nu een bios update gedownload, (omdat ik de multiply niet kon aanpassen)
maar hoe kan ik die BIN file in m'n bios flashen??

[ Voor 6% gewijzigd door FragNeck op 15-01-2003 19:41 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon op de Asus site uitgelegd :)

Ga naar de page waar je stuff voor je mobo kan downloaden, kies dan de BIOS en op de volgende page die je krijgt staat een linkje "BIOS Update Step". Lees deze eens door B)

• Rick2001

Rick2001

Tot op heden is het nog niet gelukt om HTT ingeschakeld te krijgen met een processor beneden de 3.06GHz.
Het verhaal van die persoon waarbij het 1x gelukt was moet je echt met een korreltje zout nemen. Zou heel erg sterk zijn dat er niemand anders geweest zou zijn waarbij het wel gelukt is.
Op dit moment is het dus (nog) niet mogelijk met een lagere processor.

• FragNeck
Goed, ik heb m'n bios geupdate naar de laatste versie (versie van 13 jan. 2003) maar ik kan de multyplier nog steeds niet wijzigen...

Ik heb zitten kijken naar die jumper free settings, maar volgens mij staan ze goed...

:?

• FragNeck
Kan het zijn dat het een gelockte versie is van de P4??

Zo ja, hoe kan ik hem dan unlocken?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alle Intel CPU's vanaf de PII generatie kun je niet unlocken :z

Kwestie van goede koeling, goed geheugen en FSB opkrikken :)

• PsYgHo
  • Laatst online: 01:26
BalusC schreef op 16 January 2003 @ 09:09:
Alle Intel CPU's vanaf de PII generatie kun je niet unlocken :z

Kwestie van goede koeling, goed geheugen en FSB opkrikken :)
Muv van de multiplier vrije versie van de p2 400 B)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Tribal_T
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:42

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

Hmmmm, ik heb gister een server gebouwt. Met dit mobo en een 200gb hd. Nu ziet hij deze dus als een 120gb schijf :|
Als ik dan asusupdate wil installere geeftie eerst een error op biosinfo.dll en daarna zegt hij dan dat hij geen asus mobo kon detecteren.

Iemand een idee?

P.s. is w2k server

[ Voor 4% gewijzigd door Tribal_T op 31-01-2003 10:27 ]

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

• jfeelders

jfeelders

Heb je de nieuwste versie van AsusUpdate? (3.45.01)
Heb je in de BIOS 'BIOS Update' enabled? (in het Advanced Menu)
Je kan ook handmatig updaten met de nieuwste BIOS tijdens de boot. (F2 drukken)

[ Voor 30% gewijzigd door jfeelders op 31-01-2003 13:58 ]

Verwijderd

De Asus P4B433 met P4 1.6A Nortwood @ 2.6gHz die ik voor een vriend gebouwd heb crasht ca. 2x daags. De cpu heb ik al teruggeclockt naar default maar blijft crashen. Er zit 512 Mb DDR/266 PC-2100 Infineon CL2 in waarop ik al de Memtest heb losgelaten maar geen fouten aangetroffen.
Binnenkort ga ik maar weer een schone XP installatie doen maar eigenlijk weet ik niet goed waar die crashes vandaan komen.

• Sjah
Tribal 't enige wat je kan doen is hopen op een bios update voor hd-ondersteuning boven de 137 gig-limiet.

• jfeelders

jfeelders

Ik zie net dat voor de P4B533 BIOS versie 1014 Final is geworden. Hij is 14-3-3 uitgekomen en draagt als enkele release note 'Update CPU microcode'.
Iemand hem al getest? :)

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nieuwe BIOS draait zonder problemen op mijn P4B533 :)

Yo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 17:43:
De Asus P4B433 met P4 1.6A Nortwood @ 2.6gHz die ik voor een vriend gebouwd heb crasht ca. 2x daags. De cpu heb ik al teruggeclockt naar default maar blijft crashen. Er zit 512 Mb DDR/266 PC-2100 Infineon CL2 in waarop ik al de Memtest heb losgelaten maar geen fouten aangetroffen.
Binnenkort ga ik maar weer een schone XP installatie doen maar eigenlijk weet ik niet goed waar die crashes vandaan komen.
Ik weet niet of je hier nog mee bezig bent, maar: je cpu!! Zeker als je wat hogere voltages >1,75V hebt gebruikt.

• jfeelders

jfeelders

Een kort vraagje over een uitbreiding voor mijn P4B533: Er zit zo'n smartcard-aansluiting op dat MoBo. Kan ik die gebruiken om een interne Compact-Flash-reader op aan te sluiten? De manual leert me niet veel en ook google geeft niet veel. Hebben jullie ervaring met zo'n ding? :?

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:26

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik ben van plan dit bordje te gaan kopen ter vervanging van mijn MSI 845 pro.
enige probleem is, de p4b533 slikt het liefst pc2100 geheugen.

heeft iemand ervaringen wat er gebeurd als er pc2700 geheugen op zit?
kan dit gewoon derop geprikt worden zonder problemen/crashes/glitches of bios instellingen??

Battle.net Spud#2543

• Sjah
Tepel: JA

Ik draai 9 mnd nu op pc2700, en ga er misschien pc3200 inzetten, kan die volgens mij ook hebben. Lees ff de 1e pagina van dit topic door.
jfeelders schreef op 24 April 2003 @ 12:47:
Een kort vraagje over een uitbreiding voor mijn P4B533: Er zit zo'n smartcard-aansluiting op dat MoBo. Kan ik die gebruiken om een interne Compact-Flash-reader op aan te sluiten? De manual leert me niet veel en ook google geeft niet veel. Hebben jullie ervaring met zo'n ding? :?
Dit is echt een vraag waarmee je asus moet mailen, daar hebje recht op man ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Sjah op 24-04-2003 18:46 ]

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:26

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Sjah schreef op 24 April 2003 @ 18:44:
Tepel: JA

Ik draai 9 mnd nu op pc2700, en ga er misschien pc3200 inzetten, kan die volgens mij ook hebben. Lees ff de 1e pagina van dit topic door.

[...]

Dit is echt een vraag waarmee je asus moet mailen, daar hebje recht op man ;)
super, dank je!

ga em strax halen :)

Battle.net Spud#2543

• Sjah
Zo maar ff ter info, ik ben dus van plan de P4 800fsb te gaan draaien he >:)
Volgens mij moet die dat aankunnen, omdat de i845pe 't ook aankan, en dat is niks meer dan een iets latere revisie van de i845e (die 't stempel ddr333 meekreeg). Iemand hier een mening over?
Ik gooi er dan dus pc3200 in en zet de fsb op 200. Maar ik vraag me af of zonder bios-update de cpu wel goed herkend wordt, en of dat gevolgen heeft......

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 24-04-2003 23:56 ]

• jfeelders

jfeelders

Zijn de memdividers dan wel goed (1:1, 3:4 en 4:3 met de jumper-hack)? En wat is de multiplier van die P4 800fsb? Zit die wel in de range van 8x tot 24x?

Verwijderd

jfeelders schreef op 25 April 2003 @ 00:41:
Zijn de memdividers dan wel goed (1:1, 3:4 en 4:3 met de jumper-hack)? En wat is de multiplier van die P4 800fsb? Zit die wel in de range van 8x tot 24x?
Multiplyers is nooit een probleem aangezien die gelockt zijn. Ik weet niet of er een biosupdate nodig is voor de nieuwste 200 fsb p4s.

Ik ben wel erg benieuwd tot hoever je bord zal gaan. :) Voor de 3:4 instelling zal je wel verdomd snel geheugen moeten aanschaffen. Zorg wel dat dat lage timings aan kan anders schiet je er niets mee op ten opzichte van 1:1 geheugen met strakke timings.

• Sjah
Die 3:4 multi kan je vergeten met 200fsb (of hoger want je wilt natuurlijk overklokken). Reken maar uit, 200 fsb is dan 266 memory=ddr533, en dat is en zal nooit op de markt komen. Dus je gaat een 1:1 divider draaien. Ik denk wel dat ik pc3500 moet nemen, heb je marge voor overklokken(maakt cl2 of cl2.5 een groot verschil eigenlijk?). Maar voorlopig doe ik t nog niet, want wat schiet ik op met een p4 3g als ik nu al op 2.63 zit. 't Gaat pas spelen als we op 3.6 zitten. Echt interessant wordt 't pas als de Prescott via een bios-update mogelijk wordt. _/-\o_ Die zal waarschijnlijk beginnen op 3.6 en krijgt een 800fsb-only. Als Asus zijn naam voor overklokkers wil waarmaken komen ze met 'n bios-update(hoop ik).

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 25-04-2003 13:57 ]

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:01

Maximus

PhD i.o.

kzag deze topique nu pas. Ik heb mijn mobotje (P4B533) al een tijdje, ik geloof rond Januari / Februari en ik moet zeggen dat het een heerlijk bordje is. Makkelijk installeer baar alles lekker duidelijk, niet dat je 10 minuten mot zoeken naar de juiste switch. Echter ik had wat moeite om mijn PW Led aan te sluiten, ik ging nog uit van de AMD bordjes maar verder toppie..

Echter 1 ding, ik heb een Chieftec WX-01 SLD Zilver en dus dat p4b533 mobotje echter als je het bekijkt van de voorkant dan zit er rechts boven in het mobo een beetje los, die schroef wil er niet helemaal in. Iemand anders tips? Want hij doet het goed maar ik wil hem gewoon wel ff vast hebbe.

En het mobo zelf ik heb mijn CPU geoced op 2980 MHz zonder het core-voltage te verhogen en betere koeling. Vonk wel aardig. De CPU in kwestie is een P4 2.4B

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• FragNeck
Sjah schreef op 25 april 2003 @ 13:54:
Die 3:4 multi kan je vergeten met 200fsb (of hoger want je wilt natuurlijk overklokken). Reken maar uit, 200 fsb is dan 266 memory=ddr533, en dat is en zal nooit op de markt komen. Dus je gaat een 1:1 divider draaien. Ik denk wel dat ik pc3500 moet nemen, heb je marge voor overklokken(maakt cl2 of cl2.5 een groot verschil eigenlijk?). Maar voorlopig doe ik t nog niet, want wat schiet ik op met een p4 3g als ik nu al op 2.63 zit. 't Gaat pas spelen als we op 3.6 zitten. Echt interessant wordt 't pas als de Prescott via een bios-update mogelijk wordt. _/-\o_ Die zal waarschijnlijk beginnen op 3.6 en krijgt een 800fsb-only. Als Asus zijn naam voor overklokkers wil waarmaken komen ze met 'n bios-update(hoop ik).
Sorry voor het kicken van deze ouwe meuk,
maar ik wil nu toch graag weten hoe ik mijn P4b533 echt een keer kan opjagen.

Ik heb een P4B533, 2.8GHZ P4 en PC3200 memory.

Verder een GeForce 4600ti

Waar vind ik die bios-hack? en heeft waterkoeling op de CPU / GPU en chipset nut in mijn geval?

- edit :

Ik wil er gewoon het maximale uithalen wat er uit te persen is.
Ik heb nog geen WC koeling, en wil er maximaal 400 euro aan uitgeven.

[ Voor 8% gewijzigd door FragNeck op 27-11-2003 16:57 ]

Verwijderd

Zie Memory snelheid te langzaam? om je memory op 4:3 te zetten. ipv 1:1 zoals nu je max is.

• Sjah
Fragneck er is geen bioshack, je moet een jumper omzetten. Zie het 3e bericht van mij op de 1e pagina.

Ik heb gewoon de nieuwste bios, hoef nergens rekening mee te houden qua bios ofzo.

[ Voor 30% gewijzigd door Sjah op 12-12-2003 12:39 ]

• Sjah
Ik schop dit topic maar even omhoog. Heb nu een 2e dimm bijgekocht, om van naar 512 naar 1024 te gaan, en wat blijkt, de 3:4 multiplier hack werkt dan niet meer :/ ,heb het ook op het inet nagezocht, en alleen de heel gelukkigen lukt het om 2 doublesided dimms op 3:4 te draaien.
Nu zit ik dus met 2 prachtige winbond dimms op 286 te draaien ipv 380. :o
Ben nu aan denken om maar helemaal over te stappen naar een nieuwe set (AMD64 dan maar), ik baal hier behoorlijk van, maarja de p4b533 is officieel een ddr266 mobo, dus ik mag niet zeiken. :|

Wees dus gewaarschuwd als je die 3:4 hack for granted neemt.

• jfeelders

jfeelders

Toch maar weer gaan draaien op FSB 132. Dan werkt ie toch wel weer? Scheelt ook weer een paar graden met dit warme weer...

• Sjah
Nee, heb 132 al geprobeerd, en hij deed memtest86 perfect, maar de hele pc loopt vast na 1 minuut prime95. Op zich vreemd, want 3: 4 is wel supported op 132, maar op die 352 waarop die dan loopt redt die het ook niet. Beiden dimms doen het perfect op 380 als ik er maar 1 insteek.

• jfeelders

jfeelders

Heb je al geprobeerd de DDR Reference Voltage in de BIOS te verhogen? Standaard staat die op 2,6V, maar je kan ook 2,7V en 2,8V kiezen...

• Sjah
Mmm, ja dat heb ik wel geprobeerd op 380 (143), hielp niks, kan het nog wel even proberen op 132, maar volgens mij ligt het probleem daar niet, maar bij de gehuegencontroller (northbridge dus). Zal zo even resultaat melden.

[edit] maakt niks uit

Thanx voor het meedenken iig. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 07-08-2004 00:12 ]

Verwijderd

Hmmm das knap balen, heb je al betere koelpasta op je NB gesmeerd en geprobeerd met een dikke fan erop? Heb je ook al met de geheugentimings zitten spelen?
Ik zit zelf nl te kijken voor 2x512 pc3200.... wellicht dan toch maar een nieuw mobo encpu erbij nemen.

Ik kan mijn 2 samsung pc 2700 256mb reepjes prima op 200 mhz laten lopen, bij 150fsb op m'n p4b533e.

• Sjah
Heb iid met de timings zitten spelen,alles gelijk op meest conservatief, 2.5-3-3--7, helpt nada. Met de northbridge experimenteren heb ik niet veel zin in, betwijfel of het helpt, op 380 slaat de pc bij memtest binnen 2 secondes vast, dus als het de warmte is, wordt die wel een beetje TEveel te warm. Heb trouwens ook niet even een fan liggen.
Ik zal het ermaar mee moeten doen, heb voorlopig even geen zin om weer klauwen met geld uit te geven. :)

Verwijderd

Sjah schreef op 07 augustus 2004 @ 16:20:
Heb iid met de timings zitten spelen,alles gelijk op meest conservatief, 2.5-3-3--7, helpt nada. Met de northbridge experimenteren heb ik niet veel zin in, betwijfel of het helpt, op 380 slaat de pc bij memtest binnen 2 secondes vast, dus als het de warmte is, wordt die wel een beetje TEveel te warm. Heb trouwens ook niet even een fan liggen.
Ik zal het ermaar mee moeten doen, heb voorlopig even geen zin om weer klauwen met geld uit te geven. :)
Ik denk dat er met het coolen van de NB en een aantal heethoofd chippies op het mobo nog wel wat te winnen valt. Ik heb nl gemerkt dat de hoeveelheid airflow over het bord behoorlijk uitmaakt voor de overklokbaarheid.
Heatsinkjes plakken op alle chippies die warm worden staat bij mij al een (veel te) lange tijd op m'n lijstje.

Ik las laatst trouwens dat het voltage van de NB gelijk is aan dat van de cpu op vele asus bordjes; iig de p4b. Het kan dus zijn dat je verder komt door je cpu iets meer prik te geven ook al heeft ie dat niet nodig.

Max dat mijn bord stabiel heeft gelopen is 3187mhz = 177 fsb met 1:1 Enige wat ik daarvoor moest doen was 2 12 cm fans erop richten en m'n kamertemp naar 9,5 celsius brengen. (en oordoppen in :P) Ik vrees trouwens dat niet m'n mobo maar p4 2,4b z'n grens had bereikt. Dit was met 1,75V, wc op de cpu, NB voorzien van AS2 en standaard blokje.

• Sjah
Had toch nog een luidruchtige fan liggen ,80mm van coolermaster (altijd luidruchtig die troep), recht op NB's porem gezet, met open case. Wederom op 143fsb gedraaid wederom no-go.
Ik kan nog wel even die voltage van cpu omhoog gooien, wie weet heeft dat zin.

[edit] nee van 1.50 waar die altijd op staat naar 1.65 had geen zin, en bij 1.70 kwam die de post niet eens door.

[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 07-08-2004 23:12 ]

Verwijderd

Sjah schreef op 07 augustus 2004 @ 22:53:
Had toch nog een luidruchtige fan liggen ,80mm van coolermaster (altijd luidruchtig die troep), recht op NB's porem gezet, met open case. Wederom op 143fsb gedraaid wederom no-go.
Ik kan nog wel even die voltage van cpu omhoog gooien, wie weet heeft dat zin.

[edit] nee van 1.50 waar die altijd op staat naar 1.65 had geen zin, en bij 1.70 kwam die de post niet eens door.
Das wel erg vreemd dat je mobo/cpu niet post met een hoger voltage. Dit duidt op een component op je mobo dat te heet is.
Als je je systeem ff laat afkoelen, wil ie dan ook niet op 1,7V posten?

Ik zou als ik jou was toch even die vieze roze bubble gum onder de NB koeler vervangen door goede pasta en dan nog even proberen. Het zou kunnen zijn dat die 'pasta' meer warmte isoleert van geleid. Ik zag hoger in dit topic nl dat je in 2002 146mhz fsb draaide.

Wordt het NB koelblokje wel redelijk warm tijdens gebruik?

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 24 juli 2002 @ 15:20:
Dit heb ik uit ee3n nieuwsgroep over de ddr 333 ondersteuning van de p4b533:
There is no magic BIOS, but there is a very simple trick to make this work.
Simply set Dipswitch 6 to ON, but do not change any other switches or
jumpers. In jumper free mode this enables my P4B533-E to have a 3:4 ratio
at 133 and above. Note: You won't see 3:4 in the BIOS, but after setting
the jumper 1:1 is now 3:4 and 4:3 is now 1:1. There is a great thread you
should read about this here:

[url="http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=28&threadid=828762&STARTPA"]http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=28&threadid=828762&STARTPA[/url]
GE=1
Mooi, dus dit mobo ondersteunt ddr333 eigenlijk ook 8-)
Ik kijk in de manual, maar DSW 6 kan ik hier niet terugvinden. Kan iemand mij hierbij helpen?

Verder kom ik ook nergens tegen hoeveel GB HD de MBFastrack133 aankan. Wil namelijk 250GB erop plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 01:59 ]

• jfeelders

jfeelders

Dat is dus nummer 6 van Dispswitch1. Die regelt de frequentie. Dipswitch2 regelt de multiplier maar die staat bij bijna alle moderne processoren vast. Zie pag. 2-18 van de manual...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dus :) En voor de 2e vraag kun je in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers terecht.

Out topic/Manualwerkje/Zoekertje

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 30-01-2005 10:38 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.