[Nieuw] Windows XP Media Center Edition

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 719 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Of misschien was het al een tijdje bekend, maar ik wist van niks.
Windows XP Media Center Edition, the newest member of the Microsoft Windows XP family, offers the best of computing and entertainment for the home user. Formerly known as "Freestyle," Windows XP Media Center Edition turns your PC into a media center, bringing together rich entertainment experiences with the freedom to access them from anywhere in the room with a simple remote control. Media center PCs with Windows XP Media Center Edition will be available for the holidays in 2002.
Click the picture to see a preview video.
[url="http://www.microsoft.com/winme/0207/18505/MCE_300k.asx"]Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/presspass/presskits/2002/winxpmediacenter/images/logo.jpg[/url]

Bron:
[url="http://www.microsoft.com/windows/ehome/"]Windows XP Media Center Edition Homepage[/url]

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij voorbaat niet in geinteresseerd. Pc wordt trager, allemaal rommel die ik niet nodig heb en wil niet geld uitgeven voor dingen die ik toch _nooit_ ga gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Op dat filmpje zitten ze ook met ze 4-en op de bank naar een (flat) screen te kijken om "gezellig" de digi pics van die avond langs te zappen..

Science fiction :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Dit project had als codenaam Freestyle. Een overzichtelijke review vind je [url="http://www.winsupersite.com/showcase/freestyle_preview.asp"]hier[/url].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Ik heb het nu draaien op mijn mp3 server, werkt wel heel erg goed hoor, prachtig...

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 21:12
didio schreef op 29 oktober 2002 @ 09:25:
Ik heb het nu draaien op mijn mp3 server, werkt wel heel erg goed hoor, prachtig...
Zou je wat screenshots kunnen maken? Wat is het voordeel ervan om dit op een mp3 server te zetten? Heb je een tft in je woonkamer? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
Zo'n afstandsbediening is wel relax lijkt mij, maar ja, die kan je vast niet erbij downloaden :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Hier wat screens..

Afbeeldingslocatie: http://www.didio.nl/got/wmc1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.didio.nl/got/wmc2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.didio.nl/got/wmc3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.didio.nl/got/wmc4.jpg

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

camiels schreef op 29 oktober 2002 @ 12:08:
[...]

Zou je wat screenshots kunnen maken? Wat is het voordeel ervan om dit op een mp3 server te zetten? Heb je een tft in je woonkamer? 8)
Ik heb een tv-out, dus gewoon op mijn tv..
Prulleman schreef op 29 oktober 2002 @ 12:18:
Zo'n afstandsbediening is wel relax lijkt mij, maar ja, die kan je vast niet erbij downloaden :P
Ik heb er nog geen AB bij, ik ga nog wel een andere AB proberen.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
Heeft MediaEdition dezelfde specs als Home of als Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

camiels schreef op 29 oktober 2002 @ 15:32:
Geen idee, ik draai het op een oude PII 266Mhz met 128MB, het draait redelijk goed, af en toe hapert ie wat. Maar dat komt ook omdat alles beweegt om het scherm als je een keuze maakt, wel heel mooi.

Ik gebruik dus alleen de MP3, video en Picture functies, voor de tv functies heb je een speciale kaart nodig zegt Microsoft. Ik heb zelf geen gewone TV kaart dus kan niet testen of dat ook werkt, als dat zou werken kan je live TV op pauze zetten en dat soort dingen, best leuk.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 00:01
didio schreef op 29 oktober 2002 @ 15:37:
als dat zou werken kan je live TV op pauze zetten en dat soort dingen, best leuk.
Dat heb ik ook een keer ergens gelezen ja, dat is wel een erg leuke functie, je kon bv ook een uitzending wat later beginnen met kijken en dat de reclames skippen e.d.

Je hebt er wel een redelijke pc voor nodig lijkt me, want het is dan gewoon live opnemen naar je HDD. Of heb je daarom misschien een speciale/goeie tv kaart nodig, die ook kan encoden oid?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Prulleman schreef op 29 oktober 2002 @ 17:05:
[...]

Dat heb ik ook een keer ergens gelezen ja, dat is wel een erg leuke functie, je kon bv ook een uitzending wat later beginnen met kijken en dat de reclames skippen e.d.

Je hebt er wel een redelijke pc voor nodig lijkt me, want het is dan gewoon live opnemen naar je HDD. Of heb je daarom misschien een speciale/goeie tv kaart nodig, die ook kan encoden oid?

Dit noemen ze timeshifting. Zodra je 'm op pauze zet begint het opnemen, en als je weer verder gaat dan is ie dus aan het opnemen en afspelen tegelijk.
Daar heb je idd een vrij zware processor voor nodig. Een tv kaart met hardwarematige compressie is hierbij ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
camiels schreef op 29 oktober 2002 @ 15:32:
Wat ik meer bedoel is het NTFS, heb je de mogelijkheid om de pc in een domein te hangen etc. etc. Die typische plus punt van pro t.o.v. home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

camiels schreef op 29 oktober 2002 @ 17:48:
[...]

Wat ik meer bedoel is het NTFS, heb je de mogelijkheid om de pc in een domein te hangen etc. etc. Die typische plus punt van pro t.o.v. home
Volgens mij is het gewoon pro met extra software.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Iemand enige hoop dat dit ooit nog eens als aparte SW uitgebracht gaat worden? Als een soort Plus! pack? Zou er misschien nog wel wat voor willen betalen ook....

Ik heb nu op mijn MP3/DVD/DIVX PC een oplossing met een webpage, maar dit lijkt me ook wel wat....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Laatst online: 13-09 16:56
didio schreef op 29 oktober 2002 @ 09:25:
En hoe kom je eraan ?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juicy schreef op 31 oktober 2002 @ 09:26:
[...]

En hoe kom je eraan ?
warezrequest mogen niet lol

is het nu gewoon een XP update, of is het een heel OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Laatst online: 13-09 16:56
Ik vroeg me af of hij misschien een Beta tester was of via MSDN of zo had gekregen. Geen warez request !

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 09:29:
[...]

warezrequest mogen niet lol

is het nu gewoon een XP update, of is het een heel OS?
Dat vraag ik me nou ook af. Het lijkt me dat het gewoon een soort packet is net als Plus!

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Ik heb het niet via MSDN, dus dan weet je het wel..

Het is een compleet OS, maar eigenlijk is het gewoon XP met een extra proggie. Wel heb ik gelezen dat Microsoft het in de toekomst wel als een los programma wilt gaan verkopen.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

didio schreef op 31 oktober 2002 @ 09:58:
Ik heb het niet via MSDN, dus dan weet je het wel..

Het is een compleet OS, maar eigenlijk is het gewoon XP met een extra proggie. Wel heb ik gelezen dat Microsoft het in de toekomst wel als een los programma wilt gaan verkopen.
Das mooi, wacht ik daar lekker op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Jah hij zal ook wel op een of andere manier uit windows zelf zijn te halen. Of de packages van de cd halen.

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Weinig kans dat dit op een XP staat..... in ieder geval niet op die van een half jaar/jaar oud. Wellicht bij de nieuwste uitgaven......

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Spyro_the_Dragon schreef op 31 oktober 2002 @ 10:27:
Weinig kans dat dit op een XP staat..... in ieder geval niet op die van een half jaar/jaar oud. Wellicht bij de nieuwste uitgaven......
Ik bedoel op de de van XP Media Center..

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Windows XP Pro met SP1 is eenvoudig te tweaken naar de media center edition. Een uigebreide handleiding vind je hier: http://www.winbeta.org/mo...e=News&file=article&sid=3
Ik hoor het graag (e-mailtje) als iemand dit geprobeerd heeft!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2002 10:09 . Reden: 10tallen verzoeken voor de link, modjes, laat hem aub heel even staan anders knapt mijn mailbox! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyebite
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-11-2020

eyebite

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 11:32:
Een Windows XP Pro met SP1 is eenvoudig te tweaken naar de media center edition. Een uigebreide handleiding vind je hier: <font color=blue>deze site mag niet op GoT</font>
Leuk bedacht idd, maar je hebt wel tablet PC nodig :?

[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 01-11-2002 15:57 ]

Sara Goldfarb has left the building

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

eyebite schreef op 31 oktober 2002 @ 12:47:
[...]

Leuk bedacht idd, maar je hebt wel tablet PC nodig :?
Ik denk dat je niet helemaal goed gelezen hebt.... er staat zoiets als: we nemen alleen het multimedia-gedeelte van de Tablet-PC-iso van windows XP, want het tablet gedeelte hebben we niet nodig
[snip]

[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 01-11-2002 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Afbeeldingslocatie: http://games.telenet.be/images/upload/MCE1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://games.telenet.be/images/upload/MCE2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://games.telenet.be/images/upload/MCE3.JPG

Dit is wel lol :*)

Afbeeldingslocatie: http://games.telenet.be/images/upload/MCE4.JPG

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 14-09 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hmmm als je hier in de rechter onderhoek kijkt zie je dat het inderdaad een los software onderdeel over Windows XP Professional met SP1 is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:45
<BLOCKQUOTE><FONT SIZE=1 COLOR=red>Mod-break:</FONT>
<HR SIZE=1>Dit is wel heeel erg op het randje van een warez request. Vragen kunnen ook op GoT 8)7<HR SIZE=1></BLOCKQUOTE>

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 31-10-2002 13:44 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Wat voor afstand bediening gebruiken jullie?

Hebben jullie het zelf samenstellen geprobeerd?

Was is jullie pin code (anders denken de adjes dat ik het toch gewoon kon posten :D)

[F_J_K] Serial bedoel je? Dit is al je tweede keer. Check je mail even. [/F_J_K]

[jorisdekloris] niet zijn serial , maar zijn bankpas pincode.... om het geloofwaardiger te maken. Dus nog steeds de eerste keer[/jorisdekloris]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
JorisdeKloris schreef op 31 oktober 2002 @ 13:50:
Was is jullie pin code (anders denken de adjes dat ik het toch gewoon kon posten :D)

Wat bedoel je hiermee?
Een pincode van de afstandsbediening ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
vergeet dat stukje maar..... |:(

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu ook wel nieuwsgierig. Wat voor pin code? Ze mogen alles van me weten, behalve...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alle plaatjes die ik nu gezien heb is dit misschien wel het eerste Microsoft OS waarin ik absoluut niet geïnteresseerd ben.

Het lijkt wel zo'n console uit de sporthal/snackbar/etc waar je van die foto-memory spelletjes op kunt doen... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al maanden aan het proberen een goede bruikbure UI te maken die op de TV goed werkt. Nu ik dit zie, denk ik dat ik het OF na ga maken OF mce gewoon echt ga proberen.
TOP UI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 11:35

tweakerbee

dus..?

Hopelijk kun je ook nog een andere "Theme" kiezen :(

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je later niet gewoon ergens die Media Center kunnen downloaden/kopen (is toch programma) als los programma voor Windows XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Laatst online: 01-09 01:13
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 19:04:
Zou je later niet gewoon ergens die Media Center kunnen downloaden/kopen (is toch programma) als los programma voor Windows XP?
Zoals het er nu voor staat niet.

In feite moet je XP MCE gewoon zien als een normaal Windows XP OS, waar je wat extra's bij koopt als je dat wilt.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakerbee schreef op 31 oktober 2002 @ 18:20:
Hopelijk kun je ook nog een andere "Theme" kiezen :(
ja, hoop het ook, bv. Windows Klassiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aantal nutteloze replies weggesnoeid, hou het ontopic please ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 11:32:
Een Windows XP Pro met SP1 is eenvoudig te tweaken naar de media center edition. Een uigebreide handleiding vind je hier: <font color=blue>deze site mag niet op GoT</font>
ja gedaan werkt perfect, maar of het nou de moeite was.. nee dus, het is gewoon windows xp pro SP1 (oem) met een progje van ongeveer 80 mb erbij en wat nieuwe logotjes. "zucht"..

[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 01-11-2002 15:55 ]

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 14-09 19:38
Laat maar hangen, hier stond iets doms :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

even over de afstandbediening wat iemand vroeg, ik heb een IRMan gekocht en dat samen met het programma Girder, werkt perfect :-)

En even voor de mensen die liepen te klagen over dat ze er niets aan hadden, tja.. het is ook echt bedoelt voor als je je muziek/video's en foto's op je tv wil beheren/spelen en kijken. Als windows versie heb je er inderdaad niets aan, het is verder gewoon XP met SP1.

Ik ben er in ieder geval blij mee, maar hoop eigenlijk wel dat er binnenkort een losse versie uit komt.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Leuke handleiding daar op <font color=blue>deze site mag niet op GoT</font>.... maar wel weer verschrikkelijk ingewikkeld... ik gebruik geen IRC (nee, dit is geen request)

Ik heb gewoon legaal Win XP Pro (geen SP1) en wil dit graag, hebben die gasten eens iets gaafs, kun je het weer niet normaal krijgen..... toch wel jammer.

edit:
ja sorry hoor.... die site staat drie posts hierboven in een quote??? En bij mijn wordt ie er uit geknipt???? Prima geen probleem maar hoe kan ik dat nou weten????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ... doet me een beetje aan philips cd-i denken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand het al omgetoverd? Is da wicked???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Lees hierboven.... 't is vrij wicked..... maar weer niet op een normale manier te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
is al bekend wanneer deze versie in NL-language uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Spyro_the_Dragon schreef op 02 november 2002 @ 09:39:
Lees hierboven.... 't is vrij wicked..... maar weer niet op een normale manier te krijgen....
Het is niet wicked en het is zeer simpel om te doen.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Hoe dan? Ik bedoel waar kun je deze versie NORMAAL krijgen??

En met wicked bedoel ik: gaaf, leuk, mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

s3n

Is het al iemand gelukt om er een nederlandse tv gids in te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft de XP 5in1 CD nu eindelijk en gaat deze week XP MCE eens lekker testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 10:10:
* potatox heeft de XP 5in1 CD nu eindelijk en gaat deze week XP MCE eens lekker testen!
Die 5in1 werkte hier niet zo goed, er bestaat ook XP->to->MCE kits van 16MB die elke windows XP pro versie in MCE maakt en die werkt perfect ! :)
Ik heb MCE geprobeer in het Nederlands te vertalen maar dat ging na een tijdje niet meer omdat je met ResHacker sommige dll niet goed kon bewerken :(

Als iemand weet hoe je met MCE bij bij my music->albums covers krijgt moet je het ff posten.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke videohardware werkt er met MCE goed samen? En is het iemand al gelukt om de NL tvgids er op te krijgen? Ik heb zelf wel een proggie geknutseld dat de TVGids lokaal in een database zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Bedoel je met video hardware je VGA of je VCR?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

album covers is me gelukt, je moet in de map waar de mp3 files van een album staan de cover plaatsen met de naam folder.jpg

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij draait hier ook maar toch ontbreken er een paar dingen, die IMO de gebruiksvriendelijk aantasten.

Het is ten eerste niet mogelijk om DVD te bekijken zonder een mpeg2kaart, ook al lukt het me gewoon wel met PowerDVD of soortgelijke progjes. Dit riekt een beetje naar verplichte aankoop van eigenlijk onnodige onderdelen.

Daarnaast is het niet mogelijk om in tijd vooruit of achteruit te springen bij het kijken van een film. Alleen vooruit/achteruit spoelen is mogelijk, maar niet beginnen in het midden van de film bijv.

Ook is het me niet gelukt om ondertiteling te krijgen bij een film, terwijl dit in mediaspeler gewoon wel lukt.

Ondanks deze zeer irritante tekortkomingen, is het wel makkelijk videokijken vanuit de luie stoel, met een draadloos muisje als vervanging van de afstandbediening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 17:19:
[...]
Ondanks deze zeer irritante tekortkomingen, is het wel makkelijk videokijken vanuit de luie stoel, met een draadloos muisje als vervanging van de afstandbediening :)
Maar is het een blijver of is ie voordat het december is al van je schijfje verdwenen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 08:05
Dit is toch wel weer iets goeds van ome Bill, past perfect bij mn servertje onder mn tv.
Maar is er al iemand die al een passende tv-capture kaartje gevonden heeft ? Ik denk zelf dat het wel gaat lukken met de Haupauge tvr250, maar is er iemand die dit ook kan bevestigen aangezien ik toch niet graag zo ff 150 eurotjes door de plee spoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het hier draaien met een Hauppage WinTV kaart, maar ben nog niet verder gekomen dan de melding : " video error, Files needed to display video are missing or corrupt.......

Aha .... Gevonden ! --> Cards Tested

1: Hauppauge WinTV PCI, BrookTree848* - Not working
2: Hauppauge WinTV Stereo FM, Model 404 BrookTree878 - Not Working
3: Hauppauge WinTV-Theater, Model 495 Brooktree 8XX - Not Working
4: Hauppauge WinTV-PVR, Model 880 Brooktree/Connexant Bt878a - Not Working
5: Hauppauge WinTV-PVR USB, Model 881, Uknown Chipset Not Brooktree - Not Working
6: Hauppauge WinTV-PVR 250, Model 980, CX23415>IVAC-iTVC15 - Working!
7: MSI TV @nywhere, ConextCX23881 - Not Working
8: Pinnacle PCTV , Uknown Chipset, Most Likely BT878/BT484 - Not Working
9: Leadtek WinFast TV2000 XP Deluxe, BT878 - Not Working
10: PowerColor MTV978, BT878F Chipset - Not working

*Hauppauge WinTV-350 PVR Has the same chipset as the 250 PVR; Both work.
But the 350 is not commercially avaiable yet*

*ATI CHIPSETS NOT SUPPORTED AT ALL. ATI uses there own propriatary Chipset
Called the Combo(rage/Radeon) Nothing supports this POS, Deal with it*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook schreef op 04 november 2002 @ 18:31:
[...]
Maar is het een blijver of is ie voordat het december is al van je schijfje verdwenen...?
Het is Windows XP pro met wat extra, en het werkt wel prima ondanks de tekortkomingen, dus ik zie geen reden om het eraf te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows XP Media Center Edition. >:)

werkt op de zelfde specs als de win xp pro >:)

alleen deze vesie is niet los verkrijgbaar :( Of WEL :9~

anders wordt wachten tot iemand een nieuwe pc koopt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil weten of mijn kaarten ondersteunt worden

Video Kaart

asus 7100 + tv out geforce 2 mx

TVKaart

Pinnacle PCTV Pro + afstandbediening
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
Ik kan je iig vertellen dat die PCTV pro voorlopig dus niet werkt in de interface van MCE :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Die lijst hierboven is toch alleen voor het opnemen vanaf de kabel?

Toch niet voor het TV kijken zelf?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Volgens mij werken alle tv-out kaarten gewoon, ik heb een geforce 2 met tv-out en dat werkt perfect, heb er nog een IRMan IR kastje bijgekocht om met een afstandsbediening alles te kunnen regelen perfect. Nou nog een keer een tv kaart erin en ik ben klaar :-)

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisdeKloris schreef op 05 november 2002 @ 09:59:
Die lijst hierboven is toch alleen voor het opnemen vanaf de kabel?

Toch niet voor het TV kijken zelf?
Gaat het je dan om het bekijken van tv-zenders? Want dan moet je uit gaan van die lijst, maar divx kijken doe je door in de display-properties op clone te drukken, dat heeft verder niets met MCE te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Subtitles (divx) zijn ook niet werkend te krijgen onder MCE, moet reencoden. * |sWORDs| stapt over op freevo

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:57

404error

Page Not Found

ach ja, mce werkt best leuk, met de 5in1 install heb je hem ook zo geinstalleerd. Maar ja, een must have is het zeker niet...

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 20:39:
Ik heb het hier draaien met een Hauppage WinTV kaart, maar ben nog niet verder gekomen dan de melding : " video error, Files needed to display video are missing or corrupt.......

Aha .... Gevonden ! --> Cards Tested

1: Hauppauge WinTV PCI, BrookTree848* - Not working
2: Hauppauge WinTV Stereo FM, Model 404 BrookTree878 - Not Working
3: Hauppauge WinTV-Theater, Model 495 Brooktree 8XX - Not Working
4: Hauppauge WinTV-PVR, Model 880 Brooktree/Connexant Bt878a - Not Working
5: Hauppauge WinTV-PVR USB, Model 881, Uknown Chipset Not Brooktree - Not Working
6: Hauppauge WinTV-PVR 250, Model 980, CX23415>IVAC-iTVC15 - Working!
7: MSI TV @nywhere, ConextCX23881 - Not Working
8: Pinnacle PCTV , Uknown Chipset, Most Likely BT878/BT484 - Not Working
9: Leadtek WinFast TV2000 XP Deluxe, BT878 - Not Working
10: PowerColor MTV978, BT878F Chipset - Not working

*Hauppauge WinTV-350 PVR Has the same chipset as the 250 PVR; Both work.
But the 350 is not commercially avaiable yet*

*ATI CHIPSETS NOT SUPPORTED AT ALL. ATI uses there own propriatary Chipset
Called the Combo(rage/Radeon) Nothing supports this POS, Deal with it*
Waar komt deze lijst vandaan dan? Ik kan hem nergens vinden.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het forum waar ook de 5in1 vandaan komt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Bdnkt

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
Ik ben trouwens ff aan het mailen geslagen naar HP ,Gateway en M$ omdat ik toch wel erg benieuwd was waneer ze de nederlandse/europese setjes hiervan gaan uitbrengen. Maar helaas worden er het eerste half jaar nog geen setjes gemaakt met MCE voor europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je dit allemaal downloaden? Hele stomme vraag natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi,

kan je mij vertellen waar je die vandaan hebt??
Heel erg bedankt..

Greets Cheeco
_PoTaToX_ schreef op 04 november 2002 @ 10:18:
[...]

Die 5in1 werkte hier niet zo goed, er bestaat ook XP->to->MCE kits van 16MB die elke windows XP pro versie in MCE maakt en die werkt perfect ! :)
Ik heb MCE geprobeer in het Nederlands te vertalen maar dat ging na een tijdje niet meer omdat je met ResHacker sommige dll niet goed kon bewerken :(

Als iemand weet hoe je met MCE bij bij my music->albums covers krijgt moet je het ff posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 11:18:
Waar kan je dit allemaal downloaden? Hele stomme vraag natuurlijk..

check je mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Ik moet zeggen dat het er goed uit ziet, alleen een beetje jammer dat je een hele PC moet kopen. Dan liever een opensource OS als Freevo http://freevo.sourceforge.net/ deze kan praktisch het zelfde, is gratis en legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm.. misschien toch wel leuk. Binnenkort op mijn werk eens kijken of we hem al hebben.. MSDN Operating Systems Subscription 0wned :) heb zo ook al eens met de Tablet PC edition zitten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Bigs schreef op 20 January 2003 @ 18:15:
Hmm.. misschien toch wel leuk. Binnenkort op mijn werk eens kijken of we hem al hebben.. MSDN Operating Systems Subscription 0wned :) heb zo ook al eens met de Tablet PC edition zitten spelen.
Helaas maak je geen kans. Dit "os" wordt alleen bij oemsystemen verkocht en niet los. Ook geen msdn cd dus. Zelfs geen select cd.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 07:18
Dat Freevo ziet er best wel mooi uit, denk dat MS het daar vandaan heeft :).
Dit "os" wordt alleen bij oemsystemen verkocht en niet los. Ook geen msdn cd dus. Zelfs geen select cd.
Je kan dit soort dingen trouwens prima zonder pc verkrijgen. Hoe, moet je zelf uitzoeken.

/edit Sorry, veranderd.

[ Voor 32% gewijzigd door tiguan op 27-01-2003 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Beetje schoppen dan maar.... ik vraag me af in hoeverre mijn creative AB in MCE werkt ?? das in principe het enige wat ik wil weten, anders kies ik voor freevo.... en hoe zijn de ontwikkelingen/ervaringen op het moment ?? iemand die al een edit van het theme heeft gefixt oid ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die creative het in XP doet, dan werkt hij ook in MCE.

Het is immers een add-on voor Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

uiteraard, maar het gaat me meer om de besturing van MCE... dus de grafische schil zeg maar, het switchen van mp3's e.d. bijvoorbeeld

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeeZ schreef op 12 February 2003 @ 21:55:
uiteraard, maar het gaat me meer om de besturing van MCE... dus de grafische schil zeg maar, het switchen van mp3's e.d. bijvoorbeeld
Ik zou zeggen, probeer het (los kopen van MCE is er zowiezo niet bij, wordt afaik
alleen geleverd bij een complete PC, dus het is sowieso een gok).

Ik kom verder bij Microsoft geen MCE-specifieke HCL tegen, ze hebben het wel over "A Media Center compatible remote control"...

Maak een image van je PC, MCE installeren en testen maar!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

images, onzin :P is gewoon een losse doos, als dit niet werkt wordt het toch freevo.... thx anyway en zijn er dan mensen die al zelf zoiets aan de praat hebben ????

Deze plek is te koop.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 10:38

Skef

Ik scheer.me

Heb zelf ook die 5-in-1 cd, dus heb MCE al geprobeerd.

De punten waar ik tegenaan liep:
- Op 1024x768 loopt ie echt niet lekker, op een P3-1133 met 512MB en Matrox G450...
- De code die er bij geleverd zit, werkt lekker niet, maar dat is niet van belang...
- Het ziet er leuk uit, maar het kan stukken beter...

Heb ook gebeld met MS-Nederland, met de vraag wanneer MCE in NL gereleased wordt. Antwoord: Helaas voorlopig nog niet, waarschijnlijk pas 2004, en dan nog alleen als pre-install...

Heb ook al een aantal alternatieven geprobeerd, zie hier

(ook dit topic verdwijnt in m'n bookmarks ;) )

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Skef schreef op 13 February 2003 @ 08:52:

Heb ook al een aantal alternatieven geprobeerd, zie hier

(ook dit topic verdwijnt in m'n bookmarks ;) )
zeg eh.... daar ben ik je ook al tegengekomen :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze wil ik toch een schopje geven...

Zijn er al meer ervaringen met zowel MCE en/of Freevo opgedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 18:09:
Deze wil ik toch een schopje geven...

Zijn er al meer ervaringen met zowel MCE en/of Freevo opgedaan?
Freevo genoeg :) MCE 1 poging gedaan daarna niet meer... Mede dankzij de continuiteit en bugfixes+requests die de programmeur(s) verwerken in no-time gaat het allemaal hardstikke mooi....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik MCE mp3's van mijn server laten afspelen ?
of moet ik alles in de "my music" map zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 10:38

Skef

Ik scheer.me

Ik ben inmiddels van MCE afgestapt, en overgegaan op MyHTPC ( http://www.myhtpc.net )...

Heel veel aan te passen, en iedere week zowat weer een update...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook een dag of 2 a 3 mee gekloot en MCE werkt voor geen meter met PAL. Zie mijn PVR specs. Ik heb volgens het forum van shspvr alles op US laten staan (regional settings) en dan wil ie een beetje doen, maar aan TV-gidsen enzo hoef je al helemaal niet te denken. Pas als er een nieuwe MCE uitkomt welke met PAL werkt, ga ik er weer naar kijken...

MyTHTV krijg ik niet aan de praat. Ik heb de verkeerde hardware voor Linux, zie ook deze thread:[rml][ XFree] Radeon 8500 + TV-Out[/rml]
In theorie zou alles moeten werken (doet het ook onder windows) maar in de praktijk ben ik er na drie dagen fulltime klooien nog niet uitgekomen om zelfs maar de hardware drivers voor elkaar te krijgen..

Ben nu ook bezig met MyHTPC en dat loopt tenminste. Inclusief TV gids en de hele meuk. Het enige wat nog niet werkt is timeshifting, maar dat komt vast nog wel in een toekomstige versie

Dit vind ik trouwens nog een van de tofste applicaties van een goede PVR:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.terveer/mythtv.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

zo mag ik het ook graag zien :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ziet er inderdaad goed uit. Werkt het ook goed met de AB?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

JorisdeKloris schreef op 14 April 2003 @ 09:09:
Ziet er inderdaad goed uit. Werkt het ook goed met de AB?
check dit maar :

Afbeeldingslocatie: http://www.myhtpc.net/images/screens/large/Configuration%20Program/remote_control.jpg

zegt genoeg denk ik.... bij mij werkt ie goed iig :)

[ Voor 13% gewijzigd door KeeZ op 14-04-2003 09:16 . Reden: url plaatje ]

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeeZ schreef op 14 April 2003 @ 09:16:
[...]

check dit maar :

[afbeelding]

zegt genoeg denk ik.... bij mij werkt ie goed iig :)
En er is ook al een plugin voor de Ati Remote Wonder.. Welke ook goed werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
mooi, dan moet dit hem maar worden.

Zekers die gids ziet er goed uit

Tierelier

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.