Digital Media Junkie
Verwijderd
Verwijderd
Niet... PAL wordt niet ondersteund..weet iemand hoe je MCE kan laten werken met pal? ik heb alle hardware en software inclusief afstandbediening en de pvr-250.....
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 13:58 ]
Verwijderd
thanks
Verwijderd
Tja.. Ik hoop het dan wel dat deze dan wel pal ondersteund.. En dat er hier een TV-Guide wordt opgezet. Ik zou er best voor willen betalen als alles gewoon netjes werkt op mijn bakkie.. Ondertussen gaat ik gewoon verder met mythtv.. Welke ik trouwens nog niet aan de praat heb maar wel heeeel dichtbij benVerwijderd schreef op 25 April 2003 @ 15:09:
ook dat is kort maar krachtig, ik was er bang voor. Nu maar hopen dat snel de beta van versie 2.0 te downloaden is.
thanks
Verwijderd
Verwijderd
Jawel, het komt zeker in de buurt. Op mijn duron 1000Mhz draait MCE als bagger. MythTV daarintegen draait op een getstripte linux en draait daarop als een zonnetje. Verder vind ik de mame/snes emulator mogelijkheid ook erg goed en het feit dat je recordings niet worden gemaakt in wmf maar in gewoon copieerbare en brandbare MPG.Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 21:20:
ja die ondersteund pal en is ook al uit in de Beta versie, in duitsland engeland en frankrijk. De final komt hier uit in de herfst. Myhtv begin ik niet aan dat komt ook niet bij MCE in de buurt...
Verder kan je zelf makkelijk skinnen, werkt de nederlandse TV gids perfect en kan je, als je dat wilt, meerdere tuners tegelijkertijd laten werken.
Oftewel, persoonlijk vind ik mythTV beter maar ben wel erg benieuwd ook naar MCE. Het installleren van MythTV is nog een beetje geklooi, maar het is ook nog maar een alpha versie (de versie met hardware encoding).
Verwijderd
als ik in windows media player een muziek cd rip naar WMA files werkt et wel, en ik heb 1800 mp3's (waarvan ik geen originele cd heb *shame on me*)
bestaat er een mogelijkheid om in MCE mn hoesjes op beeld kan krijgen, voor mn mp3's dus
Lijkt me een vraag die ook al in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/673994 naar voren is gekomen...AgoNitE schreef op 18 June 2003 @ 17:15:
weet iemand hoe ik de hoesjes/covers van een mp3 in media center zichtbaar kan maken ?
als ik in windows media player een muziek cd rip naar WMA files werkt et wel, en ik heb 1800 mp3's (waarvan ik geen originele cd heb *shame on me*)
bestaat er een mogelijkheid om in MCE mn hoesjes op beeld kan krijgen, voor mn mp3's dus
Verder kan dit topique IMO de prullenbak in, het progsel van MS werkt nou eenmaal gewoon beter op de daarvoor bestemde HTPC's dan een 'standaard' desktop OS...
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Verwijderd
Dus niet... Voor de gemiddelde tweaker is het vrij eenvoudig om een MCE pc in elkaar te zetten. Ik heb er al een kant en klaar, het wachten is alleen op een PAL versie van MCE, welke er snel zit aan te komen..KeeZ schreef op 18 juni 2003 @ 19:52:
[...]
Lijkt me een vraag die ook al in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/673994 naar voren is gekomen...
Verder kan dit topique IMO de prullenbak in, het progsel van MS werkt nou eenmaal gewoon beter op de daarvoor bestemde HTPC's dan een 'standaard' desktop OS...
Ik heb overigens een Shuttle SK41G met Nvidia MX400 en een Hauppage PVR250 als recording kaart. Dit alles wordt perfect ondersteund door MCE, maar zoals gezegd kan MCE tot nu toe alleen werken met NTSC.
owja, als iemand weet waar je die europese update voor mce kan downloaden(versie 1.5 dacht ik) laat et me ff weten, emule vind nix
[ Voor 41% gewijzigd door agoNITE op 19-06-2003 11:41 ]
Verwijderd
Je moet alleen voor de My TV functie wel een snelle computer hebben, liefst 2.6Ghz veel geheugen en een Tv card van hauppauge, de pvr250/350!
Ook heb ik de afstandbediening van MCE uit amerika vanaf ebay gekregen.
Het het MCE systeem compleet!
hier staat wat info http://www.ati.com/products/pc/remotewonder/
Verwijderd
De afstandbediening die ik van ebay heb, de orginele mce philips afstandbediening koste 50 euro inclusief verzending, duurt alleen drie weken
26 euro om precies te zijn
jij hebt deze denk ik ?

[ Voor 59% gewijzigd door agoNITE op 19-06-2003 16:42 ]
Verwijderd
Ik heb hem ook, perfect ding, ook voor onder Linux. Om hem aan het werk te krijgen onde MCE staat er een instructie op www.shspvr.com. Het meeste werkt al out of the box, alleen een paar details nog niet. Hieronder de instructie:AgoNitE schreef op 19 June 2003 @ 14:12:
er is ook een Afstandsbediening van ATI/Hercules te koop, is deze geschikt voor MCE?
hier staat wat info http://www.ati.com/products/pc/remotewonder/
REMOTE
Maybe you lost your official MCE remote, or well...you didn't get one for some reason?...My suggestion for you is to do what I did. Go find yourself an ATI Remote Wonder remote. It installs in seconds and will do every function that needs to be done in MCE by default. No programming required. Also, it has an advantage over the MCE Remote: It operates off of RADIO frequency. This allows it to work through walls, and practically anywhere up to 50 feet away. One of these will only run you about $30 without a box (bulk bundle edition, available various places including E-Bay).
To get her running smoothly:
1. Install the Remote Wonder 1.1 drivers from the ATI site. (You can find them...It's easy.)
2. Install the Remote Wonder 1.2 driver update from the ATI site.
3. Restart the computer.
4. Plug in your Remote.
5. Bring up the configuration for the remote thru the tray icon.
6. Go to the 'Program' tab.
7. Add an 'Open Windows Program...' event to the A button. Choose '%WINDIR%\EHOME\ESHELL.EXE'. Also choose MAXIMIZED from the drop menu.
8. Add a 'Keystroke' event to the B button. Choose 'ALT+TAB.'
9. Add a 'Keystroke' event to the C button. Choose 'BACKSPACE.'
8. Go to the 'Options' tab.
9. Consider unchecking the 'Show Icon in System Tray' item. It's pretty useless and it's cleaner without it.
Now, you use all of the remotes standard features to control everything. the C button functions as the BACK button. The B button is used to switch tasks running in Windows. Say that you are running MCE fullscreen from 15 feet away and someone sends you an instant message, dropping MCE down to Window mode, and making the IM window active. You can easily switch back to the MCE window and then press the Maximize button on the remote. The A button launches the Media Center in Full Screen Mode.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 20:21 ]
Verwijderd
Deze plug je in usb en drukt op de 'green button' en MCE verschijnt. Zitten veel extra buttons op zoals live tv, my music, my pictures, my videos, more info, alle afspeel buttons+ record. En onderin zit het alfabet, zoals bij een telefoon, die je kan gebruiken met de zoekfunctie.
Wat was jij in totaal kwijt aan die remote (als ik vragen mag, en jij antwoorden wil
Verwijderd
(er stonden 2 of 3 op ebay.com waaronder bij 1 de prijs pas op 1 dollar stond, en je kon nog 2 dagen bieden, maar die prijs zal wel omhoog schieten denk ik) iig bedankt voor je info
hey bas, ik zie in een ander topic dat jij die MCE 1.5 Update hebt, waar heb je die gevonden ? mn email staat wel in mn profiel, Emule linkje ofzo zou handig zijn
(kweet niet of dit onder warez request valt btw

[ Voor 32% gewijzigd door agoNITE op 24-06-2003 12:08 ]
anyway, ik heb die windows XP 5 in 1 van emule
misschien wel handige site voor mensen die MCE wel zien zitten, hier zit een heel forum bij, over MCE. ook over MCE beta 2 (en ik heb 1.5 nog niet eens
http://www.thegreenbutton.com
Verwijderd
de 512 SDR die ik had, nu werkt MCE helemaal top! Voorheen werdt ie traag als ik Live TV aan had staan maar dat is nu over....
Verwijderd
Laat nou eens een (relevante) screenshot zien dan? Die had je een tijd geleden al beloofd..Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 18:30:
Ik welen ik heb vandaag nieuw geheugen gekocht 512 DDR geheugen i.p.v.
de 512 SDR die ik had, nu werkt MCE helemaal top! Voorheen werdt ie traag als ik Live TV aan had staan maar dat is nu over....
Verwijderd
Verwijderd
veel mensen hebben al een shuttle of iets dergelijks in de huiskamer staan.
En ik denk dat wij (tweakers) het voorbeeld gaan geven voor de rest van de wereld.
Wat ik jammer vind is dat het niet op de huidige Hardware draait.
Maar ik denk dat dit meer een kwestie van tijd is dan van iets anders.
Wat ik wel jammer vind is dat het niet los verkocht word en het alleen maar naar de grote OEM'ers gaat.
En dat het nog niet in nederland beschikbaar is.
Al hoorde ik wel een gerucht dat dit zou komen omdat wij een nog verouderd tv netwerk hebben.
Ofdat bepaalde info niet word meegezonden.
Zodat het voor ons nog niet mogelijk is om bijv. timeshifting te doen met opnemen.
"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates
Verwijderd
De gemiddelde mens wil nog steeds glimmende apparaten met veel knopjes in de huiskamer (en verder een pc die werkt als een pc, en niet als een "video-kiosk").
Dat er een markt is voor MCE geloof ik wel, maar ik zie het niet als de toekomstige pc die iedereen gaat kopen/willen.
Just my 0.02 Euro....
Tuurlijk mag dat "gona send some crack pipe smoking nigers to work ass with a blowtourch"Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 10:19:
mag ik bovenstaande in twijfel trekken? Ik vraag me hardop af of we wel zitten te wachten op een pc met afstandbediening die we als intelligente multimediadoos gaan gebruiken.
De gemiddelde mens wil nog steeds glimmende apparaten met veel knopjes in de huiskamer (en verder een pc die werkt als een pc, en niet als een "video-kiosk").
Dat er een markt is voor MCE geloof ik wel, maar ik zie het niet als de toekomstige pc die iedereen gaat kopen/willen.
Just my 0.02 Euro....
De gemiddelde consument wel, maar zoals je weet zijn wij niet gemiddeld!
"wel eens een normaal iemand ontmoet? en beviel het?"
Wij zullen de weg laten zien waar de rest van nederland nog niet aan gedacht heeft.
En ik wil wel zo'n glimmende shuttle met een paar chrome knoppen dr op.
Alleen loopt de software op dit moment nog achter.
Ik zie het ook niet als complete vervanger van de pc.
Zal ff lekker worden wil mn vriendin gtst opnemen kan ik niet cs'n
Nee dat wil ik dus ook niet.
Je moet het echt als toevoeging zien in je huiskamer.
En wie zegt dat hij onder je tv plaats neemt.
De volgens editie van dit product zal ook in verdere maten wirelles lan ondersteunen.
Dus kan hij ook in de meter kast naast je router enzo..
"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates
Verwijderd
Ja hoor, hier geloof ik ook in. Je ziet steeds meer dat een PC niet meer een gadget/magic is, maar gewoon een appliance. Als het O.S. hierop in gaat spelen, gaat de consumentenmarkt wel mee, zal je zien.nova schreef op 26 juli 2003 @ 15:24:
[...]
Tuurlijk mag dat "gona send some crack pipe smoking nigers to work ass with a blowtourch"![]()
De gemiddelde consument wel, maar zoals je weet zijn wij niet gemiddeld!
"wel eens een normaal iemand ontmoet? en beviel het?"
Wij zullen de weg laten zien waar de rest van nederland nog niet aan gedacht heeft.
En ik wil wel zo'n glimmende shuttle met een paar chrome knoppen dr op.
Alleen loopt de software op dit moment nog achter.
Ik zie het ook niet als complete vervanger van de pc.
Zal ff lekker worden wil mn vriendin gtst opnemen kan ik niet cs'n
Nee dat wil ik dus ook niet.
Je moet het echt als toevoeging zien in je huiskamer.
En wie zegt dat hij onder je tv plaats neemt.
De volgens editie van dit product zal ook in verdere maten wirelles lan ondersteunen.
Dus kan hij ook in de meter kast naast je router enzo..
Het is toch veel handiger om een apparaat in huis te hebben, welke kan opnemen, afspelen, spelletjes spelen, firewall, etc. Als dit apparaat zometteen centraal in de meterkast kan met een RF afstandsbediening, ben je klaar.
Mijn vrouw wil juist zo weinig mogelijk glimmende apparaatjes en nog véél minder knopjes. Als het aan haar ligt hebben alle apparaten maar 1 knop: aan/uit.
Verwijderd
Verder toegang tot mijn collectie muziek en video's. Dit is echt het systeem van de toekomst, mce. Ook in nederland, al duurt dat natuurlijk wel even want de nederlandse consument is erg critisch en geeft niet snel geld uit aan wat ie niet kent.
Hmm de mijne twee Aan / Uit en BuyVerwijderd schreef op 26 July 2003 @ 15:32:
[...]
Ja hoor, hier geloof ik ook in. Je ziet steeds meer dat een PC niet meer een gadget/magic is, maar gewoon een appliance. Als het O.S. hierop in gaat spelen, gaat de consumentenmarkt wel mee, zal je zien.
Het is toch veel handiger om een apparaat in huis te hebben, welke kan opnemen, afspelen, spelletjes spelen, firewall, etc. Als dit apparaat zometteen centraal in de meterkast kan met een RF afstandsbediening, ben je klaar.
Mijn vrouw wil juist zo weinig mogelijk glimmende apparaatjes en nog véél minder knopjes. Als het aan haar ligt hebben alle apparaten maar 1 knop: aan/uit.
Wel jammer dat nederland weer eens achter loopt op TV gebied.
Omdat wij nog geen digitale TV hebben lopen wij dit allemaal mis
Verwijderd

Is er iemand hier die legaal Windows Media Center Edition heeft draaien?
En zo ja, hoe ben je eraan gekomen? Ik ben op zoek naar MCE maar kan het alleen vinden in combinatie met pc's en dan alleen te bestellen in Amerika en Canada. Microsoft heeft me verteld dat pas eind 2004 hier de introductie is...
Iemand een idee hoe ik nu toch al legaal(!) aan MCE kan komen?
Move along people. Nothing to see here.
Tierelier
Verwijderd
Gokje?out schreef op 25 September 2003 @ 09:19:
Even schoppen dit topic.
Is er iemand hier die legaal Windows Media Center Edition heeft draaien?
En zo ja, hoe ben je eraan gekomen? Ik ben op zoek naar MCE maar kan het alleen vinden in combinatie met pc's en dan alleen te bestellen in Amerika en Canada. Microsoft heeft me verteld dat pas eind 2004 hier de introductie is...
Iemand een idee hoe ik nu toch al legaal(!) aan MCE kan komen?
MSDN cd's.
Tierelier
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Het staat wel op een MSDN cd's. Het is de 5in1 versie van Windows XP. Dit zijn twee cd's er staat op Windows XP Tablet PC. Maar met een geldig serienr kan je hiervan ook mediacenter installeren.JorisdeKloris schreef op 01 October 2003 @ 16:23:
ik denk niet dat hij op de MSDN cd's zal staan. het is immers een OEM uitgave. Special zeg maar.
Officieel is Mediacenter alleen beschikbaar op complete pc's die met een vaste hardware mix zijn uitgerust.
De nieuwe MCE 2004 komt ook weer op msdn uit. Deze versie bevat weer een aantal nieuwe features. En zal daarnaast ook weer meer hardware ondersteunen (o.a. ATI AIW en de nieuwe Nvidia MPEG2 TV kaart)
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
Ik heb mijn MCE systeem helemaal werkend.JorisdeKloris schreef op 29 September 2003 @ 13:30:
Ik krijg mijn AB niet aan de praat. Ik heb er eentje op mijn tv kaart zitten (Hauppauge) Maar hij vind hem niet. Er zijn vast wel meer mensen met dit probleem.
; First item in this section IS always the default app if no others found
[Applications]
MCE= <--------
Default=
WinTV Remote=
;Win/TV+=
;Win/TV=
WinTV32=
Het keymapping gedeelte is bij mij alsvolgt:
[MCE]
0=0
1=1
2=2
3=3
4=4
5=5
6=6
7=7
8=8
9=9
GRNPOWER={run(C:\WINDOWS\ehome\ehshell.exe)}
MUTE={F8}
CHNLUP={pgup}
CHNLDOWN={pgdn}
VOLUP={F10}
VOLDOWN={F9}
REC={CTRL}r
STOP={CTRL}{SHIFT}S
PAUSE={CTRL}p
PLAY={CTRL}P
REWIND={CTRL}{SHIFT}B
FASTFWD={CTRL}{SHIFT}F
OK={enter}
BACK={backspace}
FULLSCREEN={alt}{enter}
BACKSPACE={BACKSPACE}
GO={UP}
RESERVED=
GUIDE=
TV=
SOURCE=
MINIMIZE=
MENU={DOWN}
RED={RIGHT}
GREEN={LEFT}
YELLOW=
BLUE=
SKIPFWD={CTRL}f
SKIPREV={CTRL}b
Dit heb ik dus toegevoegd aan de irremote.ini in de windows dir. ZOrg dat je van de hauppauge software dus alleen maar de Ir-software installeert. Om alles makkelijker te maken heb ik na het toewijzen van deze functies, deze toegekend aan een lerende afstandsbediening zodat alle functies een makkelijk te vinden knop hebben. Als iemand meer info wil, laat ff wat weten.
Heeft iemand hier ook ervaring mee, of is mijn mce soms verkeerd geinstalleerd? Had de 'oude' versie van mce hier ook last van?
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
die linux dingen zijn allemaal nog maar erg beta (te afhankelijk van andere proggies etc)
nu moet ik alleen nog een goede tv kaart hebben
(heb op dit moment alleen een simpele capture kaart in de pc zitten die ik ervoor wil gebruiken)
welke kaarten zijn 100% supported door MCE ?
de pvr-350 heeft eigen tvout las ik, moet je dan steeds switchen tussen tvout van de pvr-350 en je pc ?
Wordt dit überhaupt wel ondersteund in "de lage landen" ?
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Verwijderd
@Shaidar. De TV functie werkt dus alleen met bovenstaande kaarten, mits je de goede drivers gebruikt (niet de drivers van Hauppuage zelf) en je in het register de nodige veranderingen maakt om de zenders in te stellen op het nederlandse systeem.
Nogmaals, ik heb m helemaal werkend draaien, behalve de TV guide, dat komt omdat je MCE niet zo kunt aanpassen dat ie bijv. vanaf tvgids.nl de xml data gaat halen. Verder toppie!!
Ik heb em dit weekend ook helemaal werkend gekregen (MCE 2004). Moest nog wat klooien met de TV ontvangst. Ik kwam gelukkig op thegreenbutton.com dat topic tegen met daarin de registry settings (had jij volgens mij ook in gereplyed).Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 21:34:
[...]
Ik heb mijn MCE systeem helemaal werkend.Ook de afstandsbediening die bij m'n Hauppauge PVR 350 zat. De truuk zit m in het aanpassen van de Irremote.ini in de windows dir. Zorg dat er in ieder geval MCE bovenaan staat in dit gedeelte:
Dit heb ik dus toegevoegd aan de irremote.ini in de windows dir. ZOrg dat je van de hauppauge software dus alleen maar de Ir-software installeert. Om alles makkelijker te maken heb ik na het toewijzen van deze functies, deze toegekend aan een lerende afstandsbediening zodat alle functies een makkelijk te vinden knop hebben. Als iemand meer info wil, laat ff wat weten.
Ik gebruik de afstandbediening van de PVR350 alleen niet. Ik heb een DIGN kast gekocht bij Eynstein daarbij zit al een afstandbediening (waarmee ik ook de pc kan aanzetten)
Ik heb het nu allemaal via Girder gedaan. Hoe weet je wat de keys zijn op je afstandbediening? want niet alle afstandbedieningen zijn hetzelfde. Of werkt dit alleen met de Hauppage?
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
Werkt bij jou het programmeren van op te nemen programmas goed? Bij mij weigert ie op dit moment om van kanaal te wisselen als ik m geprogrammmeerd heb en ik heb m pp een ander kanaal staan. Dat wordt een nieuwe install, want met de laatste hebik in het register nogal lopen spoken
Verwijderd
Kan je mij is jou system specs. laten zien..
Ik wil er een full home media center van maken. Ben alleen niet goed in het kiezen van het juiste hardware en welke combinaties wel en niet kunnen.
zat te denken aan:
Asus P4P800 DeLuxe lan/sata/fire wire
Intel P4S478 2.8Ghz 512kbc 800Mhz fsb
Zalman CNPS5700D CU Silent s478 cpu koeler
Maxtor 8 mb cache Diamond Max 9 Plus, 160Gb 7200rpm Fluid Bearring(hdd)
Hauppauge PVR 250
2x Dane-Elec 256 MB DIMM PC2700
NEC ND 1300A DVD-R/-RW/+R
Ben benieuwd naar enig commentaar en kritiek.... (namelijk weinig verstand van hardware, zoals eerder gezegt)
Verwijderd
cool!
Aangezien ik een PCTV-pro kaart heb werkt de TV-functie niet, maar met behulp van girder en de pinnacle AB kan ik wel MCE 2004 besturen. Dit werkt perfect (gerbuik ook nog de Trust Audio/Video Transmitter omdat de computer ergens in een kast staat).Shuriken schreef op 20 oktober 2003 @ 13:06:
[...]
Ik heb em dit weekend ook helemaal werkend gekregen (MCE 2004). Moest nog wat klooien met de TV ontvangst. Ik kwam gelukkig op thegreenbutton.com dat topic tegen met daarin de registry settings (had jij volgens mij ook in gereplyed).
Ik gebruik de afstandbediening van de PVR350 alleen niet. Ik heb een DIGN kast gekocht bij Eynstein daarbij zit al een afstandbediening (waarmee ik ook de pc kan aanzetten)
Ik heb het nu allemaal via Girder gedaan. Hoe weet je wat de keys zijn op je afstandbediening? want niet alle afstandbedieningen zijn hetzelfde. Of werkt dit alleen met de Hauppage?
Je kunt gewoon de layout (exported group) van girder.nl (http://www.girder.nl/download.php?Link=468) downloaden. Vervolgens map je je bestaande toetsen met commando's die in de group staan met die van je AB. Werkt perfect.
Ik heb alleen 1 probleem, ik wil ook mijn VCR-programma aansturen en kom dan in de problemen met het aantal knoppen. Ik wil dezelfde knoppen voor verschillende programma's gebruiken. Ik vind dat Girder hier niet goed mee omgaat. Met Uice gaat dat wel perfect, alleen daarvoor kan ik geen goede MCE lay-out vinden. Als iemand dat wel heeft hoor ik het graag.
Je hebt niet zo'n kick-ass machine nodig voor een home-media-centre. Ik heb hier in de huiskamer (tv eruit gegooid) uit oude onderdelen een perfect werkend systeem staan. Een AMD 1200 met ouderwets pc133 geheugen (256), en een ATI 9000 All in Wonder vormen de basis. Met Ati Multimediacentre is het prima werken. Lettertypes van Windows staan groot in gesteld en met een resolutie van 800x600 kun je vanaf de bank (5 meter verder) en een draadloos toetsenbord prima internet lezen en prachtig TV kijken op mijn 22 inch Iiyama. Timeshifting werkt zelfs met deze specs prima. Ik vind het een uitkomst en begrijp niet dat er niet veel meer mensen dit hebben. De hele boel staat weggewerkt in de kast, er staat slechts een monitor prominent in de huiskamer.
PS. grote harddisk is wel lekker want een programma opnemen op goeie kwaliteit vreet ruimte.
PS2. specs hieronder zijn dus van de gaming-rig op zolder.
[ Voor 13% gewijzigd door Joch_um_all op 16-11-2003 11:53 ]
Verwijderd
Ik wil graag....
De monitor aan de ene kant van mijn kamer en de tv aan de andere kant.. Ik wil via de tv de computer aansturen (dus niet via monitor) Wil alles daarmee bedienen.. en ook programma's opnemen op de computer via de tv (als dit mogelijk is) voor de rest speel ik niet veel games. wil wel gewoon een snelle computer, die snel kan decoderen en al dat andere...
Is het ook mogelijk om mijn tv programma's die ik opneem met een paar klikken te branden op dvd zodat ik m ergens anders kan afkijken..?
Ik heb nog een paar vragen maar het zou al fijn zijn als ik antwoord op deze krijg...
BVD
Op www.thegreenbutton.com staan wat posting van mij over hoe het een en ander aan de praat te krijgen met + en - kanalen (fine tuning) tevens staat hier ook wel een link naar de Webguide2, hiermee is het mogelijk om via XMLTV (www.tvgids.nl) alle Nederlands tv zenders via de gids te programmeren.
link naar de + en - kanalen:
http://thegreenbutton.inf...4&r=6436095684#6436095684
link naar de TVGids:
http://thegreenbutton.inf...f=1296044842&m=3756047174
Verwijderd
ik heb problemen met het geluid als ik een programma opneem met de guide!
er is dan geen geluid, terwijl het wel werkt met live tv ect.
weet jij hier iets van en hoe ik het kan veranderen?
Bas
Verwijderd
this upgrade can only be run on media center pc's
Ik heb gewoon windows xp pro, dus daar kan het ook niet aan liggen lijkt me.
Weet iemand hoe dit op te lossen is ?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 00:12 ]
De upgrade MCE 2004 is alleen voor systemen waar XP MCE draait. Dus je moet eerst XP MCE installeren, dit is niet hetzelfde besturingssysteem als XP professional. MCE is in feite natuurlijk wel gewoon XP professional met wat extra's, maar in Windows termen is het gewoon een ander OS dan XP professional.Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 00:09:
Ik krijg het helemaal niet geinstalleerd. Krijg de volgende fout melding :
this upgrade can only be run on media center pc's
Ik heb gewoon windows xp pro, dus daar kan het ook niet aan liggen lijkt me.
Weet iemand hoe dit op te lossen is ?
Dus je zult eerst XP MCE moeten installeren!!!!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
volgens mij gelezen op het forum van www.thegreenbutton.com
Verwijderd
Deze dus

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 23:42 ]
Verwijderd
1: moet ik de audio aansluiting echt door lussen naar mijn video kaart of niet...??? Ik weet dat het niet hoeft onder de gewone XP en met de software die bij de kaart zit.
2: ik lees hier ook iets over een aanpassing in het regerstrie, kan iemand mij vertellen wat ik daar precies moet veranderen...???
3: en als laatste kan iemand mij uit leggen hoe ik de afstandsbedieing goed kan laten werken ik snap niet echt veel van grinder dus alle hulp is welkom.
Alvast bedankt voor de reacties.
Verwijderd
Verwijderd
Mijn creditkaart kan dus niet met paypal overweg.Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 10:42:
De MCE afstandbediening kan je kopen via ebay.com, heb ik ook gedaan koste 45 euro met verzendkosten, duurt wel even voor je hem hebt maar is het wel waard...
Ik zie dat in je screenshotjes het een-en-het ander in het Engels te lezen is, dat is in ieder geval beter dan Duits! Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
[ Voor 42% gewijzigd door 1972 op 20-05-2004 16:55 ]
Verwijderd
Ik gebruik aangepaste drivers (die zouden moeten werken) en WinDVD 4 staat er ook op.
Nu heb ik van een aantal post terug gelezen dat iemand zei dat hji daarnaast ook wat ?registry? aanpassingen moest doen.
Weet iemand wat er aangepast moet worden? Of mij naar een link verwijzen waar de installatie voor een PVR 350 staat?
...In the meantime I'm also playing with MyHTPC en Myth...
Verwijderd
vanaf versie 2.55 werkt het prima ook de NL subs en het Menu is weer aanklikbaar.
verder moet je de Patch 2.55 voor MCE en de Register sleutel erop zetten.
Dit is gewoon te downloaden op nvidia.com
En verder is die ontvanger op je Avermedia zwaar K*t. Sorry dat ik het zeg maar heb er al veel HTPC's mee gebouwd echter allemaal niet te vergelijken met de Hauppauge kaarten.
Het werkt wel hoor maar je MOET MCE op de juiste manier instellen anders sloopt ie je XML file en kan je in princiepe weer helemaal overnieuw beginnen.
Voordat ik werkende versies kon leveren waren we al weken verder en ik heb het gedaan met hulp van microsoft zelf.
[ Voor 10% gewijzigd door generation op 03-08-2004 07:47 ]
Ben erg benieuwd wat dan de goede manier is, heb namelijk ook net de M150 besteld om met MCE te gaan stoeien. Is het niet alleen een kwestie van de drivers installeren en gaan met die banaan ?pouw0174 schreef op 03 augustus 2004 @ 07:19:En verder is die ontvanger op je Avermedia zwaar K*t. Sorry dat ik het zeg maar heb er al veel HTPC's mee gebouwd echter allemaal niet te vergelijken met de Hauppauge kaarten.
Het werkt wel hoor maar je MOET MCE op de juiste manier instellen anders sloopt ie je XML file en kan je in princiepe weer helemaal overnieuw beginnen.
je hebt MCE Guider nodig om de EPG te laten werken.
verder moet je hele systeem ingesteld worden alsof je in Duitsland woont. omdat daar wel PAL B gebruikt wordt.
En dan moet je in het register aanpassingen gaan doen.
En dan ben je er nog lang niet. de kans dat het je in een keer lukt is denk ik 1%
Er komt wel een nederlandse handleiding echter is die nu nog in de maak. En kan ik e nog niet geven.
Verwijderd
verder moet je ook nog in windows zelf het een en ander aanpassen.
en geloof me het moet in de huiste volgorde doe je iets te vroeg of te gehaast dan kan je weer helemaal overnieuw beginnen.
het gaat me te ver om het hier zo een twee drie uit te leggen want dan heb je wel 3 pagina's nodig.
Jammer dus dat er nergens een goede manual is hiervoor.
Evt. kan/wil ik helpen met het opzetten van het hele gebeuren, en het allemaal in een hanleiding zetten.
NOFI, maar dit is wel een beetje overdreven. Je moet inderdaad wel op de volgorde letten, maar zo bijzonder is het niet. Dat over die registeraanpassingen snap ik niet, want ik heb hier toch echt een volledig goed lopende installatie zonder 1 handmatige registeraanpassing.pouw0174 schreef op 03 augustus 2004 @ 09:28:
Nee absoluut niet.
je hebt MCE Guider nodig om de EPG te laten werken.
verder moet je hele systeem ingesteld worden alsof je in Duitsland woont. omdat daar wel PAL B gebruikt wordt.
En dan moet je in het register aanpassingen gaan doen.
En dan ben je er nog lang niet. de kans dat het je in een keer lukt is denk ik 1%
Er komt wel een nederlandse handleiding echter is die nu nog in de maak. En kan ik e nog niet geven.
Hieronder de installatievolgorde voor mijn systeem met een Celeron 2.4, 512 MB PC2100, een Hauppauge PVR350 en een GeForce 4 Ti4400. Ik heb de update CD naar 2004, dus moet eerst de vorige versie van MCE installeren:
- Windows XP MCE2002 installeren. Tijdens de installatie voor Duitsland kiezen als gevraagd wordt om je locatie!!
- sounddriver installeren
- activering regelen
- de required updates installeren plus het .Net framework (ook via Windows Update)
- Upgraden naar Windows Media Player 9 (Windows Update)
- Upgraden naar DirectX9 (Windows Update)
- Geforce driver 53.04 (via Nvidia website, selekteer OS: Windows Media Center Edition)
- Upgrade naar Windows Media Center 2004 uitvoeren.
- Weer alleen de requirde updates binnenhalen en installeren.
- NVDVD 2.55 en ffdshow filters installeren (alle Windows filters uitschakelen bij de ffdshow installatie).
- Hauppauge drivers installeren, daarna deze file, daarna deze file en daarna deze file
- MCEGuider installeren.
- MCE applicatie starten. De initiele postcode die gevraagd wordt moet 26192 zijn. Via internet wordt nu wat data binnengehaald. Zodra de setup klaar is, de applicatie verlaten.
- MCE Guider setup starten. De Duitse kanalen die eerder bij de MCE2004 applicatie setup gevonden zijn, moeten gewist worden. Daarna je kabelprovider en lokatie in NL invoeren, EPG data importeren en klaar.
- Je kunt nu je locatie weer op Nederland zetten...
[ Voor 4% gewijzigd door Muyz op 22-08-2004 14:10 ]
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Verwijderd
ik draai al een paar maanden de zgn. 5in1 versie van MCE met upgrade naar 2004. (met reset5). Nu is het moment gekomen dat in windows update ServicePack 2 geinstalleerd kan worden.
1) weet iemand die de 5in1 versie gebruikt misschien of dit goed gaat?
2) Is het zo dat ik via systeemherstel (system restore) SP2 na installatie volledig kan verwijderen zonder schadelijke effecten?
bij voorbaat dank,
AofS
Verwijderd
ik denk niet dat dit erg gewenst is op GOT.....Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 13:25:
ik vroeg me af of iemand misschien antwoord op het volgende weet:
ik draai al een paar maanden de zgn. 5in1 versie van MCE met upgrade naar 2004. (met reset5). Nu is het moment gekomen dat in windows update ServicePack 2 geinstalleerd kan worden.
1) weet iemand die de 5in1 versie gebruikt misschien of dit goed gaat?
2) Is het zo dat ik via systeemherstel (system restore) SP2 na installatie volledig kan verwijderen zonder schadelijke effecten?
bij voorbaat dank,
AofS
Inderdaad...tijd om de FAQ eens te lezen, me dunktVerwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 14:29:
[...]
ik denk niet dat dit erg gewenst is op GOT.....
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
xp2800
512 Mb RAM
nforce2 soundstorm
ati R9700pro
hauppauge pvr-350
Een vraagje voor de gebruikers van mce... Als je een tv opname maakt.... is deze dan makkelijk op een dvd te branden voor gebruik in een standalone speler ?
mvg,
Rene
Ah!Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 16:08:
MCE2005 = (MCE2004 + xp sp2)
Dan is het duidelijk.
MCE2005 is wel iets meer als MCE2004 en xp sp2. Er zit media player 10 in, het heeft een nieuw/mooier gemaakt thema, ondersteuning voor hdtv etc.
Verwijderd
Op de site van MS staat heel duidelijk dat bezitters van MCE2004 die sp2 installeren automatisch de trotse eigenaar van MCE2005 worden.Trunksmd schreef op 10 oktober 2004 @ 19:56:
[...]
MCE2005 is wel iets meer als MCE2004 en xp sp2. Er zit media player 10 in, het heeft een nieuw/mooier gemaakt thema, ondersteuning voor hdtv etc.
SP2 voor MCE bevat ook veel meer dan SP2 voor XP Home/Prof.
Daarnaast is mediaplayer 10 (in het engels) gelijktijdig met SP2 uitgekomen...
link?Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 20:17:
[...]
Op de site van MS staat heel duidelijk dat bezitters van MCE2004 die sp2 installeren automatisch de trotse eigenaar van MCE2005 worden.
SP2 voor MCE bevat ook veel meer dan SP2 voor XP Home/Prof.
Daarnaast is mediaplayer 10 (in het engels) gelijktijdig met SP2 uitgekomen...
Verwijderd
Door het installeren van SP2 wordt je Media Center geupgrade naar MCE 2004, niet 2005 dus...
Door het installeren van SP2 wordt je tablet pc geupgrade naar Xp Tablet PC 2005
Met de release van versie 2005 dit project nog eens uit de kast gehaald .. Heb nu ondertussen zo'n Hauppage PVR350 .. enig idee waar dat ik die "aangepaste" drivers voor die TV kaart vind?Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 12:56:
@Shaidar. De TV functie werkt dus alleen met bovenstaande kaarten, mits je de goede drivers gebruikt (niet de drivers van Hauppuage zelf) en je in het register de nodige veranderingen maakt om de zenders in te stellen op het nederlandse systeem.
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Dit topic is gesloten.