[htpc] Alles-in-een software voor home-theater gezocht

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.086 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75916

Anoniem: 57724 schreef op 18 februari 2003 @ 14:28:

Hebben jullie trouwens ook het probleem dat de weatherfunctie de temperatuur niet goed aangeeft? (Tenminste niet in graden celsius)
Ja, dat heb ik ook: kijk hier
en hier .

Volgens mij is het een bug, ja. Alleen kan de auteur het niet reproduceren, nog.
Er staan mooie dingen op stapel met myHTPC, een EPG (gids), opneemfucties en nog meer manieren om je media te organiseren.

Is het jullie trouwens ook opgevallen dat de site van media-box (media-box.org) eruit ligt? Nu ja, ik gebruikte het toch al niet meer.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

media-box.org ligt er inderdaad uit :( naja weet eigenlijk niet eens of ik wat mis. Ik ben uiterst tevreden over Freevo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57724

Freevo schopt aars ja, en ziet er ook ontzettend flex uit. Alleen draai ik geen Linux maar M$. Is freevo ook te krijgen voor Windows systemen? Nee toch?

En over dat weather-probleem.. raar dat de maker dat probleem niet kan reproduceren. Zou het aan taal of locatie instellingen in windows liggen?

Bij de weg: ik heb XP MCE weten te bemachtigen en die ga ik waarschijnlijk vanavond ff uitproberen. Ik laat jullie wel wat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erniemars schreef op 19 February 2003 @ 04:36:
media-box.org ligt er inderdaad uit :( naja weet eigenlijk niet eens of ik wat mis. Ik ben uiterst tevreden over Freevo. :)
Media-Box vond ik persoonlijk een beetje jammer.. de helft werkte nog niet eens en het werd lang niet zo vaak geupdate als myHTPC

_/-\o_ myHTPC _/-\o_

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75916 schreef op 18 February 2003 @ 16:16:
[...]

Ja, dat heb ik ook: kijk hier
en hier .

Volgens mij is het een bug, ja. Alleen kan de auteur het niet reproduceren, nog.
Als je de language instellingen in windows op US zet.. (Waardoor windows ook de . als decimaal teken gebruikt in plaats van de ,) dan werkt alles prima! Maargoed.. ik zie valuta toch liever gewoon zoals ik ze gewend ben.. dus iets om te verbeteren in de volgende alpha/beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57724 schreef op 19 februari 2003 @ 09:55:
En over dat weather-probleem.. raar dat de maker dat probleem niet kan reproduceren. Zou het aan taal of locatie instellingen in windows liggen?
Nou, MathijsvW, je heb gelijk. _/-\o_ Het ging om het probleem met komma's of punten. In de VS is de punt 'decimal point' en hier de komma. Als je je locale in windows naar de VS veranderd, is het probleem opgelost. Zie ook dit topic

edit:
ow, net te laat!. (ben jij Pipo?)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 75916 op 19-02-2003 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

tsja... dat soort problemen komen natuurlijk vaak genoeg voor... ik weet niet in wat voor taal hij progt, maar het is heel gemakkelijk op te lossen in VB....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KeeZ schreef op 19 February 2003 @ 11:36:
tsja... dat soort problemen komen natuurlijk vaak genoeg voor... ik weet niet in wat voor taal hij progt, maar het is heel gemakkelijk op te lossen in VB....
Volgens mij had de maker het in zijn eigen forum (op www.myhtpc.net) over delphi and GUI+. Niet dat ik er ook maar iets van afweet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 23:30
een mooi stuk software (in elk geval qua uiterlijk) :

http://freevo.sourceforge.net/

geen idee of 't ook lekker werkt. misschien komt dit in de richting van wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

* KeeZ kijkt eens een paar posts terug

daar werd al gesproken over freevo.... dus oud nieuws :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-06 15:19
Release 12 van myHTPC is uit.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• arjandijk162
  • Laatst online: 23:16
das ook al een paar keer gezegd :D

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 10:58

themaxter

Bugged..

Hmm, heeft iemand freevo op een epia werkend gekregen?

Bij mij geeft ie dan het probleem: No displaydriver found ofzo :S

Ik heb nu MCE, best fijn, maar volgens mij is freevo beter :)

• Quinie
  • Laatst online: 02-05 17:18

Quinie

.nl

Gerritjuh schreef op 19 February 2003 @ 23:26:
Release 12 van myHTPC is uit.
Ik vond dit een raar bericht.. mede omdat ik dacht dat versie 9 net een paar dagen uit was..
Maar naar onderzoek is gebleken dat release 12 op www.myhtpc.net staat en release 9 op http://www.marleyware.com/myhtpc/

Iemand hier een verklaring voor want volgens mij zijn ze gelijk.. (heb ze nog niet getest)

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Ja, de verklaring is eenvoudig. www.myhtpc.netis de nieuwe site en www.marleyware.com/myhtpc/ is de oude site, die niet meer wordt bijgehouden.

De releases volgen elkaar inderdaad snel op, dat is het fijne van myhtpc. Je vraagt om iets in de fora, en in de volgende release is het verwerkt! De software gaat binnenkort beta, volgens mij.

EDIT: R9 en R12 zijn zeker niet gelijk. Bekijk de uitgebreide Changelog

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 75916 op 20-02-2003 14:13 ]

• Quinie

Quinie

.nl

bedankt dacht al wat is het rustig rond MyHTPC zat al een paar dagen naar versie 9 te kijken
Goed snel ff 12 installen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
En release 13 is ook al weer uit, de MediaPlayer 9 integratie is behoorlijk verbeterd en zo ook een aantal configuratie opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een heerlijk programma... zeker nu wmp9 ook fullscreen start. :P

Bij de weg: ik heb die infrarood-ontvanger in elkaar geprutst (in totaal 5 euro) en het werkt perfect! (i.c.m. winlirc en girder) zie http://home.wanadoo.nl/novh/tech.htm voor het schema

Iemand een idee hoe ik het master volume van windows kan aanpassen (welk commando hangt daar aan vast?)

En nu maar wachten op nummertje 14 B)

Oja, helemaal vergeten... Windows XP MCE zuigt! Werkt wel goed, maar totaal niet aan te passen aan je eigen behoeften. Ik vind myHTPC nu al serieus een betere oplossing voor een zelfgemaakte HTPC.

En MCE is behoorlijk zwaar met alle animaties... terwijl hij toch best lekker zou moeten draaien.. (P4 1,6 - 256 MB - GF4 Go! 420 - XP Pro)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 57724 op 22-02-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 57724 schreef op 22 februari 2003 @ 23:54:
Oja, helemaal vergeten... Windows XP MCE zuigt! Werkt wel goed, maar totaal niet aan te passen aan je eigen behoeften. Ik vind myHTPC nu al serieus een betere oplossing voor een zelfgemaakte HTPC.
Misschien komt dat wel omdat het speciaal geschreven is voor een beperkt aantal soorten hardware. Daar krijg je het ook bij. Je kan toch ook niet gaan klagen dat de motor van een Mercedes zuigt omdat hij het zo rot doet in een BMW?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ortep schreef op 23 February 2003 @ 12:11:
[...]

Misschien komt dat wel omdat het speciaal geschreven is voor een beperkt aantal soorten hardware. Daar krijg je het ook bij. Je kan toch ook niet gaan klagen dat de motor van een Mercedes zuigt omdat hij het zo rot doet in een BMW?
Yep.. daar heb je ook wel weer gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondanks bovenstaand argument ben ik het geheel met MatthijsvW eens. Ik durf te stellen dat myHTPC het beste (windows) programma voor je HTPC (dus ook beter dan MCE). Als je alle configuratie-opties in ogenschouw neemt, komt het gewoon als beste uit de bus. Bovendien bestaat het programma pas sinds januari.
De ontwikkeling gaat niet alleen heel snel, maar is ook heel open. De auteur staat zeer open voor verbeteringen/suggesties.
Ik kan me alleen niet aan de indruk ontrekken dat, gezien de hoeveelheid tijd die de auteur in dat programma stopt het niet altijd freeware kan blijven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 16:23
Anoniem: 75916 schreef op 23 februari 2003 @ 19:39:

Ik kan me alleen niet aan de indruk ontrekken dat, gezien de hoeveelheid tijd die de auteur in dat programma stopt het niet altijd freeware kan blijven. :(
dat zou errug f*ck zijn.

*lama 2 tellen search en ik had het al*

[ Voor 18% gewijzigd door cybermans op 23-02-2003 20:14 . Reden: ff zoeken doet wonderen ]

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 75916 schreef op 23 February 2003 @ 19:39:
Als je alle configuratie-opties in ogenschouw neemt, komt het gewoon als beste uit de bus. Bovendien bestaat het programma pas sinds januari.
Het zal ongetwijfeld aan mijzelf liggen omdat ik geen zin had de nogal warrige manual helemaal door te lezen, maar ik kreeg myHTPC niet zover dat ik er ook een movie mee kon bekijken. Volgens de readme zou er een optie movies moeten zijn in het 'hoofdmenu' Die was nergend te zien, ik kwam niet verder dan Pictures en Groups. Ik heb er een half uurtje mee zitten klooien en toen heb ik het er maar weer af gegooid. Ik ben weer terug bij Zoomplayer die min of meer alles kan wat ik wil

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 23-02-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je de nieuwste versie geprobeerd? Je moet dan bij de configurator een module aanmaken (met het icoontje aan de rechterkant) en uit het menutje "media" kiezen. Dan heb je een mediamodule, die je kan inrichten zoals je wilt. Afspelen gaat dmv WMP9, met de bijgeleverde plugin.
Zoomplayer integratie is een fel discussie punt, maar ik denk dat dat er wel aan zit te komen. Ik heb zelf ook liever zoomplayer, maar voor een htpc wil ik gewoon graag een cleane interface, met custom modules. Voor mij is dat precies wat myHTPC doet.
Maar, ik bedoel ieder z'n eigen voorkeuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 75916 schreef op 23 februari 2003 @ 21:40:
Heb je de nieuwste versie geprobeerd?

Maar, ik bedoel ieder z'n eigen voorkeuren. ;)
Yep...de nieuwste versie...het stond er ook bij dat het moest kunnen. Maar ik kon het dus niet vinden.

Ja iedereen heeft zijn eigen smaak. En ik heb op dit moment een dedicated PC waarop alleen Zoomplayer draait met de Media Navigator. Dat is (voor mij) een prima interface en ik hoef niet 80000 dingen in te stellen. Alhoewel ik vind dat myHTPC er gelikter uit ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
offtopic:
veel instellingen betekent prutsen en prutsen is leuk

ik heb het na wat puzzelen ook werken gekregen en gebruik nu directvobsub voor subtitles. Is wel zo handig dat ik de extreem geintegreerde wmp9 nu kan gebruiken (anders is het bsplayer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

interresant, toch maar eens proberen dat HTPC.... MCE edition vond ik maar zuigen eigenlijk.....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

cybermans schreef op 24 February 2003 @ 02:19:
offtopic:
veel instellingen betekent prutsen en prutsen is leuk
Dat is niet zo 'offtopic hoor' Het gaat om all-in-1 software voor HTPC. Als je echt een HTPC wilt om ook te gebruiken wil je zo weinig mogelijk instellingen. Het ding moet het gewoon doen. Het moet dan niet zo zijn dat je, als een DVD wilt bekijken of wat muziek wilt horen, eerst 5 minuten door instellingen heen moet. En dat je steeds als er weer wat verandert een uur aan dat ding moet sleutelen. Ik wil gewoon mijn afstandsbediening gebruiken alsof het de stereo of de TV is. En wel zonder er bij na te denken. Zoomplayter kan dat en heeft geintegreerde support voor Girder. Het ziet er niet echt gelikt uit, maar ik kijk toch maar 30 seconden naar de interface en daarna hoor of zie ik heel wat anders.

Wil je graag prutsen en uitzoeken dan kan je onder het mom van een HTPC aardig aan de gang met myHTPC of Freevo. Maar dan is het een heel andere hobby geworden. In mijn ogen is mtHTPC hier prima voor geschikt. Ooit komt de tijd dat het echt simpel en betrouwbaar werkt. Tot die tijd gebruik ik dus wat anders. Freevo kan je aardig gebruiken als je ook wat met Linux wilt doen. Maar niet als je weinig of geen Linux kennis hebt en je wilt gewoon in 2 dagen tijd iets 'werkend' hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 24-02-2003 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Ortep schreef op 24 February 2003 @ 08:09:
[...]

Dat is niet zo 'offtopic hoor' Het gaat om all-in-1 software voor HTPC. Als je echt een HTPC wilt om ook te gebruiken wil je zo weinig mogelijk instellingen. Het ding moet het gewoon doen. Het moet dan niet zo zijn dat je, als een DVD wilt bekijken of wat muziek wilt horen, eerst 5 minuten door instellingen heen moet. En dat je steeds als er weer wat verandert een uur aan dat ding moet sleutelen. Ik wil gewoon mijn afstandsbediening gebruiken alsof het de stereo of de TV is. En wel zonder er bij na te denken. Zoomplayter kan dat en heeft geintegreerde support voor Girder. Het ziet er niet echt gelikt uit, maar ik kijk toch maar 30 seconden naar de interface en daarna hoor of zie ik heel wat anders.

Wil je graag prutsen en uitzoeken dan kan je onder het mom van een HTPC aardig aan de gang met myHTPC of Freevo. Maar dan is het een heel andere hobby geworden. In mijn ogen is mtHTPC hier prima voor geschikt. Ooit komt de tijd dat het echt simpel en betrouwbaar werkt. Tot die tijd gebruik ik dus wat anders. Freevo kan je aardig gebruiken als je ook wat met Linux wilt doen. Maar niet als je weinig of geen Linux kennis hebt en je wilt gewoon in 2 dagen tijd iets 'werkend' hebben.
hmmm ik had myhtpc in 15 min werkend. was alleen ff zoeken naar media ding. Nu ik met directvob sub ook subtitles heb is het nog perfecter. De afstands bediening van me audigy platinum ben ik nu een beetje aan het afstellen. Weet alleen nog niet of de play, stop ook snel toetsen hebben maar daar ga ik deze week wel aan prutsen (evt zal ik de girder file wel ff online kwakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

cybermans schreef op 24 februari 2003 @ 10:46:
hmmm ik had myhtpc in 15 min werkend. was alleen ff zoeken naar media ding.
Ik heb nog steeds geen kans gezien om er ook maar één film mee te bekijken. En dat nog van achter mijn toetsenbord op mijn 'werk' PC. Ik kan het dus gewoon niet vinden. Als ik daarna ook nog moet gaan uitzoeken hoe de afstandsbediening met worden geintegreerd begin ik er dus niet aan om mijn prima werkende Shuttle om te bouwen.
Ik 'denk' blijkbaar op een andere manier als de schrijver van myHTPC en ik 'denk' blijkbaar wel op dezelfde manier als de schrijven van Zoomplayer.

Nogmaals: myHTPC ziet er prachtig uit en het heeft zeker potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 11:54

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb een andere vraag; :P

Wilde net een topic erover openen, maar misschien dat men het hier weet. Ik heb een Hercules Theater XP en daar zit een hardwarematige MP3 codec ik. WinAMP gebruikt dat ding alleen niet. Is er een andere makkelijk prog die deze wel gebruikt?

Media Player 9 is zon :X :X :X -ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
wat denk je ervan om de juiste tool aan de mp3 extensie te koppelen. Die tool zal wel door herculkes geleverd worden neem ik aan en probeer aanders ff www.google.com

[ Voor 43% gewijzigd door cybermans op 24-02-2003 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

zijn er nog mensen die movix2 hebben geprobeerd..
tis gwoon een multimedia os dat boot van de cd (ik heb zelf geen hdd erin zitten)
maar ik zou graag gebruik willen maken van mn netwerk kaart.

Iemand een idee om een standaard realtek kaartje herkend te laten worden onder movix2?

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 23:16
heb even gestoeit met myhtpc, is echt een leuk proggie, lijkt me ook wel redelijk ideaal om een emualtor in je systeem te integreren.

Maar nu even een ander vraagje. Ik heb een tv-out met nogal grote balken eromheen. Als ik m op overscan zet, valt er best wel wat buiten beeld. Kan ik de gui van myhtpc op een een of andere manier vergroten (zoomen) zodat het precies in het scherm valt?

offtopic:
Ik kan ook geen tvtool gebruiken want ik heb een intel 810 onboard video met tvout (intel 740 eigenlijk) maar volgens mij wordt deze nergens ondersteund

sorry, met al dat gelul over htpc is dat tweede nmiet echt offtopic :)

[ Voor 8% gewijzigd door arjandijk162 op 26-02-2003 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arjandijk schreef op 25 February 2003 @ 00:38:
heb even gestoeit met myhtpc, is echt een leuk proggie, lijkt me ook wel redelijk ideaal om een emualtor in je systeem te integreren.

Maar nu even een ander vraagje. Ik heb een tv-out met nogal grote balken eromheen. Als ik m op overscan zet, valt er best wel wat buiten beeld. Kan ik de gui van myhtpc op een een of andere manier vergroten (zoomen) zodat het precies in het scherm valt?

Ik kan ook geen tvtool gebruiken want ik heb een intel 810 onboard video met tvout (intel 740 eigenlijk) maar volgens mij wordt deze nergens ondersteund
Horen zulke dingen niet in een ander draadje? Dit gaat toch over HTPC software of ben ik nou gek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

arjandijk schreef op 25 February 2003 @ 00:38:

offtopic:

zo beter :+

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Versie 15 is inmiddels al weer online! Check www.myhtpc.net voor de info.
Dit is echt de beste software voor je htpc en wordt momenteel regelmatig (lees: meer dan wekelijks) geupdate. Je kunt ook in het forum wensen aangeven die dan misschien in de volgende release verwezenlijkt worden! Check it.

www.myhtpc.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En 16 is nu ook al uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

* KeeZ kan nog geen release notes vinden van release 16...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
KeeZ schreef op 11 March 2003 @ 11:51:
* KeeZ kan nog geen release notes vinden van release 16...
ReadMe.htm staat in de home directory van myHTPC

Release Notes

myHTPC now includes a configuration wizard that should be able to get new users up and running in just a few minutes without using the configure application.

The distribution now includes the wizard as well as all the weather city files, so it has grown to about 2.2 MB.

This release includes the fixes to the Winamp 2 plug-in and the EXE plug-in that were released separately after R15.

(#111) Although I can’t reproduce the crashes some users are seeing when switching between plug-ins, I have added some code to help prevent them. Let me know if this helps or not.

(#114) I can’t reproduce this one either – simply because I don’t have Windows 98, but I think I may have fixed it. Refresh in Media module does not work under 98.

(#105) Added remote plug-in for WinLirc. It was easy. You can now select WinLirc.dll as one of the plug-ins in the Remote Control configuration.

(#104) The configuration application does not backup every configuration change anymore, only the last one, and it saves it to a file called ‘myHTPC.last.cfg’

(#102) The display of fonts has been re-done in the configuration for the Default Theme. This should solve this reported issue.

(#116) The Wmp9 plug-in works correctly now when using play-lists or Internet URL’s that refer to play-lists (such as many Internet radio stations)

There is now a setting under Display called ‘Selection wraps.’ If set, the selection on all menus will wrap around, otherwise it will not. R15 introduced wrap as default behavior; now it is turned off by default but can be configured.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 16:16
Er is ook een nieuwe release van MythTV ---> versie 0.8
Heeft iemand hier ervaring mee? Ben zelf een Noob op Linux gebied.
Ik zal het toch binnenkort maar gaan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-06 15:38

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Op de CeBIT ook nog wel aardige leuke stukjes software gezien, met een aantal kant-en-klare HTPC's er aan vast...

Shuttle had een leuke stand met een heuse HTPC-woonkamer, waar de HiFiPC stond opgesteld...

Wie heeft trouwens de HTPC-kasten van Kanam ( www.kanam.co.kr ) gezien? Die vonnik dus echt heel :9~ , iemand een idee of deze in NL te krijgen zijn?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Kan het niet laten om even mijn aanpassing van myHTPC te showen, ben dankzij dit topic op dit programma gekomen en laat nu even zien wat ik ermee heb gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.vellinga/myHTPC2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.vellinga/myHTPC1.jpg

Heb vervolgens dit "speeltje" erbij gehaald (verkrijgbaar bij Mycom)

Afbeeldingslocatie: http://event.asus.com.tw/cebit2003/notebook/images/ai-remote_l.jpg
http://event.asus.com.tw/cebit2003/notebook/ai-remote.htm

Het is de Asus Ai Remote, het gevolg is dat je samen met een kabel of een draadloze zender naar je tv een eigen kanaal erbij hebt, en in plaats van de veelal beschreven PalmButtler kost dit geen 299,- Euro maar 70,- Euro voor de afstandsbediening en eventueel voor de zender (mijn geval) 50,- Euro.

Roem voor de makers van dit programma, alleen zoals jullie zullen zien zit de weerpagina er niet meer tussen (werkte niet) heeft iemand dit nog aan de praat gekregen (ik wacht ondertussen op de volgende update :9~

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Weer pagina was hier geen elkel probleem en draai al maanden stabiel.

Wel een tip:
alle files te assosieren met een applicatie. Hierdoor kun je zoals iemand boven al noemde een emulator gelijk laten opstarten als de file wordt aangeklikt. En dus gewoon de media browser gebruiken (dus *.n64 opent mijn nitendo 64 emulator)

enige probleem wat ik hieraan heb kunnen ondekken is dat 16.000 arcarde games wel ff wachten is met inladen. (dit kun je ook weer uit zetten ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

En deze dan:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.terveer/mythtv.JPG

En het duurt ook niet lang meer dat ik met mijn PVR250 kan opnemen... De Radeon Remote Wonder werkt in ieder geval al..

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 25-04-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Anoniem: 8504 schreef op 09 april 2003 @ 20:43:
En deze dan:

[afbeelding]

En het duurt ook niet lang meer dat ik met mijn PVR250 kan opnemen... De Radeon Remote Wonder werkt in ieder geval al..
hoe heb je die tv-gids voor elkaar gekregen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 11:15

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik ben dit ook al een tijdje van plan, ik had alleen niet van dat myHTPC gehoord maar het ziet er iig goed uit. Mijn doel is meer de echte dedicated application machine (een DAM volgens pgo-boek :+).

Dit betekend dus dat men Windows XP installeerd (ja ik ga voor Windows XP). Het is mij al gelukt om te booten e.d. in minder dan 25 seconden, dan is het systeem dus gewoon startklaar. Dit is mogelijk als je een boel services eruit gooit die toch niet nodig zijn (print spooler, plug en play hardware etc etc). En aangezien de behuizing die van een oude video-recorder wordt is dat wel nodig ook. Ik wil gewoon dat ding aan kunnen zetten om een film te kunnen kijken, niet eerst met een toetsenbord oid gaan kloten dat is gewoon brak.

Het instellen is dan te doen met de afstandsbediening, maar dat lijkt mij ook vrij brak. Ik denk dat ik een remote-beheer programma maak waarmee je gewoon op je eigen pc de boel instelt en dan bij de tv je film kan kijken. En natuurlijk mag de functie om films te syncroniseren tussen je server en je HT niet ontbreken :D.

Internetten met dat ding en al die ongein die ik heb gezien dara hoef je dus voorlopig niet op te rekenen. Het gaat dus puur om een machine die in staat is om gebruiksvriendelijk o.a. DivX en XviD films te bekijken (de meesten weten waar ik op doel ;)).

Je hebt dus die video op je pc staan en geeft aan dat je hem af wil gaan spelen, je zet hem in de playlist en laat hem eventueel 'syncroniseren' (mooi woord ipv kopiëren dus ;)) waarna je hem kan bekijken, daarna schrijft hij hem eventueel weg naar je filserver om hem later nog is op te kunnen vragen. De reden waarom die eerst de hele film over zal gaan zetten is als volgt: je weet maar nooi wat er gebeurt tijdens het afspelen van een film en als een film halvewege stopt is dat gewoon zwaar bagger :(, dan maar 3 minuten kopiëren (maar dat is natuurlijk optioneel).

Technisch gezien zou het mogelijk moeten zijn om het ook als een video-recorder dienst te laten zijn, maar aangezien de vrij hoge systeemvereisten zal dit moeilijk worden. As je kan opnemen dan kan je ook gewoon afspelen, dus eventueel zou je er gewoon TV mee kunnen kijken, maarja de vraag is of dat de kwaliteit ten goede komt...

Ik kan nog veel meer dingen vertellen, maar voorlopig ben ik even bezig met een ander project dus mensen die op zoek zijn naar zo'n DAM moeten nog even wachten. Ik ben ook aan het overwegen om de boel opensource te maken, maar dat weet ik nog niet helemaal zeker.

Ik kan jullie iig verzekeren dat er binnen een half jaar zo'n DAM bij mij thuis staat en met uitgebreide beschrijvingen op internet e.d..

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik verwacht dat hij over een week naast mijn TV staat. En met myhtpc erop en later misschien mythtv... Jou idee bestaat al zooooo lang en daarvoor zijn al zooooveel projecten gestart... Kijk voor de gein eens naar mijn PVR specs link..

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 10-04-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Laatst online: 06-05 07:43

didio

didio.nl

Gaer schreef op 08 April 2003 @ 10:32:
Kan het niet laten om even mijn aanpassing van myHTPC te showen, ben dankzij dit topic op dit programma gekomen en laat nu even zien wat ik ermee heb gedaan.

[afbeelding]
[afbeelding]

Heb vervolgens dit "speeltje" erbij gehaald (verkrijgbaar bij Mycom)

[afbeelding]
http://event.asus.com.tw/cebit2003/notebook/ai-remote.htm

Het is de Asus Ai Remote, het gevolg is dat je samen met een kabel of een draadloze zender naar je tv een eigen kanaal erbij hebt, en in plaats van de veelal beschreven PalmButtler kost dit geen 299,- Euro maar 70,- Euro voor de afstandsbediening en eventueel voor de zender (mijn geval) 50,- Euro.

Roem voor de makers van dit programma, alleen zoals jullie zullen zien zit de weerpagina er niet meer tussen (werkte niet) heeft iemand dit nog aan de praat gekregen (ik wacht ondertussen op de volgende update :9~
Waar kan ik die background ophalen?

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
is een background van het crystal theme:

Afbeeldingslocatie: http://www.artificial3d.de/default_blue.jpg

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 24-06 11:15

LauPro

Prof Mierenneuke®

Anoniem: 8504 schreef op 10 april 2003 @ 17:20:
[...]
Ik verwacht dat hij over een week naast mijn TV staat. En met myhtpc erop en later misschien mythtv... Jou idee bestaat al zooooo lang en daarvoor zijn al zooooveel projecten gestart... Kijk voor de gein eens naar mijn PVR specs link..
Gaat er mij even niet om dat die al bestaat, maar ik zeg alleen maar dat ik hem ga maken ;). En uit de reacties in dit topic (en dat dit topic sowieso al gestart is) lijd ik af dat een dergelijk systeem gewoon nog niet bestaat. En als het al bestaat dan komt er in 90% van de gevallen altijd weer een toetsenbord aan de pas. Dat is gewoon niet gebruiksvriendelijk. Als ik op record druk dan moet 'ie opnemen, niet dat ik eerst tig handelingen moet wil die eindelijk is opnemen....

MyTHTV e.d. zien er leuk uit, maar waar zijn bijv. mijn ondertitels? Daarnaast heb ik nog geen programma gezien die je op afstand instelt (en dan bedoel ik even geen .conf files via ftp uploaden oid).

Niet als flame bedoeld maar veel projecten worden denk ik nogal overgewaardeerd.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LauPro schreef op 22 April 2003 @ 20:48:
[...]
Gaat er mij even niet om dat die al bestaat, maar ik zeg alleen maar dat ik hem ga maken ;). En uit de reacties in dit topic (en dat dit topic sowieso al gestart is) lijd ik af dat een dergelijk systeem gewoon nog niet bestaat. En als het al bestaat dan komt er in 90% van de gevallen altijd weer een toetsenbord aan de pas. Dat is gewoon niet gebruiksvriendelijk. Als ik op record druk dan moet 'ie opnemen, niet dat ik eerst tig handelingen moet wil die eindelijk is opnemen....

MyTHTV e.d. zien er leuk uit, maar waar zijn bijv. mijn ondertitels? Daarnaast heb ik nog geen programma gezien die je op afstand instelt (en dan bedoel ik even geen .conf files via ftp uploaden oid).

Niet als flame bedoeld maar veel projecten worden denk ik nogal overgewaardeerd.
Dan snap ik waarschijnlijk gewoon niet wat je bedoelt.... Ik ben overigens overgegaan op Mythtv (www.mythtv.org). Ik heb nu de shuttle zover dat alles werkt.

De machine zit op het internet aangesloten en haalt s'nachts een TV gids op. Ik bedien het ding volledig via de ATI remote wonder, zelfs spelletjes met MAME en SNES speel ik via de RC (Kantel hem een slag :)). Via de program guide en de remote control kan ik een week vantevoren programma's aanklikken welke ik op wil nemen. Ook kan je via de program guide 'inteligent' zappen.. Dat wil zeggen dat je al weet wat er speelt, je hoeft het alleen te selecteren om te kijken.

Afbeeldingslocatie: http://mythtv.sf.net/mc/epgvideo.png

Afbeeldingslocatie: http://mythtv.sf.net/mc/epg-info.png

Wat mis jij dan eigenlijk nog wat bijv. MythTV wel heeft? Misschien heb jij wel reuze handige ideeen en kunnen die wel verwerkt worden in Mythtv..

Oh jah, en ondertitels van bijv. divx worden gewoon weergegeven met mplayer, wat overigens zo ongeveer de beste mediaplayer is die ik ooit heb gezien..

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 25-04-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Kan iemand mij uitleggen waar ik die plug-in voor de tv-gids kan vinden?
Daarnaast ook waarschijnlijk meteen de uitleg hoe ik dat ding in myHTPC verwerk?

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaer schreef op 23 April 2003 @ 10:45:
Kan iemand mij uitleggen waar ik die plug-in voor de tv-gids kan vinden?
Daarnaast ook waarschijnlijk meteen de uitleg hoe ik dat ding in myHTPC verwerk?
De plug-in zit er al in, hij is alleen nog niet geactiveerd. Als je de fora van myhtpc doorleest en zoekt op EPG staat daar het antwoord. Zie ook:

http://www.myhtpc.net/doc/index.php?showthis=1

De nederlandse gids kan je gewoon krijgen met xmltv, hiervoor zit er al een standaard script in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renderman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 20:18
Ben zelf ook al een tijd op zoek naar zulke software, een heel mooi en uitgebreid programma is MainLobby:

http://www.cinemaronline.com/mainlobby.html

Je kan dit helemaal zelf aanpassen en zelf bepalen welke knop waar komt en wat de functie er van is. Ook leuk is dat je flash animaties er in kunt verwerken asl achtergrond bijvoorbeeld.

Ik zoek alleen nog software die automatisch een mp3 cd/cd audio/dvd/divx cd kan herkennen en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm deze prijsvraag van VIA zal de linux ontwikkeling wel versnellen (hoop ik)..

http://linuxpr.com/releases/5807.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Laatst online: 30-06 16:11
KLopt het dat de Myhtpc.net pagina down is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

mag ik jullie bedanken voor de link naar myhtpc... _/-\o_

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:42

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Voor de mensen die nu ookal gezeik hebben met tv_grab_nl en tv_grab_nl_wolf heb ik wat beters gevonden:
http://osdn.dl.sourceforg...xbplayer/tvgids-nl_11.rar
een TCL xmltv grabber ( was gemaakt voor een of andere xbox ding door een perl hater :P )

Heb't nog niet 100% getest maar zo te zien werkt't beter dan die perl zooi idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

CT schreef op 09 mei 2003 @ 10:15:
Voor de mensen die nu ookal gezeik hebben met tv_grab_nl en tv_grab_nl_wolf heb ik wat beters gevonden:
http://osdn.dl.sourceforg...xbplayer/tvgids-nl_11.rar
een TCL xmltv grabber ( was gemaakt voor een of andere xbox ding door een perl hater :P )

Heb't nog niet 100% getest maar zo te zien werkt't beter dan die perl zooi idd :)
Dit programma werkt ook niet helemaal goed, ik ben zelf maar begonnen om iets te maken, vanavond komt de tweede beta versie uit, ik post wel een link hier.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

das mooi want die TCL versie heb ik VEEL in gerotzooit maar 't wil NIET werken met freevo.. geen id waarom niet (zelfs niet als de xml gelijk is aan tv_grab_nl) ik snap er de ballen van :(

En tv_grab_nl_wolf is nogsteeds "dood". die deed het teminste :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 19:17
Is movix niet iets? (http://movix.sourceforge.net/)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CT schreef op 16 May 2003 @ 13:37:
das mooi want die TCL versie heb ik VEEL in gerotzooit maar 't wil NIET werken met freevo.. geen id waarom niet (zelfs niet als de xml gelijk is aan tv_grab_nl) ik snap er de ballen van :(

En tv_grab_nl_wolf is nogsteeds "dood". die deed het teminste :(
Die wolf update zijn site niet meer zo te zien. Ik snap die TCL ook niet helemaal goed. Wat ik er uit op kan maken is dat de header in ieder geval heel anders is, zo zet het tcl script er geen datum boven..

Misschien even contact opnemen met de maker om te vragen of hij de output hetzelfde kan laten worden als de input? En ook de args gelijkhouden..
Het TCL script werkt overigens behoorlijk sneller als XMLTV, en je krijgt direct alle info, ook omschrijvingen en categorie.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 16-05-2003 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Ik ben zelf nogal veel bezig met myHTPC. Ik vind het echt een perfect programma. Ik neem tv-programma's ermee op, speel ze weer af. Luister muziek, blader foto's en ga zo maar door

hier 2 screenies van mij:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~omedirk/Image1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~omedirk/Image2.jpg

kijk maar eens goed rond op myhtpc.net en met een btje geknutsel heb je een echte HTPC.

Ik gebruik het icm Girder

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MeIsTwisted: Heb jij toevallig ook een kant en klare collectie van omroepicoontjes? En zo te ja, zou je die willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Anoniem: 8504 schreef op 16 May 2003 @ 14:47:
MeIsTwisted: Heb jij toevallig ook een kant en klare collectie van omroepicoontjes? En zo te ja, zou je die willen delen?
hier de icons:

http://www.xs4all.nl/~omedirk/icons.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

haha wilde net ook om jou icoontjes gaan vragen :)
thanks, ik wilde ze al zelf gaan maken maar dit gaat mij werk schelen _/-\o_

BTW reden dat ik op freevo was overgestapt ik vooral omdat ik met mYHTPC niet normaal tv-kijken kon koppelen aan die program guide (nog niet te spreken over opnemen!)

Nu gaat het kijken onder freevo (notabene linux) veel beter maar opnemen werkt daar ook nog niet velkkenloos.

Wat heb jij gedaan om kijken/opnemen aan de praat te krijgen?

je was me net voor

[ Voor 63% gewijzigd door CT op 16-05-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

CT schreef op 16 mei 2003 @ 15:42:
haha wilde net ook om jou icoontjes gaan vragen :)
thanks, ik wilde ze al zelf gaan maken maar dit gaat mij werk schelen _/-\o_
ze zijn overigens niet super, maar kheb nog geen zin gehad om ze te verbeteren.

misschien nog een leuk linkje voor degenen die ook willen opnemen met myHTPC

http://www.myhtpc.net/forum/viewtopic.php?p=8145

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

De laatste versie van mijn tvgids script is klaar, klik hier voor meer info en download.

http://www.myhtpc.net/forum/viewtopic.php?t=1162&start=0

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

didio schreef op 16 May 2003 @ 20:03:
De laatste versie van mijn tvgids script is klaar, klik hier voor meer info en download.

leuk om jou hier ook weer tegen te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik nu mythtv en nu die af is, bevalt me die ERG goed! kan wel enhousiast worden van dit soort ontwikkelingen.

Overigens MeIsTwisted harstikke bedankt voor je icoontjes! Maar nu wil ik niet niet zeuren, maar op je screenie staat ook TMF en ned1 2 en 3 en belgie enzo.. Heb je die ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

MeIsTwisted schreef op 16 May 2003 @ 21:52:
[...]

leuk om jou hier ook weer tegen te komen :)
Ik ben overal >:)

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

didio schreef op 16 May 2003 @ 20:03:

geweldig, ff zelf de channels afstemmen maar verder werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Anoniem: 8504 schreef op 16 mei 2003 @ 22:22:
Ik gebruik nu mythtv en nu die af is, bevalt me die ERG goed! kan wel enhousiast worden van dit soort ontwikkelingen.

Overigens MeIsTwisted harstikke bedankt voor je icoontjes! Maar nu wil ik niet niet zeuren, maar op je screenie staat ook TMF en ned1 2 en 3 en belgie enzo.. Heb je die ook nog?
hmm, dan is er met het upload iets fout gegaan, maar hierbij opnieuw geupload:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MeIsTwisted schreef op 17 mei 2003 @ 00:43:
[...]

hmm, dan is er met het upload iets fout gegaan, maar hierbij opnieuw geupload:
Bedankt voor de snelle service :*)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

MeIsTwisted, waar heb je die icons eigenlijk vandaan, ik zoek er eigenlijk nog meer, zoals Discovery, Animal Planet, TMF, The Box, enz..

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Anoniem: 50683 schreef op 17 mei 2003 @ 00:29:
[...]

geweldig, ff zelf de channels afstemmen maar verder werkt het perfect.
Je bedoelt de channels.ini file? Dat maak ik er ook nog wel bij.

Eerst even werken aan de kijkwijzer icons.

[ Voor 9% gewijzigd door didio op 17-05-2003 09:24 ]

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb vroeger een programma gehad, JetAudio, welke _toen_ alle bekende audio/video formaten afspeelden (in een mooi gold B&O skinnetje). Ik weet niet hoe dat programma hedendaags is? Dat zou een aardige oplossing zijn.

edit: voortaan moet ik maar eens de laatste pagina ipv de eerste pagina van een topic lezen... :X

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 17-05-2003 10:09 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Ik ken dat programma, maar zou een aardige oplossing zijn voor wat?

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

didio schreef op 17 May 2003 @ 09:20:
MeIsTwisted, waar heb je die icons eigenlijk vandaan, ik zoek er eigenlijk nog meer, zoals Discovery, Animal Planet, TMF, The Box, enz..
hier 2 links

http://www.remotecentral....r=designs&dv=networklogos

http://www.science.uva.nl/~mes/tv/index.html

en verder heb ik ze gehaald van de site van de omroep zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Anoniem: 8504 schreef op 16 mei 2003 @ 22:22:

Leuk & aardig, maar hoe heb jij je kanalen geconfigureerd in Mythtv ?!?!
Ik krijg het niet voor elkaar, want in mijn regio zijn het meer frequenties (dus 216.00) ipv CHannel 10 :P meer channel 11+ (dus + nog wat finetuning)...

En die mythtv ondersteunt niet echt die frequenties en zo ??

ps. Nu werkt die tv_grab_nl_wolf site weer MAAR:
FREEVO blijft zeiken dat 'zelfs' deze XML corrupt is!!! ik wordt hier moedenloos van... waarom is alles zo mooi voor amerika afgestemd en wordt er GEEN rekening met europagehouden :(

[ Voor 15% gewijzigd door CT op 18-05-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

CT schreef op 18 mei 2003 @ 19:53:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar, want in mijn regio zijn het meer frequenties (dus 216.00) ipv CHannel 10 :P meer channel 11+ (dus + nog wat finetuning)...

FREEVO blijft zeiken dat 'zelfs' deze XML corrupt is!!! ik wordt hier moedenloos van... waarom is alles zo mooi voor amerika afgestemd en wordt er GEEN rekening met europagehouden :(
http://msdn.microsoft.com...tm/frequencyoverrides.asp

je moet ze handmatig toevoegen in je register en dan vindt elke programma ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CT schreef op 18 mei 2003 @ 19:53:
[...]

Okee even een stukje wat ik ook op de mythtv mailinglist heb gezet (ik heb de pvr250 dus mijn tune commando is test_ioctl -r)
>For users in holland, I've figured out how to tune the PVR250 with
>test_ioctl and Teletext. Here in the Netherlands, cable providers
>provide us with a frequency table where one can find how to tune your
>TV set channels to frequencies. This table can be found on the teletext

>pages of the provider. In almost every city this table is different, so

>we have to tune our TV sets whenever we move to a different city (or
>sometimes even a different street!).
>
>This is a short example of such a frequency page (example from Almere
>Buiten):
>
>Zender: Kanaal MHZ Freq
>Nederland 1 11- 216.00
>Nederland 2 6+ 184.00
>Nederland 3 7+ 192.00
>
>Etc.
>
>I've figured out that when you multiply the last number (MHZ Freq) by
>16, you get the right frequency to use with the test_ioctl command. For
>example nederland 1:
>
># bc
>216 * 16 = 3456
># test_ioctl -r tuner=0,freq=3456
>
>Will get you tuned to channel nederland 1.
en
Ik heb aan de hand van mijn bevindingen een scriptje (voor
PVR250)
gemaakt welke goed werkt met mythtv. Dit script kan je dan via een
parameter binnen mythtv aanroepen bij elke kanaalwisseling. Je moet, als
je de mythdatabase (--manual) vult, gewoon alle kanaalnummers in
volgorde invoeren, het scriptje reageert op kanaalnummers:

nederland 1 -> id 1 en kanaal 1
Nederland 2 -> id 2 en kanaal 2

Ik heb mijn machientje net opnieuw ingericht, maar het scriptje
(chan2freq) is heel eenvoudig en komt hier op neer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
      Case $1 in
      1)
         # Ned1
         Freq=3456
      ;;
      2)
         # Ned2
         Freq=2944
      ;;
      3)
         # Ned3
         Freq=3072
      ;;
      # enzovoort

esac
      test_ioctl -r tuner=0,freq=$Freq >/var/log/chan2freq.log 2>&1

exit 0
Voor meer tips over mythtv in europa:

http://mythtv.nicenemo.net

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 18-05-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

_/-\o_
Dank u. Hier kan ik iig een stuk verder mee komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 16:32
arg.. na het gekloot met freevo heb ik dus ook maar mythtv geinstalled,
het start op etc. alleen kan ik dus :

ik heb de 0.8 versie

verder heb ik :
mythfilldatabase --xawchannels 1 ~/.xawtv gedaan ,
de kanaalnamen heb ik uit de xml guide gehaald, (5.tvgids.nl etc of moet ik andere namen hebben?)

de source in de setup heet ook 1, maar die staat dus op country NA (maakt dit iets uit?)

en in de input connection staat de source 1 ook aan /dev/video .

verder heb ik met mythfilldatabase --file 1 -1 xmltv.xml de xml guide die ik met tv_grab_nl gegrabt het in de database gezet.

Nu is mijn probleem dat ik :

A. geen kanalen kan veranderen.
B. de epg info niet zie als ik op I druk in het tv scherm, terwijl er bij schedule recording wel een epg staat met (bijna) alle programmas.

wat doe ik verkeerd?

[ Voor 1% gewijzigd door ny-hardcore op 20-05-2003 15:37 . Reden: extra info ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MeIsTwisted schreef op 16 mei 2003 @ 14:33:
Ik ben zelf nogal veel bezig met myHTPC. Ik vind het echt een perfect programma. Ik neem tv-programma's ermee op, speel ze weer af. Luister muziek, blader foto's en ga zo maar door

hier 2 screenies van mij:

[afbeelding]
[afbeelding]

kijk maar eens goed rond op myhtpc.net en met een btje geknutsel heb je een echte HTPC.

Ik gebruik het icm Girder
Ik zie dat je zelfs de beschrijvingen in je tv-gids hebt gekregen.. de vraag is hoe?
En ik blijf steeds zitten met dat de tijden 2 uur zijn opgeschoven..

Kun je misschien een kleine guide geven hoe jij je tv-gids ript ?

Bij voorbaat dank, hulde ende bravo!

MathijsvW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Anoniem: 57724 schreef op 26 mei 2003 @ 16:22:
[...]

Ik zie dat je zelfs de beschrijvingen in je tv-gids hebt gekregen.. de vraag is hoe?
En ik blijf steeds zitten met dat de tijden 2 uur zijn opgeschoven..

Kun je misschien een kleine guide geven hoe jij je tv-gids ript ?

Bij voorbaat dank, hulde ende bravo!

MathijsvW
als je de laatste 2 pagina's van dit topic doorleest, dan zie je nog meer info. inclusief deze link:

hier staat de tv gids ripper van didio. Hier werkt(e die na een paar aanpassingen) perfect! Incl. beschrijvingen

op myhtpc forum staan ook nog veel andere leuke dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx.. die nieuwe versie van didio werkt perfect! Alleen jammer dat die kanalen van bbc en discovery (Scrapheap rulez!) niet te rippen zijn... of wel ?

bravo!

MathijsvW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57724 schreef op 28 May 2003 @ 00:51:
Thnx.. die nieuwe versie van didio werkt perfect! Alleen jammer dat die kanalen van bbc en discovery (Scrapheap rulez!) niet te rippen zijn... of wel ?

bravo!

MathijsvW
Jawel hoor, moet je ff toevoegen in het scriptje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683 schreef op 28 mei 2003 @ 07:37:
[...]

Jawel hoor, moet je ff toevoegen in het scriptje.
Dat snap ik.. zo heb ik ook de vrt en ketnet toegevoegd.

Het probleem is echter dat ik op tvgids.nl geen kanaalnummers van de bbc en discovery kan vinden. Voor ketnet kwam er bijvoorbeeld te staan in de adresbalk van internet explorer 'station=#'. Door dat nummer in het script in te voeren ript hij deze ook. Maar zoals ik al zei kan ik voor die andere geen apart stationnummer vinden op de site.

MathijsvW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alstu:
code:
1
Private m_arrChannels(1,17)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
m_arrChannels(0, 0) = 1 : m_arrChannels(1, 0) = "Nederland 1"
m_arrChannels(0, 1) = 2 : m_arrChannels(1, 1) = "Nederland 2"
m_arrChannels(0, 2) = 3 : m_arrChannels(1, 2) = "Nederland 3"
m_arrChannels(0, 3) = 4 : m_arrChannels(1, 3) = "RTL 4"
m_arrChannels(0, 4) = 31 : m_arrChannels(1, 4) = "RTL 5"
m_arrChannels(0, 5) = 36 : m_arrChannels(1, 5) = "SBS 6"
m_arrChannels(0, 6) = 46 : m_arrChannels(1, 6) = "Yorin"
m_arrChannels(0, 7) = 34 : m_arrChannels(1, 7) = "V8"
m_arrChannels(0, 8) = 37 : m_arrChannels(1, 8) = "NET 5"
m_arrChannels(0, 9) = 89 : m_arrChannels(1, 9) = "Veronica"
m_arrChannels(0, 10) = 5 : m_arrChannels(1, 10) = "VRT TV1"
m_arrChannels(0, 11) = 6 : m_arrChannels(1, 11) = "KETNET/CANVAS"
m_arrChannels(0, 12) = 7 : m_arrChannels(1, 12) = "BBC 1"
m_arrChannels(0, 13) = 8 : m_arrChannels(1, 13) = "BBC 2"
m_arrChannels(0, 14) = 18 : m_arrChannels(1, 14) = "National Geographic"
m_arrChannels(0, 15) = 19 : m_arrChannels(1, 15) = "Eurosport"
m_arrChannels(0, 16) = 29 : m_arrChannels(1, 16) = "Discovery Channel"
m_arrChannels(0, 17) = 65 : m_arrChannels(1, 17) = "ANIMAL PLANET"

Je moet gewoon blijven doorgaan met dat nummer, zitten veel gaten in. Ik gebruik dit, (heb ik uit een ander topic vandaan):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
javascript:(function(){%20var%20e,s;%20IB=1;%20function%20isDigit(c)%20{%
20return%20("0"%20<=%20c%20&&%20c%20<=%20"9")%20}%20L%20=%
20location.href;%20LL%20=%20L.length;%20for%20(e=LL-1;%20e>=0;%20--e)%
20if%20(isDigit(L.charAt(e)))%20{%20for(s=e-1;%20s>=0;%20--s)%20if%20(!
isDigit(L.charAt(s)))%20break;%20break;%20}%20++s;%20if%20(e<0)%
20return;%20oldNum%20=%20L.substring(s,e+1);%20newNum%20=%20""%
20+%20(parseInt(oldNum,10)%20+%20IB);%20while%20(newNum.length%20<%
20oldNum.length)%20newNum%20=%20"0"%20+%20newNum;%20location.href%
20=%20L.substring(0,s)%20+%20newNum%20+%20L.slice(e+1);%20})();

ff als bookmark, en je gaat autmatisch omhoog met het nummer in de url.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 29-05-2003 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683 schreef op 29 mei 2003 @ 20:25:
alstu:

(code....)

ff als bookmark, en je gaat autmatisch omhoog met het nummer in de url.
Kijk dat is nog eens snelle service! (Notification aanstaan ? :))

Thnx

MathijsvW

-Edit: Niet nog een keer al die code ;) -

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 57724 op 29-05-2003 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben sinds kort ook aan het prutsen in MyHTPC. Ook heb ik het tvgids script van dido werkend.

Nu vraag ik me alleen af hoe ik uberhaupt kan opnemen met behulp van m'n tv kaart. Geen flauw idee welke plugins ik daarvoor nodig heb, en hoe ik m'n tvkaart in MyHTPC configureer. Wie helpt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Blij dat mijn tvgids script goed van pas komt voor veel mensen. Ik ben nog met updates bezig maaar het weer is gewoon te mooi. Ik ga echt nu niet achter mijn pc zitten.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

koelkast schreef op 30 May 2003 @ 10:45:
Ik ben sinds kort ook aan het prutsen in MyHTPC. Ook heb ik het tvgids script van dido werkend.

Nu vraag ik me alleen af hoe ik uberhaupt kan opnemen met behulp van m'n tv kaart. Geen flauw idee welke plugins ik daarvoor nodig heb, en hoe ik m'n tvkaart in MyHTPC configureer. Wie helpt :?
hierzo, met dit script kan je opnemen met Virtual VCR. Ik vind het perfect voor mij iig :)

http://www.myhtpc.net/forum/viewtopic.php?p=8145#8145

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73828

Didio, niet slap ouwehoeren, je zit stiekem gewoon weer te MSN'en en films te downen......

blablabla..........

you're busted :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Anoniem: 73828 schreef op 02 juni 2003 @ 01:40:
Didio, niet slap ouwehoeren, je zit stiekem gewoon weer te MSN'en en films te downen......

blablabla..........

you're busted :9
Dit keer spreek ik de waarheid..

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Maar weer eens een reactie van mijzelf hier. Eigenlijk wil ik reacties van de rest van jullie hebben met betrekking tot een tutorial die ik wil gaan maken voor myHTPC. Kunnen jullie je eerste reacties geven aub.
testversie 1

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Gaer schreef op 03 juni 2003 @ 17:45:
Maar weer eens een reactie van mijzelf hier. Eigenlijk wil ik reacties van de rest van jullie hebben met betrekking tot een tutorial die ik wil gaan maken voor myHTPC. Kunnen jullie je eerste reacties geven aub.
testversie 1
ziet er netjes uit!
mijn achtergrond is bdw bijna hetzelfde als de jouw

Pagina: 1 2 3 Laatste