[htpc] Alles-in-een software voor home-theater gezocht

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.091 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Aangezien ik nogal into mythtv ben, en het best moeilijk installeren kan zijn, heb ik hiervoor een eigen topique geopend:

[rml][ PVR] Mythtv Personal Video Recorder en meer[/rml]

Voor de geìntereseerde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
op de site van myHTPC staat wat geschreven over de metadatamanager is er iemand die dit programma heeft, want ik kan het nergens vinden

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Gaer schreef op 04 June 2003 @ 21:20:
op de site van myHTPC staat wat geschreven over de metadatamanager is er iemand die dit programma heeft, want ik kan het nergens vinden
dubbelklik maar eens op een .my bestandje, dan start die metadatamanger vanzelf op

of:

als je een module hebt die uit een meta data file zijn gegevens haalt, moet je daar eens op Edit file klikken

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
never mind I'll hit myself

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Tutorial is ondertussen wat verder. Kunnen weer wat mensen AUB dit doornemen, vooral de metabestanden en kritiek is heel erg welkom!

http://members1.chello.nl/~m.vellinga6/myhtpc/myhtpc.htm

Let niet teveel op de opmaak van de webpagina, dit is een latere zorg, ik wil vooral kritiek over de uitwerkingen en de besproken onderwerpen. En vooral hints voor wat ik er nog meer bij kan zetten.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Gaer schreef op 05 June 2003 @ 17:37:
Tutorial is ondertussen wat verder. Kunnen weer wat mensen AUB dit doornemen, vooral de metabestanden en kritiek is heel erg welkom!

http://members1.chello.nl/~m.vellinga6/myhtpc/myhtpc.htm

Let niet teveel op de opmaak van de webpagina, dit is een latere zorg, ik wil vooral kritiek over de uitwerkingen en de besproken onderwerpen. En vooral hints voor wat ik er nog meer bij kan zetten.
kheb ff snel gekeken en ziet er goed uit, maar ik denk dat mensen vooral willen weten hoe je een tv-gids kan krijgen en opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Zo ver ben ik zelf ook nog niet dus helaas

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Gaer schreef op 05 June 2003 @ 22:16:
Zo ver ben ik zelf ook nog niet dus helaas
en het tv-gebeuren(gids, opnemen enz) is juist nog wel het leukste ervan vind ik. Ik gebruik dat iig heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Daarvoor heb je toch een tv-kaart nodig????
En wat ik leuk eraan vindt is dat ik in het hele huis, slaapkamer en huiskamer via de computer films kan kijken (ik heb er slechts een paar ;)). Bij mij staat de computer in de studeerkamer en ik kan door dit programma lekker overal in huis een filmpie opstarten.

[ Voor 76% gewijzigd door pretorian_nl op 06-06-2003 10:01 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Gaer schreef op 06 June 2003 @ 10:00:
Daarvoor heb je toch een tv-kaart nodig????
jeps, voor het capturen en tv kijken wel jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Als jij dan ff een goede uitleg geeft voor die tv-gids ;) en het opnemen ;).

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Gaer schreef op 06 June 2003 @ 10:02:
Als jij dan ff een goede uitleg geeft voor die tv-gids ;) en het opnemen ;).
kheb tentamens, maar misschien zal ik wel ff wat schrijven ervoor, ok? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Zou ik heel dankbaar zijn, dan moet ik denk ik ook maar eens naar een tv-kaart gaan kijken :)

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Gaer schreef op 06 juni 2003 @ 10:04:
Zou ik heel dankbaar zijn, dan moet ik denk ik ook maar eens naar een tv-kaart gaan kijken :)
ik vind het echt de moeite waard. en voor onder de 100€ ben je al klaar. Ik mis tegenwoordig nooit meer een programma op de tv dat ik wilde zien.
en als het eenmaal werkt is het gewoon simpel klikken in de tv-gids en klaar is kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
MeIsTwisted schreef op 06 juni 2003 @ 12:27:
[...]

ik vind het echt de moeite waard. en voor onder de 100€ ben je al klaar. Ik mis tegenwoordig nooit meer een programma op de tv dat ik wilde zien.
en als het eenmaal werkt is het gewoon simpel klikken in de tv-gids en klaar is kees
Ja, dat wil ik ook! Dus al je een tutorial hiervoor zou willen schrijven, graag ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

koelkast schreef op 06 juni 2003 @ 12:40:
[...]

Ja, dat wil ik ook! Dus al je een tutorial hiervoor zou willen schrijven, graag ! :)
kzit nu met tentamens, maar kzal binnenkort wel ff doen. of een btje tussendoor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 07:43

didio

didio.nl

Maar je kan de gids dus ook gewoon gebruiken zonder tv-kaart, je kan dan alleen geen tv kijken via myhtpc.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 31-10-2023 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mamphiz
  • Laatst online: 01-07 15:53
He mensen,

ik heb de hele topic gelezen over myHTPC en ben er nu ook mee begonnen. Ik loop alleen wat tegen wat dingetjes aan.

Ik kan mijn instellingen in de configurator niet opslaan. Als ik een nieuw item toevoeg slaat die het niet op en als ik een command aan een item toevoeg maakt die er automatisch weer een close myhtpc command van... ???

IK kom er niet echt helemaal uit...
Verder is het een geweldig programma.... alleen gaat het afspelen van film niet altijd even goed... maar dat komt nog wel...

Groeten en alvast bedankt

P.S. Heb forum myHTPC gelezen en ook alle post op gathering gelezen en kan vast iets over het hoofd gezien hebben, maar kan het niet terug vinden wat ik nou moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 13:44
Gaer: Info over het aanmaken van dixcd's zou welkom zijn, dus als ik een divx op een cd zet, welke metafiles, plaatjes enzo ik erbij moet zetten om net zulke mooie gegevens op het scherm te krijgen als je bij divxen op je harddsik hebt, ik heb nl maar een 2 gb schijf in mn pctje zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2009

steit

edit: eerst verder lezen dan pas typen!

[ Voor 89% gewijzigd door steit op 01-07-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Voor die divxcd's zal ik ff kijken binnenkort, voor mythtv moet je bij MeIsTwisted zijn denk ik. Ik heb namelijk geen tv kaart, en snap nog de ballen van dat script en tevens geen tijd om daar naar te gaan kijken

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
ik denk dat ik zelf eens wat ga proberen met die Divxcds, ben we benieuwd hoe de pc reageert als er geen cd in zit, verder zou het mooi zijn als je een cdinvoer via autoplay een menu in MyHTPC zou kunnen laten weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
dan krijg je dus deze fout
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/d.j.dijk/fout.jpg
je moet er dan een cd instoppen anders blijftie raar doen

[ Voor 24% gewijzigd door arjandijk162 op 01-07-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Kan nu trouwens internetradiostationms beluisteren door de playlist te downloaden en die in een map te zetten en ze dan uit te voeren. Maar ik zou ze veel liever direct de playlist op de site aanspreken, want die servers veranderen denk ik wel regelmatig. Ik heb wel de adressen van die playlists, maar als ik er links (.url files) van maak dan pakt MyHTPC ze niet, hoe kan ik dit mooier oplossen? Dit werkt trouwens aardig, maar ben benieuwd of het morgen nog werkt

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/d.j.dijk/inetradio.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87995

Ik ben ook zeer geinteresseerd in HTPC, werk nu een tijdje met MyHTPC.
Helaas ook ik krijg het TV gebeuren niet aan de praat.
Heb nu ook Talisman 2 geinstaleerd, zeker als je met een remote control werkt is dit geen slecht optie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30412

kan het raadplegen van de tv gids binnen myhtpc ook zonder TV-kaart?

Ik ben ook op zoek naar een duidelijke handleiding om de TV-gids in myhtpc op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89154

ik zou graag willen weten hoe je in vredens naam de my-browser, my-games, email en de dvd player installeerd
zou iemand dit mij haarfijn kunnen uitleggen?

ik ben de wanhoop nabij!!

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 89154 op 25-07-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22473

Wat is nou jullie favoriet :?

*Windows XP Media Center
-Als nadelen dat het alléén bij een OS wordt geleverd, dus bij Windows Xp.
-Ook wordt het dan een duur grapje, maar ik denk dat de meeste mensen hier op een andere manier aankomen. Dit doet er echter niet toe.
-geen ondertiteling bij DivX film etc, dit komt dus neer op weinig functies.
-Weinig updates, want Microsoft zal het wel goed genoeg vinden. Functies die de echte tweaker nodig heeft komen er niet of heel laat in.

Dit is dus een afvaller voor mij :*)

Dan heeft men nog myHTPC en MythTV _/-\o_
Dit lijken mij beiden veel betere programma's.
Weet alleen niet welke nu beter is en dus fijnere functies heeft.

bij MythTV heb je een emulator functie wat ik zeer waardeer, want dan ken je van je HTPC ook een Console maken >:)

Wie heeft bijde geprobeerd en heeft wat meningen over deze 2 programma's, of misschien een betere derde.

Ik kan het zelf helaas nog niet testen, omdat ik een HTPC wil gaan maken en zo bij dit topic kwam uitgerold. Ik zal nog even op bijde sites kijken.

Homepage MythTV
Homepage myHTPC
Hier een artikel over MCE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:22
Ik zou het jammer vinden als deze topic doodbloed.

Ik zit met een probleem,
Ik kan de kanalen niet afstemmen, ook als ik ze handmatig invoer in channels.ini
dan kan ik wel de kanalen kiezen maar ik krijg geen goed beeld, met andere programa's wil het wel.
kan iemand anders zijn/haar channels.ini ter beschikking stellen, kan ook naar mij toesturen: duivenbode@cistron.nl en er even bij vermelden uit welke regio je komt

[ Voor 20% gewijzigd door Borduif81 op 02-11-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:44
Borduif81 schreef op 02 november 2003 @ 15:44:
Ik zou het jammer vinden als deze topic doodbloed.

Ik zit met een probleem,
Ik kan de kanalen niet afstemmen, ook als ik ze handmatig invoer in channels.ini
dan kan ik wel de kanalen kiezen maar ik krijg geen goed beeld, met andere programa's wil het wel.
kan iemand anders zijn/haar channels.ini ter beschikking stellen, kan ook naar mij toesturen: duivenbode@cistron.nl en er even bij vermelden uit welke regio je komt
aangezien dit al een wat ouder topic is, is het mischien handig om erbij te vermelden welke software je gebruikt.
Ik neem aan dat je geen MythTV gebruikt wat die werkte volgens mij met alles in de database.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45755

h77p://www.videolan.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
TD-er schreef op 02 november 2003 @ 20:22:
[...]

aangezien dit al een wat ouder topic is, is het mischien handig om erbij te vermelden welke software je gebruikt.
Ik neem aan dat je geen MythTV gebruikt wat die werkte volgens mij met alles in de database.
Was ik inderdaad vergeten bij te melden, het gaat hier om Myhtpc
Als iemand een oplossing heeft hoe ik de kanalen in kan stellen of eventueel channels.ini naar mij wilt mailen ben ik hem/haar heel erg dankbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18468

Hier wat foto's van het systeempje dat ik dit weekend in elkaar heb gezet!
Ben er nog druk mee bezig, nog een beetje aan het zoeken naar leuke software. Op dit moment maak ik gebruik van MyHTPC (www.myhtpc.net).

Links onder in beeld de Shuttle, dit is waar het allemaal gebeurt:
Afbeeldingslocatie: http://www.chelloo.com/images/temp/pvr1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chelloo.com/images/temp/pvr2.jpg

Het hoofdmenu van MyHTPC:
Afbeeldingslocatie: http://www.chelloo.com/images/temp/pvr3.jpg

Het laatste weerbericht:
Afbeeldingslocatie: http://www.chelloo.com/images/temp/pvr4.jpg

Radarbeelden:
Afbeeldingslocatie: http://www.chelloo.com/images/temp/pvr5.jpg

De programma gids:
Afbeeldingslocatie: http://www.chelloo.com/images/temp/pvr6.jpg
Erg leuk, je kunt zien wat er nu allemaal op TV bezig is, en wat er allemaal komen gaat. Je kunt hier lekker browsen en alvast wat programma's selecteren die volgende week komen zodat ze worden opgenomen!

Handmatig opnemen van de huidige uitzending:
Afbeeldingslocatie: http://www.chelloo.com/images/temp/pvr7.jpg

Dit is echt erg leuk spul moet ik zeggen. Erg veel mogelijkheden.
Er is ook een speciale editie van WindowsXP (Media Center). Die helemaal ontworpen om dit soort dingen te doen, alleen een beetje lastig aan te komen.
Ik ben benieuwd hoe dat werkt..

Opzich is MyHTPC ook perfect, er zijn verschillende plugins beschikbaar waaronder een speciale TV webbrowser. Tis alleen wel veel werk om alles goed aan de praat te krijgen (Remote Control/TV kaart etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Iig ziet dit er al weer heel erg gaaf uit moet ik zeggen :) Beetje de mogelijkheden van MyHTPC op een rijtje :)

Deze plek is te koop.

• dennis808
  • Laatst online: 03-07 10:51
@ Pilletje:

Kijk ZO hoort het te werken!
Misschien een gekke vraag, maar zou je misschien je configuratie bestanden van myHTPC willen uploaden/ posten, en de specificaties van je PC?

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
dennis808 schreef op 13 november 2003 @ 10:49:
@ Pilletje:

Kijk ZO hoort het te werken!
Misschien een gekke vraag, maar zou je misschien je configuratie bestanden van myHTPC willen uploaden/ posten, en de specificaties van je PC?
Ik denk inderdaad dat er meer mensen hier behoefte aan hebben.
Zou iemand deze online willen/kunnen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18468

Inmiddels gebruik ik myhtpc niet meer, maar als je iets nodig hebt hoor ik het wel.

De configuratie die ik gebruik:
  • Shuttle BareBone SS40
  • Maxtor DiamondMax Plus 9 80GB
  • 256MB DDR
  • AMD Athlon XP 2000+
  • TerraTec Cinergy 600 TV PCI
Hiermee kan je perfect opnemen in MPEG2 of WMV.

Ik heb laatst Windows XP Media Edition 2004 geprobeerd. Dit ziet er allemaal zeer gelikt uit enzo, alleen niet geschikt voor de Europa (geen EPG) en ook speciaal gemaakt voor bepaalde hardware. In mijn geval werkte vrijwel niets..

Nu gebruik ik "Personal Video Station 3" (www.snapstream.com), en dit is tot nu toe het beste programma wat ik heb kunnen vinden.
Mooie duidelijke menu's, nederlandse EPG mogelijk (met xmltv) en zelfs een web interface zodat je vanaf je werk je programma's kan programmeren en zelfs bekijken via streaming media.
Je kunt hiermee ook eerst met een "normale" codec opnemen (mpeg2 ofzo..) en dan later met een zwaardere codec de opname re-encoden naar Divx.
Okayyyyy, het is niet gratis! Maar verder zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
He Pilletje, was het moeilijk om dat weer enzo aan de praat te krijgen?
En die Nederlandse TV guide?
En welke plugins heb je allemaal gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 22:31
:/ Ik krijg bij myHTPC en bij Snapstream maar niet de EPG functie aan de praat. Is er niemand die daarvoor nou eens een stap voor stap gids zou willen maken met veeeeel voorbeelden :+
Zag laatst dit programma, zit nu standaard bij de laatste Aldi pc's. PowerCinema

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Laatst online: 17-06 16:31
Kun je zoiets nou ook met een afstandsbediening bedienen of moet je je toetsenbord/muis erbij houden?
en Pilletje, wat kost zo'n configuratie nou ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-06 23:37
Klein schopje

Ik heb een vraagje aan pilletje ben nu ook een beetje aan het stoeien met MYhtpc maar krijg die weer reports niet aan de praat.

Hoe heb jij dit gedaan?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 09:25
Steef1983 schreef op 05 december 2003 @ 22:08:
Klein schopje

Ik heb een vraagje aan pilletje ben nu ook een beetje aan het stoeien met MYhtpc maar krijg die weer reports niet aan de praat.

Hoe heb jij dit gedaan?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar en idd welke plugins heb je allemaal gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:38
Fraggler schreef op 07 januari 2004 @ 21:57:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar en idd welke plugins heb je allemaal gebruikt?
Weather plug-in die er gewoon standaard in zit en dan bij het search veld rotterdam (of een andere grote plaats) intikken. Op search klikken, het checkboxje metric aanklikken en dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 17:46

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Bij mij werkt die weather plug-in niet goed,...kan nl. helemaal niets kiezen..

Ikzelf heb daar wat leukers op gevonden....
heb op Myhtpc de plugin : simpelbrowser geinstaleerd (browser is te configureren voor mijn ati afstand bediening)

en laadt daarmee de website : http://weather.eu.msn.com...BNL&defaultcity=NLm_a2_c1

das pas mooi... vind ikzelf...

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102051

Probeer MyHTPC eens, MP3, Films, Foto's en weer? Hij gebruikt de mediaspeler voor het afspelen. De realmagic Xcard werkt ook goed voor films en muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Border|IA
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-06-2004
Voor de mensen die myHTPC niet (snel) aan de praat krijgen...
maar wel een beetje duits kunnen lezen...

http://www.myhtpc.de/

biedt erg veel stap voor stap info veel beter dan engelse, voor de setup en diepere configuratie veel informatie

alleen voor de xml TV zaken kun je hier niet terecht...

maar daar is geneog info over hier op dit forum en op HTPC sites.
tip: xmltv.exe nieuwste versie downloaden, bij xmltv automate wordt een oudere versie zonder NL settings geleverd.

mijn HTPC die ik aan het opzetten ben is uitgerust met myHTPC, snapstream en showshifter zijn te duur, showshifte 2.1 met tvgids wel aan de praat gehad maar is te instabiel op mijn systeem door alle codecs van andere pakketten.

mijn systeem:
fujitsu siemens scenic e600 desktop
pentium 2.0 ghz
512mb ram
13gb boot disk
80gb SATA disk voor data
externe sony dvd brander (zodat ik hem ook op andere pc's kan gebruiken en mee kan nemen (de brander))
wintv pci kaart
firewire kaart
ati 9200se 128mb video kaart tbv video uit

xmltv werkt bij mij na wat uitzoeken.

novell..........eDir........Bordermanager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19339

Het afgelopen weekend heb ik met een Linux-guru geprobeerd mythtv aan de praat te krijgen, helaas zonder succes. De hardware was wel in orde, we gebruikten Mandrake 9.2, en xawtv deed het prima, we kregen beeld en alle zenders op m'n kabel werden gevonden.

Maar mythtv ging dus niet. Om de een of andere reden werd de database niet goed gevuld met zender-gegevens. We dachten dat anders wel even met de hand in te kloppen, maar no such luck.

Die guru heeft het later thuis nog eens geprobeerd met z'n eigen distro, maar kreeg dezelfde verschijnselen. Is er IEMAND die mythtv hier werkend heeft gekregen?

Wat zijn de alternatieven? Ik wil vooral iets met de volgende features:
- timeshifting
- op afstand via internet opnames programmeren
- muziek afspelen
- eventueel dvd's rippen en opslaan
- eventueel internetradio afspelen
- plaatjes bekijken
- MAME bedienen.

Ik kan (legaal) aan een Windows Xp MCE komen, maar ik vraag me af of dit ook maar de helft van deze functies snapt. Ik denk dat ik niet verder dan puntjes 1, 3 en 6 ga komen. Anderzijds, er is een SDK voor MCE te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb in het verleden wel MythTV aan de praat gekregen, maar was toen en eeuwigheid bezig met de Perl-libraries.
Mijn ervaring is dat dat met een apt-get manier een stuk makkelijker werkt (Debian bijvoorbeeld)
Maar als je DB-problemen hebt, werken andere dingen met een database wel? (bijv phpBB, of iets dergelijks?)
* TD-er heeft met databases wel vaker problemen gehad dat applicaties niet met de DB wilden babbelen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:13
Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik MyHTPC voor mezelf aan de praat kan krijgen.
Ik wil een VIA EPIA V8000A gaan gebruiken hiervoor, misschien ook wel de V10000.
Ligt eraan of deze nog goedkoper wordt.
Ik ga hem dan in mijn auto bouwen, dit in combinatie met een 5,6Inch schermpje en wat navigatie spul, misschien later nog een gps installatie, maar eerst gewoon een routeplanner voor europa.
Ik hoop dat het me lukt om dit allemaal te integreren in MyHTPC.
Zou wel ontzettend gaaf zijn. Denk dat ik een videocapture kaart in de kast bouw en daarmee een console op het schermpje aansluit.

Ik ben blij dat er hier in iedergeval op GoT een thread over is.
Werkt het trouwens snel films draaien op een Epia 800MHz of 1Ghz?
Ik hoor verschillende dingen namelijk. Zit er wel aan te denken om misschien toch win98se als OS te gebruiken ipv xp.
Denk dat dit wel wat snelheid op leverd.
Ik ga nu in iedergeval ff checken hoe dit proggie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 17:46

Alientrader

Dit was mijn compu!!

als je je htpc in je auto wilt inbouwen, dan moet je eens naar dit programma kijken MediaEngine

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaengine.org/images/shots/yellow_touch-sm.jpg

Met Support voor
MP3
DIVX
WMA
MPEG2

EN

Support voor sateliet NAVIGATIE

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Als je dan gaat kijken bij de screenshots, dan krijg je ook nog een site genaamd www.cartft.com
Daar kun je zo'n beetje alles krijgen.
Thanks, aangezien de schermpjes daar best heel erg mooi zijn.

Btw,
het programma ziet er heel erg goed uit. Als het nog beetje makkelijk is, dan ditch ik meteen myhtpc. >:)
Het ziet er namelijk heel erg gelikt uit.
Ga het nu proberen.

[ Voor 33% gewijzigd door Arunia op 24-02-2004 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik heb van t weekend myhtpc is gedownload voor mijn htpc'tje die eraan zit te komen, gewoon is om te proberen. Ik moet zeggen dat het erg relaxt is, vooral omdat je zoveel erin kan integreren.

Alleen er is 1 ding waar ik mij aan erger. Ik heb GoT Tv geinstalleerd, werkt opzich goed alleen als ik dan wil stoppen kan ik niets anders dan myhtpc afsluiten met alt+F4, omdat mijn menuknoppen niet aanwezig zijn en backspace om terug te gaan werkt ook niet. Iemand een oplossing of een alternatief voor GoT Tv?

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik heb de oplossing gevonden. Je moet dus in het bestand myHTPC_EpgTVPIPlugin.wsc zoeken naar PVR (ctrl+f). Dan vind je iets in de geest van "-pvrmode=2" verander die 2 in een 1, sla het bestand op en kopieer m ook even naar de GoTtv folder (overwrite=yes)

Backup wel even dat bestand voor de zekerheid, heb hier namelijk niet de mogelijkheid om m volledig te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103711

Ik ben werkende aan een skin voor XLOBBY. In Xlobby kan je veel meer zelf veranderen dan in myhtpc. Het enige nadeel eraan is dat : hoe beter het programma wordt en hoemeer je ermee kan, hoe moeilijker het is om een skin volledig te maken maar ik hou me er mee bezig. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 05-07 19:42
dat is toch altijd zo met zeer uitgebreide spullen, je moet gewoon steesd meer met dingen rekening houde

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben zelf nu een skin aant ontwerpen voor xlobby maar is wel veel werk aan en veel goeie inspiratie.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/FloristVansteenkisteGerdy/STARTBETA.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/FloristVansteenkisteGerdy/WEERBETA.JPG

Voorlopig gewoon enkel dingen toevoegen, ik maak eerst alle screens aan en zorg tdat alles werkt, daarna lijn ik alles uit en doe ik de afwerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 05-07 19:42
kan dat xloby ook dvd's afspelen want ik zie alleen maar iets over movies maar er wordt niet specificiek gezegd WAT voor movies.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Webgnome schreef op 03 maart 2004 @ 00:22:
kan dat xloby ook dvd's afspelen want ik zie alleen maar iets over movies maar er wordt niet specificiek gezegd WAT voor movies.
Natuurlijk, hij speelt alles af maar je met enkele dingen draaiende hebben hiervoor :
zoomplayer 3.3
framework.net (windows update)
winamp 2 of 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dit ziet er erg goed uit.
Op het moment ben ik aan het switchen van MyHTPC naar Media-Engine naar XLobby. Eigenlijk wel erg.
Ga deze eens uitproberen, zie dan of het heeft wat ik wil.
Ik hoop van wel.

Weet je wat trouwens handig zou zijn voor in je carpc.
Een sateliet internet verbinding. Weet niet wat het kost, maar als je nu ietsjes meer moet betalen als voor ADSL of Kabel, dan zou het te doen zijn. Aangezien je dit gewoon on the road kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95446

Met welk programma kan ik Videolan als Hoofd speler gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99156

Ik ben ook bezig met mijn eigen HTPC en gebruik daar op dit moment MyHTPC voor. Ik heb veel andere programma's getest, maar allemaal met de nodige problemen. Zo kan ik in programma's als BeyondTV, SageTV niet handmatig de frequenties van de zenders instellen, hierdoor kunnen deze programma's de helft van de zenders niet vinden.

Ligt dit aan mij, of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
NielsOveres schreef op 03 maart 2004 @ 09:39:
[...]Weet je wat trouwens handig zou zijn voor in je carpc.
Een sateliet internet verbinding. Weet niet wat het kost, maar als je nu ietsjes meer moet betalen als voor ADSL of Kabel, dan zou het te doen zijn. Aangezien je dit gewoon on the road kunt gebruiken.
Dan is een Telfort 500 abonement met een GSM toch veel handiger.
Bel je in naar huis, waar je een ADSL of kabel abonement hebt en je hebt voor 2,50 euro - 12,50 euro / maand 500 minuten internet on-the-road.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75507

Ik heb de oplossing gevonden. Je moet dus in het bestand myHTPC_EpgTVPIPlugin.wsc zoeken naar PVR (ctrl+f).

maar hoe breng je die plugin in myhtpc??
kan iemand mij dat uitleggen aub
je hebt dan die wsc file maar wat moet je er mee doen??

in welke taal zijn die plugins eigenlijk geschreven??

dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik ga hier ook mee bezig, maar ik zit eraan te denken om mijn toekomstige HTPC (Via V10000) van win2k3 te voorzien. Gaat dat werken met MyHTPC?

Ik neusde net ff wat rond op de site en het ziet er _heel_ goed uit. Kan zoiets ook met een usb-irda ontvanger werken? (Of beter nog, mijn Pinnacle PCTV pro compoort gevalletje? Die heb ik al :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op 09 maart 2004 @ 13:00:
Ik ga hier ook mee bezig, maar ik zit eraan te denken om mijn toekomstige HTPC (Via V10000) van win2k3 te voorzien. Gaat dat werken met MyHTPC?

Ik neusde net ff wat rond op de site en het ziet er _heel_ goed uit. Kan zoiets ook met een usb-irda ontvanger werken? (Of beter nog, mijn Pinnacle PCTV pro compoort gevalletje? Die heb ik al :P)
Ja en Ja :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mooi! Scheelt weer 22 euro :) Ik gebruik mijn PCTV pro eigenlijk nooit vandaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Laatst online: 25-06 21:13
Border|IA schreef op 14 januari 2004 @ 14:36:
alleen voor de xml TV zaken kun je hier niet terecht...

maar daar is geneog info over hier op dit forum en op HTPC sites.
tip: xmltv.exe nieuwste versie downloaden, bij xmltv automate wordt een oudere versie zonder NL settings geleverd.

...

xmltv werkt bij mij na wat uitzoeken.
Kun je daar wat meer info en/of scripts voor geven? Geloof dat veel mensen daar problemen mee hebben. Heb het zelf eens aan de praat gehad icm. xmltautomate en scripts van Wolff maar ook dat werkt nu niet goed meer.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb even naar myhtpc zitten kijken, dat ziet er errug goed uit!

Ik wil dus een Via EPIA in gaan zetten, maar zijn er meer mensen die de onderstaande post kunnen bevestigen?

BHeremans in "Via EPIA M10000 of V10000"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Naar mijn idee klopt dat ook wel, ik kan het je niet garanderen omdat ik het niet kan uittesten.
Meen wel dat de VIA M series een hardware Mpeg decoder hebben.
Weet het alleen niet zeker. Scheelt ook wel in cpu kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
NielsOveres schreef op 15 maart 2004 @ 08:04:
Naar mijn idee klopt dat ook wel, ik kan het je niet garanderen omdat ik het niet kan uittesten.
Meen wel dat de VIA M series een hardware Mpeg decoder hebben.
Weet het alleen niet zeker. Scheelt ook wel in cpu kracht.
Die werkt niet mee in het geval van divx en voor dvd's heb ik een standalone.

Ik wil echter graag weten hoe erg het kwaliteitsverschil is tussen de V10000 en de M10000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 13:45
Ik gebruik xbox media center.

www.xboxmediacenter.com. Voor de Xbox natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Niet van die domme reacties over de xbox media center... slaat nergens op, is ook niet met elkaar te vergelijken..

Ik ben nu sage tv aan het proberen maar ik krijg hem niet aan het werk.. |Hoe zoek je naar zenders met dat programma.. ik select mijn pvr 250 maar hij zegt dat ie geen valid source kan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-07 20:34

Nitai

Live the life you love.

Het is niet echt een domme reactie imho, maar inderdaad een alles-in-een software pakket. EN het is vrij goed met elkaar te vergelijken... of het geheel legaal is nog de vraag....

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

sage tv ziet er goed uit, alleen in sage tv kan ik de channels niet configure.. in sagerecorder weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quitter3
  • Laatst online: 27-05 07:52
Ik ben momenteel ook druk bezig met het bouwen van een HTPC.

De software ben ik zelf aan het bouwen. Ik ben een prog aan het maken met een mooie GUI (configureerbaar), die voor alles gebuik maakt van externe programma's.

Muziek : Winamp
TV : DScaler
VCR : Een of ander cmdline progje voor Hauppage PVR 250.
Foto's : Eigen (nog te bouwen) viewer
DVD : PowerDVD
Divx enzo : BSPlayer.

Bediening : Via buttons op de COM poort. En via een PC Remote van Marmitek.
Verder komt er een 4 * 20 LCD in.

Mijn programma zal waarschijnlijk niet zo configureerbaar worden als bijv. MYHTPC en er misschien niet zo gelikt uitzien. Maar dat vind ik minder belangrijk. Als het maar doet wat het doen moet (En goed, vandaar de externe apps).

En waarom doe ik al deze moeite? Omdat er nu nog geen enkel programma is, dat alles feilloos ondersteund. Bovendien heb ik het onderhoud straks zelf in de hand.

Als ik wat leuke screenshots kan vinden, zal ik een paar posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip* een link posten naar een site zonder verder info noemen we hier spam en willen we niet hebben.

[ Voor 92% gewijzigd door momania op 16-03-2004 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb ondervonden dat MyHtPC een goed programma is, waarbij je veel kunt configureren. Het heeft wel wat ik wil hebben, maar ik wil zelf skins hiervoor kunnen maken aangezien die knoppen erin ranzig zijn. Dat vind ik er wel minder aan. Maar daarentegen mediaengine heeft weer niet de optie om apparte knoppen in te stellen voor verschillende externe applicaties. Dat zou wel beter zijn. Maar ja, weet iemand een proggie die dat wel heeft?
Heb namelijk een stuk gemaakt voor een skin (lijkt op een LCD) welke ik graag zou willen gebruiken met normale knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Is er ook HTPC software met support voor games (emulators) waarbij je je games of roms gewoon vanuit een menutje kunt opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 13:16
sjakietrekhakie schreef op 12 september 2004 @ 19:02:
Is er ook HTPC software met support voor games (emulators) waarbij je je games of roms gewoon vanuit een menutje kunt opstarten?
Ja, onder ander MythTV en Microsoft Media Center Edition (vanaf 12 oktober dit jaar ook in NL legaal te krijgen bij een MCE PC)

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Bedankt voor je snelle reactie, als ik gewoon het hele topic had doorgelezen had ik het ook kunnen weten... maarja. Volgende keer eerst fatsoenlijk lezen.

Zal MythTV (onder WinXP) een beetje fatsoenlijk draaien op een Duron 950 met 256MB PC133?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 13:16
sjakietrekhakie schreef op 12 september 2004 @ 19:17:
Bedankt voor je snelle reactie, als ik gewoon het hele topic had doorgelezen had ik het ook kunnen weten... maarja. Volgende keer eerst fatsoenlijk lezen.

Zal MythTV (onder WinXP) een beetje fatsoenlijk draaien op een Duron 950 met 256MB PC133?
MythTV draait onder Linux. Een Duron 950 met 256 is krap, maar kan net als je een hardware MPEG encoder kaart (bv. Hauppauge 250 of 350) gebruikt voor het kijken naar TV. Als het laatste niet vereist is, moet het denk ik gaan...kijk eens naar de requirements van MAME(32).

Als je per se Windows HTPC software wilt gebruiken, kijk dan eens naar bv GBPVR of Meedio; mogelijk is het vanuit die applikaties mogelijk om iets als MAME te starten. Voor Windows Media Center Edition is een Duron 950 onvoldoende.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Een TV Tuner doe ik er (voorlopig) niet in, opnemen en cappen zal ik toch niet doen. Eventueel kan ik er ook 512MB geheugen in proppen, dat scheelt... en aan de videokaart (GF4 Ti4200) hoeft het niet te liggen.

Ik moet zeggen dat MythTV er goed uit ziet!
Voor zover ik begrepen heb draait het op elke Linux distro en zijn er geoptimaliseerde pakketten te downloaden, aangezien ik enkel de functies van MythTV zal gebruiken en niet ga multitasken moet het lukken.

[ Voor 64% gewijzigd door hershel op 12-09-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriceb
  • Laatst online: 01-07 22:41
Hier is nog een leuke link om mythTV te installeren op een Fedora: http://wilsonet.com/mythtv/fcmyth.php

Zelf draai ik nu myHTPC maar daar ben ik niet zo tevreden over (Traag, Lomp uiterlijk, ...). Ben daarom aan het denken om mythTV eens te proberen maar aangezien ik zelf (nog) geen verstand heb Linux is dat toch wel een drempel...

Misschien dat andere mensen nog links kunnen vermelden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38936

Op basis van knoppix en mythtv bestaat er knoppmyth, deze distributie (linux) is freeware includief OS te installeren vanf cd en vrij eenvoudig te configureren (in ieder geval makkelijker als mythtv).

http://mysettopbox.tv/knoppmyth.html

• MikeyMan
  • Laatst online: 08:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jammer dat dit topic ondertussen een beetje doodgebloed is... Zeker omdat ondertussen MCE steeds meer beschikbaar aant worden is...
MyHTPC is ondertussen overgenomen door Meedio geloof ik? Is er nog ergens een beetje een recente versie van MyHTPC te vinden?

Ben zelf op zoek naar een kant en klaar linux-distro waarmee de verschillende htpc functies makkelijk bediend kunnen worden...
Maar voorlopig zal ik waarschijnlijk een combinatie van debian met iets anders moeten gaan proberen denkik...

[ Voor 32% gewijzigd door MikeyMan op 25-11-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Laatst online: 06-05 07:43

didio

didio.nl

Meedio is de nieuwe versie van myHTPC

weinig tot niks..

Pagina: 1 2 3 Laatste