© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Net ff gevlogen met Animal, m'n 1e landing meteen goed, dat was ook de 1e landing in totaal die goed ging, was er wel trots op
Daarna ff gaan vliegen, hem de 1e keer meteen uit de lucht geknalt, ging goed dacht ik, totdat Animal in begon te komen
Al met al leuk potje gespeeld, zal van de volgende games etc ook screens maken (als dat build-in zit bij IL2, anders maar zo'n extern proggie gebruiken
[ Voor 89% gewijzigd door RedHat op 20-12-2002 22:26 ]
Verwijderd
Zit idd gewoon in IL-2...RedHat schreef op 20 december 2002 @ 21:01
als dat build-in zit bij IL2, anders maar zo'n extern proggie gebruiken).
"Print Scrn" en dan worden ze netjes in je IL-2 mappie gezet.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 22:40 ]
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
ken iemand mij een duidelijke uitleg geven?
want ik weet ongeveer wel waar ik ze in mot gooien
maar waar zitten die planes dan ?
wat moet ik waar naartoe slepen?
ik heb version 1,2
alvast bedankt
Ik wil vliegen, waarom ben ik de enige
Die Yak vliegt best wel lekker trouwens.
[ Voor 32% gewijzigd door RedHat op 21-12-2002 11:39 ]
Ik moet vandaag een computer fixen, dus voor 1700 CET kan ik niet. misschien moet je ff icq'en rond die tijd.
over AI planes: die kan je toevoegen door bepaalde codes toe te voegen aan je map in notepad. kijk anders ff op deze pagina van uberdemon
[ Voor 30% gewijzigd door ocf81 op 21-12-2002 12:46 ]
© ocf81 1981-infinity
Aanwezigen
- RedHat
- ocf81
Hoe kan ik joinen?
Reply hier even, met je nickname, en vanaf hoe laat je beschikbaar bent, de server gaat up om 2100 NL Tijd, ip word hierneergezet
score was iets van 12-3 ofzo (computer crashte een keer, dus uit de tabel kon ik het niet meer opmaken)
ik heb nog wat pics gemaakt (vooral toen ik op je aan het wachten was

Mooi hè?
Nog eentje: (die 2 kills waren in die 190A-8 met zware loadout een paar pics verderop, eigenlijk alleen maar omdat ik het toeliet door rechtdoor te vliegen)
Het aanvallen met de zon in de rug was RH geen fan van, ik wel
hier ben ik aan het opstijgen met een zware lading zodat RH nog een realistische kans heeft: (ik was gestart vanaf de startplek, dus niet van de baan)
Lowrider, of toch maar O fortuna?
flyby (over die text: shit happens while sleeping
Bjork - It's all so quiet
Vroemm Takatakatak. Just for show though (Maar het ziet er wel goed uit hè?)
Best laag nog, toch?
[ Voor 11% gewijzigd door ocf81 op 22-12-2002 03:07 ]
© ocf81 1981-infinity
tampert, kriminalpolizei
© ocf81 1981-infinity

Got Ya
Ik wil n's met 3 man spelen...
2 VSS 1
Zoiets als ik, Animal tegen ocf81 oid, dat ik een beetje mee kan kijken met animal.
[ Voor 32% gewijzigd door RedHat op 22-12-2002 10:32 ]
Verwijderd
ik kon sturmo weer helemaal opnieuw installen

Maar met 2 handen vliegen is toch wel erg wennen. Ben vooral een beetje gunnery aan het doen op bommenwerpers om weer een beetje normaal te leren richten.
jawel. name your time and place
Sierra : over het geluid -->
probeer eens nieuwe drivers.
over mikken --> probeer eens wat meer rudder te gebruiken als je dat nog niet doet. het helpt erg veel
© ocf81 1981-infinity
alleen nog die stick iets beter onder controle krijgen, en die tactics die ik probeerde uit te leggen beter gebruiken.
Als je daar zin in hebt kan je op www.simhq.com bij aircombat kijken. daar vind je weel info over tactics
© ocf81 1981-infinity
Richten gaat nu aardig, ben nu wat meer op dogfighten aan het toeleggen, speel nog wel met stall uit.. maar dat is de volgende stap (voor de rest alles wel aan)
ok, jij mag staks vliegen opnieuw gaan leren
stalls etc zijn gewoon onderdeel van de gameplay. zonder stalls kan je dingen doen die normaal gezien nooit kunnen.
BTW ,speel je zonder padlock?
© ocf81 1981-infinity

dat je dus nooit achter een ju87 moet gaan vliegen
over dat padlock, dacht het wel maar ik weet eigenlijk niet precies wat het is, alles behalve stalls en externals staat op realistic. (ik heb in campaign volgens mij wat makkelijkere settings gebruikt)
Flight instruction Chapter #3: Stalls&Spins
Uit een stall komen:
een stall is het wegvallen van de liftvector door een verstoorde luchtstroom langs je vleugels. Een stall kan leiden tot een spin als deze niet tijdig onder ogen wordt gezien danwel als er niet tijdig handelingen worden verricht om de controle over het vliegtuig weer in handen te krijgen. Op een vliegend vliegtuig zijn krachten van toepassing. elke kracht heeft een richting samen vormen deze een vector (bijv de trekkracht van de zwaartekracht of de tegengestelde kracht van de liftvector zoals veroozaakt door de vleugels)
Uit een stall komen doe je door hem aan te zien komen!
Wanneer je een stall al ziet danwel hoort aankomen ga je heel goed uit je doppen kijken.
Je moet dan kijken of je nog wel je plane in de richting ziet gaan waar ie volgens jou logischerwijs heen zou moeten gaan. Ook moet je heel goed luisteren naar dat schrapende geluid, als je het af en toe hoort kan je gewoon, doch voorzichtig, doorgaan. Je zit dan namelijk op de rand van je flight envelope. Als het continu door gaat moet je uit gaan kijken. Dan is er namelijk een stall in aantocht. als je je vliegtuig dan een andere richting op ziet gaan moet je ervoor zorgen dat je angle of attack - het verschil tussen je vliegrichting en de richting waar je neus heen wijst - niet te groot wordt. Dit doe je dus vooral door te kijken, aangezien WWII planes nog geen flightpathmarkers hebben. Je moet dan gaan tegensturen met rudder en roll om te voorkomen dat je in een spin komt en je snelheid weer op pijl zien te krijgen. Je snelheid op pijl krijgen is belangrijk aangezien je AOA dan in de meeste gevallen weer kleiner wordt, en een Stall wordt veroorzaakt door dit te te hoge verschil tussen de vliegrichting en de richting van de neus (en dus de vleugels) maar uiteindelijk moet dus die stroom langs je vleugels weer in orde komen. meestal door even te duiken.
om even samen te vatten:
• Hoor dat geluid van de verstoorde airflow, en let erop dat het niet te erg wordt.
• kijk naar de bewegingsrichting van je vliegtuig en bepaal of je ook in de richting vliegt die de bedoeling is (dat is niet persé de richting waar je heen wil. Je kan miscchien als een raket omhoog willen, maar dat kan op zo'n moment niet. Het is de richting waar je logischerwijs heen zou moeten gaan)
• als een stall begint, moet je er als de kippen bij zijn en actie ondernemen
• geef op het moment van een stall tegenstuur, en zorg ervoor dat je AOA verminderd wordt
Uit een spin komen
Uit een spin komen is lastiger. Een spin is bijna altijd het resultaat van het niet op tijd onderkennen van een stall danwel het gevaar van een stall! (bad airmanship)
een spin is het totaal verstoord raken vna de luchtstroom over meerdere sturingsvlakken (control surfaces) waardoor de richting van het vliegtuig niet meer te bepalen is.
als je eenmaal aan het tollen bent moet je er dus voor zorgen dat je weer recht gaat vliegen. je wilt dus dat je de airflow over de control surfaces hersteld wordt.
belangrijk is hietrbij te beseffen dat de motor een continue kracht uitvoert in de tegenovergetelde richting van de draairichting van de propellor (3e wet van Newton) deze kracht kan negative invloeden hebben op het herstel van de airflow in die zin dat het systeem waarschijnlijk moeite zal hebben zich te stabiliseren. om deze reden doe ik het gas van de motor in eerste instantie dicht.
ook ga ik volledig tegenstuur geven en probeer ik de neus naar beneden te krijgen Dit schakelt de zwaartekrachtvector zo gelijk als mogelijk met de richting waar de neus heen wijst (voortbewegingsvector). het nadeel is dat je dan wel zeer snel de grond nadert, maar het vergroot uiteindelijk de kansen voor een susccesvolle recovery. als dit tegensturen niet helpt kan je proberen met de motor het zaakje weer vlot te trekken door herhaadelijk kort vol gas te geven. De kracht van de propellor zal hierbij een verstoren effect kunnen hebben, maar deze neem ik dan maar voor lief.
houdt een spin tenslotte nog steeds aan, dan is het zaak tijdig te bepalen of het niet verstandiger is het vliegtuig te verlaten. Houdt er hierbij rekening mee dat het in een spin meestal langer duurt om te springen, en dat hoogte ook sneller dan normaal verloren wordt. (er is immers geen of zeer weinig lift) Als men onder de 700 meter komt, en er is geen zicht op een herstel zou ik aanraden te springen, aangezien je je chute boven de 250 meter moet deployen om een succesvolle sprong te maken
Spin recovery bestaat uit de volgende stappen:
• Gas op 0
• tegenstuur met zowel stick als rudder
indien dit alleen niet genoeg is:
• gas herhaaldelijk volledig opengooien en weer dicht doen (motor niet uitzetten! bij pull out heb je die zeker nodig!)
als laatste wil ik er ff bij zeggen dat kennig van enige natuurkunde bij dit verhaaltje wel erg handig is, maar ook voor het vliegen in IL-2 over het algemeen. (just like in real life)
Enkele links:
• definitie van vector
• natuurkunde geheungesteuntje
• wat engelstalige boeken over natuurkunde. Vooral Newtonian physics is interessant voor dit verhaal.
• uitleg over de werking van flaps en hun rol bij het verlagen van de stallsnelheid
P.S. Chapter #1: Take-off and climbing en Chapter #2: descent and landing zijn nog in productie
© ocf81 1981-infinity
een soort van mini Air Combat.
(BTW, ik ga de rest in het engels schrijven, want dan hoef ik het straks niet alsnog in het engels gaan schrijven asl het 17e zijn eerste niet nederlands sprekende lid krijgt, waar ik zou wel op zit te hopen)
• Chapter 1: Takeoff and climbing <Ik heb een beetje een Dûh factor hierbij>
• Chapter 2: descent and landing <Ik heb een beetje een Dûh factor hierbij>
• Chapter 3: Stalls & spins
• Chapter 4 tm 8: Basic combat (loops & scissors, tactical situation review, energy management en gunnery)
• Chapter 9 + 10: Team combat (formations en team tactics)
• Chapter 11: Engine management basics
• Appendices: Berevity codes etc.
[ Voor 17% gewijzigd door ocf81 op 24-12-2002 01:29 ]
© ocf81 1981-infinity
Het was alleen erg moeilijk om de enemy base te halen, met 3 Yak's achter je aan

[ Voor 17% gewijzigd door ocf81 op 24-12-2002 00:58 ]
© ocf81 1981-infinity
en de opvolger heet IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles en wordt ook wel FB genoemd (btw ik ga 1 Feb naar een preview van FB in rotterdam 1 van 30 ppl die een kaartje heeft weten te bemachtigen
meer info is te vinden op de volgende sites:
www.il2sturmovik.com
www.il2center.com/technika (algemene site met info)
http://home.attbi.com/~hwalther/FAQ.htm
http://www.sturmovik.com/ (site van Ian Boys, een centraal figuur in de IL-2 community)
http://ocf81.tripod.com/ de site van het 17th VFW het Luftwaffe squad van nederland (maar ze zijn ook op zoen naar buitenlanders uit de EU)
http://www.xs4all.nl/~vdlogt/1java/ het andere NL squad (vliegt vooral russen a.k.a. VVS)
www.il2center.com (vooral nieuwtjes over moddeling etc)
http://www.3dgamers.com/games/il2sturmovik/ (patches)
[ Voor 54% gewijzigd door ocf81 op 24-12-2002 01:41 ]
© ocf81 1981-infinity
Ik speelde n's op lan met clean install, en kreeg dat ook.
Gelukkig wist m'n medespeler dat ik net geformatteerd had, en gewoon IL2 geinstalleerd had (hij zat erbij), en snapte dus dat het bullsh*t was.
als ik het zo hoor ligt de moeilijkheids graad van deze game erg hoog of valt dat juist weer mee .
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Verwijderd

aan de andere kant, veel oefenen op internet hebben ze maar een paar seconden nodig om je vleugel eraf te krijgen
Verwijderd
klink leuk ik ga het gewoon eens proberenVerwijderd schreef op 24 December 2002 @ 15:02:
ik ga wel eens dogfighten en dan mensen meelokken.. zo ben ik wel eens 45 min achtervolgt door een gast
joystick is gelukkig geen probleem
je zal me helaas verlopig niet online zien
of er moet een wonder gebeuren (kpn die plotseling met een leuk bericht langskomt
Ik woon midden in de polder (nieuwveen anyone?) als je daar al meer dan 40kbps met een modem haalt is het een wonder (adsl /mxstream /isdn not available)Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 16:21:
lol, neem mxstream ofzo
maar er is hoop via bbnet kan ik dls nemen tis alleen duur 73 euro per maand (das veel voor een student
dus je weet het maar nooit opeens zie je in je scherm "You were shot down by Da_Drake"

------------------------------------
Merry Christmas and Happy New Year.
I wish you all the best!
Here are some screen shots of Beta testers:
Bill Johnson
Aaron Watson
Ilya Shevchenko
Jan Niukkanen
Ville Pitkanen
3 of them I post here directly with low resolution.

Good resolution and many other screen shots you may take here:
http://www.il2center.com/Media/12252002/Xmas.zip
http://home.attbi.com/~dennyshunk/Xmas.zip
http://www.cfspilots.50megs.com/il2fbxmas.htm
http://sturmoajosse.free.fr/images/Xmas.zip
Oleg Maddox
1C:Maddox Games
------------------------------------
Over de plaatjes..... De 2e ziet er ge-fotosoept uit...
Tot binnenkort...
He ik heb hem ook net weer installed, na het kijken van Pearl Harbor
Nou heb ik nog een vraagje. Is het verstandig om DirectX 9.0 te installen? En de P40 zat er niet in of wel

[ Voor 25% gewijzigd door Neejoh op 28-12-2002 16:28 ]
IIG zala jij dus in februari wel aan je trekken gaan komen met de P-40, P-51, P47 en later als patch: B-17, B-25. en de P-80 (wel de '47 versie als het goed is, niet de Korea versie)
BTW, wat is er fout met de Russische Yak's, MiG's en La(GG)'s? of wat dacht je van die oerdegelijke Bf109 of FW190? zijn echt heel fijne vliegtuigjes
Het volgende TO wat waarschijnlijk gemoddeleerd gaat worden is het midddelandse zee gebied(MTO): malta, noord afrika, griekenland, italie (hoop ik, kan ook apart gedaan worden)
© ocf81 1981-infinity
Ik doe deze game al sinds een paar week na release (met tussen poses maar ok), en lukt aardig. Maar heb je mij ooit al eens online gezien? Nope... Dus wees vooral niet bang.
Verder heb ik ook helemaal niet gezegt dat die planes van de USSR en Germany kut zijn, ik vlieg er graag mee, maar ik zou 'liever' vliegen in een RAF/USAAF plane... Dan heb je ook niet (lijkt me) die fucking kutstemmen van die russen die engels nadoen in de planes

[ Voor 10% gewijzigd door Neejoh op 28-12-2002 23:41 ]
ik heb meer wat tegen het soort ppltjes uit deze thread (NFS4 en AceMan)
die voordat ze IL-2 vlogen dus een beetje aan dat (door mij oh zo gehate) stereotyp voldoen. er zijn er in de IL-2 community nog steeds veel die zich zo gedragen, en daar krijg ik langzaam aan een beetje een hekel aan te krijgen, al kan ik mijzelf daardoor wel een beetje in de Luftwhiner hoek zetten.
BTW, ooit eens 1.2ov geprobeerd? je kan vast wel ergens russisch aandoende voiceovers krijgen als je een hekel hebt aan dat russisch geklep.
(kijk daarom vlieg ik ook LW. Je kan gewoon meeluisteren, maar het is meer een secundaire reden)
BTW, dat jij graag USAAF c.q. RAF vliegt vind ik best. kan ik weer meer ppl afslachten
Maar als je interesse hebt in vliegen: we houden zo nu en dan open flights waar iedereen mee mag doen (als je skilled genoeg bent kan je ook met gewone trainingsvluchten meevliegen, maar we hebben liever geen newbies die onze trainingen verstoren met van die leuke crashes in het vliegtuig dat voor ze staat omdat ze niet weten dat dat ook nog kon)
[ Voor 34% gewijzigd door ocf81 op 29-12-2002 00:01 ]
© ocf81 1981-infinity
http://forums.frugalsworl...ead.php?s=&threadid=35135
http://www.simhq.com/simh.../Forum35/HTML/016360.html
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Net een "echte" speelfilm
Maareh.... er zijn trouwens weer nieuwe FB pics... van 27 dec.
Andere dan die al eerder gepost zijn.
Zie hier
Dat filmpje is zeker de moeite waardVerwijderd schreef op 29 december 2002 @ 00:51:
Dat filmpie is idd de moeite meer dan waard.
Schamen doe ik me ook niet hoorocf81 schreef op 28 december 2002 @ 23:51:
Je hoeft je noiet te schamen ofzo)
ik heb meer wat tegen het soort ppltjes uit deze thread (NFS4 en AceMan)
die voordat ze IL-2 vlogen dus een beetje aan dat (door mij oh zo gehate) stereotyp voldoen. er zijn er in de IL-2 community nog steeds veel die zich zo gedragen, en daar krijg ik langzaam aan een beetje een hekel aan te krijgen, al kan ik mijzelf daardoor wel een beetje in de Luftwhiner hoek zetten.
BTW, ooit eens 1.2ov geprobeerd? je kan vast wel ergens russisch aandoende voiceovers krijgen als je een hekel hebt aan dat russisch geklep.
(kijk daarom vlieg ik ook LW. Je kan gewoon meeluisteren, maar het is meer een secundaire reden)
BTW, dat jij graag USAAF c.q. RAF vliegt vind ik best. kan ik weer meer ppl afslachtenik vlieg het liefst via HL op servers met full real + padlock, en bne recentelijk ook full real gaan vliegen, wat na wat gewenning toch best leuk bleek te zijn. (alleen is dat targets spotten zo verdomde lastig)
Maar als je interesse hebt in vliegen: we houden zo nu en dan open flights waar iedereen mee mag doen (als je skilled genoeg bent kan je ook met gewone trainingsvluchten meevliegen, maar we hebben liever geen newbies die onze trainingen verstoren met van die leuke crashes in het vliegtuig dat voor ze staat omdat ze niet weten dat dat ook nog kon)
Ik heb alleen al een maand of 3 geen games meer gedaan op de PC omdat ik een XboX heb, en dat imo beter/leuker gamen is.
Aangezien IL2 niet op de XBoX is (helaas
Heb zelf de gewone 1.2 draaien nu, dus zal de ov versie gelijk even te downloaden zetten. Thnx voor de tip!
En wat je aanbod betreft om even mee te vliegen, sorry

[ Voor 5% gewijzigd door Neejoh op 29-12-2002 02:49 ]
En jullie enig idee waar dit op slaat

[ Voor 42% gewijzigd door Neejoh op 29-12-2002 03:05 ]
Nog wat leuke pics
3 bombers, 2 escorts

On the bomb run!

[ Voor 6% gewijzigd door Animal Mother op 29-12-2002 10:56 ]
BTW: X-Box is idd wel leuk, maar die spellen zijn zo ontiegelijk duur. ik koop er hooguit 2 à 3 per jaar. ik wacht momenteel op Halo 2 en ook wil ik wel eens een mecha game op de xbox spelen. (ben deze vakantie helemaal verslingerd geraakt aan Starsiege, dat is een van de weinige games die op deze computer draait)
© ocf81 1981-infinity
Aahocf81 schreef op 29 December 2002 @ 11:54:
condensstrepen worden boven de 7000 meter gevormd. Als je heel hoog gaat vliegen (boven de 8000 meter) zouden ze vrij dik moeten zijn.
BTW: X-Box is idd wel leuk, maar die spellen zijn zo ontiegelijk duur. ik koop er hooguit 2 à 3 per jaar. ik wacht momenteel op Halo 2 en ook wil ik wel eens een mecha game op de xbox spelen. (ben deze vakantie helemaal verslingerd geraakt aan Starsiege, dat is een van de weinige games die op deze computer draait)
XboX heeft inderdaad wel erg dure games, dat is het grote nadeel van die consoles...
© ocf81 1981-infinity
© ocf81 1981-infinity

[url="http://home.kabelfoon.nl/~jjvds/grab0001.jpg"]

[url="http://home.kabelfoon.nl/~jjvds/grab0002.jpg"]

Zelfgemaakte nederlandse "kentekens" naar aanleiding van onderstaande pic:

Ik moet de skin nog wat bijwerken, bij de staart. Daar valt namelijk de zwarte rand om het oranje buiten het vliegtuig.
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
wij vliegen met duitse markings. vroeger toen het 17th VFW nog DTSS was hadden we ook een tijdje deze markings, maar ze zijn lastig te maken IMO. vooral de staart.
© ocf81 1981-infinity
© ocf81 1981-infinity
ik heb het gevoel alof ie dit topic kan gaan verzorgen
© ocf81 1981-infinity
Hit damage (flak):

D-day:

Landings lichten:

Hebben zich niet meer mensen aangemeld? RedHat toch al wel, of vergis ik me?
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 13:28 . Reden: Lastige spatie van the forum is down. ]
© ocf81 1981-infinity
Misschien heeft het met de leeftijd te maken? Hij is namelijk nog maar 15 jaar oud volgens zijn icq profile. (in de zomer kan ie al gaan meelopen misschien, als ie zin heeft)
© ocf81 1981-infinity
kijk maar eens op www.simhq.com voor tactics, en ga op zoek naar tactics.
[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 05-01-2003 21:26 ]
© ocf81 1981-infinity
© ocf81 1981-infinity
Vraagje wat is ongeveer de gemiddelde leeftijd van jou clan.En wat zijn de voorwaarder om te joinen.ocf81 schreef op 06 januari 2003 @ 00:42:
Wat jij wil leren hebben wij (veelal) al geleerd. Wij kunnen je op zich best trainen en nuttige tips geven. Natuulijk zal het lastig blijven in het begin, wij kunnen immer niet jou vliegtuig voor je besturen. Maar na een maand of 2-3 kan je als het goed is gewoon meedraaien qua skills. Verder is het zo dat je bepaalde dingen sneller leet al wij kunne toekijken. alleen moet je wel 16 zijn, of dat snel worden. In het verleden zijn er veel (veelal jongere) mensen geweest die niet de verantwoordelijkheid op te brengen er elke week minstends een keer te zijn en ook gewoon andere clans erop na houden. Dat leidde tot een tekort aan interesse. Daarom hebben wij een minimum leeftijd. maar als jij denkt dat jij de benodigede dedication hebt en aan je verantwoordelijkheden (Op tijd en regelmatig komen; Serieus vliegen e.d.) aankan ben je nu ook al welkom
De rules staan hier : http://ocf81.tripod.com/ -> Membership rules
tampert, kriminalpolizei
Maar als je tegen anderen speelt leer je het echt veel sneller. Zeker als iemand bereid is om je wat op weg te helpen, en je ook niet continu uit de lucht te knallen. Want dat is wel frustrerend, als je gewoon geen enkele kans krijgt en rsi krijgt van het op refly drukken.
Hmm, 31 inmiddels. Tja, dodelijk wordt je als je veel knoppen op je stick hebt en heel wat uurtjes achter je. Ocf en Harpy herinneren zich vast nog de tijd dat ze me gewoon uit de lucht konden plukken. Dat is nu een jaar geleden en gemiddeld 2 uur per dag. Het gemiddelde aantal uren is gestaag gedaald. Ik ben begonnen met 5 uur per dag online dogfighten.Animal Mother schreef op 06 January 2003 @ 12:17:
Gemiddele leeftijd ligt rond de 20 denk ik. De jongste is 17 (ik), en oudste is 30 geloof ik
Verwijderd
Ik ben 25, dat brengt je gemiddelde toch weer wat omhoog.Animal Mother schreef op 06 januari 2003 @ 12:17:
Gemiddele leeftijd ligt rond de 20 denk ik. De jongste is 17 (ik), en oudste is 30 geloof ik
gemiddelde is dan 22.75
[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 06-01-2003 18:08 ]
© ocf81 1981-infinity
Maar is leuk om te horen dat er ook wat ouderen in zitten heb twee jaar geleden in een day of defeat clan gezetten en daar was de leeftijd max 16 en dan merk je wel het verschil in speel wijzen.
Verwijderd
Ik wil ook best online vliegen maar ik wil gewoon wat meer ervaring hebben ..
ik ben wat beter geworden datwel ...opstijgen gaat makkelijker en landen gaat ook wel kan nog beter en grondoelen strafen gaat prima..alleen nog niet zoveel ervaring met dogfights
kom eens kijken op http://ocf81.tripod.com/
(BTW, de regels zijn geen wetboek tenzij je ze keer op keer overtreed)
© ocf81 1981-infinity
kan je een paar movies zien die erg goed zijn om wat van te leren. helaas alleen voor braadbanders want het festijn begint bij 17 mb (er is er ook een van 65)
je moet de avi's hebben
© ocf81 1981-infinity
ik heb de demo gespeelt (na ja ik speel em nog) en ben onder de indruk ziet er erg mooi uit . trouwens het eerste spel waarin ik echt voelde dat zo'n oud duits kreng als de echte vliegt (BF 109 rulez
aanschaffen doe ik wanneer de forgotten battles uitkomt voorlopig oefen ik met de demo .
controls vallen me erg mee alles op realistic en vliegen gaat tot nu toe prima
opstuigen en landen gaat prima ,en bombers neerhalen is ook geen probleem
(alleen in leven blijven dan wanneer je erachter hangt
maar moet nog beter leren mikken .
ik hoop over een paar maanden dsl te hebben dan wil ik best wel een keertje meetrainen kijken of ik het een beetje kan
In WWII waren de meeste aces piloten die de eerste 20 missies gewoon meer geluk hadden en overleefden. zo konden ze meer ervaring opdoen.
© ocf81 1981-infinity
Ik wil eerst 100% zeker zijn van wat ik wil, trainingen etc, zodat ik the 17th niet zomaar laat vallen om een of andere lullige reden. Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik m'n tijd eraan kan besteden, zodat frustraties voorkomen worden.
Je bent helemaal vrij in je keuze natuurlijk
IIG wel verstandig dat je het zo aanpakt, voorkomt iig irritaties e.d. (vooral een slechte naam binnen de wing als je wel weer serieus mee wilt doen)
© ocf81 1981-infinity
alles was nog heel inclusief de propellor helaas was de poging om daarna weer op te stijgen mislukt en eindigde met me vliegtuig op ze kop en een vleugel minder.
ik heb een pic ervan maar niet bij me (ik zit op me stage)
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd

En een plaatje :)!

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 09:46 ]
Alcyone is bij ons weg gegaan omdat hij het niet zo leuk vindt om op de full real + padlock te vliegen (dus setting realistisch met de optie no padlock uitgeschakeld)
soms hebben we ook externals, maar dat is dan eigenlijk alleen voor de screenies.
© ocf81 1981-infinity
All things move towards their end
en ja ik kan goed vliegen.. alleen moet ff het spel kennenlernen
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!
Ben benieuwd waar je dat uit hebt afgeleid. Was het van de IL2 demo of een vliegtuig-spel?Hyp3rman schreef op 08 January 2003 @ 12:41:
hey ik wil mee doen in je squad, alleen ik moet il-2 nog ff kopen![]()
en ja ik kan goed vliegen.. alleen moet ff het spel kennenlernen
© ocf81 1981-infinity
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!
Dit topic is gesloten.