Op donderdag 18 juli 2002 21:03 schreef JvS het volgende:
[..]
Het vergelijken van HlpDsk en en users, waarbij users een ban kregen en HlpDsk niet, lijkt mij onmogelijk. Ondertussen heb ik best wel een aantal posts gezien, maar eigenlijk nog nooit dat in een post vermeld staat dat een user een ban heeft gekregen (wel een OW). Grotendeels wordt dit (lijkt mij) door door de crew en de betreffende persoon, niet openbaar, afgehandeld.
Een welles-nietes discussie, grotendeels gebaseerd op de ideeen die je hebt, zal dus blijven.
Het lekker 'vermaken' met hun macht lijkt mij dat de mod's niet doen. Hoe beter een user zich aan de regels houdt, des te makkelijker een mod kan zijn. Houden users zich niet aan de regels, dan moet een mod ook 'strenger' optreden, omdat het anders de spuigaten uit kan lopen.
Feit blijft dat GoT de afgelopen tijd flink gegroeid is met nieuwe users; absoluut gezien zijn er dan ook meer mensen die zich niet aan de regels houden; discussiepunten over moderatie komen dus vaker voor. Relatief gezien blijft deze groep echter klein.
Het valt me dan ook op dat aan de kwaliteit van de mods in LA getwijfeld wordt, gebaseerd op een paar posten, terwijl zij juist ontzettend veel posten goed modereren, wat niet genoemd wordt.
Daarnaast beargumenteren mod's hun moderatiebeleid en hun beslissingen over het algemeen goed in LA, desgevraagd. Van users is dit niet altijd te zeggen; argumentatie ontbreekt in een hoop gevallen en op de poststijl is een en ander wel aan te merken.
Terecht ook dat een mod zijn collegamod niet openlijk volledig afvalt indien deze een verkeerde beslissing heeft genomen; hooguit zal hij of zij beargumenteerd zeggen dat
hijof zij het er niet mee eens is. Een openlijke 'afmaking' van een mod door collega's zorgt voor een onhoudbare positie van deze persoon; beter is dat achter de schermen even stevig 'gediscussieerd' wordt.
Kortom, het moderatiebeleid is naar mijn idee zo slecht nog niet. Het lijkt slechter dan 'vroeger', omdat meer meer ogenschijnlijk dubieuze zaken naar voren komen (omdat er meer gebruikers zijn), maar dit is naar mijn idee schijn.