waarom RAID bankmerken zo laag???

Pagina: 1
Acties:

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:38
gisteren kreeg ik m'n 2 gloednieuwe 30 Gb IBM Desktar 75 GXP ATA100-drives binnen. Heb ze meteen aan me RAID controller op de KT7-RAID gehangen, striping array gemaakt en windows Millennium erop gezet.

Daarna heb ik Sandra erop gezet en ff gebenchmarkt. Nou, dat viel me behoorlijk tegen! Ik haalde 19000, en na defragmenteren ongeveer 23000.

wat is dit nou voor flutscore! dit haalt 1 zo'n schijf al bijna!
ik heb trouwens wel de nieuwste Highpoint drivers geinstalleerd, nog geen VIA drivers.

Zijn er mensen die nuttige tips voor mij hebben?

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

kijk maar eens op www.hardwareinfo.net

daar staat er net een stukkie over geschreven (ook over ombouwen) en als je maar 2 schijven hebt is de performance niet heel veel groter. Er komt nogal wat rekenwerk bij kijken, en dus niet veel sneller dan 1 schijf.

• f1r3b4ll
nou, dan snap ik niet waarom die andere gasten zulke hoge scores halen met hun RAID-config! die lui hebben bijna allemaal dezelfde schijven als ik!

O ja, dit was de URL van die topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/49542

help! i want speed!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Welk bios gebruik je en welke driver voor de hpt370?
Zelf gebruik ik nu het LU103 bios en 1.03 drivers van highpoint. Dat was al een hele verbetering to de oude drivers/bios.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Ik heb een RAID-0 met 4x30GB IBM (zelfde als jij) op een Promise Fasttrak-100, maar ik heb nog geen enkel goed test progje kunnen vinden voor onder NT. Waar kan ik die vinden??

Volgens Nero (lekker test progje...*NOT*) haal ik > 80 MB/sec :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• f1r3b4ll
je moet gewoon HD Tach gebruiken. is veel betrouwbaarder dan bijv. Sandra.

ik heb ff m'n BIOS geflasht, dus ook de HPT370 versie 1.03, en nu haal ik wel 45000 bij Sandra!!! ik zal es ff wat screenshots posten in een nieuwe topic. Stay tuned!!!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:18
Waar kan ik een nieuwe bios voor mijn hightpoint 368 pci udma kaart halen?
drivers vind ik wel op de highpoint site maar bios?

En hoe krijg ik zo'n ding erop?

• f1r3b4ll
ik heb ff voor je gezocht, hier kan je ze halen: http://www.highpoint-tech.com/368drivers.htm.

het zipje gewoon ff uitpakken en dan de windows driver ff updaten (ik neem aan dat je weet hoe dit moet, ik ga het niet uitleggen).

O ja, mijn probs zijn opgelost, kijk maar op de volgende topic:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/55027

• f1r3b4ll
ow, bios ;-) had niet goed gekeken, moment please...

Pagina: 1