Ge-force 4 ti 4200 ervaringen Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.602 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m'n XFX 64Mb een beetje lopen overclocken, maar dat heeft echt geen zin met mijn systeem (Tbird 900)

3DMark2001 SE:
6636 punten bij 250/513
6850 punten bij 280/585

Aangezien het overclocken zo weinig uitmaakt, heb ik de kaart niet nog verder overclockt. Ik kan hem natuurlijk op het randje van stabiel/instabiel clocken, maar veel maakt dat niet uit. Spaar ik liever m'n kaartje.

Als ik over een tijdje een snellere cpu/mobo/mem heb, wordt het natuurlijk wel weer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier iemand ervaring met deze kaart:
Point-of-View GeForce 4 Ti 4200 Special Edition?
Het is een opgefokte Ti 4200 met 3.3 ns geheugen.
Er staat een test op [url="http://www.hardware.info"]www.hardware.info[/url]

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/reviews/000298-09.png
Zoals gezegd kregen we de Point-of-View videokaart zonder extra koeling overgeklokt van 250 / 550 MHz naar maar liefst 315 / 620 MHz. Met deze instelling weet de Point-of-View GeForce 4 Ti 4200 nog een hogere 3D Mark 2001 score te behalen dan een niet overgeklokte GeForce 4 Ti 4600 videokaart.
Ik zag deze kaart voor ¤ 188,- in de Pricewatch.
PS: ik heb niks temaken met [url="http://www.hardware.inf"]www.hardware.info[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34
Op donderdag 25 juli 2002 21:57 schreef RSP het volgende:
**Question**

ik heb een Gainward GF4 ti4200 (128mb golden sample)
nix oc'ed en dat soort spul maar toch haal ik in spellen
als diablo maar rond de 40 fps... iemand een idee
waar het aan kan liggen? FSAA staat iig al uit.
Dat is vrij normaal met diablo, het is spel is in principe ook gemaakt voor glide en loopt met een V3 beter dan met een ti4200 icm d3d

als je bv bijna alleen ut en lod speelt is een v5 gewoon de beste kaart die je kunt krijge

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Laatst online: 07-03 15:22
dubbel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die 3dmark2001 scores is nu vaak de cpu de bottleneck en niet de vga kaart.

Ik had mijn fsb 4mhz verhoogd en haalde ca 260 pnt meer.
Ik heb helaas geen pci divider en kan zo dus ook nooit een fsb boven de 145 halen omdat dan de pci bus en de agp bus beginnen te zeiken.

Toch maar ff opletten bij de aanschaf van een nieuw mobo- tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 21:34
ja idd, dit heb ik ook met mijn mobo

als ik de onboard video gebruik ipv de ti4200 loopt ie stabiel op 150fsb en geeft fouten met 155fsb(met default vcore)

maar wegens gebrek aan dividers moet ik nu noodgedwongen met 140fsb draaien :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:22
heb sinds vorige week mn nieuw pctje (specs hieronder), kheb echter probs met mn gainward geforce 4 Ti 4200 64 mb (ultra 650). Directx 8.1 werkt namelijk niet. als ik tests doe via dxdiag, verloopt de test via direct x 7 perfect, maar de test via 8.1 kan echter nooit opgestart worden. Ook pc spellen die directx 8.1 gebruiken gaan niet (gta3 kan ik niet opstarten). kaartje testen met 3dmark lukt ook niet, programma valt steeds uit, ook een direct x error.
zijn er nog mensen met dit probleem ?? zoja hebben jullie dit gevonden.
Als je een Geforce 4 ti 4200 koopt mag je toch wel verw8en dat direct x werkt niet !!

ik heb de nieuwste drivers van gainward.com afgehaald en geinstaleerd, ook de laatste nieuwe detonator driver zijn geinstalleerd.
help plz :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds verledenweek een Abit Sulvero gf4 Ti 4200 64ddr, loopt standaard op 250/500 met biosupdate die op de cd stond en heb de kaart al kunnen OCen tot 300/610
3d mark 2001 se 10346 punten en word 52 graden stressed met standaard cooler,geen memorycooling

ik heb nu ook een enermax voeding van 431watt besteld en een termaltake gf4 cooler+memorycooling,ben benieuwd of ik het beestje nog verder kan OCen dan,met wat meer power in me kast :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben nu aan het kijken welke kaart ik wil. Voor mij speelt de tv out een grote rol. Zo moet i wel fullscreen op de tv komen met divxjes. Ik heb de aopen kaart met vivo op het oog 128mb, kan je met zijn tv out full screen films kijken en hoe ziet het er dan uit? Ik heb nu een mx400 en met chrontel 7007 en heb dus of balken of het beeld is onrustig(met tv tool). Dat wil ik dus niet meer.

Wat zit er verder allemaal bij deze kaart, dvi convertor? En aan software?

Ps. kan deze kaart voor 210 euro kopen, is dat een goede prijs?

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 21:38 schreef Def_P het volgende:
Ik ben nu aan het kijken welke kaart ik wil. Voor mij speelt de tv out een grote rol. Zo moet i wel fullscreen op de tv komen met divxjes. Ik heb de aopen kaart met vivo op het oog 128mb, kan je met zijn tv out full screen films kijken en hoe ziet het er dan uit? Ik heb nu een mx400 en met chrontel 7007 en heb dus of balken of het beeld is onrustig(met tv tool). Dat wil ik dus niet meer.

Wat zit er verder allemaal bij deze kaart, dvi convertor? En aan software?

Ps. kan deze kaart voor 210 euro kopen, is dat een goede prijs?
Als je TV-out belangrijk vindt, moet je erop letten dat er een conexant CX25871 chip op zit, zie [url="http://tvtool.info/go.htm?http://tvtool.info/english/tvchips_e.htm"]TV-Tool Test[/url]

Ik heb zelf de XFX 4200 64Mb :P en daar zit die chip op. Ik vind het beeld dat ik krijg erg strak. Geen balken, anti-flikker en text-enhance. Je kan hem ook op 720x480 en op 768x576 laten draaien.

Je moet wel opletten, want die conexant chip zit maar op een paar kaartjes, de meeste kaartjes hebben een philips chip. De ViVo kaartjes hebben volgens mij allemaal een philips chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 23:38 schreef MantaManta het volgende:

[..]

Als je TV-out belangrijk vindt, moet je erop letten dat er een conexant CX25871 chip op zit, zie [url="http://tvtool.info/go.htm?http://tvtool.info/english/tvchips_e.htm"]TV-Tool Test[/url]

Ik heb zelf de XFX 4200 64Mb :P en daar zit die chip op. Ik vind het beeld dat ik krijg erg strak. Geen balken, anti-flikker en text-enhance. Je kan hem ook op 720x480 en op 768x576 laten draaien.

Je moet wel opletten, want die conexant chip zit maar op een paar kaartjes, de meeste kaartjes hebben een philips chip. De ViVo kaartjes hebben volgens mij allemaal een philips chip.
En die philips chip wordt niet goed ondersteund door tv tool, dat begreep ik ook uit die site. Maar wat ik dus moet weten is of ik die philips dus wel balkloos kan krijgen. Daarom wil ik graag weten wat die philips doet met tv tool, en zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43
je kan met overlay instellingen van de detonaters het beeld full screen krijgen no prob...
heb zelf ook Aeolus (AOpen ti4200) en werkt prima... vind de beeld kwaliteit ook prima maja ben maar een leek dus ben misschien al (te) gauw tevreden :P
Maar zoals ik t zie is t perfect iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 juli 2002 05:56 schreef Snowdog het volgende:
je kan met overlay instellingen van de detonaters het beeld full screen krijgen no prob...
heb zelf ook Aeolus (AOpen ti4200) en werkt prima... vind de beeld kwaliteit ook prima maja ben maar een leek dus ben misschien al (te) gauw tevreden :P
Dat kan idd wel, maar met TVtool ziet het er wel iets beter uit. Waarom weet ik niet, maar is zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
naja iig werkt TVtool ook prima bij mij dus da's ook geen prob maja gebruik t eigenlijk nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op 29 juli 2002 @ 05:56:
Ahh, met de overlay instellinmg het TV beeld zonder die zwarte randen..?
Leg eens uit als je wilt, hoe ik dat voor elkaar krijg. Hier gaat dat niet echt.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat helpt is de detonator van tvtool downloaden: http://tvtool.info/2942xp.zip
Dat is versie 29.42 en dan kan je ook zonder tvtool 768x576 en 720x480 draaien.

Als je dan vervolgens bij 'Additional GeForce4 Ti 4200 Properties' kijkt en dan onder het tabje 'Overlay Controls' dan zie je 'Video Mirror Controls...' staan. Daar kan je als je 'Clone' aan hebt staan, instellen dat je tv op fullscreen moet.

Als je dit nou allebei doet, heb je geen zwarte balken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Laatst online: 29-05 22:54
ik heb dit probleem

[g4 ti 4200] probs, loopt vast

weet iemand er een oplossing voor?

groot dank aan degene die me hiermee helpt _/-\o_

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei! Ik heb eindelijk mn GF 4 binnen(al sinds maandag nu pas tijd ommet te posten :D) en dat moest ik ff kwijt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Niet online
lord-evil schreef op 28 juli 2002 @ 16:06:
heb sinds vorige week mn nieuw pctje (specs hieronder), kheb echter probs met mn gainward geforce 4 Ti 4200 64 mb (ultra 650). Directx 8.1 werkt namelijk niet. als ik tests doe via dxdiag, verloopt de test via direct x 7 perfect, maar de test via 8.1 kan echter nooit opgestart worden. Ook pc spellen die directx 8.1 gebruiken gaan niet (gta3 kan ik niet opstarten). kaartje testen met 3dmark lukt ook niet, programma valt steeds uit, ook een direct x error.
zijn er nog mensen met dit probleem ?? zoja hebben jullie dit gevonden.
Als je een Geforce 4 ti 4200 koopt mag je toch wel verw8en dat direct x werkt niet !!

ik heb de nieuwste drivers van gainward.com afgehaald en geinstaleerd, ook de laatste nieuwe detonator driver zijn geinstalleerd.
help plz :?
Ik heb precies hetzelfde gehad en er is eigenlijk een heel eenvoudige oplossing voor. Zet je direct3d uit in dxdiag en zet em na de reboot weer aan en als het goed is zou ie nou wel de test en 3dmark2001 se moeten doorlopen. :)

Bij mij was het ook een gainward trouwens. Ik heb meer gehoord dat dit gebeurde bij gainwardkaarten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Verwijderd schreef op 28 juli 2002 @ 01:04:
Heeft er hier iemand ervaring met deze kaart:
Point-of-View GeForce 4 Ti 4200 Special Edition?
Het is een opgefokte Ti 4200 met 3.3 ns geheugen.
Er staat een test op [url="http://www.hardware.info"]www.hardware.info[/url]

afbeelding[...]

Ik zag deze kaart voor ¤ 188,- in de Pricewatch.
PS: ik heb niks temaken met [url="http://www.hardware.inf"]www.hardware.info[/url]
Deze heb ik net besteld voor inderdaad. E188 binnen een uur bevestigingsmail, en heb net geld overgemaakt. met een beetje mazzel zaterdag met de PTT mee :)

Zal dan m'n oc results ff posten :)

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 17:02:
Wat helpt is de detonator van tvtool downloaden: http://tvtool.info/2942xp.zip
Dat is versie 29.42 en dan kan je ook zonder tvtool 768x576 en 720x480 draaien.

Als je dan vervolgens bij 'Additional GeForce4 Ti 4200 Properties' kijkt en dan onder het tabje 'Overlay Controls' dan zie je 'Video Mirror Controls...' staan. Daar kan je als je 'Clone' aan hebt staan, instellen dat je tv op fullscreen moet.

Als je dit nou allebei doet, heb je geen zwarte balken :9
Nou,
dat werkt niet dus. Gewoon zwarte balken zoals altijd.

Die driver is ook alleen voor Conexant TV-uit chips.
Op mijn kaart met de ViVo chip erop van Philips, werkt alleen TVtool als je echt vol TV beeld wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Hooi jij hebt toch ook een Aeolus ti4200???
iig als je die hebt werkt t prima met overlay crap want ik heb die kaart ook en ik krijg t gewoon ez go full sreen (of elk ander formaat :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fullscreen is het probleem niet.

NVidia heeft in haar 'wijsheid' besloten dat als de desktop op de TV verschijnt, de taakbalk volledig zichtbaar moet blijven. Aangezien een TV de uiterste rand van het beeld weglaat, betekent dat automatisch dat een filmfragment afgespeeld via de TV uit niet helemaal beeldvullend is.

Het valt wel misschien netjes binnen het deel van de buis dat je ziet op een TV, maar het is gewoon kleiner dan het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik zou Vsync willen aanhebben onder direct3d, heb de laatste official drivers, maar alleen voor OpenGL is die optie beschikbaar, tweakprogsels wil ik niet aangezien de laatste keer dat ik rivatuner gebruikte ik AA niet meer in werking kreeg, dus al iemand weet of het handmatig aan te passen is in regedit of als er een vsync only progje bestaat, met de search vond ik een handtweak (regedit) van één van de modjes, maar die doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt dit progje eens proberen.
(Vandaag is de link naar de 1170 versie naar een kapot bestand. Zal wel tijdelijk zijn.)

http://www.mitzimartin.net/atuner/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
De nvidia bios-editor werkt wel maar niet helemaal. Als je de memoryclock aanpast onthoudt die dat , maar de core-clock onthoudt die niet. Meer mensen opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
waar is die dvi aansluiting eigenlijk voor, afgezien van dat je er een extra monitor op kan aansluiten? Is het beeld beter als je je standaard monitor er op aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michali schreef op 01 augustus 2002 @ 21:03:
waar is die dvi aansluiting eigenlijk voor, afgezien van dat je er een extra monitor op kan aansluiten? Is het beeld beter als je je standaard monitor er op aansluit?
Nee, die is voor je digitaal TFT-schermpje. Wordt het beeld op een TFT beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
t valt me nou wel op dat dit topic stilvalt. schijnbaar hebben de mensen die op de Ti4200 zaten te wachten 'm nu allemaal wel gekocht. Ik ook, mooi ding _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft een ti4200 nu ook twinview of nview, dwz kan je tegelijkertijd op je tv een dvd afspelen en op je monitor werken of er twee monitoren op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
yup dat heeft die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Laatst online: 10-09 14:22
Ik heb een Ti-4200 van Leadtek even gehad. En vondt het een slechte kaart. Gewoon omdat je geen verschil merkt met een Geforce3. Hij wou geen enkele driver instaleren, de kaart werdt vreselijk heet. (Echt als je een uurtje Quake III ging spelen, en daarna direct de hand op de kaart, dan heb je daar de hele dag last van).

Het kan aan mij liggen of niet, ik heb een slechte ervaring met een Ti-4200.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik wil een XFX GF4 64MB ddr kopen, maar merk je ook verschil met een 128?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Heb de Leadtek. Het viel me op dat de heatspreader aan de achterkant wat losjes zat... Opgelost door er twee gordijnhaken op te schuiven, die de boel stevig vast klemmen :)
Ja, waar die dingen al niet goed voor zijn (naast het ophangen van gordijnen dan :P )

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Julllie hebben me overtuigd. De strijd tussen de rad 8500 en de gf4ti4200 is gestreden. Mijn Aopen gf4ti4200 is onderweg. Morgen (als de UPS bezorgt) of maandag is hij hier. Ik zal mijn ervaringen laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
ik heb de XFX GF4 TI4200 128MB DDR bestelt, komt dinsdag/woesndag aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
ik zit er over te denken om een gf4 ti 4200 te kopen. maar hoe zit het nou met .ns van het geheugen? hoe hoger hoe beter, ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

duncanvdlinden schreef op 03 augustus 2002 @ 00:05:
ik zit er over te denken om een gf4 ti 4200 te kopen. maar hoe zit het nou met .ns van het geheugen? hoe hoger hoe beter, ofzo?
Nee, hoe minder ns hoe hoger het geheugen te clocken (1/ aantal ns *1000 = Mhz. Mhz*2 = Mhz in DDR)

Ik zit zelf te twijfelen tussen de Prolink Pixelview Ti4200 64MB en de Leadtek Ti4200 64MB. Wat zijn nou precies de verschillen behalve dat de Leadtek betere koeling standaard erop heeft zitten?
Ik ben een maandje op vakantie geweest, dus wat er in die tijd aan info is bijgekomen heb ik een beetje gemist, toen ik wegging was de Leadtek wat hoger te clocken en waren de standaardclocks en features gelijk volgens mij...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

RSP schreef op 25 juli 2002 @ 21:57:
**Question**

ik heb een Gainward GF4 ti4200 (128mb golden sample)
nix oc'ed en dat soort spul maar toch haal ik in spellen
als diablo maar rond de 40 fps... iemand een idee
waar het aan kan liggen? FSAA staat iig al uit.
Diablo |:(

Man, dat speel je vloeiend op een PII 300 met een Matrox G200 kaart. Diablo is helemaal geen 3D-spel, gewoon platte 2D met een heel klein beetje 3D-saus.....

Frames-rates zeggen daarom dus niks in dit spel, wat telt = draait het voor je gevoel soepel of niet soepel. Kan me bijna niet voorstellen dat Diablo/Diablo2 stottert bij jou....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deorgere schreef op 02 augustus 2002 @ 14:33:
Ik heb een Ti-4200 van Leadtek even gehad. En vondt het een slechte kaart. Gewoon omdat je geen verschil merkt met een Geforce3. Hij wou geen enkele driver instaleren, de kaart werdt vreselijk heet. (Echt als je een uurtje Quake III ging spelen, en daarna direct de hand op de kaart, dan heb je daar de hele dag last van).

Het kan aan mij liggen of niet, ik heb een slechte ervaring met een Ti-4200.
ligt aan jou ja, en welke gek ruilt er op dit moment nou een gf3 in voor een ti4200????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik zou wel een gf3 tegen een ti4200 ruilen. Ben ik toch juist slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
heb mijn chaintech ti 4200 128mb se op 305/540 draaien. is dat een beetje lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:06
das best lekker volgens mij. Mijn leadtek komt tot 315/540, dus alleen de core komt wat verder. Ik had gehoopt het geheugen nog wat hoger te krijgen, maar op 550 krijg ik artifacts, en op 560 worden ze wel heel vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 17:02:
Julllie hebben me overtuigd. De strijd tussen de rad 8500 en de gf4ti4200 is gestreden. Mijn Aopen gf4ti4200 is onderweg. Morgen (als de UPS bezorgt) of maandag is hij hier. Ik zal mijn ervaringen laten weten.
Waar heb jij hem gekocht en wat koste i? Ik heb hem nu een paar dagen en ben zeer tevree. Hij wordt alleen zo warm, maar lag ook beetje aan het weer maar vin hem nu nog aan de warme kant. Ik denk dat er wel koelingen op de geheugen chips komen. De GPU wordt ook redelijk warm naar mijn id, ik heb er de sensor van een temp gestuurde fan in gestoken. En nu draait die fan de hele tijd zowat op max, wat i bij de 45/50 graad zou moeten berijken. Dus nu maar ff de kast open gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik ben ook opzoek naar een Ti4200 met 128 MB.
Nu kwam ik op sharkyextreme een review tegen van de X-Micro Impact Ti4200 128 MB VIVO tegen.

De review was behoorlijk positief en er werd gezegd dat dit merk bekender was in Europa dan in de US maar ik ken t merk niet en ik weet niet waar t te koop is.
Het geheugen liep standaard op 460 Mhz en ging bij hun exempl. tot 540, wat zeker niet slecht is.
Er zitten ook tenminste heatsinks op het geheugen.

Weet iemand waar deze kaarten te koop zijn? In de prijswatsj staat er ook niks van dit merk.

Anders word het een Leadtek denk ik ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

DocB schreef op 03 augustus 2002 @ 22:11:
das best lekker volgens mij. Mijn leadtek komt tot 315/540, dus alleen de core komt wat verder. Ik had gehoopt het geheugen nog wat hoger te krijgen, maar op 550 krijg ik artifacts, en op 560 worden ze wel heel vervelend...
Ik trek hem tot 310/600
Dus misshien als je de core 5 mhz lager zet je het geheugen hoger krijgt.

Ik krijg bij 320/600 artifacts en dan loopt 3dmark vast.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 16:30:
Je kunt dit progje eens proberen.
(Vandaag is de link naar de 1170 versie naar een kapot bestand. Zal wel tijdelijk zijn.)

http://www.mitzimartin.net/atuner/
THX, superprogje, eindelijk aparte aanpassingen voor openGl/directX, die lodbias rulez voor fps, lekker op +2 voor meer blur=meer frags! (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog een goed programma, voor het instellen van de LOD en Aniso waardes.
Ik heb gemerkt dat vrijwel alle tuning progjes DirectX instabiliteit veroorzaken, je moet dan alle default van de driver ophalen, en soms zelfs de- en installeren.

NVHardpage schijnt dat niet te doen hier. Met XP en driver 30.30 gaat het perfect, geen lockups meer onder D3D.

Het progje komt van www.guru3d.com , je moet alleen efkens de laatste versie ophalen met update check van NVhardpage zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ik moet zeggen dat die Point of View Ti4200 Se er ook goed uitziet.

Special Edition met 3.3 ns geheugen. Draaiend op 550 Mhz. En dat voor 186 Euro.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 20:24
Ik ben van plan een ASUS Ti 4200 te kopen, maar heeft iemand die kaart voor dual monitor. want dat is wel een vereiste. Hij moet iig 2 verschillende resoluties kunnen draaien. Ik hoorde dat er een dual ramdac op zat maar heb dit nog nergens kunnen checken.

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Shuriken schreef op 04 augustus 2002 @ 13:08:
Ik moet zeggen dat die Point of View Ti4200 Se er ook goed uitziet.

Special Edition met 3.3 ns geheugen. Draaiend op 550 Mhz. En dat voor 186 Euro.
Ja op de site van PC upgrade staat dat ie 315/620 Mhz haalt zag ik.

Geen slechte koop idd lijkt me. Alleen had ik graag een 128 Mb 3.3 ns versie ervan gezien.

Ik zelf zit nog een beetje te twijfelen tussen 64 en 128 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb nu de goedkoopste Ti4200 gehaald. 157 Euro. Loopt op 290/580 nu, omdat ik hem nog niet verder getest heb. Weet nog niet wat hij aankan.

Deze Chaintech GT20 64MB Ti4200 blijkt ook nog eens ViVo te zijn. :*)

Nu alleen nog ff die uitbreiding bestellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 12:23:
Er is nog een goed programma, voor het instellen van de LOD en Aniso waardes.
Ik heb gemerkt dat vrijwel alle tuning progjes DirectX instabiliteit veroorzaken, je moet dan alle default van de driver ophalen, en soms zelfs de- en installeren.

NVHardpage schijnt dat niet te doen hier. Met XP en driver 30.30 gaat het perfect, geen lockups meer onder D3D.

Het progje komt van www.guru3d.com , je moet alleen efkens de laatste versie ophalen met update check van NVhardpage zelf.
Dat heb ik ook gemerkt ja....
De direct 3d tests komen niet helemaal lekker uit met directx diagnostics.
En dat terwijl 3dmark gewoon lekker doorloopt zonder problemen en ook de games.

Ik gebruik Rivatuner.
Maar ik denk dat ik NVhardpage dan ook maar eens ga uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, give it a try. ;)

Ik heb nog wel iets anders gemerkt dat tanelijk vreemd is met 3DMark. Ik zet met DXdiag.exe de DirectX refresh rate op 85 Herz. Dat werkt op zch perfect voor alle spellen.

Vreselijk komiek is het dan dus, dat 3DMatk daarna net zo vrolijk doorgaat op 60 Herz. Gooi maar in mijn pet dus, loopt 3DMark nu wel of niet op DirectX :?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2002 23:27 . Reden: Typo' s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallow allemaal,

Ik ben van plan om een Leadtek GF4 TI4200 (128mb) te kopen, is er iemand weet hoeveel frames je hebt in bijvoorbeeld UT (niet 2003) op een AMD 2000XP met MSI KT3 ULTRA bordje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mhh,
wat nog mis gaat met NVHardpage schijnt de Vsync/PreRender Frames te zijn. Dan moet je die dus nog gewoon met het Detonator paneeltje doen, dat gaat goed.

TIP :
Om snel even te testen, kun je NFS5 Porsche 2000 gebruiken.
Als je nog in de Evolution Mode niet verder bent dan de Classic Era, en de 356A race met alleen Pyrenees en Normandie doet, loopt de boel meteen aan het begin van Normandie vast, en val je terug naar de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Ik heb nog wel iets anders gemerkt dat tanelijk vreemd is met 3DMark. Ik zet met DXdiag.exe de DirectX refresh rate op 85 Herz. Dat werkt op zch perfect voor alle spellen.

Vreselijk komiek is het dan dus, dat 3DMatk daarna net zo vrolijk doorgaat op 60 Herz. Gooi maar in mijn pet dus, loopt 3DMark nu wel of niet op DirectX
Ja mijn monitor gaat niet verder dan 60 hz nu.
Er is waarschijnlijk zo'n magneetje achteruit gevallen. :(
* Phaerion Bij méér dan 17" monitoren zitten er magneetjes achter de beeldbuis.

Maar dwingt 3Dmark die directX settings niet af tijdens de benchmarks?
Was me trouwens nog niet opgevallen dus.

Het idiote is dat ik verder helemaal iets aan de performance merk.
Alles draait als een tierelier en ik mag helemaal niet klagen.
Maar het zet je wél te denken of het eigenlijk niet nóg beter kan,
zonder al die rare directX fratsen. :{

Heb je dat met verschillende drivers gehad, of alleen met diegene die je
nu gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk wel, maar dan krijg je weer de oude DOS situatie, waarin het bij elk spel maat weer de vraag was of het met jouw specifieke VGA kaart wil lopen. Ik kan me het gehakketak met de eerste versie's van Need For Sped en Grand Prix nog goed herinneren. Brrrrrr.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phaerion schreef op 05 augustus 2002 @ 01:30:
[...]

Heb je dat met verschillende drivers gehad, of alleen met diegene die je
nu gebruikt?
Dat 60 Hz verhaal met 3DMark ?
Ja, met alle Detonators van 28.32 tot en met 30.82
//edit

Met lagere versies niet eens naar gekeken, was eerst dus met een GF2MX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 01:37:
[...]
Dat 60 Hz verhaal met 3DMark ?
Ja, met alle Detonators van 28.32 tot en met 30.82
//edit

Met lagere versies niet eens naar gekeken, was eerst dus met een GF2MX
Hmm dan hoef ik me ook niet af te vragen of het aan de nieuwe drivers lag.
Die 3d test gaat zo snel bij mij dat die kubussen er vervormd uitzien
in direct x diagnostic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nou ik heb een XFX Ti4200 128 MB gehaald.
Maareh goed beeld geven doet ie niet :) alleen maar streepjes.

Morgen maar weer ff omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,ik ben de trotse bezitter van een Abit silvuro Gf4 Ti 4200 64mb ddr
die ik zonder problemen op 300/610 draai :*) ,maar wat ik wel niet begrijp is dat ik sederd ik deze kaart heb mijn FSB niet hoger meer krijg dan 135,voordien had ik een gf4 440 mx (de Winfast)en kon ik mooi de 139 FSB halen,ik heb al een zwaardere voeding in me kast gezet van 431 watt maar het heeft niet mogen helpen, iemand suggesties???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Def_P schreef op 04 augustus 2002 @ 00:14:
[...]

Waar heb jij hem gekocht en wat koste i? Ik heb hem nu een paar dagen en ben zeer tevree. Hij wordt alleen zo warm, maar lag ook beetje aan het weer maar vin hem nu nog aan de warme kant. Ik denk dat er wel koelingen op de geheugen chips komen. De GPU wordt ook redelijk warm naar mijn id, ik heb er de sensor van een temp gestuurde fan in gestoken. En nu draait die fan de hele tijd zowat op max, wat i bij de 45/50 graad zou moeten berijken. Dus nu maar ff de kast open gezet.
Ik heb m bij funcomputer.de besteld voor 197 euro en verkeerd bij de transittijden van de UPS gekeken, dus hij komt morgen pas helaas. Ik zal dan wel effetjes kijken wat hij qua temps doet enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om de GF2 Ti4200 te gaan halen, dan waarschijnlijk de 64 mb versie omdat hij volgens mij niet minder snel is en beter is te OCén. Maar aangezien ik nu mijn GF2 Mx met een waterblok koel wil ik die ook weer op de Ti4200 gaan zetten.

Nu wil ik dus weten of dit waterblok net zo goed op de Ti chipset past als op alle andere Gf2 & 3.

Ik ben van plan gewoon de goedkoopste el-cheapo kaartje te komen om dat het grootste verschil tussen de kaarten vaak het koelblok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 21:30:
Ik ben ook van plan om de GF2 Ti4200 te gaan halen, dan waarschijnlijk de 64 mb versie omdat hij volgens mij niet minder snel is en beter is te OCén. Maar aangezien ik nu mijn GF2 Mx met een waterblok koel wil ik die ook weer op de Ti4200 gaan zetten.

Nu wil ik dus weten of dit waterblok net zo goed op de Ti chipset past als op alle andere Gf2 & 3.

Ik ben van plan gewoon de goedkoopste el-cheapo kaartje te komen om dat het grootste verschil tussen de kaarten vaak het koelblok is.
De gaten zitten diagonaal verder uiteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 21:30:

Kortom dat wordt niet makkelijk (zeg nooit onmogelijk, daar zijn we tweakers voor :)). Maar er zijn nieuwe GF4 waterblokken voor, dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ga ik niet weer een nieuw waterblok voor aanschaffen, ik heb dit waterblok net draaiend op mijn Gf2. Hij heeft nog geen 20 draaiuren!!!!

Ik kan hem dan natuurlijk wel vastlijmen met AS2 aluminium adhesive!!! Dan zit hij vast goed vast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb de Leadtek Winfast 250 LE TD gekocht, (4ti 4200 d0h :p), en die bevalt zekers wel prima. 300 mhz core en 600 mhz ram vind ik toch wel prettig. :D

Wel jammer vind ik dat er geen DVI->VGA converter in de doos zat. :( Ik weet niet of dit zo hoort, ik was nml. aan het twijfelen tussen een XFX GF4ti4200, de Asus, en de Leadtek, omdat deze qua prijs weinig verschillen. (Computerland.) De XFX hadden ze zo niet op vooraad, dus was het tussen de Leadtek en de Asus, en aangezien de Leadtek heatsinks heeft op het RAM, heb ik de Leadtek genomen. (Voor 208 euro).

Ik wilde eigenlijk voor de XFX gaan, had goede reviews er over gelezen, en dat die 3.6ns geheugen heeft. Hoeveel de Leadtek heeft weet ik eigenlijk niet, iemand enig idee hoeveel die heeft?

Maar ik vind de Leadtek wel een zeer leuk kaartje iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MSI GeForce 4 Ti4200-DT64 kaartje (64 mb DDR), maar bij mij loopt de temperatuur op de bovenkant van de kaart (dus niet aan de kant waar de koeler zit) verschrikkelijk op na een tijdje gamen, zo warm zelfs, dat het gewoon brandde aan me vinger.

Daardoor loopt mijn systeem nogal redelijk vaak vast bij zware grafische games (Neverwinter Nights bijv.).

Zijn er mensen met deze kaart met diezelfde ervaringen? Plz reply dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee llopt bij mij niet vast, die MSI
En de achterkant hebbik niet gevoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Even mijn vraagjes netjes op een rij (Leadtek 4200):
- Hoeveel .ns is het geheugen?
- Behoort er een DVI-VGA converter in de doos te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

het_beest schreef op 06 augustus 2002 @ 21:32:
Even mijn vraagjes netjes op een rij (Leadtek 4200):
- Hoeveel .ns is het geheugen?
- Behoort er een DVI-VGA converter in de doos te zitten?
Het geheugen van Leadtek 4200's is 4.0ns.
En, nee, er hoort geen DVI->VGA converter in de doos te zitten.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
4.0 ns... dat valt dan zeker wel tegen...
De goedkopere XFX heeft 3.6... Maar waarom kan ik dan wel tot 600 mhz klokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Ik heb helaas m'n Point of View 4200SE 3.3ns nog niet binnen. Mailtje van de shop gekregen. Blijkt dat de geheugenleverancier ermee stopte, en dat ze nu andere 3.3ns geheugen ero hebben zitten, waardoor de kaarten opnieuw op de testbank moeten. vrijdag landt m'n kaart in NL als het goed is :) Volgende week binnen.. :P

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik zit nu op 300 mhz core, en op 640 mhz geheugen... Dat is toch wel goed al zeg ik het zelf, en mijn syteem is nog steed stabiel, ik laat hem vandaag zo lopen, en morgen probeer ik weer verder te klokken...
Toch wel knap dat ie zo hoog komt eigenlijk... :D En dan dat met 4.0ns geheugen, maar volgens mij is het wel 3.6ns of sneller wat ik heb op mijn Leadtek, hoe kan ik anders zo hoog komen? :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
mijn 3.6 ns komt maar tot 600, hoe kan jouwes dan zo hoog komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik weet het echt niet, ik klok over via die standaard nVidia klokdingens bij je display properties... Ik draai de Omega drivers 10.80, en daar zit zo'n artifact tester bij, en ik heb die test 3x gedraait, en 1x was er 1 artifact, dus 1 van de 3x... En hiervoor had ik een GF2TI, en die had al 5 artifacts op zijn standaard kloksnelheid van het geheugen (400).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op 07 augustus 2002 @ 15:55:
mijn 3.6 ns komt maar tot 600, hoe kan jouwes dan zo hoog komen??
Vermoedelijk een hogere spanning op het DDR geheugen, dat wordt op de kaart zelf ingesteld met een vaste weerstand aan een spannings regelaar IC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
K heb zelf sinds gisteren de XFX Ti4200 128 MB.
En ik kan zeggen dat ik er heel blij mee ben.

Beeldkwaliteit is zeker een stuk beter dan mn Asus GF2 Pro (op Iiyama VM Pro 450 19").
UT2003 draait als een treintje.
Ook GTA3 speelt super nu.

Ben al even wezen OC'en en ik zit nu op 305/530 en nog geen spoor van instabiliteit of artifacts.
Straks weer even iets hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een a-open aelus ding (128 mb) en no need for overclocking ;)
en dat met een p3@1150 (7800 3dmarks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn nieuwe detonator drivers beschikbaar op de site van nvidia(30.82) wie heeft deze al uitgetest?
ik ga ze direct ff uitproberen,moet ik me vorige detonators eerst uninstallen? of gewoon updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Ik ben van plan de Asus 8420 ti4200 aan te schaffen, maar nu zie ik op de asus site daar geen drivers voor :? Zijn de drivers op de cd de nieuwste ofzo, of zijn ze die kaart bij asus "vergeten"? Ik wil als ik een kaart aanschaf namelijk wel een beetje support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Laatst online: 14:20
ff een vraag:

het is dus zo dat een ti4200 met 64mb sneller is dan een 128mb kaar, is dit met benchmarks enzo ook zo,

en wat is dan nog het nut de 128 mb versie te kopen?

en wat is het verschil tussen een ti4200 en een ti4200 met de letters DT erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE_Michiel schreef op 11 augustus 2002 @ 16:27:
ff een vraag:

het is dus zo dat een ti4200 met 64mb sneller is dan een 128mb kaar, is dit met benchmarks enzo ook zo,

en wat is dan nog het nut de 128 mb versie te kopen?

en wat is het verschil tussen een ti4200 en een ti4200 met de letters DT erbij
Sommige mensen zeggen dat de 128 mb later wel nodig is, zelf denk ik dit niet omdat er ook nooit verschil is gebleken tussen gf 2 mx 400 32 mb en de 64 mb.

Dt ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 16:52:
[...]

Sommige mensen zeggen dat de 128 mb later wel nodig is, zelf denk ik dit niet omdat er ook nooit verschil is gebleken tussen gf 2 mx 400 32 mb en de 64 mb.

Dt ken ik niet.
ok heb nu zelf wat opgezocht de 128 mb versie is zeg maar langzamer, maar de deluxe versie (van de asus serie dan) die is weer sneller dan de 64 mb versie.

ik denk dat ik gewoon de 64mb versie neem en overklok naar de waarden van de ti4400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De 128 Mb versie is in benchmarks sneller gebleken in texture intensieve spellen. Jedi Knights en UT2k3 kwam ie beter uit de bus.

Dat het verschil bij de GF2mx niet bleek was omdat daar de core en de geheugensnelheid al bottleneck genoeg waren.
256 MB op 100Mhz zou een voodoo2 ook niet helpen namelijk.

Ik heb zelf de Ti4200 128 Mb geclockt tussen de Ti4400 en Ti4600 in en het loopt als een trein in UT2k3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedereen negeerd me blijkbaar,of weten jullie het zelf ook niet?????????????????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
gewoon installen die hap, uninstall is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 15:04:
er zijn nieuwe detonator drivers beschikbaar op de site van nvidia(30.82) wie heeft deze al uitgetest?
ik ga ze direct ff uitproberen,moet ik me vorige detonators eerst uninstallen? of gewoon updaten
Uninstallen, rebooten, nieuwe drivers installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ze getest,en niet beter!!!! terug de 29.42 erop en kaartje op 305/620 :) met de nieuwe drivers kreeg mijn GPU zelfs warmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
boor ervaringen met de point of vieuw ti4200 se ff hier zeggen, das makkelijker voor mij

Point of view GeForce 4 Ti-4200 SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 22:27:
ik heb ze getest,en niet beter!!!! terug de 29.42 erop en kaartje op 305/620 :) met de nieuwe drivers kreeg mijn GPU zelfs warmer
De 30.82 is geloof ik niet echt een verbetering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 22:46:
[...]

De 30.82 is geloof ik niet echt een verbetering..
nee,zijn er nog mesen die deze nieuwe driver getest hebben?
graag reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik draai alleen maar met de 30.82 WHQL drivers nu. (WinXP en Win2k)
k heb nog geen andere geprobeerd met mn GF4 4200 maar deze doen het prima voor mij.
Erg stabiel en goeie beeldkwaliteit.
K zal ns vergelijken met de 29.42 binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga een MSI gf4 Ti4200 (128mb) kopen, wie heeft er problemen mee gehad, en weet iemand of er veel problemen met deze versie zijn. en nog een vraag op de msi site staat het plaatje van deze kaart , op deze site is hij rood, maar bij alternate waar ik hem ga bestellen is hij groen, wat moet ik nou geloven, ik vindt het wel cool als hij rood is, ik koop namelijk ook een MSI KT3 Ultra. kleurt leuk bij elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook van plan g4 ti 4200 maar welke is nou de beste en het meest over te clocke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon blijkbaar zo een baggermerk GForce4 TI4200 128 MB van MTEK, want de website bestaat niet eens die op de doos staat en ik heb alleen tv-out.
Heb zelf dus een nieuwe bios gemaakt en 444 naar 500 standaard gezet.
Qua overclocken gaat het heel goed trouwens, verbaast me nog van dit onbekende merk ;-)
Hij loopt nu makkelijk op 280-550, (op 300-550 doet hij het oook maar durf het niet aan om zo te laten) met die standaard NVTweak.
Een Gforce 4 TI 4400 is 275-550 en daar kan de 4200 makkelijk overheen.

Maar volgens mij zijn alle merken goed qua prestaties want ze hebben allemaal dezelfde nvidia chipset toch?
Alleen qua spullen verschilt het per fabriek, nu had ik geen powerdvd, geen kabeltje en geen spelletjes erbij. Klote MTEK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 00:49:
ik ben ook van plan g4 ti 4200 maar welke is nou de beste en het meest over te clocke ?
Leadtek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeLaVega schreef op 12 augustus 2002 @ 00:17:
Ik draai alleen maar met de 30.82 WHQL drivers nu. (WinXP en Win2k)
K zal ns vergelijken met de 29.42 binnenkort.
Ik weet niet of het veel zin heeft om de 29.42 drivers te proberen. Ik ben net van die versie naar 30.82 WHQL gegaan. De 29.42 is wel aardig stabiel, maar schijnt wat slechter om te gaan met het texture geheugen, vooral op 128Mb kaarten, wat meer pauzes en schokkerige beelden veroorzaakt door meer naladen van textures neem ik aan.

Plus dat ze wat problemen met de Nview/Dual monitor schijnen te hebben aangepakt.

Mijn indruk is vooral dat de 'kale' 3DMark een pietsje lager ligt bij 30.82, maar hoger als je meer geheugen hebt dan 64 Mb en Aniso filtering en LOD adjust hoger zet.

En iedereen kraait van plezier dat de boel stabieler is. ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.