Ik had altijd Richer Sounds als 'huisdealer' maar sinds ze over de kop zijn ben ik op zoek naar een nieuwe goedkope winkel waar ze weten waar ze over praten. Dus: Waar koopt de tweaker zijn hifi?
Radiobeurs Tilburg...
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ik heb midi torentje jaren geleden gekocht...
en gebruik hem nog steeds..destijds bij corrrect in r'dam gehaald..
de sony LBT-D709
das voor een complete set echt een onwijs mooi (lees goed) ding..
en gebruik hem nog steeds..destijds bij corrrect in r'dam gehaald..
de sony LBT-D709
das voor een complete set echt een onwijs mooi (lees goed) ding..
The more I learn, the less I know, I just realised
high-end + hifi, bij een echte betere dealer.
hifi,bij een bekende (tot het niveau marantz en onkyo etc.)
minder belangrijk spul, via internet, of goedkope zaak.
Hifi studio city in enschede.
Aqoustique in enschede.
Radio obbink in winterswijk.
Verder 2dehands van andere hifi addicts.
Aqoustique in enschede.
Radio obbink in winterswijk.
Verder 2dehands van andere hifi addicts.
Verwijderd
HoBo Arnhem
Versloot Arnhem
Stassen om te luisteren
Smits Arnhem om goedkoop aan merkspul te komen(me dvd-speler komt er vandaan, amp niet want ze hadden mijn combi van KEF/Onkyo niet). Waarschijnlijk gaat er een REL sub uit de Smits komen
Versloot Arnhem
Stassen om te luisteren
Smits Arnhem om goedkoop aan merkspul te komen(me dvd-speler komt er vandaan, amp niet want ze hadden mijn combi van KEF/Onkyo niet). Waarschijnlijk gaat er een REL sub uit de Smits komen
Verwijderd
je vraagt eromOp zondag 14 juli 2002 11:25 schreef _Brake_ het volgende:
PICS van jullie equipment guys! /me wil

Opstelling is voorlopig, dr komt een mooi schap voor de boxen. Toch geeft de dvd-speler geen kick ondanks dat er een speaker voluit op staat te dansen. Maar tis niet wenselijk, dus dr komen schappen aan en de tv gaat boven de monitor hangen....
Versloot en hobo zijn nou niet bepaald goede winkels, nofi...Op zondag 14 juli 2002 11:22 schreef neographikal het volgende:
HoBo Arnhem
Versloot Arnhem
Stassen om te luisteren
Pics?

Verwijderd
in tweedehands winkels en rommelmarkten
quadrals voor 25€ en een nad versterker (met voorversterker) voor 125€
wharfdale linton 3 xp's gekocht voor 12.5€
quadrals voor 25€ en een nad versterker (met voorversterker) voor 125€
wharfdale linton 3 xp's gekocht voor 12.5€
Verwijderd
no offense taken. versloot alleen paar kabels gehaald, maar die kerel was zo onbeleefd tegen me dat ik er voor de rest NOOIT meer terugkom.Op zondag 14 juli 2002 12:03 schreef hervaz het volgende:
[..]
Versloot en hobo zijn nou niet bepaald goede winkels, nofi...
Arnhemmer btw?
Verwijderd
in den bosch, in de vughtenstraat, zitten ook 3 goede zaken.
1) Goosens en zwagerman --> voor het grote budget
2) een HoBO winkel
3) de naam kwijt, maar die zit er precies tussen in.
Als het niet te ver weg is, zeker de moeite waard om eens er naartoe te rijden!
1) Goosens en zwagerman --> voor het grote budget
2) een HoBO winkel
3) de naam kwijt, maar die zit er precies tussen in.
Als het niet te ver weg is, zeker de moeite waard om eens er naartoe te rijden!
2x iets gekocht (in totaal 3500 piek) en beide malen problemen, dus daar kom ik nooit meer terug.Op zondag 14 juli 2002 12:11 schreef neographikal het volgende:
[..]
no offense taken. versloot alleen paar kabels gehaald, maar die kerel was zo onbeleefd tegen me dat ik er voor de rest NOOIT meer terugkom.
Arnhemmer btw?
Geen arnhemmer, komt uit een gat in the middle of nowhere genaamd "aalten".
Verwijderd
Dit vraagt ook weer om flame... (tot het niveau marantz en onkyo etc.). Oftewel Marantz en Onkyo zijn minder goeie merken. Noem dan a.u.b geen merken.Op zondag 14 juli 2002 08:39 schreef FFF het volgende:
high-end + hifi, bij een echte betere dealer.
Als ie dat bedoelt, als je de pm 14 minder goed noemt zit er toch een beetje een schroef losOp zondag 14 juli 2002 12:24 schreef Celeron_clocker het volgende:
[..]
Dit vraagt ook weer om flame... (tot het niveau marantz en onkyo etc.). Oftewel Marantz en Onkyo zijn minder goeie merken. Noem dan a.u.b geen merken.
Ik hoop dat ie bedoelt dat onkyo en goedkopere marantz producten goed verkrijgbaar zijn en ook vaak bij winkels staan waar je ook een mooie wasmachine of scheeraparaat kan kopen!
Mijne kwam van de Megapool geloof ik 
[spex]
Euh, 2x 50W boxjes [genoeg voor mij :)]
Geen sub... [ d'r komt'r er ooit wel 1!! ]
3 cd wisselaar...
Enneuh, veel lampjes
[spex]
Euh, 2x 50W boxjes [genoeg voor mij :)]
Geen sub... [ d'r komt'r er ooit wel 1!! ]
3 cd wisselaar...
Enneuh, veel lampjes
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk, toetsenborden zijn helemaal uit de modeOp zondag 14 juli 2002 11:59 schreef neographikal het volgende:
[..]
je vraagt erom
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Opstelling is voorlopig, dr komt een mooi schap voor de boxen. Toch geeft de dvd-speler geen kick ondanks dat er een speaker voluit op staat te dansen. Maar tis niet wenselijk, dus dr komen schappen aan en de tv gaat boven de monitor hangen....
Overigens heb ik ok de tx ds 595 naast me staan hiero
Hmmz, versloot vind ik persoonlijk niks. Staan daar maar wat te ouwehoeren en zullen echt geen goed advies geven. Proberen je te naaien waar je bijstaat. Meerdere keren geweest, ook met andere mensen (audiofielen).Op zondag 14 juli 2002 12:03 schreef hervaz het volgende:
[..]
Versloot en hobo zijn nou niet bepaald goede winkels, nofi...
Pics?
[geile pics weggehaalt]
HoBo vind ik echt super. Vriendelijk personeel. Luisteren zonder kopen (wat toch echt moet als je op zoek gaat) is geen probleem. Vaak leuke aanbiedingen in folder (die je trouwens automatisch thuis kan laten bezorgen (gratis). Had ik al gezegt dat het persooneel vriendelijk en vakkundig is
Smits persoonlijk kom ik alleen om te kopen, voor informatie hoef je daar niet naar toe. Bender Hifi weet ik eigenlijk niks van. Schijnt ook wel ok te zijn
And now the most interresting part of deze grot
Verwijderd
Bender is prima zaak, maar 1 ding DUUR....Op zondag 14 juli 2002 12:40 schreef mr_fragle het volgende:
[..]
Hmmz, versloot vind ik persoonlijk niks. Staan daar maar wat te ouwehoeren en zullen echt geen goed advies geven. Proberen je te naaien waar je bijstaat. Meerdere keren geweest, ook met andere mensen (audiofielen).
HoBo vind ik echt super. Vriendelijk personeel. Luisteren zonder kopen (wat toch echt moet als je op zoek gaat) is geen probleem. Vaak leuke aanbiedingen in folder (die je trouwens automatisch thuis kan laten bezorgen (gratis). Had ik al gezegt dat het persooneel vriendelijk en vakkundig is
Smits persoonlijk kom ik alleen om te kopen, voor informatie hoef je daar niet naar toe. Bender Hifi weet ik eigenlijk niks van. Schijnt ook wel ok te zijn
Die klootz*k van Verslooten moffelde me zo'n beetje de winkel uit, volges mij omdat tie dacht van dat een 17 jarige toch niet zoveel geld zou hebben om het spul te halen waar ik naar vroeg..maw hij zag me niet voor vol aan
Smits koop je voor de prijs, en ga je jezelf niet dingen aan laten praten, die gasten laten je nog niet eens zelf ff de versterker instellen zoals jij dat wilt.
Hobo tot nu toe geen negatieve ervaringen mee, misschien wat duur maar ze zijn er supervriendelijk en laten je echt doen wat je wilt... REL Storm III voluit open, door de zaak heen te horen geen probleem
toetsenbord had ik nodig om de L in te drukken bij dscalerOp zondag 14 juli 2002 12:33 schreef drLiter het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, toetsenborden zijn helemaal uit de mode
Overigens heb ik ok de tx ds 595 naast me staan hiero
Mobo aan de muur is niet eens iemand opgevallen
The HiFi shop.
Zitten in Tilburg op het Koningsplein, en ze hebben nog een aantal andere vestigingen.. hebben ook altijd inruil in de etalage staan, speakers van €5000 voor €1000 enzo..
Ik ben geen audiofiel, maar mijn audiofiele tilburgse vriendjes zweren bij die toko. Daar werkt één man, die er schijnbaar nogal wat verstand van heeft.
Mijn stereootje stelt ook niet veel voor, maar ik ben er blij mee:
Zitten in Tilburg op het Koningsplein, en ze hebben nog een aantal andere vestigingen.. hebben ook altijd inruil in de etalage staan, speakers van €5000 voor €1000 enzo..
Ik ben geen audiofiel, maar mijn audiofiele tilburgse vriendjes zweren bij die toko. Daar werkt één man, die er schijnbaar nogal wat verstand van heeft.
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Radiobeurs.. zijn ook neit rot daar
jawel, maar had net nog geen zin om er op te reagerenOp zondag 14 juli 2002 12:47 schreef neographikal het volgende:
[..]
Mobo aan de muur is niet eens iemand opgevallen
staat wel grappig idd, KUNST!
ps. ik heb geen vaste zaak waar ik alles koop, ik rij gewoon eerst door heel almelo/enschede voor dat ik wat koop en heb dan genoeg informatie bij elkaar om een goede prijs en kwaliteit te kiezen
uhm... bij Raf/Staffhorst Electronics...
(inkoopprijzen van audio rulen
) ik werk er namelijk
plaatje maar weer eens van mijn
Rotel setje
staat tegenwoordig in een mooi meubeltje maar nog geen foto'tje van gemaakt zo maar es even doen
(inkoopprijzen van audio rulen
plaatje maar weer eens van mijn
Mooi setje, ongeveer 50% korting omdat je er werkt is natuurlijk mooi, die eindversterker heb ik ook gehad, de bijpassende 1070 pre zat er toen niet in financieel, dus is een 972 geworden, maar een mooie set. Ik hoop wel dat je nu nix op de eindversterker hgebt gezet, maar dat ligt natuurlijk aan je speaker, tannoy r1 bleef ie ijskoud onder, maar mn magnetostaten krijgen hem aardig heet.Op zondag 14 juli 2002 13:33 schreef Korakal het volgende:
(inkoopprijzen van audio rulen) ik werk er namelijk
plaatje maar weer eens van mijnRotel setje
staat tegenwoordig in een mooi meubeltje maar nog geen foto'tje van gemaakt zo maar es even doen
[afbeelding]
Welke speakers hangen er aan?
Ik ken hetOp zondag 14 juli 2002 13:33 schreef Korakal het volgende:
(inkoopprijzen van audio rulen)
Regelen/inruilers/inkoop rulet de pan uit
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Was idd ook mijn vaste leverancier.. Zaten bij mij in de straat, had er voor 2000 piek apparatuur gekocht en nu zijn ze opeens verdwenen (vraag me af hoe ze dat gaan doen met de garantie, opsturen naar de UK?).Op zondag 14 juli 2002 01:17 schreef jfeelders het volgende:
Ik had altijd Richer Sounds als 'huisdealer' maar sinds ze over de kop zijn ben ik op zoek naar een nieuwe goedkope winkel waar ze weten waar ze over praten. Dus: Waar koopt de tweaker zijn hifi?
Iemand enig id waarom? In Engeland bestaan ze gewoon nog en ik had niet echt het id dat die tent zo slecht liep hier in NL.
True, ben er één keertje binnen geweest om te kijken en te luisteren. Meeste spullen lagen helaas een beetje buiten mijn budget dus ik ben niet meer terug geweest maar ik kreeg wel een goeie indruk, ook van de man die die toko runt. Duidelijk iemand die enthousiast is over de producten die hij verkoopt.Op zondag 14 juli 2002 13:07 schreef axis het volgende:
The HiFi shop.
Ik haal alles meestal 2de hands overal vandaan... Ben ook niet echt een audiofiel.. Heb maar std. installatie (Sansui AU-317 versterker, Teac A-480 cassettedeck (jaja... cassette...) en een oude gare afgeragde kolerecdspeler van telefunken
, en een paar oude philips boxen 3-weg)
If it ain't broke, fix it till it is...
Op straat natuurlijk
(zie ook hier)
Verwijderd
Idd Hervaz wij begrijpen elkaarOp zondag 14 juli 2002 12:29 schreef hervaz het volgende:
[..]
Als ie dat bedoelt, als je de pm 14 minder goed noemt zit er toch een beetje een schroef los![]()
Ik hoop dat ie bedoelt dat onkyo en goedkopere marantz producten goed verkrijgbaar zijn en ook vaak bij winkels staan waar je ook een mooie wasmachine of scheeraparaat kan kopen!
Verwijderd
Gewoon in de elektro zaak bv: modern, scheer en foppen, block etc.
Alleen me tv (sony) ga ik bij me werk (sony) kopen, 30% korting
D'r staat alleen m'n tuner op nu, en ook bij lang gebruik wordt 'ie hooguit een beetje warm maar absoluut niet heet.Op zondag 14 juli 2002 14:07 schreef hervaz het volgende:
[..]
Mooi setje, ongeveer 50% korting omdat je er werkt is natuurlijk mooi, die eindversterker heb ik ook gehad, de bijpassende 1070 pre zat er toen niet in financieel, dus is een 972 geworden, maar een mooie set. Ik hoop wel dat je nu nix op de eindversterker hgebt gezet, maar dat ligt natuurlijk aan je speaker, tannoy r1 bleef ie ijskoud onder, maar mn magnetostaten krijgen hem aardig heet.
Welke speakers hangen er aan?
De speakers die ze moeten aansturen zijn Dynaudio's Audience 122:

De KRINGLOOPWINKEL. Sharp Versterker: € 20,- en 2x Technics Speakers: € 15,-. Klinkt hartstikke zuiver, zeer veel bass mogelijk en je kan 't volume flink opdraaien. Ik ben zeer tevreden, zeker voor dat geld.
Design van de versterker is misschien wat ouderwets (met 2 van die lekkere VU-meters) maar hij staat toch in de kast (uit 't zicht) en die speakers zien er prima uit. Gewoon zwart.
Design van de versterker is misschien wat ouderwets (met 2 van die lekkere VU-meters) maar hij staat toch in de kast (uit 't zicht) en die speakers zien er prima uit. Gewoon zwart.
Verwijderd
Hé Korakal, Mark hierzo, klasgenoot van je broer. Als ik wat koop bij Staffhorst kan ik dan ook de inkoopprijs krijgen? Ben van plan mooi NAD-versterkertje aan te schaffen bij jullie.
Ik kijk altijd op het internet waar hij het goedkoopst is en daarvan noteer ik het Tel. nummer of web site, dan loop ik naar DE BLOCK en die is dan bereid om het voor ze zelfde prijs te leveren... lekker dicht bij ivm garanties
Verwijderd
Particulier/inkoop

Voor advies heb ik ook geen winkels nodig, zij proberen je alleen maar wat te verkopen.
Hervaz // dropveters
Voor advies heb ik ook geen winkels nodig, zij proberen je alleen maar wat te verkopen.
Hervaz // dropveters
slet...Op zondag 14 juli 2002 21:29 schreef Xanandu het volgende:
Particulier/inkoop
Ik krijg wel korting, maar nooit te veel...
(naja.. ik krijg mijn b&w dingetjes wel voor 300 euro minder)
Zojuist even langs [url="http://"http://www.wilbert.nl"]Wilbert[/url] gelopen in Utrecht. In de etalage staan hun huidige aanbiedingen die ook op de site staan. Aangezien ik op Rotel zit te azen toch even blijven staan. Naast een RA 972 (van 678 voor 575 euro) waar ik interesse in heb staat er ook een RT 961 tuner voor 425 euro. Dan nog een CD-speler (RCD-961 wellicht) en ik ben een tevreden man. Binnenkort dus misschien Wilbert.
Overigens heeft die RSP-980 Surround Sound Processor van 1175 voor 650(!) euro ook mijn aandacht gekregen. Eens kijken hoe ik die kan combineren.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Hifi Team WaalwijkOp zondag 14 juli 2002 20:17 schreef CS_maDDog het volgende:
Hifi Team hier in alpen aan den rijn
http://www.hifiteam.nl/
jaja gewoon even de chef zui hum.... inkoopprijs natuurlijk nietOp zondag 14 juli 2002 19:36 schreef mark_dabomb het volgende:
Hé Korakal, Mark hierzo, klasgenoot van je broer. Als ik wat koop bij Staffhorst kan ik dan ook de inkoopprijs krijgen? Ben van plan mooi NAD-versterkertje aan te schaffen bij jullie.
enneh... waarom een NietAanDraaien? Rotel kopen man, Rotel rulez
Verwijderd
He, een Marantz CD4000? Die heb ik ook. Goede cd speler, samen met een PM4000 versterker en DM303's van B&W staat het op m'n kamer. Ik heb het spul gekocht bij Select HIFI in Enkhuizen. Een 1manszaakje, waar je uitgebreid kan luisteren en goed advies krijgtOp zondag 14 juli 2002 13:07 schreef axis het volgende:
The HiFi shop.
[afbeelding]
Audioklang in Viersen (Duitsland). Goedkoop! Luisteren is op afspraak mogelijk. Hebben heel veel mid tot high end staan, en kunnen praktisch alles leveren.
* Munchkin Maar eigenlijk wil Prince_of_Darkness nog een keer zijn eigen 7 x mono eindtrap bouwen. En misschien zelfs van de grond af ontwerpen. Maar dat zal denk ik moeten wachten tot ik afgestudeerd ben want ik heb momenteel gewoon geen tijd.
Zijn er overigens meer audiofiele tweakers die zelf een versterker willen ontwerpen / bouwen ?
* Munchkin Maar eigenlijk wil Prince_of_Darkness nog een keer zijn eigen 7 x mono eindtrap bouwen. En misschien zelfs van de grond af ontwerpen. Maar dat zal denk ik moeten wachten tot ik afgestudeerd ben want ik heb momenteel gewoon geen tijd.
Zijn er overigens meer audiofiele tweakers die zelf een versterker willen ontwerpen / bouwen ?
voorversterker.. alleen ik heb te weinig kennis van bouwen!Op maandag 15 juli 2002 07:58 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Audioklang in Viersen (Duitsland). Goedkoop! Luisteren is op afspraak mogelijk. Hebben heel veel mid tot high end staan, en kunnen praktisch alles leveren.
* gitaarwerk Maar eigenlijk wil Prince_of_Darkness nog een keer zijn eigen 7 x mono eindtrap bouwen. En misschien zelfs van de grond af ontwerpen. Maar dat zal denk ik moeten wachten tot ik afgestudeerd ben want ik heb momenteel gewoon geen tijd.
Verwijderd
Hobo... hoboo..... hooobooooo

Daar koop ik dus nooit meer
Mijn favo zaakje is poort alleen die zit ergens in het frieseland.. mij iets te ver dacht ik eerst.. nu fiets ik dr nog wel heen
Daar koop ik dus nooit meer
Mijn favo zaakje is poort alleen die zit ergens in het frieseland.. mij iets te ver dacht ik eerst.. nu fiets ik dr nog wel heen
Mooie set danOp zondag 14 juli 2002 18:26 schreef Korakal het volgende:
[..]
D'r staat alleen m'n tuner op nu, en ook bij lang gebruik wordt 'ie hooguit een beetje warm maar absoluut niet heet.
De speakers die ze moeten aansturen zijn Dynaudio's Audience 122:
[afbeelding]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Van Ingen Zaandam/Purmerend:
wordt ik niet geholpen... (al ga ik netjes gekleed en zijn er weinig andere klanten in de winkel
Polectro:
werd ik keurig geholpen totdat ik een vraag had over een receiver die duurder dan was dan ik te besteden had. Toen bleef de verkoper antwoorden met :
"Deze receiver valt niet binnen uw budget" en meer ook niet..
Nou daar had ik het toen ook gehad, maar ondertussen wel goed geluisterd.
Uit eindelijk alles via internet gekocht
Een deel van mijn site toegewijd aan mn hifi
wordt ik niet geholpen... (al ga ik netjes gekleed en zijn er weinig andere klanten in de winkel
Polectro:
werd ik keurig geholpen totdat ik een vraag had over een receiver die duurder dan was dan ik te besteden had. Toen bleef de verkoper antwoorden met :
"Deze receiver valt niet binnen uw budget" en meer ook niet..
Nou daar had ik het toen ook gehad, maar ondertussen wel goed geluisterd.
Uit eindelijk alles via internet gekocht
Een deel van mijn site toegewijd aan mn hifi
Verwijderd
Lol, gaat het Driezdude?Op maandag 15 juli 2002 14:14 schreef Driez het volgende:
Hobo... hoboo..... hooobooooo![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Op zondag 14 juli 2002 21:31 schreef gitaarwerk het volgende:
Nou zeg[..]
slet...(nej grapje
)
Ik krijg wel korting, maar nooit te veel...
(naja.. ik krijg mijn b&w dingetjes wel voor 300 euro minder)
Ik koop altijd bij Botman Audio & Video
Dichtsbijzijnde dealer die knap spul verkoopt voor mijn budget.
Pics heb ik niet, specs wel.
Onkyo Integra A9711
JBL TI600's
Technics cd-speler van +-13 jaar oud, doet het nog steeds perfect, maar staat toch op de nominatie om vervangen te gaan worden door een Onkyo DVD-speler.
p.s. Neographical, welk type is dat, en wat kost ie? (de DVD)
Dichtsbijzijnde dealer die knap spul verkoopt voor mijn budget.
Pics heb ik niet, specs wel.
Onkyo Integra A9711
JBL TI600's
Technics cd-speler van +-13 jaar oud, doet het nog steeds perfect, maar staat toch op de nominatie om vervangen te gaan worden door een Onkyo DVD-speler.
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Verwijderd
check me sigOp maandag 15 juli 2002 16:26 schreef zion het volgende:
Onkyo DV-S555 €530,- inmiddels iets goedkoper
hmzzz 30% mar heOp zondag 14 juli 2002 16:57 schreef markster het volgende:
Gewoon in de elektro zaak bv: modern, scheer en foppen, block etc.
bij p[hilips is het toch iets meet
plasma tv: normaal 11500 euro
goedkope winkel 10500 euro
philips winkel 8000 euro
met pw bonnen 5400 euro
das best goedkoop
maar de rest is bij strass hifi gekocht alles was nieuw dus
en was nie zo duur vergeleken met andere winkels
je voelt je och wa verschuldigt als je van 4 tot 8 aan het luisteren was terwijl ze om 5 uur dichtgaan
DankuOp maandag 15 juli 2002 14:18 schreef JvS het volgende:
Mooie set dan

Ik kon omdat ik personeel bij Raf ben gewoon alles mee naar huis nemen om te luisteren. Heb hier Dynaudio's Audience 62 en 122 en B&W Nautilus 805's gehad. De 62 vielen al snel af want die hadden naar mijn idee een veel te 'actieve' bas, de 122's waren veel neutraler. Ik heb lang getwijfeld tussen de 122 en de N805's; ik had het idee dat de scherpe tweeters op den duur vermoeiend zouden worden.Die speakers heb ik ook een middagje beluisterd (samen met de grote broer ervan en een N805). Het viel me op dat die dinegn voor een erg schappelijke prijs heel mooi klinken. Het enige nadeel vond ik de iets aangezette laagweergave, al vind ik dat persoonlijk nooit echt een probleem, zolang het niet overheersend is. Ik vond ze in ieder geval 'vol' klinken!.
Uiteindelijk dus voor de Audience 122 gekozen en ben er erg blij mee! Heb de set nu ongeveer een maand, alles is lekker ingespeeld en het klinkt echt fantastisch!
[edit] image URL aangepast [/edit]
Verwijderd
Jammer dat je dat nou niet als klantzijnde kunt. Daar win je klanten mee!Ik kon omdat ik personeel bij Raf ben gewoon alles mee naar huis nemen om te luisteren.
motto: alles kan beter
Ik kom zelf regelmatig bij versloot en ondanks dat ik nog maar een scholier ben werd ik prima geholpen. Ze hebben mij daar een marantz sr 7000+ B&W 602.5 s3 aangeraden en ik luister hier nogsteeds met veel plezier naar.hervaz schreef op 14 juli 2002 @ 12:23:
[...]
2x iets gekocht (in totaal 3500 piek) en beide malen problemen, dus daar kom ik nooit meer terug.
Geen arnhemmer, komt uit een gat in the middle of nowhere genaamd "aalten".
Ach dan pikken we die toch weer op. Inmiddels is het Rik Stoet geworden. Vreemd trouwens dat die er nog niet bij stond. Er moeten er meer zijn.
Audio Home Hifi Studio's ... daar heb ik mijn meeste spullen gekocht.
Dvd speler komt van Eurohopper.
Hifi rack via Rik Stoet.
Dvd speler komt van Eurohopper.
Hifi rack via Rik Stoet.
Verwijderd
*meldt* Rikstoet 0wnage-Stef- schreef op 04 March 2003 @ 18:51:
Ach dan pikken we die toch weer op. Inmiddels is het Rik Stoet geworden. Vreemd trouwens dat die er nog niet bij stond. Er moeten er meer zijn.
Nee, Rikstoet is inderdaad een goede zaak. Goede service, flinke kortingen. Aardig en kundig personeel. Persoonlijk geholpen enzo
Ja, uitermate vriendelijk en kundig. Met resultaat want ik ga mijn SW-1 sub daardoor ook bij hun bestellen.Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 18:55:
[...]
*meldt* Rikstoet 0wnage![]()
Nee, Rikstoet is inderdaad een goede zaak. Goede service, flinke kortingen. Aardig en kundig personeel. Persoonlijk geholpen enzoGoede zaak!
Verwijderd
Ik heb mijn speakers bij hun gekocht, waren demo-modellen Monitor Audio Silver 4i, normaal €720 (paar), heb ik voor €550 gekregen (paar) netjes vind ik zo. En ook nog eens 6 meter kabel voor niets erbij-Stef- schreef op 04 maart 2003 @ 18:57:
[...]
Ja, uitermate vriendelijk en kundig. Met resultaat want ik ga mijn SW-1 sub daardoor ook bij hun bestellen.
Ik ga over een tijdje een CD-speler kopen. Die ga ik in principe ook daar halen
Verwijderd
LoL ik ook
Ik kijk altijd naar de prijs (en naar het product zelf het moet ook niet binnen een jaar kapot zijn
Verwijderd
En als je nou wilt luisteren? Dan verzin je een smoes en ga je bij een audioboer luisteren, om 'em vervolgens op internet te bestellenVerwijderd schreef op 04 March 2003 @ 19:22:
[...]
LoL ik ook
Ik kijk altijd naar de prijs (en naar het product zelf het moet ook niet binnen een jaar kapot zijn)
Jij hecht geen enkele waarde aan 'huisdealer', 'dealer-klant relatie' of service?
W&W Audio te enschede, uitstekende zaak in 2dehands en nieuwe spullen, topservice en je wordt zeer prettig geholpen!
http://www.wenwaudio.nl
http://www.wenwaudio.nl
Verwijderd
speakers en sub bij Hobo die deden tenminste niet moeilijk over luisteren en korting in tegenstelling tot raf.
en versterker bij eurohopper.
en versterker bij eurohopper.
http://www.staffhorst-electronics.nl
In utrecht heb ik mijn NADc300 en jbl s26 gehaald + actama nexus. En philips dvd612. Zeer aardige verkopers. En chek altijd voor hun uitverkoop dagen!!! Want die gasten dumpen gewoon alles weg wat ze over hebben tegen zeeer aantrekkelijke prijzen. Nee ik werk er niet :P:P.
En http://www.wilbert.nl in utrecht.
Zeer professionele zaak. Voor de de middel en zeer dure spullen.
Aardige verkopers. Eigen goede luister ruimtes. En klant is daar koning
Gekocht: Linn classic, Quad11L, en speaker stands.. Naam ff vergeten.
En je kan ook ff kijken op hifi.pagina.nl . Daar staan een aantal site's voor verkoop.
In utrecht heb ik mijn NADc300 en jbl s26 gehaald + actama nexus. En philips dvd612. Zeer aardige verkopers. En chek altijd voor hun uitverkoop dagen!!! Want die gasten dumpen gewoon alles weg wat ze over hebben tegen zeeer aantrekkelijke prijzen. Nee ik werk er niet :P:P.
En http://www.wilbert.nl in utrecht.
En je kan ook ff kijken op hifi.pagina.nl . Daar staan een aantal site's voor verkoop.
Oja en weet iemand misschien een site met info over oude martin logan speakers?
Ik heb nog speakers van hun uit 1974 die het nog steeeeds doen en nog aardig wat bass uitknalt !!
Alleen zijn het geen electrostaten natuurlijk. Maar ik kan geen site vinden met die info over de oude boxen.
Ik heb nog speakers van hun uit 1974 die het nog steeeeds doen en nog aardig wat bass uitknalt !!
Verwijderd
Ik hoor veel over Rik Stoet, waar zit dat eigenlijk? en wat voor zaak is het, erg groot? klein liefhebbers zaakje?
en hebben ze er ook wat minder duur spul voor een goede prijs, klasse NAD, Marantz etc
en hebben ze er ook wat minder duur spul voor een goede prijs, klasse NAD, Marantz etc
Een lang niet alles staat op hun site. Je moet ze maar eens een mailtje sturen als je iets op het oog hebt.
Speakers komen van Speakerland. (Oss)
Merk/type is Vifa Vivace '94
CD-speler komt van Sterk Audio Video. (Deventer)
Merk/type is NAD C541
Versterker komt van Kingaudio. (Velp)
Merk/type is Electrocompaniet ECI-2
Speakerkabels komt ook van Kingaudio. (Velp)
Merk/type is Van den Hul CS-122
Interlink zat bij de CD-speler. (Deventer)
Is een standaard ding, dus een dropveter, maar wel verbouwd.
Merk/type is Vifa Vivace '94
CD-speler komt van Sterk Audio Video. (Deventer)
Merk/type is NAD C541
Versterker komt van Kingaudio. (Velp)
Merk/type is Electrocompaniet ECI-2
Speakerkabels komt ook van Kingaudio. (Velp)
Merk/type is Van den Hul CS-122
Interlink zat bij de CD-speler. (Deventer)
Is een standaard ding, dus een dropveter, maar wel verbouwd.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Verwijderd
Heb er al even rondgewandeld op de site en het spreekt me erg aan. Hen ga ik zoiezo een bezoekje brengen om ze een kans te geven.
Weet niet of ik ook bij hen uitkom, maar ze verdienen wel wat aandacht.
Weet niet of ik ook bij hen uitkom, maar ze verdienen wel wat aandacht.
Verwijderd
Vogelzang, www.vogelzang.nl. Prima winkel, vriendelijk en ze kennen hun vaak.
Zitten in Eindhoven, Heerlen en Maastricht. Bij die laatste heb ik mn huidige spullen gekocht. Ipv in 1 keer alles te kopen heb ik het over 2 maanden gespreid gekocht, nu kennen ze me wel
Zitten in Eindhoven, Heerlen en Maastricht. Bij die laatste heb ik mn huidige spullen gekocht. Ipv in 1 keer alles te kopen heb ik het over 2 maanden gespreid gekocht, nu kennen ze me wel
Verwijderd
Receiver: Steenweg / Utrecht
Speakers: Stassen / Venlo
DVDspeler: Smits / Arnhem
Speakerkabel: EP / IJsselstein
Interlinksnoer: Staffhorst / Nieuwegein
Interlinkpluggen: ITC / Emmeloord
Hoofdtelefoon: Vogelzang / Eindhoven of Heerlen
Videorecorder: Staffhorst / Niewegein
Overal vandaan dus ... over het algemeen waar het goedkoop te halen
Speakers: Stassen / Venlo
DVDspeler: Smits / Arnhem
Speakerkabel: EP / IJsselstein
Interlinksnoer: Staffhorst / Nieuwegein
Interlinkpluggen: ITC / Emmeloord
Hoofdtelefoon: Vogelzang / Eindhoven of Heerlen
Videorecorder: Staffhorst / Niewegein
Overal vandaan dus ... over het algemeen waar het goedkoop te halen
Stoet is echt het minst professionele high end bedrijf dat ik ken, maar wel lachen.Tijmen schreef op 04 March 2003 @ 22:13:
http://www.rikstoet.nl/
Zit dus in den-haag
Alleen die aanbiedingenbeetje weird... lol
O nee ik ken nog een Belgisch bedrijf dat 10 x erger is (alleen voor diy onderdelen en buizen amps)
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Goede zaak inderdaad, gratis kabels lenen, verstand van zaken, eerlijk advies (geen dingen aansmeren die je niet nodig hebt). En niet het standaard spul: geen Marantz, NAD of B&W bijvoorbeeld.En http://www.wilbert.nl in utrecht.
Verder:
Hifi Centre Video in Nijmegen - veel standaard spul, van minisetjes tot Marantz, Sony ES serie en B&W Nautilussen. Ik ken een van de verkopers daar, goede vent, behulpzaam wat demo's betreft, en weet waar hij over praat. Reparatie afdeling is wat minder bij de pinken.
Mijn Hifi in Nijmegen - lijkt wel wat qua service op Wilbert, maar zit in een wat lager segment (veel Denon, NAD en Arcam).
Hobo Hifi in Amersfoort en Arnhem (geen ervaring met de andere winkels) - goede service, breed assortiment.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Vandaag was ik nog bij Wilbert, het viel me op wat een aardige en deskundige mensen daar toch werken. (vooral aangezien ik net bij de hifi/interieurdesignwinkel daar om de hoek was geweest).
Great minds think alike!
Dat vind ik van buiten een beetje gekke winkel. <dacht die op de nachtegaalstraat vlak bij dynabyte>
Hun verkopen bijv van die grote hoornspeakers. Toch? Hun hebben ook een zeer slechte informatieve site vind ik. Bijna niet te zien wat je doet op die site.
Maar goed. Ik vind het een beetje zaakje dat meer het voor het oog bied dan geluid. Maar ik kan het mis hebben hoor.
Het lijkt eigenlijk bijna wel een kunstgallerij.
Hun site: http://www.audiodesign.nl/
Hun verkopen bijv van die grote hoornspeakers. Toch? Hun hebben ook een zeer slechte informatieve site vind ik. Bijna niet te zien wat je doet op die site.
Maar goed. Ik vind het een beetje zaakje dat meer het voor het oog bied dan geluid. Maar ik kan het mis hebben hoor.
Het lijkt eigenlijk bijna wel een kunstgallerij.
Hun site: http://www.audiodesign.nl/
i.i.g. géén HoBo Hifi in den bosch!!!
Mijn broer wacht nu al 10 weken op een nieuwe tweeter voor zijn Infinity Reference 61i....''Dinsdag hebben we hem binnen''.
Komen we daar...Meneer er is een verkeerde tweeter binnengekomen(terwijl ze zeiden dat ALLES al KLAAR stond voor het beluisteren van een nieuwe marantz versterker)...
Koude douche voor HoBo HiFi in Den Bosch!
Mijn broer wacht nu al 10 weken op een nieuwe tweeter voor zijn Infinity Reference 61i....''Dinsdag hebben we hem binnen''.
Komen we daar...Meneer er is een verkeerde tweeter binnengekomen(terwijl ze zeiden dat ALLES al KLAAR stond voor het beluisteren van een nieuwe marantz versterker)...
Koude douche voor HoBo HiFi in Den Bosch!
Ik koop alles gewoon 2de hands via Inet (hear,hifi,marktplaats,ebay) scheelt echt zoo veel geld en daar kun je dus mooi weer een paar klassen hoger voor kopen
.
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Rik stoet is een beetje superrommelig en chaotisch. Ook niet echt mooie luisterkamers. Hoop dozen in de winkel, etc. Misschien dat ik ze op een foute dag bezocht, maar goed, kwam op mij wat rommelig over. Maar ze hebben wel verstand van zaken. Verkopen ook nog veel platenspelers.
Audio Home in Eindhoven komt wat professioneler over. Netjes ingericht. 3 nette luister kamers. Alle drie in verschillende prijsklasses zodat je niet luisterd wat boven budget ligt. Hebben B&W (met nautilussen etc), Rotel, Marantz, Denon, Kef, Tannoy, etc ...
Ze zijn misschien een beetje eigenwijs. Hebben wel veel in voorraad liggen. Prijzen zijn meestal standaard dealer prijzen, maar er is wel wat af te halen
Je moet wel van te voren een afspraak maken om te luisteren in 1 van de kamers. Maar dan heb je rustig een uurtje de tijd en ze laten je rustig je gang gaan.
Audio Home in Eindhoven komt wat professioneler over. Netjes ingericht. 3 nette luister kamers. Alle drie in verschillende prijsklasses zodat je niet luisterd wat boven budget ligt. Hebben B&W (met nautilussen etc), Rotel, Marantz, Denon, Kef, Tannoy, etc ...
Ze zijn misschien een beetje eigenwijs. Hebben wel veel in voorraad liggen. Prijzen zijn meestal standaard dealer prijzen, maar er is wel wat af te halen
Je moet wel van te voren een afspraak maken om te luisteren in 1 van de kamers. Maar dan heb je rustig een uurtje de tijd en ze laten je rustig je gang gaan.
Mijn ervaringen met vogelzang zijn dat ze je de producten waar ze de meeste bonus voor krijgen proberen te verkopen (ze werken daar namelijk met prestatieloon). Verder zijn ze behoorlijk duur. De versterker die ik in Duitsland voor 750,- had gekocht, boden zij voor 1299,- aan! Als ik dan per se in eindhoven iets ga kopen dan is het bij audio home.Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 22:58:
Vogelzang, www.vogelzang.nl. Prima winkel, vriendelijk en ze kennen hun vaak.
Mijn versterker, interlink, oude speakers en luidsprekerkabels bij Glas audiovisie (voorheen Glas Hifi). Heeft nu 1 van de mooiste zaken van Nederland, hoewel ik niet zo dol ben op het assortiment. Mijn cd-speler bij Hobo Arnhem, omdat ie daar FLINK in de aanbieding was en heb trouwens totaal geen last gehad van een onkundige verkoper.....was wel een geschikte gast. Misschien de enige daar, weet ik niet.
Onkundige verkopers boeien me eigenlijk ook vrij weinig, meestal weet ik zelf wel wat ik wil en heb me er ook al goed op georienteerd. Ze moeten alleen wel aardig zijn en willen helpen. Bij Versloot in Arnhem heb ik alleen nog maar droplullen gezien als ik eerlijk moet zijn. Overal waar ik was stonden ze achter me, maar zonder iets te zeggen....ze hielden me gewoon in de gaten. Dat in tegenstelling tot Glas...daar hadden ze altijd Levinson/Thiel of Levinson/Revel boven staan en ik kon gewoon naar boven sjouwen, wat gaan luisteren met dat ding en een kwartier weg blijven zonder dat ze naar boven kwamen. Mijn net nieuwe tweedehands speakers bij hifi studio city in Enschede gekocht.
linkjes Glas: http://glas.hear.nl/ en http://hifi.nl/hivisit.php?id=22
linkjes Glas: http://glas.hear.nl/ en http://hifi.nl/hivisit.php?id=22
[ Voor 37% gewijzigd door zimbab op 05-03-2003 08:01 ]
Verwijderd
ja hoor, is net iemand mij voor
Glas Hifi daar koop ik het
maar die heet nu anders en is 100 meter verhuist
Glas Hifi daar koop ik het
maar die heet nu anders en is 100 meter verhuist
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 08:14 ]
Verwijderd
Koop alles gewoon tegen inkoop bij de witgoedboer waar ik werk... 
Scheelt errug veel, nadeel is alleen dat je ook errug veel gaat kopen
Scheelt errug veel, nadeel is alleen dat je ook errug veel gaat kopen
Ik denk niet dat jij B&W, Rotel of Denon bij je witgoedboer kan krijgen...
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ruim een maand geleden he'k bij Correct een Luxman A-357 versterker + 2x Magnat Project 10 speakers gekocht voor in totaal iets meer dan 500 euro.
Klinkt echt perfect, alleen wat ik al had gehoor, bij klassiek en hoge schelle tonen begint de tweeter - als je goed luistert - wat te kraken, maarja. Pech
Klinkt echt perfect, alleen wat ik al had gehoor, bij klassiek en hoge schelle tonen begint de tweeter - als je goed luistert - wat te kraken, maarja. Pech
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Verwijderd
Had je al gezegdGitaarwerk schreef op 05 maart 2003 @ 08:32:
radiobeurs tilburg en 2e hands
http://www.radiobeurs-tilburg.nl
Mja, het probleem is dat ze erg weinig ruimte hebben. Daardoor is het een beetje proppen. En als ze maar met z'n tweeën zijn op een zaterdag is het ook wat minderScarp schreef op 05 maart 2003 @ 07:29:
Rik stoet is een beetje superrommelig en chaotisch. Ook niet echt mooie luisterkamers. Hoop dozen in de winkel, etc. Misschien dat ik ze op een foute dag bezocht, maar goed, kwam op mij wat rommelig over. Maar ze hebben wel verstand van zaken. Verkopen ook nog veel platenspelers.
Maar ze hebben wel flink verstand van zaken, en zijn heel erg persoonlijk. Een echte 'hifi-boer' vind ik het
Afhankelijk van wat het is: RAF voor gewone audio-stuff, Westhof, M-sound of MusicManiacs voor dingen als draaitafels, zware versterkers, verlichting etc.
Verwijderd
Gelukkig (voor mij dan) heb ik heel andere ervaringen met Versloot: vriendelijk en behulpzaam. Als iets niet deugt is het zonder commentaar te ruilen. Ze zijn erg Marantz-minded, maar dat ben ik zelf ook, dus voor mij geen nadeel.mr_fragle schreef op 14 juli 2002 @ 12:40:
[...]
Hmmz, versloot vind ik persoonlijk niks. Staan daar maar wat te ouwehoeren en zullen echt geen goed advies geven. Proberen je te naaien waar je bijstaat. Meerdere keren geweest, ook met andere mensen (audiofielen).
Bij Hobo tot nu toe niks wijzer geworden. Er wordt van achter de toonbank wat hoogdrempelig langs je heen gekeken en verder nada (of zou dat door mijn ongeschoren kop in het weekend komen?).
Smits is leuk voor de koopjes, verder bagger.
P.S. ben (import) Arnhemmer
Verwijderd
Het verschilt nogal.... Maar Correct komt bij mij vaak met een scherpe prijs aanzetten. Soms ook staffhorst omdat die hogere inruilwaarden geeft aan oude apparatuur.
Maar kom 80% steeds bij Correct dus terecht... Het is naar mijn mening een goede zaak, en weten ook wel waar ze het over hebben. Dit mis ik dan weer bij Staffhorst. Alhoewel bij de vinkezaal het niet opgaat...
Marantz SR-6200 : Correct
Marantz CD-5000 : Correct
JBL speakers L4 Pro : Staffhorst
Infinity Sub HPS-250: Mediamarkt <-- na veel gelul 750 euro er afgekregen, mede ook omdat ze er nog maar 1 hadden. Tja en voor 1 sub ga ik geen 1299 euro neertellen
ik lijk wel GEK
Dus 750 eurotjes lager heb ik hem toch maar genomen... Meestal als die gasten willen verkopen, valt er best te onderhandelen.... Ze hebben namelijk een marge waarmee ze kunnen spelen. Zag dit in hun pc toen hij ff bezig was. Die marge is normaal als winst kering... maar ja kan dat gedeelte makkelijk eraf lullen.
Maar kom 80% steeds bij Correct dus terecht... Het is naar mijn mening een goede zaak, en weten ook wel waar ze het over hebben. Dit mis ik dan weer bij Staffhorst. Alhoewel bij de vinkezaal het niet opgaat...
Marantz SR-6200 : Correct
Marantz CD-5000 : Correct
JBL speakers L4 Pro : Staffhorst
Infinity Sub HPS-250: Mediamarkt <-- na veel gelul 750 euro er afgekregen, mede ook omdat ze er nog maar 1 hadden. Tja en voor 1 sub ga ik geen 1299 euro neertellen
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 09:47 ]
Verwijderd
Maar Correct is een dozenschuiver. Waar je alleen met veel gezeik kan luisteren. Vind je dat een prettige dealer?Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 09:43:
Het verschilt nogal.... Maar Correct komt bij mij vaak met een scherpe prijs aanzetten. Soms ook staffhorst omdat die hogere inruilwaarden geeft aan oude apparatuur.
Verwijderd
Je moet idd niet op zaterdag of zondag gaan. Door de weeks is er wel veel mogelijk. Mocht zelfs een keer me speakers mee nemen om dan te kijken naar een bijpassende SUB. Er is best wel met ze te onderhandelen over dat soort dingen. En over service heb ik ook niks te klagen. Reperaties en dat soort zaken wordt uitstekend verzorgt.Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 09:48:
[...]
Maar Correct is een dozenschuiver. Waar je alleen met veel gezeik kan luisteren. Vind je dat een prettige dealer?
Okay het is een massa-winkel, maar voor een massa-winkel is het zeker geen slechte zaak. En er is meer mogelijk dan je denkt
al zoveel gezegd ja
en topic is al zo lang dat ik niet meer weet hoelang het geleden is dat ik hier gepost