-gescanned plaatje horizontaal flippen en dan uitprinten en dan natekenen/etsen.Anoniem: 28086 schreef op 31 juli 2002 @ 13:56:
heel erg vet, je hebt dus die hele kerk in spiegelbeeld nagetekend?![]()
ik mis alleen die hijskraan
Awsome... (hoe spel je dat eigenlijk
)
rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!
Anoniem: 27983
prototype schreef op 31 juli 2002 @ 15:35:
[...]
-gescanned plaatje horizontaal flippen en dan uitprinten en dan natekenen/etsen.
prototype: van alle markten thuis...
jupz...met inscannen/flippen en printen zou het inderdaad ook kunnen. Ware het niet dat ik 8 jaar geleden nog niet eens over mijn eigen pç-tje beschikte, laat staan over een scanner. Dus je moet het maar van me aannemen, deze is volledig "the old fashioned way" gemaakt, zonder tussenkomst van poeters or whatsoever. Tis een secuur werkje, maar het resultaat is er dan ook naar.
Heb er volgens mij ook nog één liggen waarbij ik de foto niet in spiegelbeeld getekend heb op de etsplaat.
En eeuwig zonde dat ze bij de faculteit bouwkunde geen etspers hebben staan, want anders zou ik het nog wel eens vaker gedaan hebben.
Heb er volgens mij ook nog één liggen waarbij ik de foto niet in spiegelbeeld getekend heb op de etsplaat.
En eeuwig zonde dat ze bij de faculteit bouwkunde geen etspers hebben staan, want anders zou ik het nog wel eens vaker gedaan hebben.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Een spiegel loodrecht op het vlak van de foto (ernaast natuurlijk) zou ook uitkomst moeten bieden. Maar zeer knap werk *klap klap*Dexter schreef op 31 juli 2002 @ 16:22:
jupz...met inscannen/flippen en printen zou het inderdaad ook kunnen. Ware het niet dat ik 8 jaar geleden nog niet eens over mijn eigen pç-tje beschikte, laat staan over een scanner. Dus je moet het maar van me aannemen, deze is volledig "the old fashioned way" gemaakt, zonder tussenkomst van poeters or whatsoever. Tis een secuur werkje, maar het resultaat is er dan ook naar.
[ Voor 0% gewijzigd door prototype op 31-07-2002 16:27 . Reden: Pokke emoticons toch ook ;) ]
dank u
rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!
<hr style="color: #0000ff; margin-bottom: 0px;"><span style="color: #0000ff;">Even het vriendelijke verzoek om het hier een beetje ontopic te houden, er worden hier erg coole dingen geshowd en het is niet de bedoeling dat dit topic door loze replies de vernieling in wordt geholpen. </span>
Hmm, het moet idd niet TE offtopic wordne, maar beetje uitwisselen van technieken enzo is natuurlijk wel koel, en imo niet echt offtopic.
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Klopt, maar reacties als 'Gaaf!' of 'Hoe schrijf je awesome' mogen wat mij betreft achterwege blijven.DarkX schreef op 31 juli 2002 @ 17:34:
Hmm, het moet idd niet TE offtopic wordne, maar beetje uitwisselen van technieken enzo is natuurlijk wel koel, en imo niet echt offtopic.
Heb je wat te melden, prima, maar offtopic geneuzel-reacties worden niet op prijs gesteld.
<span style="color: #0000ff;">Type, misschien begrijp je me verkeerd, maar ik zei: geen offtopic geneuzel.</span>
>>
excuses heer Pelle...
>>
excuses heer Pelle...
He Nozzman kun jij niet een keer in een verloren uurtje een coole site bouwen om al je creaties op te zetten? Ik vind ze echt heel erg gaaf en het lijkt me leuk om ze een keer allemaal bij elkaar te zien. Zoals ik al eerder heb gezegd vind ik ze iets weg hebben van de tekenstijl van Gumbah...
respect
respect
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Anoniem: 15712
Nog nooit eerder had ik van Gumbah (de tekenaar) gehoord, maar die gast is grappig : http://www.spammie.yucom.be/Cartoons/cartoon_gumbah.htmRuud2001 schreef op 31 juli 2002 @ 18:44:.
Zoals ik al eerder heb gezegd vind ik ze iets weg hebben van de tekenstijl van Gumbah...
ff profiel checken: ja hoor, een IO'er. Die stijl van tekenen herken je uit duizenden
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Ik zal die site van me weer eens updatenRuud2001 schreef op 31 juli 2002 @ 18:44:
He Nozzman kun jij niet een keer in een verloren uurtje een coole site bouwen om al je creaties op te zetten? Ik vind ze echt heel erg gaaf en het lijkt me leuk om ze een keer allemaal bij elkaar te zien. Zoals ik al eerder heb gezegd vind ik ze iets weg hebben van de tekenstijl van Gumbah...
respect
Die Gummbah strips die zijn echt te gek. Vooral die ene met dat onbewoonde eiland!!

Zoo, lekker in de benauwde hitte experimenteren met arceertechnieken.
>>
leeg?
>>>
Hij pakt mijn post niet
even anders structureren...

WIPje van mijn engel (Type in Algemeen Tekentopic *handgetekend/wacom)
Dit keer met vleugels en armen en torso. Een opzetje, schetsje...
*arm te dun, torso te smal... vleugel wel perfect
*
Zo ongeveer, maar dan in kleur, met lichtval en alles, wordt het eindresultaat ongeveer...
Zijn benen komen zo, dat 1 been half achter de ander hangt, een beetje de Christus aan het kruis-pose dus...
>>>>
En hij doet het
leeg?
>>>
Hij pakt mijn post niet
Zo ongeveer, maar dan in kleur, met lichtval en alles, wordt het eindresultaat ongeveer...
Zijn benen komen zo, dat 1 been half achter de ander hangt, een beetje de Christus aan het kruis-pose dus...
>>>>
En hij doet het
Hmm, ik neem aan dat je meer die eerste schets als hoofd gebruikt als deze? Dit is net een of andere cartoonof muppet met een
mond
. Ik snap wel dat dat de schaduw van de kin is maar het is imo niet zo geslaagd
. Verder zien engelen er altijd vrij goed geproportioneerd uit, en deze heeft een beetje een bierbuik
. Maar het kan natuurlijk in uiteindelijke versie heel anders uitkomen, dat snap ik dan ook nog. De pose is klassiek en veelbeproefd doch altijd wel indrukwekkend. Trouwens, waarom heeft ie maar 1 arm?
edit:
Ben toch niet de enige die die bierbuik ziet blijkbaar
Ben toch niet de enige die die bierbuik ziet blijkbaar
[ Voor 0% gewijzigd door DarkX op 01-08-2002 17:28 . Reden: additie ]
Engeltje heeft iets te vaak te diep in 't glaasje gekeken, tenminste dat denk ik aan z'n buik te zienAnoniem: 27983 schreef op 01 augustus 2002 @ 03:11:
>>
leeg?
>>>
Hij pakt mijn post niet
*arm te dun, torso te smal... vleugel wel perfect*
>>>>
En hij doet het
Anoniem: 28086
Ik zou de spieren aan de zijkant van z'n borst ook wat breder maken, om hem wat meer een ideel figuur te geven.
Zoiets dus:
__
\ / (overdreven natuurlijk)
Zoiets dus:
__
\ / (overdreven natuurlijk)
Hier lijkt mij de site www.sijun.com ook wel op z'n plaats.
Plus natuurlijk het forum.
//EDIT:
Bijvoorbeeld dit topic is geweldig imo!
Plus natuurlijk het forum.
//EDIT:
Bijvoorbeeld dit topic is geweldig imo!
[ Voor 0% gewijzigd door OkkE op 01-08-2002 16:53 . Reden: ff url naar topic erbij ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
sijun is al eerder in topics gepost, en ik denk niet dat het in dit topic nuttig is om links tussendoor te posten, het gaat toch erg om eigen werk. Ben ook weer wat aan het schetsen trouwens, maar heb geen scanner hier. Komt denk ik nog een aftands tankvoertuig + wat meer background shit bij mijn trooper, maar em waarschijnlijk onderdeel van een full-size desktop. Moet toch binnen 88 jaar af te ronden zijn op dit tempo 
edit:
Daarbij is de site zo dood als de neten, laatste update is ergens in 2000 ofzo geweest. Forum doet wel nog wat trouwens.
Daarbij is de site zo dood als de neten, laatste update is ergens in 2000 ofzo geweest. Forum doet wel nog wat trouwens.

een beetje spelen met painter7....
op een wacom graphire
aAarGhh
jellyshock -> mooi tekening, maar idd een beetje saaie achtergrond.
Verder hangt dat ene snaartje daar een beetje in de ruimte te zweven, ziet er imho een beetje vreemd uit...
Over mijn tekening: Het is een snel schetsje, en idd, nu jullie het zeggen, beetje vadsige engel ja. Excuses, wordt nog aan gewerkt. Ik zei al, torso is wat te smal. Vandaar dat het er een beetje vadsig uitziet.
Over het gezicht kan ik het simpel houden: Ik had al een goede schets van het gezicht. Waarom 2x moeite doen als het nu helemaal niet om het gezicht ging?
De bedoeling van deze schets was het goed krijgen van de vleugels, en dat is me aardig gelukt lijkt me. 1 vleugel heb ik helemaal mooi vleugel gelaten, en de ander heb ik alvast een arm overheen getekend om te kijken hoe het er dan uit zou zien.
Dit is ook nog extreem WIP, maar het lijkt me wel leuk om jullie een beetje op de hoogte te houden van wat ik allemaal met die engel aan het doen ben, en in welke stadia hij elke keer verkeerd
Als je ook naar zijn benen kijkt, waar een lendendoekje voor zou moeten hangen (zie Jezus
) dan zie je ook wel dat dit puur een schets was, waar aandacht was voor de vleugels, en that's all folks 
Met de torso ga ik nu beginnen, en de benen moet ik nog even op oefenen. Als ik nml ergens een ramp in ben, is het wel het tekenen van benen en derg. Dus de armen en de torso gaat nu aan gewerkt worden.
Ik post wel weer een bijgewerkte engel zodra ik klaar ben...
____ fieuw wat een post, terwijl ik eigenlijk redelijk weinig zeg...
____
Verder hangt dat ene snaartje daar een beetje in de ruimte te zweven, ziet er imho een beetje vreemd uit...
Over mijn tekening: Het is een snel schetsje, en idd, nu jullie het zeggen, beetje vadsige engel ja. Excuses, wordt nog aan gewerkt. Ik zei al, torso is wat te smal. Vandaar dat het er een beetje vadsig uitziet.
Over het gezicht kan ik het simpel houden: Ik had al een goede schets van het gezicht. Waarom 2x moeite doen als het nu helemaal niet om het gezicht ging?
De bedoeling van deze schets was het goed krijgen van de vleugels, en dat is me aardig gelukt lijkt me. 1 vleugel heb ik helemaal mooi vleugel gelaten, en de ander heb ik alvast een arm overheen getekend om te kijken hoe het er dan uit zou zien.
Dit is ook nog extreem WIP, maar het lijkt me wel leuk om jullie een beetje op de hoogte te houden van wat ik allemaal met die engel aan het doen ben, en in welke stadia hij elke keer verkeerd
Als je ook naar zijn benen kijkt, waar een lendendoekje voor zou moeten hangen (zie Jezus
Met de torso ga ik nu beginnen, en de benen moet ik nog even op oefenen. Als ik nml ergens een ramp in ben, is het wel het tekenen van benen en derg. Dus de armen en de torso gaat nu aan gewerkt worden.
Ik post wel weer een bijgewerkte engel zodra ik klaar ben...
____ fieuw wat een post, terwijl ik eigenlijk redelijk weinig zeg...

Erg cool. Background eruit slopen en je hebt een hele leuke tekening!jellyshock schreef op 01 augustus 2002 @ 19:58:
afbeelding
een beetje spelen met painter7....
op een wacom graphire
Anoniem: 30420
mijn idee..Nozzman schreef op 01 augustus 2002 @ 21:04:
[...]
Erg cool. Background eruit slopen en je hebt een hele leuke tekening!
inderdaad de achtergrond was een beetje haastklus..... wacht ff...

zo ff de achtergrond eruit gesloopt
en nog maar eentje:

een foto bewerkt in painter

zo ff de achtergrond eruit gesloopt
en nog maar eentje:

een foto bewerkt in painter
[ Voor 0% gewijzigd door jellyshock op 01-08-2002 21:53 . Reden: nog een toevoeging ]
aAarGhh
Update van de buik
Moet nog wat breder en derg, maar het is iig geen bierbuikje meer, en zijn tepels zitten ook niet meer ten hoogte van zijn oksels
Anoniem: 15712

photoshop 6.0.
paintbrush gebruikt en de gum-tool.
(geen wacom though, dus als ie niet in dit topic mag, zeg t maar
Anoniem: 49158
type,... ik zou eens in een anatomie-boek duiken.
zelf had ik er op de academie een hekel aan maar het was toch handig..
Ik vind de achtergrond juist iets 'extra's' aan de tekening geven... maargoed.... wie ben ik?Nozzman schreef op 01 augustus 2002 @ 21:04:
[...]
Erg cool. Background eruit slopen en je hebt een hele leuke tekening!
ja, als ie goed zou zijn... maar de achtergrond is inderdaad niet goed (genoeg) beetje te rommelig
aAarGhh
Dat idee had ik ook al jaAnoniem: 49158 schreef op 02 augustus 2002 @ 10:29:
type,... ik zou eens in een anatomie-boek duiken.
lichamen tekenen is moeilijk

Anoniem: 56416
doet me denken een industireel ontwerpen aan tu delft werkClay schreef op 14 juli 2002 @ 19:07:
Autoals jullie raden wat voor een heb ik het goed gedaan. denk ik.
[url="http://www.xs4all.nl/~peterned/got/auto.jpg"][afbeelding][/url]
klik voor big
zal wel niet hoor,
maar heel netjes!
Anoniem: 30420
kee dan!
* Anoniem: 30420 vond tijdens n redelijk lang telefoongeprek een edding 3000 en is gaan tekenen
ga ff scannen en dan post ik m hier wel ff
>>DONE
(note: is niet fotorealistisch ofzo, gewoon cartoon-like gekrabbel, maar t tis wel ff lekker
)
edit: hiero:

Ik was aan de telefoon met iemand die met d'r mobiel in de trein zat. Het is niet zo dat zei diegene is in die trein op t plaatje hoor..
en tijdens t scannen heb ik maar ff mn usericon n beetje nagetekend... (secondenwerk hoor)

als je kruisjes ziet komt dat omdat ik waarschijnlijk offline ben..
* Anoniem: 30420 vond tijdens n redelijk lang telefoongeprek een edding 3000 en is gaan tekenen
ga ff scannen en dan post ik m hier wel ff
(note: is niet fotorealistisch ofzo, gewoon cartoon-like gekrabbel, maar t tis wel ff lekker
edit: hiero:

Ik was aan de telefoon met iemand die met d'r mobiel in de trein zat. Het is niet zo dat zei diegene is in die trein op t plaatje hoor..
en tijdens t scannen heb ik maar ff mn usericon n beetje nagetekend... (secondenwerk hoor)

als je kruisjes ziet komt dat omdat ik waarschijnlijk offline ben..
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 30420 op 02-08-2002 21:12 . Reden: plaatjes gescanned ]
Anoniem: 53837

Getekend in the Gimp, onder GNU/Linux uiteraard
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 53837 op 02-08-2002 23:36 . Reden: aanvulling ]
GIMP is toch photoshop achtig?Anoniem: 53837 schreef op 02 augustus 2002 @ 23:32:
afbeelding
Getekend in the Gimp, onder GNU/Linux uiteraard...aleen een muisje gebruikt..
Dat is iig toch niet vectoren?
Dit kan je nml beter in een vector-prog tekenen lijkt me, daar is het een goede tekening voor
Gimp is idd 'photoshop-achtig'.. erg leuk programma..
..precies dat wat jij denkt wat het is...
deze zou idd eigenlijk in een vector-based tekenprogramma getekend moeten worden... maar.. het is de moeite niet echt waard.. ik teken erg weinig... kreeg er alleen even zin in toen ik dit topic zag
- en the Gimp staat toevallig geinstalleerd...
deze zou idd eigenlijk in een vector-based tekenprogramma getekend moeten worden... maar.. het is de moeite niet echt waard.. ik teken erg weinig... kreeg er alleen even zin in toen ik dit topic zag
AAARgh, het topic zakt af! paniek 
Mijn tekenen schiet GVD niet op, ben nu eindelijk zover dat ik het voertuigje dat ik in de trein geschetst heb omgezet heb naar een iets werkbaardere illustrator schets (misschien wel 5 minuten werk
). Zo schiet mijn desktopje niet op natuurlijk
Ah well, hier issie dan:

Weet nog niet of ie zo komt (lekker makkelijk
) Of dat ik mijn perspectief skillz nog es oppoets en em onder een hoek plaats met wat 2 punts geklungel. Heb nog wel wat vette ideeen voor background elementen (SAM achtige torens, aircrafts e.d.) in mijn blokje staan, maar dit is voor mij weer maanden werk waarschijnlijk
Aan pauzes dan, niet aan werkuren...
Mijn tekenen schiet GVD niet op, ben nu eindelijk zover dat ik het voertuigje dat ik in de trein geschetst heb omgezet heb naar een iets werkbaardere illustrator schets (misschien wel 5 minuten werk

Weet nog niet of ie zo komt (lekker makkelijk

hey dat rotsblokje rechtsonderin komt me bekent voor 
Misschien moet ik ook maar weer eens wacom'en na m'n korte vakantie
Misschien moet ik ook maar weer eens wacom'en na m'n korte vakantie
Whehehe, idd, heb em ff in de achtergrond van die tekening gepleurd, anders was ie helemaal suf
sorry voor late reactie, maar heb jij er ook ervaring mee??wcduck schreef op 31 juli 2002 @ 19:22:
[...]
ff profiel checken: ja hoor, een IO'er. Die stijl van tekenen herken je uit duizenden.
ik ben trouwens wel benieuwd of nog meer mensen op hun opleiding/hobby te maken hebben gehad met pantone markers en krijt?
laat maar zien
Pantone markers... ik heb nog mooie herinneringen aan mijn perspectiefteken colleges: Zonder lineaal met een fineliner en drie verschillende tinten grijs pantone markers... schitterend, ik zal eens kijken in mijn archief of ik nog wat heb liggen uit die tijd ( toch al bijna tien jaar geleden)
aAarGhh
Ghehe, zo'n enorme bak markers gesorteerd op kleur liggen ook nog bij mijn pa op het bedrijf (reclamebureau), maar die zullen wel aan het drogen zijn inmiddels
Tegenwoordig toch meer Apple werk dan marker spul... Zelf heb ik trouwens geen opleiding in tekenen, maar beetje perspectief kan niet al te moeilijk zijn, uiteindelijk alleen een kweste van lijntjes trekken
Gebruik trouwens eerder illustrator dan pantone markers.
Jah ik heb een aantal pantone's liggen (24 ofzo) gebruik ze op school dagelijks. maar das logisch als je bouwkunde studeerd. Ik werk ook veel met softpastel van rembrant, kan je ook hele leuke dingen mee doen. Ik heb het meeste in boeken staan. en aangezien ik geen scanner hebt wordt et moeilijk om wat te posten. Ga morgen op vakantie zal daarna wel wat inscannen (neem ook mijn markers mee dus misschien nog nieuwe creaties
)
tja...
ik voel me nu echt stom maar ik wil het weten.. is een wacom zo'n tekenpad? zoals die ene van Dynalink die ik heb...
yep een wacom is idd een tekenpad zoals die Dynalink die jij hebt, alleen vele malen betersupermidget schreef op 05 augustus 2002 @ 00:04:
ik voel me nu echt stom maar ik wil het weten.. is een wacom zo'n tekenpad? zoals die ene van Dynalink die ik heb...
uhuh...supermidget schreef op 05 augustus 2002 @ 00:04:

* Anoniem: 53837 heeft ook een Graphire2
deze heb ik:

Ik kan dus nu officieel meedoen met het topic
===VECTOR RULES===
Een verzameling crap:

Al dol op sinds de basisschool:

Robots rulen ook wel:

Vector rules niet:

Toch wel?

Grrrr... ik ben een krokodil of een aligator ofzo! Anyway: GRRR

wah vin je dr van?
oja! (beta)
me enige niet vector tekening geloof ik hehe (psp4 lol):

Ik kan dus nu officieel meedoen met het topic
===VECTOR RULES===
Een verzameling crap:

Al dol op sinds de basisschool:

Robots rulen ook wel:

Vector rules niet:

Toch wel?

Grrrr... ik ben een krokodil of een aligator ofzo! Anyway: GRRR

wah vin je dr van?
oja! (beta)
me enige niet vector tekening geloof ik hehe (psp4 lol):
edit:
en ik zuig erin
en ik zuig erin

Heb net mijn Orim gemaakt (Overstressed Rabbit In Midlife-Crisis). Maar heb geen scanner, is een foto van me digicam ook goed?
Anoniem: 2557
Schetsje: ik ben het personen schetsen nog aan het leren met drie hele goede anime boeken....dit is uhm...de vierde poging om een volledig karakter te tekenen,

En dit is een oudere poging (van een ander karakter he):

En dit is een oudere poging (van een ander karakter he):

Anoniem: 33210
nijs
de houding van de 1ste is een stuk beter dan die 2de vin ik
alleen je kan invervolg beter zorgen dat er niet van die erge grote contrast verschillen zijn (heb ut nu over die zwarte plekken bij de neus en op de schouder
enzo) verder keep up the good work
alleen je kan invervolg beter zorgen dat er niet van die erge grote contrast verschillen zijn (heb ut nu over die zwarte plekken bij de neus en op de schouder
Anoniem: 26421
Ik ben altijd geinterresseerd in tekeningen e.d. en ik kwam laatst op deze site:
http://www.geocities.com/raymanscape/agallery03.html
Is errug ok! Weet niet precies wie het is, maar hij heeft een aparte stijl. Check it out! Oh ja, dit is 1 van de galleries, als je het 3tje in 1, 2 3 enz veranderd zie je nog veel meer. Of bekijk even zijn site.....
http://www.geocities.com/raymanscape/agallery03.html
Is errug ok! Weet niet precies wie het is, maar hij heeft een aparte stijl. Check it out! Oh ja, dit is 1 van de galleries, als je het 3tje in 1, 2 3 enz veranderd zie je nog veel meer. Of bekijk even zijn site.....
Ik teken bijna nooit, maar vanancht kon ik niet slapen dus pakte ik pen & papier. Dit kwam eruit (1600x1200):

Soory van de grootte, ik heb geen scanner en Photoshop ook niet
Maar in ieder geval, is 't wat? Ik wou 'm nog inkleuren en randen omheen zetten met Photoshop of Illustrator. Graag eerlijk commentaar

Soory van de grootte, ik heb geen scanner en Photoshop ook niet
Maar in ieder geval, is 't wat? Ik wou 'm nog inkleuren en randen omheen zetten met Photoshop of Illustrator. Graag eerlijk commentaar
WoehahaHier is uw orderbevestiging. U heeft op maandag 5 augustus 2002 om 14:25:06
uur via [http://www.wacom.nl] bij KIKO Software de volgende artikelen besteld:
1 maal een Graphire2 USB Steel. Per stuk Euro 99,- totaal Euro 99,- (ex. btw)
De vos loopt door het bos.
Anoniem: 2557
Dank jeAnoniem: 33210 schreef op 05 augustus 2002 @ 02:42:
nijsde houding van de 1ste is een stuk beter dan die 2de vin ik
alleen je kan invervolg beter zorgen dat er niet van die erge grote contrast verschillen zijn (heb ut nu over die zwarte plekken bij de neus en op de schouderenzo) verder keep up the good work
(zie het 3D topic voor een uitwerking van het bovenste karakter)
muis & wacom in Flash:

nou oke dees zou meer thuis horen in het teken mooie vrouwen topic maar ja goed 

mja beetje klote scan (shaduwen zijn slecht te zien) maar goed je moet wat

ik zou er persoonlijk iets meer diepte in brengen, dat zijn gezicht wat ronder oogt...
Verder wel cool getekend, en die kringeltjes om zijn ogen zijn ook mooi gevonden
Aansteller
Enige weg naar aandacht is het posten van indrukwekkend spul
Hmmm, die kun je ultiem goed kleuren met een wacom (r)(tm)Anoniem: 33210 schreef op 05 augustus 2002 @ 18:54:
afbeelding
leef je uit zou ik zeggenprototype schreef op 05 augustus 2002 @ 20:53:
[...]
Hmmm, die kun je ultiem goed kleuren met een wacom (r)(tm)
* waxle digt dat character van Z3n wel 
netjes gedaan; ogen zijn mooi
netjes gedaan; ogen zijn mooi
Ik weet iets leuks (denk ik)... kom met een een zot idee en laat de tekenaars in deze topic hun voorstelling ervan posten..
voorbeeldje: "een doorgedraaide pelikaan" of "deprimerende zondagmorgen"
Elke tekenaar heeft zijn eigen stijl en ook verschilt het in welk programma is gebruikt (photoshop/flash->pixel/vector). het lijkt me erg leuk om te zien hoe iedereen het zich voorstelt.
Svp: laten we niet een lijst krijgen van 100 requests; als er al 1 of 2 zijn.. post er dan niet nog miljoen zodat we ook nog een beetje allemaal t zelfde kunnen doen
nou, kom maar op
voorbeeldje: "een doorgedraaide pelikaan" of "deprimerende zondagmorgen"
Elke tekenaar heeft zijn eigen stijl en ook verschilt het in welk programma is gebruikt (photoshop/flash->pixel/vector). het lijkt me erg leuk om te zien hoe iedereen het zich voorstelt.
Svp: laten we niet een lijst krijgen van 100 requests; als er al 1 of 2 zijn.. post er dan niet nog miljoen zodat we ook nog een beetje allemaal t zelfde kunnen doen
nou, kom maar op
dan ben ik voor de "doorgedraaide pelikaan"
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
origineel
[edit]
nee... niet deze... eventjes een nieuwe aub. het hoeft niet origineel te zijn als t maar niet 1 is van de voorbeeldjes is die ik gaf... zie t maar gewoon als -request een pic-
Die vind ik echt supervet! Hoe heb je geleerd zo te tekenen?Anoniem: 33210 schreef op 05 augustus 2002 @ 18:54:
Nog wat krabbels van mij tijdens mijn werk

Vandaag is het feest en morgen ook.
Leuk gedaan!GeJe schreef op 06 augustus 2002 @ 21:51:
[...]
afbeelding
offtopic:
volgens mij werkt me ideetje niet dus ik ga weer gewoon over op pics posten..
volgens mij werkt me ideetje niet dus ik ga weer gewoon over op pics posten..
net gemaakt... ik heb trouwens het idee dat het onderbewust een ripoff is van iets anders maar waarvan ook al weer?

CoolGeJe schreef op 06 augustus 2002 @ 21:51:
[...]
Die vind ik echt supervet! Hoe heb je geleerd zo te tekenen?
afbeelding
Doe je ook meer met je Anime-tekenkunsten? (Backgrounds, stripjes, volledig uitgewerkte 'krabbels'
Zou je nml best goed afgaan, als je goed een verhaal kan bedenken
Vooral die 2 linker vind ik mooi, van die rechter is zijn kaak nml een beetje scheef...
Anoniem: 13958
i suck 

Had ik eens een keer op school getekend
vraag me niet waarom of wanneer.. khad em gewoon nog liggen hier

d'r kin staat wat scheef, zo lijkt het of haar mond teveel naar rechts heltAnoniem: 13958 schreef op 07 augustus 2002 @ 03:51:
i suck
afbeelding
verder zijn haar schouders te breed voor haar tederheid, en zijn haar bovenarmen te dun voor zulke brede, sterke schouders...
Wel mooi dat elven-effect eraan gegeven, knap gedaan
edit:
en er zijn een paar dingen die heel erg opvallen rond de nek:
• de ronding van de nek, dus de schaduw die daarmee gepaard gaat
• De -hoe heten die dingen- sleutelbeenderen? Die steken best ver uit you know. Daar krijg je dus ook 'inkepingen'
en er zijn een paar dingen die heel erg opvallen rond de nek:
• de ronding van de nek, dus de schaduw die daarmee gepaard gaat
• De -hoe heten die dingen- sleutelbeenderen? Die steken best ver uit you know. Daar krijg je dus ook 'inkepingen'
maar overall: je hebt talent
En je kan aardig tekenen. Probeer de Anime stijl eens, ik denk dat je dat ook wel goed af zal gaan...
Mn eerste wacom dingetje... schets van een of andere lizardguy 

De vos loopt door het bos.
Wat is dat toch met anime tekeningen? Ik vind daar persoonlijk echt niks boeiends aan, zo afstandelijk allemaal. Supermidget: that's one cool looking guy!!!!

Niets is er moeilijker dan een comic tekenen, maar ik ben mezelf er toch in aan het trainen. En ik moet zeggen, als je eenmaal de eerste gemaakt hebt, heb je meteen inspiratie voor de volgende. Dus ik zal jullie de komende tijd nog gaan vervelen met nog meer flauwe grappen
Die's LOLNozzman schreef op 07 augustus 2002 @ 11:41:
afbeelding
Niets is er moeilijker dan een comic tekenen, maar ik ben mezelf er toch in aan het trainen. En ik moet zeggen, als je eenmaal de eerste gemaakt hebt, heb je meteen inspiratie voor de volgende. Dus ik zal jullie de komende tijd nog gaan vervelen met nog meer flauwe grappen
Jammer dat je er al bestaande karakters van jezelf voor hebt gebruikt...
tja Nozzman, ik heb hetzelfde met dat anime gebeuren... allemaal dezelfde hoofdjes met een ander kapseltje en ander kleurtje, uitgevonden om het lopende band tekenfilmwerk goedkoper en sneller te laten verlopen... ze zijn easy na te tekenen dus misschien dat het daarom zo populair is?? (er zijn natuurlijk uitzonderingen.... maar ja, het meeste wat ik gezien heb is echt crap)
één plaatje comics zijn echt hell om te maken... maar je bent op de goede weg zo te zien
, je characters zijn mooi iig, ben benieuwd wat je nog meer in je vingers heb!
één plaatje comics zijn echt hell om te maken... maar je bent op de goede weg zo te zien
aAarGhh
Zitter er geen echte H.R. Gigers op dit topic
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Anoniem: 13958
ik vind het een leuke tekening 
wat is er mis met anime? ik vind het een mooie stijl
ieder zijn eigen smaak he
verder thx voor het compliment type =]
kheb nooit echt de tekening geperfectioneerd zeg maar
als je zoiets goed wilt doen moet je veel oefenen/tekenen
en daar heb ik nooit zoveel zin in
doe liever andere dingen hehe
zitten btw mooie werken tussen =] keep them coming
ben aan het genieten
Ik vind zelf de Concept Art van de Blizzard games altijd mooi van Samwise Didier & Chris Metzen.
zo maar ff snel opgezocht:
http://wow.mmorpg.net/images/conceptart/brannvsgolem.jpg
zulk soort dinges ;P
En dit vin ik ook supergaaf:
http://www.phantasyworkshop.com/gallery/index.php =]
http://66.221.28.206/gallery/albums/Fantasy/aah.jpg
i wish i could do that :] vergt erg veel oefening lijkt me heh
edit: beetje gezeik over de pics ;O
wat is er mis met anime? ik vind het een mooie stijl
ieder zijn eigen smaak he
verder thx voor het compliment type =]
kheb nooit echt de tekening geperfectioneerd zeg maar
als je zoiets goed wilt doen moet je veel oefenen/tekenen
en daar heb ik nooit zoveel zin in
zitten btw mooie werken tussen =] keep them coming
ben aan het genieten
Ik vind zelf de Concept Art van de Blizzard games altijd mooi van Samwise Didier & Chris Metzen.
zo maar ff snel opgezocht:
http://wow.mmorpg.net/images/conceptart/brannvsgolem.jpg
zulk soort dinges ;P
En dit vin ik ook supergaaf:
http://www.phantasyworkshop.com/gallery/index.php =]
http://66.221.28.206/gallery/albums/Fantasy/aah.jpg
i wish i could do that :] vergt erg veel oefening lijkt me heh
edit: beetje gezeik over de pics ;O
...Smorrie, het is hier de bedoeling dat je éigen werk post; als je zo graag door anderen gemaakte dingen hier wil zetten, wil je die dan als linkje plaatsen, en met de credits van de maker erbij? Dankje.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
*promotie talk*
ik ben moderator op het ShowCase forum van Gameforum.nl dat terzijde maar er
kwam daar een user voorbij die toch mooi werk liet zien, ongeloofelijk vooral
voor de mensen die van Blizzard-achtige-artworkjes houden moeten deze
site gewoon ff checken... voor de anderen staan er ook nog een paar tutorials
op de site
http://www.neural-interface.com/hallsofcreation/
alle lof voor Michel & René Koiter.. 2 nederlandse jongens die het nog ver gaan schoppen
ik ben moderator op het ShowCase forum van Gameforum.nl dat terzijde maar er
kwam daar een user voorbij die toch mooi werk liet zien, ongeloofelijk vooral
voor de mensen die van Blizzard-achtige-artworkjes houden moeten deze
site gewoon ff checken... voor de anderen staan er ook nog een paar tutorials
op de site
http://www.neural-interface.com/hallsofcreation/
alle lof voor Michel & René Koiter.. 2 nederlandse jongens die het nog ver gaan schoppen

Hmm, daar had ik laatst ook een discussie over, dat anime gedoe. Ik vind het een domper op de creativiteit, mensen gaan alleen maar aangeleerde techniekjes kopiëren en bedenken nix zelf meer. Beetje jammer imo. (daarbij vind ik het niet eens een mooie techniek, maar dat staat er verder los van
)
Trouwens, Geiger kopiëren is natuurlijk net zo lame, alhoewel een stuk moeilijker
Deze komt trouwens redelijk in de buurt qua stijl: klik :)
Trouwens, Geiger kopiëren is natuurlijk net zo lame, alhoewel een stuk moeilijker
sha... het is vet ende briljant wat die kerels doen, maar ik moet daarbij zeggen dat het veel photoshop werk is wat ze doen, getuige ook http://www.neural-interfa...creation/tintingmood.html en dat heeft weinig met schilderen te maken. Dat is ook waarom ik het een beetje ontzield vind, clean. Ik houdt er niet zo van. Maar he, fuck potverdikke deze jongens zijn er wel ERG goed in zeg...
Stoer; Marduq
er zijn weer verse beertjes (ook handgetekend), haal ze als ze nog warm zijn 
http://www.xangadix.net/redesign/special/beertje/
http://www.xangadix.net/redesign/special/beertje/

Stoer; Marduq
Dankjewel!Anoniem: 27983 schreef op 06 augustus 2002 @ 22:38:
[...]
Cool
Doe je ook meer met je Anime-tekenkunsten? (Backgrounds, stripjes, volledig uitgewerkte 'krabbels')
Zou je nml best goed afgaan, als je goed een verhaal kan bedenken
Vooral die 2 linker vind ik mooi, van die rechter is zijn kaak nml een beetje scheef...
Ik heb eerst een tutorial gevolgt
http://www.polykarbon.com/tutorials/index.htm
Deze kan ik iedereen echt aanraden.
Nu ben ik een beetje zelf aan het expirimenteren.Wat mijn doel is om op postergrote een mooi anime te tekenen en die inkleuren met de comp. En dan op plasticvel te laten drukken door een proff. drukker en die in mijn kamer hangen.
Ik ben dus nog maar net begonnen (+- 10 schetsen) en ik ga nog het boek "how to draw manga" kopen na mijn vakantie.
Het leuke van manga vind ik de emotie en de ogen en de snelheid van de karakters (action poses).
Vandaag is het feest en morgen ook.
Zal ook maar ff mijn bijdrage doen.
Hij is al wat jaartjes oud (14 jaar) maar blijf hem leuk vinden.

Anoniem: 43977
Waarom heb je hem dan "mormel" genoemd?izzii schreef op 08 augustus 2002 @ 09:21:
Zal ook maar ff mijn bijdrage doen.
afbeelding
Dit topic is gesloten.