Wie neemt zijn muziek nog op cassette??

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.353 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn cd-writer (Philips cdd-2600 scsi) gekocht heb (+/- 4 jaar geleden), gebruik ik mijn 3 kops cassette deck niet meer. Ik heb nog aantal dure Metal type IV banden liggen. Ze kosten toen 20 gulden per stuk (het zijn wel de toppers van TDK en Sony).

Laast vroeg mijn zus mij wat muziek voor haar op te nemen op cassette. Nou vind ik wel zonde voor de dure bandjes. Zij gebruikt de bandjes alleen in haar MONO transistor radiospeler. Ik weet niet wat ik ga doe? Goedkoop bandjes kopen en opnemen of gewoon opnemen op die dure bandjes.

Wie neemt btw nog zijn/haar muziek op cassette bandje, en met wat voor cassettedeck neemt je heb het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 17:51

AleXtc

Wannabe Pirat

me opa en oma nopg geloof ik op een philips krengetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:26
Ik gebruik het nog best wel vaak. ALs je een beetje een moderne cassettespeler hebt, is het kwaliteitsverschil met CD haast niet hoorbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
Mijn Dyane heeft alleen een casette recorder

Red een boom, eet een bever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDK MA cassettes in Nakamichi deck. Geen enkel cd rom kan hier aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Ik doe eigenlijk ook alles met cd's nu. Kep de afgelopen twee jaar 1 bandje gebruikt. Maar die had ik geleent en het was wel supertoffe muziek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

aangezien ik nog geen zin en geld (tegelijk) heb gehad om een diskman te kopen, heb ik bandjes voor in de auto op vakantie. Ik heb een md-recorder die ik veel gebruikte, maar die is kaput :( . behalve in de auto en op de fiets gebruik ik mijn laptop wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toevallig 3 mndn gelee goede muziek via mijn philips setje overgepompt op typeII bandjes voor mijn walkman. Voor het eerst weer bandjes gebruikt sinds 5,5 jaar - vroeger tapete ik wel eens van de radio e.d. Bij gebrek aan goede mp3speler gebruik ik dit licht dingetje voor tijdens het atb-en. Mijn cdman is nl. erg groot voor mijn kontzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Ik heb nog een Technics 3koppen systeem staan en gebruik hem vaak.:P Ik heb een goed systeem en het verschil tussen Casette en cd is niet te horen. Je moet natuurlijk wel goede bandjes gebruiken (ik heb hier een paar TDK metal bandjes, je weet wel die dingen die tering duur zijn en een kilo wegen) 8-)

Ik zal je het trouwens nog gekker zeggen, ik gebruik nog wel eens een spoeler-recorder (kweet ff niet welk merk), maar dat zijn ook gave dingen met een mooi geluid, alleen je moet er wel verstand van hebben, want als zoon ding kapot gaat, moet je hem ook weer kunnen reparen :)

<off-topic>
Zijn er hier nog meer mensen met een spoelerrecorder?
</off-topic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
Op vrijdag 12 juli 2002 21:21 schreef max3534 het volgende:

Laast vroeg mijn zus mij wat muziek voor haar op te nemen op cassette. Nou vind ik wel zonde voor de dure bandjes. Zij gebruikt de bandjes alleen in haar MONO transistor radiospeler. Ik weet niet wat ik ga doe? Goedkoop bandjes kopen en opnemen of gewoon opnemen op die dure bandjes.
Gewoon zeggen dat het niet kan :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn type IV bandjes zijn ook best zwaar en ik heb een philips FC950. de laaste 3 kops cassette deck van philips,

Ik vind de kassette deck nog best redelijk klinken *D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
ben al jaren overgestapt op Minidisc

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik gebruik nu ook alleen maar minidisc , heb laatst nog een hele hoop bandjes weggedaan , beetje zonde idd maar ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Op vrijdag 12 juli 2002 21:26 schreef linus-1 het volgende:
Cd rom niet...maar ehhh een lekkere ouderwetse revox op 38cm/s met een goede tape..ECHT WEL !!!!
Daar kan geen cassette tapie tegenaan....!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vroeger ook gedacht om een echte cassette deck te kopen van Nakamichi. De model Nakamichi Dragon was wel de betere decks van Nakamichi. Maar Max was maar een arme student en kom dat niet veroorloven, en toen heb ik maar een philipsje gekocht. ik liep stage bij philips Eindhoven en kon toen voor zeer weinig geld redelijk cassette deck kopen :) :) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

[b]Op vrijdag 12 juli 2002 21:35 schreef Heideroosje

<off-topic>
Zijn er hier nog meer mensen met een spoelerrecorder?
</off-topic>
Ja dus... Revox b77/mk3 staat hier nog gewoon in de kast tussen al het cd/dvd spul... en word ook nog wel regelmatig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb thuis een harman/kardon td-450 3 kops deck. Deze heeft een frequentie bereik van 20hz to 20Khz bij 0 db!!! En heeft kaars rechte frequentie lijn bij alle soorten tape normaal, chrome of meteal. En als walkman gebruik ik de Sony WM-D3 echt een super ding!! En als koptelefoon een seinheiser HD-25. Je kan het verschil nauwelijks horen tegen over een cd of dat recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Wat zijn cassettes? >:)

Het mag misschien zonde zijn, maar als ik jou was liet ik ze toch maar links liggen. De nadelen van cassettes wegen echt niet meer op tegen de voordelen.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 22:04 schreef Pinux1 het volgende:
ik heb thuis een harman/kardon td-450 3 kops deck. Deze heeft een frequentie bereik van 20hz to 20Khz bij 0 db!!! En heeft kaars rechte frequentie lijn bij alle soorten tape normaal, chrome of meteal. En als walkman gebruik ik de Sony WM-D3 echt een super ding!! En als koptelefoon een seinheiser HD-25. Je kan het verschil nauwelijks horen tegen over een cd of dat recorder.
Waarom een koptelefoon van €200 aan een walkman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Op vrijdag 12 juli 2002 22:35 schreef djcrossfire het volgende:

[..]

Die kost geen 200,- euro hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 22:39 schreef RedVox het volgende:

[..]

Die kost geen 200,- euro hoor :)
Neej 199 dan http://www.feedback.nl -> dj gear -> acc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Op vrijdag 12 juli 2002 22:27 schreef Phase-Shifter het volgende:
Wat zijn cassettes? >:)

Het mag misschien zonde zijn, maar als ik jou was liet ik ze toch maar links liggen. De nadelen van cassettes wegen echt niet meer op tegen de voordelen.
Die laatste zin moet denk ik andersom geformuleerd worden? ;)

Ik gebruik zelf vrijwel geen bandjes meer. Heb boven op zolder nog een flinke doos met oude opnames staan, die bewaar ik wel om nostalgische redenen.. :)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn twee versies, een dure van rond de E200 en een goedkopere die minder dan de helft daarvan kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nog steeds cassettes voor mn autoradio. Prima, geen shockprobleem en niet diefstalgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Op vrijdag 12 juli 2002 22:45 schreef djcrossfire het volgende:

[..]

Neej 199 dan http://www.feedback.nl -> dj gear -> acc.
je hebt helemaal gelijk.. was in de war met een ander type.. maar dan nog.. die hd-25 is niet geweldig qua geluid.(vergeleken met andere sennheizers). Is puur gemaakt om hard(er) te gaan en beter geluidsdicht (van buiten af)te zijn.
al moet ik zeggen dat er volgens mij geen slechte sennheizers (meer) zijn. Maar goed, we gaan wel heel erg off topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 22:50 schreef RedVox het volgende:

[..]

je hebt helemaal gelijk.. was in de war met een ander type.. maar dan nog.. die hd-25 is niet geweldig qua geluid.(vergeleken met andere sennheizers). Is puur gemaakt om hard(er) te gaan en beter geluidsdicht (van buiten af)te zijn.
al moet ik zeggen dat er volgens mij geen slechte sennheizers (meer) zijn. Maar goed, we gaan wel heel erg off topic :)
Hij is ook bedoelt als dj koptelefoon, alleen kun je voor dat geld btr een v700 kopen. Ik hou het lekker bij mijn se-450 >:) maja weer ff verder ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 10:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

in mijn vorige auto had ik een tuner/cas combi en nam ik teepies (sony metal xr dingen) op met mijn technics rs bx727 deck.

maar nu heb ik een tuner/cd combi :) en brand ik cd-tjes.

Ik wil nog wel eens een bandje afspelen...

offtopic: neem het aan van een "ex DJ"; pioneer se 450 roelen (hard en niet vervormen)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
bandjes gebruik ik al jaren niet meer..troep..

ik brand het op cd of ik zet het op minidisc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Op vrijdag 12 juli 2002 22:46 schreef Zap het volgende:

Die laatste zin moet denk ik andersom geformuleerd worden? ;)
Jah, nu je het zegt. :)

Oké, de voordelen wegen niet meer op tegen de nadelen. :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-09 11:40
Ik heb hier nog 2 Nakamichi's staan , de LX3 en de M581. Alleen doen ze het allebei niet meer :( (waarschijnlijk de aandrijvingsrubbers niet meer oke ofzo ,bij Play gaat die niet meer lopen , lampjes branden nog wel allemaal etc..) maar ik ben A technisch en heb geen zin om er nog geld tegenaan te gooien (bij Transtec laten maken ofzo). Wel jammer eigenlijk , zijn erg goeie decks. Ik maakte vroeger veel opnames van CD en dat verschil ging je echt niet horen op die Naks :) .

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 21:32 schreef veedub het volgende:
Ik heb toevallig 3 mndn gelee goede muziek via mijn philips setje overgepompt op typeII bandjes voor mijn walkman. Voor het eerst weer bandjes gebruikt sinds 5,5 jaar - vroeger tapete ik wel eens van de radio e.d. Bij gebrek aan goede mp3speler gebruik ik dit licht dingetje voor tijdens het atb-en. Mijn cdman is nl. erg groot voor mijn kontzak.
Daar heb ik een heel klein radiootje voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik deed altijd multitracken tot 5 maanden gelee met cassette.. goh wat is een 24 bit 96KHz kaart toch een stuk verbetering..

ik had vroeger van mijnj oom eens een high-end casette dek gehad (dolby S) met een paar metal tapejes, was niets mis mee,.. vind ze mooier als cd's.. maar ben altijd al anti cd geweest..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nog steeds een, Sony dubbeldeck, dolby B, C, S en nog een, HX ofzo geloof ik.

Wordt nog gebruikt voor afspelen van wat oudere muziek (ong 150 bandjes vol), ben te lam om dat om te zetten op MD.

Verder zijn nog niet alle wagens en bussen op mn werk voorzien van cd-speler, en 5-10 uur per dag rijden zonder goede muziek ga ik aan dood. Radio3 is in de ochtend leuk, maar in de middag pure commerciele bagger.

Ik wacht eigenlijk nog op de eerste platenspeler voor in de auto, die gebruik ik nog meer dan mn MD-deck :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn auto is 25 jaar oud.. Daar ga ik geen cd speler in zetten. Dus daarvoor neem ik nog weleens cassettebandjes op. Gewone TDK CrO² op mijn nieuwe Onkyo TA-6211 deck. Goed geluid, alleen in de auto blijft het krakkemikkig klinken.. Maar ik vind 't al knap dat ze 25 jaar geleden al auto reverse op zo'n tapedeck hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15:56
Ik heb nog een oude cassette deck, een echte 3 kopper. de Aiwa XK-007 Excelia is zijn naam (vooral die 007 vink stoer :)). ik heb een mooie kabel tussen mn CD speler naar casettedeck en als ik dan opneem met metaltapes (of chroom, maar die vink wat minder klinken) hoor ik geen verschil met CD. primabello. schokvrij als je hem in de walkman stopt alleen het opnemen gaat slechts op realtime speed.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik soms ook nog bandjes, maar ik moet zeggen dat bandjes een CD absoluut niet kunnen benaderen kwa geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op zaterdag 13 juli 2002 15:04 schreef Shakespeer het volgende:
maar ik moet zeggen dat bandjes een CD absoluut niet kunnen benaderen kwa geluidskwaliteit.
gewone bandjes niet. metaltapes zeker wel (mits goed opgenomen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

off topic:
deze is bedoelt voor Redvox en djcrossfire

Redvox de hd-25 heeft een hele hoge rendement en een lage vervorming factor van kleiner dan 0.3%. Dat betekend
dat je de koptelefoon uitgang van een mengpanel of walkman nooit voluit hoeft uit te sturen. Vergelijken met ander koptelefoon.

djcrossfire, mijn eerste koptelefoon was ook de pioneer se-450. Helaas heeft deze teveel nadelen voor me. Ik moest vaak de oorkussen vervangen omdat deze vaak gewoon verrot gaan. En ze plakken aan mijn oren en dat vind ik niet prettig tijdens mijn gig. En ik had vaak een draadbreuk en deze kon je niet aansluiten aan me walkman omdat deze 3.5m jack en de se-450 6.3m jack.

Betreft over de Sony V770. Deze is ook geen lekker koptelefoon. Deze heeft ook nepleer oorkussen laag rendement. Ik ga niet verder discucieren. Want nu ga ik zeer off de topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Errrr...ik heb 6 jaar geleden m'n casettedeck plus 150 bandjes bij het oud vuil gekieperd. Wat mot ik er nog mee. Ik heb OOK geen diskettes meer trouwens, behalve een bootflop voor de zekerheid. Ik heb alleen nog een paar datarecorders voor de ouwe computertjes :) en 5'25" floppen voor de C64, en wat 3'5" 720 kB floppen voor de MSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wat is een cassette? :X :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al jaren Minidisc, maar in de auto nog steeds cassettes B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ze ook nog regelmatig :) ben taxichauffeur en dan is het wel lekker dat je in je mercedes 300 elegance wat muziek hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet nog ergens een TEAC 3 koppen deck hebben en heb nog een heleboel italo (80/90er jaren) bandjes. Ga e.e.a maar eens overzetten op CD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Nu online
ik. voor scouting. het muziek-krot in de boot kan nl alleen bandjes aan.
ik neem het op met een vage aiwa stereo-alles-in-een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ik gebruik alleen nog cassette als ik een nr op de radio hoor wat ik wel leuk vind en dan download ik het daarna, maar voor de rest niet

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Ik heb nog 1 bandje, en die gebruik in voor m`n werk zaterdag, want de heledag naar commerciele shit te luisteren is ook geen pretje. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Op vrijdag 12 juli 2002 22:49 schreef Bonanza76 het volgende:
Ik gebruik nog steeds cassettes voor mn autoradio. Prima, geen shockprobleem en niet diefstalgevoelig.
Shockprobleem met CD's :? Weet niet wanneer jij voor het laatst een CD-speler in de auto hebt gehad?

Ik baal echt van koop/huur/lease auto's waar alleen cassette spelers in zitten. Ik snap ook niet dat die dingen nog gemaakt worden, ze worden in de stad nauwelijks nog verkocht, maar autofabrikanten/lease en verhuurbedrijven kunnen er geen genoeg van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een Aristona staan maar kan niet meer opnemen ;(. Verder neem ik dus eigenlijk nooit meer op moet nog steeds mn setje een keer laten maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 21:25 schreef superjoost het volgende:
Ik gebruik het nog best wel vaak. ALs je een beetje een moderne cassettespeler hebt, is het kwaliteitsverschil met CD haast niet hoorbaar..
Sure. Cassette kan nooit CD evenaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op zaterdag 13 juli 2002 21:32 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Sure. Cassette kan nooit CD evenaren ;)
waarom niet? heb je wel eens metaltapes gehad en een fatsoenlijke cassettedack? dan zou je dit namelijk niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow lol bandjes die heb ik zeker 10 jaar niet meer gezien joh brr eng zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Op zaterdag 13 juli 2002 21:34 schreef Breepee het volgende:

[..]

waarom niet? heb je wel eens metaltapes gehad en een fatsoenlijke cassettedack? dan zou je dit namelijk niet zeggen.
Ja en CD klinkt beter. En ook al zou het zo zijn dat het even goed klint. Kopieren/Zoeken/Doorspoelen zijn genoeg reden om die cassette nooit meer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ik zit me af te vragen of de meeste mensen hier disco doof zijn?
Hoe kan je het verschil nou niet horen tussen cassete en cd?

CD heeft groter dynamisch bereik. En het is digitaal dus als het goed is geen ruis.

Ik heb niet eens een cassete deck. Ik pieker er niet over cassete bandjes te gaan afspelen. Dan zet ik nog eerder een LP op.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op zaterdag 13 juli 2002 21:34 schreef Breepee het volgende:

[..]

Nou, ik heb een jaartje of vier, vijf terug mijn Nakamichi ook nog volledig laten reviseren - maar ook met een goeie type 4 erin zijn die dingen niet *beter* dan CD's, wel ontzettend veel lastiger in het gebruik :)

Sowieso draait hier tegenwoordig alles om 30GB mp3's. Quantity over quality, jazeker :+

[edit---]
Op zaterdag 13 juli 2002 21:39 schreef Shuriken het volgende:
Ik zit me af te vragen of de meeste mensen hier disco doof zijn?
Hoe kan je het verschil nou niet horen tussen cassete en cd?

CD heeft groter dynamisch bereik. En het is digitaal dus als het goed is geen ruis.
Zelfs mensen met een goed gehoor kunnen het in veel gevallen niet tegen state-of-the-art audioapparatuur opnemen. Da's algemeen: d'r zijn ook zat mensen die mp3 en cd niet uit elkaar kunnen houden, en dat is fundamenteel ander geluid...!

Verder heeft een goeie Nakamichi* een frequentiebereik dat het redelijk tegen CD's kan opnemen, en bovendien kan de Nakamichi (zoals alle analoge spullen) harmonischen > 20KHz opnemen, en dat kan met een CD niet.

Maar jij weet dat allemaal niet, want jij zet nog liever een LP op :Z

[edit: nog ff wat rondgeschoffeld ;)]

(* alsof er slechte Naka's zijn. Het is een gotspe dat ze niet meer gebouwd worden!)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 09-09 16:47
Ik gebruik ze nog volop, om in me walkman te doen.
Slaat nooit over, en 't is lekker klein :)
CD spelers daarintegen slaan over wie de tering en zijn ultra groot (okay, ik heb ook grote zakken, maar toch :P)
Walkman's zijn ook goedkoper, alleen de bandjes zijn iets duurder. Het grote nadeel van een walkman is dat je het 1:1 moet opnemen. Maarja, dat probleem heb je ook bij de minidisk, die toch door bijna iedereen wordt gebruikt. MiniDisks HAAT ik. Ze zijn én ontzettend duur, én ze dragen het grootste nadeel wat cassette bandjes hebben; je moet alles 1:1 opnemen. De minidisk is dus zwaar inferieur aan wat dan ook, ze zijn alleen lekker klein.

Maarja, thuis is het uiteraard: MP3. 2000 liedjes bij de hand, en nooit een cd of zo wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tapes gebruik ik zelden, alleen als ik in een huurauto rij.

Daarentegen zet ik wel zeer regelmatig een LP op. Dat geluid blijft onovertroffen (voor bepaalde muziek!! 60's 70's)

LOVE IT!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn Onkyo cassettesdek van me audio systeem speelt ook super kwaliteit geluid af. Maar ja gebruik het nooit.. heb volgens mij ook bijna geen cassettes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Nope. Het zijn gebruiksonvriendelijke ondingen. Ik gebruik enkel nog MP3 en andere muziekindelingen op de PC.

(Tyrian luistert al zijn muziek via de PC.)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit meer. Ik vind het spoelen echt zwaar irritant, met een cd gaat dat gewoon veel makkelijker, bovendien vind ik het 1 op 1 opnemen nou ook niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casettebandjes?

WHUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam 2 jaar geleden in de audiozaak om een nieuw cassettedeck. Waarom koop je geen minidiscdeck, vroeg de verkoper/eigenaar. Het slechtste minidiscdeck is altijd nog beter dan het beste cassettedeck, zei ie.
Draai nu al meer dan 2 jaar geen cassetebandjes meer, sinds mijn brander ook bijna geen minidiscs meer btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

slechtste minidisk beter dan beste tape.. d8 et niet..
tape blijft gewoon mooi... beter specs zijn niet altijd beter geluid! :)
minidisk vind ik maar vieze digitale rotzooi.. leuk voor radioprogramma opnemen, memorecorde, en voor odnerweg.. thats it vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:12

winnie

de poes...

Ik heb een nakamichi RX202
Afbeeldingslocatie: http://www.naks.com/rx202.gif
, tweekops deck autoreverse. Het enige auto-reverse systeem (volgens nakamichi) wat echt goed is. Ik vraag me af hoeveel van de cassetteliefhebbers hier hun deck hebben laten afregelen op de band (merk en type) van hun keuze. Want als je dat niet doet begin je al met een achterstand. Geen enkel band neemt namelijk kaarsrecht van 20Hz-20kHZ op. Elke band heeft wel dipjes en pieken in het frequentiebereik en elk deck moet dat compenseren. Vandaar ook dat je dat bij de dragon
Afbeeldingslocatie: http://www.naks.com/dragon.gif
kon inregelen. Maar dan nog...
Cassette is in mijn ogen slechter dan cd. Los van het feit dat je altijd ruis hebt, is ook het frequentieverloop van een casettedeck niet kaarsrecht. Ook een dragon verliest in de hoogte. Uitdraaien van frequentieverloop heb ik hier nog wel liggen.
Wel is een nakamichi deck het toppunt van mechanica in combinatie met electronica. Beter kon je niet krijgen en ik kan er nog altijd met veel plezier naar kijken of naar luisteren. Temeer omdat ik 300 bandjes heb met soms unieke opnames. En het is een uitstekende investering geweest:
Een goede nak-site: http://www.xs4all.nl/~wheijke/nak/mainframe.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09
Heb een CR-2 Nak staan, uit 1989, wordt wel de laatste echte Nakamichi genoemd.
Afbeeldingslocatie: http://www.naks.com/cr2.gif
Gebruik 'm nooit,maar zal 'm nooit wegdoen,heb 150 bandjes, en het heeft een emotionele waarde. Hij geeft een mooi geluid, en ik zeg maar zo: tegen de voeding en transistoren (of wat er ook in moge zitte) van zo een ding kan een geluidskaartje niet op. Je hebt dus een zwaarder, meer gefundeerd geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb hier een JVC 8-trackrecorder staan, twee Akai tapedecks (eentje met 7" en de andere met 10" spoelen) en vier Akai cassettedecks (allemaal met GX-kop, elektronische bediening en allerhande extra snufjes); en die staan gebroederlijk naast mijn Sony MD-recorder en mijn PC. :)
Alles doet het nog. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scalle--
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2020
ik heb zelfs geen stereo meer :)
enige dat hier nog staat is een pc, tv en video :)
heb al m'n cassetten weggegooid, m'n oma gebruikt zelfs geen cassettes meer sinds ik m'n Plextor heb :+

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07 19:15
Mijn vader zocht een oplossing voor muziek tijdens het hardlopen. Toen heb ik zijn cassettedeck (Harman Kardon) aangesloten op de computer en wat mp3'tjes op een cassettebandje gezet. Leek me de goedkoopste oplossing.

Maar de kwaliteit valt toch tegen hoor. Ben nou zo gewend aan CD kwaliteit, dus we hebben maar een MP3spelertje gekocht (NikeRio PSAPlay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
ik, waarom

voor me vader in de auto, :)

nee hij heeft niet veel aan een cdspeler, mede doordat elke cd speler die hij heeft gehad ALTIJD overslaan als hij weer een aan het werk is...

jeepje. ruig terein... enzow :)

Doet ze werk wel hoor, geluid klinkt goed, geen ruis, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JsB
  • Niet online

JsB

Ik heb wel een cassette deck. Eentje van Akai met super GX kop ofzo. Ik heb alleen geen bandjes meer omdat ik een hele tijd geleden alweer ben overgestapt op minidisc en mijn bandjes heb ik weggegegeven. Het tapedeck is trouwens ook nergens meer op aangesloten, heb het laatst alleen nog eens gebruikt om een oud bandje van bassie en adriaan op cd te zetten :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 16:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik niet, het meeste op MD of anders op CD.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas82
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik heb net een nieuw casette deck gekocht... ik heb erg zitten twijfelen tussen een MD deck en een cassette deck heb toch maar voor het laatste gekozen omdat ik al erg veel bandje heb die ik nog wel eens luister... en het blijft makkenlijk als je ff iets van de radio wilt opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28
De komst van mijn Pc + brander en MiniDisc speler heb ik geen bandje meer aangeraakt :P

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nog wel eens mijn dcc digitale cassette deck.
Super geluid beter als die mini disc rommel van sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29
bijna iedere dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Goeie vraag, dat is voor mij vast al 5 jaar geleden dat ik voor het laatst een cassette heb gebruikt. Ik heb ook geen cassette deck hier.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
men oma |:(

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik ben bezig al m'n bandjes om te zetten naar mp3.. Het is toch een erg onhandig medium. Omzetten doe ik zo simpel mogelijk; de hele tape als 1 mp3 file weg kwakken :)

Dit zijn dus de laatste keren dat ik zo'n ding nog gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:56
Op zaterdag 13 juli 2002 21:50 schreef RuuddieBoy het volgende:
Ik gebruik ze nog volop, om in me walkman te doen.
Slaat nooit over, en 't is lekker klein :)
CD spelers daarintegen slaan over wie de tering en zijn ultra groot (okay, ik heb ook grote zakken, maar toch :P)
Walkman's zijn ook goedkoper, alleen de bandjes zijn iets duurder. Het grote nadeel van een walkman is dat je het 1:1 moet opnemen. Maarja, dat probleem heb je ook bij de minidisk, die toch door bijna iedereen wordt gebruikt. MiniDisks HAAT ik. Ze zijn én ontzettend duur, én ze dragen het grootste nadeel wat cassette bandjes hebben; je moet alles 1:1 opnemen. De minidisk is dus zwaar inferieur aan wat dan ook, ze zijn alleen lekker klein.
Jij leeft echt in grot, wat een onzin in een klein stukje.
Als jij een minidisc-je duur vind dan vind ik het wonderlijk dat je wel een internetverbinding kunt betalen, of je zit bij vrienden gratis te internetten. Een minidisc-je kost namelijk geen ene drol. Alles 1:1 kopieren is ook al bijna 2 jaar niet meer van toepassing. Dus toch wat vaker internetten bij die vrienden van je want dat doe je nu nog echt te weinig. Inferieur aan wat dan ook??? ATRAC is een zeer nette compressie bovendie is MD 24-bit en audio cd's 16-bit. Oh om je op weg te helpen --> NetMD zoek dat eens op. succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nooit meer 'bandjes'! Nooit meer ruis, storing en dergelijke na 2x afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 15 juli 2002 01:59 schreef menn0 het volgende:

[..]

Jij leeft echt in grot, wat een onzin in een klein stukje.
Als jij een minidisc-je duur vind dan vind ik het wonderlijk dat je wel een internetverbinding kunt betalen, of je zit bij vrienden gratis te internetten. Een minidisc-je kost namelijk geen ene drol. Alles 1:1 kopieren is ook al bijna 2 jaar niet meer van toepassing. Dus toch wat vaker internetten bij die vrienden van je want dat doe je nu nog echt te weinig. Inferieur aan wat dan ook??? ATRAC is een zeer nette compressie bovendie is MD 24-bit en audio cd's 16-bit. Oh om je op weg te helpen --> NetMD zoek dat eens op. succes!
minidisc 24bit ? d8 et niet :P misschien interne processor, maar convertoren niet hoor.. wat ik vnid van minidisk is dat ze al hun warmte verliezen, dun en ielig klinken.. en ik had de duurste van sony, en heb em na 2 dagen terug gebracht omdat et een kt ding was.. kut geluid.. voor mij idd ook een casette.. of discman.. liever nog mp3's dan minidisk :P

sorry.. minidisk is een flop qua kwaliteit....
my 2 cents :9 (meningen verschillen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 21:39 schreef Shuriken het volgende:

Dit is per definitie niet waar!!! Ook digitale muziek heeft ruis!!
Kijk maar eens in je specs van je cd-spelertje, maar daar staat je signaal-ruis verhouding gewoon gegeven! Meestal rond de 96dB. DCC had daarentegen minder ruis, volgens mij was de verhouding zelfs boven de 100dB (wat praktisch gezien bijna onmogelijk was, maar bij Fhlips zitten knappen koppen :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gerbuik ook nog wellis een cassette..ik heb geen brander dus.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op zondag 14 juli 2002 09:30 schreef Kaj. het volgende:
Ik heb hier een JVC 8-trackrecorder staan, twee Akai tapedecks (eentje met 7" en de andere met 10" spoelen) en vier Akai cassettedecks (allemaal met GX-kop, elektronische bediening en allerhande extra snufjes); en die staan gebroederlijk naast mijn Sony MD-recorder en mijn PC. :)
Alles doet het nog. *D
Patser :X

Gebruik je d'r ook nog wel 'ns wat van?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog een AKAI GX-65 3 koppen deck.(afgeregeld op maxell MX)
Gebruik ik bijna niet meer.

Ik ben ooit overgestapt op DCC 18bits.
Gebruik ik ook niet meer. Zijn geen bandjes meer voor te krijgen (philips bedankt!!) :(

Geluid is van bijde zeer goed, maar CD's zijn gewoon handiger, beter uitwisselbaar (denk aan kopstand van cassettedeck)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft ook nog zo'n mooie houten kast met twee enorme spoelen erop...

Maar die staat een beetje weg te rotten in een kast. Je kunt er wel lekker mee scratchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, en deze doe ik natuurlijk nooit weg! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ntrautanen.fi/computers/commodore/images/1530_ulko.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Niet? Wel eens van direct access gehoord >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12:34

EXX

EXtended eXchange

Gebruik cassettes alleen nog in de auto. Heb nog 2 cassettedecks: een AKAI CS-M02 en een Marantz SD510 dubbeldeck. De eerste zit in een doos op zolder, de tweede is nog aangesloten.

edit:

Heb nog ergens nog deze tape liggen:
Afbeeldingslocatie: http://homepage2.nifty.com/Nakamichi/tapes/metal/images/TDK_MAXG.jpg
Was hier in NL te krijgen als TDK MA-R. Gedeeltelijk van metaal en dus voor een cassette superzwaar.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:02

Flotter

Pelipper!

Op dinsdag 16 juli 2002 14:14 schreef EXX het volgende:
Gebruik cassettes alleen nog in de auto. Heb nog 2 cassettedecks: een AKAI CS-M02 en een Marantz SD510 dubbeldeck. De eerste zit in een doos op zolder, de tweede is nog aangesloten.

edit:

Heb nog ergens nog deze tape liggen:
[afbeelding]
Was hier in NL te krijgen als TDK MA-R. Gedeeltelijk van metaal en dus voor een cassette superzwaar.
13373 cassettes zijn dat, m'n vader heeft daar ook nog 1 of 2 van liggen :)

Ik gebruik trouwens bijna geen cassettes meer, gemiddeld 1 keer per jaar voor in m'n walkman...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doe dat ook alleen in de auto,
alleen bij de meeste cassetes als je opneemt gaat de kwaliteit eraf,:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil geen nieuw topic openen dus doe ik het maar hier.
Ik heb nog een stapel cassettes, en die wil ik overzetten naar cd.
Hoe kan ik dat het beste doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12:34

EXX

EXtended eXchange

Cassettedeck aan de line-in van de soundcard hangen. Een Wave editor starten (bv. Cool Edit), die op opname zetten en dan de casette afspelen. Wel even checken of je opnamebron op line-in is gezet; dit kan in de eigenschappen van de audiomixer (gele speakertje in de systray)

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
bandjes....LOL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 July 2002 @ 22:35:
[...]

Omdat:
1. De kwaliteit van het geluid van de walkman er ernorm van opknapt.
2. Je die hoofdtelefoon ook voor de home-audio kunt gebruiken.

(NB: Ik heb een Sony MDR-CD6 die ik gebruik met mijn Aiwa blabla-202c walkman en ook met mijn Technics SLP-X300 diskman)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Dit doe ik af en toe nog steeds voor in de auto of voor op m'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
Kan me de laatste keer niet meer herinneren dat ik een bandje heb aangeraakt eigenlijk :)

MD gebruik ik zo af en toe nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

topic van een jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:53

mr_fragle

Don't forget the guide

Ik dan ook even. Via pc, naar stereotoren en op alle soorten bandjes :)
Heb wel discman, maar in mijn oude auto (17 jaar) ga ik toch echt geen dure dingen hangen.
Ik luister dus lekker naar bandjes op een philips autoradio/casettespeler (alleen vooruit spoelen/geen auto reverse/geen voorkeuzezenders), en ik geniet er van :)

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topsecret
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 20:17

Topsecret

Got IT?

Nee joh, cassettes zijn nu stof aan het eten( bij mij dan), ik gebruik cd of mp3 in mijn auto, maar ik hoop dat philips met een nieuwe technologie komt om cassette een nieuw leven weer in te blazen!!!

Maar dat waren leuke jaren, toen ik muziek kopieerde van de zenders :-D

Tweakers.net & GoT RULEZ

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.