Toon posts:

Hoe vocal over beat mixen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten hoe je een vocal goed op de maat een van een beat mixed. Ik bedoel dus niet een geluidsfragmentje, want dat is niet zo moeilijk. Maar een heel liedje bijv?

Wat voor programma kan je daar het best voor gebruiken?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Je kan timestretchen in cubase/neundo/cooledit/cakewalk etc..

ik weet neit wie de vocals doet. Anders gebruik je dat progromma .. wavet het ehle liedje even (ivm betere performance dan) laat de zangeres opnemen terwijl de pc record. Dan nog een stuk of 2 a 3x overnieuw..
dan kijk je welke track het beste is..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op vrijdag 12 juli 2002 12:22 schreef come_wicked het volgende:
Ik zou graag willen weten hoe je een vocal goed op de maat een van een beat mixed. Ik bedoel dus niet een geluidsfragmentje, want dat is niet zo moeilijk. Maar een heel liedje bijv?

Wat voor programma kan je daar het best voor gebruiken?
in stukkies knippen en toewijzen aan je keyboard met recycle en dan per stukje op de maat inzetten, dan hoeft het tempo ook niet op de millibeat precies.,

Human Bobby

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 12 juli 2002 12:30 schreef Justice het volgende:

[..]

in stukkies knippen en toewijzen aan je keyboard met reaktor en dan per stukje op de maat inzetten, dan hoeft het tempo ook niet op de millibeat precies.,
daar heb ik nooit aan gedacht.. kan reaktor dat dan allemaal? (dat proggie is VEEELSTE uitgebreid :) )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
sorry ik bedoelde Recycle van Steinberg (vroeger propellorheads* damn was nog niet wakker.

Human Bobby

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:43

Xtremelead

powered by E-MU

Ik dacht dat ik zoiets ook al was tegengekomen in de nieuwe Cubase SX...Hitpoints noemen ze dat.
Je kan net als in recycle een sensitivity opgeven en je audio file in stukken van de hitpoints laten opsplitsen.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Topicstarter
Wat meer info.

Ik bedoel dus van stel je hebt een accapella versie van een liedje die je "over" een andere beat wil leggen, hoe doe je dat dus uitsluiten met je pc. Dus zonder allerlei dure externe apparatuur?

Zelf als je het liedje in stukjes knipt moet je er toch eerst voor zorgen dat het liedje ongeveer in dezelfde maat is als de beat hoe doe je dat?

Hoe doen professionele remixers dat trouwens?

• Xtremelead

Xtremelead

powered by E-MU

met oa recycle.
Het voordeel van recycle is (en nu ook van de nieuwe cubase) is dat als je die vocal is stukken knipt, bv ieder woord, je ieder stukje ritmisch in kunt vullen. Je kan de dan bv woorden met meerdere lettergrepen dan weer timestretchen om het "kloppend" te maken.

snappie?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Let wel op dat je niet alle woorden gescheiden gebruikt. Er zijn woordparen die hun ritme/timbre/kadans verliezen en "verknipt'gaan klinken als ze hun onderlinge afstand verliezen.

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 16:01 schreef Shadwell het volgende:
Let wel op dat je niet alle woorden gescheiden gebruikt. Er zijn woordparen die hun ritme/timbre/kadans verliezen en "verknipt'gaan klinken als ze hun onderlinge afstand verliezen.
ja, dat lijkt mij ook. ritme zit niet alleen tussen de afzonderlijke woorden maar ook in lettergrepen, en die wil je op deze manier echt niet los gaan hakken. het ligt een beetje aan het verschil in tempo of dit te doen is

wat ik zou doen is een soort tempotrack maken door bv met een midi-toetsenbord de maat mee te tikken met het gezongen stuk. als dit strak is ingezongen kun je de tikken van die tempotrack gebruiken om de beats aan te syncen

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Op vrijdag 12 juli 2002 15:47 schreef Xtremelead het volgende:
Ik dacht dat ik zoiets ook al was tegengekomen in de nieuwe Cubase SX...Hitpoints noemen ze dat.
Je kan net als in recycle een sensitivity opgeven en je audio file in stukken van de hitpoints laten opsplitsen.
dit kan je ook doe nmet fruity loops, die is ook goed!!
en er komt binnenkort een proggie uit van de makers van winamp waarmee ook alles te doen is!

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid ik hoor mensen over midi praten maar ik bedoel dus niet een vocal mixen met een door midi genereerde beat, maar gewoon twee wav bestanden een vocal een een gewoon met een beat. Waar het mij met name om gaat is hoe krijg je die twee gelijk wat betreft de maat?

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:00

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op maandag 15 juli 2002 14:16 schreef come_wicked het volgende:
Even voor de duidelijkheid ik hoor mensen over midi praten maar ik bedoel dus niet een vocal mixen met een door midi genereerde beat, maar gewoon twee wav bestanden een vocal een een gewoon met een beat. Waar het mij met name om gaat is hoe krijg je die twee gelijk wat betreft de maat?
Wat je eventueel kan doen en wat ik wel eens doe als het echt een kut acapella is: de radiomix downen en daar de maat mee bepalen. Vervolgens die specs gebruiken bij het tijdrekken van de acaplla.

Ik gebruik overigens cool edit pro 2...

btw: ga je ook battlemixen maken net als ik?

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hou van dancehall(ragga), en heb verschillende acapellas die ik zou met andere versions(reggae beats) zou willen mixen.....vandaar.

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-03 12:20

OnAcid

aka 303BASS

Kijk eens naar sonic foundry's Acid. Dat is een sequencer voor audio en kan zelfs loops van verschillende tempo's aan. Evenals oneshots natuurlijk

• Xtremelead

Xtremelead