Op vrijdag 12 juli 2002 11:59 schreef Zenith4ever het volgende:
En dat advies over pascal en qbasic is misschien wel een tip. Hoe zit het met delphi, of is dat te moeilijk? Want dat heeft toch ook dezelfde basis?
Je hebt denk ik het advies niet helemaal begrepen. Begin met een eenvoudige taal, waar je zelf code moet kloppen en moet nadenken over de structuur en opzet. Kies je voor Delphi, dan ben je alweer 'click and drag' aan het doen. Nix nadenken over opzet, maar mooie formpjes knutselen. Daar leer je dan erg weinig van.
Neem een simpele taal en ga dan eens een standaard toepassing knutselen. En dan schrijf je eerst eens op wat je wilt maken, en hoe je dat wilt gaan doen. Ontwerpen dus! Echt programmeren begint namelijk met een tekstverwerker...
Op die manier bouw je basiskennis op, die je dan later in PHP of whatever kunt gebruiken. Dus eerst nadenken, dan uitschrijven en pas daarna code kloppen!
En op het moment dat je dan een vraag hebt, kun je die op GoT stellen. "Ik heb dat en dat gedaan, ben nu daar en heb het volgende probleem". Mocht men dan alsnog vinden dat het wel erg simpel is, kan een topic alsnog dicht gaan.
Heb je mazzel, dan sluit d2k je topic. Die doet dit namelijk met tekst en uitleg. Waarom gaat mijn topic dicht hoef je je bij hem nooit af te vragen, en meestal issie zo'n toffegast dattie je nog een tip geeft ook!
PS: d2k doet dit in z'n vrije tijd, net als alle andere (lite)modjes en adjes... ja zelfs gebruikers die je helpen zijn vrijwilligers!