* Roberto ookOp vrijdag 19 juli 2002 23:46 schreef jhead22 het volgende:
[..]
* jhead22 voelt zich opeens een stuk minder vrolijk
Verwijderd
Jullie geloofden daar toch niet in??? Je kon toch zo zien dat het te mooi was om waar te zijnOp zaterdag 20 juli 2002 10:45 schreef RS_003 het volgende:
[..]
/me ook
Heb je ook nog iets nutigs temelden ? ofzoOp zaterdag 20 juli 2002 10:47 schreef stuartje het volgende:
[..]
Jullie geloofden daar toch niet in??? Je kon toch zo zien dat het te mooi was om waar te zijn
Verwijderd
Als ge er niet tegen kunt ga dan ergens anders héOp zaterdag 20 juli 2002 13:32 schreef RS_003 het volgende:
[..]
Heb je ook nog iets nutigs temelden ? ofzo![]()
ipv heel de tijd tezeggen dat zon koper draadje beter je nou eens een link ofzo zou posten ipv constant tezeggen tja dit is beter ...
neej ik vraag jou om die link teposten ( of zijn er ook kits voor ? ) en jij gaat lomp loopen doen over dat je had gezecht en dat het zoveel keer beter is nou fijn dan voor je jongen .... als je nog iets nutigs hebt toe tevoegenOp zaterdag 20 juli 2002 14:08 schreef stuartje het volgende:
[..]
Als ge er niet tegen kunt ga dan ergens anders hé
Graag en anders ..
Verwijderd
Stuartje, die wire trick merkt alleen met de 2200+ en hoger, Thoroughbreds dus, die tape werkt alleen bij de 1400Mhz en lager, Thunderbirds dus en voor de XPs, Palominos dus, is er geen handig trukje, maar zal je toch moeten plamuren en schilderen oid
Verwijderd
Er is wel een handig trucje, unlocken met een 3210Op zaterdag 20 juli 2002 15:52 schreef Hiro Shima het volgende:
Stuartje, die wire trick merkt alleen met de 2200+ en hoger, Thoroughbreds dus, die tape werkt alleen bij de 1400Mhz en lager, Thunderbirds dus en voor de XPs, Palominos dus, is er geen handig trukje, maar zal je toch moeten plamuren en schilderen oid
Ik volg dit draadje nu al een tijdje om de uitkomst te zien van het unlock plakkertje.
Niet veel sucses tot nu toe lees ik.
Daarom meld ik maar even dat ik met de nokia methode nu al een keer of zes sucsesvol unlockt heb .Ook bij een paar vrienden is het gelukt zonder moeite.
Dus dat het onmogelijk is zonder de cpu te mollen zie ik echt als een fabeltje.
Heb het met andere stripjes dan die van de 3210 geprobeerd maar helaas zonder sucses.
Dus als je echt wil en je lees de instructies echt 100% door tot je zeker bent hoe het moet zonder stappen te negeren of over te slagen gaat het wel lukken hoor.
Zeer scherp mesje,vaste hand en een sterke louppe is een must om hiermee te beginnen.
Deze methode vind ik persoonlijk wel niet echt goed aangezien de unlock soms ongedaan wordt gemaakt door de koeler zelfs maar aan te raken of een ietsje te bewegen om een goede montage te controleren .
Dus als het werkt is afblijven de boodschap.
Plak ook een plakkertje over de naastliggende L3 brugetjes en over de aanduiding L1 en het driehoekje dat er boven staat.Een verbinding met één van deze gelijdende punten kan wel tot een dode cpu leiden.
Het verbinden van de L1 bruggen onderling kan geen kwaad zij het dat de unlock gewoonweg niet werkt (zelf al getest met een slechte unlock met zilververf)
Niet veel sucses tot nu toe lees ik.
Daarom meld ik maar even dat ik met de nokia methode nu al een keer of zes sucsesvol unlockt heb .Ook bij een paar vrienden is het gelukt zonder moeite.
Dus dat het onmogelijk is zonder de cpu te mollen zie ik echt als een fabeltje.
Heb het met andere stripjes dan die van de 3210 geprobeerd maar helaas zonder sucses.
Dus als je echt wil en je lees de instructies echt 100% door tot je zeker bent hoe het moet zonder stappen te negeren of over te slagen gaat het wel lukken hoor.
Zeer scherp mesje,vaste hand en een sterke louppe is een must om hiermee te beginnen.
Deze methode vind ik persoonlijk wel niet echt goed aangezien de unlock soms ongedaan wordt gemaakt door de koeler zelfs maar aan te raken of een ietsje te bewegen om een goede montage te controleren .
Dus als het werkt is afblijven de boodschap.
Plak ook een plakkertje over de naastliggende L3 brugetjes en over de aanduiding L1 en het driehoekje dat er boven staat.Een verbinding met één van deze gelijdende punten kan wel tot een dode cpu leiden.
Het verbinden van de L1 bruggen onderling kan geen kwaad zij het dat de unlock gewoonweg niet werkt (zelf al getest met een slechte unlock met zilververf)
Verwijderd
oh god..daar gaan we weer....wat was ook al weer de conclusie van de thread daarover?...NIET DOEN!!....Op zondag 21 juli 2002 10:53 schreef stuartje het volgende:
[..]
Er is wel een handig trucje, unlocken met een 3210
Had dit al lang voor de tread daarover daglicht zag gefixt (een paar maand geleden niet?)en mijn persoonlijke conclusie ligt dus iets anders.Met 11 sucsesvolle en 0 dode cpu's in mijn directe keniskring ga je wel een ander besluit trekken he.Op zondag 21 juli 2002 13:20 schreef Fatboy het volgende:
[..]
oh god..daar gaan we weer....wat was ook al weer de conclusie van de thread daarover?...NIET DOEN!!....
Maar geef toe dat als de tread toens al moest verschenen zijn dat ik ook mijn twijfels zou hebben en er niet aan begonnen zou zijn hoor.Maar het kwaad was toen allang geschied ,maar dan wel met sucses
Verwijderd
Die thread toen, daar zijn vooral de mislukkingen aan bod gekomen... Een unlock houdt ALTIJD een risico in maar houdt dat de echte tweakers tegen? Neuh!Op zondag 21 juli 2002 13:47 schreef Smollys het volgende:
[..]
Had dit al lang voor de tread daarover daglicht zag gefixt (een paar maand geleden niet?)en mijn persoonlijke conclusie ligt dus iets anders.Met 11 sucsesvolle en 0 dode cpu's in mijn directe keniskring ga je wel een ander besluit trekken he.
Maar geef toe dat als de tread toens al moest verschenen zijn dat ik ook mijn twijfels zou hebben en er niet aan begonnen zou zijn hoor.Maar het kwaad was toen allang geschied ,maar dan wel met sucses
Tja,toen toens de tread geopend werd was mijn XP1600+ al met de nokia truc unlockt en had geen zin toens om te discusieeren met mensen wiens cpu gesneuveld was.Dan kan je maar wijnig goeds meer zeggen als die voledig depri de raad geven om het niet te doen he.Op zondag 21 juli 2002 14:13 schreef stuartje het volgende:
[..]
Die thread toen, daar zijn vooral de mislukkingen aan bod gekomen... Een unlock houdt ALTIJD een risico in maar houdt dat de echte tweakers tegen? Neuh!
Maar ondertussen na maanden en al zelf 6 maal deze truc uitgevoerd te hebben kan ik met zekerheid zeggen dat het wel werkt,ook al kom ik op andere forums tegen dat het in de meeste gevallen niet werkt.
Wat ik anders doe dan die velen waarbij het niet werkt is mij een raadsel ,ook bij mijn vader en mijn broer is het gelukt + bij een aantal vrienden die het ook zelf hebben gedaan.
Zou wel wat raad kunnen geven maar zou niet weten welke buiten die L3 brugetjes en de l1 aanduiding en het driehoekje daarboven afplakken eer je het geleidende nokia stukje positioneerd en vastplakt.
Verder controleren en nog eens controleren of het wel op de juiste plaats zit (kan je zien met een sterke louppe door de doorzichtige zijkanten als het stukje is gesneden met een zeer scherp mes)
Verder denk ik dat de hoogte van het nokia stukje zeer belangrijk is,neem zelf altijd JUIST 1 mm hoog zodat het 0.2mm dikker is dan de core van de cpu enzodoende door de koeler goed wordt aangedrukt in de verbindingspuntjes en is bij mezelf nog nooit mislukt of fout gegaan.
IK wil niemand aanzetten om zijn cpu te mollen en bezin aub. over wat je aan het doen bent.Als het niet in je aard ligt om haarjuist te werken met zeer kleine onderdelen doe het dan aub niet of oefen desnoods wat op een getekende imitatie of zo(zeg maar iets)
In elk geval moet mij ondertussen niemand meer komen vertellen dat het onder geen enkele omstandigheid lukt.
Dus voor velen is de hoop met deze nog niet voledig van de baan hoop ik.
Kan je hier misschien wat pics plaatsen en een faqje hoe we dit nokia truucje t beste kunnen uitvoeren ?
Ik heb dat topic over deze truc toen ook gevolgt en het resultaat was ongeveer 5 dooie cpu's... Ik vind het dus een beetje vreemd dat het bij jullie wel werkt.
Werkt dit ook met die geleidende rubbertjes uit rekenmachines en andere apparatuur met lcd schermpjes, of moet t persee zo'n nokia geval zijn ?
Ik heb dat topic over deze truc toen ook gevolgt en het resultaat was ongeveer 5 dooie cpu's... Ik vind het dus een beetje vreemd dat het bij jullie wel werkt.
Werkt dit ook met die geleidende rubbertjes uit rekenmachines en andere apparatuur met lcd schermpjes, of moet t persee zo'n nokia geval zijn ?
Heb zelf vele verschilende rubbertjes vergeleken(heb hier in die tijd zowat alle oude romel die ik hier in huis had afgebroken)en tot conclusie gekomen dat alle andere rubertjes andere maten hadden.Dacht ook dat in de oude tread hierover de meeste dode cpu's met ander spul gerealiseerd waren.(ben niet zeker meer)Op zondag 21 juli 2002 15:34 schreef jhead22 het volgende:
Kan je hier misschien wat pics plaatsen en een faqje hoe we dit nokia truucje t beste kunnen uitvoeren ?
Dus neem zelf uw conclusie en blijf weg van iets anders als je zeker wil zijn.
Dit is de pagina waar de instructies in het nederlands te vinden zijn. [url="http://www.born2oc.nl/"]http://www.born2oc.nl/[/url]
Blijkbaar ligt die server er op het ogenblik uit
Heb in de tijd wel wat foto's gemaakt met de webcam maar die waren zo brak dat er niets van te zien was en dus ook niet bruikbaar om hier eens proberen te posten en heb ondertussen diezelfde Xp1600+ voorzien van waterkoeling met een custom made waterblok dat zo is gemaakt dat de truc niet meer mogelijk was.Heb dus met nagellak en zilververf moeten schilderen.
Maar ben ondertussen wel bezig gebleven met unlocken met nokia truc voor diegenen die het vroegen.
En inderdaad vind ik het ook zeer vreemd dat het nog geen enkele tweaker hier is gelukt om een sucsesvolle unlock te verwezelijken met de nokia truc ,want zo een onoverkomelijke operatie vind ik dit ondertussen al lang niet meer.
Hoop toch dat ik eens iemand anders hier tegenkom die mijn bewering hier mee kan onderbouwen want zo lijkt het er mischien een beetje op dat ik hier wat zit te beuzelen.Maar dit is echt niet zo en ook al zijn de meesten tweakers hier voledig afgeschrikt door de oude tread ,toch zie ik het als een eenvoudige en veilige methode mede door de vele sucsessen hier.En zeker met de sucsessen die mijn vrienden hebben geboekt zonder er ook maar ooit 1 probleem te zijn mee tegengekomen.
Mja ik heb geen mobieltje en nu kan er wel een hoop andwoorden komen met moet je doen maar ik weet niet hoe ik heb geen mobieltje ik ken niemand met zon onding dat kapot isOp zondag 21 juli 2002 16:27 schreef Smollys het volgende:
[..]
Blaat
( * Roberto is geen mobieltje's lover )
Dusse ik w8 gewoon tot het wel kan met tape want unlocken met lijm mag ik ik hier ook niet omdat ik dan me garantie kwijt ben
daar ben ik ook benieuwd voor of het gaat lukken met die plakband maar vrees hier echt voor de gebruikte materialen dat het niet gaat lukken.Op zondag 21 juli 2002 17:32 schreef RS_003 het volgende:
Dusse ik w8 gewoon tot het wel kan met tape want unlocken met lijm mag ik ik hier ook niet omdat ik dan me garantie kwijt ben
Waarom? "Onderbouw hier even met wat ervaring als het mag"maar bekijk die brugetjes even onder een zeer sterk vergrootglas en kijk goed naar die puntjes die je moet verbinden en je zal merken dat die een beetje hol zijn (een putje in principe).
Onderin dit putje zit het koperen kern(tje) die je dus moet verbinden.Dit heeft tot gevolg dat je met elk recht en vast materiaal dat je op een stikkertje kleeft die contaktpunten onderin het putje niet kan berijken.Het zou al toeval zijn dat er 1 van de 5 brugetjes moest verbinding maken op deze manier(de wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk).
Dus veronderstel ik dat je al moet gaan gebruik maken van een dikker en elastich gelijdend materiaal om dit te realiseren op de stikkermethode.
Dit om de stikker het elastich materiaal tot onderin de milescule contactpunten te kunnen duwen.
heb dit probleem ondervonden met de befaamde nokia truc waarbij het wel degelijk nodig is om het gelijdende nokia stukje iets dikker te maken dan de core zodat er een voldoende druk is van de koeler om de milescule diepte van de contactpunten te overbruggen.
Ik heb vroeger al aan zitten denken welk meteriaal hiervoor in aanmerking zou kunnen komen maar kan niets bedenken buiten het idee van de puntjes op te vullen met zilverspul zodanig dat ze een beetje(leterlijk dan)bol staan en dan de omgekeerde werkwijze toepassen.
Met andere woorden de zilverlijm (of auto achterruit herstel herstel kitje dat volgens mij het beste is)op een plakertje in de juiste maat van baantjes aanbrengen en dit dan over de bruggen te plakken."stom idee omdat het niet realiseerbaar is natuurlijk"maar met elk ander materiaal dat vast is dan (mischien)wel kan lukken.
PS:dat auto achterruit verwarmings herstelkitje is als het om kleine puntjes gaat perfect te verwijderen en als je het voorzichtig doet niet zichtbaar.Voor de garantie natuurlijk
Verwijderd
oke oke ik zit hier nog niet zo lang ...
maar hoe wou je in vredesnaam je cpu unlocken met je 3210??
hehehe
"plamuren en verven" is toch de beste oplossing???
heb nog wel een oude 3210 ligge
2 zelfs
hehehe
heb nog wel een oude 3210 ligge
Inderdaad,ben het volkomen met U eens dat het wel de beste methode is om te unlocken maar als je een dure XP processor hebt waarvan je kost wat kost de garantie wil behouden heb je hiermee dikke problemen omdat het niet onzichtbaar ongedaan kan gemaakt worden.Op maandag 22 juli 2002 02:09 schreef Plank het volgende:
oke oke ik zit hier nog niet zo lang ...
hehehe
heb nog wel een oude 3210 ligge2 zelfs
Om te weten waarover het gaat ivm. de nokia gsm kijk even op deze pagina [url="http://www.born2oc.nl/"]http://www.born2oc.nl/[/url] (Ondertussen lijkt die pagina terug berijkbaar te zijn)in de linkse balk op de pagina naar "atlon XP unlocking:The new way!
Mensuh, blijf aub ff ontopic,
dus lullen over unlock stickers !
* Weezer-DC wil heel graag zo'n stickertje, voor zijn Athlon 900
dus lullen over unlock stickers !
* Weezer-DC wil heel graag zo'n stickertje, voor zijn Athlon 900
Verwijderd
voor je athlon 900 kan je gewoon die unlock stickers van bijv. plycon gebruiken, of nog beter met potlood unlocken, dit gaat over XP unlocking
mhzz lijkt me idd handig aleen wie heeft hier nou weer 10 gms'tje's die kapot/niet meer 100% functioneelOp maandag 22 juli 2002 02:29 schreef Smollys het volgende:
[..]
Inderdaad,ben het volkomen met U eens dat het wel de beste methode is om te unlocken maar als je een dure XP processor hebt waarvan je kost wat kost de garantie wil behouden heb je hiermee dikke problemen omdat het niet onzichtbaar ongedaan kan gemaakt worden.
Om te weten waarover het gaat ivm. de nokia gsm kijk even op deze pagina [url="http://www.born2oc.nl/"]http://www.born2oc.nl/[/url] (Ondertussen lijkt die pagina terug berijkbaar te zijn)in de linkse balk op de pagina naar "atlon XP unlocking:The new way!
als die stikkers dan niet werken kan je niet gewoon het volgende doen bij je xp: