-ik heb hier nog 2 scalpels (houders) en verschillende type mesjes liggen (een van mijn pa en een van mijn eigen opleiding).
En ermee omgaan kan ik, ik gebruik die dingen al meer dan 16 jaar voor zowat alles wat ik precies moet snijden.
Daarnaast kan je ze ook in de betere hobby winkel krijgen.
-belangrijker is het volgende:
Thickness of copper backing: 35 µm (0.0014")
Total thickness of tape: 66 µm (0.0026")
Adhesion to steel: 35 oz./in (3.8 N/10 mm)
Electrical resistance through adhesive: 0.005 ohm
Max. temperature, long term: 155° C/311° F
Ik kan dus aan deze waarden niet zien waarom het niet zou werken, de weerstand door de kleeflaag is 0.005 ohm, dat is minder dan je met grafief (potlood) hebt.
Het kan een langdurige temperatuur van 155°C aan, iets wat je met een processor ook niet (mag) halen.
Ik geloof ook niet dat deze waarden beter hoeven te zijn.
en het is daarnaast ook nog eens lekker dun.
Dit spul is door 3M gemaakt voor industriele doeleinden, bezoek hun site eens voor verdere specs.
het enige verschil is dat je met die kant en klare stickers hebt is dat die (waarschijnlijk) lazergesneden zijn.
Maar als je met artic silver ligt te klooien of conductive unlock epoxy of met potlood kan je me niet wijs maken dat dat nauwkeuriger is dan met handgesneden strookjes van dit spul.
Als 25 tweakers bijeen zouden leggen heb je voor zo'n 1 euro (16 dollar plus 2 x verzendkosten.) per persoon dan zo'n 0.65 meter, dat is 650 mm, met lijntjes van 0.7 mm kan je dus behoorlijk wat verklooien..