• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-03 14:01
Hoi,

Ik heb een Garmin GPS45.
Recentelijk heb ik ook een notebook gekocht en daar zit een Microsoft routeplanner op!
Ik was verbaasd over de inhoud van deze routeplanner, hij is zeer nauwkeurig en zelfs mijn eigen pad staat er op als je maar diep genoeg inzoomd.

Ik zag dus dat die routeplanner als optie had om GPS er op aan te sluiten.
Nu heb ik even geinformeerd over een datakabel voor mijn handheld GPS en deze kost maar liefst 150 gulden.

Kan ik deze zomaar aansluiten en gaat het dan werken als een navigatie systeem?!

En is deze GPS nauwkeurig genoeg?! Hij is nl. van 1995 ofzo, en ik kan me heugen dat er wat wijzigingen zijn doorgevoerd in het GPS sataliet gebeuren!?
Vooral de nauwkeurigheid is aangepast, voorheen was de nauwkeurigheid veel minder omdat het Amerikaanse leger zo het voordeel had met GPS. Maar dat is nu aangepast?!
Maakt mijn GPS dan ook gebruik van deze nieuwere gegevens?! want in het boekje staat dat hij 15 meter verschil kan hebben?

American Express vraagbaak

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Volgens mij kan je die kabel zo aansluiten ja, ik heb namelijk zelf de garmin GPS12 en die doet het ook. Lijkt me raar als die van jou het niet doet.

Ik gebruik 'm voor 't zweefvliegen en gebruik die kaartjes dus ook. Ik zou eerst ff kijken of je niet die kabel kan uitproberen ofzo in die winkel, want 1500 is wel een bedrag van jewelste.

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Stinger_Ventura
Hee!
volgens deze link hebben wij dan dezelfde datakabel :?
http://www.mesltd.co.uk/Products/pages/Accesories/Garmin_Accessories/garaccs.html

Bij mij is het een ronde stekker met 4 polen!
Ik heb al een sigaretten aansteker, dus ik snap niet helemaal hoe het een carlighter adapter en datakabel in 1 kan zijn!?

Hoe kom jij aan het ding en wat heb je er voor betaald? Want Sailtron zei tegen mij dat die voor 61 euro ex BTW ging.

• collission
  • Niet online

collission

Op donderdag 11 juli 2002 17:11 schreef Stinger_Ventura het volgende:

Bij mij is het een ronde stekker met 4 polen!

Hoe kom jij aan het ding en wat heb je er voor betaald? Want Sailtron zei tegen mij dat die voor 61 euro ex BTW ging.
Dat klopt, die heb ik ook ja! Ik heb 'm destijds gekocht bij correct in Rotterdam. Die gasten hebben echt veel. Ik weet nie meer hoeveel die me toen kostte maar in ieder geval geen 1500 piekkies!

• Stinger_Ventura
Dat is al de 2de keer dat je 1500 gulden schrijft!

Eerste keer dacht ik nog dat je een typ fout maakte, maar het is toch echt 150 gulden.

Ik zie trouwens dat ze in Amerika de helft kosten, zo'n 35 dollar inc shipping in Amerika.
Ik laat gewoon een familie lid zo'n kabel mee nemen. Dan is het nog wel te doen.

• jvhaarst
  • Laatst online: 01-03 07:44

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Je kunt die dingen toch ook prima zelf in elkaar klussen ?
Effe zoeken levert vast wel een paar linkjes op.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Stinger_Ventura
ik heb hier wel het boekje met de lay-out voor de kabel (komt eigenlijk maar op 2 draadjes neer van de 4, 1 is grond 2 is plus en dan nog 2 voor data).

Maar daar heb ik echt geen kaas van gegeten, heb hier wel de 12volt lader liggen waar zo'n stekkertje aan zit.
Maar ik ben niet technisch aangelegt, en bang dat ik zowel GPS als duur notebook naar de eeuwige electronica velden frituur.

• collission
  • Niet online

collission

Op donderdag 11 juli 2002 19:15 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Dat is al de 2de keer dat je 1500 gulden schrijft!

Eerste keer dacht ik nog dat je een typ fout maakte, maar het is toch echt 150 gulden.

Ik zie trouwens dat ze in Amerika de helft kosten, zo'n 35 dollar inc shipping in Amerika.
Ik laat gewoon een familie lid zo'n kabel mee nemen. Dan is het nog wel te doen.
ow sorry ik dacht echt dat er 1500 stond |:(
magoed, je moet echt es ff kijken bij correct

• jvhaarst
  • Laatst online: 01-03 07:44

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Effe zoeken levert al snel een hele lijst met mensen op die je graag een connector verkopen:

http://pfranc.com/projects/g45contr/g45_idx.htm

Met een net voorbeeld hoe je het aan moet sluiten :

http://www.pfranc.com/projects/g45contr/assemb.htm

Volgens mij kun je voor 5 Euro klaar zijn.
(Als je tenminste nog ergens een oude seriele muis hebt liggen)

Oh, volgens mij is onze zuiderbuur goedkoper dan onze landgenoot.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Pagina: 1