Monitor op zijn zijkant plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
Ik wil een dual-monitor opstelling maken met met een 19" en een 15". Iv, met ruimtegebrek wil ik de 15" op zijn zijkant zettem(de rechter om precies)

Nou is mijn vraag:Is dit schadelijk voor de monitor (Ik kan het beeld In elke gewenste hoek draaien). Ook vraag ik me f of het scahdelijk is om twee monitorer dicht bij elkaar te plaatsen (beinvloedt misschien beeldweergave= beeldvervorming)

www.triathlete.nl

Verwijderd

Lijkt me geen prob aangezien er geen bewgende onderdelen in een monitor zit

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:45

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kan een kleurverschil opleveren aangezien het electronen kanon is afgesteld op het magnetisch veld van de aarde. Als je de monitor kantelt of op z'n kop zet, verander je de invloed van het magnetisch veld, en kunnen de kleuren verlopen. GEwoon even proberen dus.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
Lijkt me geen prob aangezien er geen bewgende onderdelen in een monitor zit
euhm, ik dacht het dus wel he...zit in in iedergeval een draaier achter in de beedlbuis die het beeld zegmaar "wegzend" op de laag couting (fosfor?) die op het beeld zit, dit gaat via een snel ronddraaiend ding , net als een tv...en dan is er ook dacht ik dat als je m op zn zijkant zet dat de vloeistof gaat verlopen en de kleuren lelijk/vervormf raken...(dacht ik dus)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Het kantelen hoeft helemaal geen probleem te zijn, ook de kleurvlekken die je krijgt is geen probleem aangezien je die met de degauss functie weg kunt halen.

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 17:56 schreef Microkid het volgende:
Kan een kleurverschil opleveren aangezien het electronen kanon is afgesteld op het magnetisch veld van de aarde. Als je de monitor kantelt of op z'n kop zet, verander je de invloed van het magnetisch veld, en kunnen de kleuren verlopen. GEwoon even proberen dus.
Dat klopt ja.

Ik zou het niet proberen. Ik ken iemand die zijn tv een kwartiertje op zijn kop heeft gehad en dat bleef je nog superlang zien. Heeft idd te maken met het magnetisch veld van de aarde.

• Microkid

Microkid

Smile

Op woensdag 10 juli 2002 17:58 schreef Yonni het volgende:

[..]

euhm, ik dacht het dus wel he...zit in in iedergeval een draaier achter in de beedlbuis die het beeld zegmaar "wegzend" op de laag couting (fosfor?) die op het beeld zit, dit gaat via een snel ronddraaiend ding , net als een tv...en dan is er ook dacht ik dat als je m op zn zijkant zet dat de vloeistof gaat verlopen en de kleuren lelijk/vervormf raken...(dacht ik dus)
LOL :D

En oppassen dat ie niet gaat lekken....

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Om dat kleurverschil weg te krijgen is er ook een oplossing door een magnetisch veld snel af te laten wisselen voor het beeld oid. Meeste tv-reparateurs kunnen dat wel geloof ik (vraag me alleen af hoe ze je aankijken als je zegt dat het moet gebeuren terwijl hij op zijn kant staat :) )

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
DE meningen verschillen dus nogal. En kunnen twee monitoren elkaar beinvloeden?

www.triathlete.nl

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Toen ik me oude monitor een keer op zn zij had staan veranderde alle kleuren en kreeg de monitor een lagere refreshrate (je kon m makkelijk zien knipperen, maar misschien komt dat omdat je m dan van links naar rechts ziet bewegen)

Echt goed lijkt het me dus niet voor zo'n ding

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

t lijkt me een leuk idee, maar ben idd voorzichtig met de onderdelen die er wat losser inzitten. voor de rest moet je ff checken ofdat je framerate niet te langzaam wordt

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op woensdag 10 juli 2002 18:06 schreef Scighera het volgende:
ja zonder meer.

't meest voorkomende is dat het beeld afgrijselijk gaat triller/bibberen. Ook wil de kleur uitlijning nog wel eens raar gaan doen (een witte streep wordt dan een rode, groene en blauwe streep, zichtbaar los van elkaar)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 21:37

Tjark

DON'T PANIC

Op woensdag 10 juli 2002 18:06 schreef Scighera het volgende:
aanvulling: hangt af van de kwaliteit van de afscherming van de monitoren. Goedkope monitoren zijn vaak minder goed afgeschermd -> meer straling die naar andere monitor gaat.

Daarnaast is de interferentie het grootst als de frequentie van de monitoren dicht bij elkaar liggen (bv 82 en 85Hz, of beide 85Hz). Dan kun je lopende balken krijgen.

bij mijn monitoren heb ik er geen last van, maar bij een 17" vobis model met een 14" laser moet ik niet 75/75hz draaien. 75/70 gaat nog wel net.

*insert signature here

Verwijderd

Wel, het ligt waarschijnlijk aan mijn rare scherm, maar... Ik kon het ni laten om het ding op zn zijkant te leggen... :Y)
Eerst schrok ik me rot, de zijkant (wat dan de onderkant werd) verkleurde zo naar groene vlekkige shit ;(
maar na een tijdje beterde dat en werd het beeld min of meer normaal... wel ja, een beetje toch :+
Toen ik het ding weer normaal zette gebeurde hetzelfde :'( (onderkant met vlekken). Gelukkig werd het daarna weer lekker normaal :)
Maar ja, dit kan ook aan het scherm liggen zoals ik al zei, het gaat al een paar jaartjes mee :z

• Microkid

Microkid

Smile

Op woensdag 10 juli 2002 18:40 schreef Lord_Ryzo het volgende:
Wel, het ligt waarschijnlijk aan mijn rare scherm, maar... Ik kon het ni laten om het ding op zn zijkant te leggen... :Y)
Eerst schrok ik me rot, de zijkant (wat dan de onderkant werd) verkleurde zo naar groene vlekkige shit ;(
maar na een tijdje beterde dat en werd het beeld min of meer normaal... wel ja, een beetje toch :+
Toen ik het ding weer normaal zette gebeurde hetzelfde :'( (onderkant met vlekken). Gelukkig werd het daarna weer lekker normaal :)
Maar ja, dit kan ook aan het scherm liggen zoals ik al zei, het gaat al een paar jaartjes mee :z
Nee, ligt niet aan het scherm, maar dus aan het magnetich veld van de aarde (electronen worden naar beneden afgebogen, dus kleurverschil).

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:50
Keer op een lan-party ging mijn monitor heel erg flippen toen iemand anders de zijne ernaast zette :( Kan dus effect hebben, hoeft niet. Zoals bij al je andere vragen. Just try it :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Heeft een GSM ook zowiets te maken met dat magnetische gedoe? Ik heb er ook al van gehoord dat dan je scherm begint te flippen als er een paar in de buurt komen :? ... gewoon nog ff zeggen |:(

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
Idd. mijn Nokia kan ik gewoon mee bellen als ik bij mijn 19" Belinea zit. Doe ik dat met de Mitsubishi Trium van mijn vader dan begint mijn hele beeld te trillen. Of ik er dan mee bel of er wordt gebeld maakt niet uit

www.triathlete.nl

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 21:22 schreef Scighera het volgende:
Idd. mijn Nokia kan ik gewoon mee bellen als ik bij mijn 19" Belinea zit. Doe ik dat met de Mitsubishi Trium van mijn vader dan begint mijn hele beeld te trillen. Of ik er dan mee bel of er wordt gebeld maakt niet uit
Het signaal... die force man, die doet het... ;) :Y)
Pagina: 1