Reason 2.0

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik ga eens even updaten.. msischein kan ik met mijn multimonitor en nde nieuwe synths mijn nu mmertje afmaken..
ach voor alleen thuisgebruik kan een 'illegale' versie geen kwaad (sterker nog, ze willen dat je het uitprobeert :P en daarom had ik een koppie van ze gehad, maar ik kmag em alleen voro thuis gebruik hebben anders moet ik ervoor dkken > logisch ,..heb met een vertegenwoordiger gesproken gisteravond woei! :P )
misschien de moeite om em nu aan te schaffen als deze synths wat beter zijn

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 22:59

Blauw

De Schreeuw

Die XT sampler ziet er wel super :9 uit...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ziet er wel lache uit, maar ik ben nog laaaaang niet uitgespeeld met de ouwe versie :)

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 11:49
Ik vind het wel een lekker uitbreiding op het eerste gezicht, al ben ik er nog niet langer dan 10 minuten mee bezig geweest. Je moet Wouter18 vragen, die heeft er voor zover ik weet al een heel nieuw nummer mee gemaakt... en dat klonk verre van slecht :)

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Hoe Reason 2 is weet ik nog niet. Reason 1.0 was voor mij onwerkbaar. Het is een heel flexibel pakket wat icm een goede geluidskaart echt mooie producties kan opleveren. Maar door het racksysteem met maar 1 monitor is het voor iemand als ik, gewend te werken met hardware, erg onoverzichtelijk. Met name de sequencer die niet los van het rack kon was een ramp voor me omdat ik maar 1 monitor op m'n muziekcomputer heb. Je blijft dan de hele tijd van mixer naar module naar sequencer scrollen.

Hardware vindik in dat opzicht makkelijker omdat ik alles in een oogopslag kan overzien en bespelen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

check zelf.. dit is met reason 1
http://www.trancebender.com/song2.mp3
hier ben ik beetje mee bezig
(niet over de verhoudingen.. want dit is slechts even het over-all etje)
ben benieuwd of die nieuwe dingen beter klinken dan de huidige... vind et wel aardig.. nog NET niet genoeg om er wat goeds uit te krijgen

Verwijderd

Tja, of je er iets goeds uit kan krijgen hangt toch echt van je eigen creativiteit af. Dat kun je dit stukje software niet verwijten.

Ik maak producties die op z'n minst discutabel zijn. Aan m'n synthesizers en andere apparatuur kan het niet liggen. De muziek op laatste cd van Kylie Minogue (hoe je het ook mag schrijven) bijvoorbeeld, komt voor bijna 100 procent voor rekening van de Korg Triton. De desbetreffende producer weet waarschijnlijk wel hoe hij de meesterlijke geluiden eruit tovert itt ik :)

Persoonlijk ben ik van mening dat je met Reason alleen al een heel goede track kan maken als je beschikt over de juiste computer en geluidskaart. Hoe goed het uiteindelijk wordt is afhankelijk van je eigen creativiteit.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ziet er inderdaad veelbelovend uit! :)

Heb zelf alleen de beschikking over versie 1.0, en ben daar erg tevreden mee. Kom al een heel eind met enkel Reason en mijn (hardware) MIDI synthesizer.

Voor de gelukkigen die deze nieuwe versie bezitten: hoe bevallen de nieuwe racks (Malström/NN-XT)? Ben daar nl. wel benieuwd naar.. :)

#

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Op woensdag 10 juli 2002 23:26 schreef Zap het volgende:

Heb zelf alleen de beschikking over versie 1.0, en ben daar erg tevreden mee. Kom al een heel eind met enkel Reason en mijn (hardware) MIDI synthesizer.
Heey, jij ook al. :)
Ik wil versie 2 heel graag hebben, maar om er nu 448 euro aan uit te geven, nee.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 11 juli 2002 10:13 schreef Phase-Shifter het volgende:

[..]

Heey, jij ook al. :)
Ik wil versie 2 heel graag hebben, maar om er nu 448 euro aan uit te geven, nee.
reken maar uit..
als de kwaliteit van het geluid goed is..
1 synth kost al meer dan dat programma... als deze werkelijk beter is dan reason 1 ben ik wel van plan om reason 2.0 te kopen

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 21:00
Ik ben nu bezig met reason 2.0 alleen het lukt niet echt met het opnemen (gaat toch zelfde als bij rebirth :?).

Weet niemand tutorials of iets?

• deepep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik gebruik het nu sinds anderhalve week en het is top....rustig alles uitproberen.

Doe je ding.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op donderdag 18 juli 2002 03:56 schreef inTIMidate het volgende:
Ik ben nu bezig met reason 2.0 alleen het lukt niet echt met het opnemen (gaat toch zelfde als bij rebirth :?).

Weet niemand tutorials of iets?
Rebirth is voor mij al een hele tijd geleden, gebruiken mensen dit nog na de komst van Reason?

Maar met Reason is het de Rec-button indrukken, daarna op de Play button drukken en recorden maar.

btw. de manual kan je downloaden op de site http://www.propellerheads.se/downloads/docs/frame.html

Verwijderd

een vriend van mij liet het gister even zien

niet te kort zeg! je kan zelfs de achterkant van je apparatuur bekijken en zelf de stekkers ompluggen enzo :9~

herkende het meteen als rebirth van vroeger, maar dit is toch even een heel stuk geavanceerder! je hebt niet alleen meer de 'bliepjes' van rebirth, maar gewoon alle mogelijke instrumenten die je maar kan bedenken zo'n beetje

die gozer liet een voorbeeld stukkie horen van een gast die hij kende! klonk heel erg strak en als je zag wat een apparaten hij gebruikt had (volgens mij kan je ook zelf labeltjes op je apparatuur plakken ofzo)

het zijn 3 cd's en in totaal 1,5 gig aan space op je hdd

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 21:00
Ik kan alleen noten opnemen, maar ik kan niet opnemen en dan me nummer mixen :?

ik heb de handleiding doorgenomen

• Redje
Op donderdag 18 juli 2002 13:37 schreef inTIMidate het volgende:
Ik kan alleen noten opnemen, maar ik kan niet opnemen en dan me nummer mixen :?

ik heb de handleiding doorgenomen
Uhh je wil een sample opnemen in Reason?
Dat kan niet, dan moet je dat eerst in bv. Soundforge opnemen en dan in de sampler binnen Reason importeren.

Verwijderd

op GOT mag toch geen warez?

ik durf te wedden dat niemand er hier voor heeft betaald..

SLOTJUH !

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:21
Op donderdag 18 juli 2002 16:09 schreef Post-It het volgende:

SLOTJUH !
Ah ik dacht al:
Aantal posts van Post-It : 12 :z

Slotje op jou bedoel je :9

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 16:14 schreef Westereinder het volgende:

[..]

Ah ik dacht al:
Aantal posts van Post-It : 12 :z

Slotje op jou bedoel je :9
Wat of dit er nu mee te maken? Ik waarschuw jullie alleen voor de BSA ! |:(

• Redje
Op donderdag 18 juli 2002 16:16 schreef Post-It het volgende:

[..]

Wat of dit er nu mee te maken? Ik waarschuw jullie alleen voor de BSA ! |:(
Ik heb de DEMO ;)
Die is helemaal gratis... (alleen ff om de 20min herstarten)

Verder heeft denk ik heel computerend nederland wel iets wat niet geheel legaal is maar dat terzijde...

Verwijderd

Daar kan je geen tracks mee saven en ik zie dat er hier al tracks mee worden gemaakt.. dus. ;)

Verwijderd

SLOTJUH !
heb je ook nog iets zinnigs over het programma te melden?

dus je mag in WOS ook geen vragen over windows stellen als je geen legale windows hebt? hmm... dan zou het daar denk ik wel heel rustig zijn >:)

maar over reason... ik ben vanmiddag bij een gozer geweest die ermee aan experimenteren was, maar ik kon er echt geen touw aan vast knopen!! ik heb wel 10.000 knoppies en schuifjes gezien

die gast telkens maar dingen veranderen en dan zei hij dat het beter klonk, terwijl ik geen verschil hoorde :P

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 17:14 schreef Eddo het volgende:
[..]
heb je ook nog iets zinnigs over het programma te melden?
Wat wil je weten?

Dat het een kut pakket is? Dat alleen de mallstrom te gebruiken is, dat de sequencer helemaal ruk is, dan de drum samples om te janken zijn, dat iedereen nu denkt ineens muziek te kunnen maken?

Harde waren all the way !

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 17:17 schreef Post-It het volgende:

[..]

Wat wil je weten?

Dat het een kut pakket is? Dat alleen de mallstrom te gebruiken is, dat de sequencer helemaal ruk is, dan de drum samples om te janken zijn, dat iedereen nu denkt ineens muziek te kunnen maken?

alleen de mallstrom is te gebruiken? dat begrijp ik niet helemaal :?

en heb je er zelf wel wat geprobeerd te maken? en heb je thuis wel de echte apparatuur staan? omdat je zo goed het verschil tussen 'harde waren' en software weet :)

iedereen kan muziek maken ja! kijk maar eens naar magix music creator (ofzoiets) :+

• Redje
Op donderdag 18 juli 2002 17:17 schreef Post-It het volgende:

[..]

Wat wil je weten?

Ach ja sommige denken met dure hardware muziek te kunnen maken :z ;)

Maar tis meer een kwestie wat je prettig vind, een slecht pakket is het imho zeker niet, en is stukken goedkoper dan hardware, dus een eerlijke vergelijking is het niet.

Ik denk dat je een knappe jongen bent als je het verschil hoort in een nummer gemaakt met een hardware of softsynths.

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 18:19 schreef Eddo het volgende:

[..]

alleen de mallstrom is te gebruiken? dat begrijp ik niet helemaal :?

en heb je er zelf wel wat geprobeerd te maken? en heb je thuis wel de echte apparatuur staan? omdat je zo goed het verschil tussen 'harde waren' en software weet :)

iedereen kan muziek maken ja! kijk maar eens naar magix music creator (ofzoiets) :+
ik heb thuis wel hardware staan ja, omdat ik muzieksoftware meestal but vind.. en die mallstrom is leuk.. een wavetablesynth, derest schiet gewoon niet op imho. Slecht geluid...

Verwijderd

reason is gewoon een trance pakketje.. zie er maar eens vieze smerige techno mee te maken, dat gaat je noooit lukken.. digitaal clippen klinkt gewoon niet.. daarom is het voor MIJ een but pakket. :)

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:49
Op donderdag 18 juli 2002 18:24 schreef Post-It het volgende:
reason is gewoon een trance pakketje.. zie er maar eens vieze smerige techno mee te maken, dat gaat je noooit lukken.. digitaal clippen klinkt gewoon niet.. daarom is het voor MIJ een but pakket. :)
Ja ja, Ik heb ook het een en ander aan hardware staan en reken maar dat dat net zo hard kan clippen als software. Maar dat bedoel je vast niet :) Je hebt het waarschijnlijk over distortion als effect, maar da's zowel in software als hardware een kwestie van je algoritmes voor elkaar hebben; vrijwel alle synths van de afgelopen 15 a 20 jaar zijn digitaal m.b.v. DSP's.
Tenzij je alleen maar echt 100% analoog spul gebruikt....maar dan heb je een flinke portemonnee of je bent een ouwe lul die al die spullen nog "van toen" heeft ;)
Begrijp me niet verkeerd: ik ben een fan van hardware, vooral vanwege het gebruiksgemak en de duurzaamheid (met je pc het podium op, yeah right!). Software synths kunnen echter qua geluid net zo goed zijn (reaktor, anyone?). Of dat bij Reason zo is durf ik niet zo hard te stellen.

Verwijderd

Nou ik gebruik cubase sx, ik gebruik allemaal softsynths ik heb ze bijna allemaal. je kan er zelfs nog meer mee dan hardware, tenzij je heel veel geld hebt, en over Reason 2, dat is eigelijk cubase sx met softsynts, maar dan is het erg beperkt, je kan bv geen VST plug-ins inladen, wat wel weer jammer is zo dat je geen vette effecten er over kan gooien, maar met reason 2 kom je wel een heel eind....

Tegenwoordig kan je bijna alles op de computer maken, en heb je niet eens maar hardware nodig, BV Reaktor, wat een super programma is dat, de enigste wat daar in de buurt komt is de Nord Modular....

Verwijderd

ja, je kan reaktor ook niet met reason vergelijken, duh.

en je zou met software in principe meer kunnen ja, maar of het beter klinkt? tegen analoog geweld kan weinig software op.... alleen reaktor zou een eind kunnen komen.

en de fm7 verslaat wel alle fm synths, dat is een vette vst.. oh ja, kontakt is ook een heftig stukje software, kunnen weinig samplers tegen op.. maarja, zoals ik hier lees heeft bijna iedereen een sblive of zoiets compatible, en ja, met zulke converters klinkt de software nog niet.. je moet dat wel profi geluidskaarten gaan gebruiken, anders kom je nog nergens met je software..

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 23:46 schreef pr0t0type het volgende:
Tegenwoordig kan je bijna alles op de computer maken, en heb je niet eens maar hardware nodig, BV Reaktor, wat een super programma is dat, de enigste wat daar in de buurt komt is de Nord Modular....
maar dit zeg je ook verkeerd.. reaktor komt in de buurt van de modular.. ik heb zelf de micro, maar dat klinkt beter als reaktor

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 08:39 schreef Post-It het volgende:

[..]

maar dit zeg je ook verkeerd.. reaktor komt in de buurt van de modular.. ik heb zelf de micro, maar dat klinkt beter als reaktor
tja, met reaktor kan je ook de kwaliteit opschroeven naar "132300" ja en ik denk dat de geluid, meschien ook wel weer anders klinkt, ik gebruik, zelf ook een SBlive, een kameraad heeft zo'n delta, maar ik kan ook gewoon wat hij kan, alleen is zijn letency heel erg laag, en is hij ruis vrij, en het geluid is helderder, meer verder kan ik wat hij ook kan... dus in principe heb je niet een profi, geluids kaart nodig... hij heeft zelf ook de Nord Modular, maar ik vind het gewoon zo mooi dat je met software gewoon alles kan wat je ook met hardware kan, en dat je niet telkens alles op minidisc moet opnemen, om je muziek te laten horen...

Tja, en ik vind de FM7 ook wel mooi, maar de Pentagon VST, heb je die wel een geprobeerd? die is helemaal te gek... tja, ik zou ook wel hardware willen, enigdte wat ik heb is een midi keybord...

Ik probeer nu een nummer te maken met cubase en Reason 2, via riwire, omdat ik Reason zn synts zo vet vind :)

Ik ga eerst nog sparen voor 2 draaitafels, meschien dat ik later ooit nog eens hardware koop, alhoewel die dingen steeds minder verkocht worden, na de opkomst van de SoftSynths...

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Steeds meer producers gaan over op softsynths, puur om het feit dat
1. het goedkoper is
2. het makkelijker te upgraden/uitbreiden is
3. ze tegenwoordig nauwelijks meer onder doen voor hardware

Ik werk hier met Reason en wanneer nodig gekoppeld aan Cubase SX met Rewire. Stuur dit aan via MIDI met een Roland synthesizer, en heb nog een mengpaneeltje staan. Grootste gedeelte is dus software. En het klinkt prima, kan er alles mee wat ik wil. :)

Hardware is vet, maar voor veel mensen (jammergenoeg) onbetaalbaar. Software wordt steeds beter, voor mij is de keuze snel gemaakt...

#

• Chiron
  • Laatst online: 01:20

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
explain... want ik ben dus wel van plan om er dikke techno mee te gaan bouwen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Chiron

Chiron

Op donderdag 18 juli 2002 22:31 schreef Marcel het volgende:

met je pc het podium op, yeah right
Neerlands beste live-act Secret Cinema zie ik anders iedere keer een Compaq laptopje meeslepen, ik dacht dat die traktor dj gebruikt icm een vette hardware controller en nog wat spul

maar alleen maar een pc en een beetje loos gaan klikken met je muis is inderdaad geen pan

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

de jongens van secret cinema gebruiken Abelton live geloof.. het beste softwarematige secquencerpakket voor LIVE gebruik.. sneller en funktioneler dan een Akai MPC2000XL

en was dat geen Apple ipv een Comaq? Abelton wordt veel gebruikt de laatste tijd..

[url="http://www.ableton.com/"]http://www.ableton.com/[/url]

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 16:44 schreef Ener-G het volgende:

[..]

explain... want ik ben dus wel van plan om er dikke techno mee te gaan bouwen
noisy techno gaat gewoon niet.. alles is te lief, te clean.. je kan niet filteren, als er iets belangrijk met techno is is het wel filteren... de kick is prut, echt prut.. geen dynamiek en dat mist het hele pakket.. compressie is ook om te janken, nee, knappe vent als je daar een lekker klinkende techno track mee kan bouwen, of je moet zelf samples gaan maken en die inladen, maarja, dan mis je toch de functionaliteit van reason..

nee, geef mij maar een jomox, sherman filterbank, micromodular en analoge synths voor dit werk.. en dit allen sequencen in cubase sx.. veel audio loops maken en bewerken.. resamplen is the key

maar laat es wat horen wanneer je iets gemaakt hebt?

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-07 19:54

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Trance pakketje? Ik gebruik het in combinatie met cubase/rewire om poprock te maken, je kan er alle soorten muziek mee maken als je maar creatief genoeg bent om met zo'n softwarepakketje om te gaan.

aAarGhh

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 17:02 schreef jellyshock het volgende:

[..]

Trance pakketje? Ik gebruik het in combinatie met cubase/rewire om poprock te maken, je kan er alle soorten muziek mee maken als je maar creatief genoeg bent om met zo'n softwarepakketje om te gaan.
creatief genoeg, alleen krijg ik niet het gewenste resultaat eruit..

proppelerhead is gewoon ingesprongen op de trance/dance hype en heeft daarvoor een leuk softwarepakket uitgebracht, tuurlijk kan je het overal voor gebruiken, maar niet waar ik het voor wil gaan gebruiken.. niet het gewenste resultaat

ik rewire het ook weleens met sx, maar dan alleen om een bliepje of iets eruit te halen, niet voor een hele track.. never

maar nogmaals, het is gewoon te lief, te clinisch...

Verwijderd

SLOTJUH !
Niet voor Reason 2, dat is mijn stijl van muziek maken niet. Maar voor software waar ik wat aan denk te hebben betaal ik dus wel. Daar zitten toppers onder als Soundforge 5/6 en bijvoorbeeld een miskoop: Acid Pro 3 welk ik wel kwijt wil maar wat waarschijnlijk nooit gaat lukken met software.

Het echte muziek produceren doe ik toch liever op hardware. Noem me maar fetishist, ik kan het niet helpen. Op hardware voel ik me meer betrokken. Zwaaiend en knoppend met de muis onder het staren naar een grote monitor trekt me niet.

• Chiron

Chiron

Op vrijdag 19 juli 2002 16:50 schreef Post-It het volgende:
de jongens van secret cinema gebruiken Abelton live geloof.. het beste softwarematige secquencerpakket voor LIVE gebruik.. sneller en funktioneler dan een Akai MPC2000XL

en was dat geen Apple ipv een Comaq? Abelton wordt veel gebruikt de laatste tijd..

[url="http://www.ableton.com/"]http://www.ableton.com/[/url]
nee, het was zeker weten een Compaq, ik heb namelijk ff met Jeroen himself staan kleppen vorig jaar na z'n optreden (en Secret Cinema bestaat in principe dus uit 1 persoon, of je moet die gozer meerekenen die meehielp met sjouwen ;))

Verwijderd

ik ook niet dopey, ik sta het liefst tijdens het producen.. lekker swingen tegelijkertijd.. en je hoort alles beter vind ik.. hoewel ik momenteel met cubase werk, maar binnenkort schaf ik een rs7000 of mpc2k aan, kut rsi

maar de pc blijf ik toch wel gebruiken... met je hardware een vette loop bouwen, opnemen en met GRM tools pluggo's bv bewerken, terugladen in de samler en gaan ! :)

noem me gek, noem me een aansteller, maar ik werk ook liever met hardware

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 17:27 schreef Ener-G het volgende:

[..]

nee, het was zeker weten een Compaq, ik heb namelijk ff met Jeroen himself staan kleppen vorig jaar na z'n optreden (en Secret Cinema bestaat in principe dus uit 1 persoon, of je moet die gozer meerekenen die meehielp met sjouwen ;))
SC is wel erg vet. Maar maken ze gebruik van Ableton? Weet je dat? Volgens mij wel nl.

• Chiron

Chiron

Op vrijdag 19 juli 2002 17:29 schreef Post-It het volgende:
ik ook niet dopey, ik sta het liefst tijdens het producen.. lekker swingen tegelijkertijd.. en je hoort alles beter vind ik.. hoewel ik momenteel met cubase werk, maar binnenkort schaf ik een rs7000 of mpc2k aan, kut rsi

maar de pc blijf ik toch wel gebruiken... met je hardware een vette loop bouwen, opnemen en met GRM tools pluggo's bv bewerken, terugladen in de samler en gaan ! :)

noem me gek, noem me een aansteller, maar ik werk ook liever met hardware
wat vind je van hardware-midicontrollers zoals van bijv. Tascam die je in combinatie met Reason kan gebruiken, is dat een beetje werkbaar? dat komt weer een stukje dichter bij het 'echte' werk en hoeft niet alteveel te kosten, echte hardware is voor mij voorlopig onbetaalbaar (voornamelijk omdat ik een boel geld aan vinyl spendeer ;))

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 17:46 schreef Ener-G het volgende:

[..]

wat vind je van hardware-midicontrollers zoals van bijv. Tascam die je in combinatie met Reason kan gebruiken, is dat een beetje werkbaar? dat komt weer een stukje dichter bij het 'echte' werk en hoeft niet alteveel te kosten, echte hardware is voor mij voorlopig onbetaalbaar (voornamelijk omdat ik een boel geld aan vinyl spendeer ;))
heb je al een klavier? zo nee, kan je accoorden spelen? zo nee, wil je dat leren? zo nee, dan is de midiman oxygen 8 wel iets.. 8 controllers en een 2 octaafs klavier.. heb ik ook, werkt prima met software.. en 8 knoppen is wel genoeg.. meer is leuk, maar je kan ze altijd aan een andere controller toewijzen.. die tascam ken ik zo niet..

maar als je techno wilt gaan maken zou ik voor cubase met vsti's gaan om te beginnen, dan heb je best veel aan reaktor..

[url="http://www.midiman.com"]http://www.midiman.com[/url]

of zoek anders ff op evolution, 'n klavier met ook controllers.. misschien nog wel beter dan die midiman, en mooier.. blauwe ledjes ! :P

oh ja, met die vinyl verzameling van jou heb je meteen een sample bibliotheek tot je beschikking ;)

• Chiron

Chiron

Op vrijdag 19 juli 2002 17:54 schreef Post-It het volgende:

[..]

heb je al een klavier? zo nee, kan je accoorden spelen? zo nee, wil je dat leren? zo nee, dan is de midiman oxygen 8 wel iets.. 8 controllers en een 2 octaafs klavier.. heb ik ook, werkt prima met software.. en 8 knoppen is wel genoeg.. meer is leuk, maar je kan ze altijd aan een andere controller toewijzen.. die tascam ken ik zo niet..
ik heb nog geen klavier, ik kan wel accoorden spelen (er staat een full-size old skool piano in de huiskamer maar daar heb ik niks aan ;) en kon al enigszins overweg met een keyboard achtig midi tooltje, maar dat is ook niet alles)

dit is de tascam:

Afbeeldingslocatie: http://www.supersonica.com/chart_img/us428-chart.jpg
maar als je techno wilt gaan maken zou ik voor cubase met vsti's gaan om te beginnen, dan heb je best veel aan reaktor..

[url="http://www.midiman.com"]http://www.midiman.com[/url]

of zoek anders ff op evolution, 'n klavier met ook controllers.. misschien nog wel beter dan die midiman, en mooier.. blauwe ledjes ! :P
mja zo'n controller leek me wel wat omdat ik Reason (2.0) al heb :)

en die blauwe ledjes kan ik er zelf later nog wel in modden ;)
oh ja, met die vinyl verzameling van jou heb je meteen een sample bibliotheek tot je beschikking ;)
uiteraard *D

Verwijderd

Wat ik me afvraag als ik dit zo lees:
Maakt iedereen hier techno of trance?
Gebruikt hier niemand Logic 5?

En als ik naar dat mp3tje luister song2.mp3, blijkt alweer dat ik die synths in Reason niet doorheb.. net als die Mallstrom dinges..

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Op zaterdag 20 juli 2002 01:39 schreef Elias_ het volgende:
Yupz :)

Nee, ik heb wel ooit eens Cubase gebruikt, maar voor de real shit moet je toch echt een programma hebben met softsynths/drumsequencers/samplers enz enz.
Reason dus. :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 05:48 schreef Phase-Shifter het volgende:

[..]
Wat je hierboven beschrijft kan allemaal in Logic. Dat is vele malen strakker, alleen jammer dan Emagic opgekocht is door Apple en zodoende geen Windows versies meer gaan maken. Maar Logic is DE sequencer.. en daar zitten ook plugins in die alles kunnen wat je in Reason kan en dan 10 x beter.

Verwijderd

Post-it, je kunt een aantekening maken op jezelf dat ik misschien mijn mpc2000xl wegdoe. Ik heb net een Kurzweil K2600R aangeschaft. Samen met de Triton heb ik nu 2 samplers (van 64mb & 128mb)en 2 sequencers. Daar dan ook nog die van de mpc2000xl erbij begint overkill te worden.

Ik doe hem niet goedkoop weg maar als je een volledig uitgebouwde mpc wil inclusief zip250 geef je maar een mailtje. *D

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:49
Op vrijdag 19 juli 2002 16:52 schreef Post-It het volgende:

nee, geef mij maar een jomox, sherman filterbank, micromodular en analoge synths voor dit werk.. en dit allen sequencen in cubase sx.. veel audio loops maken en bewerken.. resamplen is the key
De Sherman Filterbank is zooo vet! Echt een geweldig aparaat (m'n mede bandgenoot heeft er een). Als je hem live gebruikt ben je eigenlijk wel verplicht om er een compressor achter te hangen; dat ding kan zo ongelooflijk lomp uit de bocht vliegen :9~
Ik heb echt nog niks in de softsynth hoek gezien wat hier tegenop kan. Bovendien mis je dan de lol van al die knopjes en schakelaars....

• Chiron

Chiron

we kunnen onderhand wel een topic 'How to become a Producer' beginnen zo :D

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op zaterdag 20 juli 2002 13:50 schreef Ener-G het volgende:
Ik stem voor :)

Het bovengenoemde argument vóór hardware-synths ben ik het idd wel mee eens: het gevoel om aan échte knopjes te kunnen draaien is natuurlijk wel beter dan geklik met een muis. Ik heb in het geval van Reason wel een aantal controls gebonden aan knoppen op mijn hardware-synth (MIDI remote), maja dat lukt natuurlijk niet met alles. Dus klikken is nog onvermijdelijk in mijn geval.
Maar qua geluid vind ik niet dat softsynths nog onder doen voor hardware hoor.. En dan heb ik het niet alleen over Reason. :)

#

Verwijderd

Vind reason nog steeds digitaal klinken vergeleken bij me oude bakken, reason sucks man voor wannabe only :r

Verwijderd

En wat lopen jullie nou te zueren , wie het verschil tussen een DURE hardware synth en een goedkoop amaturistisch progje als reason niet kan horen kan beter geen muziek maken want ze oren zijn dan niet goed

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 14:31 schreef XenoDaSouljah het volgende:
En wat lopen jullie nou te zueren , wie het verschil tussen een DURE hardware synth en een goedkoop amaturistisch progje als reason niet kan horen kan beter geen muziek maken want ze oren zijn dan niet goed
Zoals eerder gezegd, de kwaiteit van Reason hangt sterk af van je computer icm geluidskaart. ik ben geen reasongebruiker maar vind jouw mening toch wel wat kort door de bocht. Is er verder een verschil in "geluidskwaliteit" of is er een verschil in klankkleur en waar leg jij de grens. Voorts maken mensen muziek omdat ze het leuk vinden. Als jij met een simpel "amateuristisch" programmaatje geen goed klinkende muziek kan maken kun "jij" beter stoppen met muziek maken. Creatieve mensen maken zelfs met een lege fles bier muziek.
Muziekmaken is voor iedereen. Mensen met geld voor dure shit en mensen die aan de grond leven en dus geen geld hebben voor de dure apparatuur die jij in je bezit zult hebben snob! :(

Sorry, vat het maar niet te persoonlijk op, ik moest m'n hart even luchten. Ben geen voorstander van zo'n attitude. Voel me nu weer een stuk beter :)

Verwijderd

Loop es ff niet te flamen op Reason zeg.

Als je het niets vind dan zij het zo.
En het is niet goedkoop hoor (411¤). En zeker niet amateuristisch.

En ik ken genoeg nummers die met Reason gemaakt zijn waar je nog vanachterover zult slaan dus er zijn zat mensen die het wel een goed en fijn programma vinden waaronder mijn persoontje.

En de prijs van hardware zegt niet alles over de kwaliteit van het geluid wat er uit komt. Een tweedehands memorymoog klinkt ook veel vetter als een nieuwe Virus C. :P Maar als je met dat bord voor je kop blijft zitten en zo lekker je eigen ding blijft doen prima.

In de 'echte' wereld zie je dat er steeds meer softsynts worden gebruikt. (argumenten zijn al eerder gegeven) En dat zijn de echte muziekmakers die er echt verstand van hebben en om die tegen te spreken lijkt mij een tegen beter weten actie.

En dan is Reason een goed voorbeeld van hoe ver de software al is gekomen en redelijk betaalbaar voor de (beginnende) muzikant. Maar ja misschien dat mensen die al langer muziek maken en zich blauw hebben betaald hebben voor hardware het niet kunnen hebben dat software toch veel krachtiger is dan zij willen/dachten.

Verwijderd

:Z :Z :Z :Z

• deepep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Hehehe, ik weet een aantal bekende artiesten die ik persoonlijk gesproken heb en zij gebruiken Reason.

Terwijl ik nooit gedacht had dat ze er ooit overgehoord hadden...het ligt dus puur aan je hardware setup. zoals Compressors en dergelijke.

Doe je ding.

Verwijderd

Ik heb 'm nu een week uit kunnen testen en het is een hele verbetering t.o.v. versie 1.0 en zeker het aanschaffen waard.

De instrumenten in de NN-19 sampler zijn nu ook van topkwaliteit. Bij 1.0 zaten er b.v. alleen standaard (slappe) orgel geluiden in maar nu zit er o.a. een volledig goed gesamplede Hammond B3 in verwerkt waardoor het pakket ook aantrekkelijk wordt voor de niet techno producers.

De NN-XT is een uitgebreide sampler waarmee je een heel orkest kunt aansturen via MIDI (met de orchestra soundbank) en het klinkt perfect! Alle geluiden zijn authentiek en zijn er speciaal voor opgenomen. Dus als je eens een klassiek nummer wilt componeren kan dat nu ook met Reason.

De Malström Graintable synthesizer is ook heel mooi, er werd gezegd dat het om een volledig nieuw type synth ging maar de geluiden (presets) komen me toch wel ergens bekend van voor. De geluiden uit deze synth klinken duidelijk en mooi afgewerkt waardoor je er niet perse extra opmaak modules aan toe hoeft te voegen.

2 Minpuntjes

De Reverb module is nog steeds dezelfde waardoor je een heel erg blikkerig klinkende nagalm krijgt. Deze mogen ze best eens vervangen door een betere imho.

De subtractor moet een analoge synth emuleren maar ik ken echte analoge synthesizers (o.a. de Virus) die stukken beter klinken. De subtractor haalt het lang niet bij vergelijkbare hardwaresynths. Het geluid wat eruit komt is veel te dof waardoor je er veel opmaakmodules aan vast moet plakken wil je er een beetje goed geluid uithalen. De presets staan ook vaak op een te hoog volume waardoor het ene instrument heel zacht klinkt en het andere instrument je speakers zowat opblaast.

Als ze dat nou ff gaan verbetern in 3.0 dan is Reason helemaal af imho :)
Loop es ff niet te flamen op Reason zeg.

Als je het niets vind dan zij het zo.
En het is niet goedkoop hoor (411¤). En zeker niet amateuristisch.
Absolute beginners zullen helemaal niks aan Reason hebben. Het is geen Music Maker waarbij je alle voorgeprogrammeerde deuntjes binnen 5 minuten achtermekaar klikt. Maar een pakket van losse componenten waaraan je niks hebt als je er niet mee om kan gaan.

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 21:59 schreef Beathoven het volgende:
De subtractor moet een analoge synth emuleren maar ik ken echte analoge synthesizers (o.a. de Virus) die stukken beter klinken. De subtractor haalt het lang niet bij vergelijkbare hardwaresynths. Het geluid wat eruit komt is veel te dof waardoor je er veel opmaakmodules aan vast moet plakken wil je er een beetje goed geluid uithalen. De presets staan ook vaak op een te hoog volume waardoor het ene instrument heel zacht klinkt en het andere instrument je speakers zowat opblaast.

Als ze dat nou ff gaan verbetern in 3.0 dan is Reason helemaal af imho :)
De Virus is alles behalve een echt analoge synth. Maar hij klinkt wat je zegt, er goed ;)
Om het geheel wat beter af te mixen zou je natuurlijk tracks zonder effecten kunnen componeren en deze dan importeren in Cubase waar je de softplugs daarvan gebruikt of even naar een aantal externe effectenbakken kunnen routen als je geluidskaart het toelaat.

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 22:37 schreef dopy het volgende:

[..]

De Virus is alles behalve een echt analoge synth. Maar hij klinkt wat je zegt, er goed ;)
aha, dan was dat een slecht voorbeeld :+ Ik heb er zelf geen maar ik heb er weleens wat geluiden van gehoord.. vandaar
Om het geheel wat beter af te mixen zou je natuurlijk tracks zonder effecten kunnen componeren en deze dan importeren in Cubase waar je de softplugs daarvan gebruikt of even naar een aantal externe effectenbakken kunnen routen als je geluidskaart het toelaat.
Via omwegen kom je er idd altijd wel ;)

Ik heb net even een demo in mekaar gezet. Hierin hoor je o.a. de NN-XT sampler (strijkers), de Malstrom Synth ('pad' op de achtergrond) en een Hammond B3 Orgel in de NN-19 sampler.

[url="http://members1.chello.nl/~w.h.mulder/music/mp3/beathoven-noname_a.mp3"]klik hier[/url]

Verwijderd

Hoi, een mooie poging. Wel vind ik het geheel wat vlak. Dof om het maar wat grof te zeggen. Bepaalde percussie komt niet goed uit de mix en de synthpads lijken wat dynamiek te missen. Het opkomende arpeggiolijntje vind ik er wel heel goed uitkomen.

Jaja, harde kritiek van iemand die zelf ook geen held is met produceren. Maar ik hoop dat je er wat mee kan. Probeer eens op zoveel mogelijk boxen bij vrienden te luisteren. Dat leert je je eigen boxen / monitoren te kennen kwa klankkleur. Het is een hele opgave om een mix te maken die overal goed op klinkt, maar geef nooit op :Y)

Verwijderd

Dit is idd ook weer een voorbeeld van waar Reason en andere software synths goed in zijn, nl. cleane nummers maken.

Echt scheurwerk zoals met een overstuurde alpha juno, of een mooie 'echte' 808 kick met analoge distortion kun je softwarematig volgens mij gewoon niet maken. Techno oid klinkt imo het vetste als het met een analoge bak gemaakt is, of iig iets dat het goed benadert, dus niet met software.

Verwijderd

De lol van Reason vind ik dat het pure lol is om mee te werken! Ik ben vooral gewend aan Sonar, en muziek maken met Sonar ervaar ik soms haast als gewoon werken... Reason is gewoon dikke pret. Lekker klooien met patterns, draadjes en knopjes.

Maar op zich is het toch wel beperkt hier en daar. De effect-units zijn simpel. Te simpel, eigenlijk. (Een simpele ping-pong delay kost al heel wat moeite...) Er zijn twee samplers, maar die NT-19 (de oude) hadden ze net zo goed weg kunnen laten. De twee synths zijn aardig, maar ook niet het einde. Ander groot nadeel is dat je geen audio kunt opnemen. En je kunt het tempo in Reason zelf niet programmeren (sneller/langzamer): het staat vast. En... nog steeds geen ondersteuning van Vst/Dxi. Dus uitbreiden: ho maar. En: als je zelf Rex-files wilt maken, heb je alsnog Recycle nodig (een VEEL te duur programma).

Al met al vind ik het pakket eigenlijk gewoon te duur (ja, vergelijkbare hardware is duurder, maar ik ben ook maar een gewone hobbyist!). Jammer, want is wel dikke pret om mee te spelen. 200 euro en ik was verkocht. Dik 400 is mij te veel.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb een 24 bits 96KHz geluidskaart, maya chipset. Daar kun je met een soft synth wel een eind komen neem ik aan :? *D

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Op zaterdag 20 juli 2002 05:48 schreef Phase-Shifter het volgende:
Op zaterdag 20 juli 2002 01:39 schreef Elias_ het volgende:
Yupz

Nee, ik heb wel ooit eens Cubase gebruikt, maar voor de real shit moet je toch echt een programma hebben met softsynths/drumsequencers/samplers enz enz.
Reason dus.
Dus Cubase met zijn honderden beschikbare vst(i) plugins wil jij niet de real shit noemen? Raar hoor.

Wat ik gewoon doe is de Reason Modules afzonderlijk in Cubase gebruiken via Rewire + de normale vsti en vst plugins (+ plus m'n Nord Modular)

Alles bij elkaar zullen we maar zeggen :)

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 15:03 schreef fuse het volgende:
En dan is Reason een goed voorbeeld van hoe ver de software al is gekomen en redelijk betaalbaar voor de (beginnende) muzikant. Maar ja misschien dat mensen die al langer muziek maken en zich blauw hebben betaald hebben voor hardware het niet kunnen hebben dat software toch veel krachtiger is dan zij willen/dachten.
Ik ben zelf een Cubase Gebruiker met softsynts..
en ben er Heel erg mee eens :) wat Fuse zegt..

• Redje
Op zondag 21 juli 2002 19:19 schreef Fairy het volgende:
Ik heb een 24 bits 96KHz geluidskaart, maya chipset. Daar kun je met een soft synth wel een eind komen neem ik aan :? *D
Een wat? Maya chipset? Welk merk?

Inprincipe kan je met elke kaart ver komen.
Enige wat je wil is een lage latency en graag een beetje kwaliteit.
Een SB werkt prima wat de latency betreft, de geluids kwaliteit zijn van de echte (prof) audio kaarten iig beter.

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
Zolang je puur met softsynths werkt en er ook daardoor geen a/d converting aan te pas komt kom je ook met sblive wel een eind denk ik. Ik zou alleen wel even op een betere kaart afmixen, en wat wat bepaalde mensen vergeten te zeggen hier, op goede monitor boxen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zondag 21 juli 2002 19:29 schreef Redje het volgende:

[..]

Een wat? Maya chipset? Welk merk?

Inprincipe kan je met elke kaart ver komen.
Enige wat je wil is een lage latency en graag een beetje kwaliteit.
Een SB werkt prima wat de latency betreft, de geluids kwaliteit zijn van de echte (prof) audio kaarten iig beter.
De chip die er bij mij inzit schijnt ook in prof kaarten te zitten :)

• Redje
Op zondag 21 juli 2002 20:41 schreef Fairy het volgende:

[..]

De chip die er bij mij inzit schijnt ook in prof kaarten te zitten :)
Oke, maar wat voor merk kaart is het nou... :z

Verwijderd

Trouwens... over die zogenaamde superieure hardware gesproken van tegenwoordig: da's gewoon software in een 'dedicated' hardware bakje met echte knopjes erop!

In het verleden kon een PC niet aan hardware tippen omdat de PC niet krachtig genoeg was (Windows draaien alleen al was al zwaar genoeg). Maar tegenwoordig? Een goede softsynth (Abysnth, FM7, ik noem maar wat) kan makkelijk tegen een hardware module op: omdat ze niets van elkaar verschillen. Alleen zijn de knopjes op een softsynth virtueel...

Het is complete BULLSHIT om te zeggen dat hardware synths beter zijn dan software synths. Een paar jaar geleden nog wel, nu echt niet meer.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 21 juli 2002 21:35 schreef hellogoodbye het volgende:
Trouwens... over die zogenaamde superieure hardware gesproken van tegenwoordig: da's gewoon software in een 'dedicated' hardware bakje met echte knopjes erop!

In het verleden kon een PC niet aan hardware tippen omdat de PC niet krachtig genoeg was (Windows draaien alleen al was al zwaar genoeg). Maar tegenwoordig? Een goede softsynth (Abysnth, FM7, ik noem maar wat) kan makkelijk tegen een hardware module op: omdat ze niets van elkaar verschillen. Alleen zijn de knopjes op een softsynth virtueel...

Het is complete BULLSHIT om te zeggen dat hardware synths beter zijn dan software synths. Een paar jaar geleden nog wel, nu echt niet meer.
Ok, laten we dan zeggen dat ze beter, sneller en handiger te gebruiken zijn dan een softsynth.

Bovendien is het analoge geluid leuk. Ik heb er één staan en doe niets liever dan aan knopjes draaien (ipv. klikkerdeklik).

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Hm, nou ik zo weer ff over Reason 2 praat, krijg ik toch weer zin om er ff mee te klooien... Het werkt stukken inspirerender dan Sonar... Daar moet je van te voren echt een idee/compositie in je hoofd hebben en er wat van maken. Met Reason ga je gewoon wat rommelen en wordt je op ideeen gebracht... En je hebt sneller resultaat.

Shitzooi... Ik wil geen illegale software meer gebruiken, maar het is wel ERRUG moeilijk kiezen: Sonar of Reason. Twee totaal verschillende werelden, maar allebei hebben ze iets...

Heeft iemand geld over...? :( ;)

Kennen jullie dat? Dat je soms niet weet wat je wilt? Dan vind het ik leuk dit soort muziek te maken, en het volgende uur weer dat soort muziek... Ik kan me niet aan een bepaalde stijl vastpinnen. Maar de keuze voor bepaalde software duwt je toch wel een richting op. Ben ik de enige met zulk soort moeilijkheden en twijfels?

Maar ja, als je alle software 'gratis' gebruikt, het je dat soort moeilijkheden niet...

Verwijderd

De Virus schijnt later uit te komen als ProTools plugin. Misschien is hij er zelfs al, ik hou me niet zo bezig met PT.
Voor plugins zijn tegenwoordig allerhande midi controllers verkrijgbaar. Met oneindig draaiende knoppen is dit natuurlijk ideaal voor softsynths. Een interface gebruiken voor al je 50 softsynts, cool toch...

De reden waarom ik hardware verkies boven software is de 'feeling' met apparatuur. Een groot lomp stuk ijzer kan mensen toch zo inspireren af en toe :)
Harddiskrecording gaat zo langzamerhand wel definitief naar de computer. Synthesizers en Samplers houdt ik er liever buiten. Het is zo onoverzichtelijk met een sequencer, twee softsynth, mixer en een arrange window op 1 scherm.

Verwijderd

Je praat onzin. :z

Virtueel Analoge synth's zijn niets anders dan software met knoppen, de NordLead, Virus, MS2000, maar een Moog is toch weldegelijk ANALOOG en niet na te maken met software, zo ook een 909, 808, oude Yamaha bakken, sh101 enz, enz.. dat is allemaal analoog geweld wat niet na te maken is met software. Dus voortaan beter je huiswerk doen !

Verwijderd

En dan nog trouwens, ik vind VA's beter klinken dan de meeste software. Behalve Reaktor, dat is wel een pareltje onder de zachte waren.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op maandag 22 juli 2002 10:43 schreef Post-It het volgende:
En dan nog trouwens, ik vind VA's beter klinken dan de meeste software. Behalve Reaktor, dat is wel een pareltje onder de zachte waren.
dan bedoel je behalve reaktor, pro52, b4, fm7 en de andere producten van NI want die zijn allemaal gemaakt op basis van de Reaktor Engine.
Op zondag 21 juli 2002 22:30 schreef hellogoodbye het volgende:
Hm, nou ik zo weer ff over Reason 2 praat, krijg ik toch weer zin om er ff mee te klooien... Het werkt stukken inspirerender dan Sonar... Daar moet je van te voren echt een idee/compositie in je hoofd hebben en er wat van maken. Met Reason ga je gewoon wat rommelen en wordt je op ideeen gebracht... En je hebt sneller resultaat.
Moet je eens in de List Editor/programmeer editor gaan kijken, en dan spelen met [ en ] om waardes te vergroten (toonhoogtes per octaaf, volume e.d per 10) en + en - om te verhogen/verlagen. en noten invoeren met Insert.
Daar kan cubase en logic echt niet tegenop, een makkelijke grid met een handige programmeer editor, het komt nog het dichtste bij trackers. Daarom kan ik maar niet wennen aan andere sequencer programma's.

Human Bobby

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 10:45 schreef Justice het volgende:

[..]

dan bedoel je behalve reaktor, pro52, b4, fm7 en de andere producten van NI want die zijn allemaal gemaakt op basis van de Reaktor Engine.
[..]
Nee. Ik heb het over analoog geweld nabootsen. Lezen !

De pro52 komt nog niet in de buurt van de echt Prophet Pro Five. De FM7 is FM synthese, dus dat kan je met de pc prachtig nabootsen. Dus die is gelijk een een FM synth, maar is niet analoog. de B4 moet een organ nabootsen en dat doet ie goed ja. Maar daarom komen ze niet in de buurt van een VA, want de Fm7 en de B4 hebben daar niets mee te maken.

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 10:45 schreef Justice het volgende:
Daar kan cubase en logic echt niet tegenop, een makkelijke grid met een handige programmeer editor, het komt nog het dichtste bij trackers. Daarom kan ik maar niet wennen aan andere sequencer programma's.
Cubase en Logic zijn ook twee totaal verschillende programma's. Mensen zonder midiklavier of synthesizers en andere harde waren (gitaar, drumstel zo je wilt) hebben niet zoveel aan deze programma's. Al kun je met alleen Cubase ook een heleboel. Neem wel even de 400-600 pagina's dikke manual door. Dan weet je wat zo'n programma echt kan doen voor je :+

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 13:50 schreef Ener-G het volgende:
Nou ik stem ook voor :) Kunnen we gelijk allemaal producties uitwisselen ofzo.

• Justice
Op maandag 22 juli 2002 12:37 schreef dopy het volgende:

[..]

Cubase en Logic zijn ook twee totaal verschillende programma's. Mensen zonder midiklavier of synthesizers en andere harde waren (gitaar, drumstel zo je wilt) hebben niet zoveel aan deze programma's. Al kun je met alleen Cubase ook een heleboel. Neem wel even de 400-600 pagina's dikke manual door. Dan weet je wat zo'n programma echt kan doen voor je :+
ik heb het alleen op het gebied van die editor he, niet over het algemeen :)

Human Bobby

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 10:42 schreef Post-It het volgende:

[..]

Je praat onzin. :z

Virtueel Analoge synth's zijn niets anders dan software met knoppen, de NordLead, Virus, MS2000, maar een Moog is toch weldegelijk ANALOOG en niet na te maken met software, zo ook een 909, 808, oude Yamaha bakken, sh101 enz, enz.. dat is allemaal analoog geweld wat niet na te maken is met software. Dus voortaan beter je huiswerk doen !
Ik zei daarom ook: die zogenaamde superieure hardware gesproken van [b]tegenwoordig[/b] ;)

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 17:02 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Ik zei daarom ook: die zogenaamde superieure hardware gesproken van [b]tegenwoordig[/b] ;)
Tegenwoordig worden er ook nog steeds analoge spullekes gemaakt... zie bv de Jomox.. lekker knallende drumdoos ;)

Zo komt er ook binnenkort een nieuwe Moog aan, analoger kan je ze niet vinden.

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 17:18 schreef Post-It het volgende:

[..]

Tegenwoordig worden er ook nog steeds analoge spullekes gemaakt... zie bv de Jomox.. lekker knallende drumdoos ;)

Zo komt er ook binnenkort een nieuwe Moog aan, analoger kan je ze niet vinden.
Okay, okay, okay! De volgende keer zal ik beter m'n huiswerkdoen... ;)

Verwijderd

De makers van Hardware synths hebben vaak nog een voorsprong op de makers van softsynths. Softsynthpaketten beginnen eigenlijk net op te komen en Hardsynths zijn er al een hele tijd, daarom ligt de kwaliteit bij Hardsynths vaak net wat hoger.

Het voordeel van hardsynths vind ik dat je alles on-board hebt. Je weet gewoon dat als je een Korg triton koopt dat je een o.a. een uitstekende klank en polyfonie hebt. Terwijl je bij je softsynths afhankelijk bent van de kwaliteit van je geluidskaart en de rekenkracht van je PC.

Ik gebruik b.v. een AMD Athlon 1200 icm een Yamaha SV550 geluidskaart, maar in Reason 2 stopt de hele boel soms zomaar omdat m'n bak zgn niet genoeg rekenkracht heeft (en later ga ik weer gewoon verder). Nou denk ik dat het onzin is omdat ik er zonder moeite wel 20 MIDI kanalen met zware componenten tegelijk op heb lopen draaien. Maar zoiets zul je dus (bij-na) nooit krijgen met hardsynths.

Nog een voordeel van Hardware is dat het lekker snel werkt, je kunt alles snel afstemmen door 1 of 5 knoppen tegelijk om te gooien. Met de muis door een bladzijde vol met componenenten scrollen vindt ik ook niet alles.

Maar dat maakt Reason 2.0 niks minder vet, het blijft een van de beste softsynth pakketen van dit moment :)

Verwijderd

Hey post it:
Wat is er dan? mogen we van de bsa ook geen DEMO'S meer downen??

waar gaat het naartoe............

<edit>
ff vergeten pagina 4 te openen...beetje irrelevant geworden
laamaar

Verwijderd

Ik durf het haast niet te zeggen, maar eh... wat vinden jullie van FruityLoops...? Is dat nog een beetje serieuze kanditaat te noemen, of vinden jullie dat echt een speelgoedje...

Zoals ik al eerder zei: Reason is me net wat te duur. FL is toch een stuk goedkoper. Maar ja, het is natuurlijk een totaal ander programma. Maar het ondersteunt wel VST!

Heeft iemand van de Reasoners hier ook ervaring met FL? En zo ja, wat vinden jullie er van? De moeite waard? Of kan ik dan net zo goed Magix Music Maker Deluxe kopen...?

Verwijderd

Fruityloops is wel grappig maar mag je niet vergelijken met Reason mijn inziens, FL heeft wel grappige effecten enzo en algoritmes maar is veel beperkter, heb je btw ook nog Cool edit pro ken je dat?.

Heb net dit hele topic ziten lezen, jammer dat het van een interessant gedeelte over reason een gevecht is geworden van wie weet het meeste van analoge synths af....beetje off topic geworden dus.

Ik heb reason 2.0, ik vind het gewoon een leuk programma, beetje loops maken samplen en als wave in cubase sx inladen en verder bewerken......Kan mij het schelen dat een echte HW synth misschien mooier klinkt, ik vind et een mooi programma om mee aan te klooien. Het is wel een prog waar een Master Keyboard gewenst is, werkt beter als alles met de muis zelf invoeren. Niemand verteld hier echt over maar ik weet zeker dat veel mensen die dit soort software uitproberen geen MKB hebben.....

Verder is het gewoon een leuke prog.....

Verwijderd

kun je er ook een beetje hiphop beats etc. mee produceren...en heeft iemand misschien een voorbeeldje? :D

Verwijderd

je haalt eruit wat jij erin stopt...

• Justice
Op dinsdag 23 juli 2002 10:03 schreef hellogoodbye het volgende:
Ik durf het haast niet te zeggen, maar eh... wat vinden jullie van FruityLoops...? Is dat nog een beetje serieuze kanditaat te noemen, of vinden jullie dat echt een speelgoedje...

Zoals ik al eerder zei: Reason is me net wat te duur. FL is toch een stuk goedkoper. Maar ja, het is natuurlijk een totaal ander programma. Maar het ondersteunt wel VST!

Heeft iemand van de Reasoners hier ook ervaring met FL? En zo ja, wat vinden jullie er van? De moeite waard? Of kan ik dan net zo goed Magix Music Maker Deluxe kopen...?
fruityloops wordt ook meer gebruikt dan je denkt. Sommigen maken er hele nummers mee, anderen gebruiken het alleen voor ritme omdat het zo makkelijk en snel te programmeren is. Zaak is vaak wel om niet de built in effecten te gebruiken (als je er niet van houdt), maar DirectX of VST omdat die minder "fruityloops" klinken :)

Human Bobby

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 19 juli 2002 16:50 schreef Post-It het volgende:
En Fruity Loops ;)

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 23 juli 2002 13:27 schreef Justice het volgende:

[..]

fruityloops wordt ook meer gebruikt dan je denkt. Sommigen maken er hele nummers mee, anderen gebruiken het alleen voor ritme omdat het zo makkelijk en snel te programmeren is. Zaak is vaak wel om niet de built in effecten te gebruiken (als je er niet van houdt), maar DirectX of VST omdat die minder "fruityloops" klinken :)
in de nieuwste versie van fruityloops (nog te verschijnen) kun je heel fruityloops als vst plugin gebruiken :P dus ben benieuwd wat daar uit komt

Verwijderd

De demoversie van fruityloops3.55 op [url="http://www.fruityloops.com"]www.fruityloops.com[/url] kun je nu al als VSTi in Cubase gebruiken.

• Justice
fruityloops moet je zeker kopen, want daarna krijg je levenslang alle volgende versies gratis!

Human Bobby

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 15:19 schreef Justice het volgende:
fruityloops moet je zeker kopen, want daarna krijg je levenslang alle volgende versies gratis!
Weet jij soms waar ik Fruityloops kan kopen? Ik kan hem niet online kopen omdat ik geen creditcard/mastercard of cheques heb. De meeste muziekwinkels kopen alleen Cubase of Reason of magix musicmaker maar niet FL. :?

Verwijderd

Reason is gewoon een goed programma maar de effecten hadden wel wat beter van kwaliteit mogen zijn,ook Akai import(samples) mis ik nog in Reason.
Je kunt Reason met rewire linken met een andere sequencer(Cubase,SX,Logic,Sonar...) zodat je de betere plugins kan gebruiken en meestal werkt de sequencer ook beter dan die van Reason,tenminste zo deed ik het altijd met Reason 1.01 maar heb toch gekozen voor de VSTi's van Native Instrument(ABsynth,Battery,FM7 en Kontakt)maar die vragen dan ook wel wat meer processor power.
Maar met Reason kan je zeker muziek maken,dat licht aan je zelf(je kan nog zo'n dure keuken hebben maar als je niet kan koken houdt het op).

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 16:24 schreef rjw het volgende:(je kan nog zo'n dure keuken hebben maar als je niet kan koken houdt het op).
Lekker koken zonder de juiste ingredienten gaat ook lastig. ;)
Pagina: 1 2 Laatste