Whoehaa.. sukkel...Taliesin schreef op 25 augustus 2002 @ 14:35:
Die stem van mij telt niet mee (opgebouwt en al) klikte per ongeluk op de verkeerde.
Mij lijkt het wel voordelig om een print incl. spul te hebben...
Whoehaa.. sukkel...Taliesin schreef op 25 augustus 2002 @ 14:35:
Die stem van mij telt niet mee (opgebouwt en al) klikte per ongeluk op de verkeerde.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
onderdelen rond de 16 euro. printplaat geen idee.mydogisgone schreef op 25 augustus 2002 @ 17:30:
yo ik heb vraagje.
hoeveel gaat zoiets kosten?
en hoeveel leds zitten er dan op?
ik kan je echt geen right prijs geven maar als je stemt kan ik op basis daarvan een prijs verkrijgen. ik ga proberen volgende week vrijdag er heen te gaan dna heb ik tijd.fleppuhstein schreef op 25 augustus 2002 @ 17:42:
Hmm, ik vindt het wel leuk om te weten wat alleen het printje kost, die onderdelen mag ik namelijk gebrukken op kosten van de school. En graag een lijstje van welke onderdelen er nodig zijn. Ik ben namelijk iets te zondag lui om het hele topic door te spitten.
een printplaatje van 15 euro das verdraaid veel zeg, dan heb ik geen intresseVerwijderd schreef op 16 september 2002 @ 20:37:
hallo, ben net 2 weken geband voor iets heel domsmaar ok ene rpintje kost al gouw rond de 15 euro + 16 euro voor onder delen en dan nog de verzends kosten denk niet dat dit intersant is, ik zal spoedig een nieuwe onwikkelen met minder componenten.
dat bedoel ikfleppuhstein schreef op 16 september 2002 @ 22:45:
[...]
een printplaatje van 15 euro das verdraaid veel zeg, dan heb ik geen intresse
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
ja, maar dat is zelf bouw!, ik laat ze maken dat is wel duur dusvirus.elektro schreef op 17 september 2002 @ 14:40:
ik zou even naar mijn eigen versie moeten die lijkt namelijk erg op de jouwe. maar volgens mij was ik niet zoveel kwijt als jou aan onderdelen. volgens mij was het duurste van mijn print 3,50(guldens). ik kan het mis hebben
Héé YpS. Its me koen eindelijk geregistreerd bij GoT. Voor het geval je nou nog niet weet wie van vorig jaar ICT
[ Voor 3% gewijzigd door OneUp op 29-04-2005 14:58 ]
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Verwijderd
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
hij moet stand alone draaien en net wat je zegt je krijgt dan geen fade effect, zal meschien wel kunnen dmv. impulsenAxzZzel schreef op 22 september 2002 @ 13:47:
Waarom is het eigenlijk niet mogelijk om em software matig aan te sturen. Dus 8 leds met 8 weerstanden op lpt en zo aansturen. Of krijg je dan geen fade effect?
Verwijderd
Verwijderd
Ehm... dat is me niet volledig duidelijk...Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 23:33:
Dat nagloeien kan je realiseren door de uitgangspuls voor het LEDje door een diode in serie met een weerstandje naar de basis van een tor te sturen.
De nagloeitijd wordt dan bepaald door de waarde van de condensator en de waarde van het weerstandje.
Ik moet daar nog mee experimenteren, maar het laat zich aanzien dat als je voor het weerstandje 4k7 neemt, de condensator iets van 1 uF kan zijn. Hang me d'r niet aan op.
Vaporizer had het btw over een instelbare nagloeitijd, ben wel nieuwsgierig hoe hij dat gedaan heeft.
Hé Vaporizer, hoe heb je dat gedaan?
Verwijderd
Verwijderd
ThanxVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 00:18:
Mmm, mijn plan is om het te doen met het LEDje opgenomen in een transistorschakeling en de condensator komt dan vóór de tor, maak wel even een tekeningetje.
[afbeelding]
In het schema dat ik (gedeeltelijk) heb gebruikt werden geen low-current LEDs gebruikt omdat de LEDs rechtstreeks aan de uitgangen (Q) van een 4515 IC hangen via een weerstandje van 1k2, en met een transistortrapje kan dat wel.
Moet het allemaal nog uittesten hoor...
en die ledbar gaat kosten?Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 06:52:
Jemug wat een prijzen! Mijn Xtreme Baybus kan dit ook, met 8 LEDs plus veeeeele extra's en kost niet eens heel veel meer..... Ook nog de Xtreme LEDbar komt eraan die kan dit grapje met 4 - 30 LEDs, zelfs met tot 15 bicolors of tot 10 RGB LEDs....
lees je wel goed?Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 06:52:
Jemug wat een prijzen! Mijn Xtreme Baybus kan dit ook, met 8 LEDs plus veeeeele extra's en kost niet eens heel veel meer..... Ook nog de Xtreme LEDbar komt eraan die kan dit grapje met 4 - 30 LEDs, zelfs met tot 15 bicolors of tot 10 RGB LEDs....
vooruit dan maarVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 00:18:
Mmm, mijn plan is om het te doen met het LEDje opgenomen in een transistorschakeling en de condensator komt dan vóór de tor, maak wel even een tekeningetje.
[afbeelding]
In het schema dat ik (gedeeltelijk) heb gebruikt werden geen low-current LEDs gebruikt omdat de LEDs rechtstreeks aan de uitgangen (Q) van een 4515 IC hangen via een weerstandje van 1k2, en met een transistortrapje kan dat wel.
Moet het allemaal nog uittesten hoor...
Verwijderd
+ printje 15 euro = 30 euro... Daarvoor heb je ook een Xtreme LEDbar, volledig microcontroller bestuurd, volledig instelbaar qua patronen, ook uitvoerbaar met bicolor of RGB leds enz enz enzVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 20:26:
[...]
lees je wel goed?de componenten zijn maar 16 euro hoor.
ja en jouw printje dan die is gratis?Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 20:39:
[...]
+ printje 15 euro = 30 euro... Daarvoor heb je ook een Xtreme LEDbar, volledig microcontroller bestuurd, volledig instelbaar qua patronen, ook uitvoerbaar met bicolor of RGB leds enz enz enz
Verwijderd
30 euro is all-in behalve de LEDs omdat iedereen toch andere wil
yup maar een microcontroler cost al snel 16 euro horVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 20:45:
[...]
30 euro is all-in behalve de LEDs omdat iedereen toch andere wil
Zelfs serieel kabeltje zou er voor die prijs nog wel bij moeten kunnen....
Zoals je ziet is een microcontroller al zo snel voordelig, en gelijk ZO flexibel dat er bijna niet tegenop te boksen is met conventionele logica... De tijd dat ik daar spullen van bouwde is daardoor een beetje voorbij
Verwijderd
Als je de goeie kanalen weet heb je voor 16 euro wel een heeeeele grote al hoor... zoals ik al zei, die 30 euro is all-in op de leds na, dus PCB + controller + overig grutVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 20:55:
[...]
yup maar een microcontroler cost al snel 16 euro hor
Verwijderd
ho!,Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 21:06:
Hee, bedankt kerel, maar hij wordt er wel weer een stuk duurder van....
16 trimpotjes + 16 diodes, mmm....
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Verwijderd
U roept wij draaien
Na enig zoekwerk op internet ben ik ook nog weer een aardige site tegengekomen met 3 versies: 6leds, 8leds en 16ledsRobIII schreef op 26 september 2002 @ 03:58:
Heb 't ding van conrad ook maar meteen besteld![]()
Toch maar eens mee stoeien dan...
Over mij
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Eerste post:Bart_Banaan schreef op 26 september 2002 @ 13:29:
Nou, zo oud is deze draad niet hoor!
Ik was van de week bij Exter, en daar zal ik een geweldige print in ontwikkeling, die ik zeker wil gaan bestellen bij hem...
Ik denk als hij het proto helemaal klaar heeft, dat er hier en hele mooie KnightRider LED bar bij komt!
Geheel instelbaar, afterglow, en met mogelijkheid dat de 'scan' snelheid HDD afhankelijk gestuurd wordt!
Go Exter, Go!!
* ThaHandy had ze nog op de HD staanRobIII schreef op 26 september 2002 @ 03:47:
Ik kan geen enkel schema in deze draad ontdekken (heb net alle 8 pagina's doorgespit). Alleen maar iets van een picserver.tk die er momenteel uit ligt en een paar @Home accountjes die verwijzen naar nietbestaande picjes.
Het genoemde conrad schema linkje werkt OOK al niet, hoewel ik daar wel de juiste link van heb weten opduikelen. Voor de geïnteresseerden: Bij deze
Veel van die dingen hebben geen nagloei en ik denk die ook niet. Want _dat_ is nou juist de vraag: gloeit ie na?wfvn schreef op 26 september 2002 @ 08:49:
[...]
Na enig zoekwerk op internet ben ik ook nog weer een aardige site tegengekomen met 3 versies: 6leds, 8leds en 16leds
http://home.wanadoo.nl/electro1/avr/knightrider.htm
Ik denk dat ik wat verschillende schema's ga combineren (nagloeien, 16leds, instelbare snelheid, 5watt per kanaal)
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
nee, die gloeien niet na maar met behulp van de posts van:AxzZzel schreef op 26 september 2002 @ 16:09:
[...]
Veel van die dingen hebben geen nagloei en ik denk die ook niet. Want _dat_ is nou juist de vraag: gloeit ie na?
Ik heb een hekel aan het icoontja... maar toch:ThaHandy schreef op 26 september 2002 @ 16:06:
[...]
* WFvN had ze nog op de HD staan
cirquit:
[afbeelding]
layout:
[afbeelding]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
ej my man! dat ziet er nou heel erg goed uitVerwijderd schreef op 27 september 2002 @ 11:20:
Ach, het heeft zo wel z'n charme en het is niet de bedoeling om er een handeltje mee te beginnen.
Dan kun je inderdaad beter iets anders gaan maken, hier wordt je eerder arm van.
Die knightriderschakeling begint met een 4029, 4093 en een 4515 ICtje en het wordt steeds meer, je hebt van veel componenten 16 stuks nodig, dat telt lekker aan.
Maar het houdt je wel van de straat.
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
je gebruikt onnodig veel ic'sVerwijderd schreef op 27 september 2002 @ 19:23:
[...]
Ik heb ergens en schema van het net opgeduikeld om te kijken welke ICs er voor gebruikt werden.
Ben um gaan maken met de 4515, 4093 en de 4029.
de pulsgenerator van de 4093 vervangen door een timerIC 555 omdat ik er een optocoupler bij heb gezet voor de HDD om daarmee een weerstandje parallel te zetten aan het tijdsbepalende weerstandje van de 555, zodat ie bij schijfaktiviteit sneller zal gaan.
Dat kan namelijk niet met het weerstandje van een 4093 omdat de stroom steeds van richting wisselt en dat gaat niet met de tor van een opto.
Ben nu nog bezig met de nabrander, had elco's 10uF gebruikt en de blijken nu veel te groot te zijn, ben nog wel even bezig...
En autorouters?
Ik doe het altijd handmatig.
Misschien niet juiste waarde?Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 01:18:
'k heb hem al werkend, met nagloeien en al, alleen het nagloeien is niet te regelen, hij reageert totaal niet op het draaien aan het trimpotje, wat ik op zich vaag vind, want het potje staat parallel aan het Ctje en hoe kleiner de parallelweerstand wordt, hoe sneller die C leeg moet zijn en hoe korter de nagloeitijd wordt. Mooi niet...
btw, ik heb geen msn of icq, ben een beetje computern00b...
probeer een warde onder de 100 ohm! pas wel op! zet er ook een weerstand in serie aan het potje van +- 50 ohm ik weet het echt niet meer maar dit voor komt dat er rook uit alle diode's komt als je hem vol open zetVerwijderd schreef op 28 september 2002 @ 01:18:
'k heb hem al werkend, met nagloeien en al, alleen het nagloeien is niet te regelen, hij reageert totaal niet op het draaien aan het trimpotje, wat ik op zich vaag vind, want het potje staat parallel aan het Ctje en hoe kleiner de parallelweerstand wordt, hoe sneller die C leeg moet zijn en hoe korter de nagloeitijd wordt. Mooi niet...
btw, ik heb geen msn of icq, ben een beetje computern00b...
Over mij
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
Mochten er mensen zijn die er belang bij hebben, ik heb hiervan de ets plaat liggen.M14 schreef op 12 juli 2002 @ 18:36:
Conrad verkoopt ook zo'n 'Knight Rider' looplichtje (k weet nie of deze nagloeit). Ze zijn wel zo slim op op hun site een datasheed neer te zetten, waar schema, componenten en de hele zooi in staat. Dit is de link: [url="http://www.produktinfo.conrad.de/datenblaetter/175000-199999/197327-as-02-de-Knight-Rider.pdf"]http://www.produktinfo.conrad.de/datenblaetter/175000-199999/197327-as-02-de-Knight-Rider.pdf[/url] Op de 12e pagina hebben ze het schema staan, op 13e pagina de layout van het printplaatje. Eerder staan componenten omschreven, waar ook waardes en nummers (D1 = 1N4148, R5 = 2k2, T8 = BC639/BC637, enz) bij staat. Je kunt dus zelf makkelijk een layout ontwerpen, componenten kopen, en de zooi in elkaar solderen zonder dat er een pleurocent naar conrad gaat![]()
(Ik ben em zelf aan t maken. Ontwerp is al klaar. En kleiner dan die van conrad: In lengte 1 cm korter, in breedte 0.5 cm korter)
And The Only One
Maar als voordeel dattie dus 5 watt per kanaal heeft (en dat zijn veel ledjes).virus.elektro schreef op 08 oktober 2002 @ 14:29:
dat dingetje van conrad gloeit niet na, daar bij heeft hij volgens mij minder ledjes
mijne kan ook tot 5W per kanaal, regelbare naar gloei en eventueel (in te schakelen met ene jumper) hdd activietijdwfvn schreef op 08 oktober 2002 @ 16:19:
[...]
Maar als voordeel dattie dus 5 watt per kanaal heeft (en dat zijn veel ledjes).
Nu denk ik dat het niet zo'n enorm probleem is om de 2 schema's samen te voegen tot 1 schema.... Ik wil daar binnenkort mee aan het experimenteren gaan.
Ik had die 5W gemist... maar in dat geval is het voor mij wel duidelijk welk schema ik ga bouwenVerwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 17:30:
[...]
mijne kan ook tot 5W per kanaal, regelbare naar gloei en eventueel (in te schakelen met ene jumper) hdd activietijd
Over mij
geen diee maar het zou niet meer zijn dan de leds gebruiken.wfvn schreef op 08 oktober 2002 @ 17:51:
[...]
Ik had die 5W gemist... maar in dat geval is het voor mij wel duidelijk welk schema ik ga bouwen
Weet je zo ook wat het stroomverbruik is bij 12V?
* WFvN heeft 2 toepassingen voor de print: 1 voor in z'n ligfiets en 1 voor nachtverlichting op een vlieger/onder een vlieger oid
dat kan wel... maar dan krijg je wel pieken in je schakelingRobIII schreef op 08 oktober 2002 @ 19:05:
Ik heb (zoals ik al zei dus) dat conrad ding via het web besteld. Zou 'm eigenlijk al moeten hebben volgens de site (5 tot 6 werkdagen, is nu 2 weken geleden...), maar ik laat jullie meteen mijn bevindingen weten.
Wat ik eigenlijk wel nog wil weten idd is hoe ik die nagloei maak. Is een condensatortje in serie vlak voor die led voldoende? En zo ja, welke waarde zou 'ie dan moeten hebben (ongeveer)? Of moet 't ding parallel met een weerstandje of zo? Iemand enig idee?
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 08-10-2002 19:59 . Reden: Klacht toegevoegd ;) ]
Over mij
Als je iets verder kijkt dan je neus lang is; ik heb pas dezelfde vraag gesteld en iemand anders heeft ze inmiddels gehost.... zie (ik meen) pagina 8RobIII schreef op 08 oktober 2002 @ 19:57:
Wat kan wel?
* Is een condensatortje in serie vlak voor die led voldoende?
* En zo ja, welke waarde zou 'ie dan moeten hebben (ongeveer)?
* Of moet 't ding parallel met een weerstandje of zo?
[EDIT] En de link in je sig naar "Nightrider" moet "Knightrider" zijn, EN de plaatjes uit die post (eerste uit de thread) doen niks. fijn hoor
Over mij
Verwijderd
Waarom staat er dan 1 uF op de tekening????Ctje is 330n btw...
Over mij
hele late reactieVerwijderd schreef op 28 juli 2002 @ 00:50:
[...]
uhmm? ik snap de zin niet ... of heb je al te veel op ?
Verwijderd
Omdat ik dit schemaatje op een andere pagina van dit topic al online heb staan en toen was de exacte waarde nog niet bekend..
tja.. dis erg moeilijk er moeten minstens 10 mensen zijn die hem willen.... anders word het ene duur grapje ivm de printplatenPhant0m schreef op 09 oktober 2002 @ 10:45:
wat moet hij kosten als je hem maakt van blauwe leds
(leds bijv uit deze inkoop actie)
[rml][ IA] LEDS 3 & 5 mm helder transparant diverse kleuren[/rml]
Naja dan heb je er dus nu al 1tje!Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 18:18:
[...]
tja.. dis erg moeilijk er moeten minstens 10 mensen zijn die hem willen.... anders word het ene duur grapje ivm de printplaten
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
ja zeker, dan moet je een baantje door snijden en op een ander weer verbinden.... dan keert hij zich eerder omtijgermobiel schreef op 09 oktober 2002 @ 19:03:
is er een mogelijk heid dat je een knightrider looplicht maakt met 12 leds?
ik heb in de voorkant een golf zitten van 12 gatjes
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
tjatijgermobiel schreef op 09 oktober 2002 @ 19:27:
en welk baantje moet dat dan zijn en op welke moet ik dan deze weer aan sluiten en welke schema het je hier voor gebruikt?
jaja ik weet het het zijn heel veel vragen!
Verwijderd
LOLVerwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 22:19:
Ja, leuk, er maakt iemand zich druk over twee weerstanden en een condensator...
Verwijderd
hehehehVerwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 22:19:
Ja, leuk, er maakt iemand zich druk over twee weerstanden en een condensator...
en nummer 3tijgermobiel schreef op 09 oktober 2002 @ 19:01:
en nummer 2
geenwfvn schreef op 11 oktober 2002 @ 20:00:
offtopic:
exter en The Vaporizer:
Welke versie van Crocodile Clips gebruiken jullie? Enkele symbolen zijn bij mij net even anders getekend dan bij jullie (onderandere diode en transistor)
Wat voor proggie gebruik je dan?
ik vind dat progje niet echt roelen omdat je maar ene paar dingetjes kan kiezen en soms als je een schema uit ene boek invoert werkt het geen eenswfvn schreef op 11 oktober 2002 @ 21:06:
[...]
Wat voor proggie gebruik je dan?
Of een ehm... 'demo'-versie?
* WFvN gebruikt een officiële versie via school
Ow... kijk... 1.5 hierVerwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 21:35:
Ik heb versie 2.0, gewoon gedownd van hun site..
Over mij
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq