[This space is for rent]
enne hebbie ook een BMP versie er van?
dat @ jpg is een beetje wazig
je moet dan weerstanden rond de 435 ohm kiezen.Op zondag 28 juli 2002 10:57 schreef PoweRoy het volgende:
[..]
dit is wat ik weet:
Lichtintensiteit ca. 100 mcd
UDB ca. 3,3 V (bij 20 mA)
Golflengte ca. 470 nm
nee dat wil nietOp zondag 28 juli 2002 18:01 schreef ThaHandy het volgende:
hmzz kan ook mode 1 en 2 combieneren mode1 @ 5hz bijv. en dan de HDD act. er bij
enne hebbie ook een BMP versie er van?
dat @ jpg is een beetje wazig
Q1 of Q2Op zondag 28 juli 2002 18:06 schreef The Vaporizer het volgende:
[..]
nee dat wil niet
Q1 en ja zekers heb ik een bmp op msnOp zondag 28 juli 2002 18:07 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
Q1 of Q2
die moeten dan tussen de printplaat en het ledje inOp zondag 28 juli 2002 18:06 schreef The Vaporizer het volgende:
je moet dan weerstanden rond de 435 ohm kiezen.
duz zo
1
2
3
4
5
6
7
| ()
||
W|
||
-------------
|||||||||||||
------------- |
()=led
w= weerstand
-------
||||||| = dat ding op de printplaat ic1 ofzo
-------
[This space is for rent]
nee die weerstanden zijn al onder bebracht op de print je hoeft enkel de goede waarde te kiezenOp zondag 28 juli 2002 18:23 schreef PoweRoy het volgende:
[..]
die moeten dan tussen de printplaat en het ledje in
duz zo
code:
1 2 3 4 5 6 7() || W| || ------------- ||||||||||||| -------------
()=led
w= weerstand
-------
||||||| = dat ding op de printplaat ic1 ofzo
-------
waar te kiezen...bij de inkoopactieOp zondag 28 juli 2002 18:41 schreef The Vaporizer het volgende:
[..]
nee die weerstanden zijn al onder bebracht op de print je hoeft enkel de goede waarde te kiezen
[This space is for rent]
dat rijte weerstanden onder de aankluitconnector (bovenaan)Op zondag 28 juli 2002 18:48 schreef PoweRoy het volgende:
[..]
waar te kiezen...bij de inkoopactie
maarre, ik heb wel intresse eik
je bedoelt waarde kiezen ?Op zondag 28 juli 2002 18:48 schreef PoweRoy het volgende:
[..]
waar te kiezen...bij de inkoopactie
ik dacht dat nagloeien met ledjes niet mogelijk was, maar je hebbut tegendeel toch bewezenOp zondag 28 juli 2002 19:08 schreef The Vaporizer het volgende:
het is bijv ook moegelijk 1 a 2 baantjes weg te krassen. en dan krijg je een loop licht. zeerals je de ledjes in een cirkel zet. de na gloei blijft gewoon natuurlijk
[This space is for rent]
yupOp zondag 28 juli 2002 19:11 schreef AtomicShockwave het volgende:
[..]
ik dacht dat nagloeien met ledjes niet mogelijk was, maar je hebbut tegendeel toch bewezenkomt door die condensatortjes he?
wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!
zou het ook voor belgen als ik mogelijk zijn om deel te nemen?
thx!
zolang me lookale post kantoor het onder steuntGigaTexel_BE schreef op 01 augustus 2002 @ 18:44:
als je gaat pcbtjes maken enzo
zou het ook voor belgen als ik mogelijk zijn om deel te nemen?
thx!
haha, zekers kan dat... alleen ik zou mijn god niet weten hoe duur dat is, ik informeer van te voren wel even...GigaTexel_BE schreef op 01 augustus 2002 @ 23:11:
als je postkantoor niet compatiebel is moet je maar een upgrade overwegen hé
zekersTaliesin schreef op 07 augustus 2002 @ 14:29:
Is zoiets ook te maken voor in de diskette bay ?
Verwijderd
ja, sterker nog de leds zijn apart van de print ....Taliesin schreef op 07 augustus 2002 @ 17:55:
Is het ook mogelijk om die printplaat op een willekeurige plaats in je kast neer te leggen en dan die leds ergens in de voorkant bouwen en dan een draadje van die printplaat naar de leds ?
ik wete niet precies de size uit mijn hoofdVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 18:31:
ik neem aan van wel?, maar hoe groot is überhaupt die printplaat? past die in een 5,25" bay?
Over 4 weken is het weer school en dan zal ik die print eens even gaan maken. (lekker makkelijk, Elektrotechniek opleiding doen, ik maar de printjes redelijk profesioneel en de onderdelen zijn ook voor niks.
Als hij af is, zal ik natuurlijk een foto'tje posten.
O ja, ff wat vraagjes over dat schema. Er zit zoiets als dit gemaakt in blauwe lijnen in dat 2de schema:
1
2
3
4
5
6
7
| ___________________ | | |__________________ | | |________________ |
Zijn dat de grenzen van de printplaat?
En die O's met een streep er door heen dat is de ground?
Ik zie trouwens ook geen LED's in dat schema, alleen maar diode's (jaja, LED's zijn diode's dat weet ik maar dan staan er 1 of 2 pijltjes bij).
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
die blauwe lijnen heten busses, dat is dus een hoofd ader daar zitten een hele hoop draden in om verwaring te verkomen.AxzZzel schreef op 08 augustus 2002 @ 22:19:
Wanneer is die bouwvakantie nou eens afgelopen?
O ja, ff wat vraagjes over dat schema. Er zit zoiets als dit gemaakt in blauwe lijnen in dat 2de schema:
code:
1 2 3 4 5 6 7 ___________________ | | |__________________ | | |________________
Zijn dat de grenzen van de printplaat?
En die O's met een streep er door heen dat is de ground?
Ik zie trouwens ook geen LED's in dat schema, alleen maar diode's (jaja, LED's zijn diode's dat weet ik maar dan staan er 1 of 2 pijltjes bij).
die o met streepjes er door heen zijn de aansluit punten O.A. voor de leds want die moet je door middel van draadjes verbinden (ik heb wel een p[rintje voor de ledjes maar das een beetje geld verspilling vind ik
ja, ze hebben het erg druk kan ze ook niet berijken maar ik ga wel een keer langs en zal ff vragenAxzZzel schreef op 21 augustus 2002 @ 22:06:
En hoe staat het er nu voor met de Knightrider-LED. Die bouwvakantie is toch al afgelopen (neem ik aan).
ik zit een beetje met tijd en geld problemenGFM schreef op 24 augustus 2002 @ 21:07:
Is er op dit moment al meer bekend inzake de inkoopactie??
[rml][ HM] het is zo ver :P amp maken[/rml]
Poll: Waar heb ik belang bij?
• Opgebouwt en al
• Printje alleen
• Printje + onderdelen
• Onderdelen alleen
• Alleen schema\'s
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 aaien

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op egberttheone.tk
Whoehaa.. sukkel...Taliesin schreef op 25 augustus 2002 @ 14:35:
Die stem van mij telt niet mee (opgebouwt en al) klikte per ongeluk op de verkeerde.
Mij lijkt het wel voordelig om een print incl. spul te hebben...
hoeveel gaat zoiets kosten?
en hoeveel leds zitten er dan op?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
onderdelen rond de 16 euro. printplaat geen idee.mydogisgone schreef op 25 augustus 2002 @ 17:30:
yo ik heb vraagje.
hoeveel gaat zoiets kosten?
en hoeveel leds zitten er dan op?
neem aan dat je kna tellen
ik kan je echt geen right prijs geven maar als je stemt kan ik op basis daarvan een prijs verkrijgen. ik ga proberen volgende week vrijdag er heen te gaan dna heb ik tijd.fleppuhstein schreef op 25 augustus 2002 @ 17:42:
Hmm, ik vindt het wel leuk om te weten wat alleen het printje kost, die onderdelen mag ik namelijk gebrukken op kosten van de school. En graag een lijstje van welke onderdelen er nodig zijn. Ik ben namelijk iets te zondag lui om het hele topic door te spitten.
een printplaatje van 15 euro das verdraaid veel zeg, dan heb ik geen intresseVerwijderd schreef op 16 september 2002 @ 20:37:
hallo, ben net 2 weken geband voor iets heel domsmaar ok ene rpintje kost al gouw rond de 15 euro + 16 euro voor onder delen en dan nog de verzends kosten denk niet dat dit intersant is, ik zal spoedig een nieuwe onwikkelen met minder componenten.
dat bedoel ikfleppuhstein schreef op 16 september 2002 @ 22:45:
[...]
een printplaatje van 15 euro das verdraaid veel zeg, dan heb ik geen intresse
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
ja, maar dat is zelf bouw!, ik laat ze maken dat is wel duur dusvirus.elektro schreef op 17 september 2002 @ 14:40:
ik zou even naar mijn eigen versie moeten die lijkt namelijk erg op de jouwe. maar volgens mij was ik niet zoveel kwijt als jou aan onderdelen. volgens mij was het duurste van mijn print 3,50(guldens). ik kan het mis hebben
Héé YpS. Its me koen eindelijk geregistreerd bij GoT. Voor het geval je nou nog niet weet wie van vorig jaar ICT
[ Voor 3% gewijzigd door OneUp op 29-04-2005 14:58 ]
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Verwijderd
Het printoppervlak meet in totaal bijna 100 x 100 mm en er moeten bijna 400 gaatjes worden geboord.
Geen wonder dat die dingen niet goedkoop zijn.
Dan moet er ook nog een smak componenten op in de vorm van 5 ICs, stuk of 40 weerstanden, een paar trimpots, 16 diodes, 16 torren, 16 elco's en een paar printCtjes.
Al met al veel geld voor een veredeld looplichtje.
hij moet stand alone draaien en net wat je zegt je krijgt dan geen fade effect, zal meschien wel kunnen dmv. impulsenAxzZzel schreef op 22 september 2002 @ 13:47:
Waarom is het eigenlijk niet mogelijk om em software matig aan te sturen. Dus 8 leds met 8 weerstanden op lpt en zo aansturen. Of krijg je dan geen fade effect?
Maar dat nagloeien: kwam dat nou alleen door die condensators? Of zijn er andere dingen in de schakeling die van belang zijn als je de schakeling vergelijkt met de schakelingen zoals je die bij de conrad ziet?
En als het alleen die condensatoren waren: hoe zwaar?
Of nog liever: zou je die pics nog een keer online willen zetten pleaze?
Verwijderd
Verwijderd
De nagloeitijd wordt dan bepaald door de waarde van de condensator en de waarde van het weerstandje.
Ik moet daar nog mee experimenteren, maar het laat zich aanzien dat als je voor het weerstandje 4k7 neemt, de condensator iets van 1 uF kan zijn. Hang me d'r niet aan op.
Vaporizer had het btw over een instelbare nagloeitijd, ben wel nieuwsgierig hoe hij dat gedaan heeft.
Hé Vaporizer, hoe heb je dat gedaan?
Ehm... dat is me niet volledig duidelijk...Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 23:33:
Dat nagloeien kan je realiseren door de uitgangspuls voor het LEDje door een diode in serie met een weerstandje naar de basis van een tor te sturen.
De nagloeitijd wordt dan bepaald door de waarde van de condensator en de waarde van het weerstandje.
Ik moet daar nog mee experimenteren, maar het laat zich aanzien dat als je voor het weerstandje 4k7 neemt, de condensator iets van 1 uF kan zijn. Hang me d'r niet aan op.
Vaporizer had het btw over een instelbare nagloeitijd, ben wel nieuwsgierig hoe hij dat gedaan heeft.
Hé Vaporizer, hoe heb je dat gedaan?
Wil je het ledje in serie zetten met een diode en weerstand?
Ik meen me iets te herinneren van een condensator parallel aan de led
Verwijderd

In het schema dat ik (gedeeltelijk) heb gebruikt werden geen low-current LEDs gebruikt omdat de LEDs rechtstreeks aan de uitgangen (Q) van een 4515 IC hangen via een weerstandje van 1k2, en met een transistortrapje kan dat wel.
Moet het allemaal nog uittesten hoor...
Verwijderd
ThanxVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 00:18:
Mmm, mijn plan is om het te doen met het LEDje opgenomen in een transistorschakeling en de condensator komt dan vóór de tor, maak wel even een tekeningetje.
[afbeelding]
In het schema dat ik (gedeeltelijk) heb gebruikt werden geen low-current LEDs gebruikt omdat de LEDs rechtstreeks aan de uitgangen (Q) van een 4515 IC hangen via een weerstandje van 1k2, en met een transistortrapje kan dat wel.
Nu kan ik ook aan het stoeien gaan
en die ledbar gaat kosten?Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 06:52:
Jemug wat een prijzen! Mijn Xtreme Baybus kan dit ook, met 8 LEDs plus veeeeele extra's en kost niet eens heel veel meer..... Ook nog de Xtreme LEDbar komt eraan die kan dit grapje met 4 - 30 LEDs, zelfs met tot 15 bicolors of tot 10 RGB LEDs....
lees je wel goed?Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 06:52:
Jemug wat een prijzen! Mijn Xtreme Baybus kan dit ook, met 8 LEDs plus veeeeele extra's en kost niet eens heel veel meer..... Ook nog de Xtreme LEDbar komt eraan die kan dit grapje met 4 - 30 LEDs, zelfs met tot 15 bicolors of tot 10 RGB LEDs....
vooruit dan maarVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 00:18:
Mmm, mijn plan is om het te doen met het LEDje opgenomen in een transistorschakeling en de condensator komt dan vóór de tor, maak wel even een tekeningetje.
[afbeelding]

Q1: waarvoor een extra diode?
A1: Omdat je ze dan paralel aan mekaar kan zetten!
Q2: Wat moet de waarde zijn van het potmetertje?
A1: zoek zelf maar uit
edit: © The_Vapoflipper
edit:
je kan ook nog even w8ten ik werk nu met microcontrolers waardoor je dus 10 tallen mode's kan maken
Verwijderd
+ printje 15 euro = 30 euro... Daarvoor heb je ook een Xtreme LEDbar, volledig microcontroller bestuurd, volledig instelbaar qua patronen, ook uitvoerbaar met bicolor of RGB leds enz enz enzVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 20:26:
[...]
lees je wel goed?de componenten zijn maar 16 euro hoor.
ja en jouw printje dan die is gratis?Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 20:39:
[...]
+ printje 15 euro = 30 euro... Daarvoor heb je ook een Xtreme LEDbar, volledig microcontroller bestuurd, volledig instelbaar qua patronen, ook uitvoerbaar met bicolor of RGB leds enz enz enz
Verwijderd
30 euro is all-in behalve de LEDs omdat iedereen toch andere wil
Zelfs serieel kabeltje zou er voor die prijs nog wel bij moeten kunnen....
Zoals je ziet is een microcontroller al zo snel voordelig, en gelijk ZO flexibel dat er bijna niet tegenop te boksen is met conventionele logica... De tijd dat ik daar spullen van bouwde is daardoor een beetje voorbij
yup maar een microcontroler cost al snel 16 euro horVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 20:45:
[...]
30 euro is all-in behalve de LEDs omdat iedereen toch andere wil
Zelfs serieel kabeltje zou er voor die prijs nog wel bij moeten kunnen....
Zoals je ziet is een microcontroller al zo snel voordelig, en gelijk ZO flexibel dat er bijna niet tegenop te boksen is met conventionele logica... De tijd dat ik daar spullen van bouwde is daardoor een beetje voorbij
Verwijderd
Als je de goeie kanalen weet heb je voor 16 euro wel een heeeeele grote al hoor... zoals ik al zei, die 30 euro is all-in op de leds na, dus PCB + controller + overig grutVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 20:55:
[...]
yup maar een microcontroler cost al snel 16 euro hor
En dan zit het RS232 kabeltje er denk ik ook nog bij in
Verwijderd
16 trimpotjes + 16 diodes, mmm....
ho!,Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 21:06:
Hee, bedankt kerel, maar hij wordt er wel weer een stuk duurder van....
16 trimpotjes + 16 diodes, mmm....
Het genoemde conrad schema linkje werkt OOK al niet, hoewel ik daar wel de juiste link van heb weten opduikelen. Voor de geïnteresseerden: Bij deze
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Toch maar eens mee stoeien dan...
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Verwijderd
U roept wij draaien
Als er eentje komt count me in Scotty! Ik ben in de ban van solderen.
Oeps niet vergeten te vermelden dat de prijs dan wel eerst een beetje moet zakken natuurlijk.
Na enig zoekwerk op internet ben ik ook nog weer een aardige site tegengekomen met 3 versies: 6leds, 8leds en 16ledsRobIII schreef op 26 september 2002 @ 03:58:
Heb 't ding van conrad ook maar meteen besteld![]()
Toch maar eens mee stoeien dan...
http://home.wanadoo.nl/electro1/avr/knightrider.htm
Ik denk dat ik wat verschillende schema's ga combineren (nagloeien, 16leds, instelbare snelheid, 5watt per kanaal)
Brakke draad...
</grmbl grmbl>
Over mij
Ik was van de week bij Exter, en daar zal ik een geweldige print in ontwikkeling, die ik zeker wil gaan bestellen bij hem...
Ik denk als hij het proto helemaal klaar heeft, dat er hier en hele mooie KnightRider LED bar bij komt!
Geheel instelbaar, afterglow, en met mogelijkheid dat de 'scan' snelheid HDD afhankelijk gestuurd wordt!
Go Exter, Go!!
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Eerste post:Bart_Banaan schreef op 26 september 2002 @ 13:29:
Nou, zo oud is deze draad niet hoor!
Ik was van de week bij Exter, en daar zal ik een geweldige print in ontwikkeling, die ik zeker wil gaan bestellen bij hem...
Ik denk als hij het proto helemaal klaar heeft, dat er hier en hele mooie KnightRider LED bar bij komt!
Geheel instelbaar, afterglow, en met mogelijkheid dat de 'scan' snelheid HDD afhankelijk gestuurd wordt!
Go Exter, Go!!
Door The Vaporizer - Monday 08 July 2002 19:36
En dit topic is gebaseerd op oudere topics dat niks werd.
* ThaHandy had ze nog op de HD staanRobIII schreef op 26 september 2002 @ 03:47:
Ik kan geen enkel schema in deze draad ontdekken (heb net alle 8 pagina's doorgespit). Alleen maar iets van een picserver.tk die er momenteel uit ligt en een paar @Home accountjes die verwijzen naar nietbestaande picjes.
Het genoemde conrad schema linkje werkt OOK al niet, hoewel ik daar wel de juiste link van heb weten opduikelen. Voor de geïnteresseerden: Bij deze
cirquit:
layout:
Veel van die dingen hebben geen nagloei en ik denk die ook niet. Want _dat_ is nou juist de vraag: gloeit ie na?wfvn schreef op 26 september 2002 @ 08:49:
[...]
Na enig zoekwerk op internet ben ik ook nog weer een aardige site tegengekomen met 3 versies: 6leds, 8leds en 16leds
http://home.wanadoo.nl/electro1/avr/knightrider.htm
Ik denk dat ik wat verschillende schema's ga combineren (nagloeien, 16leds, instelbare snelheid, 5watt per kanaal)
Verder, veel plaatjes die gepost zijn konden gehost worden door endoria, en die upload en plaatjes service is neegehaald, vandaar dat die pics het niet doen.
nee, die gloeien niet na maar met behulp van de posts van:AxzZzel schreef op 26 september 2002 @ 16:09:
[...]
Veel van die dingen hebben geen nagloei en ik denk die ook niet. Want _dat_ is nou juist de vraag: gloeit ie na?
[rml]exter in "[ EL] Knight Rider Stand-alone"[/rml]
en
[rml]The Vaporizer in "[ EL] Knight Rider Stand-alone"[/rml]
moet dat toch zelf eraan vast te vogelen zijn
Ik heb een hekel aan het icoontja... maar toch:ThaHandy schreef op 26 september 2002 @ 16:06:
[...]
* WFvN had ze nog op de HD staan
cirquit:
[afbeelding]
layout:
[afbeelding]
damn, wou dit juist maken voor in de auto...
iemand?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Met zoveel troep kun je het toch beter gelijk netjes maken, flexibel met een microcontroller enzo ?!?!?!
Ik zie al een hele berg componenten per LED.... Dat wordt een dure grap zo....
ej my man! dat ziet er nou heel erg goed uitVerwijderd schreef op 27 september 2002 @ 11:20:
Ach, het heeft zo wel z'n charme en het is niet de bedoeling om er een handeltje mee te beginnen.
Dan kun je inderdaad beter iets anders gaan maken, hier wordt je eerder arm van.
Die knightriderschakeling begint met een 4029, 4093 en een 4515 ICtje en het wordt steeds meer, je hebt van veel componenten 16 stuks nodig, dat telt lekker aan.
Maar het houdt je wel van de straat.
ps: die auto router is echt troep eerste klas
edit: heb je wel mijn nieuwe schema gebruikt bij mij zitten er minder ic's op
Maar super de luxe, dat is precies wat ik verwachtte, en echt leuk hobby project!
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
(mode1= dmv puls)
(mode2= dmv HDD act.)