am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!
Op zondag 07 juli 2002 16:12 schreef markster het volgende:
koss kennik niet Sony wel,
Sony is kwaliteit duz ik zou voor de Sony gaan
slaat nergens op, sony vind ik juist überbrak.
Sennheiser heb ik goede ervaringen mee
volgens mij heb jij alleen maar sony's gehoord, en verder nix, en daarom zijn ze goedOp zondag 07 juli 2002 16:54 schreef markster het volgende:
Dat jij ze niet goed vind ok, maar dan kan ik Sony nog wel goed vinden
geen
Verwijderd
neeh, ik had ook philips en die vielen meteen uit elkaar, nu heb ik een koptelefoon van philips en die is weer wel uitstekend.Op zondag 07 juli 2002 17:02 schreef Ozzi het volgende:
[..]
volgens mij heb jij alleen maar sony's gehoord, en verder nix, en daarom zijn ze goed
Verwijderd
Zal best, ik ken het niet, maar duurder betekent niet beter.Op zondag 07 juli 2002 18:05 schreef SiCnEsSs het volgende:
Koss is toch juist een duurder merk dan Sony?
Verwijderd
Als jij het merk niet kent is het niet meteen een slecht merk hoor.Op zondag 07 juli 2002 18:20 schreef markster het volgende:
[..]
Zal best, ik ken het niet, maar duurder betekent niet beter.
on topic aub
Van Sony heb ik 8 jaar geleden ofzo de MDR-E868 gehad (worden niet meer gemaakt) en heb nu al een jaar of 4 de MDR-E888 waar jij het over hebt, en die zijn erg goed.
Welke je ook koopt, laat ze goed inspelen. Die MDR-E888 vielen mij in het begin tamelijk tegen omdat het midden/hoog vrij ijzig en schel was, en de bass mager. Na verloop van tijd komen ze los en dan klinken ze super
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat ik het niet ken en dat duurder niet altijd beter betekent.Op zondag 07 juli 2002 18:55 schreef djcrossfire het volgende:
[..]
Als jij het merk niet kent is het niet meteen een slecht merk hoor.
dat zou namelijk wel lekker makelijk zijn
Althans ik weet het klappen van de zweep van zowel Koss als Sony. Ik heb Sony oordopjes op dit moment, maar de kwaliteit van Koss-oordopjes is ook goed. Het verschil is nauwelijks hoorbaar tenzij je een BIJZONDER goede luisteraar bent. Enige pluspunt wat de Sony's hebben en Koss niet is het rubbertje wat echt in-ear gaat, hierdoor zijn bassen een stuk beter. Zonder dat hulpstuk maakt 't geen bal uit eigenlijk
Sennheiser oortelefoontjes zijn van ongeveer dezelfde kwaliteit.
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Shure E1 oordopjes
en anders kiezen voor sony
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Verwijderd
Ik denk dat Sony wel iets beter is, maar heeft Shensheisser niet zoiets?
Bedankt voor de tip, ik had ze bijna gekochtOp zondag 07 juli 2002 22:28 schreef Cubix het volgende:
Ik heb wel eens voor €5,- oordopjes van Philips gekocht; die waren echt zeer slecht (bijna geen bass enzo). Die moet je in ieder geval niet kopen!
Verwijderd
Koop beter geen oordopjes, ik heb laatst een Sony D-Cj01 gekocht (MP3-discman). Hierbij zaten oordopjes, geluid is op zich aardig maar niet brilliant. Ik heb daarom vorige week een Sony Streetstyle MDR-G73 koptelefoon gekocht. Deze is dus als het ware een externe conventionele koptelefoon, het aardige is dat er geen ouderwetse hoofdband is maar een flexibel stukje rubber dat langs de achterkant van je hoofd loopt. Het draaggemak is dus optimaal. Doordat de koptelefoon een betere magneet heeft is het geluid vele malen mooier dan de, bij de discman, bijgeleverde koptelefoontjes.Op zondag 07 juli 2002 22:10 schreef Jobah het volgende:
met welke modellen heb je dan ervaring, want bij de mdr 888 zit niet zon bas pijpje
Ik heb € 65 betaald voor de koptelefoon.
die zijn namelijk het minst gevoelig voor regen en dergelijke, en ze zijn lekker klijn
anders zou ik wel met mijn AKG K 400 gaan lopen
Die is € 24,65 bij Dixons.
Check ook mijn topic:
[topic=545240/1/25]
mdr 888 op minidiscworld.nl
moet je de prijs zien, das meer dan dubbel
en dat voor oordopjes van hetzelfde merk, dat moet toch een hoop zeggen, denk je niet
Ik denk wel dat ik gewoon de MDR-838 ga kopen.
Of er moeten mensen zijn die slechte ervaringen met deze hebben.
Of ligt dat aan mij
Sony Groove Fontopia Stereo Headphones - MDR-ED238LP
Ik ga altijd voor deze dingen. Zit een erg lekkere bass in.
Verwijderd
Sennheiser maakt ook goeie oordopjes!
Ik hoor hele andere geluidenOp dinsdag 09 juli 2002 10:57 schreef delfosso het volgende:
Sony staat niet bepaald goed bekend om het oordopjes/koptelefoons.
ik geloof niet dat die in vergelijking staan tot de mdr 888 of de kossOp dinsdag 09 juli 2002 10:55 schreef Empathy het volgende:
[afbeelding]
Komt door die dopjes in je orenOp dinsdag 09 juli 2002 11:02 schreef GUBO het volgende:
Ik hoor hele andere geluiden
Ik heb een tijdje geleden toch weer gekozen voor Sony. Idd van die in-ear dingen. Geluid is echt goed vind ik. Iig als je van bass houdt.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
hmm, aan de prijs te zien idd niet neeOp dinsdag 09 juli 2002 11:08 schreef Jobah het volgende:
[..]
ik geloof niet dat die in vergelijking staan tot de mdr 888 of de koss
die KOSS zien er eng uit.. mocht je vallen, zou et niet leuk voor je oren zijn.. Die sony daarintegen zijn wat leuker denk ik en klinken vind ik zelf 10x beter als de senheisser,.. maar verder blijf ik gewoon senheisser aangaher
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ok, haal ik ze er wel even uitOp dinsdag 09 juli 2002 11:09 schreef Oscar the Grouch het volgende:
[..]
Komt door die dopjes in je oren
want ze moeten goedkoper te krijgen zijn dan bijna 40 euro
want op de site van KOSS kosten ze maar 19 dollar ofzo
dat staat niet echt in vergelijking tot elkaar
edit
daarnet stonden dr andere zonder text
/ edit
Maar dat had je al in mijn topic gezien.
die klinken zo róttOp dinsdag 09 juli 2002 10:55 schreef Empathy het volgende:
[afbeelding]
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
er zijn dr meerdere
geef aub volledige spec, dan word alles wat duidelijker
Verwijderd
onzinOp maandag 08 juli 2002 00:01 schreef TheGladiator het volgende:
[..]
Doordat de koptelefoon een betere magneet heeft is het geluid vele malen mooier dan de, bij de discman, bijgeleverde koptelefoontjes.
ten eerste hoe kom je erbij dat hoofdtelefoons beter magneten hebben dan dopjes.
en ten tweede hoe kom je erbij dat de magneet de kwaliteitsbepalende factor is bij weergevers
........ ben nu wel disco doof........ da's kut
no comment
Geloof me, dat zijn ze welOp woensdag 10 juli 2002 14:24 schreef Jobah het volgende:
maar ik geloof niet dat de duurst het beste is,
Die MDR-E888 zijn echt heel erg goed.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
als je alleen een merk roept komt het echt zo over van
YEAH, WEER ZO'N ****** FAN
en dat wil ik niet, ik wil objectieve oordelen die voortkomen uit ervaring
bedankt
Verwijderd
Ik hoor trouwens ook goede dingen over die koss plugs.
THE PLUG van KOSS gemod en hem toen vergeleken met de mdr 888 van sony, zo ja, was er toen veel verschil te horen of waren ze vergelijkbaar
Edit: prijs was trouwens 40 eur.
Ik denk dat hij bedoelt dat ht beste niet altijd het duurst hoeft te zijn.Op zaterdag 13 juli 2002 16:45 schreef Exirion het volgende:
[..]
Geloof me, dat zijn ze wel
Die MDR-E888 zijn echt heel erg goed.
Maar ik wil ook wel is die oordopjes van 30 euro of meer horen, is horen of dat de moeite waard is. Mijn Sennheiser HD570 is phat, maar m'n Sennheiser oordoppies van 50 piek vind ik weer helemaal niks...
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
Onzin... helemaal geen onzin. De mate van kwaliteit van de magneet in combinatie met de kwaliteit van een transformator zorgt voor het rendement, frequentiebereik en de vervormingswaarden. Het maakt echt wel uit of je hoofdtelefoon een Neodymium magneet heeft, dat hoor je absoluut.Op woensdag 10 juli 2002 10:41 schreef laureijs het volgende:
[..]
onzin
ten eerste hoe kom je erbij dat hoofdtelefoons beter magneten hebben dan dopjes.
en ten tweede hoe kom je erbij dat de magneet de kwaliteitsbepalende factor is bij weergevers
Deze heb ik ook, en ook ik ben er tevreden over, alleen denk ik dat ik net als veel mensen niet echt een objectief oordeel kan geven, omdat ik niet elke dag verschillende probeer... Misschien als ik een weekje naar andere luister, en dan weer naar deze, dat ik ze een stuk minder vind...Op donderdag 18 juli 2002 16:14 schreef Diablo3 het volgende:
Heb gisteren nieuwe Sony MDR-EX70LP dopjes voor m'n Philips Rush mp3 spelertje gekocht en ben er erg te spreken over.
Als je zoekt naar testen op internet kan je dus het beste echt vergelijkende tests opzoeken, om echt de verschillen te bekijken. Bij een alleenstaande review weet je nooit hoe goed de reviewer is.
Tevens zijn er vaak verschillen bij reviews, de meeste vinden de 888 van sony idd erg goed, maar ik heb er pas nog een gelezen van iemand die toch de 848 beter vond klinken.
Gewoon een oude computer pakken, winamp erop, 1000+ mp3's en een weekje laten inbreken.Op zondag 07 juli 2002 19:41 schreef Exirion het volgende:
Welke je ook koopt, laat ze goed inspelen. Die MDR-E888 vielen mij in het begin tamelijk tegen omdat het midden/hoog vrij ijzig en schel was, en de bass mager. Na verloop van tijd komen ze los en dan klinken ze super
Na een weekje zijn ze een stuk beter dan aan het begin :)!
Verwijderd
Waar heb jij die oordopjes gekocht voor 40 euro??, ik wil ze namelijk ook kopen maar ik heb ze nog nergens zien liggen.Op donderdag 18 juli 2002 16:14 schreef Diablo3 het volgende:
Heb gisteren nieuwe Sony MDR-EX70LP dopjes voor m'n Philips Rush mp3 spelertje gekocht en ben er erg te spreken over (zeker in vergelijking met die waardeloze Philips dopjes die bij die Rush zaten). Goede bas en een zuiver geluid. Ze zitten trouwens wel dieper in je oor dan andere dopjes, dus het is misschien ff wennen. Koss ken ik zelf helaas niet..
Edit: prijs was trouwens 40 eur.
en op ign heb ik een review van de mdr e888 gelezen, en de reviewer vergeleek die met de mdr-ex70lp.
en die zei dat de mdr-ex70lp net iets beter klonk en lekkerder in de oren zaten, dus ik wil die wel gaan halen.
wel onzin, er zijn namelijk ook dopjes met die magnetenOp vrijdag 19 juli 2002 11:31 schreef TheGladiator het volgende:
[..]
Onzin... helemaal geen onzin. De mate van kwaliteit van de magneet in combinatie met de kwaliteit van een transformator zorgt voor het rendement, frequentiebereik en de vervormingswaarden. Het maakt echt wel uit of je hoofdtelefoon een Neodymium magneet heeft, dat hoor je absoluut.
nu jij weer
NOFI
Dat is gewoon zo. De beweging van de conus in een speaker (en dus ook bij een hoofdtelefoonspeakertje) is een wisselwerking tussen magneet en spoel. Hoe sterker de magneet, hoe minder sterk het magnetisch veld van de spoel hoeft te zijn. Dus een sterke magneet geeft een hoog rendement.Op woensdag 10 juli 2002 10:41 schreef laureijs het volgende:
De MDR-E888 hebben inderdaad van die magneten ja.Op vrijdag 19 juli 2002 21:41 schreef Jobah het volgende:
wel onzin, er zijn namelijk ook dopjes met die magneten
en die sharp dingen vallen CONTINU uit nmijn oren, fietsen/lopen gaat niet, die sony's blijven tenminste zitten, of ik koop dus weer sony's met zon pijpje of een koptelefoon ( denk t tweede, want dat is ook handig voor mijn disco.
Verwijderd
"Nu jij weer.." - mijn insteek is een postieve discussie, niet een welles-nietes zaak. Ik wil graag vertellen wat ik weet maar neem aub een positievere houding aan.Op vrijdag 19 juli 2002 21:41 schreef Jobah het volgende:
[..]
wel onzin, er zijn namelijk ook dopjes met die magneten
nu jij weer
NOFI
Over die oordopjes, ik heb niet gezegd dat die geen Neodynium magneten hebben. Ik legde uit dat de kwaliteit van dergelijke magneten beter is omdat iemand betwistte dat magneten geen invloed uitoefenen op de kwaliteit.
Je kan zelf wel op je klompen aanvoelen dat de magneten die gebruikt worden in hoofdtelefoons en oordopjes verschillen wat betreft grootte. Dit zal (meestal) ten goede komen aan het geluid. Ik heb zelf oordopjes met Neodynium magneten en een hoofdtelefoon met neodynium magneten, (beide Sony) en ik hoor absoluut verschil. De hooftelefoon is veel helderder.
heb ze laten overvliegen uit japan (w00t) voor alles bijelkaar 75$ (leuk, die euro-$ tegenwoordig
ik had eerst van die standaard sony dopies bij m'n MD maar dit is toch wel heeeeeeeeeeeeeel wat fijner hor. minder snel last van m'n oren, de draadjes zijn veel soepeler (werd altijd GEK van m'n gewone) het geluid is helder zowel laag als hoog en de buitenwereld heeft veel minder last van je (lees: je kan harder zonder aso te zijn).
ik vind het alleen wel altijd jammer dat die oordopies veel lekkerder klinken als je ze helemaal in je oor duwt maar ja, dat blijft nie zitten
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Daar heeft Sony dus bijvoorbeeld die MDR-EX70LP dopjes voor die diep in je oor zittenOp zaterdag 20 juli 2002 13:56 schreef Termy het volgende:
ik vind het alleen wel altijd jammer dat die oordopies veel lekkerder klinken als je ze helemaal in je oor duwt maar ja, dat blijft nie zitten. ach, het klinkt nu ook al 1337 dus zal mij verder een zorg zijn
PS: dat SP of LP achter het nummer geeft alleen maar aan kort (SP) of lang (1.2m LP) draadje.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Verwijderd
Het buisje zit dieper in je oor en bombardeert het trommelvlies direct.
[url="http://electronics.cnet.com/electronics/0-3622-8-2761817-2.html"]Deze[/url] review is van voor de nieuwe versie. De nieuwe versie heeft geen mute knop en zachtere schuimpjes. Die zijn bagger. Daarom
[url="http://www.headwize.com/projects/showproj.php?file=cmoy4_prj.htm"]deze[/url] pagina met mod's en tweaks.
en zo ja, waar kan ik dan de gewone THE PLUG kopen
ik zou namelijk niet weten waar
Verwijderd
En hij mist de mute, maar of je die echt gebruikt?
En de flexibele stukjes over de buisjes zijn een verbetering ivm schoonmaken.
[edit]
[url="http://www.hydrogenaudio.org/forums/showthread.php?s=&threadid=1033&highlight=earbuds"]http://www.hydrogenaudio.org/forums/showthread.php?s=&threadid=1033&highlight=earbuds[/url]
Verwijderd
Wel aardig, maar 139 knikkers is toch aardig het 5-voudige van de KOSS (28Euro). En het is een forum, waarin ook geen vergelijking is gemaakt tussen de 2.
Helaas, Jobah, ik weet geen andere plek om "The Plug" te vinden.
edit:
tnx anyway
Ik sta ook op het punt nieuwe oordopjes te kopen en ik zit ook te twijfelen tussen de Sony Sony MDR-EX70LP (40 euro):

en de Koss The New Plug (34 euro incl verzendkosten):

Mijn vraag: welke zit fijner? Welke heeft betere geluidskwaliteit? Enz
Ik las al dat het schuim van de Koss wat aan de zachte kant werd bevonden... Heeft de Sony datzelfde 'euvel'?
Graag wat meer gebruikerservaringen en waarom jullie voor de 1 of de ander hebben gekozen...
Ze zijn beide bijna even duur dus dat is geen probleem, het gaat alleen om de dingen die hierboven staan.
Alvast bedankt!
ik ben echt veeleisend op gebied van geluidskwaliteit en ik vind dat dit de beste dopjes zijn voor onder de 100 euro (er zijn betere, maar pas vanaf 200/300 euro)
de bass is zuiver en diep (ze 'lopen' over je bureau als er écht lage tonen worden gespeeld)
in midden -en hoge tonen zijn deze dopjes ook sterk...heel zuiver en strak geluid
zegt eigenlijk al genoeg dat Sony nog geen opvolger heeft moeten maken, ondanks dat deze dopjes al bijna 2 jaar bestaan
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
een weekje?eamelink schreef op 19 juli 2002 @ 11:41:
[...]
Gewoon een oude computer pakken, winamp erop, 1000+ mp3's en een weekje laten inbreken.
Na een weekje zijn ze een stuk beter dan aan het begin :)!
na een nachtje inspelen op redelijk hard volume zijn ze al goed ingespeeld hoor...
zorg er wel voor dat je verschillende muziekstijlen draait, zodat het hele spectrum kan inspelen (dus niet alleen hardcore nummer, dan is de bass wel ingespeeld, maar zit je nogsteeds met schelle hoge tonen...)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Correctie: Ik heb ze zelf al 4 jaar, en ze bestonden toen al een tijdjeMooooody schreef op 17 september 2002 @ 12:45:
zegt eigenlijk al genoeg dat Sony nog geen opvolger heeft moeten maken, ondanks dat deze dopjes al bijna 2 jaar bestaan
Ik schat dat het model nu ongeveer 6 jaar oud is.
Ik heb zelf al 2 jaar deze Sony dopjes en ben er ERG over te spreken! De geluidskwaliteit is verbluffend goed voor oordopjes en ze dragen erg fijn!CeeDeeS schreef op 17 september 2002 @ 12:38:
ik weet dat dit een wat ouder topic is, maar ik heb nog een vraag hierover:
Ik sta ook op het punt nieuwe oordopjes te kopen en ik zit ook te twijfelen tussen de Sony Sony MDR-EX70LP (40 euro):
[afbeelding]
verhaal...
Ze sluiten tevens goed af, waardoor je minder last hebt van omgevingsgeluid.
Dat laatste is voor mij zowel n voor als n nadeel... Ik gebruik ze bij het drummen,
maar ga daarbij beduidend harder spelen dan zonder... Dit is voor ons vervelend omdat er dan veel meer "band-geluid" is...
Ik heb nog geen moment spijt gehad van de aankoop en vind ze echt het geld waard (toen ik ze kocht fl. 109)!!!
Kheb ook 888's gehad, maar deze vind ik persoonlijk mooier geluid geven...
Verwijderd
2: Iemand met ervaring?
In reviews heb ik gelezen dat ze niet beter zijn dan de gemiddelde dopjes bij Sony discmans. Niet geweldig dus. Heb op m'n werk wel met zo'n iPod zitten spelen, maar heb ze niet gehoord met de dopjes erop aangesloten. Binnenkort koop ik een iPod, maar gebruik lekker m'n MDR-E888Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 00:32:
2: Iemand met ervaring?
ik vond de oordopjes niet echt fantastisch geluid en vond ze ook veelste groot. Vandaag heb ik daarom toch maar de knoop doorgehakt en de Sony MDR-EX70LP oordopjes gekocht bij de BCC in Eindhoven voor 40.95 eurootjes. Onderweg in de bus meteen getest natuurlijk, en ik moet zeggen: ze klinken veel beter dan mijn oude "5 euro" dopjes. Hij is echt kraakhelder en ze passen lekker. Je kan zo zien dat daar extra aandacht is besteed aan het design. Die ronde vorm is al redelijk speciaal, er zit een houdertje bij voor de dopjes, er zitten nog 2 extra maten omhulsels bij voor de dopjes voor mensen met kleine of juist grote oren en wat mij het meeste opviel is de snoer die maar uit 1 enkel snoertje bestaat en niet, zoals die goedkope dopjes, dat er 2 draadjes zijn, 1 voor links en 1 voor rechts, die aan mekaar vastgelijmd zijn tot een bepaald punt en daar de scheiding vormen tussen L en R. Lastig om uit te leggen maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel
1 ding valt me nog tegen maar misschien is dat gewoon wennen omdat ik die boutdingen gewend was, en dat is de bass. Deze vind ik niet echt geweldig. Tis net of je op de achtergrond iemand in zijn handen hoort klappen ipv dat je naast een subwoofer in de discotheek staat. Maja, misschien is dat gewoon wennen omdat ik die boutdingen gewend was die zoveel ruiste dat die ruis gewoon de bass versterkte ofzo
Headphones (ook speakers) moeten goed inspelenCeeDeeS schreef op 18 september 2002 @ 17:40:
1 ding valt me nog tegen maar misschien is dat gewoon wennen omdat ik die boutdingen gewend was, en dat is de bass. Deze vind ik niet echt geweldig. Tis net of je op de achtergrond iemand in zijn handen hoort klappen ipv dat je naast een subwoofer in de discotheek staat. Maja, misschien is dat gewoon wennen omdat ik die boutdingen gewend was die zoveel ruiste dat die ruis gewoon de bass versterkte ofzo![]()
Na een paar weken intensief gebruik klonken ze veel en veel beter. De bass was los gekomen, het midden was gewoon zuiver en het hoog was wat getemperd en klonk onvervormd. Een totaal ander geluid dus. Een halfjaar later kocht een vriend van me ook dezelfde dopjes en heb ik die nieuwe van hem eens met mijn ingespeelde dopjes vergeleken, en dan hoor je dus de verschillen echt als je ze om en om vergelijkt
M'n laatste aanwinst (AKG-K240DF) heb ik 3 weken fulltime in laten spelen, en het resultaat is een enorme verbetering. Ik moet bekennen dat 3 weken extreem lang is, maar ik ben een zeikerd met geluid
'How you like Bass? Like Bass Boom Boom, Boom Boom Boom, Boom Boom'
De bas wordt bij deze oordopjes vooral via contact-trillingen veroorzaakt. Je moet de dopjes dus goed in je oren "drukken", dan zul je zien dat de bas veel mooier is! Tenminste dat is mijn mening...CeeDeeS schreef op 18 september 2002 @ 17:40:
1 ding valt me nog tegen maar misschien is dat gewoon wennen omdat ik die boutdingen gewend was, en dat is de bass. Deze vind ik niet echt geweldig. Tis net of je op de achtergrond iemand in zijn handen hoort klappen ipv dat je naast een subwoofer in de discotheek staat. Maja, misschien is dat gewoon wennen omdat ik die boutdingen gewend was die zoveel ruiste dat die ruis gewoon de bass versterkte ofzo![]()
Verwijderd