Toon posts:

Straat L@N

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Een kabelmodem kan niet zonder tussenkomst van andere apparatuur (onbetaalbare apparatuur, in dit geval in het bezit van Chello) een connectie maken et een andere kabelmodem, helaas werken kabelmodems nou eenmaal niet zoals normale modems dat je eenvoudig een directe verbinding kunt maken tussen die twee door "gewoon maar het juiste nummer te draaien"

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 18:16 schreef Cutebritney het volgende:
Coax kun je echt wel vergeten. Punt. Gaat NIET werken.

Overgins zijn kabelmodems niet zo gemaakt dat ze met "elkaar" kunnen connecten, dus ook daar loop je vast!

Ik zou voor wireless gaan. iedereen zegt dat het duur is, maar voor €200 kun je het draaiende hebben @11Mbit :)
Ook 200 Meter?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Op woensdag 03 juli 2002 18:17 schreef bonfie het volgende:
Yo, hier mijn theorie:

Als er geen provider op je kabel zit, kan je met 2x splitter en 2x kabelmodem natuurlijk lannen. Kan je ook nog andere huizen aansluiten. Je kan 2 netwerken over een kabeltje gooien dus het kan ook samen met een provider, denk ik(niet zeker). Maar als je op kabel zit en met counterstrike zoekt op langame, vind ik er altijd wel wat. Het is dus een lan.
Internet via de kabel is dit lan met een extra router van de provider. Moet je gewoon op het 10.0.0.0 netwerk gaan zitten zonder subnet.

Succes. Als het niet lukt: het is alleen mijn theorie.

P.S.: Je zag de splitters over het hoofd.
natuurlijk kan dit niet |:(

Wat denk je van Frequenties die vrij / bezet zijn op de coax ??

En heb je eraan gedacht dat kabelmodems niet met elkaar kunnen connecten, alleen met een speciale controller ??

Verwijderd

Ik zou voor wireless gaan. iedereen zegt dat het duur is, maar voor €200 kun je het draaiende hebben @11Mbit :)
uhm... wireless is toch maar iets van 20meter :?
en volgens mij moest het 200 meter zijn :)

• Xandrios
Op woensdag 03 juli 2002 18:19 schreef X_Treme>GR< het volgende:

[..]

uhm... wireless is toch maar iets van 20meter :?
en volgens mij moest het 200 meter zijn :)
kan tot 5 KM met goede antennes.

Met 2 zelfgebouwde antenne's (piece of a cake om zelf te maken) haal je de 200meter makelijk.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 18:19 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

kan tot 5 KM met goede antennes.

Met 2 zelfgebouwde antenne's (piece of a cake om zelf te maken) haal je de 200meter makelijk.
wo coool dude :P da wist ik niet

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Op woensdag 03 juli 2002 18:17 schreef Wurm het volgende:

[..]

Die kabel ligt er al.
Hmmmz wat is het probleem dan, je kan toch gewoon 2 coax kaartjes kopen... en dan werkt het, ik spreek uit ervaring alleen bij mij is het iets makkelijker, het gaat namenlijk naar huis hiernaast en inmiddels ligt er ftp kabel onder de
dakgoot door. Wij hadden voorheen ook coax, gewoon 2 coax kaartjes eraan hangen en netwerk... als de kabel er al ligt was het probleem dan, dat met die modems slaat nergens op.

Het heeft maanden lang zo gewerkt, ik zie het probleem dus niet.

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:38
offtopic:
Wurm, mag ik vragen hou oud je bent en wat voor opleiding je doet...

Denk dat je je beter eerst eens kan verdiepen in netwerken en misschien het belangrijkst: Je domme boeren verstand gebruiken... Als je dat laatste niet bezit.... Is het zinloos hier een discussie te gaan voeren........

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• Xandrios
Op woensdag 03 juli 2002 18:21 schreef Novah het volgende:

[..]

Hmmmz wat is het probleem dan, je kan toch gewoon 2 coax kaartjes kopen... en dan werkt het, ik spreek uit ervaring alleen bij mij is het iets makkelijker, het gaat namenlijk naar huis hiernaast en inmiddels ligt er ftp kabel onder de dakgoot door. Wij hadden voorheen ook coax, gewoon 2 coax kaartjes eraan hangen en netwerk... als de kabel er al ligt was het probleem dan, dat met die modems slaat nergens op. :P
We hebben het hier over de TV kabel...

• Novah
Op woensdag 03 juli 2002 18:21 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

We hebben het hier over de TV kabel...
ah, s0z, te snel geleden denk ik :)
Toch blijf ik erbij dat wireless lang het beste is, maar over 200 meter... opzich niet zo ver hoor, je kan met antennes 5 km overbruggen maar voor 200meter is er vast wel goede oplossing. Dat met die modems gaat niet werken. Chello heb meer apparatuur staan dan alleen een kabel modem aan de andere kant.

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:56

bonfie

Op woensdag 03 juli 2002 18:18 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

natuurlijk kan dit niet |:(

Wat denk je van Frequenties die vrij / bezet zijn op de coax ??

En heb je eraan gedacht dat kabelmodems niet met elkaar kunnen connecten, alleen met een speciale controller ??
Als er al een provider op zit, zal het kassie wat jij speciale controller noemt er ook al zijn. Frequenties worden in een standaard genoemd. (kwee niet welke)
Moet je alleen ff niet op het zelfde subnet als je provider gaan zitten. Neem gewoon het 10.0.0.0 netwerk.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:23
Je kan natuurlijk allebei een kabel abbo nemen, maar das niet echt een netwerk zoals dat over het algemeen bedoeld wordt. Je kan niet direct naar elkaar connecten en je kan niet direct bij elkaar op de hd komen(behalve met vpn)
Chello heeft natuurlijk ook maar een beperkte upload die wel erg weinig is als je een beetje leuk files wilt uitwisselen...

Dus er blijven 2 opties over. Of je verzint een manier om 200 meter UTP kabel onder de grond te leggen, al weet ik niet of je genoeg signaal over houdt dan. Misschien met een goede kwaliteit kabel wel...
Of je doet het wireless, maar hier geldt het zelfde probleem, dat ik niet weet of je over die afstand genoeg signaal over houdt(geloof het niet, voor een betaalbare prijs)

Ow, je kan natuurlijk ook nog een stukje glas onder de grond trekken, dat gaat beter qua signaal, of verhuisen natuurlijk :)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 18:21 schreef TsiisSkaaf het volgende:
offtopic:

Denk dat je je beter eerst eens kan verdiepen in netwerken en misschien het belangrijkst: Je domme boeren verstand gebruiken... Als je dat laatste niet bezit.... Is het zinloos hier een discussie te gaan voeren........
LoL, volgens mij ben jij dom want ik stel alleen vragen en dat doe ik omdat ik er niet genoeg van weet. Ik zit nog op de middelbare school en ben 17, nu blij?

• Xandrios
Op woensdag 03 juli 2002 18:23 schreef bonfie het volgende:

[..]

Als er al een provider op zit, zal het kassie wat jij speciale controller noemt er ook al zijn. Frequenties worden in een standaard genoemd. (kwee niet welke)
Moet je alleen ff niet op het zelfde subnet als je provider gaan zitten. Neem gewoon het 10.0.0.0 netwerk.
Die "speciale controller" is wel wat anders als een passief kastje ofzo hoor |:(

Das een ultra geavaranceerd systeem, waar je echt niet zo even 1 2 3 gebruik van kunt maken ofzo :P :+

en als jij gaat lopen storen op de lijn op de frequenties die UPC hiervoor gereserveerd heeft, heb je denk ik HEEL snel een UPC-gastje op de stoep staan...

Dus ik zou er ookmar niet mee gaan kloten, testen of proberen..het gaat NIET werken !

• Novah
Voor lange afstanden kan je een repeater gebruiken maar die moet ook op netstroom lijk me, kwee nie precies hoe zon repeater wertk heb er wel eens van gehoort meer niet. Dan kan je namenlijk met UTP werken, das wel zo makkelijk.
Ik denk niet dat dat de oplossing is, en wireless wordt idd best prijzig.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij dan vertellen welke draaadloze apparatuur ik moet gaan gebruiken en hoe ik zelf die antennes kan maken?

• Xandrios
Op woensdag 03 juli 2002 18:28 schreef Novah het volgende:
Voor lange afstanden kan je een repeater gebruiken maar die moet ook op netstroom lijk me, kwee nie precies hoe zon repeater wertk heb er wel eens van gehoort meer niet. Dan kan je namenlijk met UTP werken, das wel zo makkelijk.
Ik denk niet dat dat de oplossing is, en wireless wordt idd best prijzig. Glas blijft over... :)
/bullshit.

repeater op de UPC kabel ?!
ga toch weg :D

Utp is niet te doen, aangezien je dan over straten enzo moet.
Glas is helemaal onzin...waarvoor in GoT'snaam GLAS ?? er zijn genoeg andere technieken die niet duur en kwetsbaar zijn, en ook prima voldoen :)

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:38
Kan iemand mij dan vertellen welke draaadloze apparatuur ik moet gaan gebruiken en hoe ik zelf die antennes kan maken?
Ben blij dus geef je een link: Search

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• Xandrios
Op woensdag 03 juli 2002 18:29 schreef Wurm het volgende:
[topic=430419/1/100]
[topic=472998/1/100]
http://users.bigpond.net.au/jhecker/

• Novah
Op woensdag 03 juli 2002 18:30 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

/bullshit.

repeater op de UPC kabel ?!
ga toch weg :D
repeater gebruiken bij [b][u]U T P[/b][/u]
hoe komt je in got'snaam erbij dat ik een repeater bedoel voor upc kabel :?

En glas is snel, makkelijk lange afstanden.

en jah... als hij over een straat heen moet word het toch wireless

Verwijderd

Volgens mij kan het wel maar natuurlijk is dat illegaal en ik denk dat je wel es een proces aan je broek kunt krijgen met een lifetime ban of zoiets.

MAar volgens mij kun je door de modem anders te configureren wel degelijk een lan maken via de coax.
Ik kan me voorstellen dat als het via schakelkasten gaat lopen je wel eens niet verder zou kunnen komen maar zonder tussenkomst van een schakelkast zou dat toch zeker moeten lukken.
Vraag is of je het lange termijn risico wilt lopen en of je genoeg kennis hebt om het aan de gang te krijgen.

Maar volgens mij heeft iedereen die hier beweerd dat het niet kan of wel kan maar dan tegen erg hoge kosten ongelijk.
Nou ja, niet dat 2 kabelmodems nu zo goedkoop zijn...

• MrAngry
Glas is helemaal onzin...waarvoor in GoT'snaam GLAS ?? er zijn genoeg andere technieken die niet duur en kwetsbaar zijn, en ook prima voldoen :)
Het was ook niet echt serieus bedoeld, maar als je een kabel wilt leggen dan is glas misschien wel een optie. De kabel is goedkoper als utp(over 200m) en je hebt geen repeaters en dergelijke nodig...

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 18:21 schreef TsiisSkaaf het volgende:
offtopic:

Het grote probleem is dat niemand (hiervoor) gewoon even zei:
Nee het kan niet, want Chello heeft geavanceerde apparatuur staan, dat is niet hetzelfde als een kabelmodem.

* TheGhostInc vindt het jammer dat er wel heel slecht gelezen wordt.

Die reactie had jij ook kunnen geven, ipv kinderachtig te gaan doen.

Verwijderd

volgens mij is het A niet echt mogelijk en als het al mogelijk zijn, mag het toch neit, die kabel is van UPC daar mag jij niet aan lopen kloten. en btw 2 kabelmodems kosten ook wel rond de 900 euro hoor..
kun je beter wireless gaan.

• Novah
Misschien kan je stukje onder de grond door proberen te leggen, ik wil ooit nog eens een keer naar de overkant een kabel leggen onder de straat door, moet toch wel te doen zijn met stuk glas of wat dan ook. Het grote probleem lijkt mij dat de gemeente het niet leuk vind en dat er auto's overheen moeten en of dat dan wel kan, in bepaalde buizen ofzo... over een paar maanden gaan ze hier de straat opbreken (we hebben een sort brief gehad) en misschien kunnen we daar gebruik van maken. Ik heb geen flauw id of dit wel kan maar het lijkt mij opzich wel mogelijk.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ja sorry maar als ik zoeen topictitel zie en lees denk ik ook OH leuk een kiddie die weer een idee heeft.... en idd NOFI

Maar als jullie toch allebei chello hebben maak dan gewoon een VPN tunnel via internet en klaar netwerk.. (o.k. je zit max op 15 KB/s maar het is een netwerk)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

We hebben niet allebei Chello - daarom is het juist handig om te weten of je kan 'lannen' met 2 losse kabel modems die beide zijn aangesloten op COAX netwerk zonder een abo te hoeven hebben op Chello }:O

edit:
Ik ben die andere n00b

• MrAngry
Op woensdag 03 juli 2002 18:52 schreef ChimeraOffline het volgende:
We hebben niet allebei Chello - daarom is het juist handig om te weten of je kan 'lannen' met 2 losse kabel modems die beide zijn aangesloten op COAX netwerk zonder een abo te hoeven hebben op Chello }:O

edit:
Ik ben die andere n00b
nee dus, maar daar was je vast al achter :)

• bonfie

bonfie

Op woensdag 03 juli 2002 18:25 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Die "speciale controller" is wel wat anders als een passief kastje ofzo hoor |:(

Das een ultra geavaranceerd systeem, waar je echt niet zo even 1 2 3 gebruik van kunt maken ofzo :P :+

en als jij gaat lopen storen op de lijn op de frequenties die UPC hiervoor gereserveerd heeft, heb je denk ik HEEL snel een UPC-gastje op de stoep staan...

Dus ik zou er ookmar niet mee gaan kloten, testen of proberen..het gaat NIET werken !
UPC heeft daar volgens mij geen frequenties voor. Deze frequenties zijn voor kabelmodem: EEN STANDAARD dus niet iets wat alleen upc heeft maar ook @home werkt op deze zelfde frequenties.

Hoe zou dat kassie verschil moeten zien tussen een lan(2 tot meer persoons) en een lan met router(internet)?

P.S. Ikke wil meer info over kassie.
En kassie staat voor speciale controller.

• Xandrios
Op woensdag 03 juli 2002 18:59 schreef bonfie het volgende:

Hoe zou dat kassie verschil moeten zien tussen een lan(2 tot meer persoons) en een lan met router(internet)?
Omdat dat "kassie" de hele inlogprocedure van je kabelmodem doet...
Hij verzorgt de link naar het internet, regelt het geklooi met de authenticatie (je kunt dus sowieso niet connecten zonder Chello abbo) regelt de snelheden (de up-en download limiet) etc etc...

Afbeeldingslocatie: http://www.osiplus.co.jp/e/multimedia/catv/ComCONTROLLER2100.jpg
http://www.osiplus.co.jp/e/multimedia/catv/#ComCONTROLLER
http://www.pacificsatellite.com/product4.html#COM21%20COMCONTROLLER
http://213.93.39.87/pub/projects/COM21/c.21/ComUNITY%20Access%20System.pdf
http://213.93.39.87/pub/projects/COM21/c.21/209.html

• bonfie

bonfie

Op woensdag 03 juli 2002 19:07 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Hij verzorgt de link naar het internet, regelt het geklooi met de authenticatie (je kunt dus sowieso niet connecten zonder Chello abbo) regelt de snelheden (de up-en download limiet) etc etc...

[afbeelding]
Kijk hier hebben we wat aan. FF alles doorlezen ;) Meeste doorgelezen:
The platform of Sun Ultra Workstation with Solaris OS integrates with HP OpenView for use.
-Solaris 2.5.1 Operation System (English Version)
-HP Open View 5.0 (English Version)
Is dat het HP scherm met die sinusjes die ik wel eens op de tv heb ontvangen?

Verwijderd

Ach jah...kopen we ff :?

• bonfie

bonfie

Op woensdag 03 juli 2002 19:07 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

[afbeelding]
Service providers can deploy this feature-rich controller in a cable headend, a distribution hub or a network center. It easily connects data networks to existing coaxial or HFC cable networks. The ComCONTROLLER allows support of multiple protocols with filtering and authentication to enhance network security.
Uit jou documentjes blijkt dat dit kassie is om verschillende netwerken aan elkaar te koppelen. Je kan er autenticatie inschakelen om de beveiliging te verhogen. Er staat nergens(of nog niet gezien) dat je dit ding ook nodig heb om verbinding te maken tussen 2 cable modems.

• Xandrios
Op woensdag 03 juli 2002 19:32 schreef bonfie het volgende:

[..]

[..]

Uit jou documentjes blijkt dat dit kassie is om verschillende netwerken aan elkaar te koppelen. Je kan er autenticatie inschakelen om de beveiliging te verhogen. Er staat nergens(of nog niet gezien) dat je dit ding ook nodig heb om verbinding te maken tussen 2 cable modems.
Je zult hem altijd nodig hebben, omdat 2 kabel modems gewoon NIET met elkaar kunnen praten :D

Kijk, als een kabelmodem online gaat, verbind hij met de commcontroller. (vast IP/mac adres).
Hij krijgt van de comcontroller een stel gegevens ingeflashed, zoals snelheid etc etc

En dan kan hij dus via de comcontroller verder.. (normaal het internet)

Je kunt dus niet het modem laten connecten met een ander modem, aangezien hij nieteens weet HOE en WAAR dat andere modem is enzo..
En daarnaast is en modem niet in staat om een ander modem te laten inloggen op zichzelf...dat is het werk van de comcontroller...

Verwijderd

je hebt daar sowieso nix aan want degene die het kabelmodem NIET heeft.. heeft dus een supertrage verbinding... want een wireless network is maar 11mbits per sec

Verwijderd

sorry... zit weer niet op te letten... 't is niet wireless :o

En hoe zou je 2 kabelmodems met elkaar willen laten praten...? en dan niet meer op de tv kabel kunnen ofzow?

Verwijderd

Ze hebben geen stembanden heh, dus dat gaat moeilijk }:O

• SithWarrior
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

mja volgens mij gaat dat idd niet werken, als ik kabeltje trek 2 kabel modems aan elkaar knoop heb ik zo het idee dat dat het online lampje echt niet gaat branden

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

In volgorde :

1) Glas
2) wireless
3) VPN

Voor glasvezel moet je dus wel een kabel trekken, zou hier absoluut geen UTP voor pakken.
Wireless is een goeie oplossing, maar moet je voor 200meter geen zendvergunning hebben??
VPN is het makkelijkste en het goedkoopste, maar wel het traagste.

Andere oplossingen verwijs ik naar de vuilnisbak.

Verwijderd

UTP netwerk is veel sneller en beter*D

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Op woensdag 03 juli 2002 20:37 schreef thomashull het volgende:
UTP netwerk is veel sneller en beter*D
Trek jij maar een utp'tje over 200meter afstand op straat |:(

• Jorn
  • Laatst online: 19-08 22:27
Op woensdag 03 juli 2002 20:45 schreef Tweakertje het volgende:

[..]

Trek jij maar een utp'tje over 200meter afstand op straat |:(
idd,
maar het kan wel: dan heb je minimaal 1 repeater nodig, 2 is beter, die moet dus je ook weer voeden, dus moet je 2 aders van de utp-kabel gebruiken voor stroom (denk 12 volt).
Dan moet je om de 100(1 repeater) of 60(2 repeaters) de kabel onderbreken, minimaal 4(bij 2 repeaters 6) aders doorlussen, in de onderbrekingen een repeater plaatsen, deze onderbrekingen waterdicht maken.

Maar gezien je netwerkkennis kun je dit denk ik wel vergeten.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Met goede massieve utp lukt die 200 meter echt wel, en al helemaal in full-duplex.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 21:25 schreef FatalError het volgende:
Met goede massieve utp lukt die 200 meter echt wel, en al helemaal in full-duplex.
Waarom "en al helemaal in full-duplex" ??

Daarbij is 200 meter nogal ver voor UTP, wat is er mis met glasvezel??

Verwijderd

Glasvezel is toch ook nog sneller?! |:(

• Jorn
Op woensdag 03 juli 2002 21:25 schreef FatalError het volgende:
Uuh,
Wou je gaan vertellen dat ik niet weet wat ik zeg?
Jij hebt in 1 zinnetje 3 fouten staan!
massieve --> bestaat utp tegenwoordig uit 1 deel? :P
200 meter --> waarom zou er volgens de ethernet standaarden 100 meter voor staan, 125 word al krap, nog niets gezegd over 200
full-duplex --> betekend tegelijk zenden en ontvangen, heeft niets met afstand te maken.

Misschien moet je je toch eens iets meer in ethernet gaan verdiepen!

NOFI

Verwijderd

lmao }:O

• Xandrios
Op woensdag 03 juli 2002 21:38 schreef j_iscool het volgende:

massieve --> bestaat utp tegenwoordig uit 1 deel? :)P
ik neem aan dat ie bedoeld met een massieve kern ;)

• Jorn
Op woensdag 03 juli 2002 21:41 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

ik neem aan dat ie bedoeld met een massieve kern ;)
Zou kunnen ja, maar volgens mij maakt dit nog niet zoveel uit, 100 meter is 100 meter, en geen 200.

• Xandrios
Op woensdag 03 juli 2002 21:43 schreef j_iscool het volgende:

[..]

Zou kunnen ja, maar volgens mij maakt dit nog niet zoveel uit, 100 meter is 100 meter, en geen 200.
klopt, maar het kan wel een boel schelen.

Hoe dikker de kern, hoe minder verlies :)

Maar ik verwacht ook niet dat 200meter gaat lukken, en bovendien is dat ookniet goedkoop...
Een repeater is gewoon duur :o

Ik zou gewoon voor een wireless oplossing gaan :)

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52

Pogostokje

* twiet *

Is dat het HP scherm met die sinusjes die ik wel eens op de tv heb ontvangen?
Nee. Openview is een softwarepakket waar de netwerkstatus op te zien is in een grafische omgeving.

Overigens, als iemand die veel met kabelmodems te maken heeft gehad kan ik echt beamen dat het noway gaat werken. Twee kabelmodems zien elkaar niet eens. Die zien een speciale uplink. Je kan ze NIET met elkaar laten connecten, daar is dat ding helemaal niet voor gemaakt. Een kabelmodem koop je dan ook niet 'los', dat is een onderdeel van een heleboel systemen bij elkaar. Een los kabelmodem zonder de rest van die systemen is waardeloos.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Bij full-duplex wordt voor zenden en ontvangen een apart aderpaar gebruikt, die onafhankelijk van elkaar werken.
Bij half-duplex wacht de pc tot de bus 'vrij' is, bij 200 meter kan dan de vertraging te lang duren, waardoor hij als ie gaat zenden niet kan zien dat de andere kant al wat verzonden heeft (indien het geval).

En ik bedoel inderdaad massieve kern, dat is VEEL beter dan losse/soepele kern.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

dit soort fratesen haal ik met vrienden al tijden uit,
zelfs over enkele honderden meters.

stel je hebt coax, haal ipv normale coax, thick oax (dik en meestal geel, centimeter doorsnede)

deze kan je data zo 400 meter verstouwen,

als je deze kabel nergens kwijt kunt, moet je eens goed zoeken of er niet stukjes tegels liggen in de weg, snachts open breken is wel een coole ervaring hoor.

anders ff zoeken naar regenpijpen oid onder de weg door.

een wireless is ook goed te doen, zeker met goedkope straal antenne's.

voor glas kan je ook gaan maar tjah een glas nic kost je ook nog $$$ en dan het lassen van de kabel brrrr.

voor utp kan je gewoon repeaters kopen maar die zijn ook niet goedkoop, haal dus 3 oude goedkope hubs en pleur ze gewoon ergens aan het netstroom.

als je echt gek wilt doen:
doe zoals ons.
graaf een geul van a tot b, (in ons geval langs een provinciale weg, van een molen naar boerderij)
leg 100 meter cat5e utp, en daarnaast een goedkope stroom kabel, pleur na die 100meter een 286 mobo in een oud kistje met een vuilniszak erom met 2 oude 10mbit nics, deze boot je met een linux floppy boot. en trek de kabel door naar de volgende. ga zo door tot je dr bent, en als t goed is heb je zo goedkope repeaters en agh stroom moet je toch testen. :P

(toen wij dit deden was alleen sisco aironet te krijgen, en dat was duuurrr)

naja we horen t wel, ohja ps. gewoon via de tv kabel gaat ECHT niet lukken.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 21:57 schreef FatalError het volgende:
Bij full-duplex wordt voor zenden en ontvangen een apart aderpaar gebruikt, die onafhankelijk van elkaar werken.
Bij half-duplex wacht de pc tot de bus 'vrij' is, bij 200 meter kan dan de vertraging te lang duren, waardoor hij als ie gaat zenden niet kan zien dat de andere kant al wat verzonden heeft (indien het geval).

En ik bedoel inderdaad massieve kern, dat is VEEL beter dan losse/soepele kern.
Teveel met treintjes gespeelt??
Er is geen aparte full-duplex ader. Daarbij is 200 meter gewoon te ver.

Als je perse kabels wilt gebruiken, pak dan glasvezel, zo duur is dat niet, de kabel is goedkoper dan UTP, alleen de aansluitpunten en converter zijn duur, maar voor 200 meter is het de ideale oplossing, lijkt me.

• Xandrios
Op woensdag 03 juli 2002 22:01 schreef killercow het volgende:
pleur na die 100meter een 286 mobo in een oud kistje met een vuilniszak erom met 2 oude 10mbit nics, deze boot je met een linux floppy boot. en trek de kabel door naar de volgende. ga zo door tot je dr bent, en als t goed is heb je zo goedkope repeaters en agh stroom moet je toch testen. :P
Lijkt me niet leuk als op een wamre dag 1 voor 1 alle pc's vastlopen, en je moet ze voordurend resetten :D ;)

Verwijderd

een wireless is ook goed te doen, zeker met goedkope straal antenne's.
Zendvergunning
voor glas kan je ook gaan maar tjah een glas nic kost je ook nog $$$ en dan het lassen van de kabel brrrr.
Zo duur is glasvezel niet met zulke afstanden, en dat vastzetten doe je niet zelf.
voor utp kan je gewoon repeaters kopen maar die zijn ook niet goedkoop, haal dus 3 oude goedkope hubs en pleur ze gewoon ergens aan het netstroom.
Een hub is een multi-repeater :+ en netstroom vindt je daar niet denk ik, of hij moet er meteen een voedingskabel naast gaan leggen :P

• killercow

killercow

eth0

resetten? at kasten? ff de stekker eruit en ze booten wel weer hoor, btw pc's onder de grond (vandaar het plastic).

en zeker 286's worden NIET warm zit niet eens een cooler op de cpu man.

openkat.nl al gezien?

• Xandrios
Op woensdag 03 juli 2002 22:06 schreef killercow het volgende:
resetten? at kasten? ff de stekker eruit en ze booten wel weer hoor, btw pc's onder de grond (vandaar het plastic).

en zeker 286's worden NIET warm zit niet eens een cooler op de cpu man.
Alsnog vind ik het een pruts-methode :D

Veel te veel kans op problemen...

• killercow

killercow

eth0

Op woensdag 03 juli 2002 22:07 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Alsnog vind ik het een pruts-methode :D

Veel te veel kans op problemen...
prusten mischien maar denk eens aan de herrinerignen en lol die je hebt :P

en agh t heeft bijna 1.5 jaar gedraaid totdat ze toch besloten om kabel naar de modem te leggen zodat hij niet meer kabel internet bij de boer nodig had. echt rare dingen hebben we niet meegemaakt, t was ergens tussen prumerend en hoorn in. aan de west kant van de snelweg.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
De huizen staan er trouwens nog niet dus kabels ingraven is nu nog mogelijk! Er liggen ook overal geulen onder de wegen door die we kunnen gebruiken.
Nu is mijn vraag wat voor kabel en hoe? UTP lijkt me lastig want 200 M is te lang daarvoor, ik hoorde wel iets over Hubs ertussen en dan een 2e kabel met netstroom ernaast. Dat wordt denk ik erg duur. Glasvezel kabel is goedkoop maar de rest dat je ervoor nodig hebt is vrij duur...

Help!
;)

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

De huizen staan er trouwens nog niet dus kabels ingraven is nu nog mogelijk! Er liggen ook overal geulen onder de wegen door die we kunnen gebruiken.
Hm, bedenk dat het leggen van die kabels niet legaal is. En erger, ze zijn niet gedocumenteerd. Dus als er een bulldozer je kabeltje kapot trekt of iemand legt 4 baans snelweg aan precies boven jouw ingegraven 286 :) dan heb je dikke pech. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Who gives a shit dat het illegaal is? Wie checkt dat? En er komen in een woonwijk echt geen snelwegen en ze gaan echt niet onder hun eigen kabels graven, mijn bedoeling is namelijk de geulen die er nu liggen dieper te graven er 1 of andere kabel inleggen en de kabel bedekken zodat de kabels die er in de bouw ingelegd worden mooi bovenop komen te liggen.

wie zegt dat ik een PC wil begraven? Er zijn vast betere methodes dan PC's ingraven...

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 22:36 schreef Wurm het volgende:
Nu is mijn vraag wat voor kabel en hoe? UTP lijkt me lastig want 200 M is te lang daarvoor, ik hoorde wel iets over Hubs ertussen en dan een 2e kabel met netstroom ernaast. Dat wordt denk ik erg duur. Glasvezel kabel is goedkoop maar de rest dat je ervoor nodig hebt is vrij duur...

Help!
;)
Ik zou dan kiezen voor een USB kabel :+

Even serieus, waarom denk je dat bedrijven glasvezel gebruiken, juist..omdat dat het goedkoopste alternatief is.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 22:50 schreef Wurm het volgende:
Who gives a shit dat het illegaal is? Wie checkt dat? En er komen in een woonwijk echt geen snelwegen en ze gaan echt niet onder hun eigen kabels graven, mijn bedoeling is namelijk de geulen die er nu liggen dieper te graven er 1 of andere kabel inleggen en de kabel bedekken zodat de kabels die er in de bouw ingelegd worden mooi bovenop komen te liggen.
Wat jij mag is dus wel link, namelijk gaan bouwen op een bouwplaats, voor hen is het niet moeilijk om uit te zoeken welke saboteurs bezig zijn geweest, want je hebt een kabel naar je huis lopen :+

Bouwen op iemand anders zn bouwplaats is dus erg strafbaar !!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou dus glasvezel moeten gebruiken?

Heeft iemand hier ervaringen mee? En welke apparatuur gebruik je dan?

Thnx!

• tweakduke
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
glasvezel is keiduur man.
ga gewoon een weekie bij mekaar logeren en haal een normale switch enzo :+

Tweakers Discord

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Who gives a shit dat het illegaal is? Wie checkt dat?
Relax. :)
Het is gewoon illegaal en het bewijs is niet echt te verstoppen: hebben ze de kabel dan weten ze de eigenaar ook wel te vinden door de kabel te volgen.
En er komen in een woonwijk echt geen snelwegen
Duh.
wie zegt dat ik een PC wil begraven? Er zijn vast betere methodes dan PC's ingraven...
Duh.

Je begrijpt waar ik op doelde.

• Novah
doe zoals ons.
graaf een geul van a tot b, (in ons geval langs een provinciale weg, van een molen naar boerderij)
leg 100 meter cat5e utp, en daarnaast een goedkope stroom kabel, pleur na die 100meter een 286 mobo in een oud kistje met een vuilniszak erom met 2 oude 10mbit nics, deze boot je met een linux floppy boot. en trek de kabel door naar de volgende. ga zo door tot je dr bent, en als t goed is heb je zo goedkope repeaters en agh stroom moet je toch testen. :P

(toen wij dit deden was alleen sisco aironet te krijgen, en dat was duuurrr)

naja we horen t wel, ohja ps. gewoon via de tv kabel gaat ECHT niet lukken.
Cool verhaal man, als je dat nog een keer gaat doen, bel me dan even >:)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Als die huizen er toch nog niet staan, dan kun je makkelijk naar de gemeente en vragen of je legaal daar een glasvezelkabeltje in mag pleuren. Is hij nog gedocumenteerd ook :)

Thick coax kan idd ook, aangezien thin coax al tot 185 meter gaat (officieel).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 23:01 schreef Wurm het volgende:
Ik zou dus glasvezel moeten gebruiken?

Heeft iemand hier ervaringen mee? En welke apparatuur gebruik je dan?

Thnx!
Ik denk dat je het beste coax kan leggen. Zeker als je het toch onder de grond doet.. Dat haalt die afstand ook makkelijk, en is niet duur. Alleen het gaat maar op 10 MBit :{ Maar het is wel het makkelijkst IMO. minder kut als de kable breekt, dan kan je zelf gewoon een nieuw stuk ertussen zetten.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 23:29 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Ik denk dat je het beste coax kan leggen. Zeker als je het toch onder de grond doet.. Dat haalt die afstand ook makkelijk, en is niet duur. Alleen het gaat maar op 10 MBit :{ Maar het is wel het makkelijkst IMO. minder kut als de kable breekt, dan kan je zelf gewoon een nieuw stuk ertussen zetten.
Als er huizen op staan :+

Glasvezel is minder gevoelig voor storingen dan coax.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Dit is een gerucht hoor. Een urban legend.

Iemand hier in de flat heeft eens uitgezocht dat het best wel rendabel zou kunnen zijn om van hier (2 minuten per stoptrein verwijderd van AMS-IX) naar de Watergraafsmeer, het (kuch) internetknooppunt, een kabel te trekken. Dat was toen er nog geen ADSL was (kabel-internet kan bij ons niet) maar goed, ik dwaal af.

Het graven van een kabel kost een gulden per meter. Exclusief de graafmachine en het personeel. Maar het documenteren bij het kadaster (of de gemeente, of weet ik veel) kost dus maar een gulden per meter. En de glasvezel is ook niet duur. Maar goed, ik weet niet waar je precies allemaal moet zijn. Ik denk dat de gemeente het wel weet. Of spreek een van de aannemers aan die aan het bouwen is in de buurt. Misschien willen ze je wel een seintje geven als de straat openligt.

En op de PC-dumpdag staan altijd van die standjes met 'zoek maar uit voor een tientje' en daar heb ik wel eens glasvezelnetwerkkaartjes zien liggen. Omdat ze vaak ook niet zo goed weten wat ze allemaal in die doos gooien. Als ze de connector niet kennen, kan het niet veel zijn.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 23:56 schreef rollebol het volgende:
Dit is een gerucht hoor. Een urban legend.
Wat is een gerucht??
Of spreek een van de aannemers aan die aan het bouwen is in de buurt. Misschien willen ze je wel een seintje geven als de straat openligt.
Dan zal je toch echt bij de opdrachtgever (de gemeente) moeten zijn.
En op de PC-dumpdag staan altijd van die standjes met 'zoek maar uit voor een tientje' en daar heb ik wel eens glasvezelnetwerkkaartjes zien liggen. Omdat ze vaak ook niet zo goed weten wat ze allemaal in die doos gooien. Als ze de connector niet kennen, kan het niet veel zijn.
Ik zou aan beide kanten gewoon een converter nemen en een normale netwerkkaart, scheelt weer in prijs.

Verwijderd

Glasvezelkabel gaat wel veel langer mee natuurlijk dan coax. Kun je over 20 jaar nog met de zelfde kabel op 20 gbit lannen

• MrAngry
Ja, als ie blijft liggen ja, als je een kabel trekt gebruik dan glas, daar zijn we nu achter. Je kan dan een gewoon netwerk kaartje gebruiken met een beide kanten van de kabel een converter.
Echter, als ze huizen gaan bouwen op de plek waar jij je kabeltje wilt leggen dan is de kans dat je kabel dat overleeft niet zo heel erg groot denk ik. Aangezien ze voor huizen altijd nog wel een flink lomp gat in de grond willen graven. Je kan natuurlijk wel je kabeltje net om de bouwplaats heen leggen, of misschien via een riool ofzo...
Laat weten hoe het gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht naar glasvezel converters maar heb ze niet kunnen vinden, weet iemand hier of ze bestaan en zo ja waar ik ze kan vinden. Ik bedoel dus van Glasvezel naar UTP.

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Op woensdag 03 juli 2002 18:06 schreef Wurm het volgende:
Ik hoor steeds dat het niet gaat werken, maar ik wil graag weten waarom en een goeie en snelle manier om het via de kabel te doen die standaard onder de groen ligt voor TV etc.
Ok, waarom dit wel gaat werken: het is gewoon mogelijk om een MAN aan te vragen bij Priority (de zakelijke tak van UPC) hierbij huur je een aantal kabelmodems.
Waarom het voor JOU niet gaat werken:
Het is te duur. Het kost 3000 tot 6000 gulden aansluitkosten, en je hebt 180 gulden per maand abonnementskosten. Daarnaast heb je ook nog een router nodig.

Dus, via 2 kabelmodems gaat WEL werken, maar is te duur!
En nou niet meer gaan zeuren, het gaat NIET werken, aangezien ik op het werk een berg van die kabelmodems zie staan op verschillende vestigingen, en ik leg ze nog aan ook!

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 08:20 schreef DGTL_Magician het volgende:
Dus, via 2 kabelmodems gaat WEL werken, maar is te duur!
En nou niet meer gaan zeuren, het gaat NIET werken, aangezien ik op het werk een berg van die kabelmodems zie staan op verschillende vestigingen, en ik leg ze nog aan ook!
Ja, maar ze lopen via de centrale van UPC ;)

Verwijderd

hmm volgens mij is de info die kabel modems over de coax heen sturen, niet hetzelfde als wat hij kan ontvangen. moet nog een server tussen zitten ..

edit:
hmm zag de andere paginas niet

• ocke
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-04 18:26
als je et draadloos en goed wil doen, moet je echt serius hier eens heen gaan:

http://nocat.net/

Daar staan fatsoonlijke links, en je kan op het irc altijd terecht voor vragen (niet vergeten dat ze in america veel wireless troep hebben, iedereen heeft dus ook wel een Acces Point thuis ofzo).

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 23:46 schreef ocke het volgende:
als je et draadloos en goed wil doen, moet je echt serius hier eens heen gaan:

http://nocat.net/

Daar staan fatsoonlijke links, en je kan op het irc altijd terecht voor vragen (niet vergeten dat ze in america veel wireless troep hebben, iedereen heeft dus ook wel een Acces Point thuis ofzo).
Alleen jammer dat je een zendvergunning nodig hebt.

• ocke
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-04 18:26
nee hoor.. alles op 2,4 ghz is vrij

Verwijderd

met 2modems gaat het wel werken,
das net het principe van vpn(gebruik search ff) :)

Verwijderd

Wat mijn ervaring is met COAX is dat het na 50 mtr, al een verdikking moet worden. M.A.W. je zal dan iets van een 6mm2 moeten gaan gebruiken. Ik denk dat een UTP cat5 kabel genoeg is, want zelf heb ik ook een kabel van ongeveer 200 mtr liggen, en snelheden van 300 kb/s is niet ongewoon...

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 16:05 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Wat mijn ervaring is met COAX is dat het na 50 mtr, al een verdikking moet worden. M.A.W. je zal dan iets van een 6mm2 moeten gaan gebruiken. Ik denk dat een UTP cat5 kabel genoeg is, want zelf heb ik ook een kabel van ongeveer 200 mtr liggen, en snelheden van 300 kb/s is niet ongewoon...
Dat vind ik gewoon traag :o

Als je FTP kabel gebruikt kun je makkelijk te 10Mbit halen over 1KM!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

doe zoals ons.
eeh welke linux draait er op een 286??? 386 is het minimum :P

Maak anders gewoon een ftp server en laat elkaar connecten, doe niet moeilijk man!
Op vrijdag 05 juli 2002 02:15 schreef Wurm het volgende:
Ik heb gezocht naar glasvezel converters maar heb ze niet kunnen vinden, weet iemand hier of ze bestaan en zo ja waar ik ze kan vinden. Ik bedoel dus van Glasvezel naar UTP.
En hoe wil je die kabel gaan leggen?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als je FTP kabel gebruikt kun je makkelijk te 10Mbit halen over 1KM!
FTP kabel is UTP kabel met wat extra besherming zodat hij minder last van storing heeft.

FTP,STP,UTP, allemaal halen ze 100m per segment

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Wij hebben hier de hele straat...

Ik woon in een blok van 10 huizen.... en daarvan zijn 3 mensen aangesloten op het netwerk.
code:
1
----X----X |(WEG)| X

We hebben gewoon bij elke buur eff aangeklopt of we eff onder de grong mochten.....om een kabeletje te leggen.

En dus eff gewoon bij de ptt kables leggen zeg maar :)

Ow en hoe we hem onder de weg hebben gekregen : er lag nog een oude kabel ( coax ) van een oude centrale antenne ( mja die bestaat niet meer :) )....die hebben we doorgemeten.....aangesloten en het werkte perfect.

Dat is het verhaal van ons netwerk

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 16:26 schreef erkens het volgende:

En hoe wil je die kabel gaan leggen?
Dat leggen dat lukt me wel ik wil nu alleen een goede methode hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 16:56 schreef stanley het volgende:
Wij hebben hier de hele straat...

Ik woon in een blok van 10 huizen.... en daarvan zijn 3 mensen aangesloten op het netwerk.
code:
1
----X----X |(WEG)| X

We hebben gewoon bij elke buur eff aangeklopt of we eff onder de grong mochten.....om een kabeletje te leggen.

En dus eff gewoon bij de ptt kables leggen zeg maar :)

Ow en hoe we hem onder de weg hebben gekregen : er lag nog een oude kabel ( coax ) van een oude centrale antenne ( mja die bestaat niet meer :) )....die hebben we doorgemeten.....aangesloten en het werkte perfect.

Dat is het verhaal van ons netwerk
Heel leuk en aardig, maar wat heb je gebruikt en wat zijn de afstanden?
Wat ik wil is een 100Mbit netwerk over 200 meter.

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

100 Mbit over 200 meter? Met lekker speed?
Kan simpelweg op 1 manier (buiten glasvezel) UTP met heleboel zooi ertussen.

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

kan je niet bovende grond langs ? dakgoot/daken ?

/me is hier met een project bezig 1.2 km overbruggen maar dat word draadloos @ 11 mbit

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 15:59 schreef defined het volgende:
met 2modems gaat het wel werken,
das net het principe van vpn(gebruik search ff) :)
2 kabelmodems kunnen niet connecten.

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 00:58

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op vrijdag 05 juli 2002 02:15 schreef Wurm het volgende:
Glasvezel is niet te betalen, de kabel zelf gaat nog wel, maar de eindstekkers zijn echt megaduur.

Ga gewoon voor een draadloos netwerk, iets anders zit er gewoon niet op..
De chello kabel is zoals gezegd totaal geen optie, die mag je daarvoor geeneens gebruiken en bovendien is het onmogelijk om een signaal naar een ander huis te sturen, tis in principe 1-richtingsverkeer, maar voor kabelinternet hebben ze de "blokkade" eraf gehaald.

Verwijderd

Coax kun je echt wel vergeten. Punt. Gaat NIET werken.

Overgins zijn kabelmodems niet zo gemaakt dat ze met "elkaar" kunnen connecten, dus ook daar loop je vast!

Welke apparatuur gebruik jij dan voor die €200,- geen AP neem ik aan gewoon peer to peer :?

Verwijderd

Anders gooi je een kabeltje door het riool }:O

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:06
Op zaterdag 06 juli 2002 16:05 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Zonder enige versterkers er tussen? (hub, switch, router, repeater) en dan 200 meter halen? Vind ik toch heel knap... overal staat dat 100 de max is, 125 ok moet nog wel kunnen, 150 nou... ik begin toch te twijfelen.. Maar 200 meter tussen 2 pc`s neeeh daar kan ik toch echt niet bij.

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 10:59 schreef Zorg het volgende:

[..]

Zonder enige versterkers er tussen? (hub, switch, router, repeater) en dan 200 meter halen? Vind ik toch heel knap... overal staat dat 100 de max is, 125 ok moet nog wel kunnen, 150 nou... ik begin toch te twijfelen.. Maar 200 meter tussen 2 pc`s neeeh daar kan ik toch echt niet bij.
Dit soort app hebben oa chello, upc staan.
Kosten ongeveer 100.000
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jahoor/eq.jpg

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:48
Ik denk ten eerste dat als ze (Chello) er achter komen dat je een probleem hebt. Zou niet weten hoe je er achter moeten komen maar toch... En ten 2e is online game via Chello ook geblokkeerd?? Als dat niet zo is dat ligt het zeker aan mij, maar doe je nu heel moeilijk. En zou je al je eigen lan kabel aansluiten moet je wel een hele goeie afgeschermde dikke kabel hebben anders heb je constant laggs en dataverlies, maar dat had je vast wel al door.

Suc6 verder... >:)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Carny
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

http://straatlan.dhs.org/
Deze ligt eruit. Heeft iemand een ander adres hiervoor of bestaat die hele site niet meer, ook niet op een andere url?..

DatDus.DE --- DatDus!

Pagina: 1 2 Laatste