Glasvezelkabel gaat wel veel langer mee natuurlijk dan coax. Kun je over 20 jaar nog met de zelfde kabel op 20 gbit lannen
Ja, als ie blijft liggen ja, als je een kabel trekt gebruik dan glas, daar zijn we nu achter. Je kan dan een gewoon netwerk kaartje gebruiken met een beide kanten van de kabel een converter.
Echter, als ze huizen gaan bouwen op de plek waar jij je kabeltje wilt leggen dan is de kans dat je kabel dat overleeft niet zo heel erg groot denk ik. Aangezien ze voor huizen altijd nog wel een flink lomp gat in de grond willen graven. Je kan natuurlijk wel je kabeltje net om de bouwplaats heen leggen, of misschien via een riool ofzo...
Laat weten hoe het gaat
Echter, als ze huizen gaan bouwen op de plek waar jij je kabeltje wilt leggen dan is de kans dat je kabel dat overleeft niet zo heel erg groot denk ik. Aangezien ze voor huizen altijd nog wel een flink lomp gat in de grond willen graven. Je kan natuurlijk wel je kabeltje net om de bouwplaats heen leggen, of misschien via een riool ofzo...
Laat weten hoe het gaat
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik heb gezocht naar glasvezel converters maar heb ze niet kunnen vinden, weet iemand hier of ze bestaan en zo ja waar ik ze kan vinden. Ik bedoel dus van Glasvezel naar UTP.
Ok, waarom dit wel gaat werken: het is gewoon mogelijk om een MAN aan te vragen bij Priority (de zakelijke tak van UPC) hierbij huur je een aantal kabelmodems.Op woensdag 03 juli 2002 18:06 schreef Wurm het volgende:
Ik hoor steeds dat het niet gaat werken, maar ik wil graag weten waarom en een goeie en snelle manier om het via de kabel te doen die standaard onder de groen ligt voor TV etc.
Waarom het voor JOU niet gaat werken:
Het is te duur. Het kost 3000 tot 6000 gulden aansluitkosten, en je hebt 180 gulden per maand abonnementskosten. Daarnaast heb je ook nog een router nodig.
Dus, via 2 kabelmodems gaat WEL werken, maar is te duur!
En nou niet meer gaan zeuren, het gaat NIET werken, aangezien ik op het werk een berg van die kabelmodems zie staan op verschillende vestigingen, en ik leg ze nog aan ook!
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Verwijderd
Ja, maar ze lopen via de centrale van UPCOp vrijdag 05 juli 2002 08:20 schreef DGTL_Magician het volgende:
Dus, via 2 kabelmodems gaat WEL werken, maar is te duur!
En nou niet meer gaan zeuren, het gaat NIET werken, aangezien ik op het werk een berg van die kabelmodems zie staan op verschillende vestigingen, en ik leg ze nog aan ook!
Verwijderd
hmm volgens mij is de info die kabel modems over de coax heen sturen, niet hetzelfde als wat hij kan ontvangen. moet nog een server tussen zitten ..
edit:
hmm zag de andere paginas niet
hmm zag de andere paginas niet
als je et draadloos en goed wil doen, moet je echt serius hier eens heen gaan:
http://nocat.net/
Daar staan fatsoonlijke links, en je kan op het irc altijd terecht voor vragen (niet vergeten dat ze in america veel wireless troep hebben, iedereen heeft dus ook wel een Acces Point thuis ofzo).
Daar staan fatsoonlijke links, en je kan op het irc altijd terecht voor vragen (niet vergeten dat ze in america veel wireless troep hebben, iedereen heeft dus ook wel een Acces Point thuis ofzo).
Verwijderd
Alleen jammer dat je een zendvergunning nodig hebt.Op vrijdag 05 juli 2002 23:46 schreef ocke het volgende:
als je et draadloos en goed wil doen, moet je echt serius hier eens heen gaan:
Verwijderd
Wat mijn ervaring is met COAX is dat het na 50 mtr, al een verdikking moet worden. M.A.W. je zal dan iets van een 6mm2 moeten gaan gebruiken. Ik denk dat een UTP cat5 kabel genoeg is, want zelf heb ik ook een kabel van ongeveer 200 mtr liggen, en snelheden van 300 kb/s is niet ongewoon...
Verwijderd
Dat vind ik gewoon traagOp zaterdag 06 juli 2002 16:05 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Wat mijn ervaring is met COAX is dat het na 50 mtr, al een verdikking moet worden. M.A.W. je zal dan iets van een 6mm2 moeten gaan gebruiken. Ik denk dat een UTP cat5 kabel genoeg is, want zelf heb ik ook een kabel van ongeveer 200 mtr liggen, en snelheden van 300 kb/s is niet ongewoon...
Als je FTP kabel gebruikt kun je makkelijk te 10Mbit halen over 1KM!
eeh welke linux draait er op een 286??? 386 is het minimumOp woensdag 03 juli 2002 22:01 schreef killercow het volgende:
als je echt gek wilt doen:
doe zoals ons.
graaf een geul van a tot b, (in ons geval langs een provinciale weg, van een molen naar boerderij)
leg 100 meter cat5e utp, en daarnaast een goedkope stroom kabel, pleur na die 100meter een 286 mobo in een oud kistje met een vuilniszak erom met 2 oude 10mbit nics, deze boot je met een linux floppy boot. en trek de kabel door naar de volgende. ga zo door tot je dr bent, en als t goed is heb je zo goedkope repeaters en agh stroom moet je toch testen.
Maak anders gewoon een ftp server en laat elkaar connecten, doe niet moeilijk man!
En hoe wil je die kabel gaan leggen?Op vrijdag 05 juli 2002 02:15 schreef Wurm het volgende:
Ik heb gezocht naar glasvezel converters maar heb ze niet kunnen vinden, weet iemand hier of ze bestaan en zo ja waar ik ze kan vinden. Ik bedoel dus van Glasvezel naar UTP.
FTP kabel is UTP kabel met wat extra besherming zodat hij minder last van storing heeft.Als je FTP kabel gebruikt kun je makkelijk te 10Mbit halen over 1KM!
FTP,STP,UTP, allemaal halen ze 100m per segment
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
Wij hebben hier de hele straat...
Ik woon in een blok van 10 huizen.... en daarvan zijn 3 mensen aangesloten op het netwerk.
We hebben gewoon bij elke buur eff aangeklopt of we eff onder de grong mochten.....om een kabeletje te leggen.
En dus eff gewoon bij de ptt kables leggen zeg maar
Ow en hoe we hem onder de weg hebben gekregen : er lag nog een oude kabel ( coax ) van een oude centrale antenne ( mja die bestaat niet meer
)....die hebben we doorgemeten.....aangesloten en het werkte perfect.
Dat is het verhaal van ons netwerk
Ik woon in een blok van 10 huizen.... en daarvan zijn 3 mensen aangesloten op het netwerk.
code:
1
| ----X----X |(WEG)| X |
We hebben gewoon bij elke buur eff aangeklopt of we eff onder de grong mochten.....om een kabeletje te leggen.
Ow en hoe we hem onder de weg hebben gekregen : er lag nog een oude kabel ( coax ) van een oude centrale antenne ( mja die bestaat niet meer
Dat leggen dat lukt me wel ik wil nu alleen een goede methode hebben.Op zaterdag 06 juli 2002 16:26 schreef erkens het volgende:
En hoe wil je die kabel gaan leggen?
Heel leuk en aardig, maar wat heb je gebruikt en wat zijn de afstanden?Op zaterdag 06 juli 2002 16:56 schreef stanley het volgende:
Wij hebben hier de hele straat...
code:
1 ----X----X |(WEG)| X
Ow en hoe we hem onder de weg hebben gekregen : er lag nog een oude kabel ( coax ) van een oude centrale antenne ( mja die bestaat niet meer)....die hebben we doorgemeten.....aangesloten en het werkte perfect.
Wat ik wil is een 100Mbit netwerk over 200 meter.
100 Mbit over 200 meter? Met lekker speed?
Kan simpelweg op 1 manier (buiten glasvezel) UTP met heleboel zooi ertussen.
Kan simpelweg op 1 manier (buiten glasvezel) UTP met heleboel zooi ertussen.
ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL
Verwijderd
kan je niet bovende grond langs ? dakgoot/daken ?
/me is hier met een project bezig 1.2 km overbruggen maar dat word draadloos @ 11 mbit
/me is hier met een project bezig 1.2 km overbruggen maar dat word draadloos @ 11 mbit
Verwijderd
2 kabelmodems kunnen niet connecten.Op zaterdag 06 juli 2002 15:59 schreef defined het volgende:
met 2modems gaat het wel werken,
das net het principe van vpn(gebruik search ff)
Glasvezel is niet te betalen, de kabel zelf gaat nog wel, maar de eindstekkers zijn echt megaduur.Op vrijdag 05 juli 2002 02:15 schreef Wurm het volgende:
Ga gewoon voor een draadloos netwerk, iets anders zit er gewoon niet op..
De chello kabel is zoals gezegd totaal geen optie, die mag je daarvoor geeneens gebruiken en bovendien is het onmogelijk om een signaal naar een ander huis te sturen, tis in principe 1-richtingsverkeer, maar voor kabelinternet hebben ze de "blokkade" eraf gehaald.
Verwijderd
Welke apparatuur gebruik jij dan voor die €200,- geen AP neem ik aan gewoon peer to peerOp woensdag 03 juli 2002 18:16 schreef Cutebritney het volgende:
Coax kun je echt wel vergeten. Punt. Gaat NIET werken.
Overgins zijn kabelmodems niet zo gemaakt dat ze met "elkaar" kunnen connecten, dus ook daar loop je vast!
Ik zou voor wireless gaan. iedereen zegt dat het duur is, maar voor €200 kun je het draaiende hebben @11Mbit
Zonder enige versterkers er tussen? (hub, switch, router, repeater) en dan 200 meter halen? Vind ik toch heel knap... overal staat dat 100 de max is, 125 ok moet nog wel kunnen, 150 nou... ik begin toch te twijfelen.. Maar 200 meter tussen 2 pc`s neeeh daar kan ik toch echt niet bij.Op zaterdag 06 juli 2002 16:05 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Verwijderd
Dit soort app hebben oa chello, upc staan.Op zondag 07 juli 2002 10:59 schreef Zorg het volgende:
[..]
Zonder enige versterkers er tussen? (hub, switch, router, repeater) en dan 200 meter halen? Vind ik toch heel knap... overal staat dat 100 de max is, 125 ok moet nog wel kunnen, 150 nou... ik begin toch te twijfelen.. Maar 200 meter tussen 2 pc`s neeeh daar kan ik toch echt niet bij.
Kosten ongeveer 100.000
Ik denk ten eerste dat als ze (Chello) er achter komen dat je een probleem hebt. Zou niet weten hoe je er achter moeten komen maar toch... En ten 2e is online game via Chello ook geblokkeerd?? Als dat niet zo is dat ligt het zeker aan mij, maar doe je nu heel moeilijk. En zou je al je eigen lan kabel aansluiten moet je wel een hele goeie afgeschermde dikke kabel hebben anders heb je constant laggs en dataverlies, maar dat had je vast wel al door.
Suc6 verder...
Suc6 verder...
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
http://straatlan.dhs.org/
Deze ligt eruit. Heeft iemand een ander adres hiervoor of bestaat die hele site niet meer, ook niet op een andere url?..
Deze ligt eruit. Heeft iemand een ander adres hiervoor of bestaat die hele site niet meer, ook niet op een andere url?..
DatDus.DE --- DatDus!