Toon posts:

Wat voor software zal ik gaan maken Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.035 views sinds 30-01-2008

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 02:18 schreef skunkah het volgende:

[..fontsoftware..]

Woeiii, een prachtig voorbeeld van iets waar ik dus nooit zal maken...waarom niet... veels te complex, niet vernieuwend en tja...ik wil ut wiel niet opnieuw uitvinden
Mmm.. te moeilijk? :P

==
hoi

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Kun je misschien iets maken waarmee ik meerdere programmas tegelijk kan opstarten of afsluiten. Als ik namelijk een spel wil spelen op mijn pc dan sluit ik eerst alle zinlose programmas (msn, winamp, babylon translator, tv-gids etc.)af die ervor zorgen dat mijn pc een stuk trager word. Als ik dan klaar ben met gamen dan start ik al die flauwekul weer op. Het zou handig zijn als ik dit met een klik zou kunnen doen.

En dan het liefst dat ik daarmee ook de actieve desktop aan/uit kan zetten.

Ik weet niet of dit moeilijk of makkelijk of onmogelijk is, maar dta hor ik dan vanzelf wel. Alvast bedankt in ieder geval.

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 08:56

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Op donderdag 18 juli 2002 14:00 schreef JedaiNait het volgende:
Kun je misschien iets maken waarmee ik meerdere programmas tegelijk kan opstarten of afsluiten. Als ik namelijk een spel wil spelen op mijn pc dan sluit ik eerst alle zinlose programmas (msn, winamp, babylon translator, tv-gids etc.)af die ervor zorgen dat mijn pc een stuk trager word. Als ik dan klaar ben met gamen dan start ik al die flauwekul weer op. Het zou handig zijn als ik dit met een klik zou kunnen doen.

Ik weet niet of dit moeilijk of makkelijk of onmogelijk is, maar dta hor ik dan vanzelf wel. Alvast bedankt in ieder geval.
Zit standaard in windows.
Je klikt (linker muis knop) op je taakbalk terwijl je gelijktijdig Ctrl ingedrukt houdt
achtereenvolgens 1 voor 1 de applicaties aan die je wilt sluiten.
Daarna (rechter muis knop) klik je op 1 van die applicaties op je taakbalk
en selecteer je sluiten, worden ze allemaal tegelijk afgesloten.

Het opstarten van meerdere programma's tegelijk.
Hier kan je een batchfile voor maken:

c:\documents and settings\all users\menu start\programma's\
Opstart-Drie-Applicaties.bat

@echo off
start "c:\documents and settings\all users\
menu start\programma's\Naam eerste snelkoppeling.lnk"
menu start\programma's\Naam tweede snelkoppeling.lnk"
menu start\programma's\Naam derde snelkoppeling.lnk"

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 12:07 schreef skunkah het volgende:

[..]

Mooi...dat bestaat dus al .... :) next request :P
een eigen chatprogje... ;) (voor de GoT-ers)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 14:00 schreef JedaiNait het volgende:

Het starten is opzich geen probleem, het afsluiten van alle applicaties is een ander verhaal...in iedergeval is dat geen eitje ... maar ook weer niet onmogenlijk, ik houdt het idee erin alleen dit is voor mij toch wel redelijk lastig .. maar wel een uitdaging en vernieuwend dus ik beloof je dat ik hem in me ideen lijstje houdt.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 14:35 schreef aaajeetee het volgende:

[..]

een eigen chatprogje... ;) (voor de GoT-ers)
Geef eens wat preciezere informatie .. chat proggie voor GoT-ers ... je bedoeld soort van IM of zo?!

• Maverick
  • Laatst online: 16:11
Op donderdag 18 juli 2002 15:23 schreef skunkah het volgende:

[..]

Geef eens wat preciezere informatie .. chat proggie voor GoT-ers ... je bedoeld soort van IM of zo?!
ja leuk idee, enkel voor GoTers :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 15:25 schreef Maverick het volgende:

[..]

ja leuk idee, enkel voor GoTers :)
Inderdaad heel erg leuk idee...alleen daarvoor is wel een centrale server nodig ... en waar haal ik die vandaan ?!

• Maverick
Op donderdag 18 juli 2002 15:29 schreef skunkah het volgende:

[..]

Inderdaad heel erg leuk idee...alleen daarvoor is wel een centrale server nodig ... en waar haal ik die vandaan ?!
das no9u net de uitdaging :)

fileshring ging eerst ook met server, nu hebben we p2p :) kun je voor im misschien ook doen :? (ik blaat ook maar wat hoor :+ )

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Op donderdag 18 juli 2002 14:25 schreef cjdijk het volgende:
Zit standaard in windows.
Je klikt (linker muis knop) op je taakbalk terwijl je gelijktijdig Ctrl ingedrukt houdt
achtereenvolgens 1 voor 1 de applicaties aan die je wilt sluiten.
Daarna (rechter muis knop) klik je op 1 van die applicaties op je taakbalk
en selecteer je sluiten, worden ze allemaal tegelijk afgesloten.
Dat werkt helaas niet, want alle programmas die ik op de achtergrond heb draaien ziten in mijn systray. Niet op de taakbalk.
Het opstarten van meerdere programma's tegelijk.
Hier kan je een batchfile voor maken:
En die batchfile krijg ik niet werkend...

Toch bedankt voor je reactie :)
Op donderdag 18 juli 2002 15:22 schreef skunkah het volgende:
Het starten is opzich geen probleem, het afsluiten van alle applicaties is een ander verhaal...in iedergeval is dat geen eitje ... maar ook weer niet onmogenlijk, ik houdt het idee erin alleen dit is voor mij toch wel redelijk lastig .. maar wel een uitdaging en vernieuwend dus ik beloof je dat ik hem in me ideen lijstje houdt.
Mooi!

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 15:23 schreef skunkah het volgende:

[..]

wat is een IM?
ik doelde meer op iets zoals msn ofzo, maar dan moet je inloggen onder je GoT nickname en password ofzo...
edit: im is instant messenger dnek ik

• Maverick
Op donderdag 18 juli 2002 16:04 schreef aaajeetee het volgende:

[..]

wat is een IM?
ik doelde meer op iets zoals msn ofzo, maar dan moet je inloggen onder je GoT nickname en password ofzo...
edit: im is instant messenger dnek ik
im = instant mesenger oftewel een msn of icq clone :)

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 16:05 schreef Maverick het volgende:

[..]

im = instant meggenger oftewel een msn of icq clone :)
ja, ik doelde op zoiets...
maar zal wel niet mogelijk zijn... |:(

• PromWarMachine
  • Laatst online: 07-07 23:36

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op donderdag 18 juli 2002 11:10 schreef skunkah het volgende:

[..]

Vertel de andere ideeen maar, ik weet niet of ik ze wil gaan implementeren in post-it notez ofdat ik er een nieuw projectje van maakt maar das ook niet zo van belang....maar just tell me.
Als ik het verder uitwerk, wordt het meer een agenda denk 'k :)

En er zijn al legio programmaatje waar je een standaard agenda voor je snufferd krijgt. Alleen moet je je altijd houden aan hun instellingen, sommige programma's bieden je wel een paar opties, maar niet zo ver dat je alle lettertypen en achtergrondkleuren kan aanpassen enzo.

Ik dacht aan:
• Een calendertje met de huidige week en weeknummer en de dagen van de week met hun data uiteraard.
• Dan kun je op de dag klikken waar je de afspraak hebt
• Vervolgens vraagt het programmaatje een tijd en of je het alarm wilt inschakelen.
• Dit alarm kan een uur een dag een week, een minuut, een half uur enzovoort voordat de afspraak plaats heeft afgaan
• Het alarmgeluid zou je zelf moeten kunnen kiezen, uit de meest standaardvormen als *.mp3 en *.wav.
• Ook de duur hoe lang het alarm(geluid) af moet gaan zou ingesteld moeten kunnen worden.
• Verder een andere afsluitmethode want deze vind ik best irri, ik denk aan een conext menu met de rechtermuisknop, zoals bijvoorbeeld MSN die ook heeft. (en de WA Agent)
• Mogelijkheid om het programma automatisch door windows te laten starten bij een reboot, of niet.

Programma's die zich opdringen en automatisch starten zonder het te vragen en ook nog eens geen mogelijkheid bieden dat uit te zetten gaan meteen naar de windows versie van /dev/null bij mij :r

In het dagelijks leven ben ik nooit zo veeleisend hoor :+ Maar je vraagt om ideeen, die zal je krijgen }) :7

Als me nog meer te binnen schiet over dit programmaatje laat ik het in deze post weten. Alvast bedankt & succes met het proggen *D

Dividend for Starters

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:32
hoe staat het met het proggie wat je temp files bij het afsluiten/opstarten weggooide?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 16:14 schreef Breepee het volgende:
hoe staat het met het proggie wat je temp files bij het afsluiten/opstarten weggooide?
eeuhhh.....woeii nu je het zegt daar was iemand anders mee bezig uit mijn team ... alleen zal ff kijken wie dat was en anders moet ik er zelf maar weer mee aan de slag woeii.

Verwijderd

Topicstarter
Dat idee van agende en zo ga ik eens naar kijken alleen das dus geen klein projectje...maar we houden het er in.

Wat betreft die IM ga eens kijken of ik iets kan fixen.

• Brent
Op donderdag 18 juli 2002 16:21 schreef skunkah het volgende:
anders moet ik er zelf maar weer mee aan de slag woeii.
danku! woeii! :)

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 16:25 schreef skunkah het volgende:Wat betreft die IM ga eens kijken of ik iets kan fixen.
tank joe!

Verwijderd

Topicstarter
Support op projecten/programma's die ontwikkeld zijn door
xCAT-Industries.com kunnen op ons eigen forum:
http://xcat-industries.com/forum/index.php?c=3

Absoluut geen support calls hier...alleen nieuwe ideeen ajb.

Verwijderd

wat heb jij met woeii ? ? een TIK ofzow ??

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 17:11 schreef Stoel het volgende:
wat heb jij met woeii ? ? een TIK ofzow ??
waar staat woei eigenlijk voor? :?

Verwijderd

ik wil niet opdringerig doen, maar hoe staat ut ervoor met het chatprogje? ik vraag dit nu, omdat ik ff nix te doen heb...
je zal nog wel niet zover zijn denk ik
maja...

• PromWarMachine
  • Laatst online: 07-07 23:36

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op donderdag 18 juli 2002 18:10 schreef aaajeetee het volgende:

[..]

waar staat woei eigenlijk voor? :?
Woeiii zegt Ernie van Bert & Ernie altijd 8-)

BTW: Je hebt ook een edit knop enzo ;)

Dividend for Starters

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 21:18 schreef PromWarMachine het volgende:

[..]

en wat heeft dat met te maken met wat ik der neerzette?

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:23

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

Op donderdag 18 juli 2002 21:18 schreef PromWarMachine het volgende:

[..]

Of wieeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!

Kan je geen Beurs tracker maken ? met belangrijk nieuws en een grafiek van de AEX
MIDKAP Euronext DOW NASDAQ FTSE100 NIKKEI HSENG DAX CAC BEL vind ik altijd wel leuk om bij te houden ( ben 15 jaar en heb geen aandelen en uitveling ben ik naar beurs nieuws gaan kijken LOL)

Kittekat.net ....

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik ben op zoek naar een proggie waarmee je bandbreedte binnen een netwerk kan beperken.

Ik heb net ff gesearched, maar kwam op vage progs uit, en eigenlijk is er niet echt iets wat speciaal daarvoor is.

Ik (server) zit via een crosscable vast aan mn broertjes PC (client). De bandbreedte op zijn PC moet dus beperkt worden tot x k/sec. Dus optie dat ik dat in kan stellen, en evt een knop 'afknijpen!', dat ik die kan switchen wanneer ik wil.

Evt een uitbreiding als dat ene monitoring proggie wat je al hebt gemaakt, dat je ziet of de client online is of niet :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 22:22 schreef LuNaTiC het volgende:
ik ben op zoek naar een proggie waarmee je bandbreedte binnen een netwerk kan beperken.

Ik heb net ff gesearched, maar kwam op vage progs uit, en eigenlijk is er niet echt iets wat speciaal daarvoor is.

Ik (server) zit via een crosscable vast aan mn broertjes PC (client). De bandbreedte op zijn PC moet dus beperkt worden tot x k/sec. Dus optie dat ik dat in kan stellen, en evt een knop 'afknijpen!', dat ik die kan switchen wanneer ik wil.

Evt een uitbreiding als dat ene monitoring proggie wat je al hebt gemaakt, dat je ziet of de client online is of niet :P
Ik ben nog steeds bezig met capper aka limit the damn bandwith ... echter heb ik de nodige problemen met de socks5 implementatie hier ben ik nog mee bezig ... maar kan nog wel even duren aangezien ik ook bezig ben met het herschrijven van me code want die vond ik te rommelig.

• DJTimo
  • Laatst online: 19:26

DJTimo

Cuyoapart.mza

Ik heb iets wat ik zelf nog niet heb kunnen vinden, dus ik hoop dat het mogenlijk is:

Een proggie waarmee je kan instellen welke poort (of gewoon het programma zef) hoeveel prioriteit krijgt op de verbinding met internet.

Als ik bijvoorbeeld Kazaa heb aanstaan en hij gaat een soort van lekker is mijn download helemaal vol. Dat is op zich niet erg, maar als ik ook nog aan het internetten ben wil ik wel dat mijn pagina's een beetje snel laden. Dus op het moment dat ik een pagerequest maak met mijn internet explorer moet de benodigde bandbreedte weggehaald worden bij kazaa, net zolang tot ik mijn pagina heb. Daarna mag kazaa de download weer verder laten vollopen, maar dan heb ik de pagina tenminste binnen.

Je moet dus bv kunnen instellen dat IE high priority heeft en dat kazaa alleen de idle bandwith mag gebruiken.

Of iemand moet toevallig een proggie weten wat dat al kan :)

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 00:13 schreef DJTimo het volgende:
Ik heb iets wat ik zelf nog niet heb kunnen vinden, dus ik hoop dat het mogenlijk is:

Een proggie waarmee je kan instellen welke poort (of gewoon het programma zef) hoeveel prioriteit krijgt op de verbinding met internet.

Als ik bijvoorbeeld Kazaa heb aanstaan en hij gaat een soort van lekker is mijn download helemaal vol. Dat is op zich niet erg, maar als ik ook nog aan het internetten ben wil ik wel dat mijn pagina's een beetje snel laden. Dus op het moment dat ik een pagerequest maak met mijn internet explorer moet de benodigde bandbreedte weggehaald worden bij kazaa, net zolang tot ik mijn pagina heb. Daarna mag kazaa de download weer verder laten vollopen, maar dan heb ik de pagina tenminste binnen.

Je moet dus bv kunnen instellen dat IE high priority heeft en dat kazaa alleen de idle bandwith mag gebruiken.

Of iemand moet toevallig een proggie weten wat dat al kan :)
Opzich een leuk idee ja...maarrr er is denk ik toch wel een min puntje verbindingen met een constante snelheid werken het best dus als jij bijvoorbeeld KaZaA op het ene moment 50KB download en daarna naar 20KB laat zakken omdat deze minder prioriteit heeft zal de andere 30KB die de uploader heeft aan bandbreedte eventueel weggeven aan de andere een andere user waardoor jij je bandbreedte verliest ... vage uitleg maar hoop dat je het begrijpt woeii :) maar ik wil het wel voor je proberen maar zal waarschijnlijk weer via een proxy werken hehehe :)

edit:

Maar brengt me wel op een nieuw ideej...naast screensaver de KaZaA saver ... deze start KaZaA na een bepaalde hoeveelheid idle time ... en stopt KaZaA zodra de computer weer gebruikt wordt :)

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Ik denk dat het opzich wel meevalt met de bandbreedte verlies. Je stopt namelijk niet de hele download, maar je zet de download alleen wat zachter. Een soort van NOOP commando ofzo...

Zodra Kazaa dan de opdracht krijgt om weer vol te gaan tanken mag hij ook flink aggessief de download terugeisen.
En het merendeel van de kazaa-uploaders uploaden volgens mij maar 1 bestand tegelijk. Dat doe ik tenminste wel. Daarna kun je dus in het merendeel van de gevallen vij snel weer terug naar de volle beschikbare download snelheid. (en daar helpt dan ook de fasttrack accelerator bij. Je weet wel, uit een ander software topic :) )

Dat met die kazaa saver is trouwens ook wel geinig. :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 00:43 schreef DJTimo het volgende:
Ik denk dat het opzich wel meevalt met de bandbreedte verlies. Je stopt namelijk niet de hele download, maar je zet de download alleen wat zachter. Een soort van NOOP commando ofzo...

Zodra Kazaa dan de opdracht krijgt om weer vol te gaan tanken mag hij ook flink aggessief de download terugeisen.
En het merendeel van de kazaa-uploaders uploaden volgens mij maar 1 bestand tegelijk. Dat doe ik tenminste wel. Daarna kun je dus in het merendeel van de gevallen vij snel weer terug naar de volle beschikbare download snelheid. (en daar helpt dan ook de fasttrack accelerator bij. Je weet wel, uit een ander software topic :) )

Dat met die kazaa saver is trouwens ook wel geinig. :P
KaZaA Saver ... is technisch zo goed als klaar alleen moet het nu dus even afgewerkt worden, userinterface, opties, tray je kent ut wel dus nog even een dagje wachten and it should be done :)

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:23

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

Ja ikke weer :) kan je niet een soort prog voor school maken ? waar je je rooster in kan zetten huiswerk dingen die je mee moeten of inleveren enz ?

Kittekat.net ....

Verwijderd

Topicstarter
De xCAT - KaZaA Saver Pre-Alpha 0.09 kun je downloaden.
[url="http://www.xcat-industries.com/download/kazaasaver.zip"]http://www.xcat-industries.com/download/kazaasaver.zip[/url]

Wat doet het?

Na een X aantal minuten idle zet het ding automagisch kazaa aan (wordt opgestart).. dit aantal minuten kun je instellen.

Zodra je weer op je computer aan de slag gaat (met je muis beweegt of een toets aanslaat) sluit het kazaa weer af.

In deze versie zitten nog geen uiterlijke schoonheid en interface en ect... heb ik niks aan gedaan ik wil jullie alvast even laten proeven aan dit nieuwe progsel, tray en interface en opties en zo komen later...maar proeft er maar ff aan :) hope u like it :)

• cjdijk

cjdijk

Op donderdag 18 juli 2002 16:00 schreef JedaiNait het volgende:

[..]

Dat werkt helaas niet, want alle programmas die ik op de achtergrond heb draaien ziten in mijn systray. Niet op de taakbalk.
[..]

En die batchfile krijg ik niet werkend...

Toch bedankt voor je reactie :)
[..]

Mooi!
Wat lukt er niet met die batch file?
Wat heb je tot nu toe gemaakt?
Kan je die posten, dan kan ik je vertellen wat er niet klopt.
Een veelgemaakte fout in batch files, is bijvoorbeeld
dat je indien er spaties voorkomen in de direcory,
dat er dan aanhalingstekens er omheen moeten.
Verder altijd start ervoor zetten als je een snelkoppeling
wilt opstarten.

• cjdijk

cjdijk

Op donderdag 18 juli 2002 16:14 schreef Breepee het volgende:
Batchfile maken:

Opstarten\verwijder-temp-dir.bat

@echo off
deltree /y "C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temp\*.*"
deltree /y "C:\WINNT\Temp\*.*"

Ik weet niet of je deltree.exe hebt,
zit in ieder geval standaard bij win9x.
Werkt ook met andere windows versies.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:41

Tux

Op vrijdag 19 juli 2002 02:36 schreef chursel het volgende:
Ja ikke weer :) kan je niet een soort prog voor school maken ? waar je je rooster in kan zetten huiswerk dingen die je mee moeten of inleveren enz ?
Ja zoiets zat ik ook al aan te denken, dat ik bijv. op school ook via een webinterface kan kijken (een soort webbased outlook eigenlijk).

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Versie 1.00 is klaar van de KaZaA Saver:
[url="http://www.xcat-industries.com/download/kazaasaver.zip"]http://www.xcat-industries.com/download/kazaasaver.zip[/url]

edit:

Ik had perongeluk de oude kazaasaver.zip niet overschreven waardoor 1.00 niet te downloaden was nu is dat dus wel het geval en kun je hem vanaf de bestaande url:
[url="http://www.xcat-industries.com/download/kazaasaver.zip"]http://www.xcat-industries.com/download/kazaasaver.zip[/url] downloaden.

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Op vrijdag 19 juli 2002 08:24 schreef cjdijk het volgende:

[..]

Wat lukt er niet met die batch file?
Wat heb je tot nu toe gemaakt?
Kan je die posten, dan kan ik je vertellen wat er niet klopt.
Een veelgemaakte fout in batch files, is bijvoorbeeld
dat je indien er spaties voorkomen in de direcory,
dat er dan aanhalingstekens er omheen moeten.
Verder altijd start ervoor zetten als je een snelkoppeling
wilt opstarten.
Ik heb gewoon gedaan wat jij eerder poste dus:
code:
1
2
@echo off
start "C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Rekenmachine.lnk"

Het batch bestandje zelf heb ik in: 'C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's' staan.

Als ik hem vervolgens open, dan opent er zo'n dos-box (naam ff kwijt, maar je weet wel wat ik bedoel denk ik). Daar staat dan de volgende regel:

C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's>

Als ik dan vervolgens daarachter 'rekenmachine.lnk' intyp dan opent de rekenmachine wel.

• cjdijk

cjdijk

Op vrijdag 19 juli 2002 12:55 schreef JedaiNait het volgende:

[..]

Ik heb gewoon gedaan wat jij eerder poste dus:
code:
1
2
@echo off
start "C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Rekenmachine.lnk"

Het batch bestandje zelf heb ik in: 'C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's' staan.

Als ik hem vervolgens open, dan opent er zo'n dos-box (naam ff kwijt, maar je weet wel wat ik bedoel denk ik). Daar staat dan de volgende regel:

C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's>

Als ik dan vervolgens daarachter 'rekenmachine.lnk' intyp dan opent de rekenmachine wel.
Je hebt gelijk. ik zit hier op mijn werk op windows 2000
en doet hij het ook niet.
Thuis op mijn windows 9x systeem wel.

Als ik echter de naam van het exe bestand doe,
dan doet hij het wel.
Je hoeft niet eens het pad op te geven,
dus voor je overige snelkoppelingen even
in de snelkoppeling kijken hoe het exe bestand heet:

@echo off
start calc
start notepad

Deze batchfile start de rekenmachine en het kladblok.
Wel even start ervoor zetten, dan worden ze tegelijk
opgestart i.p.v. na elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Screenshotje van de xCAT - KaZaA Saver:
Afbeeldingslocatie: http://www.xcat-industries.com/softwarepic.php?id=29

Verwijderd

een uitdaging :p
ieder bestand heeft properties
met als 3de tabblad samenvatting (op win2k toch)

afhankelijk van het soort bestand staat hier soms ook andere info in. Nu zou ik graag die info editeren, maar ik zou niet weten hoe.
Bij een txt kan je dat gewoon via het properties menu aanpassen. Maar bij een mp3 of avi niet :?

ik heb me al rot gezocht (via google, got, msdn, ...)
maar niks te vinden

dit is niet echt een aanvraag voor een full tooltje,
dat wil ik namelijk zelf ontwikkelen ;9
maar gewoon als prototype, of proof of concept

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Op vrijdag 19 juli 2002 14:28 schreef cjdijk het volgende:
Je hebt gelijk.
Dúh! ;)
Als ik echter de naam van het exe bestand doe,
dan doet hij het wel.
Je hoeft niet eens het pad op te geven,
dus voor je overige snelkoppelingen even
in de snelkoppeling kijken hoe het exe bestand heet:

@echo off
start calc
start notepad

Deze batchfile start de rekenmachine en het kladblok.
Wel even start ervoor zetten, dan worden ze tegelijk
opgestart i.p.v. na elkaar.
Dat werkt dus alleen met programmas die in de windows root staan. Maar ik ben er al wel achter hoe het werkt.
Om de Lyricsviewer op te starten moet je het volgende invoeren
code:
1
2
3
4
5
@echo off

Lyrics Viewer 
cd C:\Program Files\lyrics
start lyricsplus

Dus eerst met het commando 'cd directory' naar de juiste map gaan en vervolgens met 'start bestandsnaam' het programma opstarten (de regel 'lyrics viewer' is voor het overzicht en is verder nutteloos).

Maar bedankt voor het begin wat je voor me gemaakt, want ik wist echt totaal niet hoe het werkte.

[edit]
Ik kom er wel net achter dat dit alleen werkt als het batch bestand op dezelfde schijf staat als de programmas die opgestart worden.

Verwijderd

@skunkah:
ik wil niet vervelend zijn, maar die software he, maak je dat met een speciaal progje, of is dat zo te downen?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 16:08 schreef aaajeetee het volgende:
@skunkah:
ik wil niet vervelend zijn, maar die software he, maak je dat met een speciaal progje, of is dat zo te downen?
Ik maak ut spul met VisualBasic 6 (programmeertaal) en niet zomaar te downloaden tenminste tis geen freeware :)

Verwijderd

Topicstarter
@JedaiNait:
Probleem met dat de soft die je wil starten op de zelfde disk moet staan hoeft geen probleem te zijn denk ik
code:
1
2
3
D:
cd d:\software
start program

• piston
  • Laatst online: 08-11-2025
het is niet echt een volledig proggie, maar een functie om mp3-,wav-,...-files direct te verwijderen van de harde schijf vanuit de playlist van winamp via een of andere toetsencombinatie.
als het kan zou het wel handig zijn als er bevestiging gevraagd zou worden voor het effectief verwijderen van de file, maar dan ook nog eventueel een extra toetsencomb. om files direct zonder bevesting te verwijderen.

kweet niet of het interessant is voor je om te doen maar ik zou het wel handig vinden :)
thx

edit/ ivm die batchfile: bij mij blijft er na het opstarten van de programma's steeds een dosvenster achter. is dit normaal / weg te werken? :?

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 17:14 schreef piston het volgende:
het is niet echt een volledig proggie, maar een functie om mp3-,wav-,...-files direct te verwijderen van de harde schijf vanuit de playlist van winamp via een of andere toetsencombinatie.
als het kan zou het wel handig zijn als er bevestiging gevraagd zou worden voor het effectief verwijderen van de file, maar dan ook nog eventueel een extra toetsencomb. om files direct zonder bevesting te verwijderen.

kweet niet of het interessant is voor je om te doen maar ik zou het wel handig vinden :)
thx

edit/ ivm die batchfile: bij mij blijft er na het opstarten van de programma's steeds een dosvenster achter. is dit normaal / weg te werken? :?
Sorry tis niet mogenlijk om plugins of ed voor winamp te schrijven met VB...

• Maverick
Op vrijdag 19 juli 2002 17:18 schreef skunkah het volgende:

[..]

Sorry tis niet mogenlijk om plugins of ed voor winamp te schrijven met VB...
anders gewoon een soort "verkenner" die ipv de file names, de bestanden lata zien mbv de id3 tag. dan weet je tenminste wat je wist :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 17:19 schreef Maverick het volgende:

[..]

anders gewoon een soort "verkenner" die ipv de file names, de bestanden lata zien mbv de id3 tag. dan weet je tenminste wat je wist :)
Workin' on it :)
Kheb zojuist ff een mooie IDv1 en IDv2 read/write classe gevonden op PSC ... tja ga ut wiel nie opnieuw uitvinden :)
Dus komt goed :)

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Op vrijdag 19 juli 2002 17:13 schreef skunkah het volgende:
@JedaiNait:
Probleem met dat de soft die je wil starten op de zelfde disk moet staan hoeft geen probleem te zijn denk ik
code:
1
2
3
D:
cd d:\software
start program
Dat was het sowieso al niet. Het viel me gewoon op. Ik Wist wel hoe ik het op kon lossen. De reden dat ik het er even bijzette was voor het geval er anderen zijn die een soortgelijk batchfiletje aan het maken waren. Het was misschien handiger geweest als ik de oplossing er ook meteen bij gezet had, maar goed. Bedankt voor je oplossing in ieder geval ;)
Daar heb ik geen last van. Wat staat er dan in dat venster? En welke windows versie gebruik je. Zoals je misschien al gelezen hebt werkt het bij windows2000 niet zoals bij 98.

• Maverick
Op vrijdag 19 juli 2002 17:26 schreef skunkah het volgende:

[..]

Workin' on it :)
Kheb zojuist ff een mooie IDv1 en IDv2 read/write classe gevonden op PSC ... tja ga ut wiel nie opnieuw uitvinden :)
Dus komt goed :)
top! :)

• piston
Op vrijdag 19 juli 2002 17:30 schreef JedaiNait het volgende:

[..]

Daar heb ik geen last van. Wat staat er dan in dat venster? En welke windows versie gebruik je. Zoals je misschien al gelezen hebt werkt het bij windows2000 niet zoals bij 98.
ik gebruik winMe
dit staat in mn batch file
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
@echo off

winamp2 
cd "C:\Program Files\winamp\"
start winamp

kladblok
cd "c:\windows\"
start calc

en dit is het dosvenster
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lvds/opstartmp.gif
het werkt wel hoor maar dat venster vindt ik maar irritant

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik toch me executer maken ... die een lijst met progsels opstart.

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op vrijdag 19 juli 2002 02:19 schreef skunkah het volgende:

[..]

KaZaA Saver ... is technisch zo goed als klaar alleen moet het nu dus even afgewerkt worden, userinterface, opties, tray je kent ut wel dus nog even een dagje wachten and it should be done :)
cool :)

Nog ff een i.d. tje: kun je er ook stiekem andere programma's mee starten? Is handig als je bv je full system virus scan kunt aanzetten als je weg bent of een defragmentatie ofzo :7

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 21:40 schreef DJTimo het volgende:

[..]

cool :)

Nog ff een i.d. tje: kun je er ook stiekem andere programma's mee starten? Is handig als je bv je full system virus scan kunt aanzetten als je weg bent of een defragmentatie ofzo :7
Cool ideej zeg....check it out :)
[url="http://www.xcat-industries.com"]http://www.xcat-industries.com[/url] -> software

dat idee om het voor alle proggies te maken heb ik dus al gedaan woeii :)

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op vrijdag 19 juli 2002 23:11 schreef skunkah het volgende:

[..]

Cool ideej zeg....check it out :)
[url="http://www.xcat-industries.com"]http://www.xcat-industries.com[/url] -> software

dat idee om het voor alle proggies te maken heb ik dus al gedaan woeii :)
:*

edit: voor een update zou ik een browse button wel makkelijk vinden om het gewenste *.exe snel te vinden. Dan hoef je niet het hele path te typen. (lui ben ik heh :D )

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 23:19 schreef DJTimo het volgende:

[..]

:*

edit: voor een update zou ik een browse button wel makkelijk vinden om het gewenste *.exe snel te vinden. Dan hoef je niet het hele path te typen. (lui ben ik heh :D )
Dat selecten van programma via een mooi schermpje (Common Dialog) zit er nu in :) woeii :)
[url="http://www.xcat-industries.com"]http://www.xcat-industries.com[/url] -> software kun je het downloaden.

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op vrijdag 19 juli 2002 23:46 schreef skunkah het volgende:

[..]

Dat selecten van programma via een mooi schermpje (Common Dialog) zit er nu in :) woeii :)
[url="http://www.xcat-industries.com"]http://www.xcat-industries.com[/url] -> software kun je het downloaden.
You da man! wooeeiiii

Dat met die bandwith priority ga je niet meer proberen? (even goeie vrienden hoor als je het niet ziet zitten ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 23:54 schreef DJTimo het volgende:

[..]

You da man! wooeeiiii

Dat met die bandwith priority ga je niet meer proberen? (even goeie vrienden hoor als je het niet ziet zitten ;) )
Neeej...zou zowiezo met een proxy moeten en de socks5 proxy wil dus niet lukken :( ben ik mee bezig voor capper maar kan ik dus overal voor gebruiken...

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op zaterdag 20 juli 2002 00:04 schreef skunkah het volgende:

[..]

Neeej...zou zowiezo met een proxy moeten en de socks5 proxy wil dus niet lukken :( ben ik mee bezig voor capper maar kan ik dus overal voor gebruiken...
oja, das waar ook. Dat was dat verhaal. Jammer ;(

Maar voorlopig ben ik al blij met die program saver :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even lopen kijken naar de source van MorpheusX dat find more resources automatiseer progsel.
Ik kan zelf absoluut geen C++ programmeren maar kan het wel goed begrijpen, ik ga proberen om KaZaA find more resources automatiseren in VB na te maken :)

• Brent
Op vrijdag 19 juli 2002 08:34 schreef cjdijk het volgende:

[..]

Batchfile maken:

Opstarten\verwijder-temp-dir.bat

@echo off
deltree /y "C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temp\*.*"
deltree /y "C:\WINNT\Temp\*.*"

Ik weet niet of je deltree.exe hebt,
zit in ieder geval standaard bij win9x.
Werkt ook met andere windows versies.
ik denk daatik geen deltree heb want het werkt niet.

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 02:44 schreef skunkah het volgende:
....find more resources automatiseer progsel.....
Ga je gang hoor, alleen heb ik het idee van MorpheusX al 'verbeterd' (in C++) [url="http://www.netsetup.nl/marcel/fta/"]http://www.netsetup.nl/marcel/fta/[/url]

(het is trouwens nog wel in ontwikkeling..dus bugs/ideeen zijn welkom)

Het is trouwnes natuurlijk niet zo moeilijk dit in VB te doen (gewoon een beetje win32API programeren kan ook in VB)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op woensdag 03 juli 2002 18:09 schreef Dark Blue het volgende:
Ik zoek wat!
Ik heb hier de pc van mijn ouders, het zijn echte simple-minded people die erg weinig met de pc kunnen tenzij het voorgekauwd is. Herkenbaar? ;)

Goed, nou wil mijn moeder dus 'muziekjes' luisteren. Ik heb Kazaa Lite geinstalleerd, en ik ga daarbij een handleiding schrijven dat ze de basisdingen snapt. De muziek komt binnen, in 1 map, en moet daarna de Winamp playlist in.
Op dit moment heb ik daarvoor een klein *.bat bestandje, waarin dit staat:
dir /b c:\muziek\*.mp3 > c:\muziek\standaard.m3u
Alle mp3's uit die map worden in een playlist gegooid.
Daarna moet ze Winamp starten en met het knopje de playlist opnieuw laden.
Ik ben bang dat ze het op een dag echter een keer vergeet... :{
En wat nou als ze oude of verkeerd gedownloade songs wil verwijderen? Ik ga het op dit moment oplossen met een aangepaste versie van Wincmd, dus met in de commandline verwijzing naar een aparte wincmd.ini met daarin speciaal 'geef 1 lijst, dit soort dir-listing, geen onnodige buttons, vooraf gezette map' enz. Zoveel mogelijk inperking, ze mag alleen files verwijderen nml.

Ik weet niet hoe ver de programming skills hier zijn, maar zou kunnen:
- een kleine file-lister die middels [File]-> [Kies andere directory...] dus een andere dir laat kiezen, maar standaard op 1 dir is ingesteld; dus niet dat je '[..]bovenliggende map' in het lijstje erbij ziet staan, dan raken ze de weg kwijt, dus mag alleen via omweg
- die alleen *.mp3 files leest en in een listbox zet
- die ernaast een knop heeft 'voeg aan playlist toe' met een check of het nummer er al in staat
- die een mogelijkheid heeft om uit de eerste listbox mp3's te verwijderen (met beleefd ja wilt u echt... vraagje)
- en een knopje dat Winamp start.

én, als de skills zover reiken:
- een kleine muziek player erin, start knop, stop knop, volumeregelaartje (gewoon windows standaard, media player blok mag ook)
en song die er speelt - tijdsduur niet nodig
- de songplayer speelt de daarnaast ingestelde playlist (mag deels met winamp, als die maar niet zelf hoeft te worden gestart).

Zeur ik nou te veel of is dit makkelijk te doen in VBasic/Delphi/whatever?

Ik ga nu eerst even met Wincmd rommelen, maar ik zou het geweldig vinden als iemand dit zou willen schrijven... ik beschik zelf niet over genoeg Vbasic skills (daar moet het in te maken zijn denk ik) en ach, als jullie toch tijd over hebben...?
ik heb geen tijd de rest van het topic door te lezen om te kijken of deze tip al is gegeven; maar je kunt het batchfiletje zo aanpassen dat de wijzigingen in winamp automatisch worden meegenomen:
code:
1
dir /b  c:\muziek\*.mp3 > "C:\Program Files\Winamp\winamp.m3u"

die wordt namelijk standaaard met winamp geladen....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op maandag 08 juli 2002 14:22 schreef EnsconcE het volgende:
Is het ook mogelijk dat je net zoiets gaat maken als transparent icon labels?
Dit progje haalt de desktop kleur rond de tekst van je desktop icoontjes weg.

Et zou wel leuk zijn als er zoiets is dat freeware is.
dat bestaat al; transpherizer is te vinden op de vele post hier je desktop screenshot (ofzo)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bijna klaar met de ontwikkeling van xCAT - MP3 Cleanup naar idee van Maverick

• cjdijk

cjdijk

Dit topic gaat wel hard zeg.
Ben ik even wat andere zaken aan het doen,
Kijk ik eventjes naar dit topic,
heb ik toch al weer meerdere reakties.
Op vrijdag 19 juli 2002 15:58 schreef JedaiNait het volgende:
---Op vrijdag 19 juli 2002 14:28 schreef cjdijk het volgende:
---Je hebt gelijk.
Dúh! ;)
Het klinkt stom, maar als je net zoals ik
meerdere windows versies door elkaar gebruikt
dan merk je wel eens dat niet alles overal werkt.
Thuis gebruik ik windows ME, op mijn werk windows 2000.
Op vrijdag 19 juli 2002 15:58 schreef JedaiNait het volgende:
Dat werkt dus alleen met programmas die in de windows root staan.
Maar ik ben er al wel achter hoe het werkt.
Om de Lyricsviewer op te starten moet je het volgende invoeren
@echo off
Lyrics Viewer
cd C:\Program Files\lyrics
start lyricsplus
Werkt inderdaad alleen met programma's die in het %path% bekend zijn,
is standaard gevuld met je windows directory.
Voor programma's die buiten je pad staan,
dien je het volledige pad zelf op te geven.

Regel 1: @echo off
Regel 2: rem Lyrics Viewer

(Als je extra tekst in een batch file zet,
die hij niet moet uitvoeren dan het woordje rem+spatie ervoor zetten,
anders krijg je "De opdracht of bestandsnaam is onjuist")

Regel 3: start "C:\Program Files\lyrics\lyricsplus.exe"

(Als hij op een andere drive staat dan deze regel)

Regel 3: start "D:\Program Files\lyrics\lyricsplus.exe"
ivm die batchfile:
Bij mij blijft er na het opstarten van de programma's steeds een dosvenster achter.
Is dit normaal / weg te werken? :?
Je maakt een snelkoppeling maakt naar het batch bestand.
Daarna pas je de snelkoppeling aan, eigenschappen, tabblad Programma.
Je moet een vinkje zetten bij "Venster sluiten bij afsluiten"
En daarna gebruik je die snelkoppeling om de batch file op te starten.
Op vrijdag 19 juli 2002 20:57 schreef piston het volgende:
ik gebruik winMe
dit staat in mn batch file
@echo off
winamp2
cd "C:\Program Files\winamp\"
start winamp

kladblok
cd "c:\windows\"
start calc
Plaats voor winamp2 en kladblok een rem+spatie
om die foutmelding weg te krijgen, dus bijvoorbeeld:

@echo off
rem winamp2
start "C:\Program Files\winamp\winamp"
rem kladblok
start "c:\windows\calc"
Op zaterdag 20 juli 2002 07:11 schreef Breepee het volgende:
ik denk daatik geen deltree heb want het werkt niet.
Ik heb hem naar je gemaild.
De deltree.exe van windows ME,
die ook bruikbaar is voor andere windows versies.
Pas op dat je niet per abuis bijvoorbeeld
deltree /y c:\windhoos doet,
want hij verwijdert dan windhoos inclusief subdirectories.
Als je hem zonder /y gebruikt vraagt hij eerst
of je wel of niet door wilt gaan.
In batch files is het wel handig om die /y wel te gebruiken.
Je kan het gemakkelijkste deltree.exe
in jouw windows directory zetten, (c:\winnt of c:\windows)

• piston
Op zaterdag 20 juli 2002 17:39 schreef cjdijk het volgende:
... ivm snelkoppeling en "rem" stuff
thx is erg handig

Verwijderd

Topicstarter
MP3 CleanUp is gereed....
check it out: [url="http://www.xcat-industries.com/softwareinfo.php?software=33"]http://www.xcat-industries.com/softwareinfo.php?software=33[/url]

• Brent
ik heb nu met hulp van cjdijk een .bat met deltree.exe en installer gemaakt wat je temp files bij het opstarten weggooid. het is niet de elegantste manier maar het werkt (in theorie onder alle windows versies en met alle profielen).

als je wil kun je hem [url="http://www.breepee.dts.nl/deltemp.exe"]hier[/url] downloaden [60kb].

• cjdijk

cjdijk

Nu mijn eigen verzoek, afwerk lijstje Kazaa.
Ik had het al eens hier gevraagd,
[topic=472219]
Maar Super Grover heeft een prima tooltje gemaakt,
maar niet die extra waar ik om gevraagd had.

Dit is ongeveer de bedoeling:
Een tooltje die de queue van Kazaa kan lezen en vullen,
aan de hand van een afwerk lijstje. (tekst bestand)
Dus ik zet daarin een aantal namen van dingen die ik wil,
en dat tooltje dan deze gaat zoeken met Kazaa (lite).

De namen van de bestanden die gedownload zijn,
zet hij weer in een ander tekst bestand,
zodat het tooltje kan zien welke hij niet meer (opnieuw)
hoeft te downloaden.
Dat tweede lijstje kan je optioneel zelf vullen
met namen van bestanden die je niet wilt hebben,
of die je zelf al op je harddisk/cdrom hebt.

Dus bijvoorbeeld:

Afwerklijst.txt (zoektekst, soort, opties)
aktie, video, at least 100kb

Uitsluitlijst.txt
Avengers
Charlies Angels
Lethal Weapon 4

Met als resultaat dat hij af en toe automatisch
gaat zoeken in Kazaa (interval is instelbaar).

Kan ook wel handig zijn als je iets zoekt
wat hij niet direct kan vinden.
Dan gaat hij dus automatisch de zoekopdracht
steeds herhalen, zodat je hem alsnog kan downloaden.

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
He op de groenegids, staat nergens waar je koffieshops kunt opgeven. Ik heb er namelijk nog 2 in Weert.

Mischien is het handig als je daar ook een link voor neer zet

• Brent
Op zaterdag 20 juli 2002 18:55 schreef cjdijk een heel goed idee
[..]
dat is een heel goed idee. als dit haalbaar is zou het retehandig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 18:58 schreef voodoo202 het volgende:
He op de groenegids, staat nergens waar je koffieshops kunt opgeven. Ik heb er namelijk nog 2 in Weert.

Mischien is het handig als je daar ook een link voor neer zet
neem ff contact op met mij skunkah@xcat-industries.com dan maak ik een accounts voor het CMS voor je aan ... en mag jij de shops in kwestie gaan moderaten ... heb je geen werk aan alleen ff 1x alle info invullen en als er iets veranderd .. soorten wiet, prijzen ect..ect... die ff updaten mischien 1x in de 2 maanden een uurtje tijd :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog goede ideeetjes???? de tussendoortjes beginnen op te raken :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:14
Op zondag 21 juli 2002 09:48 schreef skunkah het volgende:
Tweakutility die geen errors verzorged als ik WIN XP opstart (zie sig voor specs) :P.

• cjdijk

cjdijk

Had je deze al klaar? :P
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14479219#14479219"]http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14479219#14479219[/url]

• Brent
alleereerst je avatar fixen :)

zie wat cjdijk zegt, dat zou heel handig zijn.

• cjdijk

cjdijk

Op zaterdag 20 juli 2002 18:47 schreef Breepee het volgende:
ik heb nu met hulp van cjdijk een .bat met deltree.exe en installer gemaakt wat je temp files bij het opstarten weggooid. het is niet de elegantste manier maar het werkt (in theorie onder alle windows versies en met alle profielen).

als je wil kun je hem [url="http://www.breepee.dts.nl/deltemp.exe"]hier[/url] downloaden [60kb].
Uitbreiding, deze wist achtereenvolgens:

Internet Cookies,
Internet Geschiedenis,
Tijdelijke Internet Bestanden,
Tijdelijke Windows Bestanden,
Leegt de prullenbak.

Je kan optioneel bepaalde gedeeltes weglaten.
Ik kan mij voorstellen dat bijvoorbeeld
de cookies en geschiedenis niet handig is,
maar ik heb hem er wel bijgezet,
je kan ze er altijd nog tussenuit halen.

@echo off
if not "%USERPROFILE%"=="" c:\progra~1\deltree\deltree /y "%USERPROFILE%\Cookies\*.*"
if not "%USERPROFILE%"=="" c:\progra~1\deltree\deltree /y "%USERPROFILE%\Local Settings\Geschiedenis\*.*"
if not "%USERPROFILE%"=="" c:\progra~1\deltree\deltree /y "%USERPROFILE%\Local Settings\Temp\*.*"
if not "%USERPROFILE%"=="" c:\progra~1\deltree\deltree /y "%USERPROFILE%\Local Settings\Temporary Internet Files\*.*"
if not "%WINDIR%"=="" c:\progra~1\deltree\deltree /y "%WINDIR%\Cookies\*.*"
if not "%WINDIR%"=="" c:\progra~1\deltree\deltree /y "%WINDIR%\Geschiedenis\*.*"
if not "%WINDIR%"=="" c:\progra~1\deltree\deltree /y "%WINDIR%\Temp\*.*"
if not "%WINDIR%"=="" c:\progra~1\deltree\deltree /y "%WINDIR%\Temporary Internet Files\*.*"
c:\progra~1\deltree\deltree /y "C:\Recycled"

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 12:06 schreef cjdijk het volgende:

[..]

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14479219#14479219"]http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14479219#14479219[/url]
waarmee?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 09:52 schreef Termi het volgende:

[..]

Tweakutility die geen errors verzorged als ik WIN XP opstart (zie sig voor specs) :P.
leg uit wat je precies voor tweakutil wil.

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
In de eerste post van je had ik al een suggestie gedaan: proggie om van je favorites een html te laten maken.

Gaat dit nog lukken of moet ik zelf eens een keertje wat bakken...?! (-:

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• cjdijk

cjdijk

Op zondag 21 juli 2002 14:26 schreef skunkah het volgende:

[..]

waarmee?
Een Kazaa(lite) zoeklijst invoer programmaatje.
Zie verder deze omschrijving:

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 14:25
Misschien een proggie die de object van een form in VB leest, en die dan automatisch aanpast voor resizing... en dan een code oid eruit gooit.. :)

Met de nodige instelmogelijkheden natuurlijk.. ;);)

Nice allemaal trouwens wat je doet.. :)

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 12:06 schreef cjdijk het volgende:

[..]

Dan kan je beter nieuwe Gnutella of Kazaa client maken. Maar er zijn al clients die dit kunnen, zoals [url="http://mutella.sourceforge.net"]mutella[/url].

Verwijderd

De NOS heeft een [url="http://www.omroep.nl/nos/tt/tb/download.html"]leuke screensaver[/url], die nieuws-items (alleen de koppen) laat zien. Als je dat nou eens met Tweakers nieuws kon doen, zou het hardstikke leuk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 15:26 schreef Sjord het volgende:
De NOS heeft een [url="http://www.omroep.nl/nos/tt/tb/download.html"]leuke screensaver[/url], die nieuws-items (alleen de koppen) laat zien. Als je dat nou eens met Tweakers nieuws kon doen, zou het hardstikke leuk zijn.
Idd leuk idee zal er eens naar kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ben momenteel ook trouwens met een extensie bezig voor LyricsHome.com - WinAmp Lyrics Viewer:

-WinAmp 3 Support
-Sonique Support
-Volume Control
-Optimalizatie van de code
-Check of dat er nieuwe song wordt gespeelt nu elke seconde, was elke 3 seconden.
En nog een paar kleine dingetjes...
tell me what u think :)

• Solid Seal
  • Laatst online: 05-07 22:23

Solid Seal

Drones, 3D printen

Op zondag 21 juli 2002 15:54 schreef skunkah het volgende:
Ben momenteel ook trouwens met een extensie bezig voor LyricsHome.com - WinAmp Lyrics Viewer:

-WinAmp 3 Support
-Sonique Support
-Volume Control
-Optimalizatie van de code
-Check of dat er nieuwe song wordt gespeelt nu elke seconde, was elke 3 seconden.
En nog een paar kleine dingetjes...
tell me what u think :)
Kan je net zo goed een geheel nieuwe player bouwen ;)

Wel gaaf trouwens die lyrics viewer :) keep up the good work, mate :)

www.dronepilotennederland.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 16:41 schreef Solid Seal het volgende:

[..]

Kan je net zo goed een geheel nieuwe player bouwen ;)

Wel gaaf trouwens die lyrics viewer :) keep up the good work, mate :)
Ik bouw geen player alleen een lyrics viewer, support voor winamp3 en sonique betekent alleen dat ie daarvan de gespeelde song weet te pakken.
Momenteel heb ik wel wat moeite met Sonique omdat ie de naam van de song afkapt indien die te lang is :(
edit:

Sonique support zal op zich laten wachten...aangezien er geen normale interface is om de song en artist te krijgen.

• cjdijk

cjdijk

Op zondag 21 juli 2002 15:22 schreef Sjord het volgende:

---Op zondag 21 juli 2002 12:06 schreef cjdijk het volgende:
---Had je deze al klaar?

Dan kan je beter nieuwe Gnutella of Kazaa client maken. Maar er zijn al clients die dit kunnen, zoals [url="http://mutella.sourceforge.net"]mutella[/url].
Dat is al de tweede keer dat mijn verzoek is afgewezen :(
En ook deze keer weer andere gebruikers die
dit zoeklijstje een goed idee vinden.
Wat ziet dat mutella er uit zeg :r (mijn mening)
En dan nog is de vraag of die wel een goede automatische
zoeklijst heeft, waar je niets aan hoeft te doen.
Kortom, ik wil een zoeklijstje voor Kazaa(lite) :9~
Wat is er nu beter dan je favoriete p2p programmaatje
te kunnen gebruiken, maar dan met een beetje extra
functioneliteit, gemaakt door Skunkah,
die daarmee gelijk beroemd wordt. *D

Beschrijving:

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Ik heb met een collega gesproken en die wist nog wel iets. Echter het zal niet simpel zijn. Ik ga het toch even vragen, let op:

Tegenwoordig kun je via TCP/IP ook telefoneren. Daar heb je misschien al eens van gehoord, Voice over ip (VOIP) heet dat.

Binnen een netwerk werken de VOIP-toestellen met 'normale' ip adressen om elkaar te vinden. Tot zover heel sim-pel. Echter als je achter een proxy zit dan kan er maar 1 toestel tegelijk gebeld worden van buiten af. Als het VOIP toestel een toestel wil bellen die achter de proxy staat heeft deze namelijk een intern ip adres, 192.168.100.10 bv. Het toestel stuit echter tegen de proxy aan en kan daarna niet verder omdat hij niet weet welk toestel hij moet hebben, dit kan ***.10 zijn of misschien wel ***.11 of ***.12
Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is zo...

Kortom: ik zoek een soort VOIP-routertable.

Als het niet helemaal duidelijk is moet je het maar even vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 15:32 schreef DJTimo het volgende:
Ik heb met een collega gesproken en die wist nog wel iets. Echter het zal niet simpel zijn. Ik ga het toch even vragen, let op:

Tegenwoordig kun je via TCP/IP ook telefoneren. Daar heb je misschien al eens van gehoord, Voice over ip (VOIP) heet dat.

Binnen een netwerk werken de VOIP-toestellen met 'normale' ip adressen om elkaar te vinden. Tot zover heel sim-pel. Echter als je achter een proxy zit dan kan er maar 1 toestel tegelijk gebeld worden van buiten af. Als het VOIP toestel een toestel wil bellen die achter de proxy staat heeft deze namelijk een intern ip adres, 192.168.100.10 bv. Het toestel stuit echter tegen de proxy aan en kan daarna niet verder omdat hij niet weet welk toestel hij moet hebben, dit kan ***.10 zijn of misschien wel ***.11 of ***.12
Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is zo...

Kortom: ik zoek een soort VOIP-routertable.

Als het niet helemaal duidelijk is moet je het maar even vragen.
Ik ben bang dat ik dit niet mag maken ivm een (oud) concurrentie beding...sorry kan ik dus echt niet voor je maken.

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op maandag 22 juli 2002 19:24 schreef skunkah het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ik dit niet mag maken ivm een (oud) concurrentie beding...sorry kan ik dus echt niet voor je maken.
AAAAaarghhh neeeee!!!!

jammer hoor ;(

Ik ga vlug wat anders voor je verzinnen :)

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 15:41 schreef drwho81 het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een suggestie voor software. Playlist software voor video en audio. Die playlist software zou bijvoorbeeld een DivX fullscreen Media Player kunnen aansturen. Misschien handig voor een DivX-box.
Is al gedaan door iemand ... zoek de search maar eens naar musiccontroller....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 19:33 schreef gewoonabje het volgende:

[..]

Is al gedaan door iemand ... zoek de search maar eens naar musiccontroller....
oo ik wist niet dat musiccontroller ook voor DivX was >:)
dus niet lol ... musiccontroller is meer voor remote controlled afspelen van muziek.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10

DeTeraarist

#Boots2Asses

Op zondag 21 juli 2002 14:31 schreef Rotjeknor het volgende:

[..]

In de eerste post van je had ik al een suggestie gedaan: proggie om van je favorites een html te laten maken.

Gaat dit nog lukken of moet ik zelf eens een keertje wat bakken...?! (-:
Ehrm, open IE eens, klik dan op Bestand => importeren en exporteren => Favorieten exporteren...

Kheb ook nog even gekeken bij Mozilla, die kan ook exporteren naar een HTML.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Topicstarter
Nog heel even en dan is de xCAT - Headlines Screensaver af, hij was al zo goed als klaar om te releasen alleen nog een paar kleine schoonheids foutjes er in.

Wat is de xCAT - Headlines Screensaver:

Het programma is eigenlijk een screensaver die de headlines van tweakers.net, fokzine.nl en slashdot.org kan weergeven...je kan kiezen welke van de sites je wilt zien...en elke combinatie van deze.
Het programma lijkt heel erg op de teletekst screensaver van de NOS .... ik zal proberen een screenshot te maken maar das lastig omdat het een screensaver is woei :)

Nog heel even geduld voor de release.

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu realiteit, de xCAT - headline screensaver, eerste release 1.00 is nu beschikbaar :)

Korte beschrijving in het engels:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
This is a screensaver that allows you 
to view the headlines of www.tweakers.net,
www.fokzine.nl and www.slashdot.org. 
You can define the headlines of wich 
sites you would like to see, set the 
fore- and background, set the time 
between switching headlines. 

You can see if you are a real tweakers,
fokker or slashdotter this is a need to
have for you :)

Meer download + screenshot:
[url="http://www.xcat-industries.com/softwareinfo.php?software=34"]http://www.xcat-industries.com/softwareinfo.php?software=34[/url]
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.