Toon posts:

Wat voor software zal ik gaan maken Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.039 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Velen van jullie zullen de vorige 'Wat voor software zal ik gaan maken' topics lang hebben zien komen en er in gereageert hebben, momenteel heb ik weer behoefte aan goede ideeen want mijn ideeen beginnen weer een beetje uigeput te raken in tegenstelling tot de voorgaande topics ben ik echt opzoek naar ideeen die voor een behoorlijk grote doelgroep intressant is/moet kunnen zijn.

Als voorbeeld noem ik twee projecten die ik al gedaan heb en waar momenteel nieuwe versies in ontwikkeling zijn:
xCAT - TV Gids
xCAT - Capper
Welke tevens net als alle andere software die ontwikkeld is grotendeels door ideeen die aangedragen zijn in de vorige 'Wat voor software zal ik gaan maken topics'.
Op http://www.xcat-industries.com -> Software

Eveneens ben ik met een aantal andere bezig om innovatieve sites / diensten op het web te ontwikkelen ... dus als iemand ideeen heeft voor een site concept of een nieuwe coole dienst dan zou ik dat ook graag van jullie horen.

Momenteel hebben we al 2 diensten / sites online:
Een lyrics site en een soort van gouden gids maar dan voor coffeeshops de URL's en namen zal ik niet noemen want ik wil niet spammen.
Maar als je een leuk idee hebt voor een site post het hier :)

Twee dingen waarvan in stilte hard aan gewerkt werd en nog steeds wordt door mij zijn de bovengenoemde xCAT - TV gids en xCAT - Capper ... De vernieuwde xCAT - TV Gids zal binnen een week of twee gereed zijn en met nog meer TV kanalen en 3 dagen voorruit kunnen kijken, de performance is aanzienlijk verbeterd door het gebruik van een achterliggende Access database file.

xCAT - Capper wordt ook nog hard aan gewerkt en ik ben bezig er een Socks5 proxy server in het implenteren ... echter gaat dit helaas niet zonder slag of stoot en werkt alles prima behalve de inbound connections die je bijvoorbeeld bij FTP nodig hebt...ik kan wel alvast vertellen dat het programma echt professioneel gaat worden met geavanceerde features maar verdere details zullen jullie helaas nog moeten afwachten.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 15:34 schreef skunkah het volgende:
Velen van jullie zullen de vorige 'Wat voor software zal ik gaan maken' topics lang hebben zien komen en er in gereageert hebben, momenteel heb ik weer behoefte aan goede ideeen want mijn ideeen beginnen weer een beetje uigeput te raken in tegenstelling tot de voorgaande topics ben ik echt opzoek naar ideeen die voor een behoorlijk grote doelgroep intressant is/moet kunnen zijn.

Verder nog een lap tekst
Ik heb nog wel een suggestie voor software. Playlist software voor video en audio. Die playlist software zou bijvoorbeeld een DivX fullscreen Media Player kunnen aansturen. Misschien handig voor een DivX-box.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 15:41 schreef drwho81 het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een suggestie voor software. Playlist software voor video en audio. Die playlist software zou bijvoorbeeld een DivX fullscreen Media Player kunnen aansturen. Misschien handig voor een DivX-box.
Mijn intresse is gewekt.
Leg eens wat gedetaileerder uit wat je precies bedoeld, zodat ik een beeld kan krijgen van wat je precies wil en natuurlijk om te overwegen of het intressant genoeg is om te maken :)

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 22:46

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

net als in winamp maar dan voor videooutput progs

dus dat je in een lijst zeg maar 2 divx delen kan laden dat je ze niet zelf hoeft te selecteren na het eerste deel maar dan hij vanzelf overgaat op deel 2 ofzo ??

Dat zou zeer handig zijn
Op dinsdag 02 juli 2002 15:41 schreef drwho81 het volgende:

[..]

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 00:19
Op dinsdag 02 juli 2002 16:37 schreef Gouldian het volgende:
net als in winamp maar dan voor videooutput progs

dus dat je in een lijst zeg maar 2 divx delen kan laden dat je ze niet zelf hoeft te selecteren na het eerste deel maar dan hij vanzelf overgaat op deel 2 ofzo ??

Dat zou zeer handig zijn
[..]
BSPlayer heeft die functie toch standaard al?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 17:21 schreef Illumination het volgende:

[..]

BSPlayer heeft die functie toch standaard al?
Als dit zo is ga ik het dus niet maken aangezien ik voornamelijk vernieuwende software maak .. tenzij er alleen hele dure en niet werkbare alternatieven zijn.

• Mateyo
  • Niet online
Ik kan wel een progje gebruiken om playlists van livesets in op te slaan. Dat werkt wel iets handiger dan gewoon wat txt files.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 17:42 schreef Mateyo het volgende:
Ik kan wel een progje gebruiken om playlists van livesets in op te slaan. Dat werkt wel iets handiger dan gewoon wat txt files.
Ja en dan begrijp ik nog niet wat je wilt :)

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:37

radial

Watch out

Waar ik al een tijd naar op zoek ben is een simpele lichtgewicht msn-client, niet iets zoals trillian daar is niet mee te werken en miranda icq gebruik ik al een aardige tijd.

Maar meer zoiets qua uiterlijk als Ostepopp IM, maar dan in lichtgewicht uitvoering.

Afbeeldingslocatie: http://home.no.net/danm2/freezeware/ostepoppshot.jpg

Het lijkt me niet echt simpel om te maken, maar het is maar een idee wat hopelijk uitgevoerd kan worden.

20xSF170s - ozo

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

In deel twee vroeg ik al of je 'xCAT - WinAMP control ActiveX Control v1.00' zo kon aanpassen dat hij ook voor winamp3 zou werken. Ook zou ik het handig vinden als de layout aan te passen zou zijn.

En ik had het ook al over een lyrics-plugin voor winamp(3) die de lyrics automatisch van jouw site plukt.

Deze beide ideeen heb je volgens mij niet verder uitgewerkt. Misschien vergeten/niet haalbaar/niet leuk genoeg?

Ik post het daarom nog maar eens. Het is niet mijn bedoeling om te drammen of te zeuren ofzo hoor. Ik wilde het gewoon nogmaals onder de aandacht brengen.

Als je met (een van) beide ideeen nog wel verder wilt, maar niet precies meer weet wat de bedoeling was. Dan wil ik het hele idee nog wel uitgebreid beschrijven. Mocht dat zo zijn dan hoor ik het wel.

En als je er niet mee verder wilt, dan hoor ik het ook graag, dan weet ik dat in ieder geval.

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-07 21:19
vroeger had ik een winamp plugin, die als je hem aan zet, de lyrics van een liedje automatisch in de minibrowser laad.
Lijkt me niet erg moelijk om te maken, maar ik weet niet of je ook winamp plugins schrijft.
Hij zou wel makkelijk uit te zetten moeten zijn, dus niet helemaal via de plugin browser enzo, maar via een systray prog of een pagina in de minibrowser.

Die plugin die daar vroeger voor was, laad tegenwoordig een pagina in de minibrowser, maar dan moet je nog op een link klikken voordat je bij de lyrics komt.

Owjha, en er zou ook een functie in moeten zitten waarmee je simpel lyrics kan toevoegen.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Solomon
trouwens, die tvgids werkt hier niet, het downloaden duurt errug lang, en achteraf blijkt ook dat hij nix heeft gedownload, en vlak boven de lijst programma's, staat een button met als caption "Command 6", als ik erop klik kan ik bep. zenders hangen achter 6 verschillende buttons.

[edit]
ik gebruik win 98

en ja, ik had eerder de edit button moeten gebruiken, maar niet aan gedacht ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat lyrics weergeven idee is wel goed idee ja.
Maar ik denk dat het niet mogenlijk zal zijn voor mij om zoiets echt als plugin voor winamp te maken ... eventueel kan ik wel gaan kijken ofdat ik een plugin kan maken die de lyrics weergeeft in een klein schermpje wat in de tray zit daar ga ik denk ik nu eens even naar kijken :).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 20:13 schreef Venkeroz het volgende:
trouwens, die tvgids werkt hier niet, het downloaden duurt errug lang, en achteraf blijkt ook dat hij nix heeft gedownload, en vlak boven de lijst programma's, staat een button met als caption "Command 6", als ik erop klik kan ik bep. zenders hangen achter 6 verschillende buttons.
Versie 2 is in aantocht ik geeft trouwens ook toe dat de huidige versie soms niet helemaal naar behoren werkt maar daarom ben ik ook from scratch begonnen in Versie 2.

• Solomon
En nog iets, als je zon lyrics ding voor winamp zou maken met een lyrics submitter erbij, denk ik dat, indien veel mensen dit gaan gebruiken, de database snel zal groeien.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 20:21 schreef Venkeroz het volgende:
En nog iets, als je zon lyrics ding voor winamp zou maken met een lyrics submitter erbij, denk ik dat, indien veel mensen dit gaan gebruiken, de database snel zal groeien.
Das helemaal waar goed idee geweldig idee eigenlijk omdat door jouw mijn hersenen er weer over gingen denken en ik heb nu wel een goed idee ja!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Aangezien je welm geinterreseerd lijkt in het 'lyrics' idee, zal ik hier meteen maar mijn 'wishlist' neer poten :P

• Het progje zoekt automatisch de lyric van het nummer wat op dat moment wordt afgespeeld.
• Het progje werkt met winamp2 en winamp3 en eventueel met nog andere muziekprogrammas.
• Nadat de gewenste lyric opgezocht is, is het mogelijk om de lyric (automatisch) op te slaan op je hardeschijf (het liefst in een willekeurige map). Hierdoor werkt het programma ook als er geen internetverbinding openstaat.
• Een ingebouwde lyricssubmitter is natuurlijk ook erg handig. Dan groeit de database sneller.

PS: Dat het programma eventueel in de tray komt vind ik geen probleem, hierdoor is compatibiliteit met meerdere players ook makkelijker lijkt mij.

[zeurmode]
Kan ik nog een nieuwe versie van de 'xCAT - WinAMP control ActiveX Control v1.00' verwachten? Of ga je daar niet mee verder?

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 20:47 schreef JedaiNait het volgende:
Aangezien je welm geinterreseerd lijkt in het 'lyrics' idee, zal ik hier meteen maar mijn 'wishlist' neer poten :P

• Het progje zoekt automatisch de lyric van het nummer wat op dat moment wordt afgespeeld.
• Het progje werkt met winamp2 en winamp3 en eventueel
met nog andere muziekprogrammas.
• Nadat de gewenste lyric opgezocht is, is het mogelijk om de lyric (automatisch) op te slaan op je hardeschijf (het liefst in een willekeurige map). Hierdoor werkt het programma ook als er geen internetverbinding openstaat.
• Een ingebouwde lyricssubmitter is natuurlijk ook erg handig. Dan groeit de database sneller.

PS: Dat het programma eventueel in de tray komt vind ik geen probleem, hierdoor is compatibiliteit met meerdere players ook makkelijker lijkt mij.

[zeurmode]
Kan ik nog een nieuwe versie van de 'xCAT - WinAMP control ActiveX Control v1.00' verwachten? Of ga je daar niet mee verder?

Lyrics proggie eerst versie is te downloaden op:
http://www.lyricshome.com/lyrics.zip

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Op dinsdag 02 juli 2002 22:48 schreef skunkah het volgende:

[..]

Lyrics proggie eerst versie is te downloaden op:
http://www.lyricshome.com/lyrics.zip
Snelle service!
Maar..... :P

Ik krijg regelmatig de volgende foutmelding:
code:
1
2
Run-time error '9':
Subscript out of range

Verder werkt hij (nog) niet met winamp3 en zie ik nog geen mogelijkheid om de lyrics op te slaan en te submitten. Maar aangezien dit de eerste versie is neem ik aan dat dat nog op je to-do-list staat. Tot nu toe in ieder geval: Goed werk!

Ik had je trouwens een tijdje geleden een zip-file gemaild met daarin een stuk of wat lyrics (700 ofzo), maar volgens mij staan die niet in je database. Is daar een speciale reden voor, of is er gewoon iets misgegaan?

[edit]
Die foutmelding krijg ik als ik winamp opstart of afsluit. Vervolgens sluit lyrics.exe af.

Verwijderd

Topicstarter
Ja foutmelding kreeg ik al door van me beta testers...zou als het goed is nu opgelost moeten zijn :)!

Verder heeft het programma een soort van eigen paginaatje als je het zo mag noemen :) met een duidelijke screenshot en beetje uitleg :)

http://www.lyricshome.com/viewnews.php?newsid=30

Te downloaden op http://www.lyricshome.com/lyrics.zip

• Solomon
ok, hij werkt hier goed :)
alleen jammer dat de database een beetje mager is, maar zodra dr een lyrics submitter inzit ga ik submitten ;)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:11
Door Maverick - maandag 20 mei 2002 12:03
ja ikke

ik zoek al een tijdje naar een progje, maar ik kan hert nergens vinden, of het moet geld kosten.

ik heb 2 monitoren, op 2e monitor draait continue mIRC op de hoofdmonitor kijk ik vaak films of speel spellen, ik zie graag een progje om de applicaties op de primaire monitor allways on top te krijgen, het probleem hierbij is dat ik bij een gemaximalizeerd window van een film, of bij een game niet op het app. balkje in de startbalk kan klikken om die waarde in te stellen, mij lijkt het het handigst om dit met een sneltoets te doen, of eventueel met iets dat bijhoudt welke programma's er gedraait hebben waarna de allways on top waarde gegeven kan worden terwijl het programma niet draait.

is dit een haalbaar idee?
in deel 1 had ik het al genoemd :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 17:38 schreef skunkah het volgende:

[..]

Als dit zo is ga ik het dus niet maken aangezien ik voornamelijk vernieuwende software maak .. tenzij er alleen hele dure en niet werkbare alternatieven zijn.
Ik heb gisteren effe BSPlayer geprobeerd. Wat een buggy software. Ik denk toch dat het idee wat ik had voorgelegd goed is om te maken.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:34

Blauw

De Schreeuw

Ik zou wel een tool willen hebben waarbij ik via een progamma (of site, maakt me niet uit) direct kan zoeken naar Voor-achterkantjes van cdtjes. Nu heb je bijvoorbeeld wel sites als cdcovers.cc maar dat werkt allemaal nogal omslachtig doordat je steeds door die gigantische lijst moet spitten om te vinden wat je zoekt. Dus zoiets lijkt mij echt ideaal

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 10:54 schreef Venkeroz het volgende:
ok, hij werkt hier goed :)
alleen jammer dat de database een beetje mager is, maar zodra dr een lyrics submitter inzit ga ik submitten ;)
Als je wilt kun je ook contact op nemen met mij... skunkah@hotmail.com (MSN/E-Mail) we hebben een compleet multi-user CMS achter de site zitten :)
http://www.lyricshome.com -> join us

Verwijderd

En progje (site) waarmee je met een paar handelingen je website toevoegd bija alle zoekmachines.

Die zijn er wel maar die zijn voor te duur.

Misschien een idee om er 1tje te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 17:00 schreef aayippie het volgende:
En progje (site) waarmee je met een paar handelingen je website toevoegd bija alle zoekmachines.

Ik heb er over na gedachten omdat ik de laatste dagen ook maar geen goeie gratis alternatief kon vinden alleen dat is gewoon veels te veel werk voor me zoek op searchengine submit er zijn veel sites die ook een soortgelijke dienst aanbieden, gratis :)

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 12:46 schreef Jozzz het volgende:
Ik zou wel een tool willen hebben waarbij ik via een progamma (of site, maakt me niet uit) direct kan zoeken naar Voor-achterkantjes van cdtjes. Nu heb je bijvoorbeeld wel sites als cdcovers.cc maar dat werkt allemaal nogal omslachtig doordat je steeds door die gigantische lijst moet spitten om te vinden wat je zoekt. Dus zoiets lijkt mij echt ideaal
Heb je coverXP al eens geprobeerd? Zit een zoekmachine in, maakt ze automatisch op maat enz enz.
Download linkje // Website linkje ;)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik weet nog wel een project voor je, maar het kan wel groot worden (in het begin vast niet)

Een ftp server die MAKKELIJK werkt. Die bestaat namelijk echt niet, elke ftp server heeft groups/quota's/rechten/virtual directories etc. Wat ik zoek is een duidelijke manier om bestanden in 1 directory (en sub directories) te sharen met resume functie, users mogen kunnen uploaden in de upload dir, niks kunnen deleten.

Beetje ala P2P (ken je xolox? die heeft bijvoorbeeld ook geen knoppen). Al die technische sjit kan achterwege gelaten worden (iig voor het oog), eventueeel een advanced mode voor anderen.

Denk je dat dit te doen is?

edit:
eventueel ideetje:
*een share dir net als bij kazaa
*een upload dir
*wanneer mensen inloggen kan je hun gegevens opslaan als user (voor terugkerenden), als gast, of weigeren.
*maximale download kunnen instellen

dat zou een leuk beginnetje zijn. Ik vind het niet erg om handmatig connecties toe te laten staan aangezien je 'm alleen aanzet wanneer je connecties verwacht. (soort personal fileswap assistant)

Human Bobby

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 17:00 schreef aayippie het volgende:

Op mijn laatste cursus (CIW E-Commerce) heb ik gehoord dat heel veel zoekmachines die auto progjes wijgeren. In ieder geval de grotere.

Dat zou dus betekenen dat je, indien je wel een goede gratis hebt, je alleen te vinden ben via de kleinere zoeksite, en die gebruikt bijna niemand.
Sla je dus alsnog de plank mis.

Ik durf niet met 100 procent zekerheid te zeggen dat het zo is, maargoe....Kan me er wel iets bij voorstellen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 18:06 schreef No1Uno het volgende:

[..]

Op mijn laatste cursus (CIW E-Commerce) heb ik gehoord dat heel veel zoekmachines die auto progjes wijgeren. In ieder geval de grotere.

Dat zou dus betekenen dat je, indien je wel een goede gratis hebt, je alleen te vinden ben via de kleinere zoeksite, en die gebruikt bijna niemand.
Sla je dus alsnog de plank mis.

Ik durf niet met 100 procent zekerheid te zeggen dat het zo is, maargoe....Kan me er wel iets bij voorstellen.
Wat ook een goeie truuk is je zelf submitten aan zo veel mogenlijk FFA's automatisch via only-submitting of proggies want als je hoe vaker een zoekmachine jouw site als link op het web tegen komt hoe hoger je komt te staan :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik zoek wat!
Ik heb hier de pc van mijn ouders, het zijn echte simple-minded people die erg weinig met de pc kunnen tenzij het voorgekauwd is. Herkenbaar? ;)

Goed, nou wil mijn moeder dus 'muziekjes' luisteren. Ik heb Kazaa Lite geinstalleerd, en ik ga daarbij een handleiding schrijven dat ze de basisdingen snapt. De muziek komt binnen, in 1 map, en moet daarna de Winamp playlist in.
Op dit moment heb ik daarvoor een klein *.bat bestandje, waarin dit staat:
dir /b c:\muziek\*.mp3 > c:\muziek\standaard.m3u
Alle mp3's uit die map worden in een playlist gegooid.
Daarna moet ze Winamp starten en met het knopje de playlist opnieuw laden.
Ik ben bang dat ze het op een dag echter een keer vergeet... :{
En wat nou als ze oude of verkeerd gedownloade songs wil verwijderen? Ik ga het op dit moment oplossen met een aangepaste versie van Wincmd, dus met in de commandline verwijzing naar een aparte wincmd.ini met daarin speciaal 'geef 1 lijst, dit soort dir-listing, geen onnodige buttons, vooraf gezette map' enz. Zoveel mogelijk inperking, ze mag alleen files verwijderen nml.

Ik weet niet hoe ver de programming skills hier zijn, maar zou kunnen:
- een kleine file-lister die middels [File]-> [Kies andere directory...] dus een andere dir laat kiezen, maar standaard op 1 dir is ingesteld; dus niet dat je '[..]bovenliggende map' in het lijstje erbij ziet staan, dan raken ze de weg kwijt, dus mag alleen via omweg
- die alleen *.mp3 files leest en in een listbox zet
- die ernaast een knop heeft 'voeg aan playlist toe' met een check of het nummer er al in staat
- die een mogelijkheid heeft om uit de eerste listbox mp3's te verwijderen (met beleefd ja wilt u echt... vraagje)
- en een knopje dat Winamp start.

én, als de skills zover reiken:
- een kleine muziek player erin, start knop, stop knop, volumeregelaartje (gewoon windows standaard, media player blok mag ook)
en song die er speelt - tijdsduur niet nodig
- de songplayer speelt de daarnaast ingestelde playlist (mag deels met winamp, als die maar niet zelf hoeft te worden gestart).

Zeur ik nou te veel of is dit makkelijk te doen in VBasic/Delphi/whatever?

Ik ga nu eerst even met Wincmd rommelen, maar ik zou het geweldig vinden als iemand dit zou willen schrijven... ik beschik zelf niet over genoeg Vbasic skills (daar moet het in te maken zijn denk ik) en ach, als jullie toch tijd over hebben...?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 18:09 schreef Dark Blue het volgende:
Ik zoek wat!
Ik heb hier de pc van mijn ouders, het zijn echte simple-minded people die erg weinig met de pc kunnen tenzij het voorgekauwd is. Herkenbaar? ;)

Goed, nou wil mijn moeder dus 'muziekjes' luisteren. Ik heb Kazaa Lite geinstalleerd, en ik ga daarbij een handleiding schrijven dat ze de basisdingen snapt. De muziek komt binnen, in 1 map, en moet daarna de Winamp playlist in.
Op dit moment heb ik daarvoor een klein *.bat bestandje, waarin dit staat:
dir /b c:\muziek\*.mp3 > c:\muziek\standaard.m3u
Alle mp3's uit die map worden in een playlist gegooid.
Daarna moet ze Winamp starten en met het knopje de playlist opnieuw laden.
Ik ben bang dat ze het op een dag echter een keer vergeet... :{
En wat nou als ze oude of verkeerd gedownloade songs wil verwijderen? Ik ga het op dit moment oplossen met een aangepaste versie van Wincmd, dus met in de commandline verwijzing naar een aparte wincmd.ini met daarin speciaal 'geef 1 lijst, dit soort dir-listing, geen onnodige buttons, vooraf gezette map' enz. Zoveel mogelijk inperking, ze mag alleen files verwijderen nml.

Ik weet niet hoe ver de programming skills hier zijn, maar zou kunnen:
- een kleine file-lister die middels [File]-> [Kies andere directory...] dus een andere dir laat kiezen, maar standaard op 1 dir is ingesteld;
- die alleen *.mp3 files leest en in een listbox zet
- die ernaast een knop heeft 'voeg aan playlist toe' met een check of het nummer er al in staat
- die een mogelijkheid heeft om uit de eerste listbox mp3's te verwijderen (met beleefd ja wilt u echt... vraagje)
- en een knopje dat Winamp start.

én, als de skills zover reiken:
- een kleine muziek player erin, start knop, stop knop, volumeregelaartje (gewoon windows standaard, media player blok mag ook)
en song die er speelt - tijdsduur niet nodig
- de songplayer speelt de daarnaast ingestelde playlist (mag deels met winamp, als die maar niet zelf hoeft te worden gestart).

Zeur ik nou te veel of is dit makkelijk te doen in VBasic/Delphi/whatever?

Ik ga nu eerst even met Wincmd rommelen, maar ik zou het geweldig vinden als iemand dit zou willen schrijven... ik beschik zelf niet over genoeg Vbasic skills (daar moet het in te maken zijn denk ik) en ach, als jullie toch tijd over hebben...?
Dit is opzich wel l33t shit naja athans niemand denkt er aan om zoiets te maken en veel mensen realiseren zich niet dat ze zoiets wel kunnen gebruiken als ik tijd over heb ... wanneer goeie vraag lol ga ik er mee aan de slag :)

Verwijderd

wat echt mooi zou zijn is een popup-stopper die in een centrale database bijhoudt welke popups ie moet killen. En iedereen die dit proggie gebruikt kan foute popups submitten zodat niemand er meer last van heeft.

Heb gezocht hiernaar, maar denk dat zoiets nog niet bestaat.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op woensdag 03 juli 2002 18:11 schreef skunkah het volgende:

[..]

Dit is opzich wel l33t shit naja athans niemand denkt er aan om zoiets te maken en veel mensen realiseren zich niet dat ze zoiets wel kunnen gebruiken als ik tijd over heb ... wanneer goeie vraag lol ga ik er mee aan de slag :)
Dankje :)
Je zegt dat het voor velen een handigheid zal zijn - ik zal zo even een aan elkaar geplakt screenshot laten zien - maar zoals ik het me voorstel is het gewoon echt n00b style...
Screenshot coming up!

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/noobmp3util.gif
:)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Kan je niet een prog maken wat tracks uit (beveiligde) movs haalt?

Zie dit topic. :P

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Kun je misschien een ad-on voor MSN maken, waarmee je jezelf onder meerdere namen kunt aanmelden. Voordat je nu zegt dat dat al bestaat: Dat is ook zo, maar bij die versies moet je twee ker MSN aan hebben, ik zou graag willen dat je beide accounts in één Messenger venster hebt. Begrijp je wat ik bedoel of blaat ik wartaal?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 23:15 schreef JedaiNait het volgende:
Kun je misschien een ad-on voor MSN maken, waarmee je jezelf onder meerdere namen kunt aanmelden. Voordat je nu zegt dat dat al bestaat: Dat is ook zo, maar bij die versies moet je twee ker MSN aan hebben, ik zou graag willen dat je beide accounts in één Messenger venster hebt. Begrijp je wat ik bedoel of blaat ik wartaal?
Sorry gaat niet lukken :(

• Mordeth
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Op dinsdag 02 juli 2002 19:24 schreef radial2000 het volgende:
Waar ik al een tijd naar op zoek ben is een simpele lichtgewicht msn-client, niet iets zoals trillian daar is niet mee te werken en miranda icq gebruik ik al een aardige tijd.

Maar meer zoiets qua uiterlijk als Ostepopp IM, maar dan in lichtgewicht uitvoering.

[afbeelding]

Het lijkt me niet echt simpel om te maken, maar het is maar een idee wat hopelijk uitgevoerd kan worden.
er is hier nog geen reactie op geweest dus quote ik het nog maar een keertje ;).

Dit lijkt me extreem handig om te hebben.. gewoon alleen om te chatten en verder geen extra's. Vooral omdat ik nogal eens met zeer trage pc's werk en handig is om bij iemand anders even snel er op te pleuren.

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Op donderdag 04 juli 2002 23:15 schreef JedaiNait het volgende:
Da's een "feature" van Trillian.
Je kunt je 2 keer aanmelden, maar dan deel je wel alle contacts tussen de 2 users. Alle contacts zien je dan dus 2 keer. Is niet echt handig....

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Op vrijdag 05 juli 2002 20:41 schreef jvhaarst het volgende:

[..]

Da's een "feature" van Trillian.
Je kunt je 2 keer aanmelden, maar dan deel je wel alle contacts tussen de 2 users. Alle contacts zien je dan dus 2 keer. Is niet echt handig....
Ik heb trillian een tijdje gebruikt, maar dat werkte niet in combinatie met mijn actieve desktop. Dat is dus geen optie.

Verwijderd

Een tweetal 'kleine' dingen:

1. MSN Password decryptor voor 100% werkend hebben ;)
2. Een Winamp-server. Klinkt misschien vaag, maar wat ik bedoel:
Op PC-A draait winamp, met een speciale server-plugin erbij.
Op PC-B kan je d.m.v. het IP-adres van PC-A op te geven de winamp van PC-A bedienen. Of dit dmv. een speciale client/plugin gaat, een telnet sessie of via je browser... geen idee :)

Waarschijnlijk vrij complex, maar als dit goed zou werken.... zou je in feite de muziek vanaf je werk naar huis nog kunnen regelen nog voordat je van je werk thuiskomt :)
Vanaf werk even zeggen: begin maar vast met afspelen van liveset x.mp3, kom je 10 mins. later thuis en de muziek dreunt al door de huiskamer :D

• jordan2k
  • Laatst online: 14-06 20:31
Op dinsdag 02 juli 2002 20:13 schreef Venkeroz het volgende:

[edit]
ik gebruik win 98

en ja, ik had eerder de edit button moeten gebruiken, maar niet aan gedacht ;)
Over die TV gids als ik hem afsluit blijft cpu ussages op 100% staan en als ik gaat kijken in de procces list staat hij boven aan en moet ik hem daar eindigen.
Gebruik XP pro

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 21:25 schreef VaagOH het volgende:
Een tweetal 'kleine' dingen:

1. MSN Password decryptor voor 100% werkend hebben ;)
2. Een Winamp-server. Klinkt misschien vaag, maar wat ik bedoel:
Op PC-A draait winamp, met een speciale server-plugin erbij.
Op PC-B kan je d.m.v. het IP-adres van PC-A op te geven de winamp van PC-A bedienen. Of dit dmv. een speciale client/plugin gaat, een telnet sessie of via je browser... geen idee :)

Waarschijnlijk vrij complex, maar als dit goed zou werken.... zou je in feite de muziek vanaf je werk naar huis nog kunnen regelen nog voordat je van je werk thuiskomt :)
Vanaf werk even zeggen: begin maar vast met afspelen van liveset x.mp3, kom je 10 mins. later thuis en de muziek dreunt al door de huiskamer :D
Ja heb ik al vaker voorbij zien komen en aangezien ik al een winamp control module heb gemaakt is dit ook geen probleem want een multi-server module heb ik ook dus ga die 2 intergreren mooie interface er bij en klaar won't take to long en zal ook leuk op www.lyricshome.com staan :)

• Ramon
  • Laatst online: 23:27
Ik heb nog wel een request :Y)

ik zou graag een DLL willen hebben die de titel (zoals die in de taakbalk staat) van een specifiek programma kan opvragen en daarna in mirc weer weergeven.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 00:49 schreef Tampie2000 het volgende:
Ik heb nog wel een request :Y)

ik zou graag een DLL willen hebben die de titel (zoals die in de taakbalk staat) van een specifiek programma kan opvragen en daarna in mirc weer weergeven.
K zal kijken :) is wel redelijk lastig want hoe weet het wel programma die de caption wil hebben en welke instance van dat programma :)

• Ramon
  • Laatst online: 23:27
Op zondag 07 juli 2002 00:53 schreef skunkah het volgende:

[..]

K zal kijken :) is wel redelijk lastig want hoe weet het wel programma die de caption wil hebben en welke instance van dat programma :)
programma heet SCMPX.EXE :Y)

en ik zou je best wel heeel dankbaar zijn als je dat kon fixen voor mij :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 00:55 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

programma heet SCMPX.EXE :Y)

en ik zou je best wel heeel dankbaar zijn als je dat kon fixen voor mij :)
I will try to make somethinx for u :)

Verwijderd

Als ik de tvgids wil openen dan krijg ik de volgende foutmelding : Component msinet.ocx
or one of its dependencies is not correctly registered: a file is missing or invalid.

Heb je hier toevallig een oplossong voor?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 14:08 schreef MetalMaupio het volgende:
Als ik de tvgids wil openen dan krijg ik de volgende foutmelding : Component msinet.ocx
or one of its dependencies is not correctly registered: a file is missing or invalid.

Heb je hier toevallig een oplossong voor?
je mist MSINET.OCX download van www.xcat-industries.com/MSINET.OCX
in je window directory map system32 gooien
dan met command/cmd.exe naar je windows directory \ system32 gaan en dan regsvr32 MSINET.OCX
en klaar is het :)

Verwijderd

kun je de 'Tweakers.net News Tracker' ook maken voor helpmij.nl?

Verwijderd

en kun je ook een password hack progje maken? of een progje waardoor je kunt zien wie je bij msn blokkeert... :?

• EnsconcE
  • Laatst online: 05-07 09:19
Is het ook mogelijk dat je net zoiets gaat maken als transparent icon labels?
Dit progje haalt de desktop kleur rond de tekst van je desktop icoontjes weg.

Et zou wel leuk zijn als er zoiets is dat freeware is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu even opzoek naar iets om te maken MP3/Lyric gerelateerd ivm site zodat ik daar weer visitors krijg door me software :) iemand ideetje?!

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 03:40 schreef skunkah het volgende:
Ik ben nu even opzoek naar iets om te maken MP3/Lyric gerelateerd ivm site zodat ik daar weer visitors krijg door me software :) iemand ideetje?!
ja (misschien bestaat ut al, of is ut niet mogelijk) maar als je een bepaalde mp3/nummer wil hebben, typ je arties/titel/beide in en dan krijg je een lijst met van die mp3's op het internet (of dan begint ie met de juiste te downen)

• Maverick
misschien een plugin voor winamp3 om de jump feature wer fatsoenlijk zoals in winamp2 te krijgen.

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Heb nog wel een ideetje open staan van de vorige keer

een toolbar in explorer voor search op got
er is er al eentje voor google, maar voor got zou ook beterder zijn :P

get rich or die try'in

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 21:39 schreef ModmaN het volgende:
Heb nog wel een ideetje open staan van de vorige keer

een toolbar in explorer voor search op got
er is er al eentje voor google, maar voor got zou ook beterder zijn :P
Bekijk dit eens...

[topic=513842/1/25]

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Mijn complimenten voor het Lyricplus proggie...heel handig mooi en vooral compact :9 Thnx!

Verwijderd

ik zou wel een programma willen hebben dat je zo een netwerk kan neer zetten omdat al die andere programmas zo in gewikkelt zijn en je moet altijd betalen :( messchien is het een uit dagen maar ja je kijket maar

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 21:32 schreef Maverick het volgende:

[..]

misschien een plugin voor winamp3 om de jump feature wer fatsoenlijk zoals in winamp2 te krijgen.
Momenteel is het alleen mogenlijk om met C++ plugin voor WinAmp 3 te maken dus hierop zal echt nog een gewacht worden aangezien ik geen C++ kan..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 22:00 schreef dark_alien het volgende:
ik zou wel een programma willen hebben dat je zo een netwerk kan neer zetten omdat al die andere programmas zo in gewikkelt zijn en je moet altijd betalen :( messchien is het een uit dagen maar ja je kijket maar
Uhhhhh....wat bedoel je?!

• Maverick
Op woensdag 10 juli 2002 22:48 schreef skunkah het volgende:

[..]

Momenteel is het alleen mogenlijk om met C++ plugin voor WinAmp 3 te maken dus hierop zal echt nog een gewacht worden aangezien ik geen C++ kan..
sure, ok. al lang blij dat je er ff naar kijkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand echt nog goede ideen voor software die ik kan gaan maken.
En dan denk ik echt aan unieke dingetjes waar meer mensen wat aan hebben gewoon echt leuke unieke dingen mag alternatief zijn maar als het maar echt gewoon leuk en uniek is dan ga ik er zeker kritisch naar kijken of dat het haalbaar is.

En als jij idee echt goed en haalbaar is dan ga ik er zeker mee aan de slag!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 07:21

Pogostokje

* twiet *

Nouja, ik heb nog wel iets. :)
Ik heb thuis een netwerkje en een internetverbinding.
Om nou een beetje in de gaten te kunnen houden wie er allemaal achter zijn PC'tje zit zoek ik een klein tooltje dat zich onopvallend ergens in een hoekje van de desktop plaatst (niet on top en geen compleet window er om heen en liefst ook niet te verplaatsen of weg te klikken) met 'lampjes' er in. Die vertegenwoordigen dan IP adressen die je kan opgeven ergens. Heel simpel ... is het ding te pingen: lampje groen, is het niet te pingen dan lampje rood. Als er een instelbare ping tijd overschreden is dan bv. oranje achtig ofzo.

Voor uitbreiding zou je er dan hostnames bij kunnen voegen of checken op poorten en services die wel of niet draaien. Maar da's voor mij niet zo heel belangrijk.

Er bestaan wel van dit soort tools, maar die zijn allemaal belachelijk groot en onhandig en belangrijk: ze laten je niet in 1 oogopslag zien wat de status is maar ze willen mailen en dergelijke. Onzin, ik wil gewoon op de desktop kleurtjes zien.
Ik zit te denken aan max een stuk of 10 pc's en routers enzo.

Is dat te doen?

-- edit
Oh! En super handig zou zijn als je een WOL packet kan verzenden naar PC's die uit staan/niet te pingen zijn. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Op donderdag 11 juli 2002 00:34 schreef Pogostokje het volgende:
...
Er bestaan wel van dit soort tools, maar die zijn allemaal belachelijk groot en onhandig en belangrijk: ze laten je niet in 1 oogopslag zien wat de status is maar ze willen mailen en dergelijke. Onzin, ik wil gewoon op de desktop kleurtjes zien.
Dit zou mooi zijn als dit (als plugin) in Winbar gemaakt kan worden. Helaas is Winamp 2 die plugins gaat ondersteunen nog niet klaar.

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Dit zou mooi zijn als dit (als plugin) in Winbar gemaakt kan worden. Helaas is Winamp 2 die plugins gaat ondersteunen nog niet klaar.
Vind ik helemaal niet handig, dan moet ik weer winbar gaan installeren.
Ik wil gewoon klein & simpel. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, ik heb nog wel iets. :)
Ik heb thuis een netwerkje en een internetverbinding.
Om nou een beetje in de gaten te kunnen houden wie er allemaal achter zijn PC'tje zit zoek ik een klein tooltje dat zich onopvallend ergens in een hoekje van de desktop plaatst (niet on top en geen compleet window er om heen en liefst ook niet te verplaatsen of weg te klikken) met 'lampjes' er in. Die vertegenwoordigen dan IP adressen die je kan opgeven ergens. Heel simpel ... is het ding te pingen: lampje groen, is het niet te pingen dan lampje rood. Als er een instelbare ping tijd overschreden is dan bv. oranje achtig ofzo.

Voor uitbreiding zou je er dan hostnames bij kunnen voegen of checken op poorten en services die wel of niet draaien. Maar da's voor mij niet zo heel belangrijk.

Is dat te doen?

-- edit
Oh! En super handig zou zijn als je een WOL packet kan verzenden naar PC's die uit staan/niet te pingen zijn. :)
Ik ga proberen dit voor je te maken...denk dat ik gewoon PING ga gebruiken :)

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Ik ga proberen dit voor je te maken...denk dat ik gewoon PING ga gebruiken :)
JUBEL :)

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 22:48 schreef skunkah het volgende:

[..]

Uhhhhh....wat bedoel je?!
zo iets al sygate als je weet wat het voor programma is

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 12:32 schreef Pogostokje het volgende:

[..]

JUBEL :)
http://www.xcat-industries.com/monitor.zip

Zit geen readme bij dus zal hier ff uitleggen hoe ut werkt.
Je vult alle IP adressen in die je wilt monitoren (geen hostname support nog :() daarna vink je voor alle IP names die je hebt ingevult het checkboxje aan zodat het programma weet dat ie het IP adres erachter moet checken ... stel in om de hoeveel minuten het progsel moet checken of de hostname online is en klaar programma checkt automagisch :)

O ja je komt bij deze instellingen door op de twee '>>' te drukken :) en het gaat ook weer weg door op de '>>' te drukken.

Zwart lichtje = Niet ingestelt om te checken of moet nog gecheckt worden.
Groen lichte = Online
Rood lichtje = Niet Online (In iedergeval geen PING response)

Verwijderd

Programma'tje dat automatisch een smsje naar je mob. stuurt als iemand zich aanmeldt. Of dat je kan instellen voor welke personen het moet gelden.

edit:
Ik bedoel voor MSN :)

• ModmaN
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Op woensdag 10 juli 2002 21:54 schreef heidekneus het volgende:

[..]

Bekijk dit eens...

[topic=513842/1/25]
heeee hier was ik naar op zoek :P

nu heb ik alleen xp draaien, het is ff klooien om het goed te krijgen, maar hij doet het 8-)

get rich or die try'in

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 16:25 schreef rene88 het volgende:
Programma'tje dat automatisch een smsje naar je mob. stuurt als iemand zich aanmeldt. Of dat je kan instellen voor welke personen het moet gelden.

edit:
Ik bedoel voor MSN :)
Sorry denk niet dat me dat gaat lukken...

Verwijderd

Oke geeft niet hoor

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

zou je dat lyrics programma'tje ook in WinAmp style kunnen gooien, dus ivd. minibrowser jouw lyricsbrowser.

Ben de andere draad kwijt die je had gemaakt speciaal voor lyrics.exe

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 20:23 schreef DoRRoN het volgende:

[..]

zou je dat lyrics programma'tje ook in WinAmp style kunnen gooien, dus ivd. minibrowser jouw lyricsbrowser.

Ben de andere draad kwijt die je had gemaakt speciaal voor lyrics.exe
sgoed idee ik zal eens wat gaan rommelen :)

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Op donderdag 11 juli 2002 20:56 schreef skunkah het volgende:

[..]

sgoed idee ik zal eens wat gaan rommelen :)
Lukt het ??? :) ben nl. erg benieuwd....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 01:18 schreef DoRRoN het volgende:

[..]

Lukt het ??? :) ben nl. erg benieuwd....
Is een lastig kartweitje ... en ben er momenteel nog niet aan toegekomen sorryz.

Verwijderd

-- edit
http://my.maraex.com/wol.exe

Is freeware en parameter is het MAC adres. Wellicht te combineren met het nieuwe 'ping' programma.

• PromWarMachine
  • Laatst online: 23:48

PromWarMachine

Forsaken Archer

http://www.xcat-industries.com/notes2.zip = dood bij mij? :?

Foutje in de link of is er iets anders?

Dividend for Starters

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 03:41 schreef PromWarMachine het volgende:
http://www.xcat-industries.com/notes2.zip = dood bij mij? :?

Foutje in de link of is er iets anders?
Dit klopt idd de nieuwe url is http://www.xcat-industries.com/download/post-it.zip
De locatie van de downloads is veranderd wegens het feit dat we een volledig nieuwe site hebben.

Verwijderd

Zeer leuk en handig dat post-it. Ik heb alleen nog iets.
Is het niet handiger dat je inplaats van een tijdstip waar je de note onder zet kan veranderen in een zinnentje of woord.

Ipv 17-17-2002 22:21

17-17-02 Bioscoop
of
Bioscoop

Dit omdat als je dit echt veel gaat gebruiken je zwaar in de war raakt. (ik tenminste) Dan moet ik helemaal gaan nadenken wanneer ik die note geschreven heb. Zeker als je een hele rij hebt met notes (datums). Mischien kan je een keuze invoegen. Dat je kan kiezen bij opties ofzo of je een datum of tekst doet.

Ik hoor het wel hé.
Greets Aayippie

• Zorg
  • Laatst online: 22:29
ik durf het bijna niet te vragen....maar ik doe het lekker toch :P

heb het in een vorige deel ook al gevraagd namelijk maar verder nooit reactie gekregen ;(

of je een IE plugin kan maken waarin deze zit verwerkt:
http://members.home.nl/frosty/ticker.html

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 01:04 schreef Zorg het volgende:
ik durf het bijna niet te vragen....maar ik doe het lekker toch :P

heb het in een vorige deel ook al gevraagd namelijk maar verder nooit reactie gekregen ;(

of je een IE plugin kan maken waarin deze zit verwerkt:
http://members.home.nl/frosty/ticker.html
Ja die AEX tracker i know....wilde niet echt lukken kweet nu wel hoe ik zoiets moet maken staat allemaal in me lijstje met aanvrag spul is nogal veel woeii.
En ben momenteel ook met betaalde werkzaamheden bezig en die staan met stip op nummer #1 ... commerciele l.l ben ik he :P

• Zorg
  • Laatst online: 22:29
nee hoor, groot gelijk heb je!

vind het al geweldig dat je het doet, maar wil ook absoluut niet zeuren!! (daarom vraag ik het nu pas weer, is al een maand geleden ofzo..)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 01:07 schreef Zorg het volgende:
nee hoor, groot gelijk heb je!

vind het al geweldig dat je het doet, maar wil ook absoluut niet zeuren!! (daarom vraag ik het nu pas weer, is al een maand geleden ofzo..)
Begrijpt ikke opzich is niet zo moeilijk om te maken zal meteen eens ff kijken of dat ik mischien iets voor je kan betekenen trek er wel ff half uurtje voor uit.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ideetje:

Prog om fonts mee te maken. D'r zijn een paar dure alternatieven, en een enkele beperkte shareware.

Gewoon de hele rimram, van inscannen tot afleveren.

Kijk, zo een prog zoek ik nou.

Iemand ideeen of zin om te ontwikkelen?

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 01:51 schreef Eusebius het volgende:
Ideetje:

Prog om fonts mee te maken. D'r zijn een paar dure alternatieven, en een enkele beperkte shareware.

Gewoon de hele rimram, van inscannen tot afleveren.

Kijk, zo een prog zoek ik nou.

Iemand ideeen of zin om te ontwikkelen?
Woeiii, een prachtig voorbeeld van iets waar ik dus nooit zal maken...waarom niet... veels te complex, niet vernieuwend en tja...ik wil ut wiel niet opnieuw uitvinden

Verwijderd

Topicstarter
BTW heb iemand nog een leuk ideetje of zo iets kleins ajb zoiets als die AEX tracker ... die houdt ik er bijvoorbeeld in maar ik werk meestal aan meer dingen tegelijk en die kleine dingetjes die zijn ook een soort van afleiding van mij en ik werk ook gemiddeld niet langer dan 30 minuten achterelkaar eraan doe ik meestal gewoon tussen de grote projecten door om ff afleiding te krijgen.

Maar heb iemand nou nog leuke ideetje ... liefste beetje klein maar ja wat groot lijkt kan ook klein zijn klein kwa development tijd maar laat mij die maar inschatten .. maar ga geen dingen vragen als een compleet muziek progsel als ReBirth 338 want tja dat is dus niet klein woeii :)

Maar alle ideeen zijn welkom....so just tell me... o ja en als je twijfelt of dat jouw idee wel klein is niet aarzelen gewoon posten ... ja heb je nee kan je krijgen en elk idee wordt door mij bekeken en overwogen .. sommigen weleens waar wat kritischer dan de andere maar ja eerst filert je het gros eruit en dan ga je op kleine dingetjes letten :)

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:23

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

Op donderdag 18 juli 2002 02:23 schreef skunkah het volgende:
BTW heb iemand nog een leuk ideetje of zo iets kleins ajb zoiets als die AEX tracker ... die houdt ik er bijvoorbeeld in maar ik werk meestal aan meer dingen tegelijk en die kleine dingetjes die zijn ook een soort van afleiding van mij en ik werk ook gemiddeld niet langer dan 30 minuten achterelkaar eraan doe ik meestal gewoon tussen de grote projecten door om ff afleiding te krijgen.

Maar heb iemand nou nog leuke ideetje ... liefste beetje klein maar ja wat groot lijkt kan ook klein zijn klein kwa development tijd maar laat mij die maar inschatten .. maar ga geen dingen vragen als een compleet muziek progsel als ReBirth 338 want tja dat is dus niet klein woeii :)

Maar alle ideeen zijn welkom....so just tell me... o ja en als je twijfelt of dat jouw idee wel klein is niet aarzelen gewoon posten ... ja heb je nee kan je krijgen en elk idee wordt door mij bekeken en overwogen .. sommigen weleens waar wat kritischer dan de andere maar ja eerst filert je het gros eruit en dan ga je op kleine dingetjes letten :)
Kan je geen Beurs tracker maken ? met belangrijk nieuws en een grafiek van de AEX
MIDKAP Euronext DOW NASDAQ FTSE100 NIKKEI HSENG DAX CAC BEL vind ik altijd wel leuk om bij te houden ( ben 15 jaar en heb geen aandelen en uitveling ben ik naar beurs nieuws gaan kijken LOL)

Kittekat.net ....

• PromWarMachine
  • Laatst online: 23:48

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op woensdag 17 juli 2002 09:59 schreef skunkah het volgende:

[..]

Dit klopt idd de nieuwe url is http://www.xcat-industries.com/download/post-it.zip
De locatie van de downloads is veranderd wegens het feit dat we een volledig nieuwe site hebben.
Dank je, handig programma!

Als 'tussendoortje' voor je heb ik er misschien nog een paar aanpassingen voor.

Dat in dat invulvak de datum van de creatie van de note komt, is natuurlijk onhandig. Ik zou zeggen verander dat in een exta menuutje waar men de naam van de afspraak (tandarts toe, ofzo) en de datum en tijd invoert.

Dus niet de tijd van het maken van de note, maar de tijd waarop de afspraak plaats heeft.

Volgens mij gebruiken de tweakers hier hem meer als digi-agenda ipv als noteblockje, dus als je iets meer tijd vrij hebt en je vind dit een leuk projectje, laat het me weten, ik heb nog genoeg andere ideeen :)

Zoals: alarmsysteempje, eventueel instelbaar hoe ver van te voren (voor de afspraak dus) dat alarm af zou moeten gaan. Eventueel een door de gebruiker instelbaar waveje of mp3tje en ga zo maar door :)

Dividend for Starters

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik weet niet of het al is langs gekomen.
Maar zou je iets kunnen maken wat b.v. een map met documenten zou kunnen syncroniseren op diverse computers in het netwerk. Hoop dat het een beetje :? duidelijk is met wat ik bedoel.
Ik heb dus een map met documenten en als ik die documenten heb bewerkt moet ik ze handmatig op de andere pc gaan bijwerken / kopieren.
Misschien bestaat zoiets al maar heb het nog niet gevonden

Be Stronger Than Your Excuses

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:35

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 18 juli 2002 10:26 schreef KimSaRo het volgende:
Ik weet niet of het al is langs gekomen.
Maar zou je iets kunnen maken wat b.v. een map met documenten zou kunnen syncroniseren op diverse computers in het netwerk. Hoop dat het een beetje :? duidelijk is met wat ik bedoel.
Ik heb dus een map met documenten en als ik die documenten heb bewerkt moet ik ze handmatig op de andere pc gaan bijwerken / kopieren.
Misschien bestaat zoiets al maar heb het nog niet gevonden
Volgens mij kan dat toch gewoon standaard al in Windows of ben ik nou gek :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 05:01 schreef PromWarMachine het volgende:

[..]

Dank je, handig programma!

Als 'tussendoortje' voor je heb ik er misschien nog een paar aanpassingen voor.

Dat in dat invulvak de datum van de creatie van de note komt, is natuurlijk onhandig. Ik zou zeggen verander dat in een exta menuutje waar men de naam van de afspraak (tandarts toe, ofzo) en de datum en tijd invoert.

Dus niet de tijd van het maken van de note, maar de tijd waarop de afspraak plaats heeft.

Volgens mij gebruiken de tweakers hier hem meer als digi-agenda ipv als noteblockje, dus als je iets meer tijd vrij hebt en je vind dit een leuk projectje, laat het me weten, ik heb nog genoeg andere ideeen :)

Zoals: alarmsysteempje, eventueel instelbaar hoe ver van te voren (voor de afspraak dus) dat alarm af zou moeten gaan. Eventueel een door de gebruiker instelbaar waveje of mp3tje en ga zo maar door :)
Vertel de andere ideeen maar, ik weet niet of ik ze wil gaan implementeren in post-it notez ofdat ik er een nieuw projectje van maakt maar das ook niet zo van belang....maar just tell me.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 10:38 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat toch gewoon standaard al in Windows of ben ik nou gek :?
Volgens mij bestaat zoiets al lang idd ik dacht idd ook standaard in windows

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 14:54
nouja zal ook maar eens een request doen dan :)

Progje waarbij je al de bestanden en/of directories kan selecteren en dat progje ze dan kopieert/verplaatst naar mappen van 650/700mb wat handig is om te branden :)

* eXistenz heeft beetje grote mp3 collectie die hij moet branden, maar kheb dus geen zin om alles uit te zoeken zodat het steeds op een cd past (is nogal veel werk,,,lui dus :))

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 11:59 schreef eXistenz het volgende:
nouja zal ook maar eens een request doen dan :)

Progje waarbij je al de bestanden en/of directories kan selecteren en dat progje ze dan kopieert/verplaatst naar mappen van 650/700mb wat handig is om te branden :)

* eXistenz heeft beetje grote mp3 collectie die hij moet branden, maar kheb dus geen zin om alles uit te zoeken zodat het steeds op een cd past (is nogal veel werk,,,lui dus :))
burn to the brim?

http://bttb.sourceforge.net/

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 12:02 schreef Flat© het volgende:

[..]

burn to the brim?

http://bttb.sourceforge.net/
Mooi...dat bestaat dus al .... :) next request :P
Pagina: 1 2 3 4 Laatste