Op zondag 30 juni 2002 21:29 schreef _JGC_ het volgende:
[..]
Wel eens op mn website gezien? Er zijn hier zat mensen die gedonder hebben met S3 produkten. Tis dan wel makkelijk als ze je ergens aan kunnen herkennen.
S3 geeft juist de minste ellende... Ik heb zowel een Ati als een nVidia kaart gehad en die mochten allebei snel weer weg. De nVidia GF2MX200 (Leadtek, jaja een goed merk maar dat maakt geen bal uit) die een geweldig ranzige 2D liet zien. Die heb ik maar verkocht, want dat soort dingen vallen natuurlijk niet onder garantie
En een Ati Radeon 7500 die gewoon zo onstabiel als de pest was, complete system freezes in 3Dmark, Midtown Madness die de kaart na een tijdje niet eens meer herkende en half-life dat na een keertje in het menu kijken ook wel verneukt was.
Met m'n Viper 2 heb ik dan nog wel de minste problemen gehad volgens mij! Heeft natuurlijk ook wel af en toe z'n trekjes, zoals alle videokaarten wel zullen hebben, maar tenminste geen serieuze rotzooi op deze kaart.. Gewoon draaien.
De enige videokaart waarmee ik iets minder problemen had en die nog een klein beetje vergelijkbaar is met m'n Viper 2 dat was een Ati Rage Pro Turbo 3D (hoezo 3D?) 8MB AGP. Met vergelijkbaar bedoel ik dat het beide kaarten zijn met D3D support en hoge 2D resoluties... Want voor de rest is de Ati een stuk ouder en langzamer....
Op maandag 01 juli 2002 17:34 schreef windhows het volgende:
mijn pa's P2 speelt echt geen DIV-X, zit nog wel een G-Force 256 DDR in!!!
Eeuhm, een P2 233? En die vidkaart maakt geen moer uit, mogelijk ben je nog in het nadeel door die nVidia zooi...

Het kost ietsje meer cpu power, maar als m'n S3 ViRGE 2MB mijn 2de beeldscherm in 640*480 aanstuurt kan ik daarop prima DivX rips bekijken... (P3 733).
Op maandag 01 juli 2002 18:10 schreef dion_b het volgende:
Ik heb wonder boven wonder een relevante benchmark gevonden, maar veel toelichting kan ik om een overduidelijke reden niet geven:
code:
1
2
3
4
5
6
| ž¬Ü
48 NbV[} PentiumIII/500EMHz@333MHz I{[h(SiS630)/32MB
60 mayo PentiumV/650MHz I{[h(SiS630/32MB)
135 NbV[} PentiumII/233MHz Savage4(PCI)/32MB
157 _³é Dulon/700MHz SiS730/32MB(133/133MHz)
186 Pygì K6-2/400@467MHz Inno Tornado GeForce2MX400/64MB PCI |
het was dus Japans- let op die Dulon
Zeker weten dat dat geen prijslijst is?
Op maandag 01 juli 2002 18:27 schreef robgee het volgende:
[..]
dat verklaart alles....
Nu is het helemaal duidelijk!

Als dit sarcastisch bedoeld was (wat ik vermoed) : ik snap z'n stukje wel hoor...
Op dinsdag 02 juli 2002 12:53 schreef Farzin het volgende:
[..]
Heb je toevallig een DivX-kaart? Zo te zien wel, want het is ònmogelijk dat een Celeron 466 soepel DivX-films kan afspelen. Celeron processors (behalve de laatste serie) zijn alleen maar voor tekstverwerken en internetten.
BS. Zeker de snellere Tualatin celerons zijn prima geschikt om te gamen! En DivX ging ook op m'n Celly 433...
Bij mijn oude Celeron 500 was het regel dat de films haperig liepen met beeld-geluid verschuivingen, behalve als ik de kwaliteit op het allerlaagst zette.
De DivX codec moet je altijd op de laagste kwaliteit zetten, ik heb screenshots van de verschillende kwaliteitsinstellingen voor mezelf eens naast elkaar gezet en met moeite zie je dan af en toe een klein verschilletje... En CPU power zuigen dat die quality slider doet! Gewoon op de laagste stand laten.
Spec's:
Intel Celeron 500
Asus CUBX
512 MB PC133 SDRAM
Maxtor D740X 80 GB (ik speelde de films vanaf de harde schijf af)
Ooit last gehad van beeld-geluid verschuivingen?
Neuh, ik niet. Leuke specs.
Op dinsdag 02 juli 2002 13:06 schreef IceCast het volgende:
hoezo ik heb gewoon een pii met een agp slot wat zijken jullie??
Hmmz, leuk voor je

Op dinsdag 02 juli 2002 14:07 schreef jeomadotcom het volgende:
[..]
en
[..]
In de eerste zeg je de pII mobo AGP video heeft en in de tweede is het AGP!!!!

Kijk eens... Is door 2 verschillende users gepost

Op dinsdag 02 juli 2002 14:28 schreef Farzin het volgende:
[..]
Wat voor DivX-films en welke player gebruik jij?
Overigens, bij die Celeron 500 duurde het maken van een DivX film 12 uur. Bij mijn huidige XP 1800+ duurt het maar 1 uur en 15 minuten (DVDeo).
DivX encoden is iets anders dan DivX decoden... En de lengte van de films maakt natuurlijk ook uit
DivX encoden kan een 486 nog... Of zelfs een 386 als het goed is...

Het is wachten tot sinterklaas en kerstmis op 1 dag vallen, maar het kan wel

Op dinsdag 02 juli 2002 14:42 schreef Tomcat het volgende:
De P5A is gewoon een hartstikke goed moederbord. Vroeger waren er allerlei slechte moederborden waardoor de k6-2 slecht liep, maar met de p5a is dat een stuk beter geworden.
Ik draai met een P5a met een AMD K6-2 450@500 en een voodoo 3 3000 vrij goed. Hij draait need for speed 3 vloeiend in een hoge resolutie en divx is ook geen probleem.
Ik ken iemand met een P5A mobo, hij heeft dat ding al een hoop leed aangedaan maar hij krijgt 'm niet stuk

. Vrij stabiel bord volgens mij

(hij heeft al wel 1 dimm bank gemolt, zat een defecte dimm in).
NFS3 draaide ik btw prima op een K6 200 (woei!) en een Ati Rage Pro Turbo "3D" 8MB AGP. Resolutie weet ik niet meer
Sja, wat betreft de te kiezen proc/mobo : je wou geloof ik NFS3 en H&D draaien. Over H&D weet ik niks, maar ik weet wel dat NFS3 op een 4MB videokaart (hardware geaccelereerd) niet zo'n pretje is. Dan ben je beter af met AMD. Intel is weer wel beter te upgraden. Wat ik je aanraad : neem de Intel en zet een Voodoo 2 (eventueel 2 stuks in SLI!) naast de onboard video. Dat is volgens mij nog wel het beste...
Woei, dit zal wel een redelijk lange post zijn met al die quotes