Ik heb windows ME op een router aangesloten, tezamen met een windows ME en windows XP systeem. Drie computers dus zijn op de router aangesloten. Voordat de router werd aangesloten kon ik rechtstreeks via de kabelmodem alle pagina's bekijken. Nu nadat de router is aangesloten, kan ik een aantal internetpagina's bekijken, meestal alleen die pagina's waar ik regelmatig op kom. Net zoals tweakers.net kon ik wel bereiken. Hij zeg altijd dns error, wanneer er geen pagina te voorschijn komt. Waar kan dit allemaal aan liggen. Ik kan awel msn messenger en e-mail bekijken en gebruiken. Kan dit ook aan de hardware matige kant van router liggen of andere firewalls, cookies?
Volgens mij onthoudt je router dat in zijn ARP. Na een bepaalde aantal is die vol, en kan er niks meer bij, en op andere sites kom je dus ook niet.Op zaterdag 29 juni 2002 16:28 schreef kozel het volgende:
daarom werken sommige sites wel, als je er vaker komt onthoudt je OS het ip-adres
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Maar hoe stel ik de dns van de ISP in? Waar moet dat?
Is er misschien een website waar dit verhaal te vinden is?
Kom eens met wat meer info zeg
• type router
• Heeft die een DHCP server actief ?
• Clients op DHCP ?
• ipconfig /all van een client
• ...
Control panel -> network -> TCP/IP netwerkkaart -> DNS
• type router
• Heeft die een DHCP server actief ?
• Clients op DHCP ?
• ipconfig /all van een client
• ...
Beetje erg dat je dit moet vragen maar komOp zaterdag 29 juni 2002 17:26 schreef pehape het volgende:
Maar hoe stel ik de dns van de ISP in? Waar moet dat?
Control panel -> network -> TCP/IP netwerkkaart -> DNS
Verwijderd
Ik denk dat topicstarter het volgende verkeerd doet :
- hij heeft alle DNS instellingen van de ISP op de werkstations ingesteld op "automatisch" en de gateway verwezen naar de router.
Oplossing :
Verander de DNS op de clients van automatisch naar het ipadres van je gateway (router).
- hij heeft alle DNS instellingen van de ISP op de werkstations ingesteld op "automatisch" en de gateway verwezen naar de router.
Oplossing :
Verander de DNS op de clients van automatisch naar het ipadres van je gateway (router).
en moet de dhcp op automatisch staan?Op zondag 30 juni 2002 12:04 schreef VipTweak het volgende:
Ik denk dat topicstarter het volgende verkeerd doet :
Oplossing :
en wins configuratie?
En de dns uit- of ingeschakeld?
Verwijderd
Hangt er vanaf hoe jij je router instelt.Op zondag 30 juni 2002 14:57 schreef pehape het volgende:
[..]
en moet de dhcp op automatisch staan?
en wins configuratie?
En de dns uit- of ingeschakeld?
DNS uitschakelen kan niet, je bedoelt dat die per dhcp wordt uitgedeeld en daar kan ik niets over zeggen want ik ken je situatie niet.
Post even de belangrijkste instellingen van client en router, dan kan ik iets zinnings zeggen.
Systeem windows ME
router: Wireless broaband router
4 port 10/100 m switch IEEE 802.11 b wireless lan, wi-fi compatable
IP-routing and NAT/PAT support
Welke specifieke informatie moet ik nog meer vertellen?
router: Wireless broaband router
4 port 10/100 m switch IEEE 802.11 b wireless lan, wi-fi compatable
IP-routing and NAT/PAT support
Ook security:
private ipadresses not accesible from the internet
mac adress filtering
ip-packet filtering (ip adress/protocol/port number
private ipadresses not accesible from the internet
mac adress filtering
ip-packet filtering (ip adress/protocol/port number
Verwijderd
Zijn de IPadressen statisch of DHCPOp zondag 30 juni 2002 15:18 schreef pehape het volgende:
wie heeft welke DNS instellingen
wat zijn de IPadressen
gateway instellingen
gebruik je wins/hosts
En eventuele bijzonderheden van je netwerk.
ik ga elke venster af in het netwerkeigenschappen:
automatisch ip adres verkrijgen staat aan
wins configuratie staat uitschakelen
gateway staat helemaal niks bij
dns staat uit
Ik heb een netwerk met netwerkkaart van chello in eigen computer naar die router.
dns staat uit
Ik heb een netwerk met netwerkkaart van chello in eigen computer naar die router.
Verwijderd
Goed, heb je de DHCP aangeschakeld op je router?Op zondag 30 juni 2002 15:42 schreef pehape het volgende:
ik ga elke venster af in het netwerkeigenschappen:
dns staat uit
Werkt dat ook goed?
Kan je controleren met winipcfg en ipconfig
En heb je de router de goede hostname gegeven (@home) ?
weet niet.
in het ip configuratie schermpje (met winipcfg) zie ik een adpteradres, een ipadres, subbetnmasker en standaard gateway staan. Alles ingevuld
in het ip configuratie schermpje (met winipcfg) zie ik een adpteradres, een ipadres, subbetnmasker en standaard gateway staan. Alles ingevuld
Verwijderd
Wat staat er dan ingevuldOp zondag 30 juni 2002 15:48 schreef pehape het volgende:
weet niet.
ik zal ff alles afgaan:
hostnaam staat Chello
dns server staat een adres
knooppunttype: broadcast
netbios scope staat niks
ip routing niet igeschakeld (staat niks achter)
wins proxy niks ingeschakeld (staat niks achter)
netbios omzetting gebruikt dns : staat niks achter
adpaterdriver: 5.0 driver
ipadres, subnetmasker, standaaard gateway en dhcp staan allemaal een nummer achter
primaire wins: staat niks achter
secundaire wins staat niks achter
zozo
hostnaam staat Chello
netbios scope staat niks
ipadres, subnetmasker, standaaard gateway en dhcp staan allemaal een nummer achter
zozo
Verwijderd
Juist, maar wat staat er precies?Op zondag 30 juni 2002 15:55 schreef pehape het volgende:
ik zal ff alles afgaan:
hostnaam staat Chello
netbios scope staat niks
zozo
Maak anders een screenshot ofzo
kan je niet ff op msn messenger zeggen hoe ik het moet doen. Om nou steeds via die site te doen?
Mijn mailadres is dan: shoa2@hotmail.com
Verwijderd
Nee, dat kan ik niet.Op zondag 30 juni 2002 16:10 schreef pehape het volgende:
kan je niet ff op msn messenger zeggen hoe ik het moet doen. Om nou steeds via die site te doen?
Het beste is altijd om een thread goed af te sluiten, voor als mensen met de search hierop uitkomen.
ok dan, maar hoe wil je dat ik een screenshot laat zien hier op tweakers. alleen via de mail kan ik dat laten zien, toch?
Ik heb je heeeeel wat post geleden nog een kans gegeven om meer info te posten en je hebt nu zelfs nog niet alles gegeven.
De handleiding van je router,
Hoe deel ik Internet ? en http://gathering.tweakers.net/forum/faq zijn ook genoeg.
Ik wil niet onvriendelijk zijn maar ik denk dat je best even naar www.beginnersweb.nl gaat want de vragen die je hier allemaal stelt wijzen er toch op dat je nog niet "rijp" bent voor GOT.
PS:
met
kan je posts edit'n
De handleiding van je router,
Hoe deel ik Internet ? en http://gathering.tweakers.net/forum/faq zijn ook genoeg.
Ik wil niet onvriendelijk zijn maar ik denk dat je best even naar www.beginnersweb.nl gaat want de vragen die je hier allemaal stelt wijzen er toch op dat je nog niet "rijp" bent voor GOT.
PS:
met
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()