Het grote NWN Module Making Topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-10 21:12
Okay hier wordt het dan toch wel een keer tijd voor. Ik zal zelf even wat posten over de module waar ik op het moment mee bezig ben.

Modulenaam : onbekend

Mijn idee was om een module te maken en al doende de engine van NWN leren te begrijpen. Toen begon ik met een stad. De stad komt door mijn facinatie voor de boeken van Raymond E. Feist, en de stad is ook geinspireerd door zijn Krondor. Ik koos city exterior en kon zo aan de slag gaan. Omdat ik een vrij rechtlijnig mens ben heb ik heb heel symetrisch gemaakt. Dit is nu wat minder te zien omdat een vriend van me dit als verveldn zag, dus hij is nu wat minder rechtlijnig. Hieronder een screenshot vanuit de editor.

Afbeeldingslocatie: http://rsa.gamepoint.net/ownage/Image1.jpg

Nou toen had ik de basis layout gemaakt en toen ging ik een paar dingen van mezelf erin doen. Mijn eigen karakter, Tize of Willshi, en zijn bijbehorende privedeel van de stad. Linksboven op bovenstaand overzicht. En beeldvullend op de onderstaande screens.
Afbeeldingslocatie: http://rsa.gamepoint.net/ownage/Image4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rsa.gamepoint.net/ownage/Image6.jpg

Toen ik die af had, er stonden nog geen mannetjes in, ben ik aan het armenkwartier begonnen. Rechtsboven op het over zicht, en duidelijk in beeld op onderstaande screen.
Hier zijn de enige encounters in de stad geplant, met rond de 25 bandieten verspreid over het hele gebied. Dit zijn niet hele sterke tegenstanders, maar ze laten je wel even schrikken.

Afbeeldingslocatie: http://rsa.gamepoint.net/ownage/poor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rsa.gamepoint.net/ownage/Image2.jpg

Wat mij heel veel tijd koste is het maken van het poortgebouw, omdat het nogal een fout maakte in mijn stad, je kon dan van binnenuit het grijze gebied zien, iets waar ik persoonlijk niet zo blij mee was. Dus na wat klote kwam ik erachter dat de Buildings ook tegen de omringende muur gezet konden worden. Dit is dan ook maar gebeurd :D

Afbeeldingslocatie: http://rsa.gamepoint.net/ownage/Image8.jpg

Huidige bezigheden :

Ik ben op dit moment bezig met het zoeken naar plekken waar ik goed kan leren scripten in NWN toolset. Ik moet namelijk zorgen dat je een aantal gebieden niet in komt zonder met de guards te praten en eventueel door hun gedood worden. Door de noordelijke poort kun je al lopen, noord op het overzichtsplaatje dan :P , en dan kom je in een kleiner stadsgebiedje, nog verder noord kom je in een bos, maar daar heb ik nog niet veel aandacht aan besteed.

Als jullie tips of opmerkingen hebben hoor ik dat graag, en als jullie vragen hebben aan mij al n00b mapper hoor ik dat ook graag. Voor de beta zullen jullie nog even moeten w88 want dan moet ik eerst leren quests maken ( als je mailtje stuurt kan ik je adres voor alpha wel geven ) Maar daar moet je niet veel van verwachten want je kunt alleen maar rond lopen en wat bandieten killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online
:9 Woei!

Dit ziet er veelbelovend uit zeg. Ik kan niet wachten totdat ik NWN zelf heb en kan gaan beginnen met mappen ;)

Hmm... misschien moet ik de stad van Torment maar eens gaan nabouwen :+

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd! ik was al bezig geweest met merchants maken.

Had zelf al een hele inventory gemaakt (dus zelf wapens samenstellen enzo) van een merchant, en die op de map geplaatst.

Kreeg het alleen niet voor elkaar om het als een ventje opd e kaart te zetten, dus dat je eerst met dat mannetje praat, en dan "show me your goods" ofzo zegt...

Misschien kunnen we met een paar man samen werken, om zo een eigen campaign te maken...

ik regel dan de wapens enzo wel... (is niet te moeilijk, maar ik ben ook niet zo goed :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op vrijdag 28 juni 2002 22:41 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Idd! ik was al bezig geweest met merchants maken.

Had zelf al een hele inventory gemaakt (dus zelf wapens samenstellen enzo) van een merchant, en die op de map geplaatst.

Kreeg het alleen niet voor elkaar om het als een ventje opd e kaart te zetten, dus dat je eerst met dat mannetje praat, en dan "show me your goods" ofzo zegt...

Misschien kunnen we met een paar man samen werken, om zo een eigen campaign te maken...

ik regel dan de wapens enzo wel... (is niet te moeilijk, maar ik ben ook niet zo goed :)).
Dat show me your goods is niet zo moeilijk, ik ga het ff erbij pakken, heeft me zelf ook wel ff geduurt voor ik het af had :P

Okay eerst plaats je een merchant, dus je plaatst een vlaggetje, daarin kun je instellen wat je wil dat de mensen bij je kunnen kopen en hoe duur enzo.

Daarna maak je het mannetje dat jij wil laten functioneren als merchant, je maakt er natuurlijk wel een faction merchant mannetje van, maar dat is logisch :).

Als je dan geschreven hebt hoe het gesprek gaat. bijv:
code:
1
2
3
4
NPC: Good day sir! I'm the general Storekeeper at Willshire's Quarter, how may I help you?
PC:I'd like to see your store please.
of 
PC:I'll go on, sorry.

Dat gesprekje heb je dan, en bij allebei de PC uitspraken eindigd het gesprek. Bij de eerste PC zin, moet je alleen een ander script eraan vast plakken. Rechtsonder in de conversation editor zit namelijk nog een mogelijk om ergens een script aan vast te plakken, je selecteert de zin die je als trigger wil laten werken en je maakt het volgende script. Let wel op dat je de action taken tab pakt en niet de Text appears when tab.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
//:: FileName gen_store_willshi

void main()
{

// Either open the store with that tag or let the user know that no store exists.
    object oStore = GetNearestObjectByTag("gen_store_willshi");
    if(GetObjectType(oStore) == OBJECT_TYPE_STORE)
      OpenStore(oStore, GetPCSpeaker());
    else
      ActionSpeakStringByStrRef(53090, TALKVOLUME_TALK);
}

je begrijpt dat je voor de gen_store_tillwhi de naam van je eigen store in moet vullen :) ik zou ook nog een andere naam eraan geven :P

Hieronder dan nog een screenie van mijn opstelling. Op zich mag je store zich ook aan de andere kant van het level bevinden, dat maakt niet echt uit. Zolang het maar een unieke naam is.

Afbeeldingslocatie: http://rsa.gamepoint.net/ownage/merchant.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Ziet er leuk uit :9 maar ik zie nergen de haven van Krondor en ik weet zeker dat Krondor een haven heeft, tenminste, had (wat van Krondor over is naar de slangen oorlog ;))... ja, ja, alle boeken gelezen, op de keizerrijk boeken en elfensprook na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op vrijdag 28 juni 2002 23:01 schreef White Dust het volgende:
Ziet er leuk uit :9 maar ik zie nergen de haven van Krondor en ik weet zeker dat Krondor een haven heeft, tenminste, had (wat van Krondor over is naar de slangen oorlog ;))... ja, ja, alle boeken gelezen, op de keizerrijk boeken en elfensprook na :)
kheb alles in de kast staan hiero :)

Na slangenoorlog is de haven nog niet vrij trouwens :P

En de haven heb ik idd nog niet aan gedacht, komt er nog aan dus :) maar dit is ook nog maar 1st area, zitten er sowieso nog 4 meer bij in toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die boeken iets als LotR? anders zou ik ze ook maar es moeten gaan lezen...

En thnx voor de tips voor de merchant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Die boeken zijn wat eigentijdser geschreven als lotr en ik moet zeggen dat het mij veel meer aan spreekt. Ik heb het eerst boek, magier gelezen. en daarna in een paar maanden tijd de hele serie gekocht. Een must read dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwah, ik denk dat ik ook ff een simpele module ga maken ;)
maar wel heel simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 11:17 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Die boeken zijn wat eigentijdser geschreven als lotr en ik moet zeggen dat het mij veel meer aan spreekt. Ik heb het eerst boek, magier gelezen. en daarna in een paar maanden tijd de hele serie gekocht. Een must read dit.
Hoe heten die boeken/trilogy nou? en van welke schrijver is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op zaterdag 29 juni 2002 12:34 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:

[..]

Hoe heten die boeken/trilogy nou? en van welke schrijver is het precies?
Het zijn op dit moment 15 boeken >:)

Raymond E. Feist is de schrijver. Begin met Magier, daar ben je wel een tijdje zoet mee. 800 pagina's en als je die vet vind, dan wordt de rest nog veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 12:35 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Raymond E. Feist is de schrijver. Begin met Magier, daar ben je wel een tijdje zoet mee. 800 pagina's en als je die vet vind, dan wordt de rest nog veel beter
begin ik er ook mee, harry potter in de vakantie is ook saai ;)

heeft iemand al een beetje een goede module (gezien)? ik zoek een leuke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Op zaterdag 29 juni 2002 12:35 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Ik heb LoTR ook uitgelezen, maar ben nu bezig met Wheel of Time(boek 6). Hierna wou ik ook boeken van Feist gaan lezen, maar ik vroeg me af of het een beetje op WoT lijkt. Heeft het iets weg van de WoT/LoTR wereld of is het meer een wereld die zich voordoet als de huidige wereld waar wij nu in leven, alleen dan met magie etc. ?

PS: Buzzercrash, coole stad. Ben zelf ook net begonnen met modules maken, het lijkt wel of het heel snel kan, en kan het ook, maar details als dialogen shopkeepers, en andere dingen vergt toch heel wat tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Op zaterdag 29 juni 2002 14:16 schreef Holy_Paladin het volgende:

[..]

Ik heb LoTR ook uitgelezen, maar ben nu bezig met Wheel of Time(boek 6). Hierna wou ik ook boeken van Feist gaan lezen, maar ik vroeg me af of het een beetje op WoT lijkt. Heeft het iets weg van de WoT/LoTR wereld of is het meer een wereld die zich voordoet als de huidige wereld waar wij nu in leven, alleen dan met magie etc. ?

PS: Buzzercrash, coole stad. Ben zelf ook net begonnen met modules maken, het lijkt wel of het heel snel kan, en kan het ook, maar details als dialogen shopkeepers, en andere dingen vergt toch heel wat tijd!
De boeken van Feist is niet helemaal met die van Tolkien te vergelijken, in Lord of the Rings gaat het voornamelijk over een kleine gezeldschap, in de boeken van Feist zijn een aantal hoofd personen maar de wereld van Midkemia (waar de boeken over vertellen ;)) is zo'n beetje altijd in oorlog, er komen wel dwergen, elfen, draken enz. in voor... zelf vind ik de boeken heel erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 14:16 schreef Holy_Paladin het volgende:

[..]

ik kom net van de bieb, en magier hadden ze niet meer, dus heb ik:
Krondor (deel 1 & 2) en
De razernij van een demonen koning
genomen, is dat een goede keuze?

btw, mijn module is iets meer hack 'n slash geworden :P
en oh mijn god, wat ben je zwak als level 1 mannetje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Op zaterdag 29 juni 2002 14:40 schreef Caspian het volgende:

[..]

ik kom net van de bieb, en magier hadden ze niet meer, dus heb ik:
Krondor (deel 1 & 2) en
De razernij van een demonen koning
genomen, is dat een goede keuze?
Je kunt het best bij Magiër beginnen, de boeken volgen elkaar wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 14:43 schreef White Dust het volgende:

[..]

Je kunt het best bij Magiër beginnen, de boeken volgen elkaar wel op...
ok, wel jammer dat ze die niet hadden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op zaterdag 29 juni 2002 14:45 schreef Caspian het volgende:

[..]

ok, wel jammer dat ze die niet hadden :'(
Koop hem gewoon, ik garandeer je dat hij het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 15:13 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Koop hem gewoon, ik garandeer je dat hij het waard is.
hmm... mischien, maar je moet wel even weten dat ik pas 14 ben
niet dat ik geen boeken koop, integendeel:
LotR (gebonden, engels 1000+ bladzijden)
Chronicles of Narnia (ook gebonden)
Harry Potter (alle 4, alleen 4 gebonden)
en nog wat andere boeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op zaterdag 29 juni 2002 15:24 schreef Caspian het volgende:

[..]

hmm... mischien, maar je moet wel even weten dat ik pas 14 ben
niet dat ik geen boeken koop, integendeel:
LotR (gebonden, engels 1000+ bladzijden)
Chronicles of Narnia (ook gebonden)
Harry Potter (alle 4, alleen 4 gebonden)
en nog wat andere boeken
:? wat boeit het nou of je 14 bent of niet. bedoel je dat je misschien geen geld hebt? Nou dan wacht je tot je jarig bent ofsow :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 15:46 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

:? wat boeit het nou of je 14 bent of niet. bedoel je dat je misschien geen geld hebt? Nou dan wacht je tot je jarig bent ofsow :P
als het me aanspreekt doe ik dat ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Nu online
Euhh... dit is een heel klein beetje offtopic aan het gaan :) ! Om het maar weer ontopic te maken: hoe kun je een overgang van bijv een stadarea naar een dungeonarea maken, met uiteraard een trap en poort en dergelijke, iemand die dit al heeft kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op zaterdag 29 juni 2002 19:23 schreef Holy_Paladin het volgende:
Euhh... dit is een heel klein beetje offtopic aan het gaan :) ! Om het maar weer ontopic te maken: hoe kun je een overgang van bijv een stadarea naar een dungeonarea maken, met uiteraard een trap en poort en dergelijke, iemand die dit al heeft kunnen maken?
Mjah, is heel easy, gewoon een area transition maken. Je maakt dan eerst 2 verschillende area's met daarin allebei een poort ofsow waar je door heen kan. Een deur kan ook. Die geef je allebei een herkenbare tag.

Als je dan allebei de dingen gemaakt hebt kun je een area transition maken. Dan ga je naar de eigenschappen van de poort of deur of whatever en dan richt je hem op de TAG van het ding waar hij heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit leek me wel handig (pdf formaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Mjah die kende ik al, is heel handig als je het allemaal net gaat leren, maar als je bezig gaat met een wat grotere module dan word het al moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Zijn er mensen die zin hebben om samen aan een module te werken? Ik heb dus de basis van mijn stad al af, ik ben begonnen aan een quest area in bos die later nog bij het hele verhaal gevoegd gaat worden. Iemand interesse om ook een deel te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben bezig met mijn eigen, simpele dingen, en ik heb nog niet genoeg ervaring ;)
anyway, wat ik nog wou vragen, word jouw module single of multieplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand misschien een complete lijst kunnen plaatsen van alle boeken van Feist incl. die aan de andere kant van het portal (weet ff niet meer hoe het heet).

dan kan ik kijken welke ik nog moet lezen in welke volgorde (chronologisch graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 23:26 schreef Evil_E het volgende:
Zou iemand misschien een complete lijst kunnen plaatsen van alle boeken van Feist incl. die aan de andere kant van het portal (weet ff niet meer hoe het heet).

dan kan ik kijken welke ik nog moet lezen in welke volgorde (chronologisch graag)
wil jij dan m'n huiswerk doen? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien had je zo'n lijst, zijn 15 boeken, vindt het altijd irritant om ze uit elkaar te houden.

Weet niet welke boeken, bij welke serie horen en welke serie nu naar welke serie eigenlijk gelezen dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Ik denk dat je deze nodig hebt

http://www.crydee.com/feist/extras/order.htm

Staat de chronologische volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:19

Soullie

Planeshift

nice... meld ff als je module af is... hij ziet er nice uit.. die wil ik wel eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op zaterdag 29 juni 2002 23:13 schreef Caspian het volgende:
ik ben bezig met mijn eigen, simpele dingen, en ik heb nog niet genoeg ervaring ;)
anyway, wat ik nog wou vragen, word jouw module single of multieplayer?
Uhm, hij word zo'n btje allebei voor zover dat kan. Je moet hem zelf hosten, maar het wordt een persistent world. Dat is het id tenminste.

Niemand heeft ervaring, iedereen begint pas een week met leren ofsow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op zondag 30 juni 2002 01:26 schreef Soullie het volgende:
nice... meld ff als je module af is... hij ziet er nice uit.. die wil ik wel eens testen :)
Hij is niet zo snel af denk ik. Omdat het een persistent world is ga ik hem gewoon uit bouwen. Als iemand een eigen koninkrijkje maakt kan ik die er zo in bouwen, als mijn eigen persistent world tenminste een btje te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 23:00 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Zijn er mensen die zin hebben om samen aan een module te werken? Ik heb dus de basis van mijn stad al af, ik ben begonnen aan een quest area in bos die later nog bij het hele verhaal gevoegd gaat worden. Iemand interesse om ook een deel te maken?
Ik wel (zoals al eerder gezegd :)).

Misschien kan ik wel wat aan het verhaal ofzo doen (niet de text, maar het verhaal zelf), of anders dus de merchants...

Maar als ik mee ga werken, wil ik niet dat het alleen maar in de stad afspeelt, dat zuigt namelijk (chapter1 van nwn is ook neit zo koel, in die stad...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Volgens mij heb ik al gezegd dat het zich ook in een bos af speelt. Maar ik wil geen verhaal maken, als je een verhaal wil maken moet je dat zelf doen. Dit wordt een persistent world. Een wereld die blijft bestaan, niet dat opeens het afgelopen is ofsow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah sorry, dat had ik niet gezien dan :).

Over het verhaal: hoe had je het dan in gedachte? of wil je geen campaign maken, maar alleen een map waar je een beetje in kan rondlopen, en wat bandits killen?

Ik had namelijk wel een (goed?) idee: kweet niet of je "silver" kent, maar zo'n soort iets zouden we dan kunnen doen, in dat principe. Dus een ijswereld, met daarbij een eindbaas, die ene belangrijk item dropt, en vuiurwereld, met ook een eindbaas (soort demon ofzo) die ook een belangrijk item dropt.

En dan zo door totdat je alle items hebt, waarmee je het ultieme kwaad kan verslaan, die een of adnere verschrikkelijk iets had gedaan (van die items zou je dan bijvoorbeeld een zwaard kunnen oproepen ofzo, met magic bonus ofzo).

Het kan wel veel werk zijn, maar zo had ik het in gedachte...

(ik denk ook niet dat mensen lang blijven rondlopen in een stad, waar je alleen maar bandits kan killen, en waar geen verhaal achter zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Laatst online: 11:19

Soullie

Planeshift

Op zondag 30 juni 2002 01:35 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Hij is niet zo snel af denk ik. Omdat het een persistent world is ga ik hem gewoon uit bouwen. Als iemand een eigen koninkrijkje maakt kan ik die er zo in bouwen, als mijn eigen persistent world tenminste een btje te doen is.
GoT world ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Nu online
Kun je ook maken, dat als de chars op een bepaald gebied lopen, ze de controle erover verliezen, en een gevecht/gesprek bijwonen/afluisteren van een aantal npc's , en dat hierna de npc's weg lopen. Lijkt me wel, maar is iemand al zover gevorderd dat ie dat kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga morgen op vakantie (spanje) dus ik ben over een maand pas terug, have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er allemaal erg geil uit, ik zou er persoonlijk wat meer een rommeltje van maken, gewoon voor de 'feel of it' zeg maar, als je in een wereld rond loopt waar alles recht en netjes is wordt het inleven wat bemoelijkt, zo ook met het idee wat eerder werd genoemd over Silver, dat is te voorspelbaar, en geeft je teveel een Dungeon Siege feel (action hack&slash) dus weinig role playing elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op maandag 01 juli 2002 15:08 schreef Hiro Shima het volgende:
Ziet er allemaal erg geil uit, ik zou er persoonlijk wat meer een rommeltje van maken, gewoon voor de 'feel of it' zeg maar, als je in een wereld rond loopt waar alles recht en netjes is wordt het inleven wat bemoelijkt, zo ook met het idee wat eerder werd genoemd over Silver, dat is te voorspelbaar, en geeft je teveel een Dungeon Siege feel (action hack&slash) dus weinig role playing elementen.
Mjah daar ben ik mee bezig, maar je moet wel bedenken dat de foto's uit de binnenstad komen, een stad waar strak orde gehouden word enzo dus dat het er heel netjes is, behalve in het Poor's Quarter.

De rest van de module gaat wat minder strak kan ik je beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Ik ben zelf ook bezig met een campaign maar ik heb een vraagje, hoe kan ik een Npc een Pc laten volgen (als backup) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op maandag 01 juli 2002 16:42 schreef Tidus het volgende:
Ik ben zelf ook bezig met een campaign maar ik heb een vraagje, hoe kan ik een Npc een Pc laten volgen (als backup) :?
moet je een henchman van maken, zodat hij er ook controle over krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 22:03
Heb niet alles gelezen, recent bedoel ik dan, maar is het niet mogelijk dat we binnen GoT meerdere groepjes opzetten die aan deze mod werken?
Met 1 centraal groepje die er een campaign van maakt en de verhaallijn opzet. Dan per groep een bouwer, scripter en art-work specialist....
BuzzerCrash heeft een leuke opzet, maar zal nooit de tijd hebben om alles in zijn uppie te doen (zoals hij zelf al aangeeft) om het echt een volledige campaign van te maken (lees zo'n 20-30 game-plezier). Als hij nu met een groep alles coordineert, en 3 of 4 andere groepjes dan de betreffende area's maakt met scripts (verhaallijn), sfeerbeheer, voldoende npc's met eigen verhalen en respons, etc. dan kan GoT met een hele mooie mod uitkomen. Natuurlijk met naamsvermelding van Buzzercrash als hoofd-producer.. ;)
Ik ben best bereid mee te werken, scripting is niet mijn sterkste kant, maar ben bereid te leren... Als RPG maar hoog in het vaandel staat en de mod niet enkel een D2-derivaat wordt.
De stad wordt dan als persistent world opgezet met voor iedereen wat wils; kroegen, bordelen, shops, etc. En dan kan iedereen een portal erbij gooien naar een nieuwe area cq. mod die hieraan gelinkt is... Wel in de trend van de boeken van Feist.
Just my opinion...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus al voor mezelf begonnen. Heb al wat outlands enzo.

Heb ook al een verhaal in mn hoofd. Ik wil dus wel helpen aan de campaign, de merchants, en de outlands (dus neti de city's, daar ben ik erg slecht in :)).

Apocrypha>> Kan je me m'n module nog even sturen die ik gister bij jou gemaakt had? Hijs neit aangfekomen namelijk... (is gast uit mn klas).

Edit: ik had dus zo'n verhaal van:

je woont bij je grootouders, je moeder was een soort archer en ontmoette je vader, een soort paladin ofzo, tijdens de "...-oorlogen". Na deze oorlog zijn ze samen gaan wonen, en werd jij geboren. Maar (zoals altijd :)), het kwaad begint weer aan te sterken, en is bezig alle overgebleven "...-striders" (bepaalde soort hero's uit die oorlog, waaronder dus jouw vader en moeder) te killen.

Als jij ongeveer 5 jaar oud bent, dan word het dorpje waar jij en je oduers wonen dus aangevallen door monsters en hun meesters, jij weet als enige levend uit de ravage te komen (dmv een wonder ofzo), en je leeft vcerder bij je grootouders. Als op ene gegeven moment de sapnningen weer hoog oplopen tussen de "...-legers" (die vand e eerdere oorlogen) kom jij in actie, je besluit ook om je ouders te wreken, en je raakt op die manier betrokken bij de oorlog.

Je start dus bij de afgelegen barn van je grootouders (heb dat stukje al af, kwa design van het landschap enzo). Die wonen (toevallig :)) vlakbij de stad, die nu onder beleg ligt van allerlei goblins, en ander grut, beren ofzo). 3 afgedwaalde goblins komen naar de barn van je ouders toe, om voorraden te zoeken, als je opa ze probeert etgen te houden, wordt hij ook aangevallen (en sneuvelt?) hier dus meteen de kans om je eerste stap van wraak uit te oefenen (misschien is deze map niet zo geschikt voor de die-hard paladins :)).

Tot zover was ik, uiteindelijk kom je dan in de stad, waar je naar het kasteel moet ene praten met de leger-leding, over iets wat je hebt gezien (ook nog later te bepalen, misschien een geheim wapen van de vijand ofzo), op het begin wordt je niet geloofd, enzenzenz.

Tot zover was ik dus, zoals jullie nu zien, heb ik wel wat tijd over, dus zou ook het scripten enzo nog zelf kunnen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Ja dat is leuk maar ik ga geen campaign maken, ik maak een persisten world met quests erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Op dinsdag 02 juli 2002 12:27 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Ja dat is leuk maar ik ga geen campaign maken, ik maak een persisten world met quests erin.
Campaign is ook niet het juiste woord besef ik. Je zou het misschien kunnen zien als uitvals-basis. Hier kan een mod-groep zijn NPC's in kwijt die een bepaalde quest aangeven. Dan een portal naar desbetreffende server/mod. en je kunt weer een paar uur spelen. Als je dan met de mod-groepen afspreekt dat ze het een en ander volgens de boeken van Feist behoren te doen (hoeft natuurlijk niet de verhalen van Feist te zijn), kun je toch een soort van campaign krijgen. Iedere portal voor een betreffende level van spelers b.v. mod1 voor lvl1-3; mod2 voor lvl 4-5; mod3 voor lvl 6-7; etc.
Het is maar een idee en IK zou het zo doen, ik zeg niet dat JIJ het zo moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
[n00b] Het ziet er wel vet uit (ik heb helaas nog geen NWN), maar, hoe werkt die editor kwa gebouwen. Heb je pre-fabs te beschikking of moet je alle gebouwen zelf maken?
Scripting zou me denk ik nog wel lukken, het ziet er niet bijster moeilijk uit van wat ik tot nu in dit draadje heb gezien.[/n00b]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op dinsdag 02 juli 2002 12:57 schreef Rafe het volgende:
[n00b] Het ziet er wel vet uit (ik heb helaas nog geen NWN), maar, hoe werkt die editor kwa gebouwen. Heb je pre-fabs te beschikking of moet je alle gebouwen zelf maken?
Scripting zou me denk ik nog wel lukken, het ziet er niet bijster moeilijk uit van wat ik tot nu in dit draadje heb gezien.[/n00b]
het zijn allemaal prefabs en het bouwen is idd niet heel moeilijk, het kost veel tijd. En dat scripten is vrij lastig voor mij, een C programmeur heeft er geen moeite mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOFI hoor, maar als wij zouden zeggen dat we een campaign willen maken, dan hoeft dat toch neit af te hangen van BuzzerCrash? Ik neem aan dat we met een beetje oefenen al zelf ook ene heel eind wil komen, en misschien met een beetje hulp van buzz, dat het nog wel wat moois kan worden.

Tenzij jullie perse Feist willen aanhouden, en die stad van buzzer willen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Op dinsdag 02 juli 2002 15:33 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
NOFI hoor, maar als wij zouden zeggen dat we een campaign willen maken, dan hoeft dat toch neit af te hangen van BuzzerCrash? Ik neem aan dat we met een beetje oefenen al zelf ook ene heel eind wil komen, en misschien met een beetje hulp van buzz, dat het nog wel wat moois kan worden.

Tenzij jullie perse Feist willen aanhouden, en die stad van buzzer willen gebruiken...
Eerlijk gezegd wil ik een mod. toch het liefst in Faerun plaatsen. Ben nog in de Campaign Settings aan het zoeken naar een land/kingdom die me bevalt en waar op redelijk eenvoudige manier het in NWN te verwerken is... bv. Cromyr ofzoiets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet handiger om dat allemaal zelf te verzinnen (dus de namen, kingdoms enzo). Dan kan je namelijk alle kanten op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Op dinsdag 02 juli 2002 16:44 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Is het niet handiger om dat allemaal zelf te verzinnen (dus de namen, kingdoms enzo). Dan kan je namelijk alle kanten op...
Nu ook hoor, heb je dat boek CS als eens doorgenomen? Er zijn honderden kingdoms cq. steden, met 'rumours' die gaan over de desbetreffende plaatsen.. Mogelijkheden te over.
Als je kijkt bij ALFA zie je dat ze maar een gedeelte van Faerun gebruiken, het hele oosten raken ze niet aan, en in CS staat heel veel info..
Genoeg voor jaren script/bouw-plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CS?

Ik volg je niet helemaal :).

Maar, hoe kan ik eigenlijk een deur (dus ene overgang van de ene "map" naar de andere) maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Op dinsdag 02 juli 2002 17:06 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
CS?

Ik volg je niet helemaal :).

Maar, hoe kan ik eigenlijk een deur (dus ene overgang van de ene "map" naar de andere) maken?
CS = Campaign Settings
Een boek uitgebracht door WotC waarin allerlei info staat over Faerun met die bedoeling achtergronden aan te reiken voor campaigns die DM's zelf willen maken...
Erg handig voor iemand die wil gaan bouwen, ook in NWN.

Hoe je een deur moet maken.... :?
Start here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx! Zal er eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn! ik krijg die deur maar neit voor elkaar! :S.

Ik wil van buiten naar binnen gaan (en andersom :)).

Maar die deur kan ik niet zomaar ergens neerzetten (moet in ene hoek ofzo).

Snap er nx van :(.

Als ik dit even voor elkaar krijg, zal ik em strax even online zetten. Dan kunnen jullie het master-1337 gesprek even bekijken, wat je character met zn neefje voert :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verhaal is bij mij iets veranderd, er woont nu ook een neefje in de barm van opa&oma :).

Maar, hoe kan je iemand als henchman aanstellen?

En ik snap nog steeds de deuren niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we nog wat ondernemen? of laten we het gaan, en proberen we het later nog wel een x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Mooi dat je gretig bent.. Geduld is echter een mooie zaak. Er zullen nog wat ideeen gespuit moeten worden om het een en ander op poten te zetten. Als je nu hals over kop aan het bouwen slaat kan/zal het een rommeltje worden.. ;)

Zelf ben ik gisteren aan de slag gegaan met de Toolset en een deur is echt niet moeilijk. Als je de aanwijzingen in de manual en/of de site volgt is het een makkie.. Blijven proberen, zelf geleerd blijft beter hangen in je geheugen.
Henchman ben ik nog niet aan toe, mij lijkt het inzetten van een npc in de mod. en de properties aanpassen een begin, het precieze weet ik nog iet. Kom ik op terug.

Kijk trouwens af en toe eens bij The Vault (zie sig.), zij hebben een sectie met dl-modules. Kijk of ze daar ergens een henchman gebruiken en dl die module. Ga dan snuffelen met de Toolset en wellicht dat je er op die manier uitkomt.
Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VET hoor... ik heb er zelf het geduld niet voor en wil NWN zowiezo eerst ff uitspelen. Het lijkt me wel leuk zo'n stad maken, maar dan? Je kan moeitlijk teksten in gaan spreken. Dus het moet met behulp van gewone tekst. Geen probleem verder natuurlijk, maar lijkt me erg lastig, al is het alleen al WAAR het over gaat wat je moet verzinnen en dan nog eens wat je allemaal kan replyen e.d.

Ziet er wel super gelikt uit(maar das credit voor de NWN engine :P )

Als ie klaar is ga ik hem wel op zekers wel ff testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Ik ben ook maar eens ff begonnen met de Toolset. Heb al wel een half plan in gedachten enzo :). Maar kan je ook dode dieren neerleggen? Ik ben namelijk bezig met een boerendorpje die aangevallen wordt door Orcs. Dode mensen liggen er al zat, maar nu de dieren nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10 12:59

Bloodclot

Jawier!

zijn er al modules die voor rond de 50-64 man te spelen zijn? vast niet, maar nooit geschoten is altijd mis...

Als er maar iets voor campzone2 uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al redelijk opweg, alleen de gesprekken kosten veel tijd. Zou het liefst met een groep van start willen gaan. we kunnen dingen achteraf altijd nog veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Mocht iemand problemen hebben met het instellen van het volume van de placeable sounds in de Toolset, zet in de regional settings van je systeem het decimaal teken op 'punt' ipv. 'komma'. Dit zou het probleem moeten oplossen.
Dode beesten; als ze niet in de palette zitten zul je ze zelf moeten maken. Anders kijk even rond op het net of iemand al het wiel heeft uitgevonden. Worden er geen dod dieren gebruikt in de campaign van NWN... :?
Ik zit pas in Ch.1, ben meer bezig met het scripten te leren en mijn sociaal leven in stand te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:28
Zat vanmiddag weer eens door de D&D boeken te bladeren. Ben nu ergens in chapter 2 in campaign, maar het verhaal kan niet ecth boeien. Kent iemand het adventure "Return to the Temple of Elemental Evil - an adventure taking characters from 4th to 14th level"? Dit zou een mooi (en uitgebreid) verhaal zijn om te gaan bouwen. Enige interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groot nieuws, soon komt de 1e NEDERLANDSE module uit :P

hij heet: Angst in het sprookjesbos (dat meen ik)

wordt een enorm domme mod, met enorm domme humor :P

ik place wel link alsie af is (over week ofzo :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Op donderdag 04 juli 2002 18:36 schreef heron het volgende:
Zat vanmiddag weer eens door de D&D boeken te bladeren. Ben nu ergens in chapter 2 in campaign, maar het verhaal kan niet ecth boeien. Kent iemand het adventure "Return to the Temple of Elemental Evil - an adventure taking characters from 4th to 14th level"? Dit zou een mooi (en uitgebreid) verhaal zijn om te gaan bouwen. Enige interesse?
Denk dat er over de hele aardkloot wel een groep zal zijn die alle adventures die zijn uitgebracht proberen te verwerken in de Toolset.
Denk dat het leuker is zelf een adventure in elkaar te zetten. Maar als je zin en tijd hebt hou ik je niet tegen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Japser

Jeej!

Hulde aan TS...ziet er echt goed gemaakt uit. Ben zelf nog neit begonnen emt de editor, maa ik heb al talloze story lines in mn hoofd zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:28
Op vrijdag 05 juli 2002 08:51 schreef SimonBenson het volgende:

[..]

Denk dat er over de hele aardkloot wel een groep zal zijn die alle adventures die zijn uitgebracht proberen te verwerken in de Toolset.
Denk dat het leuker is zelf een adventure in elkaar te zetten. Maar als je zin en tijd hebt hou ik je niet tegen.. ;)
Inderdaad zag ik op de planetNeverwinter fora dat er al een groep mee bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 20-10 21:55

scorpie

Supra Addict

ziet er echt perfect uit man! maar kun je nu als een soort DM fungeren? dat je dus je eigen quests maakt voor vrienden enzo?
dat lijkt me wel phat :7

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op woensdag 03 juli 2002 19:31 schreef apocrypha het volgende:
Ik ben ook maar eens ff begonnen met de Toolset. Heb al wel een half plan in gedachten enzo :). Maar kan je ook dode dieren neerleggen? Ik ben namelijk bezig met een boerendorpje die aangevallen wordt door Orcs. Dode mensen liggen er al zat, maar nu de dieren nog.
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Op donderdag 04 juli 2002 14:04 schreef SimonBenson het volgende:
Dode beesten; als ze niet in de palette zitten zul je ze zelf moeten maken. Anders kijk even rond op het net of iemand al het wiel heeft uitgevonden. Worden er geen dode dieren gebruikt in de campaign van NWN... :?
Op vrijdag 05 juli 2002 12:26 schreef apocrypha het volgende:

[..]

iemand?
Nogmaals mijn input.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij die toolset kan je een module maken (logisch) tileset heb ik gekoze ingerichtig dan word het tijd voor de npc's ik zet er een paar in waaronder een shopkeeper ik heb voor de shopkeeper een conversation getypt maar ik kan hem zijn inventory of de spullen die hij kan verkopen maar niet laten zien hoe moet dat?

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Deze link zou handig zijn voor je denk ik zo:
http://nwn.bioware.com/builders/toolsetintro.html

Merchants:
HOW DO I START MY STORE?

Setting up the basic store is pretty easy... all you have to do is use the Store Wizard and that gets your basic store object set up: you've got a store with an inventory, a mark-up and mark-down percentage, a name and a tag. But what do you do with it, then?

Step 1: Place the store object in your module A store that is just an unplaced blueprint cannot be accessed by your module. You've actually got to put it somewhere. You'll notice that when you place it, it looks just like a waypoint... that's fine. Players won't see this store 'object' or be able to interact with it in any fashion... it just needs to exist, preferably closeby to the object that is going to call on it.

Step 2: Create your accessing object Usually this is a merchant NPC... but it doesn't have to be, really. Any object that can run a script can open a store. Having a merchant NPC is the easiest method, however.
Simply create your merchant and go to create a dialogue for him. The simplest method is simply have him say "Greetings! How would you like to see my wares?" Then add two player responses: "Yes" and "No".

Step 3: Add the script to open the store object In the above dialogue, you'd want to add this script into the 'Actions Taken' section of the "Yes" player response... so when the player selects that response, the store is opened. Nothing needs to go in "No"... that will simply end the conversation.

The basic script for opening a store object off of dialogue is this:

void main()
{
object oStore = GetObjectByTag("STORE_TAG_HERE");
OpenStore(oStore, GetPCSpeaker());
}

...and that's it. Naturally you want to replace "STORE_TAG_HERE" with the specific tag of your store object.

If you look at the command structure of OpenStore, you will see that you can optionally add on extra mark-up or mark-down percentage... that's just in case you want conditional store useage. Take this next script, for instance... the storekeeper doubles all prices for elves (I guess he doesn't like them):

void main()
{
object oStore = GetObjectByTag("STORE_TAG_HERE");
if (GetRacialType(GetPCSpeaker()) == RACIAL_TYPE_ELF)
{
OpenStore(oStore, GetPCSpeaker(), 100);
}
else OpenStore(oStore, GetPCSpeaker());
}

Last comment on stores: the features that the standard store object offers are pretty limited at the moment. Perhaps that will change in the future. Regardless, know that you cannot adjust prices on individual types of items... a merchant applies the same mark-up or mark-down regardless of the item involved... nor can you dictate what types of items a merchant will or will not buy. It is all or nothing.
One thing that does work on stores is that any scripting command that targets an object's inventory works on the store object, as well. Remember: it's the store object that has the inventory, NOT the merchant NPC. So using CreateItemOnObject, GetFirstItemInInventory and GetNextItemInInventory will all work when targeting a store object.
meer hulp

Hoop dat je er wat aan hebt... Succes!! Mistah.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, ik ben ff niet op Got geweest, maar ik zie hier dat nog meer mensen bezig zijn met modules maken.

Ikzelf ben ook bezig met een module. Maar ik maak er eerst een waar ik alles ff leer (heet ook just trying), want dat scripten is nog wel ff doorhebben. Maar gelukkig is er al veel hulp online bij bioware.

Ik zal anders morgen wel wat pics posten ofzo. Ik moet nu slapen. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook maar aan het werk gegaan met de editor en het gaat allemaal prima, met hier en daar een probleempje... maar het volgende, persistand worlds met quests zijn een probleem! want! je wil niet dat iedereen de zelfde quests kan doen, dan wordt je wereld te staties, en als je quests maar 1 keer laat doen moet je als je wereld eenmaal online is konstant quests toevoegen... lastig!

vandaar ben ik tot nu toe eigenlijk alleen nog maar bezig geweest met areas maken, NPCs toevoegen, encounters toevoegen.... en dat werkt allemaal goed, maar wil je quests toevoegen aan een live wereld, kan je dat dan gewoon doen? om moet iedereen dan een update van zijn module hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of een dm quest kan maken of random plaatsen vanaf zijn main-area. Dat de bouwer daar een aantal zet en de dm zet af en toe inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zou mooi zijn... iemand enig idee? mijn module is nu zowat 1,5 MB en er zit nog geen quest in :) heb straks wel een dikke module in de aanbieding om lekker in rond te krossen, maar zonder quests of DMs die de module goed kennen geen lol natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Op donderdag 18 juli 2002 20:01 schreef Hiro Shima het volgende:
dat zou mooi zijn... iemand enig idee? mijn module is nu zowat 1,5 MB en er zit nog geen quest in :) heb straks wel een dikke module in de aanbieding om lekker in rond te krossen, maar zonder quests of DMs die de module goed kennen geen lol natuurlijk
hoe ver ben je inmiddels? is het speciaal voor mp of sp of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Kijk, dit is de topic die ik zocht! Ik ben ook bezig met een module, nadat ik de scripting language nu een beetje snap. (Gelukkig kende ik al wat C.) Nu eerst deze topic doorlezen. :o

O, overigens: het wordt een single-player only hardcore-roleplaying module. Ik ben gister al zo'n 3 uur bezig geweest met het eerste gesprek, en dat is nog steeds niet af. |:(

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Op zondag 21 juli 2002 12:56 schreef Lord Daemon het volgende:
Kijk, dit is de topic die ik zocht! Ik ben ook bezig met een module, nadat ik de scripting language nu een beetje snap. (Gelukkig kende ik al wat C.) Nu eerst deze topic doorlezen. :o

O, overigens: het wordt een single-player only hardcore-roleplaying module. Ik ben gister al zo'n 3 uur bezig geweest met het eerste gesprek, en dat is nog steeds niet af. |:(
HUH? een single-player only hardcore roleplaying module? uh.. hardcore: veel makkelijke monsters om te vechten, vette items. O

f hardcore roleplaying: Erg groot verhaal, veel zoeken, veel subquests. Moeilijke levels om te vechten.. zoeiets?

leg uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Uhm nee, je begrijpt me helemaal verkeerd. :P Met 'hardcore roleplaying' bedoel ik heel veel gesprekken, character interactie, roleplay-beslissingen en verhaal en veel minder vechten en traps disarmen en dergelijke. Dus 'roleplaying' tegenover 'hack & slash' en 'puzzle'.

Ik heb nu 1 (!) conversation af. (Althans, af voor zover je hem de eerste keer moet kunnen voeren.) De word-count van de conversation is een freaking 1775 woorden, dat is best wel veel. :o In de conversation zitten daarnaast gespreksopties die je alleen krijgt bij een bepaalde wisdom, een bepaalde intelligence, of het hebben van de 'perform' skill. Bovendien zit er ergens een charisma-check in, en worder er twee 'persoonlijkheids-variabelen' bijgehouden. Dat worden er uiteindelijk nog wat meer, zodat je character echt een persoonlijkheid kan krijgen waar anderen op zullen reageren. Een character met +8 bij 'Pious' is de vriend van elke Cleric, terwijl een character met -10 bij 'Pious' wijd en zijd bekend staat als 'goddeloos', om maar eens iets te noemen. Er zit in de eerste conversatie al ergens iets dat afhankelijk is van je eerder in die conversatie opgebouwde 'Pious'-variabele.

Maar goed, nu dat eerste dorpje maar eens af gaan maken, daar ben ik nog wel even mee bezig. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Aaargh, &*@!-scripts! Ik ben al een hele tijd bezig met iets heel simpels, maar goed - ik maak al vorderingen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op zondag 21 juli 2002 17:13 schreef Lord Daemon het volgende:
Aaargh, &*@!-scripts! Ik ben al een hele tijd bezig met iets heel simpels, maar goed - ik maak al vorderingen. :P
Jij doet het dus precies van de andere kant, jij probeert eerst het scripten onder de knie te krijgen, terwijl de meeste andere eerst gaan bouwen.

Als ik thuis ben zal ik weer eens wat van me laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nee, ik heb ook al het een en ander gebouwd hoor. Maar met die pdf-tutorial die op het net rondzwerft heb je alle standaard-functies van de editor binnen een paar uur geleerd. Alleen het scripten kost veel tijd.

Je kan binnen een kwartier een vrij grote hack-and-slash dungeon maken, als je alleen wilt kunnen rondlopen, monsters slaan, en items vinden. Als je meer wilt neemt de tijd die het kost toe, en ook erg snel. Een area bouwen, qua hoe het eruit ziet, kost denk ik een factor 20+ minder tijd dan de rest van zo'n area maken (gesprekken, quests, journal, scripts, etcetera)... en dat is als je niets wilt dat je nog nooit eerder hebt gedaan, want anders zit je eerst hele tijden met scripts te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Denk bijvoorbeeld niet dat al allerlei ingewikkelde scripts heb zitten maken... dit is een van de meer ingewikkelde, en zoals je kan zien is het niet erg ingewikkeld. :+
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
void main()
{
  int Pious = GetLocalInt(GetPCSpeaker(),"PCPious");
  Pious--;

if (Pious>10)
  {
    Pious = 10;
  }
  else if (Pious<-10)
  {
    Pious = -10;
  }

SetLocalInt(GetPCSpeaker(),"PCPious",Pious);
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

wie weet waar ik een goeie 2-4 spelers module kan vinden? of een persistant world met -tig spelers?

Ik heb wat gezocht, amper wat gevonden. Wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op maandag 22 juli 2002 14:36 schreef Lord Daemon het volgende:
Denk bijvoorbeeld niet dat al allerlei ingewikkelde scripts heb zitten maken... dit is een van de meer ingewikkelde, en zoals je kan zien is het niet erg ingewikkeld. :+
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
void main()
{
  Pious--;

if (Pious>10)
  {
    Pious = 10;
  }
  else if (Pious<-10)
  {
    Pious = -10;
  }

}
als we dan toch aan het leren zijn. leg maar uit wat het doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert
  • Laatst online: 12-10 11:06

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Ik ben gisterenmiddag ook begonnen met het maken van een module, die naar mijn mening redelijk uitgebreid moet worden met een redelijk verhaal. (gebaseerd op boeken van RA Salvatore)

Ik zit momenteel met 3 vraagjes:

1) Hoe kan ik die map pins maken ?
2) Hoe kan ik commoners, signs etc een tekst geven die verschijnt en verdwijnt (dus niet een dialoog)?
3) (En gelijk de lastigste) Hoe kan ik een kledingstuk het uiterlijk van de player laten aanpassen? Bijvoorbeeld een amulet die het uiterlijk geeft van een Drow elf ? (jaja, da's inderdaad een beetje een hint) ;)

Zijn die dingen heel lastig te maken als je de ballen verstand hebt van scripten en programmeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op maandag 22 juli 2002 22:00 schreef Bert het volgende:

3) (En gelijk de lastigste) Hoe kan ik een kledingstuk het uiterlijk van de player laten aanpassen? Bijvoorbeeld een amulet die het uiterlijk geeft van een Drow elf ? (jaja, da's inderdaad een beetje een hint) ;)
dat lijkt me niet echt waarschijnlijk dat dit mogelijk is.

*edit*

je zou wel een action kunnen maken, dat zodra je een monster het amulet afneemt hij verdwijnt en er het desbetreffende monster verschijnt, met players is dit waarschijnlijk niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 22 juli 2002 19:38 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
als we dan toch aan het leren zijn. leg maar uit wat het doet. :)
Ok. Eerst de omlijsting:
code:
1
2
3
4
void main()
{
  bla
}

Het 'void' geeft aan dat je script geen waarde terug stuurt. Je kan ook een script maken dat bijvoorbeeld een getal terug stuurt, dit kan je dan aanroepen als je in een ander script een getal nodig hebt. Meestal zul je echter 'void' gebruiken: gewoon een script dat iets doet in het spel. Dan het 'main': dit is de naam van de functie. Elk script moet een functie 'main' hebben, dat is de functie die wordt aangeroepen als je het script start. Vaak heb je aan alleen een 'main' genoeg. Ieder script moet dus iig er uitzien zoals het bovenstaande, maar dan met een set instructies ipv 'bla'. De { en } geven overigens het begin en het einde van de functie 'main' aan, en de () is de lijst met variabelen die je in de functie stopt. (Hier dus geen enkele, dit zal ook meestal zo zijn.)
code:
1

Maak een integer genaamd 'Pious' aan. Een integer is een geheel getal, het mag negatief zijn. (Er is een maximum en een minimum, maar dat ligt bijzonder hoog.) Vervolgens wordt deze variabele 'Pious' gelijk gesteld aan iets anders. 'GetLocalInt' zoekt een eerder gedefinieerde integer op. Het eerste argument is het object waar die integer aan vast hangt, het tweede argument is de naam van de integer. In dit geval hangt de integer aan de speler. 'GetPCSpeaker' is een functie die de speler die met iemand aan het praten is terug geeft, in een single-player module is dat dus gewoon de speler. GetPCSpeaker() verwijst hier dus naar de speler. De variabele heet 'PCPious'.

Dus: we lezen de integer 'PCPious', en stellen de integer 'Pious' eraan gelijk.
code:
1
Pious--;

Is hetzelfde als "Pious = Pious -1": er wordt 1 van Pious afgetrokken. Deze is nu dus 1 lager dan "PCPious".
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  if (Pious>10)
  {
    Pious = 10;
  }
  else if (Pious<-10)
  {
    Pious = -10;
  }

Dit stuk kijkt of a) Pious groter is dan 10 -> dan wordt Pious gelijk gesteld aan 10, b) of Pious kleiner is dan -10 -> dan wordt Pious gelijkgesteld aan -10. Dit zorgt er dus voor dat Pious altijd tussen de grenzen -10 en 10 blijft.
En hier wordt de variabele "PCPious" gelijkgemaakt aan de nieuwe Pious. Eindresultaat: PCPious is 1 kleiner geworden, tenzij hij daardoor buiten de range -10 tot 10 kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 22 juli 2002 22:00 schreef Bert het volgende:
1) Hoe kan ik die map pins maken ?
Heel gemakkelijk. 'Paint Waypoints', en dan Map note. Vervolgens zet je hem neer waar je 'm wilt hebben en pas je op zijn 'Advanced'-tab de Map Note Text aan.
2) Hoe kan ik commoners, signs etc een tekst geven die verschijnt en verdwijnt (dus niet een dialoog)?
Ook heel gemakkelijk. Maakt een script:
code:
1
2
3
void main(){
  SpeakString("Wat je wilt dat hij zegt");
}

Voor een sign zet je dat neer als OnUse-script, en maak je de sign usable (ergens aanvinken in zijn properties). Voor een ventje is het denk ik genoeg als je hem 1 lege dialogue optie geeft en dit script toevoegt als 'Action Taken'. (Misschien is het zelfs genoeg als je gewoon de tekst als enige Dialogue-optie geeft, dat weet ik niet.) Als je iets fanciers wilt, zoals dat hij het zegt wanneer hij je ziet, moet je het even roepen.
Geen idee. Misschien dat het kan met een script, maar ik zou zo snel niet weten hoe. Je zou even deze [url="http://nwn.lyoness.com/files/scripting.htm"]script-library[/url] kunnen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert

Bert

In ieder geval bedankt voor de eerste 2 vragen, ik ga er vanavond weer mee aan de slag, moet zo gaan werken.

En wat betreft dat kledingstuk.. ik zal vanavond nog eens rondzoeken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert

Bert

Voor alle numnuts (n00bs) in programmeren/scripten

geweldige link, ben nu zelf aan het leren..is gemaakt door David Gaider van Bioware zelf, dus bijzonder gespitst op NWN.

[url="http://nwn.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=81523&forum=47"]http://nwn.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=81523&forum=47[/url]

staat 3 mb pdf om te downloaden.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Had je die nog niet? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Ik heb vroeger ook wat voor MUDs gecodeerd en aangezien dit gewoon een C-kloontje is (voor zover ik kan beoordelen), moet dit dus wel lukken.

Zit zelf te denken aan een script om toortsen uit te laten gaan wanneer "the villain" binnen een bepaalde afstand is, om ze weer te laten aanspringen als hij weg is. :)

Ik heb het spel nog wel niet, maar daar laat ik me niet door tegenhouden. >:)

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op donderdag 25 juli 2002 11:34 schreef Crayne het volgende:
Zit zelf te denken aan een script om toortsen uit te laten gaan wanneer "the villain" binnen een bepaalde afstand is, om ze weer te laten aanspringen als hij weg is. :)
Mja, ik stootte echter op wat volgens mij een bug is: RecomputeStaticLightning voegt wel nieuwe lightsources toe, maar haalt oude niet weg. Of je de toortsen ook weer uit kan laten gaan is dus maar de vraag. Dat wil zeggen: de animatie van de toortsvlam kan je wel uit laten gaan, maar het is maar de vraag of je ook het lichtschijnsel kan wegkrijgen.

Pagina: 1 2 Laatste