Weet iemand waar ik na de missie met de POW bevrijding moet worden opgepikt met de heli? LZ1 lijkt midden op een berg te zitten, ik kan er niet goed komen.
Maar hoe kom ik daar weer terug? Toen ik dat dorp inging viel ik een eind val de rots af naar beneden...
Anoniem: 79727
ja je had de omweg moeten nemen samen met je teamgenoten. en zo moet je ook weer omhoog gaan als je die POW bevrijd hebt
Dont worry m8Genoil schreef op 11 June 2003 @ 13:47:
SilliRaptor, jou ben ik geloof ik wel tegengekomen, gisteren of eergisteren. ThrillSeeka nog steeds niet!? (ik ben "g n l" in VC)
Your time will come
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Ik heb de multiplayer kant nu pas ontdekt
Zijn er nog active spelers??

Yo.
De community is niet heel erg groot (eerder klein), maar vrij trouw en van de 'harde kern'. het is namelijk nog steeds een heel erg goed spel! Zorg wel even dat je de 1.20 patch installeerd (meeste servers zijn 1.20), of als die niet goed voor je werkt, de 1.27 public beta. 1.30 zal niet lang meer op zich laten wachten, en daarna komen hoop ik dan toch eindelijk eens de modding tools en level editor, anders gaat het dit spel het helaas niet erg lang meer uithouden vrees ik. dat zou erg jammer zijn voor dit zwaar onderschatte spel, dat door kinderziektes in het begin een beetje ondergesneeuwd is in onterechte kritiek.VonFoX schreef op 27 June 2003 @ 18:58:
Ik heb de multiplayer kant nu pas ontdektZijn er nog active spelers??
Ik speel het nog maar af en toe helaas. Wel een goed spel hoor. Maar ik ken weinig anderen die het spelen
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Onze clan is ook nog erg actief in het spelen van Vietcong, en jazeker is het spel ondergesneeuwd door kinderziektes.
Na de 1.2 patch konden we eindelijk onze gehuurde server van afstand besturen maar de server is nog steeds niet stabiel genoeg.
We hopen echt op goede fixes in de volgende patch anders verlengen we hoogstwaarschijnlijk de server niet en dan sterft de game bij ons mischien ook wel een langzame dood.
Wat ik persoonlijk erg jammer vindt aan Vietcong is dat in het begin toen ik het speelde ik echt dacht van "wow dit is eens wat anders dan zon run and gun game" lekker beetje in de struiken campen, wat advancen, wat campen, schieten advancen, maar het is toch weer uitgedraaid op een run and gun game in mijn ogen wat ik persoonlijk erg jammer vindt.
Ik verheug me alweer op OFP2
Na de 1.2 patch konden we eindelijk onze gehuurde server van afstand besturen maar de server is nog steeds niet stabiel genoeg.
We hopen echt op goede fixes in de volgende patch anders verlengen we hoogstwaarschijnlijk de server niet en dan sterft de game bij ons mischien ook wel een langzame dood.
Wat ik persoonlijk erg jammer vindt aan Vietcong is dat in het begin toen ik het speelde ik echt dacht van "wow dit is eens wat anders dan zon run and gun game" lekker beetje in de struiken campen, wat advancen, wat campen, schieten advancen, maar het is toch weer uitgedraaid op een run and gun game in mijn ogen wat ik persoonlijk erg jammer vindt.
|BWR| Sipio...ik heb een goed geheugen voor namenSipio schreef op 28 juni 2003 @ 14:51:
Onze clan is ook nog erg actief in het spelen van Vietcong, en jazeker is het spel ondergesneeuwd door kinderziektes.
Probeer es 1.27b, die schijnt retestabiel te zijn itt 1.20.
Wat de manier van spelen betreft, dat heb je nog altijd zelf in de hand, hoewel het gedrag van andere spelers natuurlijk ook een deel van het plezier bepaalt.
Do i know you?? 
Speelstijl hangt idd af van jezelf natuurlijk en op publics is dat ook beter te doen, in clanmatches is het wel weer gewoon "run and Gun" want als je gaat zitten "campen" komt er ook niet veel van.
Die patch wachten we nog ff mee omdat we matches spelen met de 1.2 versie.
Hopen wel dat het binnenkort in ieder geval allemaal wat stabieler wordt want 70 Euro per maand voor een server is niet niks.
Speelstijl hangt idd af van jezelf natuurlijk en op publics is dat ook beter te doen, in clanmatches is het wel weer gewoon "run and Gun" want als je gaat zitten "campen" komt er ook niet veel van.
Hopen wel dat het binnenkort in ieder geval allemaal wat stabieler wordt want 70 Euro per maand voor een server is niet niks.
Hoe heet je clan?
Yo.
Heb em net geïnstalleerd en met de training bezig, maar nu iets heel stoms: hoe gooi je je handgranaat? Volgens de manual moet je 1x linksklikken om de pin eruit te halen en dan nog eens om hem te gooien, maar bij mij ontploft ie meteen, wat ik ook doe, lang drukken, kort drukken, dubbelklikken 
Heb dit hele topic ge-CTRL-F 'd, maar kon het niet vinden.
Heb dit hele topic ge-CTRL-F 'd, maar kon het niet vinden.
T is wel precies zoals je zegt hoor 
Granaat selecteren, dan 1 keer kllikken om pin eruit te halen, en dan een keer klikken om te gooien. Meestal even w8en voordat je gooit, omdat ie dan meteen ontploft als ie neerkomt, maar dat is ff oefenen.
Na de 1e keer hoort ie iig niet te ontploffen
Granaat selecteren, dan 1 keer kllikken om pin eruit te halen, en dan een keer klikken om te gooien. Meestal even w8en voordat je gooit, omdat ie dan meteen ontploft als ie neerkomt, maar dat is ff oefenen.
Na de 1e keer hoort ie iig niet te ontploffen
Vreemd, heb het geprobeerd, af en toe gaat het goed, maar meestal ontploft ie meteen, alsof mijn muisknop blijft hangen (wat niet zo is, want heb het verder nergens).
Ik ben nu de updates aan het downen, misschien is het daarmee verholpen.
Ik ben nu de updates aan het downen, misschien is het daarmee verholpen.
Nee ik denk niet dat je mij kent (g n l in Vietcong), maar ik was een keer op de site van |BEWARE| en daar zag ik "Sipio" en later nog een paar keertjes op e.o.a server en dan onthoud ik dat soort relatief onbelangrijke dingenSipio schreef op 28 June 2003 @ 20:22:
Do i know you??
Goed om te weten dat het in een clan in principe minder leuk spelen is. Ik had het al nooit zo op met clans, nu weet ik al helemaal dat ik niet bij een clan ga. Ik speel wel vaak samen met vrienden vanuit dezelfde fysieke ruimte, dat werkt goed en is ook nog eens gezellig. en dan zijn we van de 3-letters-met-spaties-ertussen-clan
Voor de duidelijkheid, ik bedoelde niet te zeggen dat het in een clan niet leuk spelen is.Goed om te weten dat het in een clan in principe minder leuk spelen is. Ik had het al nooit zo op met clans, nu weet ik al helemaal dat ik niet bij een clan ga. Ik speel wel vaak samen met vrienden vanuit dezelfde fysieke ruimte, dat werkt goed en is ook nog eens gezellig. en dan zijn we van de 3-letters-met-spaties-ertussen-clan
Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik het jammer vindt dat Vietcong ook gewoon een "run and gun" game is.
Persoonlijk hou ik idd meer van de meer tactische aanpak maar dat kan ik zeker niet uitvoeren zonder de clan. (of lukt het jou om in een public van te voren tactieken te bespreken met vreemden?)
Er worden dus wel degelijk tactische dingen uitgevoerd in clanverband natuurlijk maar de opzet blijft wel "run and gun"
Uiteraard moet ieder voor zich weten of hij/zij een spel wel/niet wilt gaan spelen in een clan maar denk nu niet van " zie je nou wel dat een clan suckt " want dat is natuurlijk niet zo.
Anoniem: 32972
2 bugs gezien vandaag in v.1.20:
1. een speler blijft bevroren in beeld staan, zijn wapen is wel verdwenen. erg irritant omdat het net lijkt of iemand staat te turen, schiet je je magazijn erop leeg (verraad je je positie) is het zo'n spookje.

2. ik frag een tegenstander. 2 tellen later respawd er een precies voor me neus op dezelfde plek. weet even niet of het ook dezelfde persoon was.
[edit: screenshot toegevoegd]
1. een speler blijft bevroren in beeld staan, zijn wapen is wel verdwenen. erg irritant omdat het net lijkt of iemand staat te turen, schiet je je magazijn erop leeg (verraad je je positie) is het zo'n spookje.
2. ik frag een tegenstander. 2 tellen later respawd er een precies voor me neus op dezelfde plek. weet even niet of het ook dezelfde persoon was.
[edit: screenshot toegevoegd]
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 32972 op 05-07-2003 05:17 ]
1.30 Patch is zojuist verschenen, weet niet precies wat er veranderd is, maar hier is alvast een link
http://www.3dgamers.com/d...cong_v1.30_patch.exe.html
http://www.3dgamers.com/d...cong_v1.30_patch.exe.html
Gelukkig maar, ik was al wel helemaal zat van 1.20 met zijn crashes

This v1.30 patch brings the following improvements:
-Servers and clients crashing - FIXED. Met stip op nummer 1
-The corrupted textures that sometimes appeared on the weapons and equipment - FIXED.
-The occasional missing voice commands - FIXED. eindelijk, erg belangerijk voor mij
-Swapplayer command - Fixed.
-Improved network code to help achieve less lag in the game. altijd fijn
-New anti speedhack protection. nooit iets van gemerkt van deze cheat
-Sound of reloading moves with players. het zit hem in de details
-Medic heals only 75% of the damage. da's nog minder geheald dan bij singleplayer?
-Shooting accuracy is decreased when jumping and aiming is also disabled. zinnig, zal wel weer even wennen worden
-Player can now peep over rocks with binoculars by pressing the aim button. heel prettig inderdaad, was een groot nadeel van de verrekijker
-When calling air support player can type message without the radio call being broken.
-Spectator delay maximum increased at 180sec
-Radiocall - sending a chat message does't break it. da's 2x
-Mlchangemap , mlchangecurmap a mlchangeendrule - didn't work correctly with points/frags - FIXED.
Nog niet alle servers zijn al overgestapt van 1.20, maar dat zal vast niet lang meer duren daar iedereen van 1.20 af wil

This v1.30 patch brings the following improvements:
-Servers and clients crashing - FIXED. Met stip op nummer 1
-The corrupted textures that sometimes appeared on the weapons and equipment - FIXED.
-The occasional missing voice commands - FIXED. eindelijk, erg belangerijk voor mij
-Swapplayer command - Fixed.
-Improved network code to help achieve less lag in the game. altijd fijn
-New anti speedhack protection. nooit iets van gemerkt van deze cheat
-Sound of reloading moves with players. het zit hem in de details
-Medic heals only 75% of the damage. da's nog minder geheald dan bij singleplayer?
-Shooting accuracy is decreased when jumping and aiming is also disabled. zinnig, zal wel weer even wennen worden
-Player can now peep over rocks with binoculars by pressing the aim button. heel prettig inderdaad, was een groot nadeel van de verrekijker
-When calling air support player can type message without the radio call being broken.
-Spectator delay maximum increased at 180sec
-Radiocall - sending a chat message does't break it. da's 2x
-Mlchangemap , mlchangecurmap a mlchangeendrule - didn't work correctly with points/frags - FIXED.
Nog niet alle servers zijn al overgestapt van 1.20, maar dat zal vast niet lang meer duren daar iedereen van 1.20 af wil
Anoniem: 28777
yay! nieuwe patch! WERD TIJD! kan de server tenminste weer online! Dat gecrash was echt waaaaaaardeloos
Anoniem: 86074
In de patch zouden eigenlijk eerst 5-8 maps zitten .... gaan ze nu weer een add-on maken
. Well kickuh, ik hoop op een paar Coop-maps, coop vond ik erg leuk in Vietcong, TDM niet .... vervelend waarom je herbij NIET je klasse kan kiezen en begint met een klapperpistooltje .... dan moet je je gun gaan zoeken .... niet erg bevordelijk als ze die plaatsen zitten te campen met een sniperrifle. Ik wil me wel kunnen verdedigen als ik spawn.
Ik vind Vietcong ook helemaal niet geschikt voor TDM en DM. Ikzelf speel meestal CTF en soms ATG.Anoniem: 86074 schreef op 17 juli 2003 @ 12:43:
In de patch zouden eigenlijk eerst 5-8 maps zitten .... gaan ze nu weer een add-on maken. Well kickuh, ik hoop op een paar Coop-maps, coop vond ik erg leuk in Vietcong, TDM niet .... vervelend waarom je herbij NIET je klasse kan kiezen en begint met een klapperpistooltje .... dan moet je je gun gaan zoeken .... niet erg bevordelijk als ze die plaatsen zitten te campen met een sniperrifle. Ik wil me wel kunnen verdedigen als ik spawn.
Als ik toch nog eens gewoon zoveel mogelijk mensen wil neerknallen dan start ik wel een potje U2K3
Heb je gelijk in, maar TDM wilde ik spelen om een beetje te wennen .... met UT2k3 speel ik nu ook TDM met Normal Weapons (speelde daarvoor eigenlijk continu Instagib) zodat ik daarna CTF etc kan spelen.
Marco
Marco
Anoniem: 28777
PRECIES... Ik vind zelfs CTF zo nu en dan te quake/ut'igmakje schreef op 17 July 2003 @ 12:56:
[...]
Ik vind Vietcong ook helemaal niet geschikt voor TDM en DM. Ikzelf speel meestal CTF en soms ATG.
Als ik toch nog eens gewoon zoveel mogelijk mensen wil neerknallen dan start ik wel een potje U2K3
Het leuke aan ATG is dat je wordt gedwongen om voorzichtig te spelen. Je hebt heel vaak (ook bij ctf) dat je veel risico neemt omdat je toch wel respawned.
Wat ik trouwens erg vervelend vind is dat soms de respawn time te kort is. Dan heb je bijvoorbeeld op NVABase CTF een paar man neergeschoten, ga je voor de vlag, en dan staan diezelfde mensen achter je omdat ze daar net gespawned zijn...
Geef mij maar ATG
Ik ben nu ook Vietcong aan het spelen
. Best een goede single player, veel goede achtergrond info, niet te kinderachtig en aardige muziek die erbovendien goed ingemixed is (beetje jammer van het goedkope midi geluid though). Best een aardig Vietnam gevoel zeg maar, totdat je een missie gaat spelen dan
. Het is wel echt een "spel". Ik net de derde missie afgerond met die rot tunnels. En je moet zo ongeveer de hele VC in je eentje omleggen. Ik heb er 96 omgelegd in de missie alleen, compleet bizar en onrealistisch. Ik gok het gemiddeld aantal kills voor een US soldaat op tussen de 1 en 2 kills per tour of duty. Heeft helemaal nul komma nul met de realiteit te maken, maar ja, als spel is het wel leuk. Ik ga nu maar die POW redden denk ik
.
Anoniem: 28513
Tot daar vondt ik het spel leuk, idd wat te onrealistisch... Ga hem wel verder spelen maar ze hadden nog beter je teammates mee kunnen laten sturen was nog iets realistischer geweest.Jag schreef op 24 July 2003 @ 20:29:
Ik ben nu ook Vietcong aan het spelen. Best een goede single player, veel goede achtergrond info, niet te kinderachtig en aardige muziek die erbovendien goed ingemixed is (beetje jammer van het goedkope midi geluid though). Best een aardig Vietnam gevoel zeg maar, totdat je een missie gaat spelen dan
. Het is wel echt een "spel". Ik net de derde missie afgerond met die rot tunnels. En je moet zo ongeveer de hele VC in je eentje omleggen. Ik heb er 96 omgelegd in de missie alleen, compleet bizar en onrealistisch. Ik gok het gemiddeld aantal kills voor een US soldaat op tussen de 1 en 2 kills per tour of duty. Heeft helemaal nul komma nul met de realiteit te maken, maar ja, als spel is het wel leuk. Ik ga nu maar die POW redden denk ik
.

Ik hou niet zo van spellen waarvan je F9 (quickload) knop verslijtAnoniem: 28513 schreef op 25 July 2003 @ 00:18:
[...]
Tot daar vondt ik het spel leuk, idd wat te onrealistisch... Ga hem wel verder spelen maar ze hadden nog beter je teammates mee kunnen laten sturen was nog iets realistischer geweest.
En in de latere levels (heb net het level gedaan waarin je de berg met die ruins erop moet innemen. Op een gegeven moment ben je dan je team kwijt en dan vraagt de captain of je toch maar even in je eentje de berg in wilt nemen
Het is ook zo ontzettend lineair. Je kan altijd maar 1 kant oplopen, behalve in de tunnels. Echt alles is scripted. Het is ook echt niet zo dat je zelf een emergency evac kan regelen ofzo
Wat ik nou graag zou zien in een single player mode, is dat je een tour of duty kan doen, zonder retry. En dan ook gewoon "saaie" missies erin. Gewoon patrols lopen, Zuid Vietnamezen schiet lessen geven, zelf een beetje oefenen, ambushes opzetten, dat soort dingen. En dan gewoon dood is ook echt dood. Maar ja, ik vrees dat zo'n spel niet echt goed zou verkopen
Je bedoelt dus een beetje het Hidden & Dangerous idee. Nouja alleen met het doodgaan dan, want daar was ook dood = dood.
Tja, dat jij steeds de F9 knop gebruikt als je eens geraakt bent door de VC dan moet je dat niet het spel verwijten maar jezelf
Wat ik niet helemaal begrijp is dat je daarna beweert dat de AI nooit raak schiet?? Ze schieten veel kogels af en lang niet altijd raak, maar vooral van dichtbij zijn ze vrij goed en dat is wel handig als je om een hoekje loopt in de jungle (lineair?
) en er staan meerdere VC. Trouwens, de amerikanen hadden voor elke kill in Vietnam ik dacht gemiddeld 10.000 kogels nodig. Ik vind de AI het dus nog helemaal niet zo slecht doen 
Dat jij Hamburger Hill in je 1tje moet veroveren zal denk ik aan jouzelf liggen. Ik had toen mijn maten nog wel bij me (af en toe bleven ze wel een beetje achter, maar ze kwamen wel).
Scripted is het spel inderdaad merkbaar en dat is soms best wel jammer daar het spel heel realisitsch is als je daar rondloopt om dan ineens op de gekste momenten de radio te moeten pakken. Maar ja, dankzij al dat scripting zijn de systeemeisen wel mooi laag gebleven
Als laatste, als jij vindt dat de tegenstander nooit raakschiet en dat het allemaal veel te makkelijk is, dan moet je maar eens Vietnam mode spelen. Ze schieten dan toch vervelend goed vanuit al die bosjes en verstopte bunkers.
Wat ik niet helemaal begrijp is dat je daarna beweert dat de AI nooit raak schiet?? Ze schieten veel kogels af en lang niet altijd raak, maar vooral van dichtbij zijn ze vrij goed en dat is wel handig als je om een hoekje loopt in de jungle (lineair?
Dat jij Hamburger Hill in je 1tje moet veroveren zal denk ik aan jouzelf liggen. Ik had toen mijn maten nog wel bij me (af en toe bleven ze wel een beetje achter, maar ze kwamen wel).
Scripted is het spel inderdaad merkbaar en dat is soms best wel jammer daar het spel heel realisitsch is als je daar rondloopt om dan ineens op de gekste momenten de radio te moeten pakken. Maar ja, dankzij al dat scripting zijn de systeemeisen wel mooi laag gebleven
Als laatste, als jij vindt dat de tegenstander nooit raakschiet en dat het allemaal veel te makkelijk is, dan moet je maar eens Vietnam mode spelen. Ze schieten dan toch vervelend goed vanuit al die bosjes en verstopte bunkers.
Ik vind het helemaal niet te makkelijk, ik vind het juist veel te moeilijk! Ik kan het uitspelen doordat ik steeds kan loaden als ik weer eens doodgeschoten ben
. Niet zo gek, aangezien je in de meeste missies zo'n factor 1 op 50 outnumbered bent.
En met linieair bedoel ik dat je altijd maar 1 kant op kan, ook in de bush, en dat je de missie altijd in 1 manier en volgorde kan doen. Dat dorpje waar je uit moet sneaken, die heeft bijvoorbeeld maar 1 uitgang, de rest is afgesloten met bushes waar je niet doorheen kan. En zo is het hele spel gemaakt. Ook wel logisch in zekere zin, dat is veel minder werk.
Neem Operation Flashpoint als vergelijk bijvoorbeeld. Die heeft vier maps, maar wel maps waar je U tegen zegt. Ik weet niet hoe groot ze precies zijn, maar orde grootte 20x20km denk ik. In elke missie kan je gewoon de hele map gebruiken. Echt een gigantisch speelveld dus. Dat maakt ook mogelijk dat je wat eigen inbreng van spelers kan hebben, ipv volg het pad en schiet alle VC neer.
Nou zijn de OFP maps wel relatief kaal natuurlijk en bovendien zijn de OFP missies net zo scripted en de campaign is statisch. Missies niet halen is geen optie en het is ook niet open ended ofzo. Bovendien zijn OFP missies ook onrealistisch qua moeilijkheid. Je maakt gerust 15 kills in een missie.
Overigens, het vervelende aan scripted vind ik niet dat je op vervelende momenten je radio moet pakken, maar dat je niet bijvoorbeeld een medivac kan orderen voor 1 van je soldaten. Of gewoon de hele missie afblazen en een extraction daar en daar (vul coordinaten in) requesten.
En met linieair bedoel ik dat je altijd maar 1 kant op kan, ook in de bush, en dat je de missie altijd in 1 manier en volgorde kan doen. Dat dorpje waar je uit moet sneaken, die heeft bijvoorbeeld maar 1 uitgang, de rest is afgesloten met bushes waar je niet doorheen kan. En zo is het hele spel gemaakt. Ook wel logisch in zekere zin, dat is veel minder werk.
Neem Operation Flashpoint als vergelijk bijvoorbeeld. Die heeft vier maps, maar wel maps waar je U tegen zegt. Ik weet niet hoe groot ze precies zijn, maar orde grootte 20x20km denk ik. In elke missie kan je gewoon de hele map gebruiken. Echt een gigantisch speelveld dus. Dat maakt ook mogelijk dat je wat eigen inbreng van spelers kan hebben, ipv volg het pad en schiet alle VC neer.
Nou zijn de OFP maps wel relatief kaal natuurlijk en bovendien zijn de OFP missies net zo scripted en de campaign is statisch. Missies niet halen is geen optie en het is ook niet open ended ofzo. Bovendien zijn OFP missies ook onrealistisch qua moeilijkheid. Je maakt gerust 15 kills in een missie.
Overigens, het vervelende aan scripted vind ik niet dat je op vervelende momenten je radio moet pakken, maar dat je niet bijvoorbeeld een medivac kan orderen voor 1 van je soldaten. Of gewoon de hele missie afblazen en een extraction daar en daar (vul coordinaten in) requesten.
kick ^^^ 
ik zit vast in de missie waar je de POW moet bevrijden
je begint bovenaan een heuvel, en moet omlaag het kamp in om die gozer te bevrijden
echter, zodra je gezien wordt schieten ze hem neer
ik heb de missie nu al ruim 10x geprobeerd, maar het lukt me maar niet
een walkthrough heb ik ook niet kunnen vinden, die van gamefaqs.com gaat namelijk maar t/m missie 4
iemand tips?
je begint bovenaan een heuvel, en moet omlaag het kamp in om die gozer te bevrijden
een walkthrough heb ik ook niet kunnen vinden, die van gamefaqs.com gaat namelijk maar t/m missie 4

iemand tips?
Ik heb de single player missie niet lang gespeeld, maar vond het inderdaad wel moeilijk. Ergens in het begin zit er al een stukje met een vervelend goed geplaatste granaat. Volgens mij gooide een gast op een hangbrug die.
Ik speel de game eigenlijk alleen Coop, de leukste gametype voor dit spel .... voor mij dan. Ligt aan de server, soms van die gasten die echt meteen vooruit rennen en niet met anderen samenspelen .... niet echt coop, ik laat ze ook lekker verrot geschoten worden, en als ze om hulp vragen of om medic/engineer, kunnen ze de rambam krijgen! Maar op een goeie server is dat leuk. Ze schieten goed raak. Niet veel spelen hebben echt leuke coop, deze en Ravenshield vond ik erg goed.
Ik hoopte dat TDM ook leuk zou zijn bij Vietcong, maar erg vervelend. Je begint met een klapperpistool en moet op zoek gaan naar je wapens. Je begrijpt het al, de snipers liggen overal klaar om je neer te knallen. Bij UT2k3 begint je ook met een mindere gun, maar dat is een heel ander soort spel. Dit hadden ze ook met classes moeten doen, jammer.
Ik speel de game eigenlijk alleen Coop, de leukste gametype voor dit spel .... voor mij dan. Ligt aan de server, soms van die gasten die echt meteen vooruit rennen en niet met anderen samenspelen .... niet echt coop, ik laat ze ook lekker verrot geschoten worden, en als ze om hulp vragen of om medic/engineer, kunnen ze de rambam krijgen! Maar op een goeie server is dat leuk. Ze schieten goed raak. Niet veel spelen hebben echt leuke coop, deze en Ravenshield vond ik erg goed.
Ik hoopte dat TDM ook leuk zou zijn bij Vietcong, maar erg vervelend. Je begint met een klapperpistool en moet op zoek gaan naar je wapens. Je begrijpt het al, de snipers liggen overal klaar om je neer te knallen. Bij UT2k3 begint je ook met een mindere gun, maar dat is een heel ander soort spel. Dit hadden ze ook met classes moeten doen, jammer.
uiteindelijk een FAQ gevondenCrash-Override schreef op 12 August 2003 @ 13:01:
kick ^^^
iemand tips?
http://faqs.ign.com/articles/424/424297p1.html
kijken of het hiermee lukt
[edit]
woei... gehaald
[ Voor 3% gewijzigd door Crash op 12-08-2003 15:58 ]
'K heb nu een dagje Vietcong gespeelt (multiplayer), en het ziet er niet uit
De gameplay gaat wel, niet eens erg goed, maar middelmatig. Er zitten wel erg realistische elementen in (geen croshair, geen levensbalk volgens mij) maar dat weegt niet op tegen de wat slechte gameplay en gare grafix.
Eerste indruk Vietcong; matig.

Eerste indruk Vietcong; matig.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
ik heb em vorige week uitgespeeld, en opzich is het een best aardige game 
de graphics zijn voldoende naar mijn mening, en de de opzet is redelijk realistisch (geen crosshair, geen health meter en redelijk snel dood als je geraakt wordt)
de graphics zijn voldoende naar mijn mening, en de de opzet is redelijk realistisch (geen crosshair, geen health meter en redelijk snel dood als je geraakt wordt)
Ik zit nu in dat level wat lijkt op hamburger hill, die gasten blijven maar de berg opkomen, iemand een tip hoe je dit level moet doen ?
ff spammen 
Als de graphics je niet aanstaan: America's Army Operations...
America's Army: Operations - Deel 3
- Is ook realistisch (maar wel met crosshair, en de health meter kan uit (geloof ik))
- Gratis te downloaden (+/- 600 Mb)
- Goeie graphics (UT2k3 engine)
- Goeie multiplayer
Als de graphics je niet aanstaan: America's Army Operations...
America's Army: Operations - Deel 3
- Is ook realistisch (maar wel met crosshair, en de health meter kan uit (geloof ik))
- Gratis te downloaden (+/- 600 Mb)
- Goeie graphics (UT2k3 engine)
- Goeie multiplayer
[ Voor 9% gewijzigd door styno op 20-08-2003 16:11 ]
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Anoniem: 42423
Ik had een vraagje over Vietcong. Staat er op de dvd-box ook ergens dat ie uncensored is? Maw waar kan ik zien dat ie uncensored is en waaraan.
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 42423 op 21-08-2003 04:03 ]
Anoniem: 90397
In NL kan je alleen maar de uncensored kopen. De censored versie is speciaal voor US en Duitsland
Vraag mij af hoe dat het zit met de optie voice communication bij de instellingen audio van Vietcong.Ik heb dat enebled staan en mijn maatje ook ,maar we kunnen elkaar niet horen.Die optie is er toch voor om met elkaar te kunnen praten ?
Anoniem: 42423
Dank je wel DenniZ.
Ps .. speelde jij ook niet RTCW?
PORRA ofzo
Ps .. speelde jij ook niet RTCW?
PORRA ofzo
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 42423 op 22-08-2003 00:29 ]
Gebruik je wel een microfoon en heb je hem niet ge-mute in je volume control panel?

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Ik heb sinds kort een headsetje van Plantronics en bij mij weten staat alles goed ,ik kan natuurlijk nog is kijken.Maar werkt het bij jou wel dan dat voice communication in VC ?Styno schreef op 22 August 2003 @ 10:33:
Gebruik je wel een microfoon en heb je hem niet ge-mute in je volume control panel?![]()
steeds als je geraakt wordt je medic erbij roepen, en als je bijna zonder munitie zit die gozer met z'n munitie roepenLe_Freak ! schreef op 19 August 2003 @ 22:50:
Ik zit nu in dat level wat lijkt op hamburger hill, die gasten blijven maar de berg opkomen, iemand een tip hoe je dit level moet doen ?
verder gewoon goed raakschieten
Anoniem: 42402
Er komt een nieuwe MP map uit binnenkort. Zie hier
Ik vraag me alleen af waar ik de CBF File neer moet zetten, want in de vietcong map zelf werkt die niet
Je moet zelf een folder genaamd Maps in je VC root zetten.
Ik vraag me alleen af waar ik de CBF File neer moet zetten, want in de vietcong map zelf werkt die niet
Je moet zelf een folder genaamd Maps in je VC root zetten.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 42402 op 30-08-2003 19:48 ]
Ik zit vast op het volgende punt (mission: tunnel rat). Zie screenshot onder.
Ik kan daar de ladder op en dan kom ik in een kamer met 2 tunnel ingangen. Als ik de linker in ga kom ik weer een verdieping lager bij de gevangenis (screenshot). En als ik de rechter neem kom ik langs een wapen depot en als ik dan nog verder doorloop kom ik een punji tegen. Ik kan ook niet terug waar ik vandaan gekomen ben.
Kortom ik kan alleen rondjes lopen door de tunnels. Zonder een exit.
Weet iemand waar ik heen moet ?
Ik kan daar de ladder op en dan kom ik in een kamer met 2 tunnel ingangen. Als ik de linker in ga kom ik weer een verdieping lager bij de gevangenis (screenshot). En als ik de rechter neem kom ik langs een wapen depot en als ik dan nog verder doorloop kom ik een punji tegen. Ik kan ook niet terug waar ik vandaan gekomen ben.

check dit even: http://faqs.ign.com/articles/424/424297p1.htmlduronbug schreef op 02 september 2003 @ 11:04:
Ik zit vast op het volgende punt (mission: tunnel rat). Zie screenshot onder.
[afbeelding]
Anoniem: 21889
En wie spelen dit spel allemaal online??? En waar...ben er nu een paar weken mee bezig, speelt erg lekker.
Ik had het spel 2 maanden geleden al en ik speel nu een 1.5 maand online.
ONLINE RULES -- Ga naar [NBK]Midcall server en speel met 50 man het level Stream.
Meesterlijk
ONLINE RULES -- Ga naar [NBK]Midcall server en speel met 50 man het level Stream.
Meesterlijk
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Ik speel altijd coop met 3 man
stream of storm. Echt geniaal
tampert, kriminalpolizei
Ha blub het Vietcong topic is weer eens boven water
. Weten we allemaal dat begin november de Fist Alpha expansion komt, met nieuwe SP levels en MP maps, een lading nieuwe wapens en vliegtuigen. Check http://www.vietcong-game....ategorie=game/fistalphaen
En er is gisteren eindelijk een nieuwe multiplayer-map gereleased: IndianCountry
Ik vind zelf Halongport (online) de leukste map die er is, lekkere mix tussen close combat en snipen, e.d.
Maar waar ik zo van baal is dat er bijna constant altijd 3 of 4 meer us players zijn dan vc. Iedereen wil altijd us spelen in die map.
Ik vind dat de VC in echt slechter af zijn dan de US.
Us kan lekker campen vanaf tientalle plaatsen en hoeft zich maar te richten op 4 uitgangen! Terwijl deze hoeveelheid uitgangen tevens een enorm nadeel is voor de vc.
Maar waar ik zo van baal is dat er bijna constant altijd 3 of 4 meer us players zijn dan vc. Iedereen wil altijd us spelen in die map.
Ik vind dat de VC in echt slechter af zijn dan de US.
Us kan lekker campen vanaf tientalle plaatsen en hoeft zich maar te richten op 4 uitgangen! Terwijl deze hoeveelheid uitgangen tevens een enorm nadeel is voor de vc.
Ff iets anders: ik speel het nou al een maand of 3 online en vrij regelmatig. Maar toch ga ik vaker dood dan dat ik iemand anders pak.
Wat is nou het geheim? Het lijkt ook wel of de m16 maar 1 schot nodig heeft om iemand te pakken en de ak47 een paar keer moet schieten.
Of zijn die anderen nou zo goed dat ze je met 1 schot in je hoofd raken ofzo?
Wat is nou het geheim? Het lijkt ook wel of de m16 maar 1 schot nodig heeft om iemand te pakken en de ak47 een paar keer moet schieten.
Die anderen zijn inderdaad gewoon zo goedYe Greate'96 schreef op 28 september 2003 @ 13:32:
Ff iets anders: ik speel het nou al een maand of 3 online en vrij regelmatig. Maar toch ga ik vaker dood dan dat ik iemand anders pak.
Nee even zonder grappen, als je dit spel vaak/vaker speelt en bijv. al wat ervaring had met FPS spellen dan wordt je gewoon vrij goed. Je traint je reactievermogen en je leert intuitief te richten met en zonder crosshair.
Daarnaast zijn er een aantal dingen die ik in de gaten houdt:
Geluid is erg belangrijk. Sowieso gebeurt het regelmatig dat je iemand hoort lopen. Daarnaast hebben alle wapens hun eigen geluid en daaraan kun je vaak wel afleiden waar er ergens een teamgenoot of juist een vijand van je zit. Als laatste belangrijke geluid zijn de taunts. Vooral de US hebben veel lawaai als het schreeuwen van pijn en wanneer ze een granaat gaan gooien.
Elk wapen heeft zijn eigen kenmerken. De m-16 heeft weinig recoil en een hoge vuursnelheid, maar ook een kleiner magazijn. De AK heeft zwaardere kogels die meer damage doen en meer kogels in het magazijn, maar ook veel meer recoil en muzzleflash (je ziet dan geen ene flikker meer

Daarnaast is timing erg belangrijk. Als je weet dat een tegenstander moet herladen dán moet je hem pakken. Als je zelf net je magazijn leeghebt, trek je een stukje terug tijdens het herladen.
Voor alles geld wel: je moet in de gaten hebben wat er in je omgeving gebeurd. Hiervoor heb je het geluid in het spel nodig en je moet veel om je heen kijken. Constant naar link en naar rechts draaien en op strategische momenten ook snel even achter je. Daarnaast niet altijd direct op iemand beginnnen te schieten als je hem ziet, je verraad ook je eigen positie dan...
Als er iemand op jou schiet en je zit nog niet in dekking, ren al springend zigzaggend en af en toe hurkend naar een dekking. Door het geluid van zijn wapen zou je dan al wel een idee moeten hebben waar die vent ongeveer zit
En oh ja, het is in dit spel niet heel erg als je eens dood gaat. Dus als je je moet opofferen om de vlag te pakken, of juist terug te krijgen, dan moet je dat voor het team doen. Daarnaast moet je goed in de gaten houden waar je teamgenoten zijn en of je ze kunt ondersteunen.
En als laatste: identificeer eerst even op wie je schiet. Er is niets irritanter als met de vlag ervandoor gaan om dan door je teamgeoot neergeschoten te worden omdat diegene schrikt van elke beweging in de buurt

Succes, misschien zie ik je wel eens , ik speel vaak op de TDR, MF of TBC server. Of anders een andere die meer dan 10 spelers hebben. (maar wel op vietnam mode, crosshairs zijn voor mietjes
Hey luitjes,
Ik had even een vraagje over vietcong.
Ik heb gister vietcong geïnstalleerd, en dat gaat vlekkeloos, maar als ik dubbelklik op mn vietcong.exe dan zie je eventjes het zandlopertje en dan gaat het zandlopertje weer weg en er gebeurt nix. als ik in mn taakbeheer kijk zie ik hem wel eventjes staan bij processen ( vietcong dus ) maar niet bij toepassingen, na een paar seconde gaat hij weer weg uit mn processen. Ik had al eerder een kopie van Vietcong gehad van iemand en die deed het ook niet. Wat ik dan weer heel vreemd vind is dat de demo het wel gewoon doet...
ps dit is mn eerste bericht, als ik iets fout heb gedaan moet je het maar even zeggen
alvast bedankt.
en ff korte reactie op het "welk liedje is het in het spel" het is : Stevie ray vaughan met het nr Lenny. ( die heb ik op cd staan ) maarja nr's worden vaker gecovered dan dat britney in een roddelblad komt dus...jullie kunnen ook gelijk hebben
)
( thx
)
Ik had even een vraagje over vietcong.
Ik heb gister vietcong geïnstalleerd, en dat gaat vlekkeloos, maar als ik dubbelklik op mn vietcong.exe dan zie je eventjes het zandlopertje en dan gaat het zandlopertje weer weg en er gebeurt nix. als ik in mn taakbeheer kijk zie ik hem wel eventjes staan bij processen ( vietcong dus ) maar niet bij toepassingen, na een paar seconde gaat hij weer weg uit mn processen. Ik had al eerder een kopie van Vietcong gehad van iemand en die deed het ook niet. Wat ik dan weer heel vreemd vind is dat de demo het wel gewoon doet...
ps dit is mn eerste bericht, als ik iets fout heb gedaan moet je het maar even zeggen
alvast bedankt.
en ff korte reactie op het "welk liedje is het in het spel" het is : Stevie ray vaughan met het nr Lenny. ( die heb ik op cd staan ) maarja nr's worden vaker gecovered dan dat britney in een roddelblad komt dus...jullie kunnen ook gelijk hebben
( thx
[ Voor 21% gewijzigd door dartbord op 19-10-2003 16:08 ]
Je eerste fout is om een crack vragen, dat zou ik dus ff weg halen.
Ik heb een probleem in versie 1.30. Bij het begin van de missie waarbij een helikopter neerstort aan het begin, is het gelijk "Mission Failed" omdat je zogauw de missie begint dood bent. Weet iemand hier een oplossing / patch voor?
Ik ken die missie niet hoor, maar kan je niet van te voren al uit de heli springen, dus voordat ie neerstort?
Nee, het is dus zeg maar een filmpje, dan gaat hij laden (met die laadbalk in beeld) en direct daarna "mission failed"Zoefff schreef op 19 October 2003 @ 23:16:
Ik ken die missie niet hoor, maar kan je niet van te voren al uit de heli springen, dus voordat ie neerstort?
Hmm indeed erg vaag jah, bedoel jij die missie die je ook in de singleplayer demo speelt? Je kan tuurlijk ook geen savegame loaden? Het save / load systeem vind ik nogal iri in Vietcong...MahRain schreef op 20 October 2003 @ 10:15:
[...]
Nee, het is dus zeg maar een filmpje, dan gaat hij laden (met die laadbalk in beeld) en direct daarna "mission failed"
maar om ff te reageren op mn vorige post...vietcong werkt nu wel
Inmiddels is versie 1.40 alweer verschenen 
Deze versie werkt alleen als je 1.30 al geinstalleerd hebt (dus 1.30 -> 1.40 patch)
De veranderingen:
Deze versie werkt alleen als je 1.30 al geinstalleerd hebt (dus 1.30 -> 1.40 patch)
De veranderingen:
De update is te downloaden bij Worthplaying, Gamer's Hell en bij Take2 (directe link)- Support for the new HradBa Anti-cheat, HradBa is included in the installation
- Several cheats blocked or detected by the Game Engine, the rest of the known cheats are stopped by HradBa
- Support for user-created maps from the MP Editor, includes client download of the map from the game server (can be tuned by the server admin).
- Anti-kangaroo feature. Player can jump 3 times and then has to wait sometime before the next jump. But if the player jumps up on some obstacle, he can jump as long as he is continuously gaining height ( so there is no problem getting to higher places by jumping)
- Support for texts and sounds binding on any key in Multi-player. For more information please see file usermp_bindkeys.txt that is created when the game v1.40 runs for the first time.
- TT ( TurnTable) game type is added to Stream, Storm and Bahnar levels
- New marks on the map in player's hands - showing various gametype related objects ( flags in CTF, RW and TT, LandingZone in ATG-pilot, Place for bomb in ATG-bombing)
- A lot of smaller improvements and bug fixes ( weapons choosing bug fixed, permanent ban list, getting stuck when jumping off the ladder fixed, co-op difficulty settings added, possibility to disable voting from server settings)
[ Voor 5% gewijzigd door Kunyfyer op 17-11-2003 02:26 . Reden: nog ff een linkje toegevoegd ]
JAZEKER!!!
ik vind dit nog steeds een te gek spel,
die nieuwe map three cannyons is ook te vet die kan je goed DM TDM en CTF doen altijd leuk
ik vind dit nog steeds een te gek spel,
die nieuwe map three cannyons is ook te vet die kan je goed DM TDM en CTF doen altijd leuk
kek
aaah kijk hier kunnen we wat mee check de link http://www.gamer.nl/nieuws/20243

en bij gamershell lees je dit
"Czech fansite Vietcong-game.net has received word from Pterodon's Michal Janacek that Vietcong First Alpha has been delayed. This FPS Mission Disc is now scheduled for January 2004 (it was originally scheduled for September 2003). Thanks: ZeroCool"
en bij gamershell lees je dit
"Czech fansite Vietcong-game.net has received word from Pterodon's Michal Janacek that Vietcong First Alpha has been delayed. This FPS Mission Disc is now scheduled for January 2004 (it was originally scheduled for September 2003). Thanks: ZeroCool"
[ Voor 140% gewijzigd door DAS op 26-12-2003 02:49 ]
kek
Anoniem: 44568
^^ dat is inderdaad jammer, hopen dat ze de tijd gebruiken om het spel gewoon extra mooi te maken - en tevens van de grond af aan iets tegen het cheaten doen.
[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 26-12-2003 06:27 ]
Anoniem: 9974
Welke settings maakt Vietcong in de Windows-Registry?
Mijn registry is niet goed/corrupt. Kan iemand a.u.b. een screencap maken van werkende registry.
Het is te vinden onder:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Pterodon]
Mijn registry is niet goed/corrupt. Kan iemand a.u.b. een screencap maken van werkende registry.
Het is te vinden onder:
Cleanen en opnieuw installeren is de beste oplossing. In die regkeys staat namelijk 32KB aan erg systeemspecifieke instellingen zoals audio/video settings, installdir, patchversie en userspecifieke instellingen.
Vergeet dan niet je \save\*.psg en \cfg\*.* files te backuppen.
Vergeet dan niet je \save\*.psg en \cfg\*.* files te backuppen.
hehe gewoon dr uit flikkeren volgens mij. hij draait naar mijn weten daar nie specifiek op. en anders maakt ie t wel weer aan.Anoniem: 9974 schreef op 06 januari 2004 @ 22:11:
Welke settings maakt Vietcong in de Windows-Registry?
Het is te vinden onder:
ik heb de install van vietcong nm na een OS reinstall gewoon terug gekopieerd (alleen de vc directory dus) en dan werkt t gewoon
kek
Zo wie kent dit geweldige spel nog?
http://www.vietcong-game.com/us/index.html
Vandaag is de uitbreiding Vietcong - fist alpha verschenen.
Al meer mensen deze gespeeld?
Persoonlijk vind ik deze uitbreiding geslaagd, een aantal leuke nieuwe wapen, met name de stenn en de mappen zijn ok.
Singleplayer zijn er een paar nieuwe missies veschenen, maar zit er een vreemde ai bij je team. Soms zitten je teamgenoten vast of lopen ze eerst de verkeerde kant op
Grafisch lijkt het allemaal net wat frisser dan eerst. Ook de haperingen die ik zelf soms had zijn verdwenen.
Online spelen gaat veel beter, ik proefde minder lag en schokken.
Maar zover ben ik nog niet gevorderd, dus nu maar weer verder.
http://www.vietcong-game.com/us/index.html
Vandaag is de uitbreiding Vietcong - fist alpha verschenen.
Al meer mensen deze gespeeld?
Persoonlijk vind ik deze uitbreiding geslaagd, een aantal leuke nieuwe wapen, met name de stenn en de mappen zijn ok.
Singleplayer zijn er een paar nieuwe missies veschenen, maar zit er een vreemde ai bij je team. Soms zitten je teamgenoten vast of lopen ze eerst de verkeerde kant op

Grafisch lijkt het allemaal net wat frisser dan eerst. Ook de haperingen die ik zelf soms had zijn verdwenen.
Online spelen gaat veel beter, ik proefde minder lag en schokken.
Maar zover ben ik nog niet gevorderd, dus nu maar weer verder.
Vandaag al? volgens www.dimensionplus.nl komt hij pas de 31e uit. Hmmm nou ja, online zullen er nu toch nog niet veel servers zijn die fist-alpha draaien. Morgen na mijn tentamen maar even naar de winkel dus 
edit:
verrek ja, bij dimensionplus hebben ze hem nu ook ineens in voorraad staan en wel voor 30 eurootjes
verrek ja, bij dimensionplus hebben ze hem nu ook ineens in voorraad staan en wel voor 30 eurootjes
[ Voor 22% gewijzigd door makje op 29-01-2004 20:59 ]
Anoniem: 19973
Heb sinds vandaag ook Fist Alpha.
Uiteraard dezelfde graphics enzo als VC, maar met wat extra's en je speelt een ander persoon.
Heb 't 1e level gespeelt en vond dat maar een klein rot leveltje. Je werd van de ene hoek naar de andere hoek geleid en als je een stuk had waarin je alle gooks al had uitgemoord liep je daar weer langs en vervolgens waren ze er allemaal weer. Ook blijven een aantal aspecten van 't level ongebruikt zoals bijvoorbeeld de tunnels aan het einde van de rivier enzo.
Maar goed, wie weet wat level 2 brengt.
Het speelt zich overigens af voor het VC spel zelf. Het kamp waarin VC zich afspeelde moet nog worden opgebouwd.
Uiteraard dezelfde graphics enzo als VC, maar met wat extra's en je speelt een ander persoon.
Heb 't 1e level gespeelt en vond dat maar een klein rot leveltje. Je werd van de ene hoek naar de andere hoek geleid en als je een stuk had waarin je alle gooks al had uitgemoord liep je daar weer langs en vervolgens waren ze er allemaal weer. Ook blijven een aantal aspecten van 't level ongebruikt zoals bijvoorbeeld de tunnels aan het einde van de rivier enzo.
Maar goed, wie weet wat level 2 brengt.
Het speelt zich overigens af voor het VC spel zelf. Het kamp waarin VC zich afspeelde moet nog worden opgebouwd.
Hmm heb vandaag Vietcong Purple Haze opgepikt.
Wel blij dat ik dit gedaan heb, dit is wel een mooie game.
Enkel de Fist Alpha missies. Kan je die pas spelen als je de oiginele hebt uitgespeeld? Na de install zijn opeens al mijn savegames weg en lees ik ook nergens dat FA daadwerkelijk is geactiveerd.
Kan iemand mij vertelen of het menu verschilt? Heb nu het gewone VC menutje (zelfs met de FA shortcut).
Wel blij dat ik dit gedaan heb, dit is wel een mooie game.
Enkel de Fist Alpha missies. Kan je die pas spelen als je de oiginele hebt uitgespeeld? Na de install zijn opeens al mijn savegames weg en lees ik ook nergens dat FA daadwerkelijk is geactiveerd.
Kan iemand mij vertelen of het menu verschilt? Heb nu het gewone VC menutje (zelfs met de FA shortcut).
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Er is nu ook een MOD SDK! Ben al een beetje aan het prutsen geweest:

Capture the eggs!
(voor de duidelijkheid: ik gebruik nu nog ff een granaat als "egg". En het is dus ook geen "take ammo", maar "take egg"
)

Capture the eggs!
(voor de duidelijkheid: ik gebruik nu nog ff een granaat als "egg". En het is dus ook geen "take ammo", maar "take egg"
[ Voor 32% gewijzigd door Genoil op 30-01-2004 00:16 ]
Anoniem: 10456
heb dit spel ook weer even tevoorschijn getoverd, nu heb ik betere hardware als toen dit spel net uit was en ik moet zeggen dat ik het weer erg leuk vind!!
Het spel loopt onwijs soepel en iedereen weet denk ik nog wel dat de SP in dit spel echt heel leuk is.
vanavond met wat vrienden coop spelen en dan de expansion eroverheen gooien!
Het spel loopt onwijs soepel en iedereen weet denk ik nog wel dat de SP in dit spel echt heel leuk is.
vanavond met wat vrienden coop spelen en dan de expansion eroverheen gooien!
Ik heb VC binnen gekregen vandaag (besteld via frs), rest van de clan heeft hem gisteren al gekocht.
- Maps vallen tegen, meeste zijn maps die je ook gratis kunt downloaden. Die paar (erg weinig) maps die er bij zitten zijn wel erg mooi / leuk
Echt Supermooi gemaakt.
- Wapens, weinig toevoeging, stengun = geweldig, voor de rest bijna enkel sniper achtige wapens. En een soort van Sniper die schiet als een automatisch pistool, ik zie de lamers al komen... Bajonette is erg handig, als je snel ff achter iemand aanloopt - tak - kill. makkelijk dan switchen.
- Klote ontwikkelaars hebben mijn boos gemaakt ivm cracks/beveiligingen... Ik koop mijn spellen die ik erg leuk vind, zo ook heb ik Vietcong + FA legaal. Ik heb een hekel aan cds, dus ik maak een imageje zoals ik normaal ook doe, en tijdens opstarten van cd (install gewoon met cdrom gedaan) weigert hij te laten, omdat ik gebruik maak van deamon tools. KUT! Ik wil niet die gore tyfus cds gebruik, gekloot met cds, beschadigingen etc etc. (moet nogsteeds BF terugkrijgen van E.a. om maar ff een voorbeeld te geven. Nu MOET ik spelen met een Crack, dat vind ik ranzig, me geluid is nu bagger, en er zullen vast wel meer shit in verstopt zitten.
Ik wil godver gewoon deamon tools gebruiken, zoals normaal. En geloof mij maar, ik heb de legale cds gewoon gekocht, maar wil gewoon zonder cds spelen. Ik vind dit geen doen, ik bepaald verdomme zelf wel wat ik doe
Wapens zijn niet echt erg de moeite waard, stengun is stoer, scorpion is opzich wel grappig, maar de rest van de wapens zijn voornamelijk aangepaste snipers, iets wat ik op mijn server uitzet, verkut de gameplay.
Maps, kan tof zijn, vooral erg grote maps van 64man, wij spelen liever met wat minder man. Claymore = cool overigens

Nog wat, pc specs zijn tering hoog... ik hem gasten op internet ontmoet met brute bakken, maar het werkt gewoon niet. Schijnt iets te zijn dat de hele map als 1 object word geladen, en de engine is niet geoptimaliseerd.
Vriend met een 2000+ amd, een 9700 en 512 mb ram speelt normaal op alles vol, en nu werkt het gewoon niet lekker, en moest hij alles omlaag schroeven. Videokaart zegt niks meer, cpu power is vereist!
- Maps vallen tegen, meeste zijn maps die je ook gratis kunt downloaden. Die paar (erg weinig) maps die er bij zitten zijn wel erg mooi / leuk
- Wapens, weinig toevoeging, stengun = geweldig, voor de rest bijna enkel sniper achtige wapens. En een soort van Sniper die schiet als een automatisch pistool, ik zie de lamers al komen... Bajonette is erg handig, als je snel ff achter iemand aanloopt - tak - kill. makkelijk dan switchen.
- Klote ontwikkelaars hebben mijn boos gemaakt ivm cracks/beveiligingen... Ik koop mijn spellen die ik erg leuk vind, zo ook heb ik Vietcong + FA legaal. Ik heb een hekel aan cds, dus ik maak een imageje zoals ik normaal ook doe, en tijdens opstarten van cd (install gewoon met cdrom gedaan) weigert hij te laten, omdat ik gebruik maak van deamon tools. KUT! Ik wil niet die gore tyfus cds gebruik, gekloot met cds, beschadigingen etc etc. (moet nogsteeds BF terugkrijgen van E.a. om maar ff een voorbeeld te geven. Nu MOET ik spelen met een Crack, dat vind ik ranzig, me geluid is nu bagger, en er zullen vast wel meer shit in verstopt zitten.
Ik wil godver gewoon deamon tools gebruiken, zoals normaal. En geloof mij maar, ik heb de legale cds gewoon gekocht, maar wil gewoon zonder cds spelen. Ik vind dit geen doen, ik bepaald verdomme zelf wel wat ik doe

Wapens zijn niet echt erg de moeite waard, stengun is stoer, scorpion is opzich wel grappig, maar de rest van de wapens zijn voornamelijk aangepaste snipers, iets wat ik op mijn server uitzet, verkut de gameplay.
Maps, kan tof zijn, vooral erg grote maps van 64man, wij spelen liever met wat minder man. Claymore = cool overigens

Nog wat, pc specs zijn tering hoog... ik hem gasten op internet ontmoet met brute bakken, maar het werkt gewoon niet. Schijnt iets te zijn dat de hele map als 1 object word geladen, en de engine is niet geoptimaliseerd.
Vriend met een 2000+ amd, een 9700 en 512 mb ram speelt normaal op alles vol, en nu werkt het gewoon niet lekker, en moest hij alles omlaag schroeven. Videokaart zegt niks meer, cpu power is vereist!
[ Voor 12% gewijzigd door Icey op 30-01-2004 19:05 ]
Sniper wapens zijn vervelend. Verkloten de gameplay idd.
Ik heb hem ook net gehaald trouwens, ben benieuwd. Ik vond de online gameplay van het orgineel wel goed iig.
Edit: ik gelukkig iig een Xp2500 (met slechts een magere 8500 overigens).
Ik heb hem ook net gehaald trouwens, ben benieuwd. Ik vond de online gameplay van het orgineel wel goed iig.
Edit: ik gelukkig iig een Xp2500 (met slechts een magere 8500 overigens).
[ Voor 19% gewijzigd door Jag op 30-01-2004 19:10 ]
512 mb ram <--- koop eens wat meer geheugen zou ik zeggen. 512 ram is wat magertjes voor huidige games.
ram eens op ctrl - alt - del, mag je mij zeggen welke game meer dan 512 mb gebruikt (en dan bedoel ik ECHT meer dan 512 mb, niet 513 mb).Anoniem: 9974 schreef op 30 januari 2004 @ 20:15:
512 mb ram <--- koop eens wat meer geheugen zou ik zeggen. 512 ram is wat magertjes voor huidige games.
Spellen draaien beter / soepeler met meer geheugen...probeer "Republic: The Revolution" maar eens met 512mb (onspeelbaar) en met 1024 (soepel) mb aan ram te spelen.
Tis maar een tip...zal mij een worst wezen als jij spellen met het minimale aanbevolen aanbevolen geheugen wil spelen.
Hier draait het wel soepel...
Tis maar een tip...zal mij een worst wezen als jij spellen met het minimale aanbevolen aanbevolen geheugen wil spelen.
Hier draait het wel soepel...
Anoniem: 19973
Flight Simulator.Icey schreef op 30 januari 2004 @ 20:19:
[...]
ram eens op ctrl - alt - del, mag je mij zeggen welke game meer dan 512 mb gebruikt (en dan bedoel ik ECHT meer dan 512 mb, niet 513 mb).
Doet het bij mij een stuk beter met 1024MB dan met 512MB.
maar goed, VC FA draait bij mij slechter dan FA.
Weet niet wat ze gedaan hebben maar bij wat grote omgevingen gaat het soms wat schokken en dat terwijl ik toch geen slechte pc heb.
Bij mij is de CD een beetje wonky. Ongeveer bij 75% gaat het erruug langzaam.
Iemand anders dit ook?
Iemand anders dit ook?
En over welke cd hebben we het dan? Er zijn er vier namelijkL3TUC3 schreef op 30 januari 2004 @ 21:01:
Bij mij is de CD een beetje wonky. Ongeveer bij 75% gaat het erruug langzaam.
Iemand anders dit ook?
Ben hem net aan het installen trouwens....
Goh, dat belooft niet veel goeds voor mij. Ik heb geen zin in geschok, dat is zo irritant. En ik heb ook geen zin om hiervoor te upgraden, lijkt me ook niet dat dat nodig zou moeten zijn.Anoniem: 19973 schreef op 30 januari 2004 @ 20:42:
maar goed, VC FA draait bij mij slechter dan FA.
Weet niet wat ze gedaan hebben maar bij wat grote omgevingen gaat het soms wat schokken en dat terwijl ik toch geen slechte pc heb.
Sja, ik weet niet, maar ik heb er 1024 inzitten. En in de tijd dat ik nog Forgotten Battles speelde (geen tijd meer) kreeg ik zelfs wel eens de melding dat mijn swapfile niet groot genoeg was (stond toen geloof ik op 256Mb vaste grootte).Icey schreef op 30 januari 2004 @ 20:19:
[...]
ram eens op ctrl - alt - del, mag je mij zeggen welke game meer dan 512 mb gebruikt (en dan bedoel ik ECHT meer dan 512 mb, niet 513 mb).
Bovendien vind ik het persoonlijk ook wel fijn dat wanneer ik op alt+tab douw, dat dan alles ook gewoon normaal en soepel werkt, ben nogal een multitasker
[quote]Jag schreef op 31 januari 2004 @ 00:20:
[...]
En over welke cd hebben we het dan? Er zijn er vier namelijk
.
De eerste Fist Alpha is aan het knoeien. Zit nu al zon 30 min op 87%.
ISO'tje dan maar?
[...]
En over welke cd hebben we het dan? Er zijn er vier namelijk
De eerste Fist Alpha is aan het knoeien. Zit nu al zon 30 min op 87%.
ISO'tje dan maar?
Even een vraagje ik heb VIETCONG gespeeld maar die CD heb ik niet meer , maar zijn die nodig voor Fist Alpha ?
Want dat zijn toxh ook weer 2 cd s als ik het goed begrepen heb.
Of moet ik dan VIETCONG PURPLE HAZE bestellen voor alle vier de CD'S ?
Want dat is toch Vietcong en Fist Alpha , samen in een pakket ?
En weet iemand misschien ook war hij al te koop is ?
En hoe duur is die PH versie als iemand hem al heeft ?
Want dat zijn toxh ook weer 2 cd s als ik het goed begrepen heb.
Of moet ik dan VIETCONG PURPLE HAZE bestellen voor alle vier de CD'S ?
Want dat is toch Vietcong en Fist Alpha , samen in een pakket ?
En weet iemand misschien ook war hij al te koop is ?
En hoe duur is die PH versie als iemand hem al heeft ?
[ Voor 46% gewijzigd door ravw op 31-01-2004 01:58 ]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Vietcong is de originele game. (2 cd's)
Fist Alpha is de uitbreiding. (2 cd's) (Je hebt de originele game nodig)
Purple Haze is de 'deluxe' versie. (Alle 4)
Ik heb PH opgepikt bij de Free Recordshop voor 45 euros.
Ben alleen bang dat mijn Fist Alpha cd 1 naar zn grootje is
.
Ben alleen bang dat mijn Fist Alpha cd 1 naar zn grootje is
[ Voor 11% gewijzigd door L3TUC3 op 31-01-2004 02:12 ]
Dat wordt morgen vroeg opstaan voor die PH te gaan halen.L3TUC3 schreef op 31 januari 2004 @ 02:12:
Vietcong is de originele game. (2 cd's)
Ben alleen bang dat mijn Fist Alpha cd 1 naar zn grootje is.
Dan kan IK weer eens VCs gaan uitmoorden
maar wat zit er nog zo als meer bij de PH verpakking?
boekjes kaarten of zo .. omdat het een Deluxe versie is ...
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Anoniem: 104138
Das alweer verholpen met 1.6 patch (op pterodon site te downloaden heb linkje nu ff niet). Kunnen de spelers van VC en FA samen in servers spelen, maar alleen de FA spelers kunnen de nieuwe wapens kiezen. VC spelers kunnen ze wel oppakken trouwens.
En nog iets... als je VC al origineel heb.... kan je FA met je VC cdtjes osptarten....... << HINT HINT HINT
BTW: ATZPAC X-server is al geupdate naar 1.6.... duzzz come and play!!!!!
jodelator!
En nog iets... als je VC al origineel heb.... kan je FA met je VC cdtjes osptarten....... << HINT HINT HINT
BTW: ATZPAC X-server is al geupdate naar 1.6.... duzzz come and play!!!!!
jodelator!
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 104138 op 31-01-2004 03:05 ]
Het is geen deluxe, Vietcong: Purple Haze is een samenvoeging van Vietcong Original + Fist Alpha expansionpack en level/map editor.omdat het een Deluxe versie is ...
Omdat bananen naar het licht toe groeien...
http://www.pterodon.com/?download
http://www.auscong.com/do...getfile=vietcong_v160.exe (mirror)
http://www.vietcong-game....tcong_v160_readme_eng.txt (changelog)
En als je toch bezig bent, haal die Fist Alpha MP Demo dan ook binnen: http://www.vietcong-game....cong_fistalpha_mpdemo.exe
http://www.pterodon.com/?download
http://www.auscong.com/do...getfile=vietcong_v160.exe (mirror)
http://www.vietcong-game....tcong_v160_readme_eng.txt (changelog)
En als je toch bezig bent, haal die Fist Alpha MP Demo dan ook binnen: http://www.vietcong-game....cong_fistalpha_mpdemo.exe
[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 31-01-2004 11:28 ]
Even een vraagje aan iemand die de FA al heeft , is het gelijk te spelen die nieuwe missions of moet je het hele verhaal weer van voor af aan spelen?
Want ik ben namelijk mijn oude SAVE file kwijd?
IK heb het hier over SP .
Want ik ben namelijk mijn oude SAVE file kwijd?
IK heb het hier over SP .