Het grote @home problemen topic [deel 2]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.730 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

als die kabel heel warm wordt gaat de isolatie om de aders smelten.
en dan krijg je kortsluiting in de kabel. maar dan moet het wel aardig warm worden.
ik weet niet of je dat red met een verwarminsbuis.

ohja enforcer water in de verwarming wordt wel degelijk 50 graden.
maar die kabels kunnen wel hogere temperaturen aan.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 06-12-2002 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
damster schreef op 06 December 2002 @ 16:38:
als die kabel heel warm wordt gaat de isolatie om de aders smelten.
en dan krijg je kortsluiting in de kabel. maar dan moet het wel aardig warm worden.
ik weet niet of je dat red met een verwarminsbuis.

ohja enforcer water in de verwarming wordt wel degelijk 50 graden.
maar die kabels kunnen wel hogere temperaturen aan.
Uhm ... het ging er mij om dat als je langdurig een verwarming op 50graden hebt staan (wat niemand heeft denk ik) dan zal het water wat er inzit inderdaad hoger zijn...
De 50graden die jij nu noemt is denk ik als de thermostaat op een graad of 22 staat.

Ik heb hier ff gekeken naar 2 CAT 5 kabels... op de ene staat max 75graden Celcius op (dit is een wat dikkere CAT 5 kabel). En op die andere staat geen temperatuur op (deze is ook wat dunner).

Dur is vast wel ergens een site waar de max. temperaturen op staan van de verschillende CAT 5 kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 16:20
Ik heb een probleem met mijn webspace. Hij vind telkens dat ik een verkeerd password heb ;(. Dat password is toch hetzelfde als mijn mail?

Edit: webspace was niet actief, maar nu ik het geactiveerd hebt vinden CuteFTP & LeechFTP allebij dat ik het verkeerd password gegeven heb. Terwijl ik toch zeker met dat password ook mijn account geactiveerd heb :?

Edit2: Mja nu werkt het opeens weer wel :? Ik had denk ik gewoon ff moeten wachten op het activeren van mijn webspace :) tnx anyway damster

[ Voor 63% gewijzigd door iets op 06-12-2002 17:29 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Enforcer, oke dan begreep ik je verkeerd...

Shotgun: ja dat paswoord is het zelfde. kon je er altijd al op? of is het een nieuwe account?
en anders maak je toch gewoon even een mail adres en webspace aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14
Al sinds 6 juli ontvang ik Yaha virussen van een bepaalde @home gebruiker. Na mijn 5e mailtje naar abuse@home.nl (met uitleg en headers) krijg ik eindelijk antwoord - en wel een formele waarschuwing !
Wij willen u erop wijzen dat in geval van een tweede overtreding
(ongeacht de aard van de overtreding) wij u een Gele Kaart kunnen geven
welke gepaard kan gaan met een tijdelijke afsluiting. Vervolgens kan een
Rode Kaart met definitieve afsluiting van de dienst volgen. Wij
vertrouwen erop dat dit niet noodzakelijk zal zijn.
N.B. Het blokkeren van deze host heeft nauwelijks zin (ja voor mij wel) maar meerdere kennissen van mij hebben hier last van.

Aangezien @home geen enkele logische actie schijnt te ondernemen (het aanspreken van de persoon achter de andere host) wil ik graag deze persoon direct mailen. Maar hoe doe ik dat?

Is het mogelijk om het e-mailadres achter een bepaalde ccxxxxx.regio.xx.home.nl te achterhalen? Of andere gegevens?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 10:07
Opzich is dat niet mogelijk tenzij je in de @home database kunt komen en dat lijkt me in jou geval niet mogelijk.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Iemand die weet waarom mijn kabel het niet doet?

Ik ben nu namelijk bij een vriend bezig zijn p.c te reïnstallen en dat is tot nu toe aardig gelukt, daar netwerkje aangelegd wat het inmiddels doen.

Alleen wil het kabel modem niet werken, ik voer zijn computer naam in, CP(nummer) en dan werkgroep ( er staat dat je geen werkgroep in moet stellen, klopt dit wel? ) ik heb geprobeerd met de werkgroepen; @home , werkgroep maar geen van beide wil het doen..

Wat staat er nu fout ingesteld? Er zitten wel 2 netwerk kaarten in die p.c, maar dit mag toch niks uitmaken of heb ik dat verkeerd?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/checkz0r.jpg

Punt 1 -> Hier komt dus de computer naam, CP(nummer)
Punt 2 -> Wat moet hier nou staan? @home, of niets?

[ Voor 14% gewijzigd door Keesr op 07-12-2002 22:13 ]

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

Keesr schreef op 07 December 2002 @ 22:06:

Ik ben nu namelijk bij een vriend bezig zijn p.c te reïnstallen en dat is tot nu toe aardig gelukt, daar netwerkje aangelegd wat het inmiddels doen.

Alleen wil het kabel modem niet werken, ik voer zijn computer naam in, CP(nummer) en dan werkgroep ( er staat dat je geen werkgroep in moet stellen, klopt dit wel? ) ik heb geprobeerd met de werkgroepen; @home , werkgroep maar geen van beide wil het doen..

Wat staat er nu fout ingesteld? Er zitten wel 2 netwerk kaarten in die p.c, maar dit mag toch niks uitmaken of heb ik dat verkeerd?

[afbeelding]

Je doet het goed hoor. Bij punt 1 moet je idd het computernummer invullen en bij punt 2 zegt @Home dat je @home moet invullen, maar dat maakt in principe geen ruk uit. Als de computernaam maar goed is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Sorry, ik snap niet hoe jullie het voorelkaar krijgen, maar:
ik heb nooit problemen met de mail server en ik e-mail VEEL!
ik kan altijd super snel internetten, soms werkt het niet 1 telefoontje en het is altijd binnen 4 uur opgelost :D
ik snap het nut Uberhaupt van dit topic niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Keesr schreef op 07 december 2002 @ 22:06:

[afbeelding]

Iets meer info zou wel handig zijn...
@Home kijkt alleen maar naar je Computer Naam (CPnummer of ander soort nummer :) ), dus het maakt niet uit wat je bij Werkgroep neerzet. Zodra het CPnummer goed is ingevoerd krijg je van de DHCP server een ip-adres toegewezen.
Het kan dus zijn dat je een foutief CP nummer hebt of dat er gewoon wat anders verkeerd is. Maar daarom zeg ik .. geef wat meer info ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
krijg je een IP toegewezen van @home ???
check dat eens met IPCONFIG in een DOS prompt...

CPnummer moet goed staan, werkgroep boeit geen ene ruk.

@echo off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op 07 december 2002 @ 23:19:
Sorry, ik snap niet hoe jullie het voorelkaar krijgen, maar:
ik heb nooit problemen met de mail server en ik e-mail VEEL!
ik kan altijd super snel internetten, soms werkt het niet 1 telefoontje en het is altijd binnen 4 uur opgelost :D
ik snap het nut Uberhaupt van dit topic niet!
Reageer dan ook niet 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Als je het topic leest, valt het je misschien op dat sommige mensen wel (grote) problemen met @home.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

841.6 kilobits per second

via @home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 03:53:
841.6 kilobits per second

via @home
das 100 kB/s, niet echt veel :{
Mijn gemiddelde is de drie/viervoud daarvan :P

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
Enforcer schreef op 07 december 2002 @ 23:50:
[...]

Iets meer info zou wel handig zijn...
@Home kijkt alleen maar naar je Computer Naam (CPnummer of ander soort nummer :) ), dus het maakt niet uit wat je bij Werkgroep neerzet. Zodra het CPnummer goed is ingevoerd krijg je van de DHCP server een ip-adres toegewezen.
Het kan dus zijn dat je een foutief CP nummer hebt of dat er gewoon wat anders verkeerd is. Maar daarom zeg ik .. geef wat meer info ..
Kijk het probleem is.. Ze willen daar een netwerkje, daar hebben ze een crossover cable voor aangeschaft. Ik heb het netwerk aan de praat. In de "hoofdcomputer" de computer die de connectie shared zitten 2 netwerk kaarten, 1 USB nw kaart waar de breedband kabel in gaat, en 1 PCI netwerkkaart waar de crossover cable ingaat.

Nu heb ik alles goed ingesteld, bij de USB kaart heb ik automatische ip configuratie en internet sharing aan ( dit staat fout volges mij, maar het kan hier toch niet aan liggen ofwel?) en bij de PCI het ip nummer 192.168.0.1 / 255.255.255.0 .... Met deze instellingen reboot ik, ik probeer te internetten maar het wil niet werken..

Iemand een oplossing?

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaker
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb @home en ik heb hier een ftp server draaien.
Een vriend van mij heeft ook @home en ook een ftp server draaien.
We wonen allebei in dezelfde plaats
Allebei de ftp's werken ze goed.
We kunnen allebei ook bestanden via MSN versturen naar andere mensen.
Alleen ik kan niet op zijn ftp komen en geen bestanden via MSN versturen naar hem en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
je moet ook niet ICS gebruiken, maar Sygate of Winroute.... dan zie je ook wat er gebeurd en ingesteld staat.

@echo off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Moet toch even kwijt, dat @home maar weinig echt downtime heeft. Vaak zijn het de DNS-servers die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
Mr.CeeJay schreef op 08 December 2002 @ 12:49:
[...]

je moet ook niet ICS gebruiken, maar Sygate of Winroute.... dan zie je ook wat er gebeurd en ingesteld staat.
Nee, geen winroute of die crap... Mooi makkelijk doen en windows share aan, werkt het beste. Maar nu even over dat CP nummer..

Moet dat niet zijn bv; CP58745-a

Moet daar aan het eind niet geen letter staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Quaker schreef op 08 december 2002 @ 12:41:
Ik heb @home en ik heb hier een ftp server draaien.
Een vriend van mij heeft ook @home en ook een ftp server draaien.
We wonen allebei in dezelfde plaats
Allebei de ftp's werken ze goed.
We kunnen allebei ook bestanden via MSN versturen naar andere mensen.
Alleen ik kan niet op zijn ftp komen en geen bestanden via MSN versturen naar hem en andersom.
Dat komt omdat je allebei dezelfde gateway gebruikt, en @home geen direct contact tussen 2 mensen met dezelfde gateway toestaat. Probeer eens dit in te typen in de command prompt (2k/xp):

route -p add <ip vriend> <gateway @home>

Die -p kun je trouwens beter weglaten als je probeert of het werkt. Pas als het werkt een keer invoeren met de -p (die onthoudt het ook na resetten). Gateway vindt je via command prompt --> ipconfig /all.

Als je gebruikt maakt van een router, zul je dit bovenstaande in de router moeten instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
Als iemand me even helpt kan ik daar het kabel gaan fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Keesr schreef op 08 december 2002 @ 12:31:
[...]

Kijk het probleem is.. Ze willen daar een netwerkje, daar hebben ze een crossover cable voor aangeschaft. Ik heb het netwerk aan de praat. In de "hoofdcomputer" de computer die de connectie shared zitten 2 netwerk kaarten, 1 USB nw kaart waar de breedband kabel in gaat, en 1 PCI netwerkkaart waar de crossover cable ingaat.

Nu heb ik alles goed ingesteld, bij de USB kaart heb ik automatische ip configuratie en internet sharing aan ( dit staat fout volges mij, maar het kan hier toch niet aan liggen ofwel?) en bij de PCI het ip nummer 192.168.0.1 / 255.255.255.0 .... Met deze instellingen reboot ik, ik probeer te internetten maar het wil niet werken..

Iemand een oplossing?
Krijg je een ipnr van @Home toegewezen bij die USB kaart of niet ?!
Als je dat al zowiezo niet krijgt kan je uberhaupt niet internetten en internet delen.

Als je geen ipnr krijgt:

1. Moet je je Computernaam ff nakijken (in't boekje van @Home staat je computernaam ingeschreven) of dat klopt.
2. Kabels nakijken (geen breuk of iets dergelijks).
3. Modem evt. resetten.

Heeft het internet voorheen wel gewerkt op de hoofdpc dan ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
Enforcer schreef op 08 December 2002 @ 13:55:
[...]

Krijg je een ipnr van @Home toegewezen bij die USB kaart of niet ?!
Als je dat al zowiezo niet krijgt kan je uberhaupt niet internetten en internet delen.

Als je geen ipnr krijgt:

1. Moet je je Computernaam ff nakijken (in't boekje van @Home staat je computernaam ingeschreven) of dat klopt.
2. Kabels nakijken (geen breuk of iets dergelijks).
3. Modem evt. resetten.

Heeft het internet voorheen wel gewerkt op de hoofdpc dan ?!
Heb em aan de praat nu.. De @home monteur had blijkbaar bij de computernaam in het boekje vergeten de -a erachter te zetten, heel slim 8)7

Moet nu nog even het e-mail maken maar dat wil op de computer die verbonden is met de hoofd p.c niet werken... Iemand die weet hoe ik dit moet instellen, ik heb e-mail via outlook wel aan de praat, maar op de computer die onder staat wil kan hij de server niet opkomen..

Enig idee hoe dit ingesteld moet worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

mail.home.nl instellen als SMTP/POP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
rvm schreef op 08 december 2002 @ 14:21:
mail.home.nl instellen als SMTP/POP server.
Zal ik nog even proberen dalijk..

Thx :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Laatst online: 21:33

frapex

got r00t

tja, zeggen dat ze wat gaan doen, en dan gewoon geen flikker uitvoeren..
Ik zit nu al meer dan een JAAR met een echt compleet beneden maat upstream. Ik zou 16KB/s ongeveer moeten krijgen, dit is op dit moment ONDER de 5KB/s, dus ik kan niet eens meer normaal een spelletje op internet spelen?

Iemand een idee hoe ik dit kan gaan oplossen? email schijnt niet echt over te komen, omdat ik telkens het standaard mailtje van het ligt-aan-uw-pc of anders-moet-u-maar-contact-opnemen-met-onze-helpdesk ... waar ze me overigens ook voor geen meter verder kunnen helpen...

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
Ik heb ook last van het bovenstaande probleem maar wat mij opvalt is dat ik ook 's nacht niet meer dan 10kB haal
Als ik vervolgens tegelijkertijd ga pingen naar tweakers zie ik pings van 3000+, ook valt soms de verbinding weg
weet iemand waar dit probleem ligt ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Als ik een trace route uitvoer op www.tweakers.net is er niks aan de hand:

C:\>tracert www.tweakers.net

Tracing route to loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 <10 ms 13 ms <10 ms 10.220.230.1
2 14 ms <10 ms 13 ms bb1-ge6-2-3.tilbu1.nb.home.nl [213.51.132.241]
3 27 ms <10 ms 14 ms bb1-pos3-0.amsix-nikhef.home.nl [212.120.67.117]

4 <10 ms 14 ms 14 ms bb2-ge8-2.amsix-telecity.home.nl [213.51.132.105
]
5 14 ms <10 ms 14 ms r2-ge0-1-0-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.132.
18]
6 <10 ms 14 ms 13 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.16
3]
7 <10 ms 13 ms 14 ms slb.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

| Specs Aurora24 | My music |

• ernst
Bezig met het traceren van de route naar loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.
35]
via maximaal 30 hops:

1 35 ms 13 ms 18 ms r1-ge0-0-2.almel1.ov.home.nl [213.51.252.1]
2 57 ms 22 ms 63 ms bb1-pos4-1.hnglo1.ov.home.nl [212.120.67.49]
3 43 ms 32 ms 42 ms bb1-pos13-0.dbsch1.nb.home.nl [213.51.133.106]
4 47 ms 35 ms 52 ms bb2-pos4-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.132.13
]
5 35 ms 47 ms 36 ms r2-ge0-1-0-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.132.
18]
6 42 ms 29 ms 29 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.16
3]
7 75 ms 27 ms 42 ms slb.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

zo ziet het er bij mij uit

iig ben ik nu zover dat mijn upload bij _alleen_ upload activiteiten totaal wegvalt, enkele sec lang
iemand plz :(

plaatje ge-add: je ziet dattie nog bezig is met de up test, je ziet dat NetTraffic 0,0kB up aangeeft, en je ziet het verloop wat (zelfs voor kabel hoop ik) verre van stabiel is
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwkorevaar/upload%20valt%20weg.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door ernst op 12-12-2002 19:56 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• SimonBenson
  • Laatst online: 12-07 14:56
Voor diegene die wellicht geinteresseerd is naar mijn probleem;
Het is opgelost!!
Was niet de UTP-kabel, maar ze hadden mij afgesloten.. Ze waren echter vergeten mij dit te melden.. ;) Schijnbaar had de NIC van mijn Linux-router een Mac-adres met allemaal 0000 :) oeps
Helpdesk heeft me vandaag snel waar aangesloten.
Kan gebeuren denk ik dan maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
SimonBenson schreef op 12 december 2002 @ 20:19:
Voor diegene die wellicht geinteresseerd is naar mijn probleem;
Het is opgelost!!
Was niet de UTP-kabel, maar ze hadden mij afgesloten.. Ze waren echter vergeten mij dit te melden.. ;) Schijnbaar had de NIC van mijn Linux-router een Mac-adres met allemaal 0000 :) oeps
Helpdesk heeft me vandaag snel waar aangesloten.
Kan gebeuren denk ik dan maar....
fijn dat het bij jou allemaal is opgelost :( (hint ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op 08 december 2002 @ 12:50:
Moet toch even kwijt, dat @home maar weinig echt downtime heeft. Vaak zijn het de DNS-servers die niet werken.
en hoe fix ik dat, ik heb het probleem dat ik om de zoveel tijd mijn internet verbinding voor een aantal minuten verlies, erg lastig als ik lekker wil online gamen

heb net contact gehad met @home en ze melden mij opnieuw aan als dat het probleem niet verhelpt dan is het, het signaal wat niet goed doorkomt.
maar dat kunnen ze alleen constateeren als ik bel als ik geen verbinding heb (wat dus maar een aantal minuten duurd en dan moet ik binnen die tijd iemand bij @home bereiken ja en dat gaat lukken :? NOT

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Laatst online: 12-07 14:56
De helpdesk had mij dit uitgelegd als zijnde een Mac-adres probleem.
Ik gaf ook al aan dat om de 4 uur mijn verbinding voor een aantal (2-3) minuten platlag. De persoon die ik aan de lijn had zei dat het inderdaad door een foutief Mac-adres lag van de NIC die gekoppeld is aan de modem.
In hoeverre hij gelijk heeft.. :? Ik weet het niet, ben wel blij dat ik thuis weer internet heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
ernst schreef op 12 december 2002 @ 19:43:
Bezig met het traceren van de route naar loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.
35]
via maximaal 30 hops:

1 35 ms 13 ms 18 ms r1-ge0-0-2.almel1.ov.home.nl [213.51.252.1]
2 57 ms 22 ms 63 ms bb1-pos4-1.hnglo1.ov.home.nl [212.120.67.49]
3 43 ms 32 ms 42 ms bb1-pos13-0.dbsch1.nb.home.nl [213.51.133.106]
4 47 ms 35 ms 52 ms bb2-pos4-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.132.13
]
5 35 ms 47 ms 36 ms r2-ge0-1-0-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.132.
18]
6 42 ms 29 ms 29 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.16
3]
7 75 ms 27 ms 42 ms slb.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

zo ziet het er bij mij uit

iig ben ik nu zover dat mijn upload bij _alleen_ upload activiteiten totaal wegvalt, enkele sec lang
iemand plz :(

plaatje ge-add: je ziet dattie nog bezig is met de up test, je ziet dat NetTraffic 0,0kB up aangeeft, en je ziet het verloop wat (zelfs voor kabel hoop ik) verre van stabiel is
[afbeelding]
kan iemand mij plz helpen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 07:52
Zelfs na een capaciteits ugrade kan ik in Maastricht al 5 maanden niet online gamen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een hele andere vraag, @home wil mij alleen zeggen wat er op hun website staat. Die kabelmodem die je in huis aangesloten krijgt. Moet die perse in de meterkast maar kan die niet gewoon ergens anders staan bij een kabelaansluiting elders in het huis? (zou voor mij een hoop geboor en gedoe schelen). @home kan mij daar geen fatsoenlijk antwoord op geven, misschien hebben jullie het ook zo of is dit gewoo niet mogelijk.

-Thnx-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 14:04:
Ik heb ff een hele andere vraag, @home wil mij alleen zeggen wat er op hun website staat. Die kabelmodem die je in huis aangesloten krijgt. Moet die perse in de meterkast maar kan die niet gewoon ergens anders staan bij een kabelaansluiting elders in het huis? (zou voor mij een hoop geboor en gedoe schelen). @home kan mij daar geen fatsoenlijk antwoord op geven, misschien hebben jullie het ook zo of is dit gewoo niet mogelijk.

-Thnx-
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn vriendin gehad. bij haar was het bijna onmogelijk om het in de meterkast te plaatsen (woont in een flat, meterkast is ~20 verwijderd van haar huis en zou echt veeel gedoe opleveren).

Haar kabelmodem staat nu naast de tv, en het werkt gewoon goed! Echter, gebruik wel je logische verstand mbt die spliter die de kabelmodem boer bij je heeft geplaatst...hint...hint..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
Mistral schreef op 15 December 2002 @ 00:58:
Zelfs na een capaciteits ugrade kan ik in Maastricht al 5 maanden niet online gamen. :(
bij mij is heeft ook net een node move plaatsgevonden, maar ik kan nogsteeds niet on-line gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Gisteren en vandaag heb ik GROOOOOOOOOOTE problemen in paddepoel groningen.
KAn mijn meel niet eens ophalen!! pagina's worden niet geopend, pas na 2, 3x refreshen...het is errug slecht op het moment met @home!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Laatst online: 16-09 14:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Zijn er momenteel problemen met de webspace van @Home :?

Ik kan mijn webspace bereiken en gewoon uploaden. Echter als ik er een plaatje opgooi wat ik op het forum wil laten zien dan kan ik ineens dat plaatje niet meer vinden. Het staat wel op mijn webspace, attibutes staan ook goed maar ik kan er niks meer van zien zodra ik de plaatjes op het forum wil posten.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

De @Home webspace komt vanaf 2 servers:
http://members-1.home.nl (werkt niet lekker)
http://members-2.home.nl (gaat prima, zo te zien)
Het adres http://members.home.nl verwijst willekeurig naar 1 van beide servers (of naar beide tegelijkertijd, net hoe je het bekijkt). Je moet dus momenteel het geluk hebben dat je met members-2.home.nl contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Laatst online: 16-09 14:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Dat is heel leuk dat ik dat weet. Dan kan ik de plaatjes toch posten. I.p.v. members.home wordt het dan members-2.home >:)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 13:15
Ik heb sinds dit weekend een zooi problemen met @HOME. Ik zit op de mill node en woon zelf in Grave. Na een bepaalde tijd, krijg ik geen reactie meer van mijn modem. Ik heb een motorola surfboard. Op de internet router heb ik de IP van DHCP naar static gezet om te kijken of dat enig verschil maakt, maar helaas. Om de zoveel tijd moet ik de spanning van de modem halen en dan weer terug zetten....

De status lampjes van de modem geven nix vreemd aan :S

Herkent iemand dit probleem, ligt het aan de kabelmodem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivm met die motorola heb ik ook een vraag. Sinds vorige week kabel via @home. Na aansluiting van een router is de verbinding zeer langzaam. Zowel met een XP-machine als met een Win98 machine, hetzelfde probleem. Sluit ik echter dezelfde router aan bij een bekende op een COM21 modem (ook @home) dan gaat het wel goed. Is er een soort beveiliging ingesteld bij de nieuwe Motorola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 16-09 13:50
Damn ik ga dus ook maar eens bellen. Dinsdag verhuisd, perfect gegaan internet tot donderdag belt mijn vriendin vrijdag op dat hij het niet meer doet kabel gechecked van de laptop zat goed, modem gereset.. nog niks. Helaas kan ik mijn pc nog niet proberen aangezien ik de kabel nog niet heb doorgetrokken. Ik vraag me af of het aan @home ligt of aan de laptop (die het altijd gedaan heeft), misschien ook maar eens mijn MAC adres nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSoNick
  • Laatst online: 28-03-2024
Ben al meer dan 2 jaar een tevreden gebruiker van het @home netwerk, en heb zelden of nooit problemen. Tot 2 weken geleden.

Mijn pagina opbouw werd zo traag dat ik met een 56k modem nog een gat in de lucht zou springen. Pingen naar willekeurige website lukte af en toe helemaal niet. Als het wel lukte met minimaal 25% packet loss.

Een maand voor deze problemen optraden had ik al een keer 1 dag bijna geen gebruik kunnen maken van mijn internet. Omdat mijn problemen al weer verholpen waren tegen de tijd dat ik iemand aan de lijn kreeg was het advies te bellen op het moment dat ik geen verbinding had.

Omdat mijn problemen nu al 1/2 week aanhielden besloot ik te bellen. Eerst een telefoon miep aan de lijn die een script met me wil doorlopen. Het gaat hierbij dan om het verwijderen van cookies e.d. Dit wil natuurlijk allemaal niet helpen. Na 45 min a 10 ct per minuut word ik doorverbonden.

Deze medewerker gaat proberen contact te maken met mijn modem.

Medewerker: Meneer ik krijg geen contact met uw modem
Ik: Nee dat begrijp ik ik krijg geen contact met internet daarom bel ik!
Medewerker: Ik zie ook geen storingen in uw gebied
Ik: Ja, ik zou toch graag een oplossing zien.
Medewerker: 1 moment ik ga even vragen wat ik moet doen.
Ik: Ok......
Medewerker: Ah, er is zojuist een storing opgetreden in uw gebied!
Ik: Oh das nou toevallig, maar laat ik nu al een week problemen hebben.
Medewerker: mmm...... ja, mmmm...... Wacht het een dagje af. Tot ziens meneer!

Erg vreemde gang van zaken. Eerst krijg je het advies om te bellen op het momenent dat de storing optreed. Vervolgens doe je dit en krijg je het advies af te wachten tot het opgelost is. Waarom bel ik in hemelsnaam dan nog?

Ik de volgende dag weer het internet op nog steeds rete traag. Ik dus weer bellen. Een bijkomend probleem was dat mijn tv stoorde ook hier maakte ik een melding van. Het advies dit maal: neem contact op met je kabel exploitant! Net of die mij gaan helpen als mijn tv alleen stoort als mijn pc aan staat!

Na deze behandeling heb ik per mail een klacht geschreven naar @home. Op dit mailtje kreeg ik als antwoord dat ze extreem veel up en downstream verkeerd op mijn modem detecteerden. En dat ik waarschijnlijk geinfecteerd was met een trojan! Iets waar ik 100% zeker van ben dat dit niet zo is. Ook wel een lulsmoes genoemd waar een onwetende gebruiker al snel genoegen mee zou nemen, en het probleem bij zichzelf zou gaan zoeken. In de reactie op deze mail laat ik weten erg te balen van dit mailtje omdat dit mailtje mijn pa bv had afgescheept.

De volgende dag word ik gebeld:

Medewerker: goede avond met de @home klanten service!
Ik: Ook goede avond
Mederwerker: Ik krijg extreem veel data up en downstream op uw modem.
Ik: Downstream kan inderdaad kloppen ik ben aan het downloaden met Kazaa.
Medewerker: Ah, probleem gevonden uw internet is langzaam omdat u teveel verbindingen hebt openstaan.
Ik: Nou nee hoor. Bij een reboot en cotrole op open verbindingen met netstat is mijn internet nog even traag.
Medewerker: mmmm......

De volgende scene is niet geschikt voor minderjarige lezers!

Ik: Jullie proberen met wat wijs te maken! Maar ik zit al 3 jaar beroepsmatig in de It. En begin te balen van de manier waarop mijn klacht behadeld word.
Mederwerker: Ik anders al 5 jaar en weet echt wel meer dan u !!!
Ik: grgrgrrrrr....

Toen volgde er een discussie over de volgende onderwerpen:

* BlackIce defence (wat doet het en wat niet)
* Norton Antivirus
* Kazaa
* TCP/IP
* Netstat

Uiteindelijk kwam meneer erachter dat ik geen huis tuin en keuken gebruiker was. Hij ging kijken wat er precies mis is gegaan in de support verlening, en zal mijn verbinding in gaten houden.

Problemen zijn inmiddels opgelost. Wel wil ik dat de gesprekskosten ingehouden worden op mijn abbo kosten. Iest waar we nog niet over uit zijn.

Conclusie:

@Home heerlijks als het werkt, maar oh wee als het niet werkt.

www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaker
  • Laatst online: 30-11-2021
wat is de @home newsserver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Quaker schreef op 17 December 2002 @ 18:40:
wat is de @home newsserver ?
Aangezien het antwoord op deze vraag is terug te vinden in de @Home documentatie, op de @Home website en op GoT zelf ook nog, weiger ik deze vraag te beantwoorden.

Kom op zeg, een klein beetje zoeken is toch niet teveel gevraagd?

(ik heb het gecontroleerd, zelfs de redelijk brakke GoT-search vindt genoeg topics waar het adres instaat)

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 17-12-2002 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07
JEEEEEEEJJj

Afeglopen 2 maanden ping 100+ voorheen 30 .

E-mail werkt helemaal niet meer.

Wat een gare zooi zeg.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Dec 17 2002 om 19:19:23 UTC+0100)

Download : 23.4 KByte/sec
Upload : 5.8 KByte/sec

Mijn upload hapert. Hij stopt gewoon soms 2 a 5 seconden met uppen.

Edit > Met download zelfde.

Lekker hoor @home :/

[ Voor 58% gewijzigd door Galaxis op 17-12-2002 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

En vandaag ligt de newsserver zo goed als plat. In de tekstgroepen ontbreken plotseling alle berichten eind september t/m gisteren en in de binary-groepen was, iig vanochtend, de retentie ongeveer een à twee uur.

En het ergste is dat de newsadmin nog helemaal niets van zich heeft laten horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

hoop gelazer de laatste dagen.

alles werkt nu wel weer goed op dit moment. de tijd dat ik pieken maakte van 1 mb en dan langzaam naar 480 is voorbij.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al meer dan 1 jaar @home en eigenlijk nog geen noemenswaardige problemen gehad, misschien 1x per maand 30min down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Zoals al eerder gemeld is: @Home werkt uitstekend, zolang er niets mis gaat. Heb hier gemiddeld tussen de 300 en 600 kB/s down en 16 kB/s up.
Mailserver ligt er af en toe uit...
Helpdesk van @Home is superbagger. Ik werk ook in de IT, en de antwoorden die ze op je vraag of probeem geven zijn vaak te gek voor woorden. Ik denk niet, dat ik er op mijn werk op dezelfde wijze als @Home mee weg zou komen. ;)

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 05-09 21:17
weet iemand misschien wat vervangende dns servers die ik kan gebruiken voor @home
ik heb namelijk als veel andere mensen last dat de verbinding een paar keer per uur een minuut uitvalt
ik heb me laten vertellen dat de oorzaak de dns servers zijn

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds problemen met @home
dat om de zoveel tijd de verbinding voor een aantal minuten uitvalt
voor tijdens het spelen van battlefield 1942 heb ik dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:57
Het enigste nadeel van @home vind ik eigenlijk de nieuwsserver, ik ben nog steeds op zoek naar een liefst gratis of anders op zijn minst betaalbaar alternatief.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

enigma, in welke regio zit je ergens... toevallig den bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:39
eliminator007 schreef op 23 december 2002 @ 13:21:
Het enigste nadeel van @home vind ik eigenlijk de nieuwsserver, ik ben nog steeds op zoek naar een liefst gratis of anders op zijn minst betaalbaar alternatief.
Newsserver in tilburg is redelijk, een betaalbaar alternatief is newszilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Heb @home nu 3 weken, en al 2 keer is de verbinding weggevallen! De 1e keer schenen er @homedingen te zijn uitgevallen, de 2de keer deed het spul weer toen de kabelmodem er een kwartier uitlag.

edit: is wel lekekr snel, 800kb per sec haal je makkelijk :P

[ Voor 15% gewijzigd door SuperPaddo op 23-12-2002 18:57 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 20:59
SuperPaddo schreef op 23 December 2002 @ 18:57:
Heb @home nu 3 weken, en al 2 keer is de verbinding weggevallen! De 1e keer schenen er @homedingen te zijn uitgevallen, de 2de keer deed het spul weer toen de kabelmodem er een kwartier uitlag.

edit: is wel lekekr snel, 800kb per sec haal je makkelijk :P
800kb, dacht het niet, (tenminste niet gemakkelijk),

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
In speedtesten haal ik soms meer dan 1100 kb per sec! Moet je voor in Markelo wonen, weinig mensen met kabel hier :P

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SuperPaddo schreef op 23 december 2002 @ 19:02:
In speedtesten haal ik soms meer dan 1100 kb per sec! Moet je voor in Markelo wonen, weinig mensen met kabel hier :P
Heeft er meer mee te maken dat je een Motorola-modem hebt ipv een Com21-modem dan dat je in Markelo woont.

Op het 'oude' Com21-netwerk kom je niet verder dan zo'n 485 kilobyte/sec maximaal, op het nieuwe Motorola-netwerk zijn snelheden tot ongeveer een megabyte/sec mogelijk. Maar vaak zakken die snelheden na een tijd in tot de meer "normale" Com21-snelheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Ik werk inmiddels een jaar op de helpdesk 1e lijns. Ik had supervisor kunnen worden, maar heb daar bewust niet voor gekozen, met name omdat ik de extra verantwoordelijkheid niet wil hebben als @home zelf niet alle zaken op orde heeft. Met mijn huidige ervaring weet ik dat de "scripts" van @home wel afdoende zijn voor 95-99 procent van alle problemen. Bij de overige 1-5 procent moet ik vertrouwen op de ervaring van de eindverantwoordelijken. Deze "scripts" zijn het probleem niet, het zijn met name de helpdesk-medewerkers zelf (ook 2e lijn - technische dienst) en het management. Ik verbaas mij dagelijks over stomiteiten die collega's uithalen, soms gewoon te zielig voor woorden. De kwaliteit van de helpdesk in het algemeen kan veel beter, maar daarvoor moeten de werknemers een betere training krijgen en het management "daadkrachtiger" handelen. Ik ben niet bang om mijn persoonlijke mening te geven, omdat er volgens mij niets te verbergen valt, al deze informatie is al bekend bij de gebruikers zelf en bij troublesathome (waar ik zelf al 3 jaar lid van ben).

Ik wil ook voorstellen om problemen, waar mogelijk, uit te lichten en individueel te bekijken en mijn mening te geven. Ik weet uit ervaring dat alle problemen, buiten de probleemgebieden, op te lossen zijn, mits de problemen terecht zijn en ze goed afgehandeld worden door @home.

[ Voor 4% gewijzigd door Ronnie_T op 23-12-2002 22:45 ]

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rvm schreef op 23 december 2002 @ 18:01:
enigma, in welke regio zit je ergens... toevallig den bosch?
klopt

en ronnie heb jij geen oplossing voor mijn probleem?
heb al meerdere malen met @home contact gehad maar nog geen zinnig antwoord gehad

mijn probleem staat hierboven kort beschreven

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 10:43:
Ik heb nog steeds problemen met @home
dat om de zoveel tijd de verbinding voor een aantal minuten uitvalt
voor tijdens het spelen van battlefield 1942 heb ik dit probleem
ik heb wat meer info nodig om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen.

- systeem-specs , firewall o.i.d. geinstalleerd?
- thuisnetwerk, Router?
- wat voor modem? welke software van het modem, in het geval van motorola SB4200
- wanneer gebeurt het? specifiek VOOR of TIJDENS het spelen of ook op andere willekeurige momenten?
- wat gebeurt er op je modem als de verbinding even weg valt?
- als je een continue ping aanzet naar bijvoorbeeld je gateway of de mail-server, valt die dan ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ronnie_T, dit zijn dezelfde problemen als er al een tijd in Vught spelen.
Verbinding valt een tijd weg, van een aantal seconden tot enkele minuten.

Op een com21 is dan het 4de ledje uit, volgens mij is dat de 'Receive'.
Een ping naar een gateway geeft een timeout. Die heb ik toevallig altijd aan staan, dat kan ik zien waneer mijn zus kazaa weer eens aanzet ;).

Persoonlijke specs:

Windows2000 Server, geen firewall.
Geen router, alles met NAT via twee NIC's.

Het is heel willekeurig waneer de verbinding wegvalt (kan het helaas alleen 's-avonds zien) soms om 7 uur, soms om 10 uur, soms om 12 uur. Lijkt weinig tot niets met de capaciteit van het netwerk te maken te hebben.

Ook het gebruik van de verbinding varieert en lijkt er niets mee te maken hebben. De ene keer valt de verbinding weg tijdens het surfen, een andere keer tijdens emailen, nieuwsgroepen bekijken, noem maar op.

Het enige wat ik aan de 'problemen' met @home heb kunnen doen is mijn IP static instellen en DNS van xs4all/Worldcom invullen. Maar dat help natuurlijk ook niet als de verbinding wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

zwelgje schreef op 23 December 2002 @ 18:59:
[...]

800kb, dacht het niet, (tenminste niet gemakkelijk),
In de rustige uurtjes is 800 kB/sec aardig makkelijk haalbaar hoor ('s ochtends vroeg, tot een uur of 11). In de piekuren zakt het tot een max van 500 kB/sec, en als het extreem druk is soms max 300 kB/sec.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 16-09 13:50
mijn problemen zijn iig weer opgelost. @home had mijn computernaam en wachtwoorden voor email veranderd zonder mij in te lichten (zal wel met mijn verhuizing te maken hebben gehad). Na een half uurtje aan het 0900 nummer gehangen te hebben was ik dan ook binnen 5 min. weer up 'n running :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde zoals domino het beschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon ook in VUght, en heb ook precies hetzelfde probleem als Domino. De verbinding valt steeds even weg (pings naar gateway timen uit, kan mijn linux router wel gewoon bereiken)
OS linux op de router, win98 op de rest van de systemen, COM21 modem. Kabel modem-AOP verwisseld, geen resultaat. DHCP refresh oid helpt ook niet wanneer de verbinding wegvalt, het is echt net alsof iemand de stekker eruit trekt. 100% dood qua ontvangst.

Ik ben inmiddels verhuisd naar Den Bosch (wacht nog op verhuizing aansluiting) maar het probleem was nog niet opgelost toen ik vertrok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@home den bosch: had eerst veel gezeik maar sinds ik eige server draai valt het mee ; eige mail server draaien (als @homo mail dood is, dan heeft me mail server de mail al opgehaald, ook andere DNS-en gebruiken is handig!) internet: als hij down is dan trekt hij zich vanzelf weer up. Maar laatste tijd valt het mee met het voor lange tijd down gaan van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb contact gehad met @home, ze hebben me 2 dagen gescanned en ze konden niets vreemd vinden.
Nu gaan ze het signaal van de wijkkast doormeten, hopelijk vinden ze daar iets en kunnen ze het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ben ik toch benieuwd hoe @home scanned. Ze zullen toch zeker wel zien dat de verbinding wegvalt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Domino schreef op 24 december 2002 @ 08:38:
Ronnie_T, dit zijn dezelfde problemen als er al een tijd in Vught spelen.
Verbinding valt een tijd weg, van een aantal seconden tot enkele minuten.

Op een com21 is dan het 4de ledje uit, volgens mij is dat de 'Receive'.
Een ping naar een gateway geeft een timeout. Die heb ik toevallig altijd aan staan, dat kan ik zien waneer mijn zus kazaa weer eens aanzet ;).

Persoonlijke specs:

Windows2000 Server, geen firewall.
Geen router, alles met NAT via twee NIC's.

Het is heel willekeurig waneer de verbinding wegvalt (kan het helaas alleen 's-avonds zien) soms om 7 uur, soms om 10 uur, soms om 12 uur. Lijkt weinig tot niets met de capaciteit van het netwerk te maken te hebben.

Ook het gebruik van de verbinding varieert en lijkt er niets mee te maken hebben. De ene keer valt de verbinding weg tijdens het surfen, een andere keer tijdens emailen, nieuwsgroepen bekijken, noem maar op.

Het enige wat ik aan de 'problemen' met @home heb kunnen doen is mijn IP static instellen en DNS van xs4all/Worldcom invullen. Maar dat help natuurlijk ook niet als de verbinding wegvalt.
@home heeft DHCP-problemen in het hele verzorgingsgebied van Essent, wat ervoor kan zorgen dat er zich allerlei leaseproblemen kunnen voordoen. Ik heb soms meegemaakt dat er dynamisch en statisch geen verbinding mogelijk was, omdat opeens (per ongeluk) de computernaam weg was, maar dat heeft hier niks mee te maken.

Als ik het goed begrijp, als je static staat heb je nog steeds een wegvallende verbinding? Waarom zou je het dan statisch zetten, wat lost dit dan op? Je zou de helpdesk kunnen vragen voor een andere computernaam of om een "restage", dit wil heel soms helpen, dit "ververst" de computernaam op de DHCP-server. Als de verbinding weer wegvalt, probeer dan eens direct zelf een nieuwe lease op te halen als je dynamisch staat, lukt dit direct, dan zal het probleem mogelijk kunnen liggen aan de @home DHCP-server. Wat voor leasetijd krijg je? Gaat het misschien mis bij het automatisch vernieuwen van de lease? Als ik het goed heb op gebeurt dit op ongeveer 50% van de de leasetijd.

Het probleem van een wegvallende verbinding in vucht en den bosch is bij ons (helpdesk 1e lijns) altijd heel vaag gebleven, maar zouden nu echt opgelost moeten zijn volgens @home, wij krijgen helaas meestal zeer beperkte informatie over storingen. Symptomen van de stroring destijds: "de verbinding valt regelmatig weg en komt na 10-20 minuten vanzelf weer terug"

Bij dit probleem kan ik heel moeilijk inschatten waar het probleem zit, ik zal opsommen waar het volgens mij aan zou kunnen liggen (van meest naar minst waarschijnlijk):
- @home DHCP leaseproblemen op het moment van het vernieuwen van de lease (oplossing: moeilijk om het probleem hard te maken, dit moet de 2e lijns helpdesk verder afhandelen, een duidelijke omschrijving van het probleem is nodig)
- Ergens een breuk in de Kabel van Essent, of een ander kabelprobleem (te zwak signaal, ruis o.i.d.) (het eerste wat er gedaan moet worden is een "uitgebreide", software-matige, controle van het signaal. Het minste wat er dan gedaan kan worden is een zogenaamde RF-Check - wegvallende verbinding uit te laten voeren. Als er problemen zouden zijn met de AOP, dan zou dat tijdens de RF-Check boven water moeten komen)
- Modem defect. Als de RF-check niks heeft opgeleverd dan moet het modem omgewisseld worden
- Een algehele storing in het gebied, waar @home nog niet van op de hoogte is.

In het gaval het probleem toch aan je zelf zou liggen:
- Klein breukje in de UTP kabel.
- NIC of ander soft- of hardwareprobleem.
- Etc...

P.S. 24 december lagen er een aantal DNS-servers uit in het zuiden van het land, dus kon de verbinding even wegvallen

Wel vermoeiend dat typen, maar het is voor een goed doel B)

[ Voor 3% gewijzigd door Ronnie_T op 25-12-2002 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Domino schreef op 24 December 2002 @ 23:21:
Ben ik toch benieuwd hoe @home scanned. Ze zullen toch zeker wel zien dat de verbinding wegvalt??
Ben ik ook benieuwd naar, de 2e lijns doet het waarschijnlijk simpel met een ping. Moeten ze natuurlijk wel het ip van de PC pingen en niet het modem (in het geval SB 4200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
[b]Ronnie_T schreef op 25 December 2002 @ 04:08@home heeft DHCP-problemen in het hele verzorgingsgebied van Essent, wat ervoor kan zorgen dat er zich allerlei leaseproblemen kunnen voordoen. Ik heb soms meegemaakt dat er dynamisch en statisch geen verbinding mogelijk was, omdat opeens (per ongeluk) de computernaam weg was, maar dat heeft hier niks mee te maken.
Dat heeft hier dus inderdaad niets mee te maken, DHCP problemen zijn allemaal ondervangen door het IP adres statisch te zetten.
Als ik het goed begrijp, als je static staat heb je nog steeds een wegvallende verbinding? Waarom zou je het dan statisch zetten, wat lost dit dan op?

..knip..
Omdat ik in het verleden nogal wat problemen had om vanuit mijn werk een VPN op te zetten naar mijn thuis PC. Bovendien vindt ik dat als @home hun zaakjes niet op orde heeft (denk aan DHCP/DNS) dat ik daar helemaal vrij in ben om daar wat aan te doen, zodat ik toch een werkende verbinding heb.
Het probleem van een wegvallende verbinding in vucht en den bosch is bij ons (helpdesk 1e lijns) altijd heel vaag gebleven,
- @home DHCP leaseproblemen op het moment van het vernieuwen van de lease (oplossing: moeilijk om het probleem hard te maken, dit moet de 2e lijns helpdesk verder afhandelen, een duidelijke omschrijving van het probleem is nodig)
Storingen hebben dus niets te maken met DHCP zoals hiervoor al uitgebreid toegelicht.
- Ergens een breuk in de Kabel van Essent, of een ander kabelprobleem (te zwak signaal, ruis o.i.d.) (het eerste wat er gedaan moet worden is een "uitgebreide", software-matige, controle van het signaal. Het minste wat er dan gedaan kan worden is een zogenaamde RF-Check - wegvallende verbinding uit te laten voeren. Als er problemen zouden zijn met de AOP, dan zou dat tijdens de RF-Check boven water moeten komen)
Een kabelbreuk lijkt me ook erg sterk omdat dan de verbinding wegvalt en weg blijft. Bovendien is het probleem verspreid over meerdere HCX'en en dus niet te pinnen op defecte hardware.

Wat wel een mogelijkheid lijkt, is de kwaliteit van het signaal. Echter heb ik oook daar mijn twijfels over. Downloads gaan met 400/450 KB/s (newsserver) en van het ene op het andere moment is de verbinding foetsie. Het lijkt mij als dit een signaal/ruis verhoudings probleem is dat minimaal de download snelheid afneemt.
- Modem defect. Als de RF-check niks heeft opgeleverd dan moet het modem omgewisseld worden
Defect modem is het zeker niet, lijkt me sterk dat er zoveel mensen zijn met een defect modem. In vught alleen al zijn 130 a 140 klachten geregistreerd, dus die optie valt voor mij ook weg.
- Een algehele storing in het gebied, waar @home nog niet van op de hoogte is.
Lijkt me eerder dat @home deze situatie niet wil erkenen als zijnde een storing. Een storing moet namelijk opgelost worden, maar dat gaat moeilijk als je niet precies weet wat er aan de hand is.
In het gaval het probleem toch aan je zelf zou liggen:
- Klein breukje in de UTP kabel.
- NIC of ander soft- of hardwareprobleem.
- Etc...
Laatste drie opties zal ik maar helemaal niet op ingaan. Ik ben proffesioneel netwerk- en applicatie beheerder bij een grote ICT onderneming, je mag er vanuit gaan dat ik weet wat ik doe.

Maar goed, lijkt er dus op dat @home nog steed niet de vinger op de zere plek kan leggen, wat mij overigens niet vreemd voorkomt.

In ieder geval bedankt voor de genomen moeite Ronnie_T, ene dit allemaal is niet persoonlijk bedoeld, maar dat snapte je wel of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Ja hoor, ik snap dat je het niet persoonlijk bedoeld. Voor mij is het ook moeilijk om mijn eigen mening te geven t.o.v. wat @home vindt, mijn mogelijkheden om een goede probleemoplossing te doen zijn beperkt.

Wat ik eventueel kan doen is jouw geval doorsturen naar 2e-lijns helpdesk, er duidelijke informatie bij vermelden en dan vragen om de verbinding in de gaten te houden. Scheelt jou in ieder geval een telefoontje en het risico dat je een andere medewerker treft, die er niks van begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
He Ronnie_T, ik heb ook al een tijdje @home in Roosendaal, en heb inmiddels maar andere DNS-servers gepakt, omdat die van @home er elke week wel een paar keer uitliggen (alhoewel het de laatste tijd lijkt te verbeteren). Hoe komt dit eigenlijk, DDOS???

Verder, kun/moet/mag je de firmware van de Motorola SB-4200 zelf upgraden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Klaus_1250 schreef op 25 december 2002 @ 12:23:
He Ronnie_T, ik heb ook al een tijdje @home in Roosendaal, en heb inmiddels maar andere DNS-servers gepakt, omdat die van @home er elke week wel een paar keer uitliggen (alhoewel het de laatste tijd lijkt te verbeteren). Hoe komt dit eigenlijk, DDOS???

Verder, kun/moet/mag je de firmware van de Motorola SB-4200 zelf upgraden???
Over de DNS-servers, die er soms uitliggen, kan ik niks zeggen. Het is net als de mail-server, die er regelmatig uitligt. Geen idee waardoor het komt, binnen @home zullen ze het vast wel weten. Bij de eerste lijns helpdesk is er geen infomatie beschikbaar.

@home heeft voor ALLE SB4200 motorola modems nieuwe software klaar-liggen, omdat er teveel problemen met de oude versie waren. Handmatig andere software op het modem zetten is niet eenvoudig en niet aan te raden, met oog op garantie. Het updaten naar de nieuwe versie is eenvoudig: haal de stroom van het modem voor 10 seconden. Het updaten gaat automatisch en duurt ongeveer 5 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronnie, Ik zit na verschillende telefoontjes al bij de 2de lijns helpdesk,
ze hebben me dus 2 dagen op ping gechecked en ze zeiden dat alles ok was.
Ik zou eventueel mijn pc naar beneden kunnen halen en dan een andere utp kabel gebruiken tussen modem en pc. want nu zit er 18 meter kabel van de beneden verdieping tot de zolder tussen (als daar iets mis mee is zit ik met de gebakken peren.)

Maar goed dat zou ik dus nog kunnen proberen.
Er komt nu overigens wel een monteur het signaal in de wijkkast controleren. Dus of de verbinding tussen de wijkast en mijn modem wel ok is. Maar dan zullen ze wel een aantal uur moeten controleren neem ik aan omdat het heel verschillend is wanneer de verbinding wegvalt.
Toch wel elk uur 2x trouwens.

Hopelijk heb je hier wat meer aan, en misshcien kun je wat meer informatie voor me opdoen

Bij voorbaat dank

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: er is inmiddels een monteur langs geweest en die heeft hetsignaal van wijkkast naar modem en andersom gecontroleerd, en dit signaal schijnt perfect te zijn.
Hij heeft ook de modem iets bijgesteld, maar het probleem is zeker niet verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Is er ook al geprobeert om de netwerkkaart op 10mbit HALF DUPLEX te zetten ipv automatisch ... ik weet nog wel dat er een paar maanden geleden met de invoering van de nieuwe kleine platte com21 modems in regio Rotterdam daar veel problemen mee zijn geweest. Deze hadden exact dezelfde symptonen .. geen verbinding meer en geen ping meer naar gateway... na verloop van tijd (er was geen pijl om te trekken hoe lang) kwam dan vanzelf het signaal weer terug.

Ik neem aan dat dat soort dingen al gecheckt zijn, en misschien heeft het wel helemaal niets met je probleem te maken .. maar proberen kan geen kwaad toch :)

edit:

Typo

[ Voor 4% gewijzigd door Enforcer op 28-12-2002 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enforcer schreef op 28 December 2002 @ 15:06:
Is er ook al geprobeert om de netwerkkaart op 10mbit HALF DUPLEX te zetten ipv automatisch
en hoe zet ik hem daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> System -> (Hardware) -> Apparaatbeheer
Netwerkadapters -> eigenschappen van Netwerkkaart opvragen.
Tabblad Geavanceerd -> Link Speed/Duplex Mode.

Deze staat standaard door windows op AUTO ingesteld, maar deze moet je dus eens proberen om op 10Mbit/Half Duplex te zetten.

Zodra je dat gedaan hebt start je de computer opnieuw op.
En haal ook eventjes voor de zekerheid het kabelmodem van de stroom af voor een sec of 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47
Ronnie_T schreef op 25 december 2002 @ 12:46:
[...]

@home heeft voor ALLE SB4200 motorola modems nieuwe software klaar-liggen, omdat er teveel problemen met de oude versie waren. Handmatig andere software op het modem zetten is niet eenvoudig en niet aan te raden, met oog op garantie. Het updaten naar de nieuwe versie is eenvoudig: haal de stroom van het modem voor 10 seconden. Het updaten gaat automatisch en duurt ongeveer 5 minuten
He ronnie, ik heb een SB4200E motorola modem sinds ongeveer 5 maanden.
Totaal geen problemen mee, superverbinding (https://217.120.213.4/mrtg/10.0.0.1_2.html)

vroeg me af:
ik haal nu regelmatig tegen de meg per seconde _/-\o_ en met lange ftp sessies gewoon 650 KB continue. Ik weet dat dit boven de max van @home ligt (max = 485) en ik weet dat alle nieuwe motorola modems dit """"euvel"""" hebben.

Is @home nog van plan om de download cap van 485 KB/s er alsnog erop te zetten? Ik weet dat het verwend klinkt :) Maar de 800 die ik nu vaak haal is wel ERG lekker voor 45 euro de maand. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 14-09 00:03
Hey hoe krijg jij die mooie grafiek van je eigen verbinding? Dat zie ik ook wel zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47
et36s schreef op 28 december 2002 @ 16:13:
Hey hoe krijg jij die mooie grafiek van je eigen verbinding? Dat zie ik ook wel zitten...
MRTG
check google maar
tis wat gedonder maar dan heb je ook wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op 28 December 2002 @ 16:55:
[...]

MRTG
check google maar
tis wat gedonder maar dan heb je ook wat
Is inderdaad mooi, /me doet ff "apt-get install mrtg mrtg-contrib mrtgutils" :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Red devil schreef op 28 December 2002 @ 15:55:
[...]

He ronnie, ik heb een SB4200E motorola modem sinds ongeveer 5 maanden.
Totaal geen problemen mee, superverbinding (https://217.120.213.4/mrtg/10.0.0.1_2.html)

vroeg me af:
ik haal nu regelmatig tegen de meg per seconde _/-\o_ en met lange ftp sessies gewoon 650 KB continue. Ik weet dat dit boven de max van @home ligt (max = 485) en ik weet dat alle nieuwe motorola modems dit """"euvel"""" hebben.

Is @home nog van plan om de download cap van 485 KB/s er alsnog erop te zetten? Ik weet dat het verwend klinkt :) Maar de 800 die ik nu vaak haal is wel ERG lekker voor 45 euro de maand. :*)
Het heeft te maken met het DOCSIS-netwerk. Het lijkt alsof dit type netwerk slimmer omgaat met load-balancing. Ik ben geen specialist op dat gebied
Het aantal gebruikers bij jou in de buurt is naar verhouding laag, je kan alleen maar hopen dat er niet teveel nieuwe modems bijgeplaatst worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 19:09
Het enige waar ik AAALLLLTTTTIIIIJJJJDDD problemen mee heb is met die stinking sucking @homo webspace. Traag als dikke shit en uploaden van files is bijna niet mogelijk :( :( En dat voor die waardeloze 5 mb :(

Op het moment trouwens zit alles bijna vast :(

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 31-12-2002 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

een aantal DNS-servers liggen nagenoeg plat op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Probeer 193.79.242.39 en 193.79.251.39 maar. Dat zijn DNS servers van UUnet/WorldCom.
Werken altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
stefijn schreef op 31 december 2002 @ 00:54:
Het enige waar ik AAALLLLTTTTIIIIJJJJDDD problemen mee heb is met die stinking sucking @homo webspace. Traag als dikke shit en uploaden van files is bijna niet mogelijk :( :( En dat voor die waardeloze 5 mb :(

Op het moment trouwens zit alles bijna vast :(

Je kunt dit ook op een normale manier brengen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 14-09 12:41

Copyman

Dode muis

Ronnie_T schreef op 01 January 2003 @ 21:10:
een aantal DNS-servers liggen nagenoeg plat op dit moment
Heb ik helaas ook last van, 80% van de websites kom ik niet op, zeg maar gerust alle, want ik kom alleen maar op google en got. :(

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Copyman schreef op 01 januari 2003 @ 21:18:
[...]

Heb ik helaas ook last van, 80% van de websites kom ik niet op, zeg maar gerust alle, want ik kom alleen maar op google en got. :(

DNS van XS4ALL:
194.109.6.66
194.109.9.99

Die moeten het een stuk beter doen, maar ook jammer genoeg niet voor 100%. Ze zijn wel iig een stuk beter dan die van @Home op dit moment :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heej dat probleem heb ik nu ook!!! gamers.nl werkt trouwens ook:D maar dat ligt dus aan de dns servers of zo iets? ( me noob)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (bij roermond) lag net ook alles plat, is nu weer up :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.