-= Het grote Xabre Topic =- deel 1

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 873 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

hoe kan ik de core btw overclocken want volgens mij doet hij alleen het mem in powerstrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Woot! al 100 posts voor deze lame budgetkaart. De Xabre-crew begint zich te roeren.

In de SiS drivers zou toch een overclock tab moeten zitten? Hij wordt wel tevoorschijn getoverd bij de meeste reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

Wekkel schreef op 17 oktober 2002 @ 16:03:
Woot! al 100 posts voor deze lame budgetkaart. De Xabre-crew begint zich te roeren.

In de SiS drivers zou toch een overclock tab moeten zitten? Hij wordt wel tevoorschijn getoverd bij de meeste reviews.
jah das dus die 3d wizard software die ik zoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Yo dudes, ik kijk nu tegen een fonkelnieuwe SiS Xabre 400 128 Mb aan. Die gaat er vandaag of morgen in. Ik ga er een uitgebreid verhaaltje van maken, dus eerst uitgebreid de huidige setup benchen en dan de nieuwe setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
hmmz, dubbelpostje.. had je niet in die XP4 topic hoeven droppen zeg.. maarjah, oc-ze :) en goed vergelijken dan!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:49
Deze gozer hier heeft em al weer verkocht. Kijk je inderdaad in het register dan zie je dat er weinig bijzonders aanstaat. Dus geen fsaa, trilinear filtering of whatsoever. Ook onder UT zoals eerder vermeld haal ik ruim 10 frames minder. Aangezien het een netwerk pc is en hierop nog wel eens een potje ut, mohaa en rtcw gespeeld wordt wat allemaal minder loopt als met een Kyro 4500, gaat deze er weer in. Geloof mij nou maar kan je beter voor dat geld een radeon 8500 kopen. Die heb je immers ook voor ongeveer hetzelfde bedrag.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Daacuso schreef op 19 oktober 2002 @ 00:47:
Deze gozer hier heeft em al weer verkocht. Kijk je inderdaad in het register dan zie je dat er weinig bijzonders aanstaat. Dus geen fsaa, trilinear filtering of whatsoever. Ook onder UT zoals eerder vermeld haal ik ruim 10 frames minder. Aangezien het een netwerk pc is en hierop nog wel eens een potje ut, mohaa en rtcw gespeeld wordt wat allemaal minder loopt als met een Kyro 4500, gaat deze er weer in. Geloof mij nou maar kan je beter voor dat geld een radeon 8500 kopen. Die heb je immers ook voor ongeveer hetzelfde bedrag.
dat zal dan wel liggen aan de drivers, het is een goeie stap in de richting van SIS maar moeten nog veel doen blijkbaar, als i bij jouw een kyor 4500 er niet eens uittrekt..pfff maar bij andere benchmarks van sites trok i er soms gewoon de gf3ti200 uit.. maarjah, drivers zijn nu steeds meer aan de orde en dat hebben Nvidia en Ati heel goed gefixt... sis moet dat denk ik dan nog even leren :(
maar geef ze de tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Ja viel me al op dat benchmarks op diverse sites heel erg ver uit elkaar liggen. Maar denk zelf ook dat ik niet alles eruit trek. Denk dat ie met een snellere cpu wel aardig een gf 3 ti200 kan bijbenen. Overigens haalde ik op het duron systeem dus 5400 ptn met de xabre en met een radeon 8500 le 6300 ptn. Om het verschil maar even aan te geven.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zo, hier dan een eerste ervaring met de Xabre. Installatie ging vlekkeloos, meteen met de laatste (niet officiele) driver aan de gang gegaan. Eerst nog wat benchmarks gedraaid met de Radeon SDR 32 Mb, die standaard 160 Mhz loopt, maar dankzij een voltmod nu 182 Mhz draait.

Tbird 1,2 Ghz 266 Mhz FSB, 256 Mb PC133, KT133a

Voor de goede orde merk ik op, dat de pics expres niet geresized zijn. Wellicht kan een mod ze clickable maken, want dat kan ik niet 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Radeon3Dmark.jpg
Standaard settings met dien verstande dat triple buffering is gekozen

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/RadeonRTCW.jpg
1024, 32 bit, alles hoog. Zoals zichbaar is RTCW nog prima speelbaar op de Radeon, al is de fps niet helemaal super. Multiplayer doe ik veel en naar genoegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/RadeonUT2k3(1).jpg
Dit is UT2k3 tot nu toe. 1024, 32 bit en de volgende settings:
texture lowest
world detail normal
character low
physics low

Dit staat aan, de rest uit:
dynamic lighting
decals
coronas
trilinear
foliage

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/RadeonUT2k3(2).jpg
Geen topfps, maar enigzins speelbaar. Ik ben niet beter gewend :7

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Xabre3DMark.jpg
Resultaat van de Xabre. Ik ben meteen begonnen met Turbotexturemode 1, de tussenmaat tussen 0 (kwaliteit) en 3 (snel maar lelijk). Dit maakt trilinear beschikbaar.

Zoals verwacht niet schokkend en de volgende opmerkingen:
-de beeldkwaliteit is goed, de drivers doen hun werk blijkbaar goed. Het komt niet in de buurt van de Radeon, maar is niet slecht.
-nature loopt redelijk met 22 fps
-1 light loopt zo goed als vloeiend, dat was met de Radeon wel anders
-bumpmapping is ietwat grof. De verwachte bumpmapping is in orde, een goed effect dus, maar stukken groffer dan de rAdeon. Dot3 bumpmapping idem. Het lijkt of SiS een beetje smokkelt op dit punt.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/XabreRTCW(1).jpg
1024, 32 bit, alles hoog. Met 50 fps niet een schokkende vooruitgang, maar toch best oke. Let op de lucht die beduidend lelijker is dan bij de RAdeon.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/XabreRTCW(2).jpg
Grappig is dat bij 1280 het fps aantal exact gelijk blijft. RTCW blijft prima speelbaar met deze resolutie. 1600 heb ik niet meegepakt als screenshot, maar had op hetzelfde punt fps 38. Een prima resultaat in mijn ogen voor wat ik ervan verwacht had. 1600 is op zich nog speelbaar, maar niet echt nodig.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/XabreUT2k3(1024mooi).jpg
Kijk, zo wil ik UT2k3 zien. Echter, let op de fps. Dat is dramatisch... 1024 32 bit met alles aan effecten aan en hoog.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/XabreUT2k3(1024mooi2).jpg
Hier weer een mooie plaat, maar schokkend lage fps.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/XabreUT2k3(grond).jpg
Het rare is dat als ik naar de grond ga kijken, de fps weer redelijk omhoog schiet.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/XabreUT2k3(1600).jpg
Het wordt wat bizar. 1600 met zo ongeveer de hele mikmak aan. Uiteraard is de fps beroerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/XabreUT2k3(1280).jpg
Zelfde, maar nu 1280. Zie je dat de fps hetzelfde blijft?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/XabreUT2k3(640).jpg
Het absolute laagterecord fps blijft identiek bij 640.... Strange..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/XabreUT2k3(16bit).jpg
Ik begin nattigheid te voelen. Met 16 bit en alles laag blijft die fps nog steeds schrikbarend laag. Zelfs 640 met alles laag had nog geen invloed op de fps. Ik vermoed dat de Xabre drivers die ik gebruik een of andere issue hebben met UT2k3. Andere drivers heb ik al gedownd, maar die ga ik morgen wel testen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/XabreMohaa.jpg
Heel raar, dat UT2k3 verhaal. Mohaa draait prima op 1280 32 bit met alles op het hoogst..

Kort samengevat: niet tegengevallen. De beeldkwaliteit is prima in mijn ogen (op kleine dingen na, zoals de lucht bij RTCW) en de drivers lijken volwassen (geen artifacts). De kaart presteert ruimschoots beter dan mijn oude Radeon bij de klassieke games RTCW en Mohaa. Veel anders speel ik niet eens, of het moet UT2k3 zijn. NOLF2 heb ik nog niet meegepakt in deze belevenis.

Grootste punt is natuurlijk UT2k3. Gezien de absoluut niet beinvloedbare fps, wat ik ook hoog of laag instel aan effecten en/of resolutie, doet mij vermoeden dat er iets scheef zit waar ik nog achter moet komen. Gezien de heel wat rooskleurigere plaatjes van UT2003 en de Xabre in reviews, moet het wel te verhelpen zijn. Wees nog niet bevreesd, dus, en stel je die UT2k3 plaatjes voor met een fatsoenlijke fps.... :)

Morgen (dat is het al ;) meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zo, nu even nieuwe via's, AGP Aperture van 128 naar 32, Drivertje terug (30655) en Cubemaps uit in UT2k3 en het loopt al wat soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
tof man! :D
eindelijk eens wat benches van de Xabre van iemand @ GoT :)
maaruh, hoe doet i het na het overclocken enzo? Lijkt me ook wel interressant, btw.. welk model van de Xabre heb je? en van welke fabrikant? prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Club3D Xabre 400 128 Mb. Nog niet overgeklokt.

UT2k3 performance blijft hangen op iets, ik ben daar nog niet uit. RTCW speel ik gewoon alles max op 1280 32 bit, maar UT2k3 blijft resolutieonafhankelijk steken op een bepaalde fps.

Een early overclock van mijn Tbird gaf alleen maar crashes, dus even CPU power opschroeven voor de vergelijking ging helaas niet door. Toch maar eens sparen voor een XP? Volgens mij zijn ook alle benchies in reviews gedraaid met P4 2Ghz en meer..

Levels als Reigncaster zijn bijna onspeelbaar, maar sommige binnenlevels behoorlijk goed met alles op max 1024 32 bit. Ik zal eens een CPU upgrade overwegen...

Prijs was EUR 117. Aangezien ik RTCW altijd speel een prima upgrade voor mij. Die extra 60 euro voor een Ti4200 wil ik nou eenmaal in mijn zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wekkel, ik ben blij dat ie goed bevalt.
Wanneer kan ik hem eens komen keuren.?
Gisteravond zeker op tijd naar huis gegaan.
Heb je de video out al geprobeerd :)

Als jij een XP op je A7V133 wil zetten heb je wel een bepaalde revisie van je mobo nodig.
Ik heb dus de verkeerde revisie.

PS je kan natuurlijk ook zelf je pics resizen voor dat je ze upload.
Ik zit hier met een modem hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
een cpu upgrade zou zekers handig zijn denk ik, ik heb een gf4ti4400 op een tb 1.0 @ 1168 (8x146) en dat draait met 3dmark bijv. 81xx en das niet zo veel :( maarjah, cpu upgrade zou dus wonderen doen ;) :) een zp 1800+ of meer zou i denk ik wel lekker vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb de goede revisie voor mijn bordje :) Even flashen en het zou moeten gaan. Pics resizen heb ik expres niet gedaan om goed naar kwaliteit te kunnen speuren.

Ik denk inderdaad dat UT2k3 mijn pc qua CPU totaal opslokt. Een dikkere proc zal wel beter resultaat geven. Helaas voorzie ik dat voorlopig nog niet, maar goed.

Korte eindconclusie:
-met die magere beeldkwaliteit valt het m.i. wel mee met Turbotexmode op 1;
-Quake3 achtige games krijgen een vriendelijke boost in het domein alles high en 1280 32 bit;
-Nolf2 loopt voorbeeldig met de Monolith engine op max detail 1024 32 bit;
-UT2k3 is net aan te doen, net als met de Radeon SDR, maar met betere kwaliteit van de plaatjes. Waarschijnlijk is een CPU upgrade de te volgen weg voor dit spel.

Niet te vergeten dat ik met slechts 117 euro ook twinview aan boord heb gehaald (wat veel MX 400'tjes ook al hadden, overigens), waarmee ik eindelijk eens synchroon tv en monitor kan bedrijven. Nu ging dat via een TNT2 waarbij ik telkens moest switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 00:17
Wekkel schreef op 19 oktober 2002 @ 03:51:

Grootste punt is natuurlijk UT2k3. Gezien de absoluut niet beinvloedbare fps, wat ik ook hoog of laag instel aan effecten en/of resolutie, doet mij vermoeden dat er iets scheef zit waar ik nog achter moet komen. Gezien de heel wat rooskleurigere plaatjes van UT2003 en de Xabre in reviews, moet het wel te verhelpen zijn. Wees nog niet bevreesd, dus, en stel je die UT2k3 plaatjes voor met een fatsoenlijke fps.... :)
Het lijkt er verdacht veel op dat vsync aanstaat. Probeer dat ff na te checken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Vsync die tot een fps leidt van onder de 15 lijkt me niet "im frage". Overigen vermaak ik me opperbest met UT2k3 op dit moment. De realiteit is gewoon doorgedrongen, deze kaart alleen maakt UT2k3 geen pareltje voor mij. Binnenlevels draaien redelijk, buitenlevels zijn wat zwaarder. Na verse VIA's, AGP Aperture teruggeschroefd en Cubemaps uit, gaat het net aan bevredigend overall gezien.

Toms' Hardware testte deze kaart met een XP2000+ en verkreeg 69xx 3DMarks tegenover mijn magere 51xx. In het CPU verschil (1200-2000) zit blijkbaar ook nog een enorme reserve.

Missie geslaagd, tot zover mijn propaganda op dit punt :P

[ Voor 0% gewijzigd door Wekkel op 20-10-2002 05:05 . Reden: basic NL ;( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ze zeggen dat de Xabre echt trieste [ vooral 2d ] kwaliteit levert, heeft iemand dit kaartje al? En is het echt zo triest?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je kan ook het topic even lezen en dan zien dat ik er een heb. Hier op 1280 32 bit desktop geen enkele reden tot klagen wat 2d betreft ten opzichte van zijn voorganger, een Radeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zo, eindelijk even UT2k3 online kunnen spelen dmv Favorites (hint hint). Valt me op dat de machine daarbij toppie loopt. Blijkbaar scheelt 't als ie niet al teveel bots mee hoeft te berekenen. Eens afwachten hoe het draait met een razenddrukke server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 28 juni 2002 @ 21:29:
ik heb nog een Geforce2MX. Men kraakt die kaart af, maakt hem met de grond gelijk maar als je ziet wat ik er allemaal mee heb kunnen spelen nadat ik van mijn TNT2 m64 was afgestapt? Sacrifice, Giants, UT, Quake3, alles in 1024x768 met detail op high aan een lekkere framerate op een PIII450.
Wat ik dus wil zeggen: heb niet gelijk vooroordelen. De Xabre kan best goed meevallen, ookal is het SiS en zullen veel mensen toch voor de gevestigde merken gaan - al bestaat SiS al vrij lang. Hebben zij ook de S3 (trio, enzo) kaartjes geleverd?
Probeer dit geintje eens in Jedi Outcast, Soldier of Fortune 2, Unreal Tournament 2003, Mafia en je merkt dat je met de huidige games toch iets snellers nodig hebt. Wat jij zegt is hetzelfde als dat mijn broer met zijn P100 zou zeggen dat upgraden onzin is omdat Commander Keen nog prima draait en ook Duke Nukem 3D geen probleem is, laat staan Doom I. Met de nieuwste games merk je gewoon dat het niet lekker draait op 1024x768 met alles op high met een wat oudere kaart. De Xabre kan hier dus een goede uitkomst zijn, omdat je voor een scheintje eigenlijk een ontzettend goede kaart binnenhaalt. OK, het is geen GF4 Ti4600 (al helemaal geen Radeon 9700) maar voor het weinige geld heb je toch een kaart die qua performance soms de Ti 4200 verslaat. Voor minder.

Trouwens, voor mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, kijk ook eens naar de Radeon 9500Pro, die is namelijk sneller dan de GF4 Ti4600 voor de helft van de prijs. :)

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:04

igg

waar een wil is ben ik weg

NeoGames.nl schreef op 19 oktober 2002 @ 18:40:
Ze zeggen dat de Xabre echt trieste [ vooral 2d ] kwaliteit levert, heeft iemand dit kaartje al? En is het echt zo triest?
qua 2D vind ik hem net zo strak als de matroxjes die ik op m'n werk gebruik om rontgenfoto's te bekijken.....

allesbehalve triest dus (en dat op 2 monitoren) 8)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Net een uitgebreide Online sessie Mohaa achter de kiezen en afgezien van wat moeilijke momenten hier en daar een prima ergebnis bij 1280 32 bit en alles hoog.

Zo te zien vormt deze kaart (met Turbotexmode 1) een goed alternatief voor gasten die nog aan DDR plankies moeten en de extra 60 euro voor een Ti4200 niet kunnen of willen missen.

Voor de rest: als je die 60 euro extra hebt, natuurlijk voor de Ti4200 gaan, maar dan wel met dual display etc.

Ik vermaak me in ieder geval kostelijk, een dikkere CPU zal met UT2k3 vast nog betere resultaten geven ivm de afgedane RAdeon SDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allemaal leuk en aardig die Xabre maar hij moet het denk ik toch echt afleggen tegen een 8500LE 128MB die ook zo rond de 120 euro kost.

dat lijkt me op dit moment toch een beter alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Is het ook zeker. Alleen kom je dan bij vage toko's terecht met vooruitbetalingsplicht etc. Een beetje gerenomeerde winkel vraagt al heel wat meer voor zo'n 8500. Bovendien had ik eigenlijk wel eens zin in een outsider. Puur economisch gezien moet je niet voor een Xabre gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

http://www.triplex.com.tw/BIG_WEB/xabre-tw.htm

Hier kan je de 3D Wizard halen. Echter, see-through is in de nieuwe drivers eruit gehaald. Wellicht dat dit met een oude driver te testen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Wekkel schreef op 21 oktober 2002 @ 07:43:
http://www.triplex.com.tw/BIG_WEB/xabre-tw.htm

Hier kan je de 3D Wizard halen. Echter, see-through is in de nieuwe drivers eruit gehaald. Wellicht dat dit met een oude driver te testen is...
wil je soms gaan cheaten ofzo? :+ maarjah, dit is wel ff tof om allemaal te lezen dat het een goed kaartje is enzo, want verder wordt er niet veel aandacht aan gegeven volgens mij... ik zou zeggen dat ze m bij de OEMS gewoon in de pc moeten prikken :) zou wel handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Kreeg vandaag mailtje terug van SiS n.a.v. de 3D Wizard (voordat ik 'm vond op die vage site). Schijnt dat er een uitgebreidere komt.

Dear Wekkel :

Thank you for choosing Xabre.

The "3D Wizard" should be in your Dreive CD.
If there is not , please contact your Card Maker to get one.

We will upgrade 3D Wizard version on End of Nov. with Xabre 600.

Thank you.

Best Regards

MPD_Technical Marketing Engineer
Silicon Integrated Systems Corp
TEL: 886-2-89131168 EXT 338
FAX: 886-2-29152939

Maar even sparen voor een snellere CPU, denk ik... See-through boeit me niet zo, ervaringen uit nieuwsgierigheid wijzen uit dat 't geen zier help in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Zo Wekkel maps voor UT2003 gedownd? mooi he die remake van Deck16.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
de Xabre 600 ? watvoor kaart wordt dat precies? een upgrade qua snelheden van de 400? of nieuwer met dx 9 ondersteuning? :D zou wel tof zijn :)
(op de xabre site staat een dood linkje naar die kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

edward2 schreef op 21 oktober 2002 @ 17:55:
Zo Wekkel maps voor UT2003 gedownd? mooi he die remake van Deck16.
Mooi, maar Deck16 loopt niet zo best bij mij. Nieuwere drivers afwachten of misschien toch een CPU upgrade bijeen sparen.

Overigens ben ik maar eens met Mohaa online begonnen, lekker snipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Als ik het goed gezien heb staan er op Wekkel z'n kaart een aantal vakjes die ze kunnen vinken. 200, 400 en 600, bij Wekkel was 400 gevinkt. Of het om een andere chip gaat of een anders geproduceerde kaart weet ik niet. Zo goed heb ik hem niet bekeken.
Hetzelfde geldt voor het geheugen, daarvoor konden ze ook vinkjes zetten, in dit geval ging het om de hoeveelheid geheugen.
Wat ook nog wel interessant is is dat er een jumper op zat.
Ik ben wel nieuwsgierig wat er gebeurd als je die eraf haalt.
Kortom het wordt tijd om te kijken of er al iemand is geweest die z'n Xabre gemod heeft.

Shit, jammer dat ik net na wekkel poste. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Jumper is voor PAL of NSTC, meer niet.

De Xabre 600 wordt een wat potentere broer van de 400, alleen geloof ik niet dat 't veel meer dan 300/300 gaat worden vergeleken met 250/250. Niet echt veel soeps dus op het eerste gezicht (tenzij ie net al de mijne baggercheap is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dat valt weer tegen die jumper.
Niet echt spannend, PaL of NTSC.
Nog steeds tevreden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Eigenlijk wel. Het is jammer dat UT2k3 nog steeds niet top loopt, maar de klassieke games, zoals Mohaa en RTCW komen nu in het 1280 32 bit domein. Dat vind ik toch wel prettig aan het kaartje. Voor weinig helemaal bij voor wat betreft het heden. UT2k3 en verder heeft toch wel meer nodig dan alleen een vidkaartje bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 11:48
Heeft iemand al linux drivers gevonden voor deze kaart? Ik kreeg em niet aan de gang in Redhat 8.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Mijn overklokresultaten zijn 300/550 en krijg 4492 punten in 3D Mark 2001SE. oc'ed of niet komt bij vertex shader een soort geSiS uit mn kaart. Binnenkort ga ik ramsinks kopen en ga ik verder klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik krijg bij 275/275 al artifacts (Club3d). Dat werk dus niet echt. Ik zit nog steeds met een of andere bottleneck met UT2k3. De rest loopt best aardig. Wie heeft er een Xabre en een dikke 2Ghz CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Leuke Xabre-site gevonden: http://xabregamers.cjb.net/
overzicht van alle XAbre 400 reviews op http://www.8dimensional.com/SiS_Xabre.html

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Ik kreeg vandaag een reply van SiS Support:
code:
1
2
3
4
Dear sir/madam:
      We don't provide Linux driver for Xabre.

SiS support

helaas dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Wekkel schreef op 24 oktober 2002 @ 09:32:
Ik krijg bij 275/275 al artifacts (Club3d). Dat werk dus niet echt. Ik zit nog steeds met een of andere bottleneck met UT2k3. De rest loopt best aardig. Wie heeft er een Xabre en een dikke 2Ghz CPU?
Met UT2k3 heb ik dus helemaal geen problemen. Bijna alles op zn hoogst. Nou moet ik zeggen dat de framerate niet hoog ligt, magoed ik heb ook niet zo'n snelle CPU + AGP poort. Heb je de nieuwe performance drivers al geprobeerd? 3.06.55 Deze is te vinden op de xabre.com site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Update: heb net m'n geforce 3 ti200 verpatst en in afwachting van mijn nieuwe kaart de Xabre 400 in systeem gedouwd met onderstaande specs. Haalde met Geforce 3 ti200 ruim 9000 ptn. in 3DMark, dus kan wel zeggen dat het een vrij rap systeempje is :P Nu met Xabre erin haal ik 7013 ptn onder 3DMarkSE. Niks aan de kaart gedaan en standaard instellingen. Hierbij valt voornamelijk op dat de beeldkwaliteit met standaard settings behoorlijk minder is dan met m'n Geforce 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

-Fallout- schreef op 24 oktober 2002 @ 17:56:
[...]

Met UT2k3 heb ik dus helemaal geen problemen. Bijna alles op zn hoogst. Nou moet ik zeggen dat de framerate niet hoog ligt, magoed ik heb ook niet zo'n snelle CPU + AGP poort. Heb je de nieuwe performance drivers al geprobeerd? 3.06.55 Deze is te vinden op de xabre.com site.
Ik weet niet wat het probleem is. Ik gebruik wel de 3.06.55 drivers. Met 128 Mb moeten texturen het probleem niet zijn.

Heel raar is dat ik dus met de Radeon in een typische CPU benchmark als de botmatch op 22 zit met de Radeon SDR en nu op 11 met de Xabre, terwijl mijn CPU hetzelfde is gebleven. Flyby is nu ook een stuk minder dan met de Radeon, uiteraard zijn bij beide de details wel een stuk hoger. Echter, dat resolutie en feature onafhankelijke hangen van de fps op dat lage aantal doet mij nog steeds een ernstige bottleneck vermoeden.

Kan jij je unreal2003.ini eens posten? Hier de mijne.. (belangrijkste items)

[URL]
Protocol=unreal
ProtocolDescription=Unreal Protocol
Name=Player
Map=Index.ut2
LocalMap=NvidiaLogo.ut2
NetBrowseMap=Entry.ut2
Host=
Portal=
MapExt=ut2
EXEName=UT2003.exe
SaveExt=usa
Port=7777
Class=Engine.Pawn
Character=Gorge

[FirstRun]
FirstRun=2107

[Engine.Engine]
RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice
;RenderDevice=Engine.NullRenderDevice
;RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice
AudioDevice=ALAudio.ALAudioSubsystem
NetworkDevice=IpDrv.TcpNetDriver
DemoRecordingDevice=Engine.DemoRecDriver
Console=XInterface.extendedconsole
GUIController=XInterface.GUIController
Language=int
Product=UT2003
GameEngine=Engine.GameEngine
EditorEngine=Editor.EditorEngine
DefaultGame=XGame.XDeathmatch
DefaultServerGame=XGame.XDeathmatch
ViewportManager=WinDrv.WindowsClient
;ViewportManager=SDLDrv.SDLClient
Render=Render.Render
Input=Engine.Input
Canvas=Engine.Canvas
CdPath=F:

[Engine.GameEngine]
CacheSizeMegs=32
UseSound=True
ServerActors=IpDrv.MasterServerUplink
ServerActors=UWeb.WebServer
ServerPackages=Core
ServerPackages=Engine
ServerPackages=Fire
ServerPackages=Editor
ServerPackages=IpDrv
ServerPackages=UWeb
ServerPackages=GamePlay
ServerPackages=UnrealGame
ServerPackages=XEffects
ServerPackages=XPickups
ServerPackages=XGame
ServerPackages=XWeapons
ServerPackages=XInterface
ServerPackages=Vehicles
ServerPackages=TeamSymbols_UT2003
MainMenuClass=XInterface.UT2MainMenu
ConnectingMenuClass=XInterface.MenuConnecting
DisconnectMenuClass=XInterface.UT2NetworkStatusMsg
UseStaticMeshBatching=True

[WinDrv.WindowsClient]
WindowedViewportX=640
WindowedViewportY=480
FullscreenViewportX=1024
FullscreenViewportY=768
MenuViewportX=640
MenuViewportY=480
Brightness=0.800000
Contrast=0.700000
Gamma=0.800000
UseJoystick=False
CaptureMouse=True
StartupFullscreen=True
ScreenFlashes=False
NoLighting=False
MinDesiredFrameRate=35.000000
Decals=True
Coronas=True
DecoLayers=True
Projectors=True
NoDynamicLights=False
ReportDynamicUploads=False
TextureDetailInterface=UltraHigh
TextureDetailTerrain=UltraHigh
TextureDetailWeaponSkin=UltraHigh
TextureDetailPlayerSkin=UltraHigh
TextureDetailWorld=UltraHigh
TextureDetailRenderMap=UltraHigh
TextureDetailLightmap=UltraHigh
TextureMaxLOD=0
TextureMinLOD=0
NoFractalAnim=False
ScaleHUDX=0.000000

[SDLDrv.SDLClient]
WindowedViewportX=640
WindowedViewportY=480
FullscreenViewportX=800
FullscreenViewportY=600
MenuViewportX=640
MenuViewportY=480
Brightness=0.800000
Contrast=0.700000
Gamma=0.800000
UseJoystick=False
JoystickNumber=0
IgnoreHat=False
JoystickHatNumber=0
CaptureMouse=True
StartupFullscreen=True
ScreenFlashes=True
NoLighting=False
MinDesiredFrameRate=35.000000
Decals=True
Coronas=True
DecoLayers=True
Projectors=True
NoDynamicLights=False
ReportDynamicUploads=False
TextureDetailInterface=Normal
TextureDetailTerrain=Normal
TextureDetailWeaponSkin=Normal
TextureDetailPlayerSkin=Normal
TextureDetailWorld=Normal
TextureDetailRenderMap=Normal
TextureDetailLightmap=UltraHigh
TextureMaxLOD=0
TextureMinLOD=0
NoFractalAnim=False

[Engine.Player]
ConfiguredInternetSpeed=10000
ConfiguredLanSpeed=20000

[ALAudio.ALAudioSubsystem]
UseEAX=False
Use3DSound=True
UseDefaultDriver=True
CompatibilityMode=False
UsePrecache=True
ReverseStereo=False
Channels=32
MusicVolume=0.100000
AmbientVolume=0.300000
SoundVolume=1.000000
DopplerFactor=1.000000
Rolloff=0.500000
TimeBetweenHWUpdates=15.000000
DisablePitch=False
LowQualitySound=False

[Engine.DemoRecDriver]
DemoSpectatorClass=Engine.DemoRecSpectator
MaxClientRate=25000
ConnectionTimeout=15.0
InitialConnectTimeout=200.0
AckTimeout=1.0
KeepAliveTime=1.0
SimLatency=0
RelevantTimeout=5.0
SpawnPrioritySeconds=1.0
ServerTravelPause=4.0
NetServerMaxTickRate=60
LanServerMaxTickRate=60

[D3DDrv.D3DRenderDevice]
DetailTextures=True
HighDetailActors=False
SuperHighDetailActors=False
UsePrecaching=True
UseTrilinear=True
AdapterNumber=-1
ReduceMouseLag=True
UseTripleBuffering=True
UseHardwareTL=True
UseHardwareVS=True
UseCubemaps=True
DesiredRefreshRate=60
UseCompressedLightmaps=True
UseStencil=False
Use16bit=False
Use16bitTextures=False
MaxPixelShaderVersion=255
UseVSync=False
LevelOfAnisotropy=1
DetailTexMipBias=0.800000
DefaultTexMipBias=-0.500000
UseNPatches=False
TesselationFactor=1.000000
CheckForOverflow=False
DecompressTextures=False
UseXBoxFSAA=False
DescFlags=0
Description=

[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
DetailTextures=True
HighDetailActors=True
SuperHighDetailActors=True
UsePrecaching=True
UseTrilinear=True
UseStencil=False
MaxTextureUnits=8
VARSize=20

[Engine.NullRenderDevice]
DetailTextures=True
HighDetailActors=True
SuperHighDetailActors=True
UsePrecaching=True
UseStencil=False

[Engine.LevelInfo]
PhysicsDetailLevel=PDL_Medium
bLowSoundDetail=False
DecalStayScale=0.000000
bNeverPrecache=false

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmzz.. ik zit nog te twijfelen.. zo'n xabre 400 of een radeon 9000?

heb nu een AMD Athlon XP 1500+.. EPoX 8KHA+ 256MB PC2100 DDR 2-2-2..
binnenkort een P4 en een SiS chipset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Nadat ik de beeldkwaliteit verhoogt heb in het register (TexTurbo Mode 1) nog maar eens getest. Beeldkwaliteit is nu vergelijkbaar met m'n oude Geforce 3 ti200. 3Dmark is gezakt naar 6817, dus dat is zeer acceptabel. Alleen bij UT heb ik een constante fps van ongeveer 60. Voorheen ging ik met m'n oude geforce 3 ti200 regelmatig over de 200 heen. Dezelfde framerate heb ik op het duron systeem. Heb echter het idee dat de framerate feitelijk veel hoger ligt en dat er iets dus niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het schijnt dat in de eerste patch voor UT2k3 ook een verbetering t.a.v. Xabre kaartjes zit. Ik wacht met spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zijn Xabre 400 ruilen tegen mijn ti4600 ? :P Ik heb maar een Celly 1.4 en dis toch een beetje een overkill voor deze processor.
Ik zit eraan te denken om ook maar over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Daacuso schreef op 26 oktober 2002 @ 17:56:
Nadat ik de beeldkwaliteit verhoogt heb in het register (TexTurbo Mode 1) nog maar eens getest. Beeldkwaliteit is nu vergelijkbaar met m'n oude Geforce 3 ti200. 3Dmark is gezakt naar 6817, dus dat is zeer acceptabel. Alleen bij UT heb ik een constante fps van ongeveer 60. Voorheen ging ik met m'n oude geforce 3 ti200 regelmatig over de 200 heen. Dezelfde framerate heb ik op het duron systeem. Heb echter het idee dat de framerate feitelijk veel hoger ligt en dat er iets dus niet klopt.
Jah, vsync staan aan als ik het zo lees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 11:47:
Iemand zijn Xabre 400 ruilen tegen mijn ti4600 ? :P Ik heb maar een Celly 1.4 en dis toch een beetje een overkill voor deze processor.
jaaaaa, ik. Hoeveel pleuro's moet ik dan bijbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 11:47:
Gewoon even sparen voor nieuw mobo + proc + geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Carel schreef op 27 oktober 2002 @ 12:23:
[...]

Jah, vsync staan aan als ik het zo lees :)
Heb je volgens mij wel gelijk in ja. m'n monitor stond weer op default na installen Xabre, drivers van de monitor net weer geinstaleerd. Haal nu in UT ongeveer 70 fps :? Nog niet denderend dus :( Hadden wat mij betreft die drivers ook wel eens wat meer mogen voorzien van wat instellingen. Heb je wel die 3Dwizard, maar dat stelt ook niet veel voor. Powerstrip idemdito, bijna niks in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik begrijp dat er in November een uitgebreide 3D Wizard gaat komen.

Ik heb eens geprobeerd mijn tv aan te sluiten en in mirror mode beiden tegelijk aan te sturen. Gaat op zicht goed, monitor moet alleen wel verplicht naar 1024, maar het aantal Hz kan gelukkig wel hoger dan 50 ;) Deze modus is echter totaal onbruikbaar voor mij (iemand DivX?) omdat op de monitor de overlays (de DivX'en) wel keurig verschijnen in mediaplayer, maar op de tv keurig een zwart vierkantje in mediaplayer geven... Geen film op tv dus... :(

SiS, waarom heb ik dan een TV-out Grrrrr... Hopelijk wordt dit verbeterd in volgende drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Zo....vanmiddag ff naar OC-shop gebrommert en heb ik ramsinks gekocht. Dit waren 2 lange heatsinks, maar heb ze in stukjes heb gezaagd en gepolijst. kloksnelheden komen nu op 310/560. In OC shop zag ik ook een Thermaltake Crystal orb:

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/productIcons/MenuCrystal.gif
In de toekomst ga ik deze er ook op monteren. :9~

Hier volgen de pics van de modificatie:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vis00348/xabre1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vis00348/xabre2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vis00348/xabre3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vis00348/xabre5.jpg
Sorry voor die vinger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ziet er goed uit. Heeft iemand al die patch van UT2k3 kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Met die patch is mijn score met UT2k3 alleen maar lager geworden :( O wee, hoor mijn leed aan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik wacht dus nog even met die patch :)
Was vanmiddag weer lekker druk, vandaar nog effe geen reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
-Fallout- schreef op 30 oktober 2002 @ 19:00:
Zo....vanmiddag ff naar OC-shop gebrommert en heb ik ramsinks gekocht. Dit waren 2 lange heatsinks, maar heb ze in stukjes heb gezaagd en gepolijst. kloksnelheden komen nu op 310/560. In OC shop zag ik ook een Thermaltake Crystal orb:

[afbeelding]
In de toekomst ga ik deze er ook op monteren. :9~

Hier volgen de pics van de modificatie:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Sorry voor die vinger :P
wat is je 3dmark score met die overclock? van 250/250 naar 310/280 is wel netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Het is nu 4502 punten met oc. Grrr ik moet echt AGP 4X hebben! Het begin mhz is trouwens 275/250 i.p.v. 250/250.

Plaatje van hoe die in de kast hangt:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vis00348/casemod/inside5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb nog steeds ellende met UT2k3, dat terwijl dit spel bij Coenen met een Radeon 64 Mb DDR prima loopt op 1024 32 bit :(

Iemand hier die ook ongeveer de volgende configuratie draait?

Tbird 1200-1400
256-512 MB PC 133
VIA KT133a chipset

Ik heb 't alleen maar met UT2k3, de rest loopt best aardig (NOLF2, NFS6, Mohaa etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Heel vaag dat het bij mij wel vloeiend loopt dan, en dat te bedenken dat ik AGP2x en een 64mb versie heb. Ik heb wel problemen in Battlefield 1942. Tenminste.....het water geeft artifacts(ook op normale kloksnelheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb met Mohaa ook artifacts voor verre voorwerpen. Dat heeft weleens als voordeel, dat ik modellen (=spelers) goed door ramen en/of obstakels zie zitten -> BLAM BLAM !.. >:)

Van het Xabregamers forum begrijp ik dat in november nog de 3.07 driver komt, waarschijnlijk met de introductie van de Xabre 600 met daarbij een uitgebreide 3D Wizard. Een medewerker gaf in een email aan dat met de nieuwe driver UT2k3 goed zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Laatst online: 31-08 00:40
Yonni schreef op 13 juli 2002 @ 17:35:
ik zou m wel willen hebben hoor :) op alle cs server sta ik boven aan :Y) en dat dan nog wel zonder ogc of andere hacks ;)
maar zowieso is mooi kaartje en beloofd het heel wat, ik wacht af, k denk wel dat het een goeie kans maakt om de gf4mx killer te worden :D
DOWN NVIDIA...DOWN!
oja?

OGC dll Hook! of niet.
Undetected of niet.
Hoge Score of niet.

Een beetje goede oplettende user ( administrator ) zou dit zo kunnen zien dat jij percies weet waar iedereen zit. Dan maakt deze user een demo'tje ervan en een screenshot van je WonID. En Voila jouw serial is gebanned van die servers.

Laat staan als het demo file'tje zich verspreidt dan kom je nergens meer online.
Verder is sierra ook niet achterlijk, met speciale Asus kaartjes (gforce2) kon je ook een speciale functie inschakelen zodat je duur muurtjes kon kijken met games.

Echter hebben die drivers dat niet lang overleefd en zijn nergens meer te downloaden ( zoek en je zult ze als nog vinden ) maar dat hebben alleen 6.67 ofso ondersteund en daarna hebben ze de functie eruit gesloopt en als jij een beetje recente driver wil heb je die functie dus niet.

Ik geloof daarom ook niet dat deze Xabre functie goed zal werken en lang blijft bestaan.

Correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Deze Xabre functie zit allang niet meer in de huidige drivers. Dan zou je een oude driver moeten gebruiken uit het prille stadium van de Xabre (oftewel een brakke drivera).

Overigens crashed Doom 3 Alpha met mijn systeem. Iemand die 'm wel met een Xabre draaiende kan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
SiS will be introducing its latest Xabre 600 soon and it promises the performance level of a Radeon 9500.. Some of the information we have gathered so far is that this Xabre 600 is similar to its earlier 400 except that it runs at a high core clk and memory at 275 Mhz. 4 rendering pipelines and support software pixel and vertex shaders.

Chipset: Xabre 600/301
Memory size: 64/128 MB
AGP interface: 8X
3D engine: 256-bit
Engine clock: 275MHz
Data bus: 128-bit

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De 9500.....

Dat moet ik nog zien met alleen een hogere core/memory clock. Ik vrees dat dit meer spierballentaal is, dan de daadwerkelijke prestaties. Maar goed, de 600 zou ook driver 3.07 en een uitgebreide 3D Wizard moeten betekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Daar ben ik weer! Vandaag mijn nieuwe aankoop gedaan: Thermaltake Crystal Orb. :D Dat ding koelt zo goed dat ik gewoon niet hoger durf te klokken dan 330/560. Natuurlijk heb ik deze snelheid goed getest in 3D mark, maar hij blijft stabiel lopen! Het geheugen echter loopt wel op z'n toppie(als ik geen gedonder wil hebben met beeldfouten enzo). Binnenkort ga ik m'n kaart ns testen in een PC die minstens APG4X heeft. En wat betreft die Xabre 600....ik blaas em schijt! :P

Update: 340/560 en geen vuiltje aan de lucht!

Hier nog ff een plaatje van de Crystal orb:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vis00348/casemod/xabre6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Wat is je 3D mark score nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Wekkel schreef op 05 november 2002 @ 23:22:
Wat is je 3D mark score nu?
4530 :O En nee, hoger kom ik echt niet met mn specs. Waar oc ik eigenlijk voor? ;) Ik ben echt benieuwd wat het uitmaakt in een snellere pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Juust! 2 dagen geleden is de nieuwe driver uitgekomen! hier kan je em downloaden: http://driver3.sis.com/graphic/gpu/xabre/xabre30755.exe Het gaat hier dus om de 3.07.55 performance drivers. Met de WHQL drivers blijven ze nog op 3.05 haken. Ik ga nu ff testen :)

Update:
Als eerste moet ik zeggen dat de overklokmogelijkheden me met deze drivers zwaar tegenvallen. Ten tweede moet ik weer toegeven dat de puntjes OP STANDAARD klokjes behoorlijk verhoogd zijn! namelijk 5078! wat een performancewinst zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

wOOt!! Hopelijk brengt deze driver mij eindelijk verlichting met UT2k3 (en doom 3 >:) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Bij mij ging de score van 4096 naar 4950 in 3D Mark, best wel een verbetering. UT2k3 loopt iets beter, maar nog niet helemaal toppie.

NFS6 doet in ieder geval zijn werk, we zijn weer een stap verder met SiS ;) (Doom 3 alpha crashed ook niet meer, alleen de textures doen 't nog niet goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
hmmz, ik denk toch echt dat je een betere cpu moet hebben hoor ... athlon xp 1900+ moet wel wat beter lopen neem ik aan :)

door die driver update, is daardoor alleen je score al met 850 punten omhoog gegaan? zojah, dan is dat meesterlijk gedaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ja, maar met de DX8.2 patch ging ik van 5000 naar 4096. Ik ben dus weer terug bij af ;)

Een dikkere CPU moet er zeker komen, dan loopt ie wel goed met UT2k3 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Wekkel schreef op 09 november 2002 @ 10:42:
Ja, maar met de DX8.2 patch ging ik van 5000 naar 4096. Ik ben dus weer terug bij af ;)

Een dikkere CPU moet er zeker komen, dan loopt ie wel goed met UT2k3 denk ik.
Wat zijn jouw specs dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

1,2 Ghz Tbird, 512 Mb, XP, Xabre 400 128 Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Sinds wanneer draai jij met 512??
Ik dacht dat je maar met 256 werkte :)
Heb je al wel eens wat met je FSB gespeeld?
Of je MP op 9,5 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat betekent meteen crashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hmmm, vage shit. Ik heb hier toch wel wat ruimte.
Even een andere koeler?
Heb je plaatje wel van je koeler afgehaald?
Zodat het metaal van je Orb direct contact maakt met je proc?
Kan een paar graden schelen en dus weer mogelijkheden om over te klokken.
Ik heb hier trouwens nog wat Artic Silver koelpasta liggen.

PS. Je hebt mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
ik ga hem denk op de HCC kopen! die xabre400, ter vervanging van mijn kyro2tje, (heb ook niet veel geld voor iets beters), en ik hou niet van nvidia :)!

kan ik beter wachten op de xabre600? of nu al die 400 aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
die xabre 400 gewoon aanschaffen
is wereld van verschil qua 3d met die kyro .. en op die xabre 600 moet nog ff gewacht worden, zal ook niet goedkoop zijn..zit qua prestaties rond de radeon 9500 dacht ik.. (geen pro dus)
ik weet niet of je de 128 of de 64mb moet nemen, moet je daaro maar ff checken natuurlijk :) 128 mb staat wel stoer ;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Mister_X schreef op 11 november 2002 @ 22:45:
ik ga hem denk op de HCC kopen! die xabre400, ter vervanging van mijn kyro2tje, (heb ook niet veel geld voor iets beters), en ik hou niet van nvidia :)!

kan ik beter wachten op de xabre600? of nu al die 400 aanschaffen?
Ja, ik had hiervoor ook een Kyro I (ligt hier nog voor verkoop) en heb ook een behoorlijke hekel aan die "standaard" videokaarten als nVidia. Ik denk dat die Xabre 600 weer een beetje meer geld gaat kosten, maar als je dat de verwachtingen waard vind moet je die zeker kopen! Ben erg benieuwd hoe dat kaartje gaat presteren :)
Yonni schreef op 11 november 2002 @ 22:48:
die xabre 400 gewoon aanschaffen
is wereld van verschil qua 3d met die kyro .. en op die xabre 600 moet nog ff gewacht worden, zal ook niet goedkoop zijn..zit qua prestaties rond de radeon 9500 dacht ik.. (geen pro dus)
ik weet niet of je de 128 of de 64mb moet nemen, moet je daaro maar ff checken natuurlijk :) 128 mb staat wel stoer ;) :>
Volgens mij maakt het verschil van dat geheugen echt niets uit, en als je niet zo veel geld wil/kan uitgeven lijkt mij de keuze snel gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
en het verschilt niet zo veel in prijs (ja wel wat natuurlijk maar bedoel in verhouding van mb's & prijs weer niet)

zag hem al voor 110 euro ofzo (club3d) op de hcc zal die wel iets lager liggen denk! maar het is dus aan te raden!? hoe zijn die nieuwe drivers?

mijn overige specs is msi k7t266a pro2 ru, xp1800(@2100), 512mb ddr@300cas2.5, en nog wat hd's en cdroms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Bij elke vernieuwing in de drivers is gelijk een performance boost merkbaar(in 3D Mark) Ik raad je deze kaart zeker aan. Voor Linux zijn er helaas geen drivers te downloaden, maar je kan natuurlijk altijd de VESA drivers gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
hmm ik hou het wel bij me win2k die ik al (bijna) een half jaar hebt staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je koopt wat de prijs je al zegt, een budgetkaart. DDR geheugen en een pixel shader die eigenlijk iets te langzaam is. Voor het echte serieuzere werk kan je toch beter voor een Ti4200 gaan.

Bij mij draait elk spel behoorlijk, behalve UT2k3. Na de recente driverupdate is dit een stuk beter geworden, maar het mag nog iets smoother allemaal. Doom 3 Alpha behoort nu in ieder geval tot de mogelijkheden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ik heb net ook een xabre400 in mijn systeem gestopt, moet zeggen, het is wel leuk, maar niet echt denderend als je denk dat je voor de zelfde prijs een radeon 8500le kan kopen. Ik ga op de hcc een amd xp 2100+ kopen, eens kijken of ik daarmee goed ut2k3 kan spelen.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

echt veel mensen hebben een xabre zo te zien :|

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het is dan ook een budgetkaart. Ik kon de 8500 LE niet voor 117 euro krijgen bij aankoopdatum, alleen van die schimmige vooruitbetalen webwinkels... Daaaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik woensdag deze combo ga kopen:
Club 3D SiS Xabre 400 128mb + Zalman ZM-50HP
Afbeeldingslocatie: http://www.club-3d.nl/files/picEo.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/50s-1.gifAfbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/50s-2.gif
Ik hang nog een extra ventilator aan de Zalman waaier-arm en daarbij nog wat ramsinksjes en dan maar kijken hoever ik kom >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik hoop dat die Celeron genoeg juice heeft om die Xabre een beetje op gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
passieve koeling, dan toch een fan erop + ram sinks....
ok..dat schreeuwt toch denk ik ok nog om een voltmod ... is het lijstje maar meteen compleet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/images/auto/img33423.jpg

Mededeling: Aan dit plaatje te zien kunnen we de Xabre 600 dus zeer binnenkort verwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Wekkel schreef op 22 november 2002 @ 17:50:
Het is dan ook een budgetkaart. Ik kon de 8500 LE niet voor 117 euro krijgen bij aankoopdatum, alleen van die schimmige vooruitbetalen webwinkels... Daaaag ;)
95 euro op hcc, en geloof ut2003 speelt echt wel beter

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
hmz een athlon xp2600 (266mhz fsb) met zo'n xabre600 zou toch best stront schoppe denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
joukehofman schreef op 27 November 2002 @ 00:39:
[...]

met een 8500 of met je nieuwe 2100+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1281

nog 1 xabre 600 review

(vergat de edit knop van vorige post, excuses)

[ Voor 87% gewijzigd door Mister_X op 27-11-2002 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

joukehofman schreef op 27 November 2002 @ 00:39:
[...]

1,5 maand verder en ex. trein/parkeer/entree kosten ;)

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:04

EMP

Krulloos!

Ik heb nu de hele topic doorgelezen, plus 2 andere relevante topics en reviews op THG en AnandTech, maar ik kan geen goed beeld vormen van het volgende:

Ik heb momenteel een Hercules 3D Prophet II MX (OC op 210/200MHz == 3000+ 3DMarks) draaiend op een AMD XP1600+ / 512mb DDR333.

Ik weet wel zeker dat de beeldkwaliteit en snelheid omhoog zal gaan als ik een xabre 400 koop (heb de 128 mb versie op het oog), alleen speel ik erg veel UT 2003, en heb geen flauw idee wat ik juist dààr kan verwachten.

Ik speel het op het moment (gfid welke fps) op 800x600 met de meeste beeldinstellingen low, maar het loopt wel vloeiend.

Wat kan ik voor UT2003 performance verwachten als ik deze kaart koop? Wordt het (veel) beter of loop ik al snel tegen de fps cap aan?

Heeft anders de 600 die cap niet? Dan ga ik ff kijken of ik daar geld vrij voor kan maken, want ik wil wel graag UT2003 goed spelen :)

Doe dit ajb niet af als search/lees de draad voordat je blaat, ik heb echt zitten zoeken naar het antwoord, kan het alleen niet vinden :(

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
Ik krijg morgen een Club 3D Xabre 400 binnen, zal em gelijk ff aan de tand gaan voelen :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.club-3d.nl/files/picEo.JPG

versie met 128MB of course
Xabre 400 GPU Features Summary:

Memory type: 128 MB DDR memory
Memory bandwidth: 8.0 GB/Sec
Memory Clock: 250 Mhz
Engine Clock: 250 Mhz

Xabre GPU general features:

- 8X8 Full driving Power GPU
- Built in programmable 24 bit true color RAMDAC up to 375 Mhz pixel clock
- Pixelizer Engine
- Frictionless Memory Control
- Jittering-Free Anti-Aliasing
- Coloredeemer Technolgy
- Motionfixing Video Process
- 3rd Generation T & L Engine
- Cubiclook Utility
- Double Scene Technology

MotionFixing Video Processor:

- Motion compensation layer decoding architecture
- Supports up to 20 M bit/sec bit rate decoding
- Supports VCD, DVD and HDTV decoding

AGP 8X Interface:
- AGP 8X - AGP 3.0 compliant
- Support hardware auto detect for AGP 1.0, AGP 2.0 or AGP 3.0 mode support.

High Performance & High Quality 3D Accelerator:
- Built- in a high quality 3D engine
- Support DirectX 8.1 Pixel Shader ver. 1.3
- Supports Bump Mapping, Cubic Mapping and volume texture.
- Supports 2X 4X full scene anti-aliasing
- Built in high performance VLIW T & L engine
Support OpenGL two side lightning
Support OpenGL primary and secondary color merging

Full Software Support and Unified Driver

[ Voor 89% gewijzigd door KaMiKaZe op 28-11-2002 16:10 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.