Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Ziet er naar uit dat dit kaartje even het gat tussen nu en Doom3 gaat dichten. MIjn tnt2 doet niet lang meer mee en de Radeon SDR is ook niet wat het moet zijn voor echte topgames.
Vooral de stap naar DDR geheugen gaat mij veel extra brengen voor een schappelijke prijs.
Verwijderd
Jammer dat de Z-occlusion niet bijster goed werkt. Daar had nog wat meer in gezeten.
btw,goeie topic
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Er komen nog betere/snellere aan, zie de frontpageNou, ok, die Xabre 400 ziet er redelijk uit, maar is dat nu écht te vergelijken met een GF4 of radeon 8500? Volgens mij is en blijft het een SIS. Budget zal nooit in de buurt komen van de klasse van een GF4
http://www.tweakers.net/nieuws/22313
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Ik verkeer in dezelfde situatie. Ook 'n TNT2. (zit nu een Matrox G450 DDR in maar da's niks om mee te spelen)Op donderdag 27 juni 2002 17:26 schreef Wekkel het volgende:
MIjn tnt2 doet niet lang meer mee...
Ik wacht nu ook met spanning op de Xabre's
Meestal wil ik goed 2D beeld maar voor zo'n prijs en feature set hoor je mij niet meer zeuren over 2D!!
Verwijderd
Wat ik dus wil zeggen: heb niet gelijk vooroordelen. De Xabre kan best goed meevallen, ookal is het SiS en zullen veel mensen toch voor de gevestigde merken gaan - al bestaat SiS al vrij lang. Hebben zij ook de S3 (trio, enzo) kaartjes geleverd?
De volgende roadmap was al bekend:

Daar stond de volgende tekst bij
The overseas Xbitlabs website declares, the SiS Xabre II series reveals ¿š±Ÿ plans will promote in next year in February, but recently actually learned SiS ahead of time issues Xabre in the this year fourth quarter II. But this the news which obtains with us somewhat is as if different, reveals in the card test in while ago Xabre400, we ever put one SiS Xabre reveal the card Roadmap, saw the chart: "roadmap"
nu staat devolgende tekst erbij
In the chart already explicitly expressed Xabre II can be published in the this year fourth quarter, but also can promote as Xabre400 following product Xabre600 in the this year third quarter. According to the most recent news states, new Xabre II can the craft promotion to 0.13 micron, but moves the frequency is 275mHz/600MHz Xabre600 (also has one view calls Xabre600 will move in 300MHz/600MHz) still uses 0.15 microns manufacture craft, at present this kind of craft still occupied the SiS nearly one half product line. Now, in the mainland market already one after another saw the different brand the Xabre400 product, whether or not can didn't know the year's end ago Xabre600 even Xabre II as promised but to.
Echt helder is de tekst niet maar het zou kunnen dat er in het 3e kwartaal een Xabre is met een .13 micrometer core met deze klok/mem speeds 275mHz/600MHz
Verwijderd
ach, ik zie het meer als een 'probeer' poging. Drivers moeten eerst beter worden en dan zien we weerOp maandag 01 juli 2002 10:43 schreef Wekkel het volgende:
Er wordt niet veel aandacht geschonken aan deze nieuwe kaart. Waarschijnlijk niet omdat de PR machine van SiS niet die van Nvidia is en omdat 't een kaart puur voor de budgetklasse is. Ik wil eigenlijk nog even wat meer duidelijkheid over de verkrijgbaarheid en prijzen. Daar wordt nu al over gespeculeerd, maar echte harde prijsopgaven van winkels heb ik nog niet gezien.
Performance diff. between 4x and 8x using Xabre 400 in 4x and 8x mode
Posted by overclocker at 11:38
We ran the Eng. board based on SIS648 chipset using a P4 2.4G at DDR333 CAS 2,2-2-5 mode. Here are our results of 3dMark2001SE Build 330. Drivers used 3.02a.02
3DMark2001SE Build 330 results
8X AGP 7382
4X AGP 7366
Quake 3 Demo 001 (800x600x32)
8X AGP 248.0fps
4X AGP 245.7fps
Looks like the 8x AGP and 4x AGP difference isn't that a big performance jump on the 3DMark2001SE Build 330. Do take note these results are based on initial beta bios and drivers. The final results should improve.
AGP speeds is alleen van toepassing als het Videomem krap wordt en met de huidige games is dat nog steeds geen 64MB.Op zaterdag 06 juli 2002 10:53 schreef Spice het volgende:
Verschil AGP 4x vs AGP 8X
Performance diff. between 4x and 8x using Xabre 400 in 4x and 8x mode
Posted by overclocker at 11:38
We ran the Eng. board based on SIS648 chipset using a P4 2.4G at DDR333 CAS 2,2-2-5 mode. Here are our results of 3dMark2001SE Build 330. Drivers used 3.02a.02
3DMark2001SE Build 330 results
8X AGP 7382
4X AGP 7366
Quake 3 Demo 001 (800x600x32)
8X AGP 248.0fps
4X AGP 245.7fps
Looks like the 8x AGP and 4x AGP difference isn't that a big performance jump on the 3DMark2001SE Build 330. Do take note these results are based on initial beta bios and drivers. The final results should improve.
dus zoek 'n moderne Video bench die 128MB nodigheeft.:
De Codecreatures Tech demo die eis dat of moet met minder gaan
DME met nonlocal videomemory dus AGP memory en dan zie je pas het verschil tussen AGP 4x en 8x
Alleen heb je er nog niet veel aan aangezien de meeste games ruim binnen de mainstream video memory grote passen en das nog steeds onder de 64MB.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Drivers zit ik niet zo over in. Nvidia maakt de drivers niet echt makkelijk en compatible tegenwoordig, ATi maakt er met nieuwe kaarten een rommeltje van, Matrox is niet voor de gamer en dus kan de kwaliteit van SiS drivers niet echt tegenvallen (al helemaal niet als je zoals ik 2 S3 kaarten in gebruik hebt
intel vs AMD
intel vs VIA SIS etc
nVidia vs SIS
ALs je vanuit het budged segment ontsteigt zit je met je budged naam bekentheid en dat moet je wegwerken en dat kost tijd en produkt voorsprong. wat zelden gehaald wordt.
Dus zit je vast aan 'n lagere ASP.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
benchje

De techniek van de Xabre:
With the Pixelizer Engine, the GPU will support the latest Microsoft DirectX 8.1 API. However, the core itself does not feature both Vertex Shader and Pixel Shader. The Vertex Shader engine is emulated by software (in this case, the driver). According to SiS, the Vertex Shader engine does not contribute much to the performance and thus, will adequately benefit with properly executed emulation by the CPU. In addition, Vertex Shaders requires transistors to drive and this will increase the cost of the GPU as die size will be increased.
On the other hand, the Pixel Shader engine is built into the core and this will be accelerated by the GPU. There are 29 programmable instruction sets and it can perform lighting effects on a per-pixel level - similar to most Pixel Shaders found on other GPUs. But judging from the specifications alone, it's not out to compete with GPUs like the RADEON 8500 or GeForce4 Ti but rather the mainstream GPUs like the RADEON 7500 and the GeForce4 MX. Here's a direct comparison of the features between the GeForce4 MX 440, RADEON 7500 and the Xabre 400.
dat hangt helemaal af van wat je een lekkere framerate vind, maar bijv met giants zal je boven de 30 niet komen (20 misschien netOp vrijdag 28 juni 2002 21:29 schreef vincent-marion het volgende:
ik heb nog een Geforce2MX. Men kraakt die kaart af, maakt hem met de grond gelijk maar als je ziet wat ik er allemaal mee heb kunnen spelen nadat ik van mijn TNT2 m64 was afgestapt? Sacrifice, Giants, UT, Quake3, alles in 1024x768 met detail op high aan een lekkere framerate op een PIII450.
picje:

Asus is geen kleintje op het videokaart gebied, zien ze de potentie van dit kaartje of wat?
http://www.vr-zone.com/reviews/ECS/AG400/
doos

stukje uit de conclusie:
ECS AG400 card based on SiS Xabre 400 is a fast card i can say and it is not at all expensive. Its support for DirectX 8.1 especially Pixel Shader 1.3 give it an extra edge over the GeForce4 MX series who doesn't have any Pixel Shader support. Though Xabre 400 doesn't have hardware Vertex Shader but its performance will rely on the CPU which is generally fast nowadays and performance will thereby scale up with the increasing clock speed. Xabre 400 is meant to compete with GeForce4 MX440 and it has done very well so far and in some aspects, it can even overwhelm GeForce3 Ti200. Most importantly, its good performance comes with a very good price as well costing just as much as the GeForce4 MX440.
Alleen is de driver support vaak slecht van SIS.
Leuke prijs
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
ik houd mijn voodoo5 nog wel een jaartje ofzo, maar ik geloof dat SiS niet eens zo'n slechte keus word als opvolger...
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
maar zowieso is mooi kaartje en beloofd het heel wat, ik wacht af, k denk wel dat het een goeie kans maakt om de gf4mx killer te worden
DOWN NVIDIA...DOWN!
Jij ook altijd met je intelligente opmerkingen ...Op zaterdag 13 juli 2002 17:25 schreef Optimist het volgende:
Wat kost deze kaart dan ?

Lees de draad voor je blaat, de prijs staat meerdere malen vermeld.
Maar de geschatte prijs voor Europa is dus 93 euro..
Ik moet zeggen dat ik de prestaties wel redelijk vind, ik had slechter verwacht van SIS
Als er nou binnenkort al een opvolger te verwachten is, dan is dat zeker positief. Laten we hopen dat er dan 4 merken zijn die kunnen meeracen om de titel:
"Geschiktste kaart voor Doom 3"
Nog vergeten:
Ze zijn ook al bezig met zichzelf in de picture te werken, zie hier: http://www.gamers.nl/nieuws/13816
Maar of de de aandacht is die je wil hebben??
daar ben ik het bijna helemaal mee eens !Laten we hopen dat er dan 4 merken zijn die kunnen meeracen om de titel:
"Geschiktste kaart voor Doom 3"

Matrox Parhelia ... maar of dat echt een concurrent isOp zaterdag 13 juli 2002 17:49 schreef Yonni het volgende:
[..]
daar ben ik het bijna helemaal mee eens !Ati, Nvidia & SiS en dan .....
ik heb geen flauw id..of is ergens afgezakt..
(zal wel aan mij liggen dus, tis ook al laat
)
(viel nogal tegen qua prestaties)
Totnutoe is het een beetje een kaart van SIS-snelheid, wel snel maar niet goed genoeg voor de top... (en de prijs is wel high-end).
Dan kun je nog beter een SIS kopen, voor 90 euro is de Xabre 400 zeker een leuke kaart.
Ontopic
Sis kaartje is idd goed op papier, maar drivers zullen echt nooit de kwaliteit bereiken van nvidia of ati, de 2d kwaliteit zal ook wel wat te wensen overlaten, evenals de snelheid op sommige punten (mindere occlusion detection)
Een Radeon8500 of gf4ti4200 (zelfs gf3ti200zijn zoveel meer bang for buck, maar voor de Sisfans is dit natuurlijk wel een l33te kaart
Een Xabre is echt crap in vergelijking, Parhelia is in oudere spellen misschien niet sneller, maar met moderne zeker en vast WEl, bovendien heb je 16xFAA, super2d, en 4vertex shaders ipv 0, de support van Matrox is ook crushing in vergelijking met die van Sis, zeggen dat Sis niet slechter is dan Matrox is wel heel ergOp zaterdag 13 juli 2002 19:01 schreef speed24 het volgende:
[..]
Matrox Parhelia ... maar of dat echt een concurrent is
(viel nogal tegen qua prestaties)
Totnutoe is het een beetje een kaart van SIS-snelheid, wel snel maar niet goed genoeg voor de top... (en de prijs is wel high-end).
Dan kun je nog beter een SIS kopen, voor 90 euro is de Xabre 400 zeker een leuke kaart.

Ik had het eerder over de prijs/kwaliteit verhoudingOp zaterdag 13 juli 2002 19:12 schreef corpseflayer het volgende:
[..]
Een Xabre is echt crap in vergelijking, Parhelia is in oudere spellen misschien niet sneller, maar met moderne zeker en vast WEl, bovendien heb je 16xFAA, super2d, en 4vertex shaders ipv 0, de support van Matrox is ook crushing in vergelijking met die van Sis, zeggen dat Sis niet slechter is dan Matrox is wel heel erg
Ik bedoelde zeker niet dat de Sis Xabre ( die nets iets sneller is dan een Gf4 MX

Hopelijk is het zo duidelijk
valt nog te bezien...Op zaterdag 13 juli 2002 19:12 schreef corpseflayer het volgende:
Parhelia is in oudere spellen misschien niet sneller, maar met moderne zeker en vast WEl,
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
kun je door de muren van quake, counterstrike etc. heenkijken. Omdat dit hardware matig is kan een server niet 8erhalen dat er iemand vals speelt.

This is no doubt the most controversial setting where you have the ability to see through walls in games like Quake III and Counterstrike and many others. I don't have much comments on this but many game servers admins will not be too happy to see this feature especially cheat detection software is unable to track and cheaters might just buy this card and abuse this feature.
Je kan m'n oude geforce 256 er toch gewoon uithalen env ervangen door deze?
Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
fotosjoppen heb weinig met de snelhied van de videokaart te maken...Op dinsdag 16 juli 2002 12:32 schreef jonggoud.nl het volgende:
Misschien een erg basic vraagje, maar ik speel nooit spelletjes en is dit een goede kaart om bijvoorbeeld mee te photoshoppen?
Je kan m'n oude geforce 256 er toch gewoon uithalen env ervangen door deze?
Dit is de perfecte kaart als je ne een tnt2tje ofzo hebt en wilt wachten op de komende ATI/Nvidia kaarten, want 93 euro is absoluut NIET duur.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
hier een lijstje van de merken die de SIS Xabre chipset zullen gebruiken:
http://www.xabre.com/products/where_to_buy.html
Om het chinese artikel toch de kunnen lezen raad ik je gebruik te maken van:
http://babelfish.altavista.com/tr
en dan chinese -> english
Xabre II (februari 2003)
the Xabre II will feature DirectX 9.0 as well as AGP 8X support
[url="http://www.xabre.com/products/presentations/xbare-presentation.ppt"]http://www.xabre.com/products/presentations/xbare-presentation.ppt[/url]
powerpointpresentatie
Kaartje is nu wel te koop in Nederland:
http://www.tweakers.net/pricewatch/34249
review: http://www.vr-zone.com/reviews/VINIX/VX3340/
met roadmap!

Conclusion
VINIX VX-3340 is a great looking card especially the new design with red PCB and a shiny silver cooler that can be found on GeForce4 Ti cards. VINIX has made an inexpensive card looks more classy and high end and it is definitely looks more appealing for gamers to get. The most unique feature is no doubt the Advanced Power System that provide additional 12V ATX connector on the card for more stable power that results in better overall system stability. This feature again can only be found on more high end and expensive cards like Canopus and the upcoming RADEON 9700. If this feature can be provided with no significant increase in cost then it will be cool to have it definitely.
The performance of the VX-3340 is doubt the best for its price and the support for DirectX 8.1 especially Pixel Shader 1.3 give it an extra edge over the GeForce4 MX series. The Vertex Shader capability relies on the CPU which is generally fast enough nowadays to do any processing and won't be taking up too much CPU utilization. The Xabre GPU architecture is good and proven already and the most important thing for SiS now is to refine their Xabre drivers even more and constantly optimize for more games and thereby further increase the performance and compatibility.
[ Voor 0% gewijzigd door Spice op 31-07-2002 11:44 . Reden: extra info ]
http://www17.tomshardware...02q3/020730/xabre-18.html
De Club3d Xabre400 is inderdaad gearriveerd in 2 smaken: 64 en 128 Mb met een prijsverschil van zon 15 tot 20 euro.
Afgaande op de benchmarks van de Pro denk ik dat de Xabre qua snelheid wel gelijkwaardig is aan de 9000. De 9000 heeft alleen wel meer voordelen:
-waarschijnlijk veel sterkere pixelshader;
-uitgekristalliseerde memorybandwidth besparing (HyperZ II);
-Truform;
-goede anisotropic.
Als de prijs gelijk wordt, is de keuze snel gemaakt. Ook de 9000 schijnt in 128 mb varianten te komen, dus dat vormt geen beletsel. Ik geeft de Xabre een kans als de prijs 10-30 euro lager ligt dan een vergelijkbare 9000.
Maar goed, die head-to-head maar even afwachten.
Ti4200
64 mb EUR 158
128 mb EUR 195
9000 (250/200)
64 mb EUR 124
9000Pro
64 mb EUR 166
Xabre 400
64 mb EUR 88
128 mb EUR 108
Conclusie, de 9000 Pro is zeker weten te duur ten opzichte van de Ti4200, de Xabre is absolute prijspakker, zelfs de 128 mb is slechts 108 euro's....
Het lijkt mij namelijk misschien wel een leuke opvolger voor mijn Kyro II
Ook Trident gaat iets leuks laten zien, maar dat is pas in Oktober. Let wel, op 80% van de Ti4200 prestaties wordt gemikt, waar ze nu naar eigen zeggen op 90% van zitten. In Oktober zou dat dat een klapper worden voor 100 dollar met 128 Mb op 300 Mhz (DDR
Het wordt de komende maanden absoluut feest voor budgetbuyers..
Dan maar wat van de frontpage:
nieuws: Trident XP4 chipset preview @ AnandTech
Voorwaar dus goede tijden voor budgetbuyers. Nvidia heeft een probleempje in de volumemarkt lijkt mij. De 9000 (alhoewel nog te duur), de Xabre en straks ook nog de XP4. Met DX8.1 ondersteuning allen een goede marketingleus, wat in de budgetmarkt prima bruikbaar is. Lijkt me dat de industrie deze tendens echt wel mee gaat pakken. Een GF4mx zonder DX8.1 ondersteuning kan weleens een slecht gok blijken.Trident XP4 chipset preview @ AnandTech
Gepost door Kay Slagman dinsdag 6 augustus 2002 - 09:03 - bron: Anandtech
Trident, bekend van de spotgoedkope videokaartjes, komt met een nieuwe videochip, zo kunnen we op Anandtech lezen. Normaalgesproken zou dit weinig opzienbarend zijn, maar wanneer we horen dat deze chip 80% van de prestaties van een GeForce4 Ti 4600 kan bieden voor slechts $99, wordt het een ander verhaal. De XP4 is compatible met DirectX 8.1 en bevat slechts de helft van het aantal transistors dat een GeForce4 Ti 4600 heeft. Anand Lal Shimpi legt uit hoe de XP4 aan deze overweldigende prijs-prestatieverhouding zou moeten komen en laat weten dat de XP4 al in oktober beschikbaar zou moeten zijn:
Without hardware in hand, there's not much we can say about the XP4 other than we're just going to have to wait and see. Obviously there's much more to making a successful GPU than a nice set of specifications on paper, everything from yields to a solid driver team can impact how well a GPU actually makes it in the real world. [...]
According to Trident, the driver is presently at 90% of their performance target (the 80% of a Ti 4600 mark). If Trident can attain their performance target, the XP4 T3 would be great competition for the GeForce4 Ti 4200 and the Radeon 9000 Pro at a much lower price, but we're understandably skeptical. Trident has also told us that they are committed to a 6-month product release schedule, and that in less than 6 months we should start hearing about the XP4's successor.
E_MC2 bracht ons hiervan op de hoogte.
Het enige wat Nvidia zou kunnen doen op korte termijn is de Ti4200 in prijs laten zakken. Een nieuwe budgetkaartlancering door Nvidia zie ik niet voor mij op dit moment. Een afgeprijsde Ti4200 kan nog heel wat vliegen afvangen, maar zorgt natuurlijk ook voor erosie richting de topkaarten. De absolute budgetmarkt bereik je er ook niet mee, daar kan een tiental euro's de weegschaal al om laten slaan.
Overigens ben ik blij verrast met het aantal budgetradeons die je al in verschillende 'af'systemen aantreft. De mx cultuur is blijkbaar al tanende, met deze ontwikkeling wordt de budgetmarkt nog klemmender (en dus leuk voor de consument).
Doom III zal wel het kantelpunt worden voor Nvidia. Met een R300 Doom III spelen is fraai, maar met een NV30 Doom III net wat beter kunnen spelen is een enorm verkoopargument, zeker in een markt waar upgraden welhaast een must is. Alhoewel het nut van de specs van de NV30 nog druk bediscussieerd worden, zal de NV30 vast en zeker weer nieuwe maatstaven zetten. Nu een R300 in de markt hebben is fraai voor in de boeken, maar het absoluut belangrijkste moment in de nabije toekomst om nr.1 te zijn in de snelheidsrace is bij de komst van Doom III. Als Nvidia dan zijn zaakjes weer op orde heeft, zijn ze nog lang niet verloren. Bovendien is het even afwachten hoe snel ATi kan volgen in de .13 techniek. Blijven ze bij of blijven ze daarin achter?
De voorbijgaande maanden waren in ieder geval weer spannend. Voor consumenten alleen maar goed nieuws op het moment (op de beurs na dan
Alvast redelijke vooruitzichten voor de Trident XP4 onder UT2k3... nadere berichten volgen.
http://www.gamersdepot.com/interviews/trident/xp4/001.htm
Qua 3d mag ik alles behalve klagen, 't is geen ti4600, maar de prijs ligt ook ff anders........
NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)
Eindelijk iemand met ervaring. Dus hij werkt strak --> jammer dat die extra functies zo slap zijn uitgevoerdigg schreef op 01 september 2002 @ 15:45:
'mischien is dit topic al oude koe, maar heb de 128MB versie draaien en met 2x 17" eraan hangen is de 2D kwaliteit echt strak, net als de tv-out.
Qua 3d mag ik alles behalve klagen, 't is geen ti4600, maar de prijs ligt ook ff anders........
De meeste mensen deugen!
En zijn er eventueel problemen met battlefield1942?
I'll be back
De meeste mensen deugen!
Heb net effe 3DMark gedraaid en kwam op een score van 5312 ptn. Dat vindt ik dus echt aan de magere kant. Je schijnt fsaa, ed. in te kunnen stellen, maar dat kan ik nergens vinden. Heb ook nog niet de originele driver cd, misschien dat daar nog wat progjes op staan.
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Ik ben benieuwd of bij Dual-Monitor het secundaire beeld toch helder blijft.
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Ik ben benieuwd naar de vergelijking tussen de Xabre en de XP4. Die zou rond oktober moeten verschijnen, ook voor ongeveer 100 euro. Voor 100 euro 5300 3D Marks vind ik overigens een goede prestatie. Ik speel met een magere 2600 3D Mark nog menig spel, al is het wat achterblijven.
Het testsysteem is een Athlon XP2000
http://www6.tomshardware....02q3/020730/xabre-06.html
Daarmee halen ze een 3D Mark van bijna 7000
http://www6.tomshardware....02q3/020730/xabre-11.html
Misschien dat je Xabre nog iets geremd wordt of FSAA aanstaat of zo? Voor tweaks schijn je een aparte 3DWizard te moeten downen, die niet officieel aangeboden wordt door SiS
http://www6.tomshardware....02q3/020730/xabre-04.html
Ik begrijp dat Powerstrip nu de Xabre ondersteunt, misschien kan je daarmee iets instellen?
http://www.xbitlabs.com/video/xabre400/
Vindt het zelf een hele goeie review en fsaa is dus een progje in te stellen. Deze schijnt overigens wel gewoon op de bijgeleverde cd te staan. Ik hoop de cd dinsdag te hebben. Verder hebben ze het in het artikel ook over een aantal andere instellingen, waaronder fsaa, die je ook in het register kan aanpassen.
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Verder kwam ik hem met google etc. niet tegen, hooguit verwijzingen naar de mogelijkheden ....
Als iemand weet waar ik het kan d/l, hoor ik het graag.
NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)
Verwijderd
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/09/19/6908410
De prestaties van de Ti4200 zijn vergeleken met de SiS Xabre400, ATi Radeon 9000pro, GeForce4 MX 460 en de ATi Radeon 8500
Komt er op neer dat de SiS Xabre400 de beste prijs/kwaliteitverhouding heeft.
De gemiddelde prestaties zien er als volgt uit:
GeForce4 Ti 4200 = 100%
Radeon 8500 = 70%
Xabre 400 = 70%
GeForce4 MX 460 = 68%
Radeon 9000 Pro = 67%
My 2 cents..
Overigens is het akelig stil rond de Trident XP4. Tweede helft van oktober zou de launch moeten zijn, dat werd begin augustus aangekondigd. Nu dus nog steeds geen nieuws, ik kan dus nog steeds niet vergelijken tussen de Xabre en de XP4..
maar ik kan netgens tools vinden om ook maar iets in te stelleen (bijv. fsaa LOD)
nou heb ik gelezen dat er een progje " 3d wizard " bij hoort maar nu kan ik die niet vinden.
duss weet iemand waar ik de tools voor deze kaart kan vinden of iig vergelijkbare
Kijk ook even in je register, zie:
http://www.xbitlabs.com/video/xabre400/index2.html

Hiermee kan je Turbotexturing controleren met waarde 0 (geen) 1 (beetje) en 3 (totaal), aflopend qua beeldkwaliteit maar oplopend qua prestatie. Speel er mee en zie zo snel mogelijk trilinear aan te zetten. Standaard staat alles nml op bilinear.
Qua prestaties fluctueert het nogal met het aanzetten van features die eigenlijk standaard aan zouden moeten staan (trilinear). Ach, het blijft budget, als het maar beter is dan mijn Radeon SDR
De Xabre is daadwerkelijk besteld, Club3d 400 128 Mb DDR, TV-out voor EUR 117 (heerlijk, zoveel mb's
Hij komt in een Tbird 1,2/266, 256 Mb, KT133a. Ik ben benieuwd.
Dit topic is gesloten.