Groupwise 5.5 onder XP werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
We proberen reeds enige tijd groupwise te laten draaien op win XP. Jammer genoeg is dat tot op heden nog niet gelukt.

bij het zoeken naar gelijkaardige topics heb ik deze gevonden groupwise onder xp . Jammer genoeg heb ik al de stappen die daar gesugerreerd werden doorlopen zonder concreet resultaat. Omdat deze topic naar mijn idee in een verkeerd forum stond heb ik gevraagd dat te moven, er werd me aangeraden een nieuw topic te openen in NT. Bij deze.

Een samenvatting van het probleem.

Windows XP is het os, succesvol Novell geïnstalleerd en office XP.
We proberen nu Groupwise te installeren, daar stopt het dus.

de eerste installatie gaf ie een fout dat de installatie mislukte maar toch ging ie door en na herstart geeft ie volgende foutmelding:

kan 16-bits windowsprogramma niet uitvoeren.
Het pad f:\install\groupw~1\software\client\win32\setup.exe is ongeldig

Via tricktrac vond ik deze link naar novell. link

het probleem is dus het windows messaging system die een nieuwere versie vereist. We hadden hier al een nieuwe versie gedownload maar deze was nog enkele dagen ouder dus nog maar eens geprobeerd.
geen resultaat.

als office geïnstalleerd is kunnen er ook problemen ontstaan, dus heb ik dat ook eens gedeïnstalleerd.
again zonder resultaat.

Ik heb er ook de knowledgebase op nagekeken maar vond alleen de artikels en oplossingen die ik reeds geprobeerd heb.

Ik zit nu te kijken in de novell forums, de eerste berichten zijn niet bemoedigend. ik ga verder maar ik post het toch maar eens in het GoTelijke forum ook, meer vertrouwen in eigelijk dat hier wel iemand komt met de oplossing. >:)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 18:09

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hmmm tis alweer paar maandjes terug dat we last hadden van dit probleem, als ik het goed heb kregen wij ook groupwise 5.5 niet aan de gang op XP bakies, toen maar die 6 client geprobeerd en die deed het prima.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move [forum=19] > [forum=10]
Sorry, maar het installeren van een bepaald software pakket onder een bepaald OS heeft weinig tot niets met NT te maken ;)

Kijk eens of het mogelijk is om met een GW6 client te babellen met een GW5.5 server (andersom lukt iig wel).

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
hmm, tja die optie zit er voorlopig niet in vrees ik.

Ik las trouwens op het techforum van novell dat er ook veel users waren met dezelfde problemen bij GW 6.

weird bij sommigen doet ie het en bij andere niet.
moet een klein iets zijn called a *trick*

Who is the trickmaster here? :P

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Is er iemand die de foutmelding herkent en wel een oplossing gevonden heeft? Andere opties zijn er niet aangezien we geen GW6 client hebben. en blijkbaar niet kunnen dl bij novell.
Kijk bij sommigen werkt het dus moet het hier ook werken.

Enig idee iemand?

Ps koffie; I know that too, maar bij NT zitten meer novell freaks ;) dan in SA, just a guess. En de bedoeling van een forum is toch dat je probleem bij de juiste mensen terecht komt.

Ps: This topic is going for the title: most frequent forumchanger of the Day. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
*Kick*

another day new users, hopelijk weet iemand de verlossende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Ik heb effe door zitten zoeken en nog even dat documentvan de novell site doorgespit. Ik zie dat ze hier praten over Groupwise 5.5.5 (May 30, 2001 build) en Windows XP RC2 (build 2526).
Nu heb ik gezien dat onze groupwise de versie 5.5.4 is (11-05-00). een verouderde versie dus.

twee vragen:

1. Waar kan ik een update van grouwise dl. Op de site kan ik het niet vinden, zoveel verschillende versies maar geen 5.5.5. Is dat een betalende update dan? Kan me bijna niet voorstellen.

2. Aangezien ik nog niet vertrouwd ben met win xp. waar kan ik de build vinden van onze win xp? Staat niet bij systeemeisen -> algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Heb hier zelf GW 5.2, en ik weet dat je bij 2000 Exchange apart moet installeren. Kan dus zijn dat dat bij XP ook zo is....

Just my 2 cents.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ga jij de FAQ nog maar een keer doorlezen :{

Je plaatst 4 reply's achter elkaar waarvan twee maal een verkapte kick. Kicken doen we pas na 24 uur...

Je topic gaat nu dicht en als je wilt dat deze weer open gaat kun je me over 24 uur mailen. Dan zal ik hem weer open gooien. Ik adviseer je met klem om geen nieuw topic aan te maken over dit probleem omdat deze dicht zit.

/.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

nah, de 24 uur zijn wel voorbij geloof ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
offtopic:
voor diegenen die geïnteresseerd zijn, ik was het niet eens met de sluiting van dit topic en heb hier mijn beklag gedaan.

Dat terzijde; Ik heb de oplossing gevonden voor deze aan mezelf gestelde vraag.
Als je het bestand winntwms.exe start (downloadlink staat hogerop) en unpackt krijg je twee files. Dat was mij niet opgevallen omdat ik hem in een volle directory neerpleurde. Dus tip unpack hem in een nieuwe directory. Je moet dus ook het bestand ntwms.exe dubbelklikken.

Groupwise werkt dus ook onder XP :P

De oplossing voor dit probleem is dus bekend, maar ik heb nog een probleem van de collaboratie tussen XP en novell. o.a. problemen met AS400 en arcserve software.
Neem hier eens een kijkje. It is 'a' challenge! 8-)

Pagina: 1