[XP] probleem met windows wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Het probleem is het volgende;

Inloggen onder Novell gaat probleemloos en je kan direct door naar de desktop als je als administrator inlogt.
Ga je als andere user inloggen dan krijg je naast het novell inlogscherm ook een windows inlogscherm. daar moet je dan nog eens je l/p invullen om er door te raken.

Nu wil ik dat extra inlogschermpje echter kwijt.
want dit geeft volgende problemen.

als je als gewone user (peter bv) inlogt in novell. Dan krijg je nog eens het inlogschermpje van windows. Daar staat als login nog admin en gewone users kunnen dat over het hoofd zien ipv hun eigen login te gebruiken maar wel hun paswoord invullen.

Het probleem is dan dat de admin met zijn paswoord niet meer kan inloggen. Want het vakje bij "Change your windows password to match your netware password after a succesfull login" is natuurlijk aangevinkt met bovenstaand resultat als gevolg.

heeft iemand daar al een oplossing voor gevonden?
Ik kan de windows netwerkomgeving niet verwijderen omdat we die vaak nog gebruiken om bestanden en printers te delen.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:53

Wally-S

-Snowboarding is art-

Hier staat vast wel ergens een antwoord tussen:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=XP%20Novell%20login&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=XP%20Novell%20login[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart

Snow is only frozen water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Ik heb daar inderdaad wel wat gevonden.
ER wordt gesuggereerd dat je een auto-logon niet zonder tweak ui kan doen. topic

Nu heb ik verschillende versies gedl en ik krijg bij 1.33 de melding installatie mislukt.
daarna heb ik de versie 1.34 van Tweak-Xp gedl en proberen te installeren en daar mislukt de installatie ook. Een te weinig rechten probleem dus heb ik me maar als admin aangemeld en ik krijg nog steeds hetzelfde probleem.

iemand een oplossing?

Dit is de foutmelding:
Error 1604. Could not write value to key HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Interface\{D5144A32-8c7-491D-A3AA-05CFE4445A05}. Verify that you have sufficient access to that key, or contact your support personnel.
zo bij deze ;)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Ok probleem is opgelost. Het is geïnstalleerd.

Ik heb terug gekeken naar dit topic
de drie oplossingen die mij iets leken namelijk

1. Door MRED - zondag 21 oktober 2001 19:59

Probeer dit eens
Control Panel --> User Accounts -->Change the way users log on or of --> Use welcome screen (aanvinken)
K weet niet of ut werkt maar.. Try it

2. Door mutsje - zondag 21 oktober 2001 20:06

Ga naar start>>settings>>control panel>>administrative tools>>local security settings >> kies hier security options >> ga dan naar interactive logon >> dubbelklik op deze en zet op disabled. nu wordt je automatisch ingelogt

3. Dan staat in Tweak UI 1.33 onder het tabje logon "log on automatically at system startup" aan dus MET een vinkje erin.
Daaronder staat mijn username en password ingevuld, dan doet ie het bij mij.

ok deze oplossingen doen het dus bij mij niet.
We draaien naast XP als OS Novell, groupwise, AS400 software en ARCserve.

Het gekloot is dat we niet zoals in win 98 het windows login/paswoord gelijk kunnen maken aan het novell l/p.
En dit is echt vereist vooral voor de as400 software.
Ook niet door dat vinkje aan te toetsen.
Iemand een oplossing?

Oh ja als er een mod langskomt; kan dit niet in NT want ik heb niet de indruk dat hier veel netwerkfreaks langskomen in dit specifieke software forum.
edit:
dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Mwah :)
--> NT dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehhmmm....

Heb je al in de Novell Client login onder het knopje Avanced gekeken ?? .. Hierin kun je een Username opgeven welke gebruikt moet worden om lokaal op het systeem in te loggen. (workstation login)

Als je deze gelijkt maakt aan de inlognaam van de gebruiker welke het meest op deze machine werkt (username + password) dan slaat hij het tweede inlog scherm ook over. Let wel op .. de gebruiker moet dan wel bekend zijn in de usertabel van WinXP.

Hier werkt het goed onder XP en 2000 .. dus bij jou zou dat ook geen prob. moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 11:25 schreef Xandel het volgende:
Let wel op .. de gebruiker moet dan wel bekend zijn in de usertabel van WinXP.

Hier werkt het goed onder XP en 2000 .. dus bij jou zou dat ook geen prob. moeten zijn.
Ja dat is dus het probleem, dan moet ie bekend zijn in de usertabel van XP. Nu hebben wij hier 70 vaste users en nog wat losse. dan moet ik die allemaal invoeren. De bedoeling is dat er allemaal ghostimages op die schijven komen dus dan zou ik dat gelukkig maar een keer moeten doen. Toch is het vervelend. stel dat er een nieuwe user bijkomt dan moet ik dat in 70 machines (in theorie) opnieuw instellen.

waarom kun je het l/p niet gewoon koppelen aan novell? zou toch makkelijk moeten zijn.

edit:
als ik kijk onder het knopje advanced bij het tabblad windows, dan staat daar
Windows login information:
Local username:
From:
maar geen ruimte om een pw in te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
*KICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
*kick*

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Is er ondertussen al een oplossing voor dit probleem gevonden?

Ik wil dus het tweede inlogscherm van windows overslaan zonder gebruik te maken van zenworks en zonder 70 users lokaal te installeren op deze pc.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:13

Millennium

Bug free !!!

Weet niet of dit is wat je zoekt, maar valt wel onder auto-login (the windows 2000 way)
start-> run "control userpasswords2" (vrij bekend win2000 schermpje)

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Sorry dat ik het topic nu pas tegenkom, maar wat jij wilt zijn zgn. DLU's (dynamic local users). Je maakt in de NDS (dus op NOVELL) een DLU-policy aan, en kent daar je netware-gebruiker aan toe. Als die gebruiker nu inlogt zal netware automagisch een lokale user aanmaken (zodat jij je 2e schermpje niet meer krijgt). Je kunt ook nog instellen of hij die user mag laten staan, of na inloggen weer moet verwijderen etc. Kijk er eens naar zou ik zeggen. Voor vragen . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 19:22

spacy

+++

ik heb hier een soortgelijk probleem, maar dan onder windows 2000p
ook al eerder aangekaart in een ander topic,

ik ben nu opzoek om de eerste novell aanmelding uit te schakelen zodat tweakui of de gebruikersopties automatisch de windows aanmelding kan doen.

en dan simpel via opstarten het novell loginscherm zichtbaar maken,
op de gewone werkstations is beveiling ook verder niet vereist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Open maar een eigen topic.

Tijd voor een nieuwe sig..