MusiController (Deel2)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Hey,

Er is een nieuwe versie van MusiController beschikbaar. Omdat ik nu een eigen domein heb, zijn alle URL's veranderd, en daarom heb ik maar een nieuw topic geopend. Het oude is hier.
Afbeeldingslocatie: http://www.verstoep.net/musicontroller/pics/main.gif

Nog even snel wat vragen beantwoorden:

Wat is MusiController?
Een programma waarmee je je mp3's kunt managen in een database. Het houdt statistieken bij van je afspeelgedrag, en aan de hand daarvan kan het programma na een tijdje bepalen wat je voorkeuren zijn. Samen met een zeer uitgebreide instelmogelijkheid van de random-functie levert dit 'Advanced Random" op, waarmee de wereld een stuk beter af is. :P

Hoe krijg ik 'm aan de praat?
Nieuwe gebruikers moeten eerst hun muziek aan de database toevoegen. Dit gaat altijd vanuit de playlist. Met rechtsklikken op de playlist klapt een mooi menu uit. Vul eerst je playlist met mp3's, en update daarna de database.

Waar vind ik de nieuwe MusiController?
http://www.verstoep.net/musicontroller/download.htm

En als ik nog wat te vragen heb?
Dan post je je narigheid in dit topic. Ikzelf ben vanaf vandaag op vakantie, maar de gebruikers van het eerste uur weten ongetwijfeld voor een hoop zaken al een oplossing.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw, je moet wel WinAmp geinstalleerd hebben. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

dank. Mooi dat er weer een nieuwe versie is. Wel meteen een paar problemen..

Bij het inladen in de database krijg ik bij 'updating database' de error 'invalid modify request'. Als ik op ok druk hangt ie.

Het inladen van de mp3s (add non-database tracks) duurde hier wel een stuk langer dan bij de vorige versies.

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Op donderdag 27 juni 2002 16:45 schreef SilentStorm het volgende:
Bij het inladen in de database krijg ik bij 'updating database' de error 'invalid modify request'. Als ik op ok druk hangt ie.
Zelfde probleem. Hij kan de database niet wijzigen lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimanez
  • Laatst online: 16-09 05:27
Erm bij mij houdt die helemaal niks bij van wat ik heb afgedraaid? :?

ik laad me playlist en speel gewoon lekker af maar er wordt dus niets bijgehouden, of ben ik iets vergeten of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Op donderdag 27 juni 2002 17:48 schreef Jimanez het volgende:
ik laad me playlist en speel gewoon lekker af maar er wordt dus niets bijgehouden, of ben ik iets vergeten of zo?
Yep... je moet het eerst in je database opslaan!

REchtermuisknop en dan update database, en dan update all new tracks! :)

------

website: ik moet nu nog even mijn laatste SE's maken, maar de volgende twee weken ga ik eindelijk ;) aan de site werken

Putting the bit in Biton since 1997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules
  • Laatst online: 19-06 16:47

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Mooi hoor die installer.
M'n eigen toegevoegde genres zijn nu inderdaad ook gerepareerd.

Ben ook blij dat deze versie alle vorige instellingen bewaard.

Ik krijg bij de search optie een "list index out of bounds (11)" melding.

Voor de rest ziet het er goed uit

Prettige vakantie :)

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nette installer *D
En nog geen fouten tegengekomen...
binnenkort weer een update van het oranje geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Als iedereen nu zoals Tranzity en ik MC in je sig zet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimanez
  • Laatst online: 16-09 05:27
[quote]Op donderdag 27 juni 2002 19:37 schreef p_m het volgende:

[..]

Yep... je moet het eerst in je database opslaan!

REchtermuisknop en dan update database, en dan update all new tracks! :)

Arf |:( hoe bedoel je stom van me :)
Maar goed thx nu werkt het :z >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n system op G partitie staan, en daar instaleert ie ook alles heel netjes maar wanneer ik MC opstart zoekt ie de 'Borland Database Engine'in "C:\Program Files bla bal" en daar staat ie niet :(

Oplossing? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Even handmatig het .ini file veranderen. Is niet zo moeilijk om te doen.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 10:42 schreef pduh het volgende:
Even handmatig het .ini file veranderen. Is niet zo moeilijk om te doen.
Ja fout, zoek jij daar maar je borland database engine :P alles waar een path instaat staat al op G:\

Next :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als allieballie81, en ik kan toch ook echt geen ini file vinden waar het pad in gewijzigd kan worden....

Iemand een andere oplossing? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:50

Stewie!

Keen must die!

Op donderdag 27 juni 2002 11:15 schreef Varienaja het volgende:
Er is een nieuwe versie van MusiController beschikbaar.
* Stewie! feliciteerd Varienaja met behalen van een vermelding op de frontpage van T.net :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:40

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ziet er leuk uit. Voor ik het binnenhaal even een vraagje:

Ik maak gebruik van WinBar, waarop ook een module zit waarmee ik WinAmp kan besturen, kan ik dit blijven gebruiken als ik MusiController ook wil gebruiken, of werkt het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

dat gaat je niet lukken. Als je met normale controls gaat werken, doet ie er wat anders mee. (stop wordt bv automagisch volgende nummer)

Geen nood, je kunt met behulp van de alt-zxcvb toetsen gewoon MusiController besturen.

zodra die modify error is opgelost that is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA
  • Laatst online: 10:33

CBA

een vat, een vat, een vat !

Als ik het goed heb, gebruikt MusiController de id tags ofzo om de bestanden in te delen ?

Duurt het enorm lang ofzo om de mp3's toe te voegen aan de database ofzo ?

Blijft hier toch al een aantal minuten hangen ...

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:40

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn WinBar control module niet meer gebruiken als ik van MusiController gebruik wil maken.
Dat vind ik erg jammer. Is er een optie dat dit in een volgende versie wel mogelijk is? Het ziet er namelijk erg goed uit.
Zodra ik thuis ben ga ik het iig wel even testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA

CBA

Moet je de database handmatig updaten, of gaat dit automatisch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Op vrijdag 28 juni 2002 13:09 schreef CBA het volgende:
Als ik het goed heb, gebruikt MusiController de id tags ofzo om de bestanden in te delen ?

Duurt het enorm lang ofzo om de mp3's toe te voegen aan de database ofzo ?

Blijft hier toch al een aantal minuten hangen ...
duurt een paar minuten idd (afhankelijk van aantal mp3's). Ik had het idee dat het bij vorige versies sneller ging, maar kan aan mij liggen. Aangezien dit maar 1x in je heeeeeele leven hoeft te gebeuren zou ik er niet wakker van liggen.. cdtje branden duurt langer.
Op vrijdag 28 juni 2002 13:31 schreef freakstar het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn WinBar control module niet meer gebruiken als ik van MusiController gebruik wil maken.
Dat vind ik erg jammer. Is er een optie dat dit in een volgende versie wel mogelijk is? Het ziet er namelijk erg goed uit.
Zodra ik thuis ben ga ik het iig wel even testen!
winbar stuurt de normale zxcvb knopjes van winamp aan. Omdat MusiController van winamp weet wanneer die stopt met een nr (hetzij dat jij stop indruk of dat het nummer is afgelopen) krijgt ie meteen het volgende nr te spelen.

Het enige goede alternatief zou dus zijn om de winbar knopjes te laten verwijzen naar MusiController ipv winamp. Misschien kunnen de twee makers (mr B's statbar ook maar meteen) samen iets bedenken. Denk alleen dat MusiController dan eerst wat meer ingeburgerd moet worden voordat zoiets wordt overwogen
Op vrijdag 28 juni 2002 14:19 schreef CBA het volgende:
zie de site:
• eerst in prefs je mp3 lokatie(s) opgeven.
• Daarna in
code:
1
playlist>rechtsclick>add>non-database tracks

alles toevoegen en
• vervolgens alles in de database stoppen middels
code:
1
playlist>rechtsclick>update database>add all new tracks

--
Btw geweldig license:
If you don't agree with this but click 'I Agree' anyway your PC will blow up. (Sorry about that.)
'bug' > als hele dir 'database' weg is, gaat ie ook flippen. Ik dacht dat musicontroller een nieuwe db kon bouwen, misschien die optie activeren in dat geval? of zijn er nog andere niet reproduceerbare files in die dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA

CBA

Aha, bedankt, add non-database tracks had ik nog niet gezien :)

Misschien nog een klein ideetje, m'n winamp staat altijd geminimaliseerd naar systray en MusiController voorop, het is misschien handig om daar ook te tonen welk liedje er op dit moment speelt, kan misschien naast de playtoets en dergelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 16:45 schreef SilentStorm het volgende:
Shit.. da's al een 'oude' bug, waarvan ik op mijn eigen pc eigenlijk nooit last heb gehad. De fix die ik hiervoor had bedacht had was niet ok, dus heb ik na wat testwerk de originele code weer teruggezet. Daarbij heb ik dus even vergeten dat dat problemen gaf bij sommige mensen. |:(
Workaround: met de oude executable de nieuwe tracks in de DB stoppen. (Hij staat in dit zipje: www.cs.utwente.nl/~verstoep/BIN/MusiController.zip) Hernoem de oude executable in het zipje dan ff naar iets als oudemeuk.exe, en zet 'm in de MC-directory
Op donderdag 27 juni 2002 19:48 schreef neudeboules het volgende:
Ik krijg bij de search optie een "list index out of bounds (11)" melding.
Genoteerd.
Op vrijdag 28 juni 2002 10:36 schreef allieballie81 het volgende:
Ik heb m'n system op G partitie staan, en daar instaleert ie ook alles heel netjes maar wanneer ik MC opstart zoekt ie de 'Borland Database Engine'in "C:\Program Files bla bal" en daar staat ie niet :(

Weet ik zo snel niet... ik zal 't eens nadoen en kijken wat er mis gaat.
Op vrijdag 28 juni 2002 12:23 schreef DaMorpheus het volgende:
* Varienaja feliciteerd Varienaja met behalen van een vermelding op de frontpage van T.net :7
Whaha leuk zeg! Wie heeft de submit op z'n geweten?
Op vrijdag 28 juni 2002 13:31 schreef freakstar het volgende:
WinBar/Statbar sturen hun commando's rechtstreeks naar WinAmp, MusiController doet dat ook, en dat interfereert natuurlijk. WinBar/StatBar zouden hun commando's naar MusiController moeten sturen. Ik zal in elk geval even proggen dat je MusiController met vergelijkbare commando's kunt besturen. WinBar/StatBar moeten dan alleen nog maar ervoor zorgen dat ze zoeken naar de handle van 'TwMCMain' in plaats van 'winamp v1.x'.
Op vrijdag 28 juni 2002 14:19 schreef CBA het volgende:
Als je de bandnaam van 'MetAlLICA' wilt veranderen in 'Metallica', moet je dat zelf doen, dat gaat niet automatisch. Het updaten van het aantal keren dat een liedje gespeeld is gaat automatisch.
Op vrijdag 28 juni 2002 15:02 schreef CBA het volgende:
Misschien nog een klein ideetje, m'n winamp staat altijd geminimaliseerd naar systray en MusiController voorop, het is misschien handig om daar ook te tonen welk liedje er op dit moment speelt, kan misschien naast de playtoets en dergelijk ...
Bij MusiController in 'Compact-mode' kan je toch gewoon zien welk liedje speelt? Als MC geminimized is naar het tray, dan zie je 't inderdaad nergens. Dat fix ik.

Zoals jullie zien ben ik nog niet helemaal op vakantie. Is een paar daagjes uitgesteld... :'( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
op de een of andere manier kan ik de comments bij een nummer niet wijzigen in MusiController

of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:03
ff maybe domme vraag maar als ik prog afsluit en later weer start dan is mn playlist leeg :(
onthoud ie dat niet of ...??

hoop dat het wel kan en ik dus iets overhoofd zie :)
alvast tnx :Y)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje:

kan dit proggie ook een database maken van al je mp3`s :?. Ik heb inmiddels 31 cd`s vol mp3, en ik moet nu elke keer als ik een ouder nummer zoek een uur zoeken voordat ik de goeie heb. Dus dat je gewoon in een oogopslag knt zien op welke cd (directory) dat betreffende mp3tje staat.

zoniet, bestaan er überhaupt programa`s voor dit doeleinde, en dan niet dat je zelf elk nummer handmatig moet gaan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 17:33 schreef yonexfreak het volgende:
ff maybe domme vraag maar als ik prog afsluit en later weer start dan is mn playlist leeg :(

klopt
playlist onthoud ie niet.
Je kunt em wel opslaan bij "File" en dan "Save Playlist as"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Op zondag 30 juni 2002 18:33 schreef NiaX het volgende:

[..]

klopt
playlist onthoud ie niet.
Je kunt em wel opslaan bij "File" en dan "Save Playlist as"
oke dank je :)
ben ik toch niet helemaal kippig op zondag >:)
is het niet een goed idee om die playlist te laten onthouden of althans de optie daartoe :?
lijkt me nl wel handig en maakt het prog al beter dan ie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Maar waarom zou je alle nummers in de playlist zetten? Je programmeert je Advanced Random en laat hem afspelen op Automatic Enqueue vanaf je database!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 16:39 schreef NiaX het volgende:
op de een of andere manier kan ik de comments bij een nummer niet wijzigen in MusiController

of doe ik iets verkeerd?
Editten heeft inderdaad een beetje vreemd gedrag zie ik. "Blabla" leegmaken werkt niet, maar je kan wel een spatie zetten, dan issie ook leeg. "Iets" in "Iets anders" veranderen lukt mij wel gewoon.
Op zondag 30 juni 2002 17:33 schreef yonexfreak het volgende:

Als je na het starten van MusiController dezelfde playlist zou hebben als die er was toen je 't prog afsloot, dan zou MusiController die playlist weer gaan afwerken. Zo krijg je niet echt wat nieuws te horen.
Op zondag 30 juni 2002 20:48 schreef p_m het volgende:
Maar waarom zou je alle nummers in de playlist zetten? Je programmeert je Advanced Random en laat hem afspelen op Automatic Enqueue vanaf je database!
Precies.

Ikzelf stop na een start meestal 2 of 3 nummers in de playlist die ik graag wil horen, en MusiController gaat daarna zelf verder met muziek in diezelfde stijl.
Op zondag 30 juni 2002 17:36 schreef kretzzzman het volgende:
kan dit proggie ook een database maken van al je mp3`s :?. Ik heb inmiddels 31 cd`s vol mp3, en ik moet nu elke keer als ik een ouder nummer zoek een uur zoeken voordat ik de goeie heb. Dus dat je gewoon in een oogopslag knt zien op welke cd (directory) dat betreffende mp3tje staat.

zoniet, bestaan er überhaupt programa`s voor dit doeleinde, en dan niet dat je zelf elk nummer handmatig moet gaan invoeren.
Ja, dat kan wel.

1 CD in de drive stoppen.
2 Alle muziek op die CD in de playlist stoppen.
3 Inhoud van de playlist aan de database toevoegen.
4 Albums editten: bij de comment zet je het nummer van de CD.
5 Ga naar stap 1, zolang je nog CD's hebt.

Als je dan rondneust, op zoek naar een bepaald album, dan kan je in het commentaar dus vinden welke CD je in de drive moet stoppen.

Als je vanaf CD speelt, kan je niet Automatic Enqueue gebruiken. Het beste stop je de inhoud van één hele CD in de playlist, en laat je die dmv Advanced Random afspelen.

Je moet ook elke keer je CD in dezelfde drive stoppen als je meerdere CD-Rom spelers hebt. Dit is omdat in de database de complete bestandsnaam staat, inclusief de driveletter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
ok verhaal is duidelijk op 1 ding na :)
en dat is: hoe programmeer ik die Advanced Random??
ik keek al op je site maar die is nog duidelijk in constructie ;)

* yonexfreak moet nog hoop leren begrijpen van prog maar desal niettemin is ie wel blij met het prog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Great Job! :7

Het werkt hier al behoorlijk. :)
Alleen vind ik het lastig dat mijn Media keys van mijn Logitech iTouch keyboard niet werken. :(
Normaal werken ze wel met winamp, dit is vooral handig ivm het skippen van bepaalde nummers. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 22:03 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Editten heeft inderdaad een beetje vreemd gedrag zie ik. "Blabla" leegmaken werkt niet, maar je kan wel een spatie zetten, dan issie ook leeg. "Iets" in "Iets anders" veranderen lukt mij wel gewoon.
klopt.
Het leegmaken is het enige "probleem".
Er zijn namelijk nogal wat tracks waar comments bij staan(url van een site bijvoorbeeld ;) ), en normaal kom je die niet tegen, maar in dit programma worden ze achter de tracknaam gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 22:28 schreef meendering het volgende:
Great Job! :7

Het werkt hier al behoorlijk. :)
Alleen vind ik het lastig dat mijn Media keys van mijn Logitech iTouch keyboard niet werken. :(
Normaal werken ze wel met winamp, dit is vooral handig ivm het skippen van bepaalde nummers. :+
Hoe heb je die keys geconfigureerd? Zit er een programma onder dat messages naar een bepaalde windowclass kan sturen?

Ik ga de volgende versie MusiController zo maken dat hij dezelfde messages snapt als Winamp. Je multimedia-toetsenbord-driver-prog hoeft dan alleen maar z'n messages naar MusiController te sturen in plaats van naar Winamp, en dan zou alles weer moeten werken (idem voor Statbar en Winbar).
Op zondag 30 juni 2002 22:18 schreef yonexfreak het volgende:
ok verhaal is duidelijk op 1 ding na :)
en dat is: hoe programmeer ik die Advanced Random??
ik keek al op je site maar die is nog duidelijk in constructie ;)

* yonexfreak moet nog hoop leren begrijpen van prog maar desal niettemin is ie wel blij met het prog :)
Advanced Random werkt door middel van een puntensysteem. De werking kan je 't beste zien als je de A.R.-Checker erbij haalt (onder menu-optie View).

Op het moment dat een nieuwe track gekozen wordt, zie je dan welke tracks bekeken zijn, welke scores ze hebben behaald, en welke uiteindelijk is uitgekozen.

Met die wetenschap kan je (denk ik) door middel van trial and error wel uitvogelen wat de effecten zijn. De site wordt binnenkort wel ietsje uitgebreid, ik ben namelijk van plan om even een soort user-manual te maken, een guide voor het instellen van Advanced Random, en een guide voor het maken van templates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
ok dank je voor de uitleg
ik denk dat ik dan nog iets fout doe omdat wanneer ik die view aanzet dat helemaal blanco is :)

nouja ik puzzel nog wel ff verder en wacht ook nog wel ff totdat je site wat verder gevorderd is :)

en idd zou fantastisch zijn als mn logitech keys ook weer werken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 22:03 schreef Varienaja het volgende:

Ja, dat kan wel.

1 CD in de drive stoppen.
2 Alle muziek op die CD in de playlist stoppen.
3 Inhoud van de playlist aan de database toevoegen.
4 Albums editten: bij de comment zet je het nummer van de CD.
5 Ga naar stap 1, zolang je nog CD's hebt.

Als je dan rondneust, op zoek naar een bepaald album, dan kan je in het commentaar dus vinden welke CD je in de drive moet stoppen.

Als je vanaf CD speelt, kan je niet Automatic Enqueue gebruiken. Het beste stop je de inhoud van één hele CD in de playlist, en laat je die dmv Advanced Random afspelen.

Je moet ook elke keer je CD in dezelfde drive stoppen als je meerdere CD-Rom spelers hebt. Dit is omdat in de database de complete bestandsnaam staat, inclusief de driveletter.
ok thxz, dan ga ik dat programmaatje nu ook ff erop gooien en even testen, iig bedankt voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 08:28 schreef yonexfreak het volgende:
ok dank je voor de uitleg
ik denk dat ik dan nog iets fout doe omdat wanneer ik die view aanzet dat helemaal blanco is :)
De A.R.-Checker is blanco. Pas als een volgende track wordt uitgezocht komt er wat in te staan. Druk maar eens op next, dan zie je 't wel.

Ik heb de installer eventjes ietsje gewijzigd, zodat alles ook werkt bij mensen die MusiController ergens anders dan de default directory installeren. De mensen die hier problemen mee hadden moeten MusiController even opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Op maandag 01 juli 2002 12:17 schreef Varienaja het volgende:

[..]

De A.R.-Checker is blanco. Pas als een volgende track wordt uitgezocht komt er wat in te staan. Druk maar eens op next, dan zie je 't wel.
ok dank je dan weet ik dat ook weer :)
om die AR te laten werken moet je dan ook die view aanhebben staan? zelf denk ik van niet maar denk vraag het toch maar ff
de goede random functie is juist 1 van de hoofdredenen dat ik overstap naar je prog ipv van die random winamp zooi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 12:31 schreef yonexfreak het volgende:
om die AR te laten werken moet je dan ook die view aanhebben staan? zelf denk ik van niet maar denk vraag het toch maar ff
Welnee. :) Die A.R.-Checker heb ik ooit gebouwd voor debug-doeleinden, maar het blijkt dat veel gebruikers 't wel een leuk ding vinden.

Check m'n eerste guide-probeersel:
http://www.verstoep.net/musicontroller/guides.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Op maandag 01 juli 2002 15:17 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Welnee. :) Die A.R.-Checker heb ik ooit gebouwd voor debug-doeleinden, maar het blijkt dat veel gebruikers 't wel een leuk ding vinden.

Check m'n eerste guide-probeersel:
ok toppie >:)
ik ga (met wat geluk en tijd) vanavond ff die guides bekijken :Y)
ik zit hier op werk dus dat gaat wat lastig aangezien hier mn mp3's niet staan en ik nog niet mn nieuwe notebook kan/mag bestellen (pas na vakantie) :'( :(

de enige dingetjes die ik nog graag zie komen zijn:

* Logitech Internet Navigator button support (play/stop etc..)
* Statbar knop support voor de winamp module

uiteraard worden bugs eruit gehaald, maar tot nu toe niets dan lof voor je programma en ook belangrijk>> je hulp/antwoorden bij vragen (support is :Y) )

kortom: keep up the good work *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
owja nog ff kleine vraag (en kick :) ) voordat ik allemaal id3 tags ga editten

welke type ed3 tag pakt musicontroller ?
moet ik de ID3v1 of ID3v2 tag editten zodat musicontroller er goed mee omgaat?
heb nl weinig zin om 1000 tags te editten en dan erachter te komen dat ik de verkeerde getagt heb :D

lol had net een mp3 van Jos verstappen en die werd geplaatst in de categorie BLUES :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 18:23 schreef yonexfreak het volgende:
moet ik de ID3v1 of ID3v2 tag editten zodat musicontroller er goed mee omgaat?
heb nl weinig zin om 1000 tags te editten en dan erachter te komen dat ik de verkeerde getagt heb :D
MusiController leest ID3v1.1, indien aanwezig.

Je kan ook gewoon gaan inlezen in de database, en daarna de database netjes maken. Achteraf kan je eventueel de ID3's vullen met de informatie die in de database staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
ok toppertje
dank je :)

* yonexfreak gaat ff wat tags aanpassen tot ie typekramp krijgt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 15:40
Al dat gedoe met zo'n playlist is een beetje onhandig of niet. Het is niet echt een progje om massa's mp3s mee te ; databaseren'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Op maandag 01 juli 2002 19:10 schreef Anticipation_AJT het volgende:
Al dat gedoe met zo'n playlist is een beetje onhandig of niet. Het is niet echt een progje om massa's mp3s mee te ; databaseren'..
ik gebruik programma Tag&Rename
daarmee kan je makkelijk tags veranderen (vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 19:10 schreef Anticipation_AJT het volgende:
Al dat gedoe met zo'n playlist is een beetje onhandig of niet. Het is niet echt een progje om massa's mp3s mee te 'databaseren'..
Normaal gesproken gebruik je de playlist ook alleen als playlist (lijst met tracks waarvan je wilt dat ze gespeeld gaan worden).

Omdat het vullen van de database vanuit de playlist gaat, moet je 'm alleen bij de allereerste keer even misbruiken door je hele verzameling erin te stoppen.

Als je later nog eens een nieuw album ript/download, dan kies je gewoon: add non-db tracks. Dan worden alle tracks in de playlist gestopt die nog niet in de database staan. Vervolgens stop je die dan weer in de database.

Het is juist wel een progje om een massa mp3's mee te 'databaseren'. Ik heb er nu zelf 9330 tracks in staan. De database zelf heeft er ook geen problemen mee, die zou meer dan een miljoen tracks aan moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmz, ik heb alles aan de praat. :)
Alleen wil de search niet werken. Kan zelfs niets aanvinken/intypen. :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, nog een vraag:

Werkt de crossfader plugin voor winamp nog als ik deze musiccontroller gebruik ?

bvd

BTW: het zal mooi zijn als die prog helemaal geintregeerd zit in winamp, zoiets als een add-on of plugin.
Just a thought. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 15:29 schreef dr3w het volgende:
Hmmz, nog een vraag:

Werkt de crossfader plugin voor winamp nog als ik deze musiccontroller gebruik ?
...
Yup, dat werkt, (bijna) alle winamp plugins werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules
  • Laatst online: 19-06 16:47

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Jaja ik heb weer een probleempje. Sorry :o

1) Ik heb de meeste mp3's op g:/mp3 staan en nog een dir g:/mp3_sort. Nu had ik de hele g-drive als als pad aangegeven in MusiControllert.
Maar bij de mp3's uit de mp3-sort dir moet voornamelijk de ID3 tag worden aangepast (voor de mp3 speler). Dus nu dacht ik een heleboel MC problemen te voorkomen door alleen de dir g:/mp3 als pad optegeven.

Maar dit levert zo'n ongelovelijke lijst met non-database tracks op, terwijl MC geen problemen heeft met de shortcuts.
Dus de files staan al in de MC database, maar vindt ze ook nog eens niet bestaand. Nu wordt het dus extra moeilijk om nieuwe albums toe te voegen.
2) Als ik de lijst met broken shortcuts bekijk (gelukkig gereduceerd tot 3 albums :) ) dan mis ik de mogelijkheid om deze items te removen uit de datbase. Zie je een mogelijkheid om dit in te bouwen? Nu moet je namelijk eerst naar de band naam delete etc. DeNeu is lui vandaag *D

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 15:11 schreef meendering het volgende:
Hmmz, ik heb alles aan de praat. :)
Alleen wil de search niet werken. Kan zelfs niets aanvinken/intypen. :?
Ehm... Da's wel een beetje vreemd. Nou moet ik eerlijk bekennen dat de search nogal brakjes is, omdat hij alleen exact datgene zoekt wat je intypt. Maar als je de vinkjes voor artist en band niet eens aan of uit kunt zetten is er iets heel vreemds aan de hand. :(
Op woensdag 03 juli 2002 08:52 beschreef neudeboules twee problemen
Over dat eerste moeten we maar even chatten oid, want ik kan er niet veel van maken zo.

Je tweede punt noteer ik, dat komt dan in een volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst ff m'n complimenten! Het programmaatje werkt echt mooi, eindelijk een goed overzicht van alle muziek. Ik snap echter die Advanced Random functie nog niet helemaal. Wat is nou het verschil tussen playcount en playratio? Ik heb er zelf al een beetje mee zitten klooien, maar het is me nog niet helemaal duidelijk :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 19:41 schreef nedjin het volgende:
Ik snap echter die Advanced Random functie nog niet helemaal. Wat is nou het verschil tussen playcount en playratio?
Hier staat een boel info:

Playcount = het aantal malen dat een liedje gespeeld is.
Playratio = een getal tussen -1 (liedje altijd geskipped) en +1 (liedje altijd volledig afgespeeld).

Het is een goed idee om de A.R.-Checker aan te zetten als je aan het uitproberen bent. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
* Tranzity wacht nog steeds op mensen die ook eens met de templates gaan klooien.

Varienaja is het mogelijk om plays per day/hour te veranderen, ik kan er namelijk heel weinig mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 09:57 schreef Tranzity het volgende:
Varienaja is het mogelijk om plays per day/hour te veranderen, ik kan er namelijk heel weinig mee...
code:
1
2
3
4
5
SQL
   COUNT_PER_WEEKDAY(300)
   SELECT * FROM MC_HISTORY WHERE TRACKID>=0 AND MOMENT>'1/1/1900' 
   ORDER BY MOMENT
;

Dit geeft je een tabel terug met de volgende vorm:
code:
1
2
3
4
Day     Partial Entirely PartialPct EntirelyPct
zondag   11     1468      0,0    11,72 
maandag 17     2498   0,0    19,95
...    ...  ...   ...      ...

Het getal bij COUNT_PER_WEEKDAY(getal) is het aantal dagen dat MusiController terug moet gaan kijken. Bij 0 kijkt ie zover terug als maar mogelijk is.
De eigenlijke query eronder, is de query waaruit de gegevens komen. In dit geval bekijk ik dus alles uit de tabel MC_HISTORY, waarbij TrackID>=0 en MOMENT>'1/1/1900'.

Je mag hier iedere andere query neerzetten, als er maar een kolom 'MOMENT' in voorkomt, en als het resultaat maar ordered by 'MOMENT' is.

Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken op welke dagen van de week 'Prodigy' het populairste is.
code:
1
2
3
4
5
SELECT B.BandName, T.TrackNr, T.TrackName, H.Moment
FROM MC_BANDS B, MC_TRACKS T, MC_HISTORY H
WHERE T.TRACKID=H.TRACKID AND T.BANDID=B.BANDID AND
    B.BandName='Prodigy'
ORDER BY H.Moment

Je zou bovenstaand voorbeeldje bijvoorbeeld kunnen toevoegen aan de bandstemplate, hoewel je dan BANDID=__ID__ moet gebruiken inplaats van BandName='Prodigy'. ik geloof alleen wel dat 't een nogal zware query is, dus 't kan wel een seconde of wat duren voordat je resultaat hebt.

Ik denk ook dat 't een goed idee is, om de waarden die uit de kolom EntirelyPct komen met javascript wat te vermenigvuldigen, zodat je je de balkjes van de grafiek wat hoger krijgt.

Ik heb zelf nog niet veel tijd gehad/gemaakt om die nieuwe template-mogelijkheden mooi te gebruiken. Meestal is het zo dat ik tijdens het knutselen nog wat functionaliteit nodig blijk te hebben. Die kan ik dan ter plekke maken, maar jij natuurlijk niet Tranzity.
Mocht je voor het maken van een mooi template nog iets speciaals nodig hebben, dan moet je dat gewoon vragen. Ik sta altijd open voor goede ideeën. (Ik heb er zelf ook nog wel een paar op de plank liggen...)

In m'n 1e posting zei ik al dat ik op vakantie zou gaan. 't Is allemaal wat uitgesteld, maar vandaag ga toch echt weg. :) Italië, here I come! Als iemand een rode Golf tegenkomt met twee raarderds erin, dan zit ik daarbij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Laatst online: 15:03
Cool proggie,

Thnx man :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 10:36 schreef allieballie81 het volgende:

Meneer Varienaja heeft u onderhand hier al een oplossing voor gevonden? :) Ik hoop het want draai nu nog steeds de oude Musicontroller terwijl ik de nieuwe graag wil testen :P

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 10:45 schreef Varienaja het volgende:
.................
In m'n 1e posting zei ik al dat ik op vakantie zou gaan. 't Is allemaal wat uitgesteld, maar vandaag ga toch echt weg. :) Italië, here I come! Als iemand een rode Golf tegenkomt met twee raarderds erin, dan zit ik daarbij :P.
OK Thanks!
Veel plezier op je vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 12:04 schreef allieballie81 het volgende:
Meneer Varienaja heeft u onderhand hier al een oplossing voor gevonden? :) Ik hoop het want draai nu nog steeds de oude Musicontroller terwijl ik de nieuwe graag wil testen :P
O, ehm, jazeker. (al een paar dagen geleden zelfs...)

Gewoon opnieuw downloaden van m'n site: http://www.verstoep.net/downloads/MusiController_v2.0.5.exe
Het versienummer is hetzelfde, alleen doet de installer 1 dingetje op een andere manier nu.

Als je de oude versie (v2.0.4) hebt, kan je deze er gewoon overheen zetten. Als je een bestaande v2.0.5 hebt, dan moet je die eerst uninstallen (inclusief de database engine).

[edit]achtergrondinfo: het bestand MC.cfg in "Program Files\Common Files\Borland\BDE" bevat een verwijzing naar de directory waar het .net-bestand staat. Die had ik hard naar "C:\Program Files\..." gezet, staat nu op "C:\" ingesteld. (Heeft Borland zelf ook als default, maar ik vind 't lelijk :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 12:44 schreef Varienaja het volgende:

[..]

O, ehm, jazeker. (al een paar dagen geleden zelfs...)

Gewoon opnieuw downloaden van m'n site: http://www.verstoep.net/downloads/MusiController_v2.0.5.exe
Het versienummer is hetzelfde, alleen doet de installer 1 dingetje op een andere manier nu.

Oke super!!! Als ik thuis ben ga ik hem gelijk testen Tnx
Als je de oude versie (v2.0.4) hebt, kan je deze er gewoon overheen zetten. Als je een bestaande v2.0.5 hebt, dan moet je die eerst uninstallen (inclusief de database engine).

[edit]achtergrondinfo: het bestand MC.cfg in "Program Files\Common Files\Borland\BDE" bevat een verwijzing naar de directory waar het .net-bestand staat. Die had ik hard naar "C:\Program Files\..." gezet, staat nu op "C:\" ingesteld. (Heeft Borland zelf ook als default, maar ik vind 't lelijk :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
ff kick

* yonexfreak is benieuwd of hier nog wat (toekomstige) verandering aan zitten te komen :)
of ander nieuws mag ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Jahoo... eindelijk mijn pc doet het weer. Alleen mijn geluidskaart nog niet... ;(

Kan ik binnenkort ook v2.0.5 testen en aan de website beginnen, want over 2 weken ben ik ook weg (naar Tsjechië :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
ffies klein vraagje omtrent dubbelcd's
ik ben nu allemaal ID3v1 tags aan geven voor tracks die dat nog niet hebben

zit nu bij de CD van Queen-Greatest Hits 1tm3 en dat zijn dus 3 cd's :) (duh)
nu wil ik in Musicontroller dus hebben de volgende layout
artiest - CD naam - nr CD - tracktitle
en waar nr CD uitklapbaar is dus bv CD 1
CD 2
CD 3
Hoe krijg ik dat voor elkaar? :)
bij ID3v1 kan je volgende id's opgeven
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.veltman6/10.bmp

moet je dan bij ALBUM bv GREATEST HITS CD1 opgeven ofzo :? (lijkt me niet echt netjes staan ;( )

alvast bedankt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Er is niet een bepaalde functie voor "meerdere cd's op een album". Mijn suggesties:

1. Je kan voor elk tracknummer de nummer van de CD zetten, bv. bij nummer 1 van cd 2 zet je "201" en bij nummer 14 van cd 3 zet je "314"

2. Je kan een apart album aanmaken, dus "Greatest Hits CD1", ".. CD2" etc. Maar dat vind je niet netjes staan?

3. Je kunt de tracks doornummeren. Als de laatste track van CD1 nummer 15 is, dan is de eerste track van CD2 nummer 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

{Ben net overgegaan van 2.0.04 naar 2.0.05)

De Search werkt nu wel een beetje. ;)
Toch mis ik je J winamp search. :P
Voor de rest great job. :+
Misschien kan je dit progje als plugin in winamp inbouwen. 8-)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Persoonlijk vind ik nr 2 het netst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Op zaterdag 06 juli 2002 19:26 schreef p_m het volgende:
Er is niet een bepaalde functie voor "meerdere cd's op een album". Mijn suggesties:

1. Je kan voor elk tracknummer de nummer van de CD zetten, bv. bij nummer 1 van cd 2 zet je "201" en bij nummer 14 van cd 3 zet je "314"

2. Je kan een apart album aanmaken, dus "Greatest Hits CD1", ".. CD2" etc. Maar dat vind je niet netjes staan?

3. Je kunt de tracks doornummeren. Als de laatste track van CD1 nummer 15 is, dan is de eerste track van CD2 nummer 16.
bedankt voor je suggesties en idd ik kies toch maar voor optie 2 :)
misschien komt zo'n optie nog in latere versie van musicontroller ;)
opzich is het niet erg..gelukkig heb ik niet al te veel dubbelaars of 3cd/4cd albums :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Na het installeren van versie 2.0.5 waarbij ik mijn oude database laat staan geeft ie een fout in de MC_genres tabel, waardoor ik er niet mee kan werken (foutmeldingen en geen enkel dingetje in de db-tree).
unknown internal operation system error.
table: D:\musicontroller\database\mc_genres.db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Op zaterdag 06 juli 2002 20:57 schreef meendering het volgende:
[...]
Misschien kan je dit progje als plugin in winamp inbouwen. 8-)
Dat zou idd heel hard rokken :)
Nu heb ik er NOG een icon bij in m'n balkske :P\

Ik heb 'm net ge-installed dus ik kan er nog weinig over zeggen.
Ziet er iig goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Danx, bovengenoemde oplossing werkt goed voor het invoeren. Had ik nog een ander vraagje: kun je support voor videoclips standaard ook toevoegen? winamp kan daar ook gewoon mee werken en met bv vidamp (winamp plugin) kun je die dan ook nog zien. zeg maar als een soort tag-loze mp3's..

Ik doe dat nu door ze toe te voegen bij de filetypes in preferences, maar het is wel makkelijk dit standaard al te hebben.

Nog iets: bij tagloze mp3's met een standaard band_-_track beschrijving (waarbij _ een spatie is) pakt ie de spaties niet mee, waardoor ik nu bv een groep 'A' heb, met oa het nummer 'Ha - Major Earth, Minor Sky'. Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
hoe lossen jullie het op met albums die je niet compleet hebt?
laad je die gewoon in?

want dan krijg ik bijvoorbeeld bij sommige artiesten dat er 15 albums onderstaan en van elk album heb ik een of twee nummers. dat vind ik niet echt netjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Op maandag 08 juli 2002 21:56 schreef NiaX het volgende:
hoe lossen jullie het op met albums die je niet compleet hebt?
laad je die gewoon in?

want dan krijg ik bijvoorbeeld bij sommige artiesten dat er 15 albums onderstaan en van elk album heb ik een of twee nummers. dat vind ik niet echt netjes staan.
Dat kun je gewoon allemaal editen.
Maak dan gewoon een dir aan met de naam unsorted ofzo en stop daar alle nummers onder. Vervolgens verwijder je de album namen

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
sorry ik moet eerst eens leren lezen alsvorens hier iets neer te blaten wat al bekend prob was :P

de oplossing stond 20 reply's eerder gegeven :)

* yonexfreak gaat weer verder zijn database optimaliseren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Kan iemand mij helpen met dit probleem wat ik kreeg toen ik mijn database (van versie 2.0.5 illegali (geen release was dat)) in 2.0.5 stopte...

unknown internal operation system error.
table: D:\musicontroller\database\mc_genres.db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
p_m, heb je msn/icq ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

msn:pimrupert@hotmail.com (geen mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
sorry, mara ik heb nix gelezen van dit topic, ik heb net het progje, lijkt me wreed, maar 1 probleem :{

winamp3 support?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 23:09 schreef Maverick het volgende:
sorry, mara ik heb nix gelezen van dit topic, ik heb net het progje, lijkt me wreed, maar 1 probleem :{

winamp3 support?
Het zou kunnen zijn dat MusiController de locatie van Winamp3 niet kan vinden in de registry. Daardoor wordt Winamp3 *misschien* niet opgestart. Het verdere aansturen mag geen probleem zijn, als ik de technical info van Winamp3 mag geloven.

Ik heb 't alleen nog nooit getest... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

ah daar is iemand terug van vakantie :) hoop dat je t mooi had (of hebt.. inet cafe?)

Zijn er nog plannen voor een 2.0.6 versie? die workaround (foutmelding bij het inladen) werkt goed, maar het is wat vervelend om elke keer als ik iets wil adden weer de andere versie dr bij te moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Het updaten van de database heeft op meerdere plekken wel wat rare trekjes, deze wordt waarschijnlijk opnieuw geschreven. (dus die kun je denk ik wel in 2.0.6 verwachten)

Ik heb zelf nu ook het probleem dat als ik een albumnaam verander dan krijg ik een foutmelding van invalid header bij MC_tracks ofzo. Maar als er in het album GEEN tracks staan (dus een leeg album) dan krijg ik die foutmelding niet.

Updaten vanaf ID3 en naar ID3 loopt ook nog niet al te soepel, maar ik kan begrijpen dat dit niet de hoogste prioriteit heeft.

De website is al aardig op weg, maar nog lang niet af, maar hopelijk (kan ik niet met zekerheid zeggen) kan ie voordat ik op vakantie ga (a.s. vrijdag, voor 4 weken) af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 02:50 schreef SilentStorm het volgende:
ah daar is iemand terug van vakantie :) hoop dat je t mooi had (of hebt.. inet cafe?)
Eerlijk gezegd ben ik al een paar dagen terug >:) M'n vakantie was erg geslaagd.

Zeker weten komt er een 2.0.6! M'n lijstje met bugs/feature-request heeft nog lang niet overal "done" voor staan. En vanmorgen kreeg ik ook opeens een ingeving voor een nieuwe statistic. Maar het kan nog wel even duren voordat er een nieuwe versie is, want ik heb nog geen regel code toegevoegd of veranderd sinds 2.0.5.

Persoonlijk vind ik MusiController al redelijk af, bij de volgende versie zal ik eens wat andere forums spammen >:), eens zien of 't aantal gebruikers wil groeien. Ik heb geen idee hoeveel mensen MusiController nu gebruiken. Ik heb er 14 in m'n Trillian staan, ik heb redelijk veel mailtjes gehad met vragen (van mensen die niet op GoT posten), en er is natuurlijk een bepaald percentage dat niks van zich laat horen. Alleen durf ik dat percentage niet te gokken.
Op dinsdag 16 juli 2002 10:47 schreef p_m het volgende:
Ik heb zelf nu ook het probleem dat als ik een albumnaam verander dan krijg ik een foutmelding van invalid header bij MC_tracks ofzo. Maar als er in het album GEEN tracks staan (dus een leeg album) dan krijg ik die foutmelding niet.
Ik snap geen fluit van jouw pc, want jouw DB werkt bij mij zonder gemekker. (We hebben over ICQ al veel uitgeprobeerd) Mijn ideeën over wat het kan zijn, zijn nu ongeveer op. Nouja... ik wil nog even proberen om een scrippie op maat voor je te maken die de database op je eigen pc repareert.

En ik moet een beetje liev zijn voor p_m, want anders zet hij vast stiekem "Arjan is gek" op de website. :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Op dinsdag 16 juli 2002 00:27 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Het zou kunnen zijn dat MusiController de locatie van Winamp3 niet kan vinden in de registry. Daardoor wordt Winamp3 *misschien* niet opgestart. Het verdere aansturen mag geen probleem zijn, als ik de technical info van Winamp3 mag geloven.

Ik heb 't alleen nog nooit getest... ;)
ah, maar hoe los ik dat niet kunnen vinden probleem dan op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 11:31 schreef Maverick het volgende:
ah, maar hoe los ik dat niet kunnen vinden probleem dan op :?
Zelf winamp3 starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Op dinsdag 16 juli 2002 11:35 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Zelf winamp3 starten.
als ik winamp heb draaien als ik hem opstart dan geeft hij nog steeds de melding dat hij winamp niet kon vinden op me pc bij "getting winamp handle" :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 11:37 schreef Maverick het volgende:
als ik winamp heb draaien als ik hem opstart dan geeft hij nog steeds de melding dat hij winamp niet kon vinden op me pc bij "getting winamp handle" :{
Ik heb even de Winamp site doorgespit, en ik kom nergens meer de mogelijkheid tegen om versie 3 van buitenaf aan te sturen.

Voor de volgende versie van MusiController zal ik Winamp3 eens goed onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Op dinsdag 16 juli 2002 12:11 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Ik heb even de Winamp site doorgespit, en ik kom nergens meer de mogelijkheid tegen om versie 3 van buitenaf aan te sturen.

Voor de volgende versie van MusiController zal ik Winamp3 eens goed onderzoeken.
hmm, ok bedankt, dan zal ik daar maar op wachten, want winamp2 wil ik niet meer hebben (vraag me niet wat er beter is aan winamp3 want ik kom alleen maar nadelen tegen :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Request: Betere search engine. Als het even kan vergelijkbaar met winamp. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 19:58 schreef meendering het volgende:
Request: Betere search engine. Als het even kan vergelijkbaar met winamp. :)
Heeft Winamp een search engine dan? Of bedoel je 'J'? >:)

Staat genoteerd in elk geval (stond al verschrikkelijk lang genoteerd om eerlijk te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op dinsdag 16 juli 2002 20:53 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Heeft Winamp een search engine dan? Of bedoel je 'J'? >:)

Staat genoteerd in elk geval (stond al verschrikkelijk lang genoteerd om eerlijk te zijn).
Yeps, de 'J'. Zeer idiaal als je op zoek bent naar een nummer. *D

Overgens ben ik best wel tevreden over je programma. :)
Alleen zou het wel handig zijn dat je bij de "Bands" kan slepen, heb nl. meerdere livesets van een deejay. Deze worden apart gezet... dat wil ik niet. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
wat ik nog mis in het pakket, en wat wat mij betreft een groot gemis is:

waarom kun je alleen sorteren op "Band"
het zou heel handig zijn als alles ook gesorteerd zou kunne worden op "Album".
dan heb je ook geen probleem meer bij verzamel cd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Hmmm leuk proggie, alleen wanneer ik nieuwe mp3z toevoeg, dan is de database fucked up. Dan kan ie opeens de oude songs niet meer vinden ofzo. (bij lengte staat dan ook 0:00 enzo.)

Ik zal vast wel iets fouts doen :?
Wie zou er de moeite willen nemen om me stap voor stap uit te leggen hoe je mp3z aan je bestaande database toevoegd.

Is er ook een mogelijkheid dat de playlist opgeslagen kan worden. (die optie zie ik nergens..)

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 22:03 schreef meendering het volgende:
Alleen zou het wel handig zijn dat je bij de "Bands" kan slepen, heb nl. meerdere livesets van een deejay. Deze worden apart gezet... dat wil ik niet. ;)
Draggen en droppen wil ik er wel inmaken voor in de database-view. Ook het droppen van (nieuwe) mp3's op een album lijkt me een zinvolle optie.
Op woensdag 17 juli 2002 13:01 schreef NiaX het volgende:
waarom kun je alleen sorteren op "Band"
het zou heel handig zijn als alles ook gesorteerd zou kunne worden op "Album".
dan heb je ook geen probleem meer bij verzamel cd's
* Varienaja noteert: aanpasbare vulling van de 'bandstree'.
Op woensdag 17 juli 2002 19:01 schreef LoekieLeeuw het volgende:
Hmmm leuk proggie, alleen wanneer ik nieuwe mp3z toevoeg, dan is de database fucked up. Dan kan ie opeens de oude songs niet meer vinden ofzo. (bij lengte staat dan ook 0:00 enzo.)
Het vinden van oude songs snap ik niet zo goed. Wat bedoel je daarmee? Staan ze niet in de database-view? Of bedoel je dat met 'add non-database tracks' niet alle mp3's op je pc worden toegevoegd aan de playlist?

Lengte 0:00 klopt op zich; de lengte wordt pas ge-update op het moment dat je een liedje speelt. Misschien dat ik dit nog een keer verander.

Zelf stop ik gewoon een nieuw album in de playlist, en speel 'm lekker van voor naar achteren af. Dan weet ik meteen of de muziek me bevalt, en de tijdsduur is bekend. (Maar dit werkt natuurlijk niet als je net begint met MusiController, en je hebt net 2000 liedjes toegevoegd aan de database ;))
Wie zou er de moeite willen nemen om me stap voor stap uit te leggen hoe je mp3z aan je bestaande database toevoegd.

Is er ook een mogelijkheid dat de playlist opgeslagen kan worden. (die optie zie ik nergens..)
Stop je mp3's in de playlist. (De juiste directories toevoegen in de preferences, rechtsklikken op de playlist, add->directory of add->non-database tracks).

Stop de muziek in de database. (Rechtsklikken op de playlist, update database->add all new tracks).

Het resultaat kan je bekijken in de database-view (view->database).

Zorg ervoor dat je de database een beetje netjes maakt en houdt, want dat werkt wel zo fijn. Het overal invullen van het juiste genre is vrij belangrijk voor een goede werking van advanced random.

Playlists kan je opslaan door file->save playlist as... te kiezen. Openen van playlists kan ook weer onder file, maar ook met een rechtsklik op de playlist, en dan add->playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

ik hoor al een tijdje niets meer.. vol verwachting klopt mijn hart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
een paar vraagjes

-waarom is elk liedje 0:00 lang?
-hoe krijg je de plaatjes bij de albums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 20:27 schreef iscara het volgende:
-waarom is elk liedje 0:00 lang?
-hoe krijg je de plaatjes bij de albums
1. Wordt wel anders als 't liedje eenmaal gespeeld is.
2. Album editten, jpg-tje erbij uitzoeken.
Op dinsdag 23 juli 2002 18:04 schreef SilentStorm het volgende:
ik hoor al een tijdje niets meer.. vol verwachting klopt mijn hart...
De ontwikkeling staat alweer een aantal weken op een zeer laag pitje. De lijst met punten die voor verbetering vatbaar staat echter middenop m'n desktop, dus ik zal 't niet vergeten.

't Wordt tijd dat ik weer een paar avondjes ga programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 13:45
Ik zou ook graag een verbetering willen zien aan het met de laatste versie je database niet kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dit programma speelt alleen maar dezelfde artist/album achter elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 14:16 schreef iscara het volgende:
dit programma speelt alleen maar dezelfde artist/album achter elkaar
Haal de A.R.-Checker naar voren, en probeer uit te vogelen waarom de tracks van de zelfde album/artiest steeds de meeste punten krijgen. In de preferences kan je de punten-instellingen veranderen.

Er komt alleen iets in het A.R.-Checker schermpje te staan op het moment dat een nieuw liedje wordt uitgekozen. Dus niet meteen schreeuwen als 't schermpje leeg is.

Op de site ([url="http://www.verstoep.net/musicontroller"]www.verstoep.net/musicontroller[/url]) staat een guide voor het instellen van Advanced Random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Op woensdag 24 juli 2002 16:07 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Haal de A.R.-Checker naar voren, en probeer uit te vogelen waarom de tracks van de zelfde album/artiest steeds de meeste punten krijgen. In de preferences kan je de punten-instellingen veranderen.

Er komt alleen iets in het A.R.-Checker schermpje te staan op het moment dat een nieuw liedje wordt uitgekozen. Dus niet meteen schreeuwen als 't schermpje leeg is.

Op de site ([url="http://www.verstoep.net/musicontroller"]www.verstoep.net/musicontroller[/url]) staat een guide voor het instellen van Advanced Random.
is versie 2.06 al bijna klaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 21:51 schreef NiaX het volgende:
is versie 2.06 al bijna klaar? :P
Hum, kuch. Sneaky als ik ben heb ik de oude 2.0.5 zo veranderd dat het toevoegen van tracks aan de database nu altijd goed zou moeten gaan.

Ik heb verder geen fluit veranderd, dus ik vond de update niet echt een versienummer waard. Noem 't maar een patch.

Gewoon ff opnieuw downloaden vanaf: [url="http://www.verstoep.net/musicontroller/download.htm"]http://www.verstoep.net/musicontroller/download.htm[/url]

Pagina: 1 2 Laatste