Op donderdag 04 juli 2002 09:57 schreef Tranzity het volgende:
Varienaja is het mogelijk om plays per day/hour te veranderen, ik kan er namelijk heel weinig mee...
code:
1
2
3
4
5
| SQL
COUNT_PER_WEEKDAY(300)
SELECT * FROM MC_HISTORY WHERE TRACKID>=0 AND MOMENT>'1/1/1900'
ORDER BY MOMENT
; |
Dit geeft je een tabel terug met de volgende vorm:
code:
1
2
3
4
| Day Partial Entirely PartialPct EntirelyPct
zondag 11 1468 0,0 11,72
maandag 17 2498 0,0 19,95
... ... ... ... ... |
Het getal bij COUNT_PER_WEEKDAY(getal) is het aantal dagen dat MusiController terug moet gaan kijken. Bij 0 kijkt ie zover terug als maar mogelijk is.
De eigenlijke query eronder, is de query waaruit de gegevens komen. In dit geval bekijk ik dus alles uit de tabel MC_HISTORY, waarbij TrackID>=0 en MOMENT>'1/1/1900'.
Je mag hier iedere andere query neerzetten, als er maar een kolom 'MOMENT' in voorkomt, en als het resultaat maar ordered by 'MOMENT' is.
Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken op welke dagen van de week 'Prodigy' het populairste is.
code:
1
2
3
4
5
| SELECT B.BandName, T.TrackNr, T.TrackName, H.Moment
FROM MC_BANDS B, MC_TRACKS T, MC_HISTORY H
WHERE T.TRACKID=H.TRACKID AND T.BANDID=B.BANDID AND
B.BandName='Prodigy'
ORDER BY H.Moment |
Je zou bovenstaand voorbeeldje bijvoorbeeld kunnen toevoegen aan de bandstemplate, hoewel je dan BANDID=__ID__ moet gebruiken inplaats van BandName='Prodigy'.
ik geloof alleen wel dat 't een nogal zware query is, dus 't kan wel een seconde of wat duren voordat je resultaat hebt.
Ik denk ook dat 't een goed idee is, om de waarden die uit de kolom EntirelyPct komen met javascript wat te vermenigvuldigen, zodat je je de balkjes van de grafiek wat hoger krijgt.
Ik heb zelf nog niet veel tijd gehad/gemaakt om die nieuwe template-mogelijkheden mooi te gebruiken. Meestal is het zo dat ik tijdens het knutselen nog wat functionaliteit nodig blijk te hebben. Die kan ik dan ter plekke maken, maar jij natuurlijk niet Tranzity.
Mocht je voor het maken van een mooi template nog iets speciaals nodig hebben, dan moet je dat gewoon vragen. Ik sta altijd open voor goede ideeën. (Ik heb er zelf ook nog wel een paar op de plank liggen...)
In m'n 1e posting zei ik al dat ik op vakantie zou gaan. 't Is allemaal wat uitgesteld, maar vandaag ga toch echt weg.

Italië, here I come! Als iemand een rode Golf tegenkomt met twee raarderds erin, dan zit ik daarbij

.
Siditamentis astuentis pactum.