Oplossing voor groot-mp3-bezitters: MusiController

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.722 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 10:49

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Er zijn al verschillende topics geweest over hoe mensen hun MP3-verzameling indelen en gebruiken. Hiervoor zijn allerlei vernuftige indelingen te verzinnen wat betreft bestandsnamen en playlists. In die topics postte ik vaak een screenshotje van mijn eigengemaakte muziek-progje. En iedere keer kreeg ik wel een paar reacties van mensen die dat progje ook wel wilden hebben. Vaak stuurde ik ze een zipje, en meestal hoorde ik er dan nooit meer wat over.. :-/

Ik denk dat ik m'n progje nu wel zo ver af heb dat ik de confrontatie met de gebruikers aandurf.

Ik zal zometeen uitleggen wat er zo verschrikkelijk mooi is aan mijn oplossing, maar ik begin met hoe ik op het idee van MusiController kwam. De ongeduldige lezertjes onder jullie mogen dit overslaan. ;)

In den beginne had ik één zelfgemaakte MP3-cd. Die speelde ik vanzelfsprekend af met Winamp. Al snel begon m'n verzameling te groeien, en uiteindelijk had ik weer 650MB voor cd nummer twee. Ik had toen ook precies twee cd-rom spelers, dus ik hoefde in principe nooit cd's te wisselen. De verzameling aan muziek begon steeds harder te groeien, en al snel besefte ik dat ik toch aan cd's wisselen zou moeten beginnen. Precies op dat moment kreeg ik een bijbaantje, waardoor ik geld had voor een grote harde schijf. Het idee om alle muziek op HD te bewaren was geboren.

Dit doe ik nog steeds, en steeds als de vrije ruimte op was kocht ik een disk erbij. Ik begon met 8GB, en ging vervolgens naar 30, naar 57, naar 100, naar 240GB aan disk. Waarom doe ik dat? Simpel: Winamp staat op random over alle muziek die ik maar heb. Maar direct in het begin al stoorde ik mij aan de random van Winamp. Te vaak hoorde ik dezelfde liedjes of soms speelde Winamp ineens een heleboel muziek van dezelfde artiest.

Op de site van Winamp staat uitgelegd hoe je Winamp van buiten af kunt aansturen door middel van messages. Ik begon daar eens mee te spelen, en al snel had ik een progje gemaakt dat z'n eigen playlist had, een eigen random-functie had, en Winamp het afspeelwerk liet doen. Winamp had toen nog zeer primitieve playlists, waarin alleen de bestandsnaam stond. Iedere keer dat je Winamp opnieuw opstartte moet ie weer opnieuw de ID3-tags opzoeken. Mijn progje had daar 'vanzelfsprekend' een cache (tekstbestandje :P) voor. Ach, en als je dan toch een cache-entry hebt voor iedere MP3, dan kan je net zo goed bijhouden hoevaak je ieder MP3-tje speelt.

Ik vertelde al dat ik aan het werken was geslagen. Op het werk kwam ik voor het eerst in aanraking met de database-functionaliteiten van Delphi. Dat gaf mij ook het idee om mijn progje een nette database te geven, in plaats van een tekstbestandje.

Van hier af ben ik via een paar versies terecht gekomen op de MusiController zoals die vandaag is.

Het mooie aan deze oplossing is dat alle informatie over de MP3 in een database staat. De database houdt je hele afspeelgedrag bij. Iedere MP3 die wordt gespeeld komt in de history terecht, en als je een liedje skipt onthoudt MusiController dat ook. Het gevolg is dat MusiController na een tijdje 'weet' welke liedjes je mooi vind (vaak gespeeld), en welke niet (vaak geskipped).

Dat is niet het enige. MusiController weet meteen ook welke artiesten en albums je mooi vind. En als je overal het genre netjes invult, weet het progje dus welke genres je mooi vind. Ik heb me met name geconcentreerd op de genres, voornamelijk ook omdat Winamp daar niets, maar dan ook helemaal niets mee doet.

Mijn nieuwe uitvinding heet 'Advanced Random'. Ik zei al dat ik altijd random speel, en dat ik me stoorde aan de slechte random-functie van Winamp. Mijn Advanced Random heeft een compleet nieuwe aanpak: hij gebruikt informatie over het afspeelgedrag.
  • Eerst wordt er op de 'normale' random manier een selectie van instelbare grootte gemaakt uit de beschikbare tracks.
  • Deze tracks worden vergeleken met de laatstgespeelde tracks, zodat je een 'constante' krijgt in de muziek die je krijgt voorgeschoteld. (Winamp gaat nogal van de hak op de tak). Hoe meer laatstgespeelde tracks je gebruikt voor de vergelijking, hoe sterker die constante wordt.
  • De vergelijking van laatstgespeelde tracks met de random gekozen verzameling werkt met een puntensysteem, je kunt (straf)punten uitdelen voor overeenkomst in band, album en genre. De genres zijn ingedeeld in groepen, waardoor bijvoorbeeld Goatrance meer vergelijkbaar is met Hardtrance dan met Heavymetal.
  • Als laatste kan je (straf)punten uitdelen voor het aantal malen dat een track al gespeeld is, en hetzelfde geldt voor de speel/skip-ratio van de tracks.
  • De track die het hoogste aantal punten behaalt wordt gespeeld.
Behalve dat heeft MusiController mogelijkheden om statistieken van het luistergedrag weer te geven. Op dit moment ben ik niet veel verder dan een persoonlijke Top-100 allertijden, maar omdat dit alles met scripts en SQL werkt zijn de mogelijkheden eindeloos, zonder dat ik de executable aan hoef te passen.

Ik heb stof genoeg om over te schrijven, maar Volgens mij wordt deze post alweer onleesbaar lang, dus verder commentaar zal ik geven als reactie op jullie eventuele vragen.

Hier moeten de ongeduldige lezertje ophouden met scrollen, want nu geef ik de URL's waar alles gedownload kan worden.
  • Mijn programma maakt gebruik van de databasefunctionaliteit van Delphi. Hiervoor is de Borland Database Engine benodigd. (5,8M)
  • Erger nog: de tabellen die standaard meegeleverd worden zijn in een dusdanig nieuwe versie gemaakt dat je de update nodig hebt ;) (11,3M)
  • Tenslotte mag je MusiController ophalen. (473K).
Noot1: download 't alleen als je jezelf genoeg tiepmiep voelt om een database up-to-date te houden, als je genoeg MP3 hebt om een week continu muziek te horen, als je je muziek niet op CD maar op HDD bewaart, als je me wilt helpen om tot een mooi product te komen.

Noot2: MusiController vereist een geinstallerde Winamp. Het progje speelt geen muziek, het 'controleert' de muziek, vandaar ook de naam. ;)

Tenslotte vind je hier de installatie-instructie. (Ik ben er nog niet aan toe gekomen om een fatsoenlijke installer te maken :P)

Voor de PICS roepers onder jullie:

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~verstoep/PICS/main.gif
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~verstoep/PICS/playlist.gif
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~verstoep/PICS/database.gif

Vragen mogen jullie in dit topic stellen, evenals bugreports, feature-requests, etc.
Ik heb zelfs al een homepage.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
jij hebt wel een redelijke verzameling muziek :o

programma lijkt mij wel handig maar zoveel mb muziek heb ik bij lange na niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 17:18

Quinie

.nl

Klinkt handig maar...

kun je het ook maken als winamp plugin ?
Zal het verhaal ff duidelijk uitleggen (poging tot)

ook ik bewaar alles op mijn HDD. Gebruik een plugin voor het samenpakken van CD (dus geen losse tracks in de playlist). Dit omdat ik alleen complete cd's heb en geen losse mp3's. Hij gebruik hiervoor zijn eigen playlist venster in winamp. Dit werkt voor mij erug handig ik selecteer de cd en hij plaatst de tracks in de playlist.

Door het verschil in vensters blijft alles duidelijk en overzichtelijk. Kan het instellen binnen winamp en hoef dus niet te switchen tussen appz.

Ik heb dezelfde problemen als jouw met de random functies.

Het leek mij dus wel handig als je dit binnen winamp zou bouwen met zijn eigen venster.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13529

Dat is een slim programma, en daar zit zeker heel wat werk in. Ik kan het niet gebruiken omdat ik mijn mp3's op cd's heb staan (inmiddels toch ook al ongeveer 20 stuks :P )

leuk initiatief: ga zo door!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Geweldig initiatief... ziet er ook nog eens meesterlijk uit!

MIJN COMPLIMENTEN!

En ik had dit ook nog eens nodig...
voor mijn mp3-verzameling die ook steeds groter wordt...

Putting the bit in Biton since 1997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op donderdag 16 mei 2002 13:47 schreef Varienaja het volgende:
Maar direct in het begin al stoorde ik mij aan de random van Winamp. Te vaak hoorde ik dezelfde liedjes of soms speelde Winamp ineens een heleboel muziek van dezelfde artiest.
Inderdaad :(

Erg slecht gemaakt die random van Winamp..... gisteren zei ik dat nog tegen m'n broertje en hij vond het maar onzin, pas toen in 3 liedjes 2 keer Papa Roach - Infest voorkwam viel het 'm op. (lijst van plus minus 140 liedjes geloof ik)
Ik snap niet waarom die random functie van Winamp zo zuigt... maar voor de rest vind ik Winamp toppie dus jammer voor jou maar ik hou het bij Winamp ;)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie
  • Laatst online: 04-06 19:25

Kappie

Tell me your secrets...

Is het misschien niet handiger om de databases via ADO te benaderen? Deze heeft geen apparte BDE nodig en op elk modern (lees win2k en hoger) windows versie staat 'ie er standaard op. Tevens wordt ADO ook al door veel software meegeinstalleerd. Verder zal ik ff je proggie downen en zien of het wat is :)

edit:

Heb hem bekeken. De GUI kan nog een grondige beurt krijgen maar het idee vind ik leuk. Ik zal hem thuis (zit nu op mijn werk) zeker nog beter bekijken.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 13:58 schreef Quinie het volgende:
Door het verschil in vensters blijft alles duidelijk en overzichtelijk. Kan het instellen binnen winamp en hoef dus niet te switchen tussen appz.
MusiController start Winamp vanzelf op, en bestuurt 'm. In principe kan je Winamp helemaal onzichtbaar maken. Ik heb expres geen mp3-speel mogelijkheid in m'n eigen programma gemaakt, omdat me dat teveel werk is. Winamp doet 't prima, heeft leuke visuaization-plugins, en kan ook behalve mp3 ook nog heel wat andere bestandsformaten spelen.
Op donderdag 16 mei 2002 14:04 schreef sbonestroo het volgende:
Ik kan het niet gebruiken omdat ik mijn mp3's op cd's heb staan (inmiddels toch ook al ongeveer 20 stuks :P )
In principe kan je ook losse cd's erin stoppen, maar dan ben je wel verplicht steeds een playlist in te laden met alleen die tracks die op die cd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
Op donderdag 16 mei 2002 14:15 schreef Varienaja het volgende:
Ik heb expres geen mp3-speel mogelijkheid in m'n eigen programma gemaakt, omdat me dat teveel werk is. Winamp doet 't prima, heeft leuke visuaization-plugins, en kan ook behalve mp3 ook nog heel wat andere bestandsformaten spelen.
Standaard mediaplayer kan mp3's afspelen, en een mediaplayer componentje is zo ingebouwd (staat op delphi.about.com een heel voorbeeld over... dus ook met voortgang metertje)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

[quote]Op donderdag 16 mei 2002 14:15 schreef Varienaja het volgende:

[..]

MusiController start Winamp vanzelf op, en bestuurt 'm. In principe kan je Winamp helemaal onzichtbaar maken. Ik heb expres geen mp3-speel mogelijkheid in m'n eigen programma gemaakt, omdat me dat teveel werk is. Winamp doet 't prima, heeft leuke visuaization-plugins, en kan ook behalve mp3 ook nog heel wat andere bestandsformaten spelen.
[..]

Klopt maar met jouw tool kan ik geen mooi standaard desktop maken. ??? ja hoe bedoel ik dit

Linksboven draait winamp (volledig) daaronder de EQ Dan een vis venster en daaronder een venster met de cd's plugin.
Rechts een grote playlist en klaar. Staat leuk in de hoek van de kamer te draaien als mp3 station. En met een skin natuurlijk.

Dit alles is met jouw tool niet mogelijk. Daarom had ik hem graag als winamp plugin gezien. zodat ik de playlist iets kliener maak en bijvoorbeeld die van jouw er onder draai.
Met gebruik van de skin natuurlijk (iets voor versie 2 dan ?? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30611

Het lijkt me een geweldig progje voor m'n meer dan 1000 mp3'tjes, kheb alleen een probleempje. In de playlist staat dat alle nummers een lengte van 0.00 hebben. Hij doet dus niks, behalve dan alle nummers in m'n playlist afgaan. Ik hoop dat je hier een oplosing voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 16:06 schreef GetData het volgende:
Het lijkt me een geweldig progje voor m'n meer dan 1000 mp3'tjes, kheb alleen een probleempje. In de playlist staat dat alle nummers een lengte van 0.00 hebben. Hij doet dus niks, behalve dan alle nummers in m'n playlist afgaan. Ik hoop dat je hier een oplosing voor hebt.
Als je voor het eerst je hele verzameling in de playlist hebt gestopt, heeft inderdaad ieder nummer lengte 0:00.

MusiController vraagt aan Winamp hoe lang een nummer is, en daarom weet MusiController pas hoe lang een nummer is als Winamp 'm 1x gespeeld heeft.

Als je in winamp een paylist maakt, dan slaat Winamp daarin op hoe lang elk nummer is. Als je vervolgens zo'n playlist in MusiController opent, haalt m'n prog daaruit de tijden op.

In ieder geval blijven de lengtes van de tracks altijd bewaard als ze eenmaal in de database zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 15:34 schreef Quinie het volgende:
Klopt maar met jouw tool kan ik geen mooi standaard desktop maken. ??? ja hoe bedoel ik dit

Linksboven draait winamp (volledig) daaronder de EQ Dan een vis venster en daaronder een venster met de cd's plugin.
Rechts een grote playlist en klaar. Staat leuk in de hoek van de kamer te draaien als mp3 station. En met een skin natuurlijk.
Je kan m'n progje gemaximaliseerd draaien, en de playlist laten zien. Door 1 druk op de knop switch je naar de database-view, en dan kan je daar nieuwe muziek enqueuen.

Als je 't enqueuen zat bent, dan kan je dat met 'Advanced Random' dus lekker automatisch laten doen, en heb je aan alleen de playlist-view genoeg lijkt me.

Maar ik begrijp je probleem. Ik heb vroeger ook wel versies gemaakt waarin je de database en de playlist naast/onder elkaar kon zien. Ik vond dat altijd maar een rommeltje ;)
Dit alles is met jouw tool niet mogelijk. Daarom had ik hem graag als winamp plugin gezien.
Als je 't goed vindt, dan laat ik 't voorlopig even zoals 't is ;)
Met gebruik van de skin natuurlijk (iets voor versie 2 dan ?? )
Even voor de goede orde: dit is versie 2. En daarvoor zijn nog 3 versies van 'Communicator' geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Oh sorry van dat versie verschil ;)

Het is een leuke en goede app die je hebt gemaakt.
Maar niet toepasbaar voor mij. Maar weet nu in ieder geval dat er zo iets op de markt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54608

http://people.zeelandnet.nl/pajong/dit.htm enigste wat ik heb dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 19:26
Klinkt goed... alleen jammer dat mijn systeem op D staat en niet op C nu geeft hij allemaal fout meldingen... en kan je hem niet meer afsluiten... zonde! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 17:05 schreef DeadMeat het volgende:
http://people.zeelandnet.nl/pajong/dit.htm enigste wat ik heb dus niet nodig.
Ach.. niet nodig..

Met een dikke 650 tracks is een 'normale' winamp playlist nog wel overzichtelijk. Maar dit betekent natuurlijk niet dat je ze niet mooi met MusiController in mag delen.
Op donderdag 16 mei 2002 17:18 schreef MaNDaRK het volgende:
Klinkt goed... alleen jammer dat mijn systeem op D staat en niet op C nu geeft hij allemaal fout meldingen... en kan je hem niet meer afsluiten... zonde! :(
Staat in de installatie-instructie.

Moet je in de .ini even DBLocation goed zetten. In jouw geval dus iets van DBLocation=D:\Apps\Stuff\Bla\MusiController\Database\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurmen
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 13:58 schreef Quinie het volgende:
Gebruik een plugin voor het samenpakken van CD (dus geen losse tracks in de playlist).
Hoe heet die plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

Ik dacht van "Laat ik eens in software algemeen kijken of er weer zo'n leuk progje te downen is". En zie hier! Perfecte oplossing voor me 200 cd's die ik op me HD heb staan! Ik heb nog nooit zo'n soort proggie gebruikt. Klikte altijd de mp3's vanaf windows verkenner aan :P

Ik ga um proberen!

[miereneuk mode]

er staat:
Take control over vour music (dus ipv your _> vour)

Spelfoutje..., of het is frans :P

[edit 2]

Tis misschien handig erin te bouwen dat je kan aangeven wat de path naar je winamp dir is. ik denk dat die nu zoekt in me reg?

[edit 3]

Doet de Search functie het?, als ik zoek naar een band dan krijg ik nooit results...

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Kewl proggie,maar ff en paar opmerkingen:

Als je in WinXp een skin aan hebt staan en MusiController staat op Compact, is niet te lezen welke nummer speelt:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1826644230

Tevens heb ik bij de verschillende bands ook soms een leeg stukje staan, erg vreemd:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1260217802

Ik heb voornamelijk hiphop, en de genres staan goed in de tag,alleen zie ik geen nummers staan bij de view genres in de db. Tevens heb ik veel nummers met featurings van andere artiesten, en daardoor maakt hij ontzettend veel bands aan,terwijl ze wel bij hetzelfde album horen,is het mischien ook mogelijk om een view in de db te maken op album?

En als laatste, is het mogelijk om een optie om always on top er in te kunnnen bouwen, zeker in compact mode is dat handig.

Voor de rest is het idd een ideaal proggie voor mensen die alle mp3's op een harde schijf hebben staan. :7 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 18:30 schreef Predator_NL het volgende:
[miereneuk mode]

er staat:
Take control over vour music (dus ipv your _> vour)

Spelfoutje..., of het is frans :P
Ik zie 't.. het tekstvak dat eronder staat, valt net over het onderste stukje y heen..
Tis misschien handig erin te bouwen dat je kan aangeven wat de path naar je winamp dir is. ik denk dat die nu zoekt in me reg?
Hij zoekt eerst of Winamp al draait. Als dat niet het geval is, dan zoekt ie idd in de registry (wat soms niet goed gaat geloof ik als je niet genoeg rechten hebt ofzo..)
[/quote]
Doet de Search functie het?, als ik zoek naar een band dan krijg ik nooit results...
Alleen zoeken op history, en de Dynamic Playlist Generator doen 't tot nu toe. Met 'Add to playlist' zet je 't zoekresultaat in de playlist, maar 1 enkel liedje kan ook.

Met die Dynamic Playlist Generator kan je playlists maken op eigenschappen, bijvoorbeeld alle tracks van exact 3 minuten. Als er dan in de toekomst nieuwe tracks bijkomen van 3 minuten, dan zitten die automatisch in de playlist. Alleen als je de Dynamic Playlist Generator voor je neus hebt kan je onder File->Save playlist een .mcp-bestand opslaan. In ieder ander geval slaat ie de 'normale' playlist op. Een .mcp is gewoon een SQL-query, in principe kan je daar zelf vanalles inzetten met notepad ofzo.
Op donderdag 16 mei 2002 20:29 schreef Lars het volgende:
Als je in WinXp een skin aan hebt staan en MusiController staat op Compact, is niet te lezen welke nummer speelt:
Mijn fout... ik zet Height vast op een bepaalde waarde in plaats van ClientHeight. Zal ik ff fixen.
Tevens heb ik bij de verschillende bands ook soms een leeg stukje staan, erg vreemd:
Dat gebeurt tijdens het inlezen van de ID3-tags, of (als die er niet zijn) bij het 'bedenken' van een logische naam uit de bestandsnaam. Voordat je tracks in de database zet is het een goed plan om eerst in de playlist de gegevens goed te zetten.

Die ideale bestandnaam is de volgende:
X:\Band - Album\02 Track.mp3
of:
X:\Various - Stuff\Band - Track.mp3
Hiermee kan MusiController het beste uit de voeten.
Ik heb voornamelijk hiphop, en de genres staan goed in de tag,alleen zie ik geen nummers staan bij de view genres in de db.
De standaard ID3-genres zijn nogal beperkt. Ik gebruik de genre-indeling van MP3.com. Deze indeling heeft namelijk standaard relaties tussen genres ingebakken (vandaar die boomstructuur). Ik heb wel een mapping gemaakt van de ID3-genres naar de mijne, maar die gebruik ik niet, omdat de genrelijst editbaar moet zijn. En als iemand een genre weghaalt, dan klopt de mapping niet meer, etc. ellende.

Je kan 't beste een hele stapel tracks in de playlist selecteren, en dan F2 drukken. Daarmee kan je dan het genre van de hele selectie in 1x goedzetten.
Tevens heb ik veel nummers met featurings van andere artiesten, en daardoor maakt hij ontzettend veel bands aan,terwijl ze wel bij hetzelfde album horen,is het mischien ook mogelijk om een view in de db te maken op album?
Da's dus helaas hetzelfde als die lege band- of albumnamen van hierboven: Maak je gegevens in orde voordat je ze in de DB zet.

Overigens moet ik het natuurlijk zo maken dat je tracks naar een ander album kan schuiven, en albums naar een andere band. Maar dat komt nog.
En als laatste, is het mogelijk om een optie om always on top er in te kunnnen bouwen, zeker in compact mode is dat handig.
Da's een makkie.
Voor de rest is het idd een ideaal proggie voor mensen die alle mp3's op een harde schijf hebben staan. :7 :7
Dank u.

Blijf maar lekker tegen mij aan mekkeren hoor, als jullie me niet pushen komt dat prog nooit fatsoenlijk af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Heel ideaal, meen ik serieus. Paar puntjes:

Ik zou dat ID3tag uitlezen wel verbeteren, en niet naar de directorystructuur/path van het bestand kijken, maar puur naar de ID3. Ik heb zelf alles netjes geID3't (v.2), maar een derde van de hele lijst komt niet over.

Het is een nogal pokkewerk omdat allemaal te corrigeren... :)

Ook een handige functie zou zijn (moet er eigenlijk inzitten) dat je in die playlist de velden direct van naam kan veranderen, gewoon door twee keer te klikken in een veld en dat er dan een cursor verschijnt, as usual.

Ook zou het handig zijn als je in een keer van een aantal files de band kan veranderen, dus allemaal tegelijk, en in een keer het album, release date... ga zo maar door. Nu kan het alleen nog maar met genre.

Ga zo door... dit kon nogal eens een super geweldig progje worden.

[edit]
Wat ook heel irritant is, is dat ie bij heeeel veel nummers de eerste letter weglaat... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 21:15 schreef p_m het volgende:
Heel ideaal, meen ik serieus. Paar puntjes:

Ik zou dat ID3tag uitlezen wel verbeteren, en niet naar de directorystructuur/path van het bestand kijken, maar puur naar de ID3. Ik heb zelf alles netjes geID3't (v.2), maar een derde van de hele lijst komt niet over.

Het is een nogal pokkewerk omdat allemaal te corrigeren... :)
ID3 v2 tags snapt MusiController niet. Het is nogal een pokkewerk om dat te implementeren... :) Temeer omdat je als het goed is maar 1x de tag van een MP3 uitleest, daarna zit ie in de database.
Ook een handige functie zou zijn (moet er eigenlijk inzitten) dat je in die playlist de velden direct van naam kan veranderen, gewoon door twee keer te klikken in een veld en dat er dan een cursor verschijnt, as usual.

Ook zou het handig zijn als je in een keer van een aantal files de band kan veranderen, dus allemaal tegelijk, en in een keer het album, release date... ga zo maar door. Nu kan het alleen nog maar met genre.
Als je van één track de bandnaam verandert, verandert de bandnaam van alle andere tracks van die band meteen mee. Zo ook met albumnaam en albumreleasedate.

Van meerdere albums tegelijk de releasedate op een bepaalde datum zetten is idd (nog) niet mogelijk. Is dat een feature-request? ;)
Ga zo door... dit kon nogal eens een super geweldig progje worden.
Is het al natuurlijk 8-) ;)
Wat ook heel irritant is, is dat ie bij heeeel veel nummers de eerste letter weglaat... :(
Geef me eens een volledig pad+bestandsnaam van zo'n track?

Overigens heb ik 'm zojuist ge-update.
  • De letter y op het splash-scherm volledig zichtbaar gemaakt.
  • De hoogte van het compact-scherm zou onder XP nu moeten kloppen.<li>Always-on-top mogelijkheid ingebouwd. (Delphi doet iets niet goed.. bij een redelijk volle bandlijst duurt 't een tiental seconden om naar always-on-top te switchen @ 100% CPU-usage. Hetzelfde probleem had ik ook al als ik de mogelijkheid weghaal om te maximaliseren als je in compactmode zit. Tijd voor een vraagje in P&W... ;))
</li>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Zou je ook een Kylix versie kunnen maken :) zou het onder Linux ook wel handig vinden :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 22:13 schreef Skinkie het volgende:
Zou je ook een Kylix versie kunnen maken :) zou het onder Linux ook wel handig vinden :)
Kylix heeft niet die Database-stuff van Delphi geloof ik hè? Phew.. dat wordt wel lastig dan.. los van het feit dat ik geen pc over heb waar ik even linux op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

hint hint... ik heb nog wel een pc over ;)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 15:16

Mary Wana

keyboard nut

damn dit is dus wat ik zocht! al sje elke dag alle -day mp3 een beetje leechd heb je een aardige collectie :) ik heb alleen maar complete albums en heel zelde een loss mp3tje

Ik gebruikte eerst altijd freeamp maar die is gewoon ghey :X thnx voor de tip! ik test het meteen ff :D

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06 17:19

CBA

een vat, een vat, een vat !

Prachtig programma, maar het zou wel handig zijn, moest je het toch allemaal in één installatie bestand kunnen plaatsen.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

http://www.endoria.net/upload/index.php/1736497085

al sje naar die screenie kijkt zieje dat het bij mij heel raar werkt :S kijk maar es naar die tijden :X hoe kan ik auto shuffel uitzetten ? ( das gewoon winamp toch ? )

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 23:11 schreef Mary Wana het volgende:
al sje naar die screenie kijkt zieje dat het bij mij heel raar werkt :S kijk maar es naar die tijden :X hoe kan ik auto shuffel uitzetten ? ( das gewoon winamp toch ? )
Tracktijden zie je pas als Winamp 't liedje een keer gespeeld heeft.

In het menu staat de optie 'Playmode'
  • Continuous : geen random
  • Random : wel random
  • Single pass : playlist 1x spelen
  • Repeat : playlist eeuwig spelen
  • Automatic Enqueue : Automatisch muziek uit de database aan de playlist toevoegen als de hele playlist gespeeld is.
* Varienaja gaat slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op donderdag 16 mei 2002 23:24 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Tracktijden zie je pas als Winamp 't liedje een keer gespeeld heeft.

In het menu staat de optie 'Playmode'
  • Continuous : geen random
  • Random : wel random
  • Single pass : playlist 1x spelen
  • Repeat : playlist eeuwig spelen
  • Automatic Enqueue : Automatisch muziek uit de database aan de playlist toevoegen als de hele playlist gespeeld is.
* Varienaja gaat slapen.
Waren er maar meer mensjes zoals jouw :) vind het echt een schitterend proggie :) thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33616

Hmm, leuk programma. Een paar dingetjes waar ik me aan stoor:

-Als ik hem op continious spelen zet begint hij vanaf het begin van de lijst. Ook al wil ik bijv. 10 liedjes achter elkaar spelen in het midden van de lijst, hij gaat na het aanklikken van zo'n liedje bij het volgende liedje weer naar het begin van de lijst toe. Erg lastig dus.. Beter zou het zijn als hij vanaf het liedje wat op dat moment aan het spelen is continious verder gaat.

-Ik vind het inladen van de database en/of playlist erg lastig. Ik moet eerst op expanded klikken, daarna naar playlist -> add -> Whole database. Ik heb liever dat hij dit gewoon voor me onthoudt en als ik de volgende keer het programma opstart de play-list er nog in staat(net als in winamp). Nog beter zou het zijn als hij alle liedjes van de door mij geselecteerde dir's telkens zou importeren. Toen ik bij preferances keek zag ik wel dat je mp3 dir's kon toevoegen(heb ik gedaan), maar daar gebeurd verder niks mee.

Ik heb ook nog een aantal foutmeldingen gehad, maar weet niet precies meer waneer die optraden. De volgende keer zal ik het hier posten.

Nogmaals, leuk programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47550

* Anoniem: 47550 ook zown soort proggie gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 17 mei 2002 14:13 schreef skunkah het volgende:
* Anoniem: 47550 ook zown soort proggie gaan maken :)
Lekker nuttig. Ga elkaar liever helpen, als jullie in dezelfde taal werken tenminste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
Op vrijdag 17 mei 2002 14:26 schreef Matjong het volgende:

[..]

Lekker nuttig. Ga elkaar liever helpen, als jullie in dezelfde taal werken tenminste. :)
Skunkjah gebruikt VB als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47550

Op vrijdag 17 mei 2002 14:28 schreef Marv het volgende:

[..]

Skunkjah gebruikt VB als ik me niet vergis.
Inderdaad ik gebruik VB en ik denk aan een applicatie die enige overeenkomsten vertonen met deze applicatie.
Maar ik denk aan nog wat extra opties en functioniteiten.

Die muziek index is erg handig en zoiets wil ik dus ook gaan maken, dat 'self learing' advanced random is ook wel grappig alleen wil ik nog even kijken of het niet slimmer kan maken. Bijvoorbeeld dat als er een liedje afspeelt dat je het nummer als je daar behoefte aan hebt via een OSD (OnScreenDisplay) een cijfer van 1 tot 5 kan geven zodat een muziekje minder vaak of juist vaker wordt afgespeeld.

Ook ben ik van plan om een soort van 'mood-support' kan instellen 5 levels die je zelf kan benoemen.
De applicatie maakt dan verschillende lijsten aan onder elke omstandigheid...want soms ben je in vrolijke stemming en soms in wat minder vrolijke stemming.

Ook wil ik het systeem zo maken dat je keuze kwa muziek op een bepaalde tijd bepaald..waardoor er nog nauwkeuriger kan worden bepaald wat jij wil luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37334

Hmmm, ik denk dat ik dit progje maar eens ga uitproberen. Ik heb een Winamp Playlist van 4000 en nog een beetje nummers.

Wat ik normaal doe om een track te zoeken doet waarschijnlijk iedereen: Jump to File. Alleen werkt dat natuurlijk niet als al je tracks Track1,track2 ect. heten.

Maar jullie gaan mijn bevindingen horen/lezen. Ben de zooi nu aan het D/L-en vanf me stage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 13:48 schreef Matjong het volgende:
-Als ik hem op continious spelen zet begint hij vanaf het begin van de lijst. Ook al wil ik bijv. 10 liedjes achter elkaar spelen in het midden van de lijst, hij gaat na het aanklikken van zo'n liedje bij het volgende liedje weer naar het begin van de lijst toe. Erg lastig dus.. Beter zou het zijn als hij vanaf het liedje wat op dat moment aan het spelen is continious verder gaat.

-Ik vind het inladen van de database en/of playlist erg lastig. Ik moet eerst op expanded klikken, daarna naar playlist -> add -> Whole database. Ik heb liever dat hij dit gewoon voor me onthoudt en als ik de volgende keer het programma opstart de play-list er nog in staat(net als in winamp). Nog beter zou het zijn als hij alle liedjes van de door mij geselecteerde dir's telkens zou importeren. Toen ik bij preferances keek zag ik wel dat je mp3 dir's kon toevoegen(heb ik gedaan), maar daar gebeurd verder niks mee.
Het lijkt erop dat je steeds je hele database in de playlist stopt. Dat is eigenlijk juist niet de bedoeling. De grap is dat MusiController zelf liedjes uit de database voor je in de playlist stopt.

Meestal begin ik met het enqueuen van een aantal tracks die ik graag wil horen. De tracks die MusiController daarna voor mij gaat uitzoeken moeten door de Advanced Random dus matchen met die selectie.

Als je gewoon 1 bepaald album wilt luisteren, dan kan je in de database op de albumnaam klikken (in het blauwe gedeelte rechts) en dan enqueue klikken.

Nogmaals: het werkt natuurlijk wel, maar het is met MusiController zeer zeker niet de bedoeling om je hele verzameling in de playlist te stoppen.
Op vrijdag 17 mei 2002 15:01 schreef The_BoKKoMasteR het volgende:
Wat ik normaal doe om een track te zoeken doet waarschijnlijk iedereen: Jump to File. Alleen werkt dat natuurlijk niet als al je tracks Track1,track2 ect. heten.
Omdat in MusiController de muziek in de database staat in plaats van in de playlist, moet je daarin zoeken. Even scrollen naar de juiste artiest, album erbij zoeken, liedje aanklikken. CTRL+J is idd sneller.

Als al je tracks Track1, Track2, etc heten, dan moet je (helaas) even de tiepmiep uit gaan hangen... had ik al voor gewaarschuwd in de openingspost :P
Op vrijdag 17 mei 2002 14:48 schreef skunkah het volgende:
Die muziek index is erg handig en zoiets wil ik dus ook gaan maken, dat 'self learing' advanced random is ook wel grappig alleen wil ik nog even kijken of het niet slimmer kan maken. Bijvoorbeeld dat als er een liedje afspeelt dat je het nummer als je daar behoefte aan hebt via een OSD (OnScreenDisplay) een cijfer van 1 tot 5 kan geven zodat een muziekje minder vaak of juist vaker wordt afgespeeld.

Ook ben ik van plan om een soort van 'mood-support' kan instellen 5 levels die je zelf kan benoemen.
De applicatie maakt dan verschillende lijsten aan onder elke omstandigheid...want soms ben je in vrolijke stemming en soms in wat minder vrolijke stemming.

Ook wil ik het systeem zo maken dat je keuze kwa muziek op een bepaalde tijd bepaald..waardoor er nog nauwkeuriger kan worden bepaald wat jij wil luisteren :)
Ik heb zelf ook gedacht aan een optie waarmee je de 'rating' van het huidige liedje kan aangeven. Maar ik denk dat soms een liedje heel slecht uitkomt, en soms weer heel goed. Ook heb ik liedjes die ik pas goed vond na een aantal malen luisteren.

Als je liedjes zo sterk voordeel gaat geven, dan ben ik bang dat je progje steeds weer je persoonlijke top40 gaat herhalen. Ik heb niet voor niks een optie ingebouwd om weinig gespeelde liedjes te bevoordelen.

Ik heb al moeite om de track de juiste genres te geven, laat staan dat je iedere track een stemming mee moet geven.

Zelf denk ik erover om een nieuwe tabel te introduceren waarin je relaties tussen tracks kunt maken. Het komt wel eens voor dat na TrackA gewoon TrackB MOET komen. Of dat een bepaalde zanger in twee bands zit, waardoor die tracks ook 'bij elkaar horen'.

Vergeet niet dat ik iedere afspeelactie log in de tabel MC_History. In deze tabel staan dus ook al een soort relaties tussen tracks. Ik legde in m'n openingspost uit hoe die Advanced Random werkt: hij maakt een keuze uit een stel random tracks.
Ik heb ge-experimenteerd met een functie die niet een stel random tracks oplevert, maar een stel tracks dat ooit eens gespeeld is in de buurt van het huidige nummer. Dat levert best leuke resultaten op. (Ga ik er maar weer instoppen denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

ben dr ff mee bezig geweest en ziet er als basis erg goed uit. Ik zie alleen af en toe nog wat bugs extra features..

als je op een file click-edit-file location aanklikt, opent ie automagisch een windowtje om een nieuwe file in te laden.. zeer irritant als je ff de filenaam van een mp3tje zonder tag wil aanpassen aan de hand van de filenaam (copy/paste).. Het linkje is op zich wel weer handig omdat je dan meteen de hele tag in de properties kan aanpassen ipv alleen de naam.. (toekomstige uitbereiding?)

Je werkt volgens het systeem
band
>album
>>single

Met single mp3tjes en oudere nummers komt het nog wel eens voor dat er nergens een albumnaam beschikbaar is. Misschien goed idee om daarvoor de standaardnaam "album" te gebruiken ipv een clickeble 'lege' tak in je hierarchie? (geld trouwens soms ook voor groepen en nr's maar das meer luiheid.. ivm opzoeken)

als ik meer zie meld ik het wel..

edit: je kunt alleen bestanden aan de database toevoegen, maar ik heb ook nog wel eens een nummer dat ik helemaal niets (meer) vind en van mn disk afhaal... dat kan bij dit progje niet (automatisch). Het mooiste zou zijn dat er (ook?) gewoon een 'delete from disk' knopje bij je contextmenu zit.

In de file edit mode, misschien handig om (ondanks kleurverschil) iets meer verschil (of scheiding) aan te brengen tussen de naam van de song en het commentaar?

Ik zou artiesten met maar 1 nummer (liefst instelbaar) graag in een aparte 'dir' willen hebben voor het overzicht. Vooral handig bij verzamel CD's. Is dat mogelijk?

Als je 2 artiesten hebt die eigenlijk hetzelfde zijn (verkeerd gespeld) en je zet de ene goed, dan zou na een update de nummers van de een bij de ander moeten worden opgeteld, maar er blijven 2 artiesten met 2 namen staan..
(afhankelijk van de opbouw van je database en je ervaring met bomen kan dit een heel gekloot zijn..)

ow nog een hele belangrijke: ik wil minimizen naar de sytem tray!

en zxcvb zegt je vast ook wel wat.. en kun je j ook doorlinken vanuit je progje?

Als ik terwijl een nummer speelt het probeer te editen, krijg ik een messagebox met iets van "object already locked in this session". Deze blijft steeds respawnen terwijl je in de editbox blijft. (Ook als je nergens op klikt) Na een enter veranderd ie alsnog de naam en stopt de popup. Voor elke popup wordt ook het aantal plays van de file verhoogt. Deze staat bij mij nu op 14.. kan ik zeker niet terugdraaien?

--

excusez-moi als dit allemaal wat zeurderig klinkt, ik probeer wat suggesties te bedenken om je progje nog beter te maken.. zit al :7 goed..

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Weet je wat ook fout is:

Stel je hebt van een bepaalde artiest een aantal nummers van verschillende albums, maar die heb je nog niet toegewezen. Bij het wijzigen van een van die nummers naar een bepaald album worden al die nummers dat bepaalde album... terwijl je maar EEN nummer selecteerd.

Je zou dus meoten maken dat ie alleen het verandert als je het hebt geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Laatst online: 04-06 14:16
misschien dat je als je een nummer wegzapt (volgende nummer) je dan minpunten kan geven en nummers die je helemaal afluisterd pluspunten kan geven.. dan krijg je dus ook een soort voorkeur :)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:42
Prachtig dit is wat we nodig hebben :-)
Ik heb zelf een verzameling van 6.6 gig, ben langzaam aan aan het uitbreiden ...
thanks u m8 :)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Zoeken werkt nog niet... maar daar wordt aan gewerkt? (ik had ook zoiets al gelezen in dit topic?)

Enne... als je de kolommen op een andere volgorde neerzet in je playlist... dan fokt in de database de kolomvorgorde op en klopt er helemaal neits meer van... :z

Kun je trouwens ook niet sneltoetsen (bv. F3 en F4) assignen aan edit album en edit artist?

[edit]
btw... boothill? utrecht? lol.... kom ik ook wel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Super programma!
Alleen me geluid doet het niet... heb al een topic geplaatst in audio & hi-fi enzo.. gister maar niemand reageerd :-(
Kan me muziek dus niet afspelen :( Alleen op me andere pc maar dan gaat het via netwerk en dan heb ik niks aan MusiController

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 21:43 schreef Justice het volgende:
misschien dat je als je een nummer wegzapt (volgende nummer) je dan minpunten kan geven en nummers die je helemaal afluisterd pluspunten kan geven.. dan krijg je dus ook een soort voorkeur :)
Als je een nummer wegzapt, dan wordt 'Partial playcount' met 1 opgehoogd. Als je een nummer helemaal speelt, dan wordt 'Playcount' met 1 opgehoogd.

In de preferences kan je aangeven dat een track een extra score krijgt voor het aantal malen dat ie gespeeld is, en een score voor de playratio. De playratio ligt op -1 voor een track die alleen maar geskipped is, op 0 voor een track die even vaak geskipped als volledig gespeeld is, en op 1 voor een track die altijd volledig gespeeld is. En verder is alles tussen -1 en +1 mogelijk.

Als je playratio dus flink veel punten geeft, dan speelt ie bij voorkeur liedjes die niet of zo weinig mogelijk geskipped zijn.
Op vrijdag 17 mei 2002 22:35 schreef --boothill-- het volgende:
Super programma!
Alleen me geluid doet het niet... heb al een topic geplaatst in audio & hi-fi enzo.. gister maar niemand reageerd :-(
Kan me muziek dus niet afspelen :( Alleen op me andere pc maar dan gaat het via netwerk en dan heb ik niks aan MusiController
Mijn muziek staat allemaal op een server. Dat ding heeft niet eens een geluidskaart. Je kan gewoon muziek uit directories van de vorm "\\computernaam\sharenaam\bla" in de database stoppen.
Op vrijdag 17 mei 2002 21:53 schreef p_m het volgende:
Zoeken werkt nog niet... maar daar wordt aan gewerkt? (ik had ook zoiets al gelezen in dit topic?)
Dat gaat komen inderdaad.
Enne... als je de kolommen op een andere volgorde neerzet in je playlist... dan fokt in de database de kolomvorgorde op en klopt er helemaal neits meer van... :z
Hmm.. hier werkt 't. Ik denk dat je bedoelt dat het importeren van nieuwe tracks in de DB verkeerd gaat als je de kolommen niet volgens de standaardvolgorde hebt ingesteld. Staat genoteerd.
Kun je trouwens ook niet sneltoetsen (bv. F3 en F4) assignen aan edit album en edit artist?
*poef* done.

En verder heb ik ook maar even de mogelijkheid toegevoegd om in de Database-view complete albums van band te veranderen, en je kan ook tracks van album veranderen.

Da's wel een stuk gemakkelijker voor alle edittende gebruikers dacht ik zo:)

edit:

Als je 'A.R. Checker' aanvinkt onder 'View', dan kan je Advanced Random aan het werk zien. Direct nadat een nieuwe track is uitgezocht wordt dit schermpje ge-update. De bovenste X tracks zijn al gespeeld (dit is het vergelijkingsmateriaal), de onderste Y tracks zijn degenen die mogen meedingen aan de verkiezingen van 'de best passende volgende track' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Laatst online: 27-04 16:51
Wow, heel goed programma, ik had al altijd zo'n hekel aan die lange winamp playlist :)

zit alleen een vervelend foutje in:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiemelis/foutje.jpg

Hij pakt dus niet alle nummer bij elkaar van hetzelfde album :( Is hier nog een oplossing voor. Alle gegevens zijn verder hetzelfde van de nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
Op donderdag 16 mei 2002 22:41 schreef Mary Wana het volgende:
damn dit is dus wat ik zocht! al sje elke dag alle -day mp3 een beetje leechd heb je een aardige collectie :) ik heb alleen maar complete albums en heel zelde een loss mp3tje

Ik gebruikte eerst altijd freeamp maar die is gewoon ghey :X thnx voor de tip! ik test het meteen ff :D
met musicmatch heb je in een paar minuutjes van je album allemaal mp3tjes gemaakt met titel etc. alles er bij
hele collectie cd's zo omgezet naar mp3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 01:44 schreef LeonM het volgende:
Wow, heel goed programma, ik had al altijd zo'n hekel aan die lange winamp playlist :)

zit alleen een vervelend foutje in:
[afbeelding]

Hij pakt dus niet alle nummer bij elkaar van hetzelfde album :( Is hier nog een oplossing voor. Alle gegevens zijn verder hetzelfde van de nummers.
Hmmmz.. vreemd plaatje. Als je me je database zou willen zippen en emailen, dan zal ik eens kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn.

In de laatste versie (die ik gisteravond ge-upload heb) is een nieuwe functie waarmee je tracks naar een ander album kunt verplaatsen. Klik daartoe in de database-view op een track in het blauwe gedeelte. Kies uit het popupmenu dan 'Cut'. Klik in de tree aan de linkerkant op het album waar de track naartoe moet. Rechtsklik op het album, en kies 'Paste track "blabla"'. Als de dubbele albums geen tracks meer bevatten kan je ze deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Hmm ik merk dat hij alleen de file naam leest..., Redelijk wat nummers hebben een ID3 tag in winamp..., heb nu paar rare file names in me MusiController.. TIs maar een Idee om het erin te bouwen.. kan uiteraard ook file names aanpassen... :)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 11:00 schreef --boothill-- het volgende:
Hmm ik merk dat hij alleen de file naam leest..., Redelijk wat nummers hebben een ID3 tag in winamp..., heb nu paar rare file names in me MusiController.. TIs maar een Idee om het erin te bouwen.. kan uiteraard ook file names aanpassen... :)
MusiController leest alleen ID3v1. Je kan dat eventueel uitzetten in de preferences, en dan probeert ie wat te verzinnen aan de hand van de bestandsnaam.

Je hoeft niet per se de filenames aan te passen, als je ze netjes edit in de database, dan ben je voor altijd klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Op donderdag 16 mei 2002 17:33 schreef Hurmen het volgende:

[..]

Hoe heet die plugin?
FF offtopic dan

Geen idee zo uit mijn hoofd heb ff moeten zoeken op de winamp site staat ie gewoon. Kam er bij via een search op playlist. FF goed zoeken dus (sorry)

oja kan wel eens fullplaylist zijn geweest maar weet het niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Laatst online: 27-04 16:51
Nog een foutje gevonden, erg velend :(

Als ik in de playlist alle nummers importeer, blijkt dus dat er veel ID tags niet worden gelezen, wat logish is omdaty ik bijna alleen maar ID3's gebruik.

Okay, dus ga ik ze met de hand aanpassen, wat merk ik: als je 1 keer het album aanpast van een bepaalde artiest, dan krijgen ze allemaal die albumnaam! En als ik er dan weer een albnumnaam aanpas of verwijder dan geeft ie die waarde ook weer aan de andere tracks van die artiest |:(

Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

dunno of je nog iets doet met mn bovenstaande post, maar vond nog een bugje (of known issue?), bij genre pakt ie al mn tracks als ik de 'lege' tak bovenaan selecteer, maar bij elk ander genre krijg ik een lijstje van 2 met een lege band (wel icoontje), een leeg album (wel icoontje) en een lege track (wel icoontje). Als ik op edit klik met de track, krijg ik het huidige (playing) nummer. Er zullen wat tracks bijzitten zonder genre, maar toch een hoop waarbij dit wel het geval is.

Ik neem aan dat dit te maken heeft met je eigen genre indeling?
Je kan 't beste een hele stapel tracks in de playlist selecteren, en dan F2 drukken. Daarmee kan je dan het genre van de hele selectie in 1x goedzetten.
Ik ben zo een tijdje bezig geweest maar met hele list ben je tijden bezig om alles in te delen.. is er niet ergens een standaard database waarmee je je tracks kan vergelijken?

edit: enne als je iets aanpast, doet ie dat in de database of ook in de id3 tag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 15:23 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je juist geen ID3 gebruikt?
[..]

Da's heel logisch dat ie 't zo doet. Alle tracks zitten nu waarschijnlijk bij een (1) album zonder naam. Als je dan dat album gaat editten, dan moet natuurlijk van alle andere tracks op datzelfde album ook de albumnaam goed gezet worden.

Jij wilt geen album editten, maar een album splitsen. Die functionaliteit bezit MusiController (nog?) niet. Er is wel een workaround te bedenken:
  • 1. Gooi de hele artiest uit de database.
  • 2. Voeg nu 1 nieuw album toe aan de playlist (rechtsklik, add->directory).
  • 3. Als je deze nieuwe tracks toevoegd aan de database krijg je waarschijnlijk een nieuw leeg album.
  • 4. Edit dit lege album, zodat de juiste gegevens erinkomen.
  • 5. Terug naar stap 2, totdat alle albums van die band goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 13:27 schreef SilentStorm het volgende:
dunno of je nog iets doet met mn bovenstaande post, maar vond nog een bugje (of known issue?), bij genre pakt ie al mn tracks als ik de 'lege' tak bovenaan selecteer, maar bij elk ander genre krijg ik een lijstje van 2 met een lege band (wel icoontje), een leeg album (wel icoontje) en een lege track (wel icoontje). Als ik op edit klik met de track, krijg ik het huidige (playing) nummer. Er zullen wat tracks bijzitten zonder genre, maar toch een hoop waarbij dit wel het geval is.
Dat ie bij de het 'lege' genre al je tracks laat zien, komt inderdaad doordat je ze nog niet aan een genre hebt toegewezen.

Alle andere genres zijn leeg, en als je toch daarop klikt krijg je inderdaad een beetje een vreemd schermpje. En er gebeuren inderdaad rare dingen als je daarin op 'edit' klikt.
Ik neem aan dat dit te maken heeft met je eigen genre indeling?
Yep.. de genres van ID3 heb ik afgekeurd zeg maar ;)
Ik ben zo een tijdje bezig geweest maar met hele list ben je tijden bezig om alles in te delen.. is er niet ergens een standaard database waarmee je je tracks kan vergelijken?
Ik zou het niet weten. Op CDNow.com zie je vaak wel genres bij cd's staan, maar dat is eigenlijk altijd Pop of Rock.
Als je cd-info ophalt bij CDDB staat er ook meestal wel een genre bij, maar ook weer vaak gewoon Pop/Rock of Misc. ;(

Ikzelf beschouw het indelen in genre als een proces, niet als een project. Voor mij hoeft het niet in 1x goed te zijn, maar als ik een foute zie, dan pas ik 'm aan. Zo'n fanatieke tiepmiep ben ik namelijk ook niet meer ;)
edit: enne als je iets aanpast, doet ie dat in de database of ook in de id3 tag?
Alleen in de DB. De mp3 zelf wordt door mijn programma helemaal met rust gelaten, zodat ik zeker weet dat ik nooit per ongeluk al iemand z'n MP3's delete. ;)

Nog even een (op mij) toepasseljke quote (tikje arrogant): Men moet de mens niet geven wat ze wil, maar wat ze nodig heeft. (Dijkstra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars
Ik gebruik het nu vanaf donderdag, en vooral de random play is erg goed, ik hoor nummers waarvan ik niet wist dat ik ze had, :)

Ik ga nu beginnen om mijn mp3-tjes zo te maken dat ze goed worden ingelezen, maar wat is nou het beste indeling van de mp3-tjes zodat musicontroller ze goed inleest? Vooral wat betreft de verzamelalbums en soundtracks.
De standaard ID3-genres zijn nogal beperkt. Ik gebruik de genre-indeling van MP3.com
Hoe werkt die indeling, ik kon zo snel niet vinden welke indeling mp3.com gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 15:35 schreef Lars het volgende:
Ik ga nu beginnen om mijn mp3-tjes zo te maken dat ze goed worden ingelezen, maar wat is nou het beste indeling van de mp3-tjes zodat musicontroller ze goed inleest? Vooral wat betreft de verzamelalbums en soundtracks.
Allereerst: Je hoeft al je liedjes maar 1x in te lezen in de playlist als het goed is. Daarna stop je ze in de database, waarin je ze kunt editten zoals je ze hebben wilt. Die eerste keer dat je al je tracks in de playlist stopt moet eigenlijk ook de enige keer zijn dat je dat doet, want vanaf het moment dat je je tracks in de database hebt staan, wordt alleen nog maar de informatie uit de database getoond, nooit meer uit de ID3-tag.

Ik geef een paar voorbeeldjes van de indeling die ikzelf gebruik (en die dus ook het best werkt icm MusiController):
M:\A\Amorphis\Amorphis - Tales From The Thousand Lakes\01 Intro.mp3
M:\A\Amorphis\Amorphis - Tales From The Thousand Lakes\02 Huppel.mp3
Ik heb eerst een indeling in A...Z, daarna per letter een directory met bandnaam, en daar dan weer in "bandnaam - albumnaam". Tracknamen kunnen, behalve de .mp3, beter geen punten in hun bestandsnaam hebben.
M:\Various\Various - Stuff\Bandnaam - Tracknaam.mp3
Dit geeft een various artiest, met als albumnaam 'stuff'. Daarin zet ik alle losse nummers.
M:\Various\Various - Synthesizer Greatest\01 Liedje.mp3
Ik heb ook Various-albums die gewoon verzamelcd's zijn.
Hoe werkt die indeling, ik kon zo snel niet vinden welke indeling mp3.com gebruikt
http://genres.mp3.com/music/genres.html
Precies zoals de genre-tree dus, die je in de Database-view kunt vinden. Het staat hierboven ook al genoemd denk ik, maar de lol hiervan is dat de genres door een indeling in een boomstructuur opeens reaties met elkaar hebben. Twee genres onder elkaar zijn zeg maar 'zusjes'. Hoe dieper in de boom, hoe hechter de zusjes met elkaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:08

Stewie!

Keen must die!

Effe een paar fouten die ik had gevonden, weet niet of andere zo ook al allemaal hadden opgemerkt, leef een beetje in een andere wereld nu met eindexamens :(

- Playlist sneltoetsen, zoals z x c v b bij WinAmp om een liedje verder te gaan, play, stop, enz
- database in scherm laden bij oppstarten. Nu start het programma op met een leeg scherm, kan de database als playlist niet meteen op het scherm staan?
- Misschien kan MusiController ook opstarten in compact of expanded mode, zoals het programma is afgesloten
- Een play-queue maken is wel handig, dus dat je meerdere liedjes uit je playlist kan toevoegen aan een soort wachtlijstje om afgespeeld te worden. Dits is nu niet m,ogelijk vanuit de playlist!
- Er komen javascript (?) errors als er nog geen liedjes uit in de playlist staan en wel naar bijvoorbeeld de top 100 albums wordt gekeken.
- Met de genres uit de playlist klopt iets niet, er staan lege genres bij en je kan niet je liedjes zien van de genres:"de tracklisting is leeg op een paar vreemde winamp icoontjes na.
- Wat is de functie van "Label Price" bij de "Bands-> Albums"-listing
- Het is onmogelijk om een "Advanced Random" preset te laden als er nog maar één is. Ik heb de standaard preset aangepast, maar niet opgeslagen. Toch krijg ik nu elke keer de aangepaste preset te zien en kan ik de originele niet laden!
- Het is misschien handig als het programma kan worden geminimaliseerd trot een tray-icon.
- Het is ook misschien handig als je bij het about venster ook nog een versie nummer zet. Mochten er updates komen dan wil ik die graag hebben en dus ook zien of er wel een update is of dat ik die versie ook al heb.
- De A.R. Checker is altijd leeg bij mij. Als de A.R. chekcer is geopend en ik klik op het MusiController venster, dan kan ik alleen het A.R. chekcer venstertje weer terugkrijgen als ik weer de A.R. chekcer uitzet en weer aanzet!
- Het programma gebruikt veel geheugen. Komt dit door de database die geladen is? WinAmp gebruikt maar de helft van dat geheugen, ook als de hele playlist geladen is!

weinig proc gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stijnkoster/cpu-gebruik.JPG

veel geheugen gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stijnkoster/geheugen-gebruik.JPG

- Als er geen tracknummer in de ID-3 tag staat, dazn komt er een nulletje te staan. is misschien beter als het gewoon dan leeg blijft, net zoals met de andere velden als album en band gebeurd.
Mp3's zonder ID3 tag worden wel goied ingelezen op band en op track, maar hier valt de eerste letter weg van de band.

Verder:
Ga door met dit programma, het eindigt nog eens op download.com of op winamp.com! Het is echt een handige aanvulling door de analyse van de afgespeelde liedjes. De top 100's en het bijhouden van laatste afspeel datum en keren afgespeeld zijn heel leuk/handig!

sorry voor lay-out verne*king :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Nogmaals: mekker maar lekker tegen mij aan, jullie input is alleen maar goed. Zonder jullie hints en tips kan ik geen mooi product maken.
Op zaterdag 18 mei 2002 20:37 schreef DaMorpheus het volgende:
- Playlist sneltoetsen, zoals z x c v b bij WinAmp om een
liedje verder te gaan, play, stop, enz
Kan gemaakt worden. Ik heb het al eens gemaakt, maar dan ging ie steeds een nummer verder als ik een 'b' intypte bij het editten. Daar moet nog wat gesleuteld worden dus :)
- database in scherm laden bij oppstarten. Nu start het programma op met een leeg scherm, kan de database als playlist niet meteen op het scherm staan?
Ik begrijp dat veel mensen MusiController precies zo gebruiken als ze met winamp deden: alle mp3's inladen in de playlist.
- Een play-queue maken is wel handig, dus dat je meerdere liedjes uit je playlist kan toevoegen aan een soort wachtlijstje om afgespeeld te worden. Dits is nu niet mogelijk vanuit de playlist!
De bedoeling is dat je in de playlist alleen die nummers zet die je graag wit horen. Als je in het 'Playmode'-menu 'Automatic enqueue' hebt aangevinkt, dan gaat MusiController automatisch nieuwe nummers aan de playlist toevoegen dmv Advanced Random.
- Het programma gebruikt veel geheugen. Komt dit door de database die geladen is? WinAmp gebruikt maar de helft van dat geheugen, ook als de hele playlist geladen is!
Kan wel kloppen. Bij mij neemt 't op dit moment 8MB aan RAM in, en 11MB aan virtueel geheugen. Dat is inderdaad niet te weinig. Maar op zich mag 't geen probleem zijn.
Als ik m'n hele DB (9147 tracks) in de playlist stop, dan stijgt 't verbuik naar 16RAM/13Virtueel. Ik had je al de tip gegeven om niet al je nummers in de playlist te stoppen. Ik zie dat je er een dikke drieduizend hebt, dus daar vallen wat MB-tjes te verdienen.
- Misschien kan MusiController ook opstarten in compact of expanded mode, zoals het programma is afgesloten
- Het is misschien handig als het programma kan worden geminimaliseerd trot een tray-icon.
- Het is ook misschien handig als je bij het about venster ook nog een versie nummer zet. Mochten er updates komen dan wil ik die graag hebben en dus ook zien of er wel een update is of dat ik die versie ook al heb.
- Als er geen tracknummer in de ID-3 tag staat, dazn komt er een nulletje te staan. is misschien beter als het gewoon dan leeg blijft, net zoals met de andere velden als album en band gebeurd.
Staat genoteerd.
- Er komen javascript (?) errors als er nog geen liedjes uit in de playlist staan en wel naar bijvoorbeeld de top 100 albums wordt gekeken.
Het is alweer 3 jaar geleden dat ik begon met een geheel lege Database. :P Ik test dat allemaal niet zo. Staat ook genoteerd.
- Met de genres uit de playlist klopt iets niet, er staan lege genres bij en je kan niet je liedjes zien van de genres: de tracklisting is leeg op een paar vreemde winamp icoontjes na.
Genres die gelezen worden in de ID3-tag worden getrashed. Als je je muziek in genres wilt indelen (en dat wil je), dan moet je dat overnieuw doen... :-/

Ik weet niet precies hoe je aan een lege genre-indeling komt, maar na deze opmerking...
- De A.R. Checker is altijd leeg bij mij. Als de A.R. chekcer is geopend en ik klik op het MusiController venster, dan kan ik alleen het A.R. chekcer venstertje weer terugkrijgen als ik weer de A.R. chekcer uitzet en weer aanzet!
...denk ik dat je je muziek nog niet in de database hebt gezet. Je kan overigens ook naar A.R. Checker terug door je MusiController window ff opzij te schuiven (tenzij die gemaximized is natuurlijk...)

Het schermpje van de A.R. Checker wordt overigens alleen gevuld direct nadat Advanded Random een nieuwe track heeft uitgezocht. In eerste instantie is 't schermpje inderdaad leeg.
- Wat is de functie van "Label Price" bij de "Bands-> Albums"-listing
Bij label vul ik de platenmaatschappij in waarvan de cd is, bij price de prijs waarvoor ik de cd gekocht of gehuurd heb. Dit is een beetje een erfenis uit het verleden, van toen ik alleen nog maar cd's had, en geen mp3's (voor 1995). Ik had toen ook al een progje om m'n muziek in op te slaan.
- Het is onmogelijk om een "Advanced Random" preset te laden als er nog maar één is. Ik heb de standaard preset aangepast, maar niet opgeslagen. Toch krijg ik nu elke keer de aangepaste preset te zien en kan ik de originele niet laden!
Whahaha.. >:) Klopt.. die hele presets werken nog niet. (Staat ook genoteerd).
Mp3's zonder ID3 tag worden wel goied ingelezen op band en op track, maar hier valt de eerste letter weg van de band.
Dit soort dingen las ik al vaker. Kan jij of iemand anders me een paar voorbeelden geven van zo'n bestand? (Volledig pad- en bestandsnaam).
Ga door met dit programma, het eindigt nog eens op download.com of op winamp.com! Het is echt een handige aanvulling door de analyse van de afgespeelde liedjes. De top 100's en het bijhouden van laatste afspeel datum en keren afgespeeld zijn heel leuk/handig!
Niet alleen de laatsteafspeeldatum wordt onthouden. in de tabel MC_History staat elke play- en skipactie opgeslagen.
Al die top100 scriptjes zijn erg leuk, maar ik ben nog aan het bedenken hoe ik plaatjes kan laten genereren. In een vorige versie kon je namelijk grafeken zien van je afspeelgedrag. Bij mij kon je toen bijvoorbeeld precies zien dat ik woensdags en vrijdags werkte, en ook dat ik doorgaans tussen 11 en 8 op m'n bed lag (minder muziek gespeeld).
Als ik die functionaliteit er weer in heb worden de statistics pas echt leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

De eerste letter valt weg bij Andre Hazes bij mij, niet dat ik dat heel erg vind, maar effe voorbeeld:
f:/Andre Hazes - De vlieger.mp3
maakt ie als band van: ndre Hazes
en als track: De Vlieger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ik heb nog een paar fouten/tips voor aanvullingen:

- als winamp wordt afgesloten tijdens het opstarten van MusiController, dan wordt niks meer afgespeeld maar loopt het programma alleen maar alle mp3's langs, zoals WinAmp doet bij mp3's uit de playlist die niet meer bestaan.
- als er alleen een jaar is opgegeven maakt het programma daar 1 januari bij
- als er geen jaar is opgegeven in de ID-3 tag, dan maakt het programma daar 30 december 1899 van!
- misschien kan je een simpelere manier maken om door de playlist te browsen, dus door gewoon alle mp3's weer te geven zoals ik en anderen ze in de playlist laden. Het is echt overzichtelijker om ze daar in een tabel weer te geven terwijl je ze ook nog eens kan sorteren (ook handig als je dan de bitrate, mono/stereo, mp3/wav/wma en id3v2 tags kan zien en dan soort zaken). En dat je vandaar uit ze ook in een queue (<= hoe spreek je dat eigenlijk uit?) kan zetten, die je dan in de playlist kan zien als liedjes die gespeeld gaan worden (daarom heet het ook playlist).
- als je één liedje selecteert en MusiController gaat automaisch een liedje verder, dan zijn er ploteseling twee liedjes geselecteerd, de ene die je zelf selecteerde en het nieuwe liedje. Als je op enter drukt om het liedje af te spelen wordt alleen het nieuwe liedje dus afgespeeld!
- Ik heb gemerkt dat bij liedjes zonder ID-3 tags alleen de eerste letter wegvalt als de band met een A begint.

Letter A valt weg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stijnkoster/weggelaten-letter.JPG
- Als je op statistics klikt krijg je een blauw venster waar je alleen de top 100 tracks kan kiezen. De andere statistieken kunnen alleen maar benaderd worden vanuit het boommenuutje.

Niet veel keuze
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stijnkoster/veel-keuze-NOT.JPG
- De top 100 geeft ook liedjes weer die nog nooit zijn gespeeld. Als er namelijk niet genoeg liedjes zijn voor in de top 100, dan worden de liedjes op alfabetische volgorde toegevoegd, die nog nooit zijn gespeeld.
- Misschien is het handig als je in een soort Preferences menu aan kan geven welke/waar WinAmp wordt gebruikt en hoe groot je top zoveel moet zijn: top 10 albums, top 500 tracks, top 1000 tracks bijvoorbeeld.
- Verder wisselt de totale tijd nog wel eens: ligt dat aan het gebruik van variabele bitrates. Ik heb telkens 1 week, 2 dagen, 18 uur en in de vijftig minuten, maar die minuten en seconden willen nog wel eens veranderen, terwijl er niks aan de database veranderd!
- Misschien kan je met NSIS een installatie maken van je programma. NSIS is de installer die WinAmp gebruikt. De installer is gratis te gebruiken en gemaakt door Nullsoft (m akers van WinAmp). Dan kan je ook start-menu snelkoppelingen automatisch laten maken en de database instellingen automatisch laten uitvoeren.

Start-menu verwijzing(en)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stijnkoster/altijd-handig.JPG

T lijkt wel of ik je bugtracker ben he, pffff, t is veel werk, maar als er dan zo'n goed programma uitkomt heb ik er dat wel voor over. (Laat maar weten als ik je kan helpen met bugtracken, is veel tijd, maar heb ik er wel voor over om zo'nb goed programma te kunnen gebruiken!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8589

Ik heb een probleempje bij het inladen van mijn mp3 collectie

- Ik heb aangegeven waar de mp3's staan
- ik heb aangegeven waar de db staat

als ik bij playlist rechtermuisknop doet, begint i eventjes met laden op als het balkje bij 3/4 is krijg ik de volgende foutmelding te zien

"Invalid argument to date encode"

en dan doet i niks meer.

Druk ik dan op kruisje dan hou ik een leeg wit veld over ter groote van het programma en kan ik niks meer.

enig idee wat het kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35885

* Anoniem: 35885 vindt Varienaja een grote held!
Sorry van deze offtopic en onzinnige informatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35769

klikt goed en lijkt me ook wel wat ben nu bezig met downloaden

* Anoniem: 35769 vind het tot nu toe goed klinken en lijkt hem wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Okee dan. Ik heb weer een aantal foutjes verbeterd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Version 2.0.1
Changed: Tracksnumbers 0 will not show up in playlist. (DaMorpheus)
Fixed: Date-handling when importing non-DB tracks, and when importing new track into DB. (not sure whether it works now...) (MeXeS)
Fixed: Count-error that would cause wrong scripting-behaviour in case of an empty Queryresult. (DaMorpheus)
Fixed: Effect of readonly-database on Tree-menu. (Varienaja)
Fixed: Incomplete listing in the Statistics-root. (DaMorpheus)
Fixed: Top100 lists display tracks/bands/albums/genres with 0 plays. (DaMorpheus)
Fixed: Shutting down Winamp causes MusiController to behave erroneously. (DaMorpheus)
Fixed: Omitting the first 'A' or 'Z' in a bandname in certain occasions. (p_m)
Added: Versionnumber. (DaMorpheus)
Added: Saving & deletion of Advanced Random Presets. (DaMorpheus)

Oja.. let op dat je bij het updaten van je MusiController NIET je database overschrijft. Dat zou natuurlijk zonde zijn.
Op zondag 19 mei 2002 14:07 schreef DaMorpheus het volgende:
- Misschien is het handig als je in een soort Preferences menu aan kan geven welke/waar WinAmp wordt gebruikt en hoe groot je top zoveel moet zijn: top 10 albums, top 500 tracks, top 1000 tracks bijvoorbeeld.
- Verder wisselt de totale tijd nog wel eens: ligt dat aan het gebruik van variabele bitrates. Ik heb telkens 1 week, 2 dagen, 18 uur en in de vijftig minuten, maar die minuten en seconden willen nog wel eens veranderen, terwijl er niks aan de database veranderd!
Je kan zelf een Top1000 maken. Kopieer het bestandje 'Top 100 tracks.mcs' in de subdirectory 'Templates' naar een nieuw bestand genaamd 'Top 1000 tracks.mcs'.
Open het nieuwe bestand met een teksteditor, en vervang __LIST100__ door __LIST1000__.
Even de Database-tree refreshen, en poef, je hebt een top1000 statistics ding erbij.

De totale tijd kan inderdaad veranderen. Iedere keer als een liedje gespeeld wordt, update MusiController de lengte. Vooral als je nog tracks met lengte 0 in de playlist hebt staan, stijgt de totale lengte steeds.
Op zondag 19 mei 2002 14:07 schreef DaMorpheus het volgende:
- misschien kan je een simpelere manier maken om door de playlist te browsen, dus door gewoon alle mp3's weer te geven zoals ik en anderen ze in de playlist laden. Het is echt overzichtelijker om ze daar in een tabel weer te geven terwijl je ze ook nog eens kan sorteren (ook handig als je dan de bitrate, mono/stereo, mp3/wav/wma en id3v2 tags kan zien en dan soort zaken). En dat je vandaar uit ze ook in een queue (<= hoe spreek je dat eigenlijk uit?) kan zetten, die je dan in de playlist kan zien als liedjes die gespeeld gaan worden (daarom heet het ook playlist).
Zo'n lijst waar je op je gemakje doorheen kan bladeren stel ik me voor als een nieuwe 'statistic'. Als ik 'Top 100 tracks.mcs' ietwat zou aanpassen, dan kan je daarmee een lijst maken van al je liedjes. Deze kan je vervolgens weer gaan enqueuen, etc.
Ik denk trouwens dat een groot deel van je wens in vervulling gaat als de zoekfunctie helemaal klaar is.

Queue klinkt een beetje als kjuoe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
He dit is echt wel toevallig. Een vriend van mij heeft praktisch hetzelfde progje gemaakt. Hij is er ongeveer een goed jaar geleden mee begonnen, oorspronkelijk als mIRC script :)
Daarna is hij opnieuw begonnen in C++ met QT voor de GUI. Met als gevolg dat zijn progje redelijk cross-platform is (het werkt onder Linux met XMMS bijvoorbeeld).
Het ziet er wel niet zo smooth uit als MusiController en het heeft ook minder features maar hij heeft mij beloofd dat hij nu terug in gang gaat schieten >:)
Anyway, check it out at http://panixx.studentenweb.org/lplayer/

Oh, en de reden waarom de random play van winamp zo zuigt, is gewoon simpele statistiek. Het heeft zelfs een naam: het verjaardagenprobleem. De kans dat een bepaald lied twee keer heel kort achter mekaar gespeeld wordt, is klein maar de kans dat een willekeurig lied snel opnieuw aan de beurt komt, ligt vrij hoog. Wat dit met verjaardagen te maken heeft? De kans dat iemand in jouw klas op dezelfde dag als jij verjaart, is vrij klein maar de kans dat er twee personen op dezelfde dag verjaren is zeer reëel. De exacte cijfers ken ik niet meer maar als ik mij goed herinner moet om een kans groter als 50% te hebben de groep maar uit enkele tientallen personen bestaan.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer
  • Laatst online: 24-07-2022

QuestGamer

Questje

Op zondag 19 mei 2002 15:35 schreef MeXeS het volgende:
"Invalid argument to date encode"
Dit kreeg ik ook :(

Het programma is echt gericht op complete albums he. Wat als je nu veel losse mp3z hebt?

Heb ze er nu wel in gekregen, maar in de database staan wel al mijn bands, maar geen track nummers in de hiarchie. Als ik onder een band op een leeg stuk klik zegmaar krijg ik rechts in de beeld wel de lijst met tracks, beetje raar. Shotje ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mlangenbach/music.JPG

Nog een vraagje: is het programma ook alleen als stats-generator te gebruiken (i love stats), zodat ik zegmaar gewoon Winamp blijf gebruiken zoals ik doe? Ik bedoel, als ik in winamp een liedje draai dat dat gelogged wordt.
Maar er komen dus binnenkort uitgebreide stats bij? :9

En nog iets: ik luister heel vaak nummer maar voor 80% ofzo, als ik ze wel mooi vind maar te gehaast ben. Dan krijgt dat nummer toch minpunten terwijl ik hem mooi vind? :)

Verder een prachtprogramma, ga zo door!!!

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

Op maandag 20 mei 2002 01:57 schreef QuestGamer het volgende:

[..]

Dit kreeg ik ook :(

Het programma is echt gericht op complete albums he. Wat als je nu veel losse mp3z hebt?

Heb ze er nu wel in gekregen, maar in de database staan wel al mijn bands, maar geen track nummers in de hiarchie. Als ik onder een band op een leeg stuk klik zegmaar krijg ik rechts in de beeld wel de lijst met tracks, beetje raar. Shotje ter verduidelijking:

[afbeelding]

Nog een vraagje: is het programma ook alleen als stats-generator te gebruiken (i love stats), zodat ik zegmaar gewoon Winamp blijf gebruiken zoals ik doe? Ik bedoel, als ik in winamp een liedje draai dat dat gelogged wordt.

En nog iets: ik luister heel vaak nummer maar voor 80% ofzo, als ik ze wel mooi vind maar te gehaast ben. Dan krijgt dat nummer toch minpunten terwijl ik hem mooi vind? :)

Hij gaat er van uit dat een band een bandnaam heeft en een Albumnaam....

Dus:
-Blind Guardian
______-A night at the Opera
-Edguy
______-Kingdom of madness

Etc. Als er een leeg vakje komt heb je denk ik geen album naam of band naam opgegeven...

En je vraag over dat andere, zou ik ook wel willen weten, die stats vind ik zelf ook erg leuk. Dus als ik effe snel een mp3tje afspeel die altijd gelogged word. Zelfs als ik deze vanaf me verkenner afspeel...

Als MusicController opstart, hij direct winamp opstart met dat mp3tje. Op die manier kan dat...

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op zondag 19 mei 2002 23:13 schreef Varienaja het volgende:
Okee dan. Ik heb weer een aantal foutjes verbeterd.
code:
1
2
Version 2.0.1
heel veel
hee, bedankt voor het snelle updaten! Btw, als je nog een bug-tracker/beta tester nodig, hebt, wil ik wel helpen. T ziet er naar uit dat jouw programma steeds beter wordt! Denk echt dat t ooit nog eens eindigt op download.com of tucows.com ofzo! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer

QuestGamer

Questje

Ik mis het genre Dreamhouse voor mijn Robert Miles mp3tjes *D *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer

QuestGamer

Questje

Ik kreeg net deze vervelende error :(

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mlangenbach/maf.JPG

Raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars
Dan heb je zeker always on top aanstaan, ik kreeg dezelfde melding op mijn machine thuis ( WinXP) Op mijn laptop met W2K heb ik hem ( nog ) niet gehad.

Tevens neemt hij bij mij de tracknummers niet mee vanuit de id-tag. En ik krijg ook een foutmelding als ik een album wil editten, bv als ik een cover wil invoegen of als ik de releasedate aanpas
the operation was cancelled by the user
Hij bewaart de gegevens echter wel.

/edit:Je hebt nou in de Db de "views" bands, genres en statistics, is het ook mogelijk om een view te hebben van albums, dit ivm met die soundtracks, verzamelalbums ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Goede update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Ik zal zometeen wel ff een flinke lijst posten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

BIG Feature request

Dit vind ik zo belangrijk dat dit er in moet komen, dit boost de functionaliteit van het programmaatje met 200%. Ok hier komt het... je moet een optie hebben om alles in de database te veranderen. Op dezelfde manier weergegeven als de playlist... maar dan dat je als het ware in de tabel zit, dat je de velden direct kunt wijzigen, dat je niet eerst rechtermuisknop,edit,blabla hoeft te doen. Maar zet de cursor neer en tikken maar.

Hiervoor zou je een nieuwe kop kunnen maken, of het gewoon in de playlist kunnen laten doen. Ook zou je het onder de kop database kunnen maken, ipv het HTML-exported lijstje.

Dat is nog niet alles, als je dan meerdere velden uit een kolom tegelijkertijd hebt geselecteerd moet je die in een keer kunnen wijzigen.

Dus:

- direct velden wijzigen, tabel-display net als in bv. Excel
- meerdere velden geselecteerd? dan kun je het eerste veld wijzigen, maar dan veranderen alle geselecteerde velden ook mee.

Dan kun je ook meteen al die automatische dingen weghalen, als je bv. automatisch de bandnaam of album verandert. Want soms zitten er wel eens fouten in dat numemrs onder een bepaalde bandnaam staan maar daar helemaal niet tussen zitten.

Als je dit doet dan vind ik het echt master! (maar het moet ook echt! :))

TRouwens, klein bugje bij de nieuwe versie: je moet eerst in het INI-bestand het db-path wijzigen, want anders krijg je foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Nog meer feature requests:

- In dat voorstel wat ik net had moet je ook single files kunnen verwijderen uit de database.

- Als het album [niets] is, wordt het nu een spatie, kun je dat niet veranderen naar "Unknown". En ook dat het zo in de db wordt opgeslagen.

- Sneltoetsen voor afspeelfuncties net als bij Winamp (zxcvb).

- Grafische weergave van statistieken

- Als je in een "hoofdgenre" ziet dan zie je niet de nummers die onder een "subgenre" zitten. Kun je dat niet maken zodat je ook die bestanden ziet in de lijst. Dus stel: ik heb een nummer van REM onder Adult Alternative, en die wil ik ook laten verschijnen onder de parent van Adult Alternative, namelijk Alternative.

Bug?

- Add Genre en Edit Genre werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Bug (nog steeds):

- Als je van een bepaalde bandnaam later een nummer bijkomt, of je een bandnaam wijzigt in de naam van een bandnaam die al bestaat, krijg je twee aparte bands met dezelfde naam. Waarom worden die niet gecombineerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 01:57 schreef QuestGamer het volgende:
Ik smijt alle losse nummers bij 'Various - Stuff'. Dat zijn er maar een stuk of 400. Je kan ook een fake album maken. 'Offspring - hun leukste liedjes' bijvoorbeeld. Dan kan je toch die (straf)punten op gelijke artiest uitdelen.
Als ik onder een band op een leeg stuk klik zegmaar krijg ik rechts in de beeld wel de lijst met tracks, beetje raar.
Een lege albumnaam. Rechtsklikken op het kleine lege vakje, edit album kiezen, en een mooie naam verzinnen.[quote]
[quote]
Alleen stats als je de muziek via MusiController speelt. Waarom zou je niet via MC willen spelen trouwens? :P
Op 30% wordt een track ge-update als zijnde volledig gespeeld. Als je een liedje terugspoelt, wordt ie niet opnieuw ge-update. (Zoals 't hoort).
Ben bezig... :)

Morgen begint de normale werkweek weer, dus dan heb ik een paar daagjes weer wat minder tijd. Maar ik zal jullie niet vergeten hoor!

Ik heb heel wat opmerkingen staan, ik denk dat ik me eerst concentreer op de edit-mogelijkheden. Volgens mij zijn jullie allemaal bezig je DB op orde te brengen, dus dan kan dat maar beter zo gemakkelijk mogelijk gaan. OEH.. woei.. ik krijg net het idee voor hoe ik de gewenste album-splits optie moet aanpakken. *D

Een ander punt betreft de grafiekjes in de statistieken. Degenen die m'n prog wat beter onderzocht hebben, hebben misschien ontdekt dat de stats (en band-, album- en genrelijsten) in html-vorm zijn, gegenereerd uit de Templates. Deze templates zijn in een soort script-taaltje geschreven (wat hartstikke leuk is omdat je nu niet het prog hoeft aan te passen als je nieuwe stats verzint), en om plaatjes te kunnen maken moet ik dat taaltje eerst uitbreiden. Dat vereist eerst nog enig denkwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 17:04 schreef p_m het volgende:
- Als je van een bepaalde bandnaam later een nummer bijkomt, of je een bandnaam wijzigt in de naam van een bandnaam die al bestaat, krijg je twee aparte bands met dezelfde naam. Waarom worden die niet gecombineerd??
Ik heb twee verschillende bands in m'n lijst die dezelfde naam hebben. Meerdere bands met dezelfde naam is dus niet verboden, sterker nog: het MOET kunnen.

Normaal gesproken worden nieuwe albums van een bestaande band toegevoegd aan die band. Nieuwe tracks op een bestaande band-album relatie komen in het bestaande album terecht. Als dat niet zo is, dan is de bandnaam/albumnaam toch echt verschillend.

Je kan albums en tracks sinds kort knippen en plakken vanuit de Database-view, dus je probleem is niet onoplosbaar. Wel bedankt trouwens voor al je reacties, het is goed dat je op- en aanmerkingen maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Bij mij kannie winamp niet vinden omdat ie niet in c:/ staat

/edit/
Winamp moet dus aanstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Op maandag 20 mei 2002 21:48 schreef Varienaja het volgende:
Wel bedankt trouwens voor al je reacties, het is goed dat je op- en aanmerkingen maakt.
Ik help je graag het programmaatje tot een volwaardig bugvrije app te maken... :) :) Je bent al aardig op weg, (weer wat complimenteN! ;))

Trouwens... (klinkt misschien beetje ongeduldig)... ik heb nog meer staan, dan waarop je hebt gereageerd... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op dinsdag 21 mei 2002 12:05 schreef p_m het volgende:

[..]

Trouwens... (klinkt misschien beetje ongeduldig)... ik heb nog meer staan, dan waarop je hebt gereageerd... :P
hep k ook, hij zal t wel druk hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

hier nog een :)

Na een toch wel vrij kritische analyse geen _nieuwe_ (zie die eerste post) bugs gevonden. Vindt alleen je splashscreen wel errug wit, al is dat meer smaak..

Ik zit zelf echt ongelooflijk te kloten met die genres.. Ik wil het er wel precies goed in hebben, maar heb geen idee hoe ik de nummers moet cataloggen op deze manier..
  • waar valt bv "no milk today" van hermans hermits (die speelt nu ;)) nou onder? en een stukje cabaret moet onder satire :? eric clapton == guitar :? vocal :? en wat is u2? klubbheads? saviour machine? Meestal heel gevarieerde muziek..
Dat soort dingen.. Maar op het programma zelf heb ik voor nu eigenlijk niets meer aan te merken

(enne ja ik heb een vrij gevarieerde smaak :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een nadeel van dit programma vind ik dat als je computer crasht hij de resultaten niet bijhoudt. En aangezien mijn computer nogal vaak vastloopt onthoudt hij het dus niet. Is dit niet aan te passen?

Trouwens, nog bedankt voor je replys eerder in deze draad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 21 mei 2002 23:24 schreef Matjong het volgende:
Een nadeel van dit programma vind ik dat als je computer crasht hij de resultaten niet bijhoudt. En aangezien mijn computer nogal vaak vastloopt onthoudt hij het dus niet. Is dit niet aan te passen?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Op dinsdag 21 mei 2002 18:31 schreef SilentStorm het volgende:
hier nog een :)

Na een toch wel vrij kritische analyse geen _nieuwe_ (zie die eerste post) bugs gevonden. Vindt alleen je splashscreen wel errug wit, al is dat meer smaak..

Ik zit zelf echt ongelooflijk te kloten met die genres.. Ik wil het er wel precies goed in hebben, maar heb geen idee hoe ik de nummers moet cataloggen op deze manier..
  • waar valt bv "no milk today" van hermans hermits (die speelt nu ;)) nou onder? en een stukje cabaret moet onder satire :? eric clapton == guitar :? vocal :? en wat is u2? klubbheads? saviour machine? Meestal heel gevarieerde muziek..
Dat soort dingen.. Maar op het programma zelf heb ik voor nu eigenlijk niets meer aan te merken

(enne ja ik heb een vrij gevarieerde smaak :P)
Ik denk dat je dat zelf moet bepalen, en anders kijk je ff op Audiogalaxy ofzo... en niet elk nummer van dezelfde artiest moet toch hetzelfde genre hebben?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 22 mei 2002 08:48 schreef TheGentleman het volgende:

[..]

:?
Hij onthoudt niet hoe vaak iets afgespeeld is, of dat iets uberhaubt afgespeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules
  • Laatst online: 30-05 10:16

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Ok het loopt al een 20 minuten veilloos en ben eindelijk klaar met de post doorlezen.

Opmerking positief:
Mooi speeltje :)

Opmerking kritiek:
Jammer dat het niet de bedoeling is om alles in je playlist te hebben. Wat ik hier mee bedoel is dat dit altijd mijn start is. Ik ben vrij kritisch met mijn indeling van mp3. Ik heb 25 % on HD en 75 % op CD (totaal zo'n 12.000) nummers. Deze hou ik bij in Supercat en dat werkt goed.
indeling op HD is:
1 gesorteerde muziek - klaar om te branden
2 ongesorteerde muziek - ID3/filenaam moet nog aangepast worden
3 muziek die al reeds op cd staat

Ik zou juist een playlist willen die automatisch wordt aangevuld met nieuwe nummers in een van de 3 directories (dus niet alleen de database). Vervolgens maak ik dan speelende wijs een selectie/speel-frequentie door te skippen. :)

Ik mis:
Ik mis eigenlijk de bitrates in de playlist. Als ik erg veel in de playlist heb staan, dan wil ik eigenlijk kunnen sorteren op bitrate, om zodoende de crap eruit te filteren.
(Met crap bedoel ik dan oude bootlegs die het verzamelen waard zijn, maar niet echt lekker wegluisteren tussen normale kwaliteits nummers.)

Ik ga het nu eerst ff wat dagen gebruiken, daarna heb ik waarschijnlijk een iets beter beeld.

DeNeu

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Op woensdag 22 mei 2002 13:52 schreef Matjong het volgende:

[..]

Hij onthoudt niet hoe vaak iets afgespeeld is, of dat iets uberhaubt afgespeeld is.
Ik denk dat er bedoeld wordt dat je misschien je computer opnieuw moet instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:27

Arfman

Drome!

Borland Database Enige ... *kruis maak*

Ga weg met die enge software !

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 22 mei 2002 15:40 schreef neudeboules het volgende:

[..]

Ik denk dat er bedoeld wordt dat je misschien je computer opnieuw moet instaleren.
Zou het? :z :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 22 mei 2002 15:40 schreef neudeboules het volgende:

[..]

Hehe, het ligt ook aan mijn slecht windows 98 ;( versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik mis alleen nog een optie die alle mp3tjes opnieuw zoekt als die zijn verplaatst, een optie die de database opschoond op mp3tjes die verwijderd zijn.
Op maandag 20 mei 2002 17:00 schreef p_m het volgende:
...
- Als het album [niets] is, wordt het nu een spatie, kun je dat niet veranderen naar "Unknown". En ook dat het zo in de db wordt opgeslagen.
...
En deze zou ik echt zeer graag erin willen hebben!
Ik heb namelijk verschikkelijk veel losse singles...

Op zich werkt dit programma lekker, dees houd ik erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56090

Het kan aan mij liggen hoor, maar ik heb dus alle mp3 files in die database ingevoerd, maar nou leest dat prog niet alle id3 tags goed.

Bij de ene file leest hij wel gewoon het album enz enz uit, en bij de andere file leest hij het album enz enz helemaal niet uit. Terwijl ik het gecontroleerd heb en ze staan dus allemaal wel ingevoerd in de mp3 file. (id3 v1 & id3 v2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Hi Guys,

Ik zal maar weer even wat van me laten horen.
Op maandag 20 mei 2002 22:52 schreef ajampaniki het volgende:
Bij mij kannie winamp niet vinden omdat ie niet in c:/ staat

/edit/
Winamp moet dus aanstaan :)
Als winamp niet gestart is, zoekt MusiController winamp op in de registry: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Winamp
Ik heb al een request gekregen om deze lokatie zelf in te kunnen geven bij de preferences. Soms blijkt die registry-key namelijk niet te vinden.
Op dinsdag 21 mei 2002 23:24 schreef Matjong het volgende:
Eeeeuhm.. Whahaha. Ik sloot in een eerdere versie de DB steeds af, om gegevensverlies bij een hanger te voorkomen. Tegenwoordig houd ik een aantal tabellen continu open, dat scheelt in performance. Het is dus niet vreemd dat bij een vastloper de laatste updates niet doorkomen. Als je met zo'n brakke pc doorgaat zal je DB nog eens corrupt raken. Ik denk trouwens niet dat MC het enige prog is dat last heeft van instabiele pc's.
Op woensdag 22 mei 2002 10:02 schreef p_m het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat zelf moet bepalen, en anders kijk je ff op Audiogalaxy ofzo... en niet elk nummer van dezelfde artiest moet toch hetzelfde genre hebben?? :?
Inderdaad.
Op woensdag 22 mei 2002 15:39 schreef neudeboules het volgende:
Ok het loopt al een 20 minuten veilloos en ben eindelijk klaar met de post doorlezen.

Opmerking positief:
Mooi speeltje :)

Opmerking kritiek:
Jammer dat het niet de bedoeling is om alles in je playlist te hebben. Wat ik hier mee bedoel is dat dit altijd mijn start is. Ik ben vrij kritisch met mijn indeling van mp3. Ik heb 25 % on HD en 75 % op CD (totaal zo'n 12.000) nummers. Deze hou ik bij in Supercat en dat werkt goed.
indeling op HD is:
1 gesorteerde muziek - klaar om te branden
2 ongesorteerde muziek - ID3/filenaam moet nog aangepast worden
3 muziek die al reeds op cd staat

Ik zou juist een playlist willen die automatisch wordt aangevuld met nieuwe nummers in een van de 3 directories (dus niet alleen de database). Vervolgens maak ik dan speelende wijs een selectie/speel-frequentie door te skippen. :)
...
Als ik jou was, dan zou ik alleen categorie 3 in de DB stoppen.
Je stopt vervolgens steeds de inhoud van één hele MP3-cd in de playlist. Automatic-Enqueue zet je uit, omdat MC hoogstwaarschijnlijk muziek van een andere cd zal toevoegen.
Je kunt dan toch van Advanced random gebruik maken (zij het over slechts een stuk of 100 nummers ipv alles). En je hebt in ieder geval je cd's leuk in een DB staan.

Dat Supercat kan je natuurlijk ook blijven gebruiken. Je mist dan de Advanced Random (en ook statistieken denk ik).

Bitrates staan niet in de database, maar daar ga ik wel een keer verandering in aanbrengen.
Op woensdag 22 mei 2002 15:42 schreef Arfman het volgende:
Borland Database Enige ... *kruis maak*

Ga weg met die enge software !
Haast net zo eng als Data Acces Objects wat bij de ANWB Stratenplanner zit, of DirectX wat bij spellen zit. :z
Op woensdag 22 mei 2002 20:33 schreef Tranzity het volgende:
Ik mis alleen nog een optie die alle mp3tjes opnieuw zoekt als die zijn verplaatst, een optie die de database opschoond op mp3tjes die verwijderd zijn.
[..]

En deze zou ik echt zeer graag erin willen hebben!
Ik heb namelijk verschikkelijk veel losse singles...

Op zich werkt dit programma lekker, dees houd ik erin!
Die functie om 'broken links' te vinden komt eraan. Het weer terugvinden van verplaatste MP3's is ook wel te maken.
Op woensdag 22 mei 2002 21:11 schreef IR_SieP het volgende:
Het kan aan mij liggen hoor, maar ik heb dus alle mp3 files in die database ingevoerd, maar nou leest dat prog niet alle id3 tags goed.

Bij de ene file leest hij wel gewoon het album enz enz uit, en bij de andere file leest hij het album enz enz helemaal niet uit. Terwijl ik het gecontroleerd heb en ze staan dus allemaal wel ingevoerd in de mp3 file. (id3 v1 & id3 v2).
(Helaas) geen ondersteuning voor ID3v2 in MusiController. Ik zal eens kijken of er een unit of component voor Delphi te vinden is, wat ik kan gebruiken.

Ik ben de laatste paar avondjes lekker aan het proggen geweest. Ik release nog geen nieuwe versie, want ik wil nog een paar probleempjes oplossen.

Aan nieuwe features heb ik nu:
- Support voor ID3v1.1
- Optie om een album te splitsen
- Genres editten, toevoegen, verwijderen
- Albums of bands zonder naam krijgen nu een default waarde.
- Nog wat kleine dingen.

Ik moet nog een paar nieuwe functies erin maken, en een paar nieuw toegevoegde zaken verfijnen. Heb nog even geduld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Nette update, keep up the good work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35069

of je luistert gewoon shoutcast internet radio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

1) Wat ook wel handig zou zijn is dat de geminimaliseerde window in de systray komt ipv in de Taskbar,of natuurlijk de optie dat je zelf mag kiezen :Z
edit:
Dit stond dus al eerder in deze thread |:(

2) Kun je op je homepage misschien de huidige versie op de download pagina zetten? Dan is het makkelijker om te zien of er een update is geweest :)

Ik vind het leuker en leuker worden :)

3)
Aan nieuwe features heb ik nu:
- Support voor ID3v1.1
- Optie om een album te splitsen
- Genres editten, toevoegen, verwijderen
- Albums of bands zonder naam krijgen nu een default waarde.
- Nog wat kleine dingen.
Vooral die genres toevoegen lijkt mij wel aardig, waar moet ik nu de hollandse hits onder zetten :? Onder World Music en dan wordt DeKast zeker World/Folk==>World Tradition ==>European==>Celtic :? Ik kan trouwens niet wachten tot ie voorbij komt en dan KEIHARD skippen *D

DeNeu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Mooi gedaan! Erg leuk al die eigen initiatieven van tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 22 mei 2002 22:32 schreef Varienaja het volgende:
Eeeeuhm.. Whahaha. Ik sloot in een eerdere versie de DB steeds af, om gegevensverlies bij een hanger te voorkomen. Tegenwoordig houd ik een aantal tabellen continu open, dat scheelt in performance. Het is dus niet vreemd dat bij een vastloper de laatste updates niet doorkomen. Als je met zo'n brakke pc doorgaat zal je DB nog eens corrupt raken. Ik denk trouwens niet dat MC het enige prog is dat last heeft van instabiele pc's.
Zoiets dacht ik al. Zou je misschien geen optie kunnen maken om dit uit en aan te zetten ofzo?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.