MusiController is gegroeid.

Versie 2.0.2 is nu te downloaden. Ook nu geldt weer: overschrijf je database niet met die uit het te downloaden zipje!
Het changelog sinds de vorige versie:
Ik zal even een paar dingen uitleggen.
Veel plezier ermee.
(en ik heb de 100e post
)

Versie 2.0.2 is nu te downloaden. Ook nu geldt weer: overschrijf je database niet met die uit het te downloaden zipje!
Het changelog sinds de vorige versie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Version 2.0.2 Added : Hide when minimized (SilentStorm) Added : Support for ID3v1.1. (Lars) Added : Option to split an album. (LeonM) Added : Delete, Add and Edit genre. (Varienaja) Added : Function to check & repair broken shortcuts. (Tranzity) Added : Advanced random tweaking possibility. Fixed : Situation where ID3-tags weren't read even if 'Read ID3 tags' was checked. (--boothill--) Changed: Bands and albums without a name will now get 'Unnamed' when importing into the database. (Lars) Changed: While editing a track, browsing for the filename now requires pushing a button. (SilentStorm) Changed: Made palmtree icon transparent. Changed: Made splashscreen look more attractive. (SilentStorm) |
Ik zal even een paar dingen uitleggen.
- De genres zijn ingedeeld in een boomstructuur. Eigenlijk is het nummer van een genre net een IP-adres. Het eerste deel geeft aan in welke hoofdtak het genre zit, het tweede deel... etc. Per niveau kan je dus maximaal 255 genres aanmaken. Ik denk niet dat je zo ver komt, maar je weet het dan toch maar
- De Advanced random is uitgebreid met een nieuwe functie. In de vorige versies telden het ingestelde aantal voorgaande tracks allemaal even zwaar mee bij de selectie van een nieuwe. Dit is nu variabel. Ikzelf prefereen een instelling waarbij de liedjes die het langst geleden gespeeld zijn een negatieve invloed hebben op het te kiezen liedje.
Dit heeft een voorbeeld nodig.
Het kan gebeuren dat Advanced Random blijft steken in één bepaald genre. Met deze functie kan je dat 'verbieden'. Als je bijvoorbeeld instelt dat het oudste liedje een gewicht van -4 heeft, en het nieuwste liedje +3, dan krijgt een nieuw liedje van hetzelfde genre gemiddeld -1 maal z'n normale score. Liedjes van een ander genre zullen hoger scoren. Kortom: je random functie kan je hiermee levendiger maken. - De functie die shortcuts controleert vind je onder Search->Inconsistencies. Deze functie controleert alle 'broken shortcuts'. Deze worden vergeleken met de lijst van tracks die niet in de database staan. Als de kale bestandsnaam gelijk is, wordt deze automatisch ge-update.
Omdat deze functie nogal drastische dingen doet stopt de muziek, en wordt de playlist leeggegooid. - Splits album. Selecteer een aantal tracks in de playlist (ze hoeven niet noodzakelijk al in de database te zitten), rechtsklikken, Update database->Move selected to new album.
Als alle tracks van dezelfde band zijn, krijg je een nieuw album bij die band. Als de tracks van verschillende bands zijn, moet je de bijbehorende band uitkiezen, maar je kan ook een nieuwe band maken. - Verder spreekt alles wel voor zich denk ik.
Veel plezier ermee.
Siditamentis astuentis pactum.