Oplossing voor groot-mp3-bezitters: MusiController

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.728 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 10:49

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 19:56 schreef neudeboules het volgende:
Ja maar wat ik begreep is dat je playcount gebruikt om een verschil te maken tussen gespeelde nummers en geskipde nummers. Met een negatieve playcount geef je de geskipte nummers juist plus punten. Toch :?
Jij hebt 't over Playratio.

Met een negatieve score voor playratio geef je inderdaad vaak-geskipte nummers bonuspunten. Playratio is een getal (met cijfers achter de komma) dat varieert van -1 (altijd geskipped) tot +1 (nooit geskipped).

Playcount is gewoon het aantal malen dat een track volledig gespeeld is.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:51

Stewie!

Keen must die!

Is er ook een manier om tracks die al in je database zitten opnieuw in te lezen (ID-3 tags bedoel ik dan). Ik heb de ID3 tags gewijzigd in winamp zelf een keertje, maar ik vind geen manier om nu de database zo up te daten dat het aantal keren dat t liedje gespeeld is blijft behouden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 11:09 schreef DaMorpheus het volgende:
Is er ook een manier om tracks die al in je database zitten opnieuw in te lezen (ID-3 tags bedoel ik dan).
http://wwwhome.cs.utwente.nl/~verstoep/
ID3 tags are no longer needed, as all the song-info is stored in one database.
Je had beter de DB kunnen editten, inplaats van de tags.
Een functie om de gegevens van de DB naar de ID3-Tag te kopieren staat in de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op dinsdag 28 mei 2002 11:33 schreef Varienaja het volgende:

[..]

http://wwwhome.cs.utwente.nl/~verstoep/
[..]

Je had beter de DB kunnen editten, inplaats van de tags.
Een functie om de gegevens van de DB naar de ID3-Tag te kopieren staat in de planning.
Ik wil gewoon graag de ID3 tags wijzigen omdat mijn mp3's ook wel eens in andere progjes worden gebruikt en door andere mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

In volgende versies wordt er misschien een ID3-write functie ingebouwd.

Putting the bit in Biton since 1997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op dinsdag 28 mei 2002 20:50 schreef p_m het volgende:
In volgende versies wordt er misschien een ID3-write functie ingebouwd.
ben jij ook al mee aan het bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tranzity/image1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tranzity/image2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tranzity/image3.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tranzity/image4.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tranzity/image5.gif

Hijs cool :P

Morgen post ik het zipje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 23:08 schreef Tranzity het volgende:
Boel plaatjes.

Hijs cool :P

Morgen post ik het zipje wel.
Hey stoer man! Gewoon mijn templates ge1337 hax0rd! En als je een beetje SQL kent (en de structuur van de DB) kan je 't nog gekker maken!

* Varienaja gaat snel een manier voor grafiekjes verzinnen.

[edit]Allemensen.. ik sta er echt van te kijken dat iemand zomaar zonder enige uitleg m'n templates heeft doorgrond. Wat jij daar zomaar gedaan hebt, Tranzity, is inderdaad de bedoeling: lekker aanpassen die hap.

MusiController is niet echt vriendelijk voor je als je de templates aan het aanpassen bent. De foutmeldingen zullen je wel om je oren gevlogen zijn. Dit is wel op z'n plaats nu denk ik:
>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z

*D WOEI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 23:33 schreef Varienaja het volgende:
Hey stoer man! Gewoon mijn templates ge1337 hax0rd! En als je een beetje SQL kent (en de structuur van de DB) kan je 't nog gekker maken!

* Varienaja gaat snel een manier voor grafiekjes verzinnen.

[edit]Allemensen.. ik sta er echt van te kijken dat iemand zomaar zonder enige uitleg m'n templates heeft doorgrond. Wat jij daar zomaar gedaan hebt, Tranzity, is inderdaad de bedoeling: lekker aanpassen die hap.

MusiController is niet echt vriendelijk voor je als je de templates aan het aanpassen bent. De foutmeldingen zullen je wel om je oren gevlogen zijn. Dit is wel op z'n plaats nu denk ik:
eel veel smilies
Moeilijk was het niet, ff doorbijten. Alleen dat javascript in die mcs bestand zuigen echt zwaar. Het is toch mogelijk om dat sorteren ook met SQL te doen? Mensen die dat Oranje/Grijs ding willen hebben kunnen em HIER neerhalen (50 kb).

Hoe werk jij met die BandsRoot.mc.htm & GenresRoot.mc.htm? Kan je verder dat ALIGN=LEFT uit de __PICTURE__ halen?

Nog een paar kleine "bugjes":
- Kan coverplaatje (url) niet verwijderen (kan wel in bandplaatje :?)
- Begin/plain html in als je start database mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op dinsdag 28 mei 2002 23:33 schreef Varienaja het volgende:
Dit is wel op z'n plaats nu denk ik:
:( |:( :?
deze toch niet he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Ach ja... in zo'n opwelling komen alle emoties er ineens uit... :)

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 20:02 schreef Tranzity het volgende:
Moeilijk was het niet, ff doorbijten. Alleen dat javascript in die mcs bestand zuigen echt zwaar. Het is toch mogelijk om dat sorteren ook met SQL te doen?
Maar dan reageert 't niet zo vlug op je muisklik. Ik zou dan ook voor iedere sortering een apart .mcs-bestandje moeten maken. Dat vervuilt de boel nogal.
Hoe werk jij met die BandsRoot.mc.htm & GenresRoot.mc.htm?
Ik had daarvoor eerst een versie die voor iedere letter van het alfabet een query deed. De BandsRoot.mcs die er nu bijzit maakt gebruik van een __SPECIALLIST__, die 1 query doet, en daarvan voor iedere beginletter iets speciaals doet. Dit verbeterde de performace 26x. 8-)

Ik ben verder ook lekker bezig het puntenlijstje af te werken. Hieronder alvast een lekkermakertje:

Afbeeldingslocatie: http://www.cs.utwente.nl/~verstoep/PICS/playhistory.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 22:58 schreef Varienaja het volgende:
[..]
Maar dan reageert 't niet zo vlug op je muisklik. Ik zou dan ook voor iedere sortering een apart .mcs-bestandje moeten maken. Dat vervuilt de boel nogal.
Maar is het niet mogelijk om een ander sorteer scriptje erin te zetten?
Mijn Top 100 lijstkes met 100 entries is al langerzaam, en ik vraag me af hoe dat zal zijn bij de 1000+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

* Paniohitus wacht met spanning op volgende update :D

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

We zijn ook inmiddels hard bezig met het ontwikkelen van de website en Varienaja is bezig met versie 2.0.3, die naast de history is gelikte grafiekjes, ook nog eens een hoop bugfixes bevat.

Ook zullen er de Winamp-shortcuts voor bv. next inkomen (in dit geval ALT+B).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 20:26 schreef p_m het volgende:
We zijn ook inmiddels hard bezig met het ontwikkelen van de website...
Jullie zien het goed: p_m wordt webdesigner voor de webpage van MusiController. Maar daarover later meer.

* Varienaja naar Star Wars 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35885

offtopic:
[quote]
Op zaterdag 01 juni 2002 20:33 schreef Varienaja het volgende:

[..]
* Varienaja naar Star Wars 2.
[/quote]

WAT? En sinds wanneer gaan we niet meer z'n 2-en? :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Hoe kan je de hele database resetten?, de play list lukt me wel, maar ik wil nu dat me play-list hetzelfde is als wat in de database staat.... Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Op zondag 02 juni 2002 16:02 schreef Predator_NL het volgende:
Hoe kan je de hele database resetten?, de play list lukt me wel, maar ik wil nu dat me play-list hetzelfde is als wat in de database staat.... Hoe doe ik dat?
Playlist > rightclick > add whole database

Items verwijderen uit de database:
In de tree: Klik in de tree op het album of artiest en dan [del]
In het blauwe gedeelte: click op icoontje en dan delete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Op zondag 02 juni 2002 17:03 schreef p_m het volgende:

[..]

Playlist > rightclick > add whole database

Items verwijderen uit de database:
In de tree: Klik in de tree op het album of artiest en dan [del]
In het blauwe gedeelte: click op icoontje en dan delete
Oke, maar dan moet ik elke cd apart verwijderen, en dat duurt best lang..., is er geen mogelijkheid alles in 1 keer te verwijderen uit de database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Nee, dan had ik die wel genoemd... ;)

Maar waarom wil je eigenlijk de hele database leegmaken. Dan verwijder je toch gewoon de map database en vervang je deze voor de install-versie?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Voordat ik m'n bed in duik presenteer ik nog snel even de nieuwste versie: v2.0.3

Changelog:
  • Added : COUNT_PER_DAY (x:integer) SQL-statement. This creates a temporary table with the count of played tracks per day ranging [today-x...today].
  • Added : Created a new statistic using the new statement above.
  • Added : Highlight track with highest score in A.R. Checker.
  • Added : Filelocation visible on EditAlbum form.
  • Added : Shell-support. (You can now register filetypes to MusiController)
  • Added : You cannot start more than one instance of MusiController now.
  • Added : Shortcut-keys for Play, Next, etc. Use ALT+Z,X,C,V,B almost just as in Winamp.
  • Added : Up-to-date check.
  • Changed: The weights for lastplayed tracks now only influence the scores for similar genre.
  • Changed: The focused item in the playlist is the current track, instead of the selected item.
  • Changed: A.R. Checker now shows the weight of the last-played tracks.
  • Changed: The tag __PICTURE__ for scripting will no longer be aligned right.
  • Fixed : 'Record already locked'-problem. Playcount in the database will not *not* be updated when the track is being editted, while playcount in the playlist will increase.
  • Fixed : When continuously playing, the first track after the one just played will be chosen instead of the first not-played track in the playlist.
  • Fixed : Unnamed bands and albums will no longer double when added for the second time. (Daniël)
  • Fixed : Uncommented some code. It was in the way when debugging, but it should be there :o
  • Fixed : Many small problems.
Als je extensies aan MusiController gaat hangen moet je er even voor zorgen dat je "Register types on Winamp start" in de Winamp preferences onder "File types" uit zet.

Bij ALT+Z,X,C,V,B krijg je nu hetzelfde effect als in Winamp. Je moet wel de ALT erbij indrukken. Dit is omdat je anders geen Z,X,C,V of B kunt intikken in tekstvakken.

Verder heb ik niks meer op te merken. Behalve dan dat ik jullie er veel plezier mee wens.

Enne... ik heb voor de zekerheid maar niet meer een lege DB meegeleverd. Een lege DB valt hier te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Die grafiekjes zijn leuk, maar er hangen nog wel een probleempje aan: meer dan 200 track per insert red ie niet. Jammer genoeg heb ik te weinig verstand van javascript/DHTML, maar zo het is toch mogelijk om toch te zorgen dat de hoogste insert 100% en dat vanuit hieruit de y-as wordt gemaakt, hierdoor voorkom je dat er nooit iets uit de band vliegt, en het er allemaal netjes uitziet.
Misschien wil een Javascript/DHTML goeroe je helpen hiermee.
(jammer genoeg kan ik alleen maar VBScript/ASP, en heb ik geen zin om complete PSD's hier op te schrijven)
Als je geinteresseerd ben kan ik het wel voor je uittekenen ofzo... mail me maar.
En eindelijk die winamp controls!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 09:33 schreef Tranzity het volgende:
Maar is het niet mogelijk om een ander sorteer scriptje erin te zetten?
Mijn Top 100 lijstkes met 100 entries is al langerzaam, en ik vraag me af hoe dat zal zijn bij de 1000+...
Ik heb even getest. Een top1000 staat in 5 seconden op m'n scherm. Een top100 in 1 seconde. (P3-800MHz)
Ik denk dat dit voornamelijk aan het HTML-component ligt. Als de top100-template geen gebruik zou maken van tabellen was ie er een stuk sneller mee klaar denk ik.

Dat sorteren gaat gewoon met Quicksort, sneller kan niet.
Op maandag 03 juni 2002 20:17 schreef Tranzity het volgende:
Die grafiekjes zijn leuk, maar er hangen nog wel een probleempje aan: meer dan 200 track per insert red ie niet.
Ik weet er ook bar weinig vanaf. Dat javascript lijkt wel redelijk op C, als ik er een middagje goed voor ga zitten, dan kan ik 't wel mooier krijgen.
Eigenlijk ben ik liever bezig met 'echte' features, ik heb nog genoeg openstaan van m'n puntenlijstje.

Misschien inderdaad dat iemand bij P&W zin heeft om zich hier tegenaan te bemoeien. Ik zal maar geen topic openen, want da's vast een script-request.

Ik ben een eind op weg met een Template-guide. Dan is het voor een ander vast een stuk beter te doen om zelf aan de templates te sleutelen. Binnenkort verhuist de website naar een nieuwe locatie, ik hoop tegen die tijd ook een nieuwe indeling en nieuwe content klaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 09:33 schreef Tranzity het volgende:
Ik weet er ook bar weinig vanaf. Dat javascript lijkt wel redelijk op C, als ik er een middagje goed voor ga zitten, dan kan ik 't wel mooier krijgen.
Eigenlijk ben ik liever bezig met 'echte' features, ik heb nog genoeg openstaan van m'n puntenlijstje.

Misschien inderdaad dat iemand bij P&W zin heeft om zich hier tegenaan te bemoeien. Ik zal maar geen topic openen, want da's vast een script-request.

Ik ben een eind op weg met een Template-guide. Dan is het voor een ander vast een stuk beter te doen om zelf aan de templates te sleutelen. Binnenkort verhuist de website naar een nieuwe locatie, ik hoop tegen die tijd ook een nieuwe indeling en nieuwe content klaar te hebben.
Ach, aan die templates sleutelen is leuk :P.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tranzity/playhistory.gif
Voor de geintresseerden, hier kan je em neerhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
En hier een PSDtje hoe je een tabel krijgt met alleen maar procenten, hoogste punt = hoogste waarde, kan dus nooit eruit schieten, tevens de getallen bij de y-as worden ook berekend.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
var hoogste = 0 

functie hoogste uitlezen
  Lees aantal dagen uit array totdat count=einde
    Als dag[row] > hoogste
    hoogste = day[row]

functie yas aanmaken
  yas = hoogste / 10
  w.write( <td>0</td> );    
  Herhaal 10 maal                       
    w.write ( <td> +hoogste-yas+ </td> );
    yas = yas + yas                 

functie bars afdrukken
  Lees aantal dagen uit array totdat count=einde
    procent = (day[row] / hoogste) * 100
    w.write ( <td>[img]blaa.jpg[/img]</td> );

Zet wel de tabel waarde op 100%.

Jammer genoeg heb ik niet genoeg verstand van javascript, maar ik gaat wel vanmiddag/vanavond ff proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
ziet er goed uit,
precies wat ik nodig heb..
nou jah, bijna..

ik zoek meer ene prog dat je niet hoeft te instaleren, end us waar je al helemaal geen externe dingen vor nodig hebt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 10:58

themaxter

Bugged..

Ik heb een probleempje met het programma,
als ik het opstart zegt hij dat de database niet kan worden
gevonden.
Ik heb de locatie al aangepast in het ini file, maar hij doet het nog steeds niet, klopt het dat die bestanden ook nog niet op de plek van de database staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 12:11 schreef TRiLoXiGeN het volgende:
ik zoek meer ene prog dat je niet hoeft te instaleren, end us waar je al helemaal geen externe dingen vor nodig hebt :/
Ik weet dat je een Delphi-applicatie kunt uitleveren met database-functionaliteit en zonder de Borland Database Engine te hoeven installeren. Dat zal ik nog uitzoeken, en dan komt daar hopelijk een veel modem-vriendelijkere download uit.
Op dinsdag 04 juni 2002 14:21 schreef themaxter het volgende:
Ik heb de locatie al aangepast in het ini file, maar hij doet het nog steeds niet, klopt het dat die bestanden ook nog niet op de plek van de database staan?
Op zondag 02 juni 2002 23:05 schreef Varienaja het volgende:
Enne... ik heb voor de zekerheid maar niet meer een lege DB meegeleverd. Een lege DB valt hier te halen.
[schaam]ik moet de installatie-instructie nog aanpassen[/schaam]
Even het zipje downloaden, en unzippen in ..\MusiController\Database. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Varienaja: zoals elke update tot nu toe: Afbeeldingslocatie: http://www.lokaal404.nl/images/smilies/thumbsup.gif

Foutjes:
- bij de history-stats kan ie maximaal 200 aan (ik heb bv. op een dag een keer 1500 nieuwe nummers toegevoegd, dus nu is het grafiekje flink opgefuckt)
- bij de general statistics bij total lenght heeft ie alleen nog de tracks opgeteld die je al hebt gespeeld, er zijn tracks in de db die ik nog niet via MC heb gespeeld, en dus niet bij total lenght worden opgeteld

Verzoekjes:
- HERlezen uit de ID3-tag (tracknummer, tracktitel, comment en genre)
- userinterface: plaats de knopjes (next, prev etc.) en de tijdbalk (met track) onder elkaar en niet de ene helemaal boven en de andere helemaal beneden
- help: bij de advanced random is het mij nog steeds niet duidelijk wat alles betekend... ;)
- userinterface: wat nu die blauwe pagina's zijn mag wel ietsjes netter gelayout worden, zal ik dat maar doen??
- op de bandtemplate onder "albumlisting" ook de complete "tracklisting" van die artiest te laten zien (heb je al naar mij gemaild, maar ik denk dat dit een standaard-feature moet zijn??)
- bij het balkje waar nu "artiest - tracktitel" staat, mag je daar niet zelf instellen wat daar staat? ik zou het ook wel handig vinden als daar ook het album in voorkomt ofzo... maar wel dat je dat gewoon kan instellen bij preferences in een manier van "%1 - %2 - %3", get it?

Website:
De domeinnaam verstoep.net wordt/is geregd, en dus binnen een tijdje gaat daar de officiele (:p) MusiController website z'n huisje vinden. Hebben jullie nog suggesties over wat er op kan komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 14:48 schreef p_m het volgende:
Foutjes:
- bij de history-stats kan ie maximaal 200 aan (ik heb bv. op een dag een keer 1500 nieuwe nummers toegevoegd, dus nu is het grafiekje flink opgefuckt)
Ben ik mee aan het stoeien, vanavond stuur ik de aangepaste template naar Varienaja.
Verzoekjes:
- userinterface: wat nu die blauwe pagina's zijn mag wel ietsjes netter gelayout worden, zal ik dat maar doen??
Hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36110

Foutje door mijn eigen stomme schuld.
Ik heb per ongeluk 2 keer al mijn nummers toegevoegd aan de database. De 2e keer heb ik daar het genre wel goed van gezet. De eerste keer maar bij ongeveer 20 nummers. Hoe krijg ik de dubbele nummers uit de database?
Liefst zodat ik het genre niet nog een keer aan alles moet toekennen.

Verder is het een ontzettend gaaf, en goed werkend programma. Hulde aan de maker(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 15:27 schreef pingwing het volgende:
Foutje door mijn eigen stomme schuld.
Ik heb per ongeluk 2 keer al mijn nummers toegevoegd aan de database. De 2e keer heb ik daar het genre wel goed van gezet. De eerste keer maar bij ongeveer 20 nummers. Hoe krijg ik de dubbele nummers uit de database?
Liefst zodat ik het genre niet nog een keer aan alles moet toekennen.
Ik krijg meer en meer het idee dat ik er maar beter een SQL-frontend bij moet leveren ;)

Het beste verwijder je deze tracks namelijk met een Query.
Warning voor ieder ander dan pingwing: DO NOT TRY THIS AT HOME!!!
  • Maak met notepad een nieuw bestandje aan in ..\MusiController\Templates met de naam "Wis.mcs".
  • Zet in dat bestandje letterlijk onderstaande tekst:
    code:
    1
    2
    3

SQL
    DELETE FROM MC_TRACKS WHERE GENRE IS NULL OR GENRE=0
    ;
  • Let op dat je niet per ongelijk een bestandje "Wis.mcs.txt" aanmaakt. Windows heeft daar in de 'mensvriendelijke' instellingen nogal een handje van.
  • Geef de tree in de Database-view een refresh (F5).
  • Onder statistics heb je nu een nieuw item "Wis".
  • Als je die aanklikt wordt de SQL-Query uitgevoerd. (Alle tracks zonder genre worden geggegooid).
  • Wis het bestandje "Wis.mcs".
Dit is een redelijke 'hackers' oplossing, en ik adviseer ook om deze mogelijkheid zeker niet aan te grijpen als 'feature'.
Verder is het een ontzettend gaaf, en goed werkend programma. Hulde aan de maker(s)
8-) Stuur het naar al je vrienden enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Echt een cool programma hoor! Mijn complimenten!
Er zijn echter een paar dingetjes die ik (anders) zou willen zien:
-Ten eerste is het jammer dat het genre niet uit de (al bestaande) ID3-tags gelezen kan worden, je moet dat dus helemaal met de hand doen...
-De functie van een *.m3u playlist importeren onder de tab Playlist werkt niet... (Of ligt dat probleem bij mij?)
-Verder vind ik het ook jammer dat je vanuit de Database tab alleen per Genre en Album bij je tracks kan komen. Het zou handig zijn als je op een band klikt, dat je dan rechts een lijst krijgt met alle tracks van die band in de database, en dat je ze op Album kan orderen in het linker menu'tje? Hierbij zou ook het enqeuen van alle tracks van een bepaalde band mooi zijn (rechtsklik op band => Enqeue.)
-De playcontrols zien er een beetje n00b uit. :P

Verder is het programma echt zwaar l33t! Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Op dinsdag 04 juni 2002 15:22 schreef Tranzity het volgende:
Hier :)
Dat bedoelde ik niet echt, alhoewel hij echt mooi is enzo. Maar gewoon de "default Musicontroller templates" even netjes gelayout... zonder rigoreuze veranderingen, got it? (maar daar ben ik dus mee bezig... ;))

OJa... deze twee features had ik al aangevraagd maar stel ik nog maar ff:
- ID3-tags OPSLAAN
- Genres uit ID3-tags lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:25

Super_ik

haklust!

bij mij wilt ie echt nie werken
mn hele systeem staat op D: ipv C:
maar dit heb ik al aangepast in die ini file
maar in de database directory staat alleen een directory ms_cache met daarin pics met daarin plaatjes, verder nix dus
ik heb dus geen database files en t programma zal die nie ff zelf maken, in de zip file staan ze ook niet, :'(
help

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 19:50 schreef Super_ik het volgende:
bij mij wilt ie echt nie werken
mn hele systeem staat op D: ipv C:
maar dit heb ik al aangepast in die ini file
maar in de database directory staat alleen een directory ms_cache met daarin pics met daarin plaatjes, verder nix dus
ik heb dus geen database files en t programma zal die nie ff zelf maken, in de zip file staan ze ook niet, :'(
help
Op dinsdag 04 juni 2002 14:21 schreef themaxter het volgende:
Op zondag 02 juni 2002 23:05 schreef Varienaja het volgende:
Damn.. ik zal zsm even zo maken dat 't prog zelf een lege DB aanmaakt als ie niks kan vinden. :)

/edit: Installatie instructie op de website is in elk geval even aangepast.

/edit2: Ik heb de functie-die-een-nieuwe-database-aanmaakt-als-er-nog-geen-database-is gemaakt. Vanaf de eerstvolgende versie zit dat dus goed. Verder heb ik wat naar de Play history (en Tranzity naar de Insert history) templates zitten kijken. Ook die zijn mooi ge-updated in de volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

"Klaar terwijl u wacht"... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Varienaja
Het heeft gewerkt *D
Als ik nu mijn SQL en programmeer vaardigheden opdirk moet er nog veel meer met dit programma te beginnen zijn :D
8-) Stuur het naar al je vrienden enzo :P
Al gedaan natuurlijk :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 18:35 schreef Illumination het volgende:
-Verder vind ik het ook jammer dat je vanuit de Database tab alleen per Genre en Album bij je tracks kan komen. Het zou handig zijn als je op een band klikt, dat je dan rechts een lijst krijgt met alle tracks van die band in de database, en dat je ze op Album kan orderen in het linker menu'tje? Hierbij zou ook het enqeuen van alle tracks van een bepaalde band mooi zijn (rechtsklik op band => Enqeue.)
In de boomstructuur zijn de bands op alfabet gesorteerd, en de albums op releasedate. Leek mij de beste manier.

De lijst met albums die je ziet als je op een band klikt, is heel eenvoudig uit te breiden met alle tracks van de desbetreffende band. Kwestie van een template uitbreiden. Zodra m'n nieuwe webspace up is, komt er vast en zeker een sectie waarin je nieuwe templates kunt downloaden en een guide waarin staat hoe je templates kunt bewerken.

Een volledige band enqueuen kan altijd al: In de boomstructuur rechtsklikken, en enqueue kiezen. Of in het template (blauwe gedeelte) op de bandnaam klikken, en enqueue kiezen.

* Varienaja heeft stiekem de nieuwste templates in de download gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Op dinsdag 04 juni 2002 23:59 schreef Varienaja het volgende:

De lijst met albums die je ziet als je op een band klikt, is heel eenvoudig uit te breiden met alle tracks van de desbetreffende band. Kwestie van een template uitbreiden. Zodra m'n nieuwe webspace up is, komt er vast en zeker een sectie waarin je nieuwe templates kunt downloaden en een guide waarin staat hoe je templates kunt bewerken.
Mijn programmeer ervaring is helaas zelfs te laag om dit zelf te kunnen doen zonder hulp. :o
Op dinsdag 04 juni 2002 23:59 schreef Varienaja het volgende:

Een volledige band enqueuen kan altijd al: In de boomstructuur rechtsklikken, en enqueue kiezen. Of in het template (blauwe gedeelte) op de bandnaam klikken, en enqueue kiezen.
Om de een of andere reden kan ik niet rechtsklikken op alle artiesten. Bij sommige werkt het, bij andere niet. :? Of er regelmaat achter zit ben ik nog niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules
  • Laatst online: 30-05 10:16

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Wouw een paar daagjes op vakantie en meteen weer een update.
Geweldig, ik heb net maar ff een uurtje besteed om van alle broken shortcuts aftekomen, een mooie nette database nu.

Geweldig gemaakt!!

Misschien is het leuk om er een optie in te gooien om de as van de insert history logaritmisch te maken. Ik heb nu wat problemen met dag 1. Die 3200 entries maken er een reuze grafiek van :)

DeNeu gaat nu de nieuwe versie maar eens bekijken

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Op woensdag 05 juni 2002 18:37 schreef neudeboules het volgende:
Misschien is het leuk om er een optie in te gooien om de as van de insert history logaritmisch te maken. Ik heb nu wat problemen met dag 1. Die 3200 entries maken er een reuze grafiek van :)
Er wordt al naar een oplossing gezorgd. Het zou me trouwens niets verbazen als Varienaja deze "bug" al heeft gefixt in de nieuwe templates (gewoon het zipje downloaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 22:15 schreef p_m het volgende:
Er wordt al naar een oplossing gezorgd. Het zou me trouwens niets verbazen als Varienaja deze "bug" al heeft gefixt in de nieuwe templates (gewoon het zipje downloaden).
Het is natuurlijk geen bug. Maar het is vrij eenvoudig om de grafiek een maximum te geven van 500 bijvoorbeeld.

Als je je muis op de staaf stilhoudt, krijg je trouwens een 'hint' te zien, met daarin de datum en het aantal inserts. Ik wil die staven liefst nog clickable maken ook, zodat je de items kunt zien waar het om gaat.

/edit: de nieuwe release zal grafieken tonen waarvan het maximum instelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51089

Echt een heel mooi proggie alleen heb ik 1 vraagje.
Wanneer ik bij Top 100 Albums kijk, kom ik de "verzamel" albums meerdere keren tegen :(

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~dekiewit/albums.jpg

Voor zover ik weet kan ik dit niet zelf oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 16:42 schreef allieballie81 het volgende:
Echt een heel mooi proggie alleen heb ik 1 vraagje.
Wanneer ik bij Top 100 Albums kijk, kom ik de "verzamel" albums meerdere keren tegen :(
De bandnaam verschilt steeds bij die verzamelalbums. In mijn optiek is een album genaamd 'Janjaap' van band A, niet hetzelfde als het album 'Janjaap' van band B.

Ikzelf heb 1 artiest 'Various'. Daaronder zet ik alle verzamelalbums. De originele artiest verwerk ik dan in de tracknaam.
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.utwente.nl/~verstoep/PICS/Various.gif

MusiController is niet echt uitgekristaliseerd wat betreft de Various-artists problematiek. Aanpassing hiervan zal ingrijpen tot in het datamodel. De eerste tijd komt daar nog geen verandering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51089

Op donderdag 06 juni 2002 17:07 schreef Varienaja het volgende:

[..]

De bandnaam verschilt steeds bij die verzamelalbums. In mijn optiek is een album genaamd 'Janjaap' van band A, niet hetzelfde als het album 'Janjaap' van band B.

Ikzelf heb 1 artiest 'Various'. Daaronder zet ik alle verzamelalbums. De originele artiest verwerk ik dan in de tracknaam.
[afbeelding]

MusiController is niet echt uitgekristaliseerd wat betreft de Various-artists problematiek. Aanpassing hiervan zal ingrijpen tot in het datamodel. De eerste tijd komt daar nog geen verandering in.
WOW SUPER!!!! TNX echt VET gewoon :)

Alleen blijven m'n covers nu niet meer staan :? maarja dat deden ze eerst wel dus dat los ik nog wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Ik ben weer ffkens bezig geweest met het updaten van mijn "skin".
Hijs hier te downloaden.
- Tweakers.net nieuwstracker in template (ergens in statestieken)
- Kleurenverwisselaar (is nu nog met batch/kix script)
- Wat foutjes eruit gehaald (oa css, plaatjes, etc, etc)
- Grafieken, die ook boven de 1000+ kunnen :P

Je kan dus nu met change.bat een dat oranje gebeuren veranderen naar je eigen kleur.
Als je je afvraagt waarvoor dit is... op deze site kan je MusiController downloaden, kijk anders even verder in deze thread.
nog even wat (oudere) plaatjes [ 1 2 3 4 5 6 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Ik heb nu het probleem dat er in de tags de namen van bands soms verkeerd zijn gespeld. Wanneer ik dit netjes verander, dan blijf ik meerdere entry's zien met precies dezelfde naam. Hij plaatst deze dus niet automatisch onder een al bestaande map met dezelfde naam. Is er een mogelijkheid zodat je die songs wel onder de juiste band naam kunt krijgen zonder dat je eerst de database leeggooid en vervolgens de songs weer toevoegd?

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 22:22 schreef LoekieLeeuw het volgende:
Is er een mogelijkheid zodat je die songs wel onder de juiste band naam kunt krijgen zonder dat je eerst de database leeggooid en vervolgens de songs weer toevoegd?
Dat kan op meerdere manieren:
  • In de Database-view op een album klikken
    rechtsklikken --> 'Cut' kiezen uit het popupmenu
    Op de band klikken waar het album naartoe moet
    rechtsklikken --> 'Paste' kiezen.
  • Als je alle tracks van een bepaald album in de playlist hebt staan, selecteer je al die tracks.
    Rechtsklikken --> Update database --> move selected to new album
    Je kiest dan de band uit, waar het nieuwe album onder moet komen.
    En je vult de gegevens voor het nieuwe album in.
Ik denk dat de eerste methode voor jouw doel het handigste is.

Oja.. als je een band overhoudt zonder albums eronder, dan kan je die lege band het beste weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
ah verhip dat werkt, thx!

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Binnenkort komt versie 2.0.4 uit, met een groot aantal bugfixes en het ID3-reload/save systeem en nog een paar handige opties.

De site staat even op een laag pitje wegens aankomende toetsen/schoolexamens... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16115

Aangezien hier echte MP3 specialisten komen, durf ik mijn vraag hier ook te stellen: Ook ik heb vele duizenden mp3's. Heb de PC op mijn stereo(Dolby Pro Logic) aangesloten. Dit werkt echt perfect, zeker met deze random oplossing.
In mijn auto heb ik ook een mp3 cdspeler. Ik brand mijn mooiste mp3's op CD's. Met Music Match Jukebox maakte ik eerst een random file van ongeveer 600 nummers. Die heb ik op 4 CD's gebrand. Het vervelende is dat de mp3's wel random over 4 CD's zijn gezet, maar op de CD's zelf staan de MP3's in alfabetische volgorde van artiest. Ik moet dus de mp3 cdspeler in de auto op random zetten. Dit gaat wel, maar op random zit er 5 seconden tussen elk nummer. Als random niet is ingeschakeld, zit er minder dan 1 seconde tussen elk nummer. Ik zou dus de nummers ook random op een CD willen branden. Heb al veel geprobeerd, maar kom er niet uit. Wie weet raad? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Op vrijdag 14 juni 2002 15:09 schreef JayJay het volgende:
Aangezien hier echte MP3 specialisten komen, durf ik mijn vraag hier ook te stellen: Ook ik heb vele duizenden mp3's. Heb de PC op mijn stereo(Dolby Pro Logic) aangesloten. Dit werkt echt perfect, zeker met deze random oplossing.
In mijn auto heb ik ook een mp3 cdspeler. Ik brand mijn mooiste mp3's op CD's. Met Music Match Jukebox maakte ik eerst een random file van ongeveer 600 nummers. Die heb ik op 4 CD's gebrand. Het vervelende is dat de mp3's wel random over 4 CD's zijn gezet, maar op de CD's zelf staan de MP3's in alfabetische volgorde van artiest. Ik moet dus de mp3 cdspeler in de auto op random zetten. Dit gaat wel, maar op random zit er 5 seconden tussen elk nummer. Als random niet is ingeschakeld, zit er minder dan 1 seconde tussen elk nummer. Ik zou dus de nummers ook random op een CD willen branden. Heb al veel geprobeerd, maar kom er niet uit. Wie weet raad? Alvast bedankt.
Is er geen programma dan die zegmaar de files in willekeurige manier renamed naar 1 t/m X?, je ziet dan niet meer wat voor nummers er op de cd staan, maar random is het zeker weten wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16115

Heb dat ooit overwogen. Zo'n progje zou ik ook wel zelf kunnen maken. De uitkomst is toch verre van sjiek. Heb je een mooi display met trackinformatie, maar dan staat daar allerlei zooi op. Nee, het moet anders kunnen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Geef een naam aan de unnamed albums:
Bij de vorige versies werden albums zonder naam automatisch een "spatie", dit leest nogal moeilijk uit de database-tree, dus hier is een hele simpele SQL-query die je moet uitvoeren om het te repareren:
code:
1
2
3
SQL
UPDATE mc_albums SET albumname='Unnamed' WHERE albumname IS null OR albumname=' '
;

Neem deze code exact zo over in een nieuw bestand "Rename unnamed bands.mcs" of een andere naam, als het maar de mcs-extensie heeft (zorg dat dit bestand in de templates-directory staat van MusiController).

Dan start je MC op en in de database tree bij 'statistics' staat dus nu een nieuwe optie "Rename unnamed bands" (of hoe je je bestand ook hebt genoemd). Klik hier op, en het is gedaan! Zo makkelijk als dat... :Z

Je kunt overigens bij albumname='Unnamed' ook je eigen verzinsel zetten, bijvoorbeeld albumname='naamloos' ofzo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Dat met sql statements werken gaat lekker.. kun je er ook een mogelijkheid inbakken dat je die sql statements in een boxje kan uitvoeren met de output op het rechterframe? In dat geval is wat meer info over de database ook wel handig (welke rows heten hoe enzo..)

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 19:57 schreef SilentStorm het volgende:
Dat met sql statements werken gaat lekker.. kun je er ook een mogelijkheid inbakken dat je die sql statements in een boxje kan uitvoeren met de output op het rechterframe? In dat geval is wat meer info over de database ook wel handig (welke rows heten hoe enzo..)
hey das pas een goed ID!!!!
ff proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Ik denk dat het ook wel handig is als we ff uitleggen hoe de DB in elkaar zit. Varienaja!! ;)

Want je kunt er echt werkelijk alles mee doen, veeeel uitgebreidere statistieken enzo, want de complete history wordt gewoon opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Hoi allemaal!

Ik ben nu bijna klaar met een nieuwe release. Er zal een nieuw edit-scherm in zitten, waardoor het (als het goed is) een stuk makkelijker zal zijn om veel te editten. Ik ben nog bezig om de laatste hand te leggen aan het gedeelte om (multi)tracks te editten.

MusiController heeft nu ook de mogelijkheid om ID3-tags te lezen (ja eindelijk), en schrijven doet ie ook. Omdat de genres in MusiController anders zijn dan het standaard-lijstje in de ID3, heb ik een conversie-systeem gemaakt. (MC_Genre bladiebla = WA_Genre blodieblo, etc etc.) Echter... ik ben aan de luie kant :P. Is er iemand die zin heeft om de conversieregels verder in te vullen? Je hoeft alleen maar de gele vakjes in dit bestand in te vullen.
Als er iemand is die besluit om het ding even in te vullen, post dat dan, zodat dan niet iemand anders dubbel werk gaat doen.
Het is geestdodend.. ik weet 't...

Het is nu al lekker laat, dus ik duik eerst m'n bed maar weer eens in. Ik hoop dat ik morgenochtend de boel af krijg, zodat ik 'm kan releasen. Maarja.. 't is vaderdag enzo morgen.. en TheGentleman komt 's middags op visite..

(zucht) * Varienaja belooft niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
in principe wil ik dat wel gaan doen,

maar uh.... wat doe ik dan met genres die wel in MusiController bestaan maar niet in Winamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 11:51 schreef NiaX het volgende:
in principe wil ik dat wel gaan doen,

maar uh.... wat doe ik dan met genres die wel in MusiController bestaan maar niet in Winamp?
Tof als je ff meehelpt! :D

De genres die wel bestaan in MusiController maar niet in Winamp, geef je een WA-Genre die er zo goed mogelijk bij past. Als er niks te vinden is, laat je 'm gewoon op 12 (Other) staan.

Andersom geldt hetzelfde, maar dan geef je 'm nummer 0 (niks).

* Varienaja nog steeds niet klaar met edit-track/edit multiple tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 13:43 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Tof als je ff meehelpt! :D

De genres die wel bestaan in MusiController maar niet in Winamp, geef je een WA-Genre die er zo goed mogelijk bij past. Als er niks te vinden is, laat je 'm gewoon op 12 (Other) staan.

Andersom geldt hetzelfde, maar dan geef je 'm nummer 0 (niks).

* Varienaja nog steeds niet klaar met edit-track/edit multiple tracks.
:D
wanneer heb je dat bestand nodig?

Ik moet nu eerst even weg, ben tegen 5u terug, dus ik denk dat ik tegen 17u15 wel klaar ben...(hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Ik wil ff kwijt dat ik het geweldig vind dat veel mensen proberen mee te helpen aan MC, NiaX verdient een pluim! ;)

Nog een vraagje aan Varienaja: is er een mogelijkheid om alleen alle genres te herlezen uit de ID3-tags?? Want ik heb dus nu alles netjes geordent in MC, maar nog niet gesaved naar ID3. Dus ik wil nu alleen de genres en tracknummers (omdat ik het meeste heb geimporteerd uit de tijd dat MC nog geen ID3v1.1 aankon ;)) importeren uit de ID3-tags, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

doet het niet :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 16:34 schreef Geqxon het volgende:
doet het niet :{
wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.54/var/error.jpg

Die blijf ik houden bij het selecteren van een genre in de database. Database al meerdere malen opnieuw geinstalleerd, ook de ini handmatig aangepast voor het starten, ook dat hielp niet. Krijg nu uiteindelijk wel een hoop mp3's in de database maar daar blijft het dan ook bij. (standaard indeling in "genre's" is iets waar ik jeuk van krijg, no flame intended... Doe mij maar gewoon een flinke alfabetische playlist met eventueel onderverdeling in losse nummers en full-albums)

Verder heb ik winampbar geinstalleerd welke daarna ook niet meer functioneerd. Alleen de stop knop doet nog iets.

Blijft alleen de randomizer over welke een stuk beter is dan die van winamp, maar om daar nou een complete database + tool voor te draaien vind ik een beetje overkill. Geen idee of je met deze opmerkingen iets kan, maar als ik niets hier weg zou zetten heb je daar natuurlijk helemaal niks aan :+ Het initiatief is echt 100% cool, maar IMHO laat de (probleemloze) installatie + gebruikersgemak nog wel wat te wensen over (maar natuurlijk eeuwig dankbaar voor het feit dat je dit geheel belangeloos op hebt gezet en de medemens daar gebruik van laat maken).

Ben altijd nog bereid om een latere versie nogmaals te proberen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 14:32 schreef NiaX het volgende:
Ik moet nu eerst even weg, ben tegen 5u terug, dus ik denk dat ik tegen 17u15 wel klaar ben...(hoop ik)
En inderdaad: 17:10 heb ik mail. :)

Ik heb zelf nog wat aangevuld, de mensen moeten het er maar mee doen zo. Heel sneu dat er nog wat exotische genres zijn die 'onvertaalbaar' blijven. >:)

NiaX mag een biertje komen halen @ huize Varienaja.

[edit]
Ik heb versie 2.0.4 online gezet.

Nieuwe gebruikers moeten hier even een kijkje nemen, bestaande gebruikers moeten een nieuwe tabel MC_genres hebben.

Het grote nieuwe item is het edit-scherm. Dat is helemaal vernieuwd. Ik ben er net klaar mee, alles lijkt netjes te werken, ik hoop dat 't bij jullie ook netjes werkt :P. Het is misschien wat ingewikkeld geworden: schroom niet om wat te vragen. Een handleiding moet nog steeds gemaakt worden.

De volgende keer neem ik eerst zelf even de tijd om een nieuwe release een paar daagjes te testen. Het gaat me nu allemaal eigenlijk wat te snel, maar ik zet 'm nu toch neer omdat ik had min of meer beloofd om 'm snel uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Geweldig! meeste id3 tags worden nu goed uitgelezen. scheelt een hoop edit werk. Heb met deze versie echter het volgende probleem:

Zodra ik een of alle tracks aan de database toevoeg, krijg ik een 'key violation' en wil ie niet meer verder laden. Bij het editen van een willekeurig file is er ook niets ingevuld. Ik neem aan dat dat komt omdat ie niet in de database staat.
Kan het zijn dat de database niet goed is ingesteld ofzo? Ik zag een CreateDB.sql in je templates dir staan, kan ik die somehow vanuit je progje uitvoeren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54152

Now mooi programma werkt niet in xp krijg het niet aan de gang zegt iets met boorland in niet geinstaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35885

Op maandag 17 juni 2002 10:11 schreef rene43 het volgende:
Now mooi programma werkt niet in xp krijg het niet aan de gang zegt iets met boorland in niet geinstaleerd.
boorland

voor de beginners

no flame intended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://130.161.89.155/hehe.jpg

Jaja ;) :D

Als ik vervolgens die keuze update ID3 tags from trackinfo uitprobeer krijg ik deze foutmelding.

Invalid fieldname WINAMPGENRE
Wat doe ik dan fout? Of heb ik al fout gedaan?

edit omdat aanvulling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 10:05 schreef SilentStorm het volgende:
Zodra ik een of alle tracks aan de database toevoeg, krijg ik een 'key violation' en wil ie niet meer verder laden.
...
Kan het zijn dat de database niet goed is ingesteld ofzo? Ik zag een CreateDB.sql in je templates dir staan, kan ik die somehow vanuit je progje uitvoeren ofzo?
Key violation? Niet zo mooi. Ik zal vanavond even flink wat uitproberen.

CreateDB.sql wordt uitgevoerd al je nog geen database hebt, zodat je automatisch een verse lege krijgt.
Op maandag 17 juni 2002 14:39 schreef pingwing het volgende:
Invalid fieldname WINAMPGENRE
Wat doe ik dan fout? Of heb ik al fout gedaan?
Op zondag 16 juni 2002 22:06 schreef Varienaja het volgende:
Bestaande gebruikers moeten een nieuwe tabel MC_genres hebben.
Zet die maar eens over je oude MC_Genres heen (eerst MC afsluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
ah en de cover invoegfunctie werkt nu ook bij mij...
beterzz

Het zou trouwens ook wel handig zijn als de covers automatisch geresized werden bij het invoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Hey Varienaja dikke prutser, ik heb wat problemen in die nieuwe 2.0.4 van jou:
  • Ik krijg de boel niet makkelijk aan de praat: jij hebt een installer nodig.
  • Medium-info is niet editbaar, en dit gegeven wordt ook niet opgeslagen na het editten.
  • Als ik A.R.-Checker aan heb staan, en MC staat op stop, dan krijg ik een floating point error als ik een liedje laat spelen vanuit de DB-view.
  • Als ik m'n DB-info ververs met die nieuwe functie 'Update DB from ID3', dan neemt ie 't genre niet mee.
  • Als ik een albums verwijder, net zolang tot ik een band heb zonder albums erbij, gebeuren er vreemde dingen.
Dat was 'm tot nu toe.

Owja.. je prog is best geinig, al denk ik niet dat je miljonair gaat worden. Leuk initiatief!

Groetjes,
Varienaja (en wijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 20:49 schreef Varienaja het volgende:
Bladiebla
:?
*niet snapt*

dubbele persoonlijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 20:49 schreef Varienaja het volgende:
  • Als ik een albums verwijder, net zolang tot ik een band heb zonder albums erbij, gebeuren er vreemde dingen.
:? bij mij niet
het enige is dan dat de artiest blijft staan, zonder dat er albums onder hangen. Maar met een druk op f5 is die dan ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11074

hehehe denk dat het een notitie voor hem zelf is... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Handig, maar ik kan het alleen gebruiken als het mp3 én mpc én ogg ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

|:( het is een controller voor (tot nog toe alleen) winamp.. geen player.. lddvjb ;)

nofi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 21:38 schreef Fairy het volgende:
Handig, maar ik kan het alleen gebruiken als het mp3 én mpc én ogg ondersteund.
Als je winamp het ondersteund, dan is het ook mogelijk om ze in MusiController te zetten, zet onder file types you types, en laad je tracks in, voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op maandag 17 juni 2002 22:54 schreef Tranzity het volgende:

[..]

Als je winamp het ondersteund, dan is het ook mogelijk om ze in MusiController te zetten, zet onder file types you types, en laad je tracks in, voila!
*D toch maar es proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Genres ID3 is nog niet aanwezig in v2.0.4, maar al wel in ontwikkeling voor v2.0.5... ik heb er al meegewerkt... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 16:33 schreef p_m het volgende:
Genres ID3 is nog niet aanwezig in v2.0.4, maar al wel in ontwikkeling voor v2.0.5... ik heb er al meegewerkt... :p
Zo staat 't er wel heel drastisch.

ID3-genres worden WEL ingelezen. Intern worden ze omgezet naar MusiController-genres EN onthouden in de database.

Alleen de functie die de database 'refresht' met gegevens uit de tag doet dat niet (Update all trackinfo from ID3). Die update-functie doet alleen tracknaam, comment, en tracknummer.
Eigenlijk is die hele update functie dikke bullshit, omdat je je gegevens in de Database netjes hoort te maken, niet in de ID3.

In eerdere versies van MusiController was er nog geen manier om genres te importeren vanuit de ID3-tag. Omdat er mensen zijn die al een hele nette database hebben gemaakt, maar zonder genre-info heb ik deze functie gemaakt.
Beetje sneu alleen dat precies het overhevelen van het genre nog niet kan. >:) Mensen die daardoor in de penarie zitten moeten me maar een mailtje sturen, dan kan ik wel een 'illegale' versie opsturen die wel genres kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

KUn je trouwens ook niet maken dat als je een nieuw genre maakt je hem automatisch aan een ID3 genre kan koppelen?

Want ik vind het nu een beetje gaar dat Jungle naar breakbeat wordt vertaald! |:(

[edit]

Ik bedoel dus eigenlijk als de ID3-genres worden ingelezen... dat ie hem dan interpreteerd naar een door-jezelf-gedefineerd genre. Ik vind de MC/Mp3.com genres hard zuigen, en gebruik liever de Audiogalaxy-genres icm de ID3-dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Op zondag 16 juni 2002 22:06 schreef Varienaja het volgende:

bestaande gebruikers moeten een nieuwe tabel MC_genres hebben.
Wat doe ik dan met mijn zelf gecreeerde genres??? Zijn die weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Ik verlang eigenlijk nog wat meer genres, oa:
Hardcore (=anders dan gabber)
New Style (Hardcore)
Old School (Hardcore)
Terror (Hardcore)
Speedcore (Hardcore)
Hard Style
Uplifting Trance
Progressive Trance

ik denk dat er nog wel wat mensen wat kunnen toevoegen.

* Tranzity is nog druk bezig met het klooien met de verschillende tabellen en is bezig om meer informatie te toveren bij de general statistics... :P

nog even een paar vraagjes:
* Hoe worden eigenlijk die files in de MC-Cache gegenereerd?
* Wat doet eigenlijk die text search? Die werkt helemaal niet bij mij.
* Tevens zijn in Inconsistencies nog twee knoppen grijs (die zijn zeker nog niet af)
* Kan de Time-Reaming ook vastgehouden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 19:56 schreef neudeboules het volgende:
Wat doe ik dan met mijn zelf gecreeerde genres??? Zijn die weg?
Als je je tabel niet ondertussen hebt overschreven, mag je 'm wel even mailen. Dan vul ik 'm wel even voor je aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 20:19 schreef Tranzity het volgende:
Ik verlang eigenlijk nog wat meer genres
Ik denk er idd over om een meer uitgebreide standaardlijst te maken. Het onderscheid tussen Alternative en Metal vind ook wat te groot. Het is niet zo dat ik zelf niks kan verzinnen, maar suggesties zijn altijd van harte welkom!
* Tranzity is nog druk bezig met het klooien met de verschillende tabellen en is bezig om meer informatie te toveren bij de general statistics... :P
Ik moet nog een functie maken dat je ook aantallen per uur kunt opvragen, zoals je nu ook aantallen per dag kunt opvragen. Aantallen per weekdag is vast ook leuk. Daar kan je dan weer grandioze stats mee programmeren.

Je hebt je stats al helemaal met style-sheets dacht ik toch? (Mag ik daarvan afijken? >:))
nog even een paar vraagjes:
1 Hoe worden eigenlijk die files in de MC-Cache gegenereerd?
2 Wat doet eigenlijk die text search? Die werkt helemaal niet bij mij.
3 Tevens zijn in Inconsistencies nog twee knoppen grijs (die zijn zeker nog niet af)
4 Kan de Time-Reaming ook vastgehouden worden?
1. Een template wordt in het geheugen geladen, ingevuld met gegevens uit de database, en weggeschreven in \MC-Cache. Dat bestand wordt uiteindelijk op het scherm gezet. Als het goed is, worden bestanden uit de cache hergebruikt, wanneer je bijvoorbeeld op een band klikt, die je vlak daarvoor ook al eens hebt bekeken.
2. Text search doet nu inderdaad nog helemaal niks.
3. Ik heb ondertussen 1 knop een functie gegeven, dat zal je in de volgende versie wel zien.
4. Dat kan ik wel maken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 21:49 schreef Varienaja het volgende:
Ik denk er idd over om een meer uitgebreide standaardlijst te maken. Het onderscheid tussen Alternative en Metal vind ook wat te groot. Het is niet zo dat ik zelf niks kan verzinnen, maar suggesties zijn altijd van harte welkom!
GRAAAAAG!! :P
Ik moet nog een functie maken dat je ook aantallen per uur kunt opvragen, zoals je nu ook aantallen per dag kunt opvragen. Aantallen per weekdag is vast ook leuk. Daar kan je dan weer grandioze stats mee programmeren.

Je hebt je stats al helemaal met style-sheets dacht ik toch? (Mag ik daarvan afijken? >:))
Afijken mag altijd :), verwacht de mijne volgende week in je mailbox. Echt speciaal is ie nog niet...
1. Een template wordt in het geheugen geladen, ingevuld met gegevens uit de database, en weggeschreven in \MC-Cache. Dat bestand wordt uiteindelijk op het scherm gezet. Als het goed is, worden bestanden uit de cache hergebruikt, wanneer je bijvoorbeeld op een band klikt, die je vlak daarvoor ook al eens hebt bekeken.
2. Text search doet nu inderdaad nog helemaal niks.
3. Ik heb ondertussen 1 knop een functie gegeven, dat zal je in de volgende versie wel zien.
4. Dat kan ik wel maken ja.
OK thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Al een tijd niets meer gehoord > *bump*. Al enig idee wanneer we 2.05 kunnen verwachten? of ga je eerst vakantie vieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 16:28 schreef SilentStorm het volgende:
Al een tijd niets meer gehoord > *bump*. Al enig idee wanneer we 2.05 kunnen verwachten? of ga je eerst vakantie vieren?
Nou.. ik ben druk geweest met het maken van een nette installer. (Hulde aan Tranzity voor het maken van een script, waarmee ik een heel eind op weg kwam). Verder heb ik nog wat foutjes gefix0rd, en wat functionaliteit hier en daar toegevoegd.
Ik heb ondertussen m'n eigen domein, ik heb op dit moment een zeer primitieve opzet voor een nieuwe site klaar staan. Medetweaker p_m helpt me hierbij gelukkig :).

Aanstaande maandag ga ik op vakantie, maar ik vertrek donderdag alvast naar een vriend in Duitsland (ben ik alvast een eind de goede kant op.)
Versie 2.0.5beta draait bij mij naar tevredenheid, ik denk dat ik 'm donderdag wel in het wild uit kan zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 22:19
Het ziet er leuk uit, ik zal het is proberen..
Heeft het progje een export functie voor bv txt xls of html bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
He ja, dat mis ik eigenlijk ook nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 11:54 schreef Anticipation_AJT het volgende:
Het ziet er leuk uit, ik zal het is proberen..
Heeft het progje een export functie voor bv txt xls of html bestanden?
HTML-export is er niet, maar kan dmv een template *heel* eenvoudig gemaakt worden.
XML-export is op eenzelfde manier te realiseren.

Verder heb ik 't nogal druk met m'n werk, ik denk niet dat ik er nog veel leuks bij kan maken in 2.0.5. Het changelog zal niet wereldschokkend zijn dus.

edit:

Ik heb nieuwe stats-mogelijkheden voor 2.0.5 gemaakt. (Nog ff geduld.. het is bijna donderdag ;))

Je kan nu per uur, en per dag bekijken hoeveel je speelt. Voorbeeldje:
[code]Op welke tijden van de dag speel ik m'n muziek:
Time: 00 (0,7%)
Time: 01 (0,2%)
Time: 02 (0,1%)
Time: 03 (0,1%)
Time: 04 (0,0%)
Time: 05 (0,0%)
Time: 06 (0,2%)
Time: 07 (0,8%)
Time: 08 (2,9%)
Time: 09 (5,1%)
Time: 10 (6,1%)
Time: 11 (7,4%)
Time: 12 (6,6%)
Time: 13 (7,2%)
Time: 14 (6,9%)
Time: 15 (6,4%)
Time: 16 (6,7%)
Time: 17 (6,4%)
Time: 18 (6,4%)
Time: 19 (9,1%)
Time: 20 (5,3%)
Time: 21 (5,8%)
Time: 22 (5,3%)
Time: 23 (3,0%)

Op welke dagen van de week speel ik m'n muziek:
zondag (11,6%)
maandag (19,2%)
dinsdag (17,3%)
woensdag (16,6%)
donderdag (11,7%)
vrijdag (11,5%)
zaterdag (11,0%) [/code]
*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Hmmm ik gebruik nu al een tijdje 2.0.4

Ik heb nu steeds het probleem dat er bij de A.R.checker lege regels komen. De plus/min punten worden wel weer gegeven.
Als Musicontroller zo'n regel/song selecteerd dan hangt bijna alles.
De enige optie is play, maar dan speelt ie alle voorgaande nummers van de playlist.

Heeft niemand anders dit probleem? :X

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~malosse/musierror3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 21:52 schreef neudeboules het volgende:
Hmmm ik gebruik nu al een tijdje 2.0.4

Ik heb nu steeds het probleem dat er bij de A.R.checker lege regels komen. De plus/min punten worden wel weer gegeven.
Als Musicontroller zo'n regel/song selecteerd dan hangt bijna alles.
De enige optie is play, maar dan speelt ie alle voorgaande nummers van de playlist.
Ik weet hoe dat komt: je hebt waarschijnlijk zelf nieuwe genres aangemaakt in een vorige versie. In 2.0.4 kwam een nieuwe genre-tabel, waardoor je je oude genres bent verloren. Er zijn nog wel mp3's in de database met die oude genres. Dit is een inconcistency in de database.

Morgen zet ik hier 2.0.5 neer, die heeft een optie om dit soort inconcistencies te repareren.

BTW: van mij mag er wel een slot op dit topic, want vanaf 2.0.5 gaat er niks meer kloppen van de linkjes in 't topic. MusiController verhuist naar een ander domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Niet online

DR

Op verzoek ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.