Verwijderd
Op donderdag 27 juni 2002 15:50 schreef Dijkhuis het volgende:
het staat nu ook op fok! volgens hun kan je zowieso je abbo opzeggen?
Dit is zeer interessnt. Wil namelijk graag een abbo + nokia 6310i. Nu kan ik sneller van dutchtone af zijnDutchtone verandert per 17 juli bijna alle tarieven voor mensen die nu al een abonnement hebben en voor nieuwe abonnementen. Bellen naar voicemail, Dutchtone mobiel en naar vaste telefoonnummers wordt goedkoper. Bellen naar Ben, O2, Kpn, Vodafone wordt duurder.
Daarom is het vanaf NU mogelijk je abonnement op te zeggen. Dit kan je doen via het nummer 1300. Dit nummer moet je wel bellen via je dutchtone toestel. Je kan dus per 1 augustus klant af zijn of Dutchtone doet je een aanbod, varierend van 4 tot 6 maanden bellen voor half geld (dus bundel van 30 euro wordt 4 maanden 15 euro, met 30 euro belbundel!).
Just curious, maar was het niet voordeliger voor Dutchtone geweest de tariefswijziging alleen te laten gelden voor nieuwe abonnees?Op donderdag 27 juni 2002 16:14 schreef yoyo_yoyo het volgende:
[..]
[..]
Dit is zeer interessnt. Wil namelijk graag een abbo + nokia 6310i. Nu kan ik sneller van dutchtone af zijn
Verwijderd
anders benadeel je daar nieuwe abonnees mee en die komen dan toch niet door die hogere tarieven en blijf je gewoon (zoals nu dus) zitten met de huidige abonnees voor de huidige prijzenOp donderdag 27 juni 2002 16:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Just curious, maar was het niet voordeliger voor Dutchtone geweest de tariefswijziging alleen te laten gelden voor nieuwe abonnees?
en daar schiet dutchtone niks mee op! ik denk dat ze wel aardig wat klanten gaan verliezen...
Verwijderd
wat moet jij met de A400 leady phone als jouw profile zegt dat je man bentblaat blaat
Ik had net eind februari mijn contract verlengd en toen al 3 maanden gratis gekregen en een gratis samsung a400. Vind je het logisch dat de tarieven omhoog moeten als ze zo makkelijk er mee omgaan.
blaat blaat
Verwijderd
nee das niet altijd zo, tis meestal iets van als prijzen meer dan 10% worden verhoogd (!) de client zijn abbo mag opzeggenOp dinsdag 25 juni 2002 18:24 schreef [Airwolf] het volgende:
[..]
Ja, daar hebben zij het recht voor.
MAar op dat moment heb jij wel het recht op per direct jou abonnement op te zeggen.
Verwijderd
De prijzen gaan nu bij elke abbo meer dan 10% omhoog (bij bellen naar mobiel), dus je zou gewoon zonder probleem moeten kunnen opzeggen.Op donderdag 27 juni 2002 18:03 schreef Kertje het volgende:
[..]
nee das niet altijd zo, tis meestal iets van als prijzen meer dan 10% worden verhoogd (!) de client zijn abbo mag opzeggen
Ik heb nu ook d*, maar ik denk dat ik ga opzeggen ... een provider die wel GPRS ondersteunt uitzoeken.
Welk nieuw abbo. icm. met 6310i ga je nemen, en waar?Op donderdag 27 juni 2002 16:14 schreef yoyo_yoyo het volgende:
[...]
Dit is zeer interessnt. Wil namelijk graag een abbo + nokia 6310i. Nu kan ik sneller van dutchtone af zijn
In eerste instantie leek het me allemaal wel ok, maar toen ik een beetje door vroeg, werd me wel duidelijk dat ik er dan weer een jaar aan vast zou zitten. Hier had ik uiteraard geen interesse in en toen ik zei dat ik toch al aan het kijken was naar een nieuw toestel, hadden ze dat eventueel ook wel voor mij. Dus nieuw abo met 2 maanden gratis bellen en hoppa nog een telefoon erbij ook. Raar volk daar bij D*... als je gaat zeuren is er opeens een hoop mogelijk.
Ik denk dat ik nu m'n abo maar op ga zeggen en eens ga informeren naar een leuk vodaphone abonnement ofzo.
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
* GA!S is nog steeds erg tevreden over zijn abo bij D*De eerste 120 belminuten zijn inbegrepen.
De volgende 120 minuten: € 0,11
Vanaf 240 minuten: € 0,09
de betaler vervuilt
HOE moet ik weten dat ik een mobiel nummer van een ANDERE provider is dan mijn eigen provider? Je kan dus nooit inschatten wat een dergelijk gesprek gaat kosten.
Vind het eigenlijk belachelijk dat de moderne maatschappelijke veranderingen (internet, telefoon, e.d.) op een dergelijke manier aan banden worden gelegd door de commercie. Hier zou de OPTA/overheid wel iets meer de hand in mogen hebben IMHO. Consument is er niet echt mee gedient dat er op een dergelijke manier met het GSM netwerk wordt omgesprongen.
de betaler vervuilt
Multimonitor is relax :P
Ik heb na niet eens zo hard zeuren voor elkaar gekregen dat mijn 1-jarige allin30 abonnement tot nov 2002 per 17 juli wordt beindigd.
Ik wou het abonnement stopzetten, want ik heb een gare GSM, en ik wil een nieuw abonnement afsluiten met een gratis GSM erbij. Mijn huidige abonnement was een allin 30, dat verbelde ik meestal net niet. Ik had de losse simkaart gekocht via zo'n internet gsm-shop met 211 euro retour.
Mijn argumenten waren:
- Mijn belkosten worden bijna verdubbeld
D* tegenargument: naar vast wordt goedkoper
- ik bel met mijn mobiel vooral naar andere mobiels, dus daar heb ik niks aan
D* na overleg tegenbod: een maand gratis
- dat wil ik niet, ik heb dit abo à 30 euro in de maand met bellen à 13 cent per minuut genomen omdat het de beste was. Dat is het nu niet meer
D* tegenargument: Dutchtone mag de tarieven veranderen.
- ik wil mijn oude abonnement houden, daar heb ik ook voor getekend, niet voor deze nieuwe tarieven. Daar ben ik niet in geinteresseerd.
D* tegenargument: dat abonnement bestaat per 17 juli niet meer.
- Dit nieuwe abonnement wil ik niet, ook niet met een maand korting.
D* kwam toen met de aanbieding: als u dat abonnement niet wil, kunt u per 17 juli opzeggen!
gelijk toegehapt natuurlijk!
Ik hoop dat jullie wat aan deze how-to hebben
ik heb gewoon gezegd, dat ik het niet relax van ze vind en toen gevraagd of ik idd mijn abbo op kon zeggen. Khoefde niet met argumenten te komenOp donderdag 27 juni 2002 19:21 schreef Dijkhuis het volgende:
Ok, ik heb het ook gebeld met dutchtone.
Ik heb na niet eens zo hard zeuren voor elkaar gekregen dat mijn 1-jarige allin30 abonnement tot nov 2002 per 17 juli wordt beindigd.
Ik wou het abonnement stopzetten, want ik heb een gare GSM, en ik wil een nieuw abonnement afsluiten met een gratis GSM erbij. Mijn huidige abonnement was een allin 30, dat verbelde ik meestal net niet. Ik had de losse simkaart gekocht via zo'n internet gsm-shop met 211 euro retour.
Mijn argumenten waren:
- Mijn belkosten worden bijna verdubbeld
D* tegenargument: naar vast wordt goedkoper
- ik bel met mijn mobiel vooral naar andere mobiels, dus daar heb ik niks aan
D* na overleg tegenbod: een maand gratis
- dat wil ik niet, ik heb dit abo à 30 euro in de maand met bellen à 13 cent per minuut genomen omdat het de beste was. Dat is het nu niet meer
D* tegenargument: Dutchtone mag de tarieven veranderen.
- ik wil mijn oude abonnement houden, daar heb ik ook voor getekend, niet voor deze nieuwe tarieven. Daar ben ik niet in geinteresseerd.
D* tegenargument: dat abonnement bestaat per 17 juli niet meer.
- Dit nieuwe abonnement wil ik niet, ook niet met een maand korting.
D* kwam toen met de aanbieding: als u dat abonnement niet wil, kunt u per 17 juli opzeggen!
gelijk toegehapt natuurlijk!
Ik hoop dat jullie wat aan deze how-to hebben
Vaag, op FOK! http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=19934 staan ook wat mensen die niet mochten opzeggen. Misschien hangt het af van je soort abonnement of hoelang je neg moet... wat voor abonnement heb jij?Op donderdag 27 juni 2002 19:23 schreef MeIsTwisted het volgende:
[..]
ik heb gewoon gezegd, dat ik het niet relax van ze vind en toen gevraagd of ik idd mijn abbo op kon zeggen. Khoefde niet met argumenten te komen
ik heb een allin20 en die heb ik nu een half jaartje en hij is 2jarig, dus kmoet nog 1.5 jaar (als ik hem niet opzeg)Op donderdag 27 juni 2002 19:25 schreef Dijkhuis het volgende:
[..]
Vaag, op FOK! http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=19934 staan ook wat mensen die niet mochten opzeggen. Misschien hangt het af van je soort abonnement of hoelang je neg moet... wat voor abonnement heb jij?
Verwijderd
Bij sitel.nl staat wel een interesante. Daar heb ik tot opheden de goedkoopste abbo ( +- 20 euro) met een 6310i gevonden.Op donderdag 27 juni 2002 18:27 schreef Bulldog het volgende:
[..]
Welk nieuw abbo. icm. met 6310i ga je nemen, en waar?![]()
.
Verwijderd
In Engeland is dit al een paar jaar zo, en volgens mij las ik laatst ergens dat O2 het ook al hanteert. Gelukkig hebben de meeste mensen die ik regelmatig bel ook dutchtone, maar voor veel mensen is het een strop. Wie weet zeg ik mijn abo ook wel op en dan neem ik er een telefoontje bij
Waarschijnlijk proberen ze dit gewoon zo te brengen dat het niet mag, met een hoop verkooppraatjes ed.Op donderdag 27 juni 2002 19:25 schreef Dijkhuis het volgende:
[..]
Vaag, op FOK! http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=19934 staan ook wat mensen die niet mochten opzeggen. Misschien hangt het af van je soort abonnement of hoelang je neg moet...
Blijkt wel dat het dus gewoon mag, en onderscheid tussen de verschillende abbo's op rechten lijkt me erg sterk
Maar geeindigd met dat ik maar eens ging kijken of andere aanbieders niet goedkoper waren voor mij. Vond ie nie zo tof. Wel goeie gasten daar.. die hebben tenminste hart voor de zaak.. ofjah.. ze zullen vast wel een bonus krijgen voor elke abbonee die ze omgeluld krijgen zou het nie
In Nederland hanteert O2 geen verschillende tarieven tussen eigen mobiele klanten en die van anderen (met uitzondering van het Ondernemers-abboOp donderdag 27 juni 2002 20:35 schreef noki_JA het volgende:
en volgens mij las ik laatst ergens dat O2 het ook al hanteert.
Als je het in je hand hebt, merk je wel waarom je het wel wilt, echt super klein, en ik had hem in het blauw.Op donderdag 27 juni 2002 17:43 schreef PlaceR het volgende:
[..]
wat moet jij met de A400 leady phone als jouw profile zegt dat je man bent![]()
![]()
![]()
Na wat dagen ermee gebeld te hebben, wil je er alleen zo snel mogelijk van af.
Bennie gek, ben een koe!
Verwijderd
Ik krijg geen belbundels gratis, hij wilde me niet te gemoed komen. (En ik vind d*tone zo fijn)
Ik kan alleen opzeggen das alles....
IK ga dus opzeggen, mooie gsm erbij nemen en dan die gsm verkopen en dan heb ik ook weer wat belbundels gratis
Bij het ondernemers abo kun je voor 5 euro zelf gratis met andere O2 abbonees bellen!Op donderdag 27 juni 2002 23:10 schreef VHware het volgende:
[..]
In Nederland hanteert O2 geen verschillende tarieven tussen eigen mobiele klanten en die van anderen (met uitzondering van het Ondernemers-abbo)
Verwijderd
Je moest dan gewoon die 2 gratis belbundels nemen en verbruiken en daarna pas je abbo opzeggenOp donderdag 27 juni 2002 20:05 schreef yoyo_yoyo het volgende:
Heb net gebeld, de mevrouw aan de lijn, was niet een van de slimste. Maarre per 17 juli ben ik geen dutchtone klant meer.Kon nog wel 2 belbundels gratis krijgen,maar heb het toch maar niet gedaan.
Ik ga ook me abbo opzeggen alleen weet dus niet welke provider een goed alternatief is..... vrouwke van Dutchtone zei dat meerdere providers deze geintjes gaan flikken
Verwijderd
En vandaag al de opzegbrief van Dutchtone binnen!Op donderdag 27 juni 2002 19:21 schreef Dijkhuis het volgende:
Ok, ik heb het ook gebeld met dutchtone.
Da's toch wel netjes.
Verwijderd
Ik heb ergens anders gelezen dat ze die brieven gespreid verstuurden, afgelopen en volgende week ofzo.Op zaterdag 29 juni 2002 18:50 schreef Mr_duron700 het volgende:
Toch vind ik het vaag, de eerste mensen hadden dinsdag al een brief, en ik heb vandaag zaterdag nog niks binnen. Op de site van dutchtone staat ook niks over tarieven die wijzigen.
Als je er nu al info over wilt, moet je gewoon met je D*-mobiel 1300 bellen. Dan krijg je een bandje te horen met een verhaaltje over de tariefswijzigingen. daarna kun je via een keuzemenu zo'n adviseuze aan de lijn krijgen.
Even een rekenvoorbeeld voor mensen die veel naar mobiel bellen (ik ben er zo een), uitgaande van een 120minuten abo.
- Dutchtone 20Euro abbo
0,28E per minuut uitgaande van gesprekken van 3min en een starttarief van 0,05E , kom je op een gemiddelde van 0,30E per minuut. Je kunt dus 20/0,30 = 67min bellen.
- Vodafone 120min abbo kost 23,50 euro
23,50/120 = 0,20E per minuut.
D* is dus 1,5 keer zo duur als Vodafone
Nu ik toch bezig ben ook maar ff rekenen uitgaande van een 180min abo.
- Dutchtone 30Euro abbo
0,22E per minuut uitgaande van gesprekken van 3min en een starttarief van 0,05E , kom je op een gemiddelde van 0,24E per minuut. Je kunt dus 30/0,24 = 125min bellen.
- Vodafone 180min abbo kost 29,50 euro
29,50/180 = 0,16E per minuut.
D* is dus ook hier 1,5 keer zo duur als Vodafone
[mierenneuk-mode]Op zondag 30 juni 2002 11:30 schreef Waslijn het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel lachen.
Even een rekenvoorbeeld voor mensen die veel naar mobiel bellen (ik ben er zo een), uitgaande van een 120minuten abo.
- Dutchtone 20Euro abbo
0.28 ect per minuut uitgaande van gesprekken van 3min en een starttarief van 0.05 ect, kom je op een gemiddelde van 0.30 ect per minuut. Je kunt dus 20/0.3 = 67min bellen.
- Vodafone 120min abbo kost 23.50 euro
23.50/120 = 0.20 ect per minuut.
D* is dus 1.5 keer zo duur als Vodafone
Je gooit Eurocent en Euro door elkaar. Als ik bij D* voor 0,30 eurocent per minuut mocht bellen, nam ik meteen een paar abbo's bij D*.
[/mierenneuk-mode]
|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Inderdaad foutjeOp zondag 30 juni 2002 11:43 schreef pven het volgende:
[..]
[mierenneuk-mode]
Je gooit Eurocent en Euro door elkaar. Als ik bij D* voor 0,30 eurocent per minuut mocht bellen, nam ik meteen een paar abbo's bij D*.
[/mierenneuk-mode]
Ik heb mijn jaar abbo vorig jaar in mei aangeschaft dus ik ben zo wie zo vrij om op te zeggen!
Maar ik ga als ik die brief heb door genomen toch meer eens ff bellen in de hoop een mooi aantal gratiz bel minuten te scoren
Daarna kijken we wel weer verder
Dutchtone is vorig jaar oktober begonnen met de euro-bundels. Jouw abonnement is daarom een AllIn 60, 190, 180 of 360 abonnement, gebaseerd op de oude guldensprijzen. Deze abonnementen worden niet aangepast, alleen bij een contractverlenging ben je verplicht om over te stappen op de eurobundels.Op zondag 30 juni 2002 16:39 schreef grolle het volgende:
Ik heb ook een D* abbo maar ik heb nog geen brief ontvangen (30-06-2002)
Ik heb mijn jaar abbo vorig jaar in mei aangeschaft dus ik ben zo wie zo vrij om op te zeggen!
Maar ik ga als ik die brief heb door genomen toch meer eens ff bellen in de hoop een mooi aantal gratiz bel minuten te scoren![]()
Daarna kijken we wel weer verder
Bron: Klantenservice Dutchtone
Dus al dat gedoe met die prijs verandering zijn bij mij dus niet van toepasing ?
Toch maar eens ff een surfje doen naar www.dutchtone.nl
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb ook gebelt met dutchtone en ze wilden m'n abbo wel opzeggen maar dan moest ik dus nog wel ff 5 maanden 30 euro vaste kosten blijven betalen omdat ik dus eigenlijk pas in december van dat abbo af kan.
Dat lijkt me dus niet echt redelijk. Dus de mensen die opgezegd hebben moeten jullie ook die kosten betalen en hoe lang zou het abbo eigenlijk nog door lopen.
Verwijderd
Abbo nooit gebruikt, maar kon hem per 9 Augustus opzeggen
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Zo werkt het dus niet. Je moet per snel van je abo af kunnen en niet nog een 5 maanden wachten. Ik zou dus nog maar een keer bellen als ik jou was.Op dinsdag 02 juli 2002 14:05 schreef Mr_duron700 het volgende:
FF voor de mensen die hun abbo hebben opgezegd.
Ik heb ook gebelt met dutchtone en ze wilden m'n abbo wel opzeggen maar dan moest ik dus nog wel ff 5 maanden 30 euro vaste kosten blijven betalen omdat ik dus eigenlijk pas in december van dat abbo af kan.
Dat lijkt me dus niet echt redelijk. Dus de mensen die opgezegd hebben moeten jullie ook die kosten betalen en hoe lang zou het abbo eigenlijk nog door lopen.
Verwijderd
Ik heb het een beetje onduidelijk staan maar je kunt dus opzeggen door in 1 keer die 5 x 30 euro = 150 euro te betalen en dan kun je gewoon je nummer meenemen enzo. Zo is mij verteld maar ze probeerden mij eerst ook wijs te maken dat de tarieven al 1 juli in gingen. Maar na 3 keer navragen bleek het 17 juli te zijn.Op dinsdag 02 juli 2002 14:55 schreef Wiebra het volgende:
Dat is niet echt opzeggen dan, ik denk dat dit een misverstand is, anders hebben heel wat mensen met de verkeerde gedachte hun abbo opgezegd(waaronder ik)
telefoniste: Sorry meneer u kunt uw abonnment niet opzeggen, volgens de algemene voorwaarden mag Dutchtone zijn prijzen wijzigen.
ik: JA, mevrouw maar als de prijzen met meer als 10% worden verhoogd dan geld die voorwaarde niet meer.
telefoniste: ja ehm.... Ja maar u zult zien dat alle telecomproviders hen prijzen zullen verhogen.
ik: dat is dan mijn probleem, ik wil na 10-09 geen abonnee meer zijn.
telefoniste: tik.tik.tik. ok meneer dat is dan geregeld, een goeden dag verder.
ik: oke daag
Telefonisten roepen maar wat, vaak rechtstreeks tegen de wet in. Ook bij een klacht over Chello, die ik juridisch gefundeerd had en per mail verzonden, kreeg ik een telefoniste die me doodleuk vertelde dat haar collega's "maar wat roepen" en "wat ik u nu vertel is waar" (terwijl zij toch ook een van de telefonisten is "die maar wat roepen"...) en dat wanneer ik een overeenkomst voor een bepaald bedrag heb afgesloten, dat ik toch het bedrag moet betalen dat zij wil hebben. Ja daaag!Op dinsdag 02 juli 2002 20:22 schreef B0MBACI het volgende:
Ik belde vandaag ook op maar ze wilde me daar fleshen
Volgens mij heb je bij wijziging van de algemene voorwaarden idd recht op opzegging van je abonnement, alhoewel ik de bijbehorende wetteksten even niet bij de hand heb.
Geachte heer Dijkhuis:
Wij hebben uw opzegging van het abonnement voor uw mobiele telefoon met nummer 06******** ontvangen. Op uw verzoek zal uw contract op 16 juli 2002 worden afgesloten. De beëindiging geschiedt conform artikel 8 van onze Algemene Voorwaarden. Er is rekening gehouden met de opzegtermijn van een maand.
Op de gebruikelijke wijze zullen uw gespreks- en abonnementskosten van de resterende periode aan u worden gefactureerd. Nadat wij uw laatste betaling hebben verwerkt, zal er geen automatische incasso meer plaatsvinden (dit geldt uiteraard alleen als u door middel van automatische incasso betaalt).
Dutchtone is voortdurend bezig haar niveau van dienstverlening verder te verbeteren. De tevredenheid van onze klanten heeft dan ook voortdurend onze aandacht. Wij zouden het bijzonder op prijs stellen als u in de toekomst opnieuw zou willen overwegen om gebruik te maken van onze diensten.
Voor eventuele vragen over uw huidige overeenkomst kunt u contact opnemen met onze Klantenservice: 0800-0770 (gratis). Dutchtone is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Graag maken wij van deze gelegenheid gebruik maken om u te bedanken voor het in Dutchtone gestelde vertrouwen en wij hopen u in de toekomst opnieuw als klant te mogen begroeten.
Heb ik nu opgezegd met of zonder de resterende maanden te moeten betalen?8. Duur en beëindiging van de Overeenkomst
8.1
De Overeenkomst heeft een minimumduur van 1 (één) jaar, tenzij anders overeengekomen, en begint op de dag dat de SIM-kaart wordt geactiveerd.
8.2
Indien er sprake is van een door Dutchtone aangeboden abonnementsvorm wordt de Overeenkomst daarna voor onbepaalde tijd verlengd tenzij de Klant de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van 30 (dertig) dagen schriftelijk beëindigt. De Klant dient zijn opzeggingsbrief te richten aan: Dutchtone N.V.; t.a.v. Klantenservice; Postbus 5127; 6802 EC Arnhem, onder vermelding van 'beëindiging abonnement'.
8.3
Indien er sprake is van een Beltegoed Kaart wordt de Overeenkomst verlengd voor de duur van de periode zoals vermeld in de Handleiding, vanaf de dag dat de Klant het beltegoed opwaardeert. Vanaf het moment dat beltegoed volledig is verbruikt, heeft de Klant gedurende 90 dagen de mogelijkheid om het beltegoed op te waarderen, bij gebreke waarvan de Overeenkomst eindigt.
8.4
Totdat de Overeenkomst eindigt kan de Klant het beltegoed van de Beltegoed Kaart steeds opwaarderen conform de beschrijving in de Handleiding. Op de dag dat een opwaardering plaatsvindt wordt de Overeenkomst verlengd met de in de Handleiding genoemde periode. Indien het beltegoed niet binnen deze periode wordt gebruikt door de Klant dan vervalt (het saldo van) het beltegoed en het telefoonnummer 3 (drie) maanden na afloop hiervan.
8.5
Dutchtone heeft het recht de Overeenkomst te beëindigen wanneer de Klant herhaaldelijk niet voldoet aan zijn betalingsverplichtingen (met inbegrip van zijn eventuele verplichting om zorg te dragen voor een waarborgsom als bedoeld in artikel 6).
8.6
Dutchtone heeft eveneens het recht om de Overeenkomst te beëindigen wanneer de Klant niet aan zijn overige verplichtingen uit deze algemene voorwaarden voldoet en de beëindiging eveneens door de niet-nakoming wordt gerechtvaardigd.
8.7
Dutchtone kan de Overeenkomst eveneens opzeggen tegen de datum waarop haar recht om GSM 1800 of UMTS frequenties te gebruiken, eindigt.
Zonder natuurlijk. Je hebt getekend voor de oude tarieven en bovendien zijn de tarieven met meer dan 10% verhoogd.Heb ik nu opgezegd met of zonder de resterende maanden te moeten betalen?
Verwijderd
Lijkt me dat we anders zijn overeengekomen, ze kwam zelf met het voorstel om het abbo te beëindigen.Op dinsdag 02 juli 2002 23:43 schreef Dijkhuis het volgende:
8.1
De Overeenkomst heeft een minimumduur van 1 (één) jaar, tenzij anders overeengekomen, en begint op de dag dat de SIM-kaart wordt geactiveerd.
Verwijderd
Ze kunnen nix doenOp woensdag 03 juli 2002 13:52 schreef yoyo_yoyo het volgende:
Dutchtone wil graag weten waar op het internet bekend is geworden, dat je je abbo kan beindigen. Ze willen acties gaan ondernemen.........
waar heb je dat vandaan???Op woensdag 03 juli 2002 13:52 schreef yoyo_yoyo het volgende:
Dutchtone wil graag weten waar op het internet bekend is geworden, dat je je abbo kan beindigen. Ze willen acties gaan ondernemen.........
Verwijderd
Zij belden mij opOp woensdag 03 juli 2002 16:15 schreef Dijkhuis het volgende:
waar heb je dat vandaan???
Voor uitleg: zie mijn volgende reactie
Wat bedoel je nou ???Op woensdag 03 juli 2002 16:38 schreef Pc123 het volgende:
Ik denk dat iemand de algemene voorwaarden ns heel goed moet gaan doorlezen.
Dutchtone denkt anders over de mogelijkheid tot opzeggen van het abbonnement als de meeste mensen hier las ik net. Daarom zei ik dat iemand de algemene voorwaarden eens heel goed moet doorlezen om te kijken wie er gelijk heeft (misschien heeft de wet er ook nog wat mee te maken).
Zo duidelijk
Ja maar Dutchtone wil mensen foppen, je mag gewoon je abo opzeggen. Ik heb na je bericht nog 1x gebeld of het nou kon. Antwoord was dat het kan, maar het is nutteloos omdat de andere providers ook hen prijzen duur gaan maken.Op woensdag 03 juli 2002 17:02 schreef Pc123 het volgende:
Het lijkt me heel duidelijk wat ik bedoel:
Dutchtone denkt anders over de mogelijkheid tot opzeggen van het abbonnement als de meeste mensen hier las ik net. Daarom zei ik dat iemand de algemene voorwaarden eens heel goed moet doorlezen om te kijken wie er gelijk heeft (misschien heeft de wet er ook nog wat mee te maken).
Zo duidelijk
Verwijderd
1. Definities
1.1
De volgende begrippen hebben in deze algemene voorwaarden de hierna omschreven betekenis:
'Aansluiting':
de draadloze verbinding door middel waarvan de Klant de Diensten kan afnemen;
'Beltegoed Kaart':
een bijzondere vorm van de SIM-kaart waarin een door de Klant vooruitbetaald ('Pre-Paid') beltegoed is opgenomen, welk beltegoed de Klant desgewenst tegen betaling kan opwaarderen;
'Diensten':
de mobiele telefoondiensten die Dutchtone aan de Klanten aanbiedt alsmede daarmee verbandhoudende diensten;
'Dutchtone Netwerk':
het door Dutchtone geëxploiteerde digitale mobiele telecommunicatienetwerk volgens de GSM(1800) en UMTS standaard;
'Handleiding':
(product)informatie en instructies zoals vervat in brochures en overige documentatie afkomstig van Dutchtone;
'Klant':
de natuurlijke of rechtspersoon waarmee Dutchtone een Overeenkomst heeft gesloten;
'Overeenkomst':
de overeenkomst tussen de Klant en Dutchtone waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn;
'Roaming':
de voorziening door middel waarvan de Klant met gebruikmaking van zijn SIM-kaart op andere netwerken dan het Dutchtone Netwerk bereikbaar is en uitgaande gesprekken kan voeren;
'SIM-kaart':
("Subscriber Identity Module"-kaart) de chipkaart die, na plaatsing in een Toestel, de Klant de mogelijkheid biedt gebruik te maken van de Aansluiting;
'Toestel':
een mobiel telefoontoestel conform de standaard van het Dutchtone Netwerk.
terug
2. Aansluiting
2.1
Dutchtone verstrekt de Klant een SIM-kaart zodat hij gebruik kan maken van de Aansluiting. De SIM-kaart bevat onder meer het telefoonnummer van de Klant en een toegangscode. Wanneer de Klant deze SIM-kaart plaatst in een Toestel en Dutchtone de SIM-kaart heeft geactiveerd kan hij toegang krijgen tot het Dutchtone Netwerk. De Overeenkomst komt tot stand indien en zodra Dutchtone de SIM-kaart heeft geactiveerd.
2.2
De Klant kan de SIM-kaart beveiligen door middel van een pincode. De SIM-kaart is en blijft eigendom van Dutchtone. De Klant is verantwoordelijk voor het gebruik van de SIM-kaart.
2.3
In geval van verlies of diefstal van de SIM-kaart dient de Klant de Dutchtone Klantenservice daarvan onmiddellijk op de hoogte te stellen zodat Dutchtone de Aansluiting kan blokkeren. Tot het moment van melding is de Klant aansprakelijk voor de kosten verbandhoudende met het gebruik van de SIM-kaart. Het is de Klant verboden de SIM-kaart zodanig te gebruiken dat er sprake is van kunstgrepen ten gevolge waarvan de Klant financieel voordeel behaalt en aan Dutchtone en/of derden schade berokkent.
2.4
De artikelen 2.6, 5, 6, 8.2, 8.5, 12.1 zijn alleen van toepassing indien de Klant een Aansluiting heeft op basis van een door Dutchtone aangeboden abonnementsvorm. Artikel 2.5, 8.3 en 8.4 zijn alleen van toepassing indien de Klant een Beltegoed Kaart heeft.
2.5
Door de SIM-kaart in gebruik te nemen accepteert de Klant deze algemene voorwaarden.
2.6
Door het Dutchtone aanvraagformulier te ondertekenen accepteert de Klant deze algemene voorwaarden. De Klant dient het Dutchtone aanvraagformulier volledig en correct ingevuld en ondertekend aan Dutchtone te verstrekken tezamen met de kopieën van de in dat aanvraagformulier genoemde identificatiebescheiden. Na verwerking van het Dutchtone aanvraagformulier wordt de SIM-kaart van de Klant geactiveerd. Totdat de Klant de eerste periodieke factuur van Dutchtone volledig voldaan heeft kan zij de Klant uitsluiten van Diensten waaraan hogere kosten verbonden zijn (zoals bijv. internationaal telefoonverkeer, Roaming, 090X Servicenummers en Dutchtone data- of informatiediensten).
2.7
Dutchtone heeft het recht een klant niet (meer) als Klant te accepteren indien:
de klant deze algemene voorwaarden niet accepteert;
Dutchtone de klant niet kredietwaardig acht;
er een redelijk en gegrond vermoeden bestaat dat de klant de overeenkomst niet naar behoren zal naleven.
terug
3. Gebruik van het Toestel en de Diensten
3.1
Een door de Klant van Dutchtone gekocht Toestel wordt geleverd onder de (garantie-) voorwaarden van de desbetreffende fabrikant.
3.2
Dutchtone biedt aan de Klanten de Diensten aan die zijn beschreven in de Handleiding of op de website van Dutchtone. De Klant kan gebruik maken van het Toestel binnen het dekkingsgebied van het Dutchtone Netwerk.
3.3
Tevens kan de Klant gebruik maken van het Toestel binnen het dekkingsgebied van telefoonmaatschappijen waarmee Dutchtone een overeenkomst heeft gesloten die Roaming mogelijk maakt. Met een Beltegoed Kaart kan de Klant in bepaalde gevallen gebruik maken van Roaming zoals nader gespecificeerd in de Handleiding of op de website. In geval van Roaming zijn op inkomende en uitgaande telefoongesprekken verschillende tarieven van toepassing.
3.4
Dutchtone zal de Klant steeds tijdig op de hoogte houden van het dekkingsgebied van het Dutchtone Netwerk. Dutchtone is niet in enigerlei zin verantwoordelijk voor de beschikbaarheid en kwaliteit van andere netwerken dan het Dutchtone Netwerk.
3.5
De kwaliteit en beschikbaarheid van het Dutchtone Netwerk worden soms beïnvloed door factoren waarop Dutchtone geen invloed kan uitoefenen zoals atmosferische storingen, sommige lokale fysieke obstakels (gebouwen, liften, tunnels), voer- en vaartuigen, en/of gebreken in telecommunicatienetwerken waarmee het Dutchtone Netwerk is verbonden.
3.6
De Klant is verplicht om uitsluitend goedgekeurde Toestellen te gebruiken in overeenstemming met de Handleiding en de toepasselijke regelgeving.
3.7
Indien de Klant het Toestel van Dutchtone heeft gekocht dan is het Toestel uitsluitend in combinatie met de door Dutchtone geleverde SIM-kaart te gebruiken ('SIM-lock'). Indien de Klant het Toestel wil gebruiken in combinatie met een andere SIM-kaart dan kan het Toestel daarvoor worden aangepast (deblokkeren). Dutchtone kan voor deze aanpassing kosten in rekening brengen welke afhankelijk zijn van de abonnementsvorm of de uitvoering van de Beltegoed Kaart. De kosten die Dutchtone in rekening brengt voor de aanpassing zijn gerelateerd aan de bijdrage (subsidie) die Dutchtone, voorafgaand aan de verkoop, voor het desbetreffende Toestel heeft betaald. Een overzicht van de hier bedoelde kosten per Toestel kan worden verkregen via de Dutchtone Klantenservice.
3.8
Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Dutchtone is het de Klant niet toegestaan om de SIM-lock van een Toestel te (laten) verwijderen, danwel de software van het Toestel of de SIM-lock te (laten) bewerken of veranderen.
terug
4. Tarieven
4.1
Dutchtone brengt de Klant tarieven in rekening, in overeenstemming met het tarievenoverzicht van Dutchtone. Dit tarievenoverzicht is beschikbaar bij de Dutchtone Klantenservice, op de website van Dutchtone alsmede op de verkooppunten van Dutchtone en wordt op verzoek van de Klant gratis aan hem toegezonden.
4.2
Dutchtone heeft het recht de door haar gehanteerde tarieven van tijd tot tijd te wijzigen. Dutchtone zal haar Klanten steeds tijdig op de hoogte stellen van eventuele wijzigingen in haar tarieven. Dutchtone zal dat doen door bijvoorbeeld mailings, advertenties, vermelding op haar website, databerichten of facturen. Wanneer de Klant op de hoogte wil worden gebracht van de (regelmatige wijzigende) tarieven voor Roaming dient hij contact op te nemen met de Klantenservice van Dutchtone of de website van Dutchtone te raadplegen.
terug
5. Betaling
5.1
De Klant wordt maandelijks door Dutchtone gefactureerd voor het door de Klant verschuldigde. Het factuurbedrag dient binnen 14 (veertien) dagen na de factuurdatum op de bankrekening van Dutchtone te zijn bijgeschreven, tenzij anders is overeengekomen.
5.2
Indien de Klant niet akkoord gaat met een eventuele automatische incasso door Dutchtone van de bank- of girorekening van de Klant dan kan hij als particuliere Klant binnen 30 (dertig) dagen en als zakelijk Klant binnen 5 (vijf) dagen opdracht geven aan zijn bank- of giroinstelling tot terugboeking.
5.3
Indien de Klant zonder geldige reden het door hem verschuldigde niet tijdig en/of volledig aan Dutchtone betaalt dan is de Klant wettelijke rente verschuldigd. Daarnaast is de Klant kosten verschuldigd die Dutchtone maakt om alsnog betaling van het openstaande bedrag te ontvangen. Deze kosten bedragen tenminste € 70 (zeventig Euro).
5.4
Wanneer de Klant bezwaren heeft tegen de hoogte van een factuur dan dient de Klant zo spoedig mogelijk en schriftelijk zijn bezwaren aan de Dutchtone Klantenservice mee te delen.
5.5
Wanneer in een kort tijdsbestek de gesprekskosten van de Klant buitengewoon hoog zijn dan heeft Dutchtone het recht om de Klant tussentijds te factureren dan wel de Aansluiting (tijdelijk) te blokkeren.
5.6
Wanneer de Klant herhaaldelijk niet tijdig en/of niet volledig het door hem aan Dutchtone verschuldigde betaalt dan heeft Dutchtone het recht de Aansluiting (tijdelijk) te blokkeren.
5.7
Dutchtone heeft het recht om kosten voor heraansluiting van € 25 (vijfentwintig Euro) per Aansluiting in rekening te brengen wanneer het aan de Klant is toe te rekenen dat Dutchtone niet tijdig betaling heeft ontvangen. Dutchtone zal slechts tot blokkering van de Aansluiting overgaan indien en voor zover de tekortkoming van de Klant in de nakoming van zijn verplichtingen jegens Dutchtone, de blokkering rechtvaardigt.
terug
6. Waarborgsom
6.1
Wanneer Dutchtone bekend wordt met omstandigheden die aanleiding geven om te twijfelen aan de kredietwaardigheid van de Klant dan heeft Dutchtone het recht om van de Klant overboeking van een waarborgsom naar de Dutchtone bankrekening te verzoeken van tenminste € 100 (honderd Euro) per Aansluiting tot zekerheid van de maandelijkse betalingsverplichtingen van de Klant. Wanneer de Klant aan het verzoek van Dutchtone om een waarborgsom niet voldoet binnen 14 (veertien) dagen dan heeft Dutchtone het recht de Aansluiting te blokkeren. De waarborgsom zal indien van toepassing niet meer bedragen dan het gemiddelde maandelijkse factuurbedrag in de periode 3 (drie) maanden voorafgaand aan de datum waarop om de waarborgsom werd verzocht.
6.2
De Klant dient ervoor zorg te dragen dat Dutchtone steeds kan beschikken over tenminste het bedrag gelijk aan de door Dutchtone verzochte waarborgsom. Over de waarborgsom wordt geen rente vergoed. Na beëindiging van de Aansluiting zal Dutchtone (het saldo van) de waarborgsom aan de Klant terugbetalen.
terug
7. Telefoongeheim en bescherming gegevens van de Klant
7.1
Dutchtone zal steeds de toepasselijke privacy regelgeving naleven.
7.2
Dutchtone kan in het kader van de verlening van de Diensten gegevens van de Klant:
gebruiken voor een onderzoek, al dan niet uitgevoerd door een extern bureau, met betrekking tot de kredietwaardigheid van de Klant;
verstrekken aan derden op grond van een wettelijke verplichting daartoe;
verstrekken, voor zover het gaat om correspondentiegegevens, aan derden voor direct marketing-doeleinden, tenzij de Klant Dutchtone daarvoor geen voorafgaande toestemming heeft gegeven dan wel deze toestemming schriftelijk heeft ingetrokken;
verstrekken aan een onafhankelijke beheerder van een databank waarin gegevens met betrekking tot personen zijn opgeslagen die mobiele telecommunicatiediensten niet dan wel niet tijdig hebben betaald, een en ander uitsluitend in het geval van artikel 5.5 en 5.6 (tijdelijke blokkering) respectievelijk 8.5 (wanbetaling) en voor zover dat niet in strijd is met de toepasselijke regelgeving.
7.3
De Klant heeft het recht om schriftelijk van Dutchtone te verlangen dat hem inzage wordt verschaft in hem betreffende persoonsgegevens zoals door Dutchtone verwerkt. Dutchtone zal de Klant daarover binnen 4 (vier) weken volledig informeren. Wanneer die gegevens onjuist of onvolledig blijken te zijn zal Dutchtone, voor zover zij daartoe redelijkerwijs gehouden is, die gegevens onmiddellijk corrigeren.
7.4
Dutchtone zal op schriftelijk verzoek, gericht aan de Dutchtone Klantenservice, van de Klant:
de nummerweergave Diensten blokkeren;
de weergave van het mobiele nummer van de Klant op rekeningen van derden blokkeren;
de weergave van het mobiele nummer van de Klant in telefoongidsen of bij informatiediensten blokkeren;
de gegevens van de Klant niet langer te gebruiken voor direct marketing doeleinden, één en ander zoals beschreven in de Handleiding.
terug
8. Duur en beëindiging van de Overeenkomst
8.1
8.2
Indien er sprake is van een door Dutchtone aangeboden abonnementsvorm wordt de Overeenkomst daarna voor onbepaalde tijd verlengd tenzij de Klant de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van 30 (dertig) dagen schriftelijk beëindigt. De Klant dient zijn opzeggingsbrief te richten aan: Dutchtone N.V.; t.a.v. Klantenservice; Postbus 5127; 6802 EC Arnhem, onder vermelding van 'beëindiging abonnement'.
8.3
Indien er sprake is van een Beltegoed Kaart wordt de Overeenkomst verlengd voor de duur van de periode zoals vermeld in de Handleiding, vanaf de dag dat de Klant het beltegoed opwaardeert. Vanaf het moment dat beltegoed volledig is verbruikt, heeft de Klant gedurende 90 dagen de mogelijkheid om het beltegoed op te waarderen, bij gebreke waarvan de Overeenkomst eindigt.
8.4
Totdat de Overeenkomst eindigt kan de Klant het beltegoed van de Beltegoed Kaart steeds opwaarderen conform de beschrijving in de Handleiding. Op de dag dat een opwaardering plaatsvindt wordt de Overeenkomst verlengd met de in de Handleiding genoemde periode. Indien het beltegoed niet binnen deze periode wordt gebruikt door de Klant dan vervalt (het saldo van) het beltegoed en het telefoonnummer 3 (drie) maanden na afloop hiervan.
8.5
Dutchtone heeft het recht de Overeenkomst te beëindigen wanneer de Klant herhaaldelijk niet voldoet aan zijn betalingsverplichtingen (met inbegrip van zijn eventuele verplichting om zorg te dragen voor een waarborgsom als bedoeld in artikel 6).
8.6
Dutchtone heeft eveneens het recht om de Overeenkomst te beëindigen wanneer de Klant niet aan zijn overige verplichtingen uit deze algemene voorwaarden voldoet en de beëindiging eveneens door de niet-nakoming wordt gerechtvaardigd.
8.7
Dutchtone kan de Overeenkomst eveneens opzeggen tegen de datum waarop haar recht om GSM 1800 of UMTS frequenties te gebruiken, eindigt.
terug
9. Aansprakelijkheid van Dutchtone
9.1
Dutchtone is niet aansprakelijk voor schade die verband houdt met niet ongebruikelijke storingen in het Dutchtone Netwerk.
9.2
Indien de Klant schade lijdt die is toe te rekenen aan Dutchtone is de eventuele vergoedingsplicht van Dutchtone beperkt tot de (directe) zaak- en personenschade, één en ander tot een maximum van € 227.000 (tweehonderd zevenentwintig duizend Euro) per gebeurtenis.
9.3
Voor vermogensschade is Dutchtone uitsluitend aansprakelijk indien er sprake is van opzet dan wel grove schuld van niet-leidinggevend personeel van Dutchtone, één en ander tot een maximum van € 227.000 (tweehonderd zevenentwintig duizend Euro) per gebeurtenis, waarbij de aansprakelijkheid van Dutchtone voor vermogensschade jegens al haar Klanten als gevolg van één en dezelfde gebeurtenis nooit meer zal bedragen dan € 554.000 (vijfhonderd vierenvijftig duizend Euro). In laatstgenoemd geval zal Dutchtone de vorderingen van haar Klanten naar evenredigheid voldoen.
9.4
Wanneer enige vordering niet binnen 1 (één) jaar na het ontstaan daarvan bij Dutchtone is ingediend, vervallen alle rechten terzake. De in dit artikel 9 genoemde beperkingen van aansprakelijkheid zijn niet van toepassing wanneer er sprake is van opzet dan wel grove schuld van leidinggevend personeel van Dutchtone.
terug
10. Telefoonnummers
10.1
Dutchtone is bevoegd het aan de Klant toegekende telefoonnummer te wijzigen of in te trekken, onder meer op grond van gewijzigde wet of regelgeving of na een daartoe strekkende aanwijzing van een bevoegd (overheids)orgaan. Dutchtone zal daarbij zoveel mogelijk rekening houden met de belangen van de Klant.
10.2
De Klant heeft de mogelijkheid het aan hem toegekende telefoonnummer te blijven gebruiken, indien hij ervoor kiest telecommunicatiediensten van een andere aanbieder af te nemen, uitsluitend voorzover hem dit recht wordt toegekend bij of krachtens de Telecommunicatiewet. De Klant dient een verzoek te richten aan de nieuwe aanbieder van telecommunicatiediensten om het aan hem toegekende telefoonnummer te laten overgaan.
terug
11. Geschillen
11.1
Alle geschillen, voortvloeiende uit of verband houdende met deze Overeenkomst zullen worden voorgelegd aan de krachtens artikel 12 van de Telecommunicatiewet aangewezen Geschillencommissie Telecommunicatie, Surinamestraat 24, 2585 GJ te Den Haag ('Geschillencommissie'), tenzij een geschil niet tot de competentie van deze Geschillencommissie behoort. In dit laatste geval zal het geschil uitsluitend kunnen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Den Haag.
11.2
.a Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen indien de Klant, en alleen voor zover deze Klant een natuurlijke persoon (consument) is, zijn klacht eerst schriftelijk aan de Dutchtone Klantenservice heeft voorgelegd.
11.2
.b Dutchtone zal hierop binnen 30 (dertig) dagen na ontvangst van de klacht schriftelijk inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval zal aan de Klant binnen die termijn schriftelijk kenbaar worden gemaakt wanneer de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem wordt medegedeeld.
11.3
Binnen 30 (dertig) dagen na ontvangst van de inhoudelijke reactie van Dutchtone, dan wel binnen 30 (dertig) dagen na het verstrijken van de datum waarop volgens het bepaalde in het vorige lid had moeten worden gereageerd, kan de Klant het geschil aanhangig maken bij de Geschillencommissie.
11.4
Wanneer de Klant een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie, is Dutchtone aan deze keuze gebonden. Indien Dutchtone dit wenst te doen, moet hij de Klant schriftelijk vragen zich binnen 5 (vijf) weken uit te spreken of de Klant daarmee akkoord gaat. Dutchtone dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij zal achten het geschil aan de bevoegde rechter voor te leggen.
11.5
De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement van de Geschillencommissie wordt desgevraagd toegezonden. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.
terug
12. Diversen
12.1
De Klant is verplicht om Dutchtone steeds tijdig en schriftelijk te informeren over veranderingen in zijn naam-, adres-, woonplaats-, bedrijfs-, bank-, of girorekeninggegevens.
12.2
Veranderingen in en aanvullingen op de Overeenkomst zijn slechts van toepassing indien deze door Dutchtone schriftelijk zijn bevestigd.
12.3
Dutchtone neemt geen verantwoordelijkheid voor adviezen dan wel mededelingen van derden ten aanzien van het Dutchtone Netwerk en/of de Diensten.
12.4
Bepalingen die naar hun aard bedoeld zijn om ook na ommekomst van de Overeenkomst te gelden, blijven daarna van kracht.
12.5
Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. De algemene voorwaarden staan vermeld op de achterzijde van het Dutchtone Aanvraagformulier, op de website van Dutchtone (www.dutchtone.nl) en voort bevindt zich een exemplaar van deze algemene voorwaarden in de Handleiding. Wanneer de Klant daarom verzoekt worden deze algemene voorwaarden nogmaals kostenloos ter beschikking gesteld.
En die dame van Dutchtone deed er niet eens moeilijk over.
Mmm, Vodafone heeft er net een tariefsverhoging opzitten (2 maanden terug). Lijkt me sterk dat ze spoedig weer gaan verhogen. En wanneer dat zo is dan nog blijft D* duur t.o.v. andere providers. Eigenlijk is het raar dat D* medewerkers dit zeggen, ze weten schijnbaar meer dan wij. Is dit niet iets voor de NMaOp woensdag 03 juli 2002 17:37 schreef B0MBACI het volgende:
[..]
Ja maar Dutchtone wil mensen foppen, je mag gewoon je abo opzeggen. Ik heb na je bericht nog 1x gebeld of het nou kon. Antwoord was dat het kan, maar het is nutteloos omdat de andere providers ook hen prijzen duur gaan maken.
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Je kan opzeggen wanneer jij wilt. Als je geen zin meer in het abo hebt, dan moet je dat gewoon doen. Sommige werknemers van d* kunnen gewoon goed mensen ompraten. Dan is het je eigen fout geweest.Op zaterdag 13 juli 2002 11:16 schreef Dijkhuis het volgende:
Ze doen nu veel moeilijker over opzeggen... volgens mij kan het nu niet meer? Of zijn er mensen waar het nog bij lukt?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Ik heb na het opzeggen van mijn Dutchtone abbo geinformeerd bij www.o2.nl ..... Daar heb ik gevraagd of zij ook aan die verhoging doen en zij weten daar helemaal niets vanafOp woensdag 03 juli 2002 17:37 schreef B0MBACI het volgende:
[..]
Ja maar Dutchtone wil mensen foppen, je mag gewoon je abo opzeggen. Ik heb na je bericht nog 1x gebeld of het nou kon. Antwoord was dat het kan, maar het is nutteloos omdat de andere providers ook hen prijzen duur gaan maken.
ik zal het mrogen nog proberen maar ik had nog 1 vraagje
ik heb nu een dutchtone allin abbo (20 euro) en daar wil ik vanaf omdat ik het O2 ondernemers abbonement neem. Alleen ik MOET me nummer wel houden ivm met klanten die mijn nummer hebben (en al me visite kaartjes...)
Is het dus mogelijk om me abbo op te zeggen, en me nummer te houden om dan naar O2 te kunnen? En kan het ook nog naar 16 juli??
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Dan kom je bedrogen uit. Iedereen zal de tarieven gaan verhogen ... d* is alleen de 1e (en niet zo'n slimme zet) die deze (over het algemeen) prijsverhoging in gaat zetten.Op dinsdag 16 juli 2002 18:22 schreef wasa het volgende:
Ik heb na het opzeggen van mijn Dutchtone abbo geinformeerd bij www.o2.nl ..... Daar heb ik gevraagd of zij ook aan die verhoging doen en zij weten daar helemaal niets vanaf
Bel nog maar eens, gewoon 24/7 bereikbaar (Of je staat in de w8). Maar het ligt er natuurlijk aan hoe lang jij je abo al hebt. Langer dan 1 jaar -> opzeggen wanneer je wilt (als je niet toevallig bij hebt getekend) en je neemt mooi je oude d* nummer mee naar 02.Op dinsdag 16 juli 2002 22:13 schreef Zorg het volgende:
ik heb net nog geprobeerd, was 21:50 maar er werdt niet meer opgenomen...
ik zal het mrogen nog proberen maar ik had nog 1 vraagje
ik heb nu een dutchtone allin abbo (20 euro) en daar wil ik vanaf omdat ik het O2 ondernemers abbonement neem. Alleen ik MOET me nummer wel houden ivm met klanten die mijn nummer hebben (en al me visite kaartjes...)
Is het dus mogelijk om me abbo op te zeggen, en me nummer te houden om dan naar O2 te kunnen? En kan het ook nog naar 16 juli??
ik snap er echt helemaal niks meer van! Ik heb met dutchtone gebeld, ik kan ook me abbo opzeggen (Allin 180, die briefen moeten nog de deur uit, de prijswijzigingen gelden hiervoor pas ook later!)
Maar nu belde ik met O2 omdat ik me nummer wel wil houden, hoe werkt dit nu dan? (zei kon me eigenlijks ook niet helpen).
Moet ik gewoon O2 aanvragen, nummer laten overzetten en dan me abbo opzeggen?
Gewoon via O2 regelen. Die vragen dan om een factuur of wat dan ook van d*. O2 neemt dan contact op met d* ofzo, om goedkeuring te krijgen (mits je d* al wel opgezegd is). Dan kun je gewoon je nummer porteren.Op woensdag 17 juli 2002 16:05 schreef Zorg het volgende:
* Zorg is helemaal confused!
ik snap er echt helemaal niks meer van! Ik heb met dutchtone gebeld, ik kan ook me abbo opzeggen (Allin 180, die briefen moeten nog de deur uit, de prijswijzigingen gelden hiervoor pas ook later!)
Maar nu belde ik met O2 omdat ik me nummer wel wil houden, hoe werkt dit nu dan? (zei kon me eigenlijks ook niet helpen).
Moet ik gewoon O2 aanvragen, nummer laten overzetten en dan me abbo opzeggen?
Bij O2 kan je die volgens mij, erg goedkoop krijgenOp donderdag 27 juni 2002 18:27 schreef Bulldog het volgende:
[..]
Welk nieuw abbo. icm. met 6310i ga je nemen, en waar?![]()
.
Ik nl iig wel
edit: bij Belcompany
1) O2 abbo aanvragen
2) nummer doorgeven voor overplaatsing
3) D* nummer word omgezet naar O2
4) D* opzeggen
5) Lekker bellen met me nieuwe 6310i
Verwijderd
edit: via de Kamer van Koophandel (waar ik werk) zijn de directe nummers van Dutchtone winkels op te vragen... daar ga ik dus even naar toe bellen, soms doet dat wonderen omdat je dan de klantenservice omzeilt!
Hoe bedoel je compensatie?Op donderdag 18 juli 2002 10:19 schreef WilkOnline het volgende:
zonet dutchtone gebeld, volgens die mevrouw ging ik er alleen maar op vooruit omdat ik heel weinig niet-dutchtone mobiele nummers had gebeld (dat kon ze dus zien). Daarom kwam ik ook niet in aanmerking voor een compensatie-regeling. Ik heb nog wel 7 dagen bedenktijd om mijn abo eventueel op te zeggen.
edit: via de Kamer van Koophandel (waar ik werk) zijn de directe nummers van Dutchtone winkels op te vragen... daar ga ik dus even naar toe bellen, soms doet dat wonderen omdat je dan de klantenservice omzeilt!
Verwijderd
dat blijkt dus ook via DutchTone Den Haag niet te kunnen. Wel heb ik wat interessante informatie gekregen:
* Ben zal per 1 oktober een zelfde wijziging / prijsverhoging gaan doorvoeren. Tevens zal BEN misschien een andere naam krijgen, ook is verkoop van de hele organisatie nog een optie.
* O2 (Telfort) volgt ook kort daarop als laatste
Wat betreft de NMA: DutchTone vindt niet dat er sprake is van kartelvorming, maar gewoon van een opvolgen van elkaar door de verschillende aanbieders, om op die manier hun marges te vergroten.
Nou ja veel schiet ik er niet mee op, het enige wat kan is dus m'n abonnement opzeggen maar ik weet ook niet waar ik dan heen wil, misschien Imode...
En is het eerst opzeggen bij D*, dan prepay-kaartje kopen? Wat is de handigste methode?
even 1 pagina terug kijken, onderaan, daar heb ik neer gezet hoe het mij verteld is....Op donderdag 18 juli 2002 10:36 schreef Wokschotel het volgende:
Als ik nou mijn abo opzeg, dan kan ik mijn nummer wel meenemen naar een prepay-kaartje geloof ik? Hoe lang duurt die portering ongeveer?
En is het eerst opzeggen bij D*, dan prepay-kaartje kopen? Wat is de handigste methode?
Als je opzegt, dan wordt je nummer automatisch een prepaid nummer, maar moet je dat wel even aangeven als je wilt opzeggen.Op donderdag 18 juli 2002 10:36 schreef Wokschotel het volgende:
Als ik nou mijn abo opzeg, dan kan ik mijn nummer wel meenemen naar een prepay-kaartje geloof ik? Hoe lang duurt die portering ongeveer?
Zoals ik al eerder ja, alle providers gaan prijsverhogingen doorvoeren. Tis alleen dat iedereen nu van d* naar andere providers gaan, terwijl ze daar over 2 maanden ook bedrogen uitkomen.Op donderdag 18 juli 2002 10:34 schreef WilkOnline het volgende:
compensatie -> wat eerder genoemd werd, dus 2 of 3 maanden gratis belbundel ofzo
dat blijkt dus ook via DutchTone Den Haag niet te kunnen. Wel heb ik wat interessante informatie gekregen:
* Ben zal per 1 oktober een zelfde wijziging / prijsverhoging gaan doorvoeren. Tevens zal BEN misschien een andere naam krijgen, ook is verkoop van de hele organisatie nog een optie.
* O2 (Telfort) volgt ook kort daarop als laatste
Wat betreft de NMA: DutchTone vindt niet dat er sprake is van kartelvorming, maar gewoon van een opvolgen van elkaar door de verschillende aanbieders, om op die manier hun marges te vergroten.
Nou ja veel schiet ik er niet mee op, het enige wat kan is dus m'n abonnement opzeggen maar ik weet ook niet waar ik dan heen wil, misschien Imode...
Ben zal overgaan in een Duitse telecomaanbieder. Dit is al zeker.
Ik ga het zo doen (gratis Ben-abonnement):Op donderdag 18 juli 2002 11:34 schreef Zorg het volgende:
[..]
even 1 pagina terug kijken, onderaan, daar heb ik neer gezet hoe het mij verteld is....
1) Ben abo-aanvragen
3) D* nummer word omgezet naar Ben
4) D* opzeggen
5) En het hele jaar (bijna) gratis bellen
Dus zij weten al dat Ben en O2 de prijzen gaan verhogen, maar de rest van de wereld nog niet. Aan wie hebben Ben en O2 dit dan laten weten? Vind het maar een heel eng verhaal. Op deze manier kunnen ze wel blijven verhogen (lijkt wel een beetje het zelfde verhaal als de benzineprijzen)Wat betreft de NMA: DutchTone vindt niet dat er sprake is van kartelvorming, maar gewoon van een opvolgen van elkaar door de verschillende aanbieders, om op die manier hun marges te vergroten.
Ik zou bij stap 4 D* opzeggen en Ben houdenOp donderdag 18 juli 2002 11:54 schreef Wokschotel het volgende:
[..]
Ik ga het zo doen (gratis Ben-abonnement):
1) Ben abo-aanvragen
3) D* nummer word omgezet naar Ben
4) Ben opzeggen
5) En het hele jaar (bijna) gratis bellenomdat ik al een toestel heb.
Op donderdag 18 juli 2002 12:04 schreef Waslijn het volgende:
[..]
Ik zou bij stap 4 D* opzeggen en Ben houden
d* heeft het al openbaar gemaakt. Zou wel een hele stomme actie zijn om zomaar de prijzen te gaan verhogen, terwijl de rest dat niet doet. Zo stom is d* nou ook weer niet.Op donderdag 18 juli 2002 12:03 schreef Waslijn het volgende:
Dus zij weten al dat Ben en O2 de prijzen gaan verhogen, maar de rest van de wereld nog niet. Aan wie hebben Ben en O2 dit dan laten weten? Vind het maar een heel eng verhaal. Op deze manier kunnen ze wel blijven verhogen (lijkt wel een beetje het zelfde verhaal als de benzineprijzen)
Verwijderd
Nu heb ik een aantal weken geleden ook zo een Dutchtone mannetje aan de lijn gehad om mij over te halen om mijn abo om te laten zetten naar een Allin30. Hij begon al gelijk te smijten met eerste 3 maanden gratis en gratis telefoon. Leek allemaal erg aantrekkelijk. Ik heb het uiteindelijk maar niet gedaan, omdat ik 30€ of 19€ best een groot verschil vond en dan had hij nog niet eens over de nieuwe tarieven gesproken. Wat voor mij dus in feite de 180 minuten flink doet afnemen.
Wat ik mij nu alleen afvraag is voor hoelang ik nog mijn oude abonnementsvorm kan blijven gebruiken, want die nieuwe abo's van Dutchtone zie ik dus niet zitten. Naja ik merk het wel. Ik heb er nog geen bericht over gehad en opzeggen moet voor mij geen probleem zijn. Meer dan 1 jaar lid en een nieuw contract heb ik nooit hoeven te ondertekenen. We zien wel. Voorlopig vind ik het best allemaal.
Even los van Dutchtone. Ik begrijp niet dat mensen een nieuw abonnement afsluiten alleen vanwege het feit dat zij een zogezegd gratis telefoon willen ontvangen. Begrijpen zij dan niet dat dit pure lariekoek is!? Neem gewoon een abonnement zonder telefoon en je betaald per maand een heel stuk minder. Met een abonnement incl. (gratis) telefoon ben je gewoon per maand je (gratis) telefoon aan het afbetalen. Het is maar wat je gezellig vindt.
Niet helemaal waar, laatst heeft een vriend van mij een Siemens S45 besteld bij een O2 ondernemers abo. Je betaalde 0 euro voor de telefoon en 5 euro per maand. Komt je dus in totaal op 60euro voor de telefoon. Daarnaast neem je dan bijvoorbeeld een Ben abo van 150min voor 0Euro per maand en je belt een heel jaar lang 150min per maand voor 60euro. Soms loont het wel degelijk om je toestel bij je abo te nemen.Op donderdag 18 juli 2002 14:01 schreef jakki het volgende:
Even los van Dutchtone. Ik begrijp niet dat mensen een nieuw abonnement afsluiten alleen vanwege het feit dat zij een zogezegd gratis telefoon willen ontvangen. Begrijpen zij dan niet dat dit pure lariekoek is!? Neem gewoon een abonnement zonder telefoon en je betaald per maand een heel stuk minder. Met een abonnement incl. (gratis) telefoon ben je gewoon per maand je (gratis) telefoon aan het afbetalen. Het is maar wat je gezellig vindt.
Verwijderd
60€ voor 150 minuten! Is dat niet verschrikkelijk duur? Daar heb je het bewijs zou ik al bijna gaan zeggen.
Hij bedoelt €60 per jaar voor 150min per maandOp donderdag 18 juli 2002 14:28 schreef jakki het volgende:
60€ voor 150 minuten! Is dat niet verschrikkelijk duur? Daar heb je het bewijs zou ik al bijna gaan zeggen.
kan ik je meteen uit je onzekerheid verlossen!Op donderdag 18 juli 2002 14:01 schreef jakki het volgende:
Wat ik mij nu alleen afvraag is voor hoelang ik nog mijn oude abonnementsvorm kan blijven gebruiken, want die nieuwe abo's van Dutchtone zie ik dus niet zitten. Naja ik merk het wel. Ik heb er nog geen bericht over gehad en opzeggen moet voor mij geen probleem zijn. Meer dan 1 jaar lid en een nieuw contract heb ik nooit hoeven te ondertekenen. We zien wel. Voorlopig vind ik het best allemaal.
1 september worden alle oude abonnementsvormen verplicht omgezet naar
Dutchtone Allin €-bundels
Dit geldt voor:
Allin intro (20)
I-mobile (60,180,360)
Allin 1 (30,60,90)
Allin 2 (60,120,180,360)
Allin 3 (60,120,180,360) blijven voorlopig nog bestaan, maar werken al wel met een bundelvorm.
Je wordt dus verplicht omgezet! Maar die drie maanden gratis abonnement die je nu geboden zijn, zullen er strax wel een paar meer kunnen worden. Hangt wel van je belgedrag af
Ik ga lkkr o2'en
Ben er 4 september definitief vanaf. Scheelde toch weer 6 maanden
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
Sorry ik las weer eens te snel.Op donderdag 18 juli 2002 15:05 schreef VHware het volgende:
[..]
Hij bedoelt €60 per jaar voor 150min per maand
150 minuten per maand voor 0€ is wel een fijne aanbieding moet ik zeggen. Daar ga ik eens wat meer informatie over opzoeken.
en koen bedankt voor de opheldering.
Doen ze heus niet zomaar.Op donderdag 18 juli 2002 17:55 schreef MaDLiVe het volgende:
Woei heb vandaag nog mijn abbo kunnen opzeggen. Werd er een beetje para van dat ik altijd binnen 2 weken werd afgesloten als er niet was betaalt.
Zit er nu wel weer 2 jaar aan vast maar dat boeit me eigenlijk niet. Mijn eigen foon (S35) hou ik gewoon als reserve als die S45 kapot mocht gaan.