Dutchtone nieuwe tarieven

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

zonet dutchtone gebeld, volgens die mevrouw ging ik er alleen maar op vooruit omdat ik heel weinig niet-dutchtone mobiele nummers had gebeld (dat kon ze dus zien). Daarom kwam ik ook niet in aanmerking voor een compensatie-regeling. Ik heb nog wel 7 dagen bedenktijd om mijn abo eventueel op te zeggen. :(

edit: via de Kamer van Koophandel (waar ik werk) zijn de directe nummers van Dutchtone winkels op te vragen... daar ga ik dus even naar toe bellen, soms doet dat wonderen omdat je dan de klantenservice omzeilt!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:41

Smarron

The bend

Op donderdag 18 juli 2002 10:19 schreef WilkOnline het volgende:
zonet dutchtone gebeld, volgens die mevrouw ging ik er alleen maar op vooruit omdat ik heel weinig niet-dutchtone mobiele nummers had gebeld (dat kon ze dus zien). Daarom kwam ik ook niet in aanmerking voor een compensatie-regeling. Ik heb nog wel 7 dagen bedenktijd om mijn abo eventueel op te zeggen. :(

edit: via de Kamer van Koophandel (waar ik werk) zijn de directe nummers van Dutchtone winkels op te vragen... daar ga ik dus even naar toe bellen, soms doet dat wonderen omdat je dan de klantenservice omzeilt!
Hoe bedoel je compensatie?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

compensatie -> wat eerder genoemd werd, dus 2 of 3 maanden gratis belbundel ofzo

dat blijkt dus ook via DutchTone Den Haag niet te kunnen. Wel heb ik wat interessante informatie gekregen:
* Ben zal per 1 oktober een zelfde wijziging / prijsverhoging gaan doorvoeren. Tevens zal BEN misschien een andere naam krijgen, ook is verkoop van de hele organisatie nog een optie.
* O2 (Telfort) volgt ook kort daarop als laatste

Wat betreft de NMA: DutchTone vindt niet dat er sprake is van kartelvorming, maar gewoon van een opvolgen van elkaar door de verschillende aanbieders, om op die manier hun marges te vergroten.

Nou ja veel schiet ik er niet mee op, het enige wat kan is dus m'n abonnement opzeggen maar ik weet ook niet waar ik dan heen wil, misschien Imode... :?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:41

Wokschotel

Op 6 wielen

Als ik nou mijn abo opzeg, dan kan ik mijn nummer wel meenemen naar een prepay-kaartje geloof ik? Hoe lang duurt die portering ongeveer?

En is het eerst opzeggen bij D*, dan prepay-kaartje kopen? Wat is de handigste methode?

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:44
Op donderdag 18 juli 2002 10:36 schreef Wokschotel het volgende:
Als ik nou mijn abo opzeg, dan kan ik mijn nummer wel meenemen naar een prepay-kaartje geloof ik? Hoe lang duurt die portering ongeveer?

En is het eerst opzeggen bij D*, dan prepay-kaartje kopen? Wat is de handigste methode?
even 1 pagina terug kijken, onderaan, daar heb ik neer gezet hoe het mij verteld is....

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Smarron

Smarron

The bend

Op donderdag 18 juli 2002 10:36 schreef Wokschotel het volgende:

Als je opzegt, dan wordt je nummer automatisch een prepaid nummer, maar moet je dat wel even aangeven als je wilt opzeggen.
Op donderdag 18 juli 2002 10:34 schreef WilkOnline het volgende:
compensatie -> wat eerder genoemd werd, dus 2 of 3 maanden gratis belbundel ofzo

dat blijkt dus ook via DutchTone Den Haag niet te kunnen. Wel heb ik wat interessante informatie gekregen:
* Ben zal per 1 oktober een zelfde wijziging / prijsverhoging gaan doorvoeren. Tevens zal BEN misschien een andere naam krijgen, ook is verkoop van de hele organisatie nog een optie.
* O2 (Telfort) volgt ook kort daarop als laatste

Wat betreft de NMA: DutchTone vindt niet dat er sprake is van kartelvorming, maar gewoon van een opvolgen van elkaar door de verschillende aanbieders, om op die manier hun marges te vergroten.

Nou ja veel schiet ik er niet mee op, het enige wat kan is dus m'n abonnement opzeggen maar ik weet ook niet waar ik dan heen wil, misschien Imode... :?
Zoals ik al eerder ja, alle providers gaan prijsverhogingen doorvoeren. Tis alleen dat iedereen nu van d* naar andere providers gaan, terwijl ze daar over 2 maanden ook bedrogen uitkomen.

Ben zal overgaan in een Duitse telecomaanbieder. Dit is al zeker.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 18 juli 2002 11:34 schreef Zorg het volgende:

[..]

even 1 pagina terug kijken, onderaan, daar heb ik neer gezet hoe het mij verteld is....
Ik ga het zo doen (gratis Ben-abonnement):

1) Ben abo-aanvragen
2) nummer doorgeven voor overplaatsing
3) D* nummer word omgezet naar Ben
4) D* opzeggen
5) En het hele jaar (bijna) gratis bellen :9~ omdat ik al een toestel heb.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Dus zij weten al dat Ben en O2 de prijzen gaan verhogen, maar de rest van de wereld nog niet. Aan wie hebben Ben en O2 dit dan laten weten? Vind het maar een heel eng verhaal. Op deze manier kunnen ze wel blijven verhogen (lijkt wel een beetje het zelfde verhaal als de benzineprijzen)

• waslijn
Op donderdag 18 juli 2002 11:54 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Ik ga het zo doen (gratis Ben-abonnement):

1) Ben abo-aanvragen
2) nummer doorgeven voor overplaatsing
3) D* nummer word omgezet naar Ben
4) Ben opzeggen
5) En het hele jaar (bijna) gratis bellen :9~ omdat ik al een toestel heb.
Ik zou bij stap 4 D* opzeggen en Ben houden :D

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 18 juli 2002 12:04 schreef Waslijn het volgende:

[..]

Ik zou bij stap 4 D* opzeggen en Ben houden :D
|:( :D Oeps, vautje... Het is ook zo lastig, al die telecomshit :P

• Smarron

Smarron

The bend

Op donderdag 18 juli 2002 12:03 schreef Waslijn het volgende:

Dus zij weten al dat Ben en O2 de prijzen gaan verhogen, maar de rest van de wereld nog niet. Aan wie hebben Ben en O2 dit dan laten weten? Vind het maar een heel eng verhaal. Op deze manier kunnen ze wel blijven verhogen (lijkt wel een beetje het zelfde verhaal als de benzineprijzen)
d* heeft het al openbaar gemaakt. Zou wel een hele stomme actie zijn om zomaar de prijzen te gaan verhogen, terwijl de rest dat niet doet. Zo stom is d* nou ook weer niet. 8-)

Verwijderd

Wat een zooitje ontevreden mensen hier. Ik ben anders nog dik tevreden met m'n Dutchtone abo. Ben nu al denk zo een 3 a 4 jaar lid en betaal nog steeds elke maand 19€ voor m'n Allin 180. Vast of mobiel, maakt allemaal geen drol uit, boven die 180 minuten (zijn er meer vanwege meenemen minuten van vorige maand) kom ik toch nooit uit. Het is dat ik een vaste telefoonlijn nodig heb voor m'n ADSL (alleen MXStream waar ik woon, vanaf juli ook BBNED godzijdank) maar anders had ik deze ook al lang opgezegd.

Nu heb ik een aantal weken geleden ook zo een Dutchtone mannetje aan de lijn gehad om mij over te halen om mijn abo om te laten zetten naar een Allin30. Hij begon al gelijk te smijten met eerste 3 maanden gratis en gratis telefoon. Leek allemaal erg aantrekkelijk. Ik heb het uiteindelijk maar niet gedaan, omdat ik 30€ of 19€ best een groot verschil vond en dan had hij nog niet eens over de nieuwe tarieven gesproken. Wat voor mij dus in feite de 180 minuten flink doet afnemen.
Wat ik mij nu alleen afvraag is voor hoelang ik nog mijn oude abonnementsvorm kan blijven gebruiken, want die nieuwe abo's van Dutchtone zie ik dus niet zitten. Naja ik merk het wel. Ik heb er nog geen bericht over gehad en opzeggen moet voor mij geen probleem zijn. Meer dan 1 jaar lid en een nieuw contract heb ik nooit hoeven te ondertekenen. We zien wel. Voorlopig vind ik het best allemaal.

Even los van Dutchtone. Ik begrijp niet dat mensen een nieuw abonnement afsluiten alleen vanwege het feit dat zij een zogezegd gratis telefoon willen ontvangen. Begrijpen zij dan niet dat dit pure lariekoek is!? Neem gewoon een abonnement zonder telefoon en je betaald per maand een heel stuk minder. Met een abonnement incl. (gratis) telefoon ben je gewoon per maand je (gratis) telefoon aan het afbetalen. Het is maar wat je gezellig vindt. |:(

• waslijn
Op donderdag 18 juli 2002 14:01 schreef jakki het volgende:
Even los van Dutchtone. Ik begrijp niet dat mensen een nieuw abonnement afsluiten alleen vanwege het feit dat zij een zogezegd gratis telefoon willen ontvangen. Begrijpen zij dan niet dat dit pure lariekoek is!? Neem gewoon een abonnement zonder telefoon en je betaald per maand een heel stuk minder. Met een abonnement incl. (gratis) telefoon ben je gewoon per maand je (gratis) telefoon aan het afbetalen. Het is maar wat je gezellig vindt. |:(
Niet helemaal waar, laatst heeft een vriend van mij een Siemens S45 besteld bij een O2 ondernemers abo. Je betaalde 0 euro voor de telefoon en 5 euro per maand. Komt je dus in totaal op 60euro voor de telefoon. Daarnaast neem je dan bijvoorbeeld een Ben abo van 150min voor 0Euro per maand en je belt een heel jaar lang 150min per maand voor 60euro. Soms loont het wel degelijk om je toestel bij je abo te nemen.

Verwijderd

ok, misschien is het wat voordeliger, maar gratis? Voor niks gaat de zon op zal ik maar zeggen. :+

60€ voor 150 minuten! Is dat niet verschrikkelijk duur? Daar heb je het bewijs zou ik al bijna gaan zeggen.

• VHware
  • Laatst online: 10:29
Op donderdag 18 juli 2002 14:28 schreef jakki het volgende:
60€ voor 150 minuten! Is dat niet verschrikkelijk duur? Daar heb je het bewijs zou ik al bijna gaan zeggen.
Hij bedoelt €60 per jaar voor 150min per maand

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 14:01 schreef jakki het volgende:
Wat ik mij nu alleen afvraag is voor hoelang ik nog mijn oude abonnementsvorm kan blijven gebruiken, want die nieuwe abo's van Dutchtone zie ik dus niet zitten. Naja ik merk het wel. Ik heb er nog geen bericht over gehad en opzeggen moet voor mij geen probleem zijn. Meer dan 1 jaar lid en een nieuw contract heb ik nooit hoeven te ondertekenen. We zien wel. Voorlopig vind ik het best allemaal.
kan ik je meteen uit je onzekerheid verlossen!

1 september worden alle oude abonnementsvormen verplicht omgezet naar
Dutchtone Allin €-bundels :+

Dit geldt voor:

Allin intro (20)
I-mobile (60,180,360)
Allin 1 (30,60,90)
Allin 2 (60,120,180,360)

Allin 3 (60,120,180,360) blijven voorlopig nog bestaan, maar werken al wel met een bundelvorm.

Je wordt dus verplicht omgezet! Maar die drie maanden gratis abonnement die je nu geboden zijn, zullen er strax wel een paar meer kunnen worden. Hangt wel van je belgedrag af ;)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37

MaDLiVe

.-Observer-.

Woei heb vandaag nog mijn abbo kunnen opzeggen. Werd er een beetje para van dat ik altijd binnen 2 weken werd afgesloten als er niet was betaalt. Had al diverse malen gevraagd of ze het nu van een andere rekening wouden afhalen. Heb het zelfs diverse keren gemeld. Bovendien vond ik dat de tarieven belachlijk hoog waren geworden en dat terwijl alles goedkoper zou worden. Bovendien is de GPRS dienst er nog steeds niet!

Ik ga lkkr o2'en

Ben er 4 september definitief vanaf. Scheelde toch weer 6 maanden :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 15:05 schreef VHware het volgende:

[..]

Hij bedoelt €60 per jaar voor 150min per maand
Sorry ik las weer eens te snel.
150 minuten per maand voor 0€ is wel een fijne aanbieding moet ik zeggen. Daar ga ik eens wat meer informatie over opzoeken.

en koen bedankt voor de opheldering.

• Smarron

Smarron

The bend

Op donderdag 18 juli 2002 17:55 schreef MaDLiVe het volgende:
Woei heb vandaag nog mijn abbo kunnen opzeggen. Werd er een beetje para van dat ik altijd binnen 2 weken werd afgesloten als er niet was betaalt.
Doen ze heus niet zomaar. :D

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:49

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik werd ook net gebeld door zo'n dutchtone medewerker. Ik wilde best mn abbo verlengen maar dan moest ik wel een nieuwe Siemens S45 hebben. Eerst was het 150 euro maar ik zeggen dat ik het veel goedkoper kon krijgen via internet. Toen was het ineens 90 euro wat al een stuk beter eruitziet. En op het laast na nog wat moeilijk doen kwamer er gratis aansluitkosten bij en 2 maanden gratis bellen.
Zit er nu wel weer 2 jaar aan vast maar dat boeit me eigenlijk niet. Mijn eigen foon (S35) hou ik gewoon als reserve als die S45 kapot mocht gaan.
Pagina: 1 2 Laatste