Lanparty: stelen van apparatuur?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 522 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Ik ga van 6-8 september naar de Netgamez lanparty (800 man!). De bedoeling is dat ik daar ook ga slapen (24 uur gamen hou ik niet vol :)), en dat gebeurt op een aparte slaapzaal. Wie heeft ervaring met het onbeheerd achterlaten van zijn apparatuur?

Met 800 man lijkt me dat er altijd wel een paar mensen tussen zitten die hun handjes niet thuis kunnen houden. Wie heeft er slechte ervaringen met het onbeheerd achterlaten van zijn spullen?

Kijk, bijvoorbeeld een gestolen muis is nog niet zo erg (tenzij 'ie EUR 100 kostte). Maar als je ligt te pitten kan iemand ongestoord je hele PC afbreken en meenemen.

Ik ga met mijn clan (shameless plug: [Q4O], Quake 4 Oldies, http://www.q4o.nl), maar de kans is groot dat we met z'n allen tegelijkertijd op stok gaan. En dan staat alles onbeheerd. We kunnen wel net als Old Shatterhand een wacht uitzetten, maar da's natuurlijk niet zo leuk :).

edit:

* Mochten mensen zich afvragen wat mijn clan nickname is: [Q4O]Dorkman :)
* De lanparty is Netgamez: http://www.netgamez.nl

Macbook Pro

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

met een groep gaan en dan 1 man om de beurt wakker blijven

It seemed like a good idea at the time

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:05
gebeurt vrij zelden eigenlijk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Dan toch maar iets van een afwisselende wacht houden dus niet met zijn allen op stok.

Dit lijkt mij de enige juiste manier. Alvast veel plezier :)

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Op dinsdag 25 juni 2002 11:04 schreef Ramonnekke het volgende:
Dan toch maar iets van een afwisselende wacht houden dus niet met zijn allen op stok.

Dit lijkt mij de enige juiste manier. Alvast veel plezier :)
ja idd, bijv je bent met zes man ofzo dan gewoon de helft wakker blijven en de anderen slapen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Met je PC naar bed gaan :?
Webcam op een verborgen plaats continu laten opnemen :?
220V op je case zetten :?

etc.. :)

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 13:43

PoweRoy

funky!

nog nooit voorgekomen. Er is toch meestal beveiliging bij de ingang en exit. ff melden en ze zullen vast wel opletten hoop ik voor je

[This space is for rent]

Verwijderd

Je kan een speciaal slot op je case zetten, met een casemod maar als je dat niet hebt, ja dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en maar 1 of 2 mensen de wacht laten houden. Ben je met 100 man van je clan daar, dan een stuk of 10 ofzo. Zet dan je PC's bijelkaar, zodat je ze in 1 oogopslag kunt overzien.

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Dit gebeurt dus echt nooit. Ik maak altijd ff netjes kennis met mijn buurmannen en daag ze af en toe uit tot een potje spelen oid. Als ik dan ga ronken is er altijd nog wel iemand die naast me zit die wakker is. Als een persoon dan aan mijn systeem gaat kloten wordt 'ie er altijd op aangesproken. Dat doe ik ook namelijk, als dat ooit es een keer zou gebeuren :)

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 11:08 schreef PoweRoy het volgende:
nog nooit voorgekomen. Er is toch meestal beveiliging bij de ingang en exit. ff melden en ze zullen vast wel opletten hoop ik voor je
Hehehe, LOL. Sja, er komen 800 man, da's te veel om in de gaten te houden. Er zal inderdaad wel beveiliging zijn bij de ingang en uitgang, maar met 800 man zit er altijd wel minstens één rotte appel tussen. Iemand die een joystick van je steelt ofzo. Complete computers stelen verwacht ik niet, maar kleine dingetjes. Misschien een cd-rom (zo ben ik al een keer mijn Half-Life CD kwijtgeraakt, die is gestolen, dat kan niet anders).

Macbook Pro

Verwijderd

Ben zelf naar een lan met 1500 mensen geweest en hoorde maar 1 ding, dat iemand z'n portomonee kwijt was mja dat ken gebeuren, maar computers?... en stuff... nah lijkt me vrijwel onmogelijk *D

Verwijderd

Slapen op en LAN? Speel altijd aan één stuk door. Op het einde niet altijd meer even helder, maar dat boeit niet. Verder nog nooit voorgekomen. Meestal begint de buurman al te klagen als je even op iemands cpu op internet gaat. Gewoon ff vragen of ze op je pc letten, komt alles dik in orde.

• Flake
Op dinsdag 25 juni 2002 11:12 schreef xtentic het volgende:
Ben zelf naar een lan met 1500 mensen geweest en hoorde maar 1 ding, dat iemand z'n portomonee kwijt was mja dat ken gebeuren, maar computers?... en stuff... nah lijkt me vrijwel onmogelijk *D
Ik was een keer naar PZZ geweest en ik had een -ZWAAR ONHANDIGE- broek aan. Gevolg? Op de plee viel -2 keer- dat ding uit mijn kontzak tijdens het drollen. Beide keren keurig aan de crew gemeld, ze hadden 'm terug gebracht voordat ik doorhad dattie weg was :D

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Slapen op en LAN? Speel altijd aan één stuk door.
Hehehe, we zijn oldies hé, 30 jaar en ouder :). Er zitten mensen bij die tegen de 50 aan lopen (en eentje is over de 50 :)).
Op het einde niet altijd meer even helder, maar dat boeit niet.
Iedereen van mijn clan komt met de auto, als je niet helder meer bent is het levensgevaarlijk om met de auto naar huis te rijden. Dus we zullen wel moeten slapen.

Macbook Pro

Verwijderd

/me gaat ook met de auto hoor dussssssss.

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-12 16:10
Op lans wordt zelfden wat gejat. Ik heb het iig weinig mee gemaakt.
Alleen als ik me het goed kan herinneren was op netgamez van vorig jaar de mobiel van een clan maat van me gejat.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je zou gewoon langs al die kasten een stevige draad moeten verbinden - "geweven" door een stevige ring die goed aan de kast vastzit. En op het moment dat iemand die draad doorknipt, er een relais wordt ingeschakeld en er een takkeherrie ontstaat ofzo. Misschien wel leuk met zwaailicht.

Moet je natuurlijk niet demonstreren ...

Oh ja, met draad bedoel ik stevig spul, waar je ook stroom kan opzetten.

==
hoi

Verwijderd

Vorige keer had ik wel een beetje moeite de pc's in me auto te laden. Net of we meer spullen bij ons hadden. :P :P :P

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:51

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Kan je niet overwegen dat iedereen een soort koffertje meeneemt wat-ie kan afsluiten (attaché-koffer ofzo, jullie als ouwe lullen hebben die vast wel :+ ) en waar hij dan zijn kleine, jatbare spulletjes in doet.

Complete pc's worden toch niet gejat maar ik kan me idd voorstellen dat een losliggende draadloze muis of een cd-mapje wel grijpgrage vingertjes aan kunnen trekken. Die dingen kan je prima in zo'n koffer doen en een complete koffer zal ook niet zomaar meegenomen worden.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Bij mij is er ook nog nooit wat gejat.

maar dat waren ook LAN's met max. 4 personen :P

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 11:20 schreef MeisterHim het volgende:
/me gaat ook met de auto hoor dussssssss.
MeisterHim heeft zelf nog geen kinderen, die weet nog niet hoe vermoeiend dat is :). Even goed uitslapen voor de lanparty is er niet bij: gewoon aan één stuk door vanuit het werk naar de eettafel, de vrouw en kinderen aandacht geven (vooral dat laatste kost heel wat energie), inpakken en wegwezen...

De vrouw en kinderen gaan natuurlijk niet mee naar de lanparty.

Macbook Pro

Verwijderd

Tja, maar ik wel hoe vermoeiend m'n broertje kan zijn. Meestal "heb" ik die dag toch vrij dus kan ik eerst ff lekker uitslapen en dan rustig naar de LAN rijden.
OK, voor deze keer vergeef ik het dan maar.

Verwijderd

Mijn ervaring met grote en kleine Lanparty's is altijd ruk, d'r word altijd wel wat gejat. vooral CD's ! t'is nog niet
gebeurd dat m'n complete PC of randapparatuur is gejat. maar ik ben wat cd's kwijt geraakt in het verleden...

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

topic in casemodding ff openen en vrage hoe je het beste een alarmpje op je cassie kan zetten. In een grote zaal gaat een alarm af van 120 db :D :D

[This space is for rent]

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op dinsdag 25 juni 2002 11:30 schreef Lexxie het volgende:
Mijn ervaring met grote en kleine Lanparty's is altijd ruk, d'r word altijd wel wat gejat. vooral CD's ! t'is nog niet
gebeurd dat m'n complete PC of randapparatuur is gejat. maar ik ben wat cd's kwijt geraakt in het verleden...
Bij mij is er nog nooit wat gejat en ik ben bij zo'n 7 a 8 grote (50 personen of meer) lans geweest. De lans georganiseerd door vrienden/bekenden dus niet meegerekend.

offtopic:
Hey Dorkman... speel je nog Quake 2 Rocket Arena? :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

gehad op Drome, speaker setje weg (terwijl er iemand op wacht stond)

Verwijderd

Misschien door de organisatoren omdat speakers verboden waren. Lekkere wachte bovendien, heeft hij/zij ff nieuwe gekocht?

• Da_Jackal
  • Laatst online: 27-10 12:24
(jarig!)
Wat je ook kunt doen is je kleine, jatbare spul in de auto leggen. Wel in 't koffer of uit 't zicht he! Anders is strax je auto gejat. :o

Of in de buurt van je PC slapen. Of iemand van je clan blijft in de buurt van alle PC's slapen.

100% Veilig kan 't toch niet staan. Daarvoor zijn er te veel mensen daar. Doel is de potentiele dief 't zo moeilijk mogelijk te maken.

Een opname maken met een webcam vind ik trouwens ook wel een goed idee. Je hoeft 'm nog niet eens uit 't zicht hebben staan. Blaadje erbij dat ie op is aan 't nemen & ervoor zorgen dat niemand via de achterkant erbij kan en het ding schrikt al genoeg af.

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 24-12 15:14
Je moet ook gek zijn om wat te stelen van Q4O members, dan krijg je gamend Nederland achter je aan!

• Flake
Op dinsdag 25 juni 2002 11:39 schreef Jordy het volgende:
Wat je ook kunt doen is je kleine, jatbare spul in de auto leggen. Wel in 't koffer of uit 't zicht he! Anders is strax je auto gejat. :o
:z sure :D
Bij mij is één iemand een keer vergeten een CD terug te geven... en ik heb wél bij Drome een flightcase met CD's laten staan |:( maar dat was mijn eigen schuld
Op dinsdag 25 juni 2002 11:45 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Je moet ook gek zijn om wat te stelen van Q4O members, dan krijg je gamend Nederland achter je aan!
Vind je het gek? Q4O is één van de meest gerespecteerde clans in Nederland!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een baksteen in de kast monteren wil ook nog wel eens schelen.. Los spul zoals muizen, koptelefoons en dergelijken kan je wel in een koffer meenemen en bij je houden. Ik denk dat een goede security (mensen alleen binnen laten die apperatuur bij zich hebben) het belangrijkste is voor een goede lan-party.

De lanparty's die ik meegemaakt heb (Loempia's!) waren over het algemeen klein en zeer gezellig van opzet! Misschien maar weer eens oppakken na een pauze van 3 jaar..

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 11:39 schreef MeisterHim het volgende:
Misschien door de organisatoren omdat speakers verboden waren. Lekkere wachte bovendien, heeft hij/zij ff nieuwe gekocht?
gechecked, maar het was niet de organisatie.

speakers zijn niet verboden, zolang je mar niemand lastig valt.. althans, dat was toen....

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-12 12:14

Vuvuzela

My spire is forming

Op dinsdag 25 juni 2002 11:47 schreef MeisterHim het volgende:
Het kan natuurlijk ook zo:
http://uranus.boeskool.org/archief/2002.03.09-10-LanG-IV/IMG_0660.JPG
Ja dat is ook een slechte oplossing zie je die mobiel en porto. niet dan ??
die moet je natuurlijk ook niet gwoon op tafel leggen.

I served in a company of heroes.

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

|:( wat een sukkel |:(

[This space is for rent]

• Da_Jackal
  • Laatst online: 27-10 12:24
(jarig!)
Hmm...en gratiz CDR's...
en gratiz drinken...hoewel...ik zie geen bekertjes. Laat dat drinken toch maar.

Ik hoop maar voor 'm dat ie niet droomt over lopen of rennen...Stuiptrekking in beentjes en daar gaat je monitor.

Verwijderd

q4o owned, gewoon overal met stift opschrijven: zooi van q4o, ik sta niet in voor de gevolgen... iedereen blijft van je stuff af :P

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Klinkt allemaal niet zo geruststellend :).

Inderdaad had ik al gedacht aan een casemod zodat ik er een staalkabeltje met een hangslot doorheen kon doen (nou ja, 'mod' is wel een erg groot woord voor een paar gaten :)).

De losse onderdelen gaan in een bak of een koffer en die kan dan weer mee naar de slaapruimte. Gestolen kabels enzo is allemaal niet zo'n probleem, maar wel muizen, CD's, telefoontjes en dergelijke.

[off-topic]
Hey Weerdo! Alles goed? Je staat nog steeds in het bejaardenhuis, je bent dus nog steeds niet definitief weg :).

En ja, Marv, ik speel nog steeds Rocket Arena 2 :). Alleen nu nog maar op jolt.co.uk, voor de rest zijn alle servers zo'n beetje leeg. Maar ik speel nu eigenlijk voornamelijk CS, RTCW en GTA3 (RULEZZZ!).

En inderdaad, stelen van [Q4O] is heiligschennis, al zeg ik het zelf :). Maar ja, het gaat om gelegenheidsdiefstalletjes en de dief gaat niet eerst kijken van wie die muis is die hij meesneaked als hij langsloopt.

Maar goed, we sturen gewoon Dominee op ze af, dan kunnen ze de eerste paar dagen niet meer zitten omdat hij ze aan zijn kruis heeft genageld :) en komen ze in de hel terecht }). Dominee heeft net zijn 3e kind (1 of 2 weken oud nu), dus die komt slaap te kort en is ERG sjachereinig B-).
[/off-topic]

Macbook Pro

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:05
Op LANs wordt echt ZELDEN wat gejat, dus al die maatregelen die jullie aan het bedenken zijn, zijn wel leuk, maar volstrekt onnodig.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

moest hier aan denken toen ik dit topic las..

Stelen is ook een vorm van cheaten:

http://www.kellermensch.de/downloads/sonstiges/cheaterlow.wmv

Verwijderd

ik heb bij een PC winkel weet niet of ik de naam mag noemen... zo`n anti diefstal setje gezien ...

is slotje voor achterop je case met een staal kabel naar monitro toetsenbord geloof ik en die draadloze muis stop je maar in je case ofzo...

• bolleh
  • Laatst online: 24-12 10:25
Op dinsdag 25 juni 2002 11:10 schreef SONiCB00M het volgende:
Dit gebeurt dus echt nooit. Ik maak altijd ff netjes kennis met mijn buurmannen en daag ze af en toe uit tot een potje spelen oid. Als ik dan ga ronken is er altijd nog wel iemand die naast me zit die wakker is. Als een persoon dan aan mijn systeem gaat kloten wordt 'ie er altijd op aangesproken. Dat doe ik ook namelijk, als dat ooit es een keer zou gebeuren :)
strax is er een complot tussen buurmannen aan elke kant en jatten ZIJ jou pc >:) :P :+ ;)

Verwijderd

Bij mij nog nooit iets gebeurt (wel n's een keer iemand zijn UTP kabel per ongeluk meegenomen, maar ja, was tog niet zo'n lange)

Verwijderd

met kleine lqnpartie sheb ik de ervaring dat het nog wel eens gaat om mensen die vergeten cds terug te brengen of dingen leasen en dan vergeten dat dat niet van hun is.

maar op grote lanparties...

heb je geen grote plunjebaal of hutkoffer die je voor je hele clan voor alle losse troep kan gebruiken? sluit je af en sleep je mee naar het slaap vertrek. Pcs natuurlijk met staalkabels aan elkaar binden, en met ene paar slagen om de tafels.

als je stalen binders kunt vinden, kun je je pc behoorlijk beveiligen tegen mensen die ze open willen maken.
blijft over de mogelijkheid dat je hele set tafels met pcs en al weg is. als iemand het presteert je tafels EN je pcs EN je monitoren mee te nemen terwijl die duidelijk aan elkaar gebonden ijn met staal kabels, en ze komen langs de bewaking, klaag je de organisatie aan. dat win je :)

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.ultrasonic.com/pix/safe.jpg

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:44
De GoT-knokploeg staat altijd paraat voor een gevecht tegen de dieven :).

• Cool_Willy
  • Laatst online: 17-11-2012
Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt, en dat wil ik zo houden ook :+
Als je er echt mee zit, dan kun je denk ik beter naar kleinere LAN's toe gaan, dan zie je veel beter wie er allemaal zijn en kun je beter op je eigen spullen letten. Vriendjes maken met de perso(o)n(en) naast je is ook altijd handig :)

• Speedy
  • Laatst online: 24-12 21:18
24 uur maar? Dat blijf je toch makkelijk wakker :)
Maar goed, uit mijn (weinige) LAN ervaringen is er nog nooit wat gestolen. Ja ben een keer een CD-R kwijt vaag kwijt geraakt ofzo, maar goed daar lig je niet wakker van ;)
Op de laatste LAN waar ik was (Drome 9 met 1400 man) zijn we wezen pitten met z'n allen en ook nog wezen stappen. Kortom, die pc's hebben uren daar staan idle-en en alles was nog aanwezig :) (GSM's, digicam en weet ik wat lag er ook nog, wel wat achter m'n monitor weggestopt maar ok)
Mocht je er echt angst in hebben (je loopt natuurlijk een risico) verzeker je spullen of, makkelijker, vraag je collega gamers aan jouw tafel een oogje in het zeil te houden en als jij dat voor hun doet lijkt me geen probleem ontstaan.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

gebeurt eigenlijk nooit :{

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Op dinsdag 25 juni 2002 12:52 schreef Fatal_Error het volgende:
moest hier aan denken toen ik dit topic las..

Stelen is ook een vorm van cheaten:

http://www.kellermensch.de/downloads/sonstiges/cheaterlow.wmv
dats een strak filmpje. moeten zie hier in nederland ook maar invoeren. >:)

[This space is for rent]

Verwijderd

Toch zo fake als de pest.
1337 machine $2000,- my ass. Gewoon zo'n oud brekding wat wel kapot mocht. Die kap vliegt er veel te spontaan af. Gebeurt nooit. En aan het einde staan ze gewoon dom te grinnikken.

Verwijderd

Ik ben een aantal keer bij Takeover geweest, en daar mocht je alleen de eerste en de laatste dag spullen mee naar buiten nemen. (En dan ook nog es niet tijdens voorstellingen of compo's). Als je met een groepje bent kun je beter gewoon afspreken om in 2 ploegen te gaan slapen, waarschijnlijk slaap je toch niet meer dan 4 uur :)

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
waarschijnlijk slaap je toch niet meer dan 4 uur
Hehehehe, jij weet nog niet hoe makkelijk je door dingen heen slaapt als je al een paar kinderen hebt :).

Anyway, ik denk dat ik een koffer meeneem voor de kleine dingen. Die kan ik dan met een kabel en hangslot ergens aan vast maken zodat niemand effe makkelijk die koffer mee kan sneaken (zou je het nog voor ze ingepakt hebben ook :)).

Computer, monitor en toetsenbord zullen wel niet gestolen worden. Als de kleine spullen niet zomaar open en bloot liggen denk ik ook niet dat iemand er mee vandoor gaat. Maar een digitale camera bijvoorbeeld is toch wel snel meegesnaaid, en ik ben wel van plan eentje mee te nemen.

Iedereen komt natuurlijk om te gamen, dus de kans DAT er iets gestolen wordt is maar heel klein. Maar ja, ALS er iets gestolen wordt is gelijk je hele vertrouwen weg. Dan is je weekend verpest, en dat wil ik gewoon voorkomen.

Het geld is ook het probleem niet, ik verdien genoeg (werk ook hard genoeg :)).

Macbook Pro

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 17:49 schreef PoweRoy het volgende:

[..]

dats een strak filmpje. moeten zie hier in nederland ook maar invoeren. >:)
wat gebeurt er eigenlijk op het filmpje, wordt een cheater uit die zaal gegooid of probeerd-ie wat te jatten?

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 12:49 schreef SiQDiZ het volgende:

[..]

wat gebeurt er eigenlijk op het filmpje, wordt een cheater uit die zaal gegooid of probeerd-ie wat te jatten?
djeeez, moet je ff je geluid aan doen ze zeggen "We have a cheater" "what a cheater"!!!! Dan smijten ze hem er uit

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
Hej die hebben wij onze enalaatste LAN nog nagespeeld. Supergoed was dat.
Afgelopen keer hebben, zoals de meeste wel weten, de NICO je casemod in 1 minuut gemaakt :) Ook dat ging weer lekkerlomp!

Trouwens, meestal mag je op grote LAN-party's toch bijvorbeeld tussen 0.00 en 9.00 geen zooi mee naar buiten nemen. Dus gewoon niet opruimen en weggaan. Juist voor dit sorrt problemen.

• Ligone
  • Laatst online: 16-12 19:25

Ligone

Moeha!

De oplossing: Je hang lange nylondraadjes tussen je PC, onderdelen en je tenen! Als er dan iemand tracht weg te lopen met iets voel je het direct :) :P

Denk wel dat de meeste die daar komen wel respect hebben voor een ander zijn materiaal. Ik heb het iig ook nog nooit weten gebeuren :)

• 418O2
  • Laatst online: 11:42
`kben een paar keer naar een 100 mans lan en 1x naar een 600 mans lan geweest en ik heb nog nooit w3at over diefstal oid gehoord. Maar ik weet niet wat de oplossing is, want ik slaap niet meer op lanpartys, daar ben ik overheen... 56 uur non-stop wakker is me record :)

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 26 juni 2002 14:10 schreef Catch22 het volgende:
`kben een paar keer naar een 100 mans lan en 1x naar een 600 mans lan geweest en ik heb nog nooit w3at over diefstal oid gehoord. Maar ik weet niet wat de oplossing is, want ik slaap niet meer op lanpartys, daar ben ik overheen... 56 uur non-stop wakker is me record :)
Oei, ik verbreek je record. Komt ie. Lockdown vorig jaar. Vrijdag ochtend wakker om 7:00 voor me werk. Lan was tot zondag 18:00. Toen nog naar huis enzovoort. Ging om 00:30 pitten. Reken uit je winst :)

65 1/2 uur :)

En de volgende dag weer werken :)

Ben benieuwd of ik het op campzone kan verbreken!!!

[ontopic]
Ik ben denk ik minimaal al 15x op een lan geweest. Waarvan 6 of 7x eentje met 500 man of meer. Drome 9 was de grootste. Ik heb 1x meegemaakt dat er iets weg was. Op een lan met 30 man was er een CD'tje van iemand gejat, verder nog nooit. Dus ik zou me niet alteveel zorgen maken.
[/ontopic]

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:27
ik ben zelf naar 3 grote lans geweest en ik heb nog nooit wat meegemaakt van stelen of wat dan ook

ik ben naar Takeover 2001 (1000 man), Campzone (geen id, lol, ik zat iig in de maintent) en Drome (1500 man) geweest

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-12 08:28
Losse dingetjes zoals (evt) muis en cd's enzo gewoon in ergens instoppen. Tas of koffertje ofzo...

PC zullen ze idd niet meenemen.

Verwijderd

slapen tijdens een computerfeestje?
dat is het zelfde als computeren tijdens een slaapfeestje!!!

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 20:43 schreef BasjeBanaantje het volgende:
slapen tijdens een computerfeestje?
dat is het zelfde als computeren tijdens een slaapfeestje!!!
die moet ik onthouden, geniaal! :)

• pica
  • Laatst online: 23-12 16:17
ROFL... zie je echt zon gozer in zwart, en zo'n doek voor zijn ogen met een schroevendraaier langs alle PC's, om ze 1 voor 1 open te schroeven, en vervolgens alles in zijn juten zak te doen :P .

Lijkt me niet he :P .

Steam

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12 13:32

harlekein

Creator Owner

Er schijnt nogal eens wat software gejat te worden. >:)

• Bramster
  • Laatst online: 13:27
Op woensdag 26 juni 2002 20:50 schreef Device het volgende:
Er schijnt nogal eens wat software gejat te worden. >:)
whehe, erg dubbelzinnig....

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 11:02 schreef RetepV het volgende:
* Mochten mensen zich afvragen wat mijn clan nickname is: [Q4O]Dorkman :)
hoi dorkie, oh ik moet natuurlijk wel m'n reputatie waarmaken:

Afbeeldingslocatie: http://aap.dyndns.org/angrypope/SA-macros/Don't%20forget%20kids%20-%20The%20faster%20you%20download%20the%20bigger%20your%20penis%20is.gif

<font color=blue>Wil je zo vriendelijk zijn geen offtopic/onnuttige plaatjes / reactie in topics te plaatsen.

Dank U :)</font>

Verwijderd

hoe groter de lan party des te groter de kans is dat ze stelen

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 21:52 schreef Gerben het volgende:
hoe groter de lan party des te groter de kans is dat ze stelen
En daar moet ik je tegenspreken . Op M² , waar 1500 man komt , is er zelfs niemand ongevraagd aan m'n comp gekomen . Op Powerzone , waar 220man was , hebben ze lekker m'n Midtown Madness ontvreemd . Op grote LANS is er ALTIJD wel iemand bij je aan de tafel die wakker is, ik heb op M² vaak een uur ofzo niet aan m'n PC geweest , en niemand is eraan gekomen .

• ravenger
  • Laatst online: 10:09
nog nooit meegemaakt dat iemand wat gejat heeft qua apparatuur op een lan waar ik ben geweest. CDtjes misschien omdat diegene em perongeluk in zijn tas heeft gestoken maar verder echt nix.

Verwijderd

Wvvvvvvvwat?!
Ga jij met Q40 ?
Leven die ook nog dan?
Over dat stelen, ik heb er nog nooit iets van gemerkt, ook niet op Drome9 (waar 1400 man waren). Je moet gewoon zorgen dat er altijd iemand in de buurt is die je kent.

Gaan Kropotkin, Mens, Pepka en De Dominee ook?

Grtz Slang aka Snake :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

case intrusion van je bak instellen met een luid alarm :) die alarm dingen zijn niet zo duur bij de conrad, en als je een mobiel oid hebt pleur je em in je kast voordat je gaat pitten *D

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Haha q4o :D
Was echt altijd lache op ra2.gamepoint.net
Zeer binnenkort maar weer eens ra2 spelen!
Maaruh, volgens mij valt het heel erg mee hoor met dat gejat op lans, als je maar niet al te duur/mooi spul klaar legt om gejat te worden.

Verwijderd

van die alarm kaartjes doen het heel goed idd, maar ik heb nog een optie bedacht.

koop guru laptops (je hebt dells met radeons er in, die doen het behoorlijk geil met quake UT CS en THPS3, en ut2003 doet t er ook goed op ;) )
neem een kussensloop mee. duw je laptop erin als je gaat pitten. pit met je hoofd op je laptop.

voila. unstealable. goed te combineren met de grote kutkoffer of mobiele kluis als je een zachter hoofdbedje wilt.
plan b: neem kinderen mee en bind die met hun polsjes aan de diverse jatbare onderdelen. als ze je pc jatten belt er vast wel één naar huis waar ze zitten ;)

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 13:16 schreef Ligone het volgende:
De oplossing: Je hang lange nylondraadjes tussen je PC, onderdelen en je tenen! Als er dan iemand tracht weg te lopen met iets voel je het direct :) :P
Bwahahahahahahahahahaha! En dan sleuren ze in het voorbijlopen je monitor mee en snijden die draadjes je tenen af :o.

Dan nog beter aan de trekker van een geweer die af gaat als iemand aan de touwtjes trekt }).

Macbook Pro

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Hmm, ik heb ook nooit jatwerk meegemaakt hoor, laat ik dat even vooropstellen (of inmiddels eigenlijk achterafstellen :)).

En uit de reacties hier blijkt wel dat ik niet de enige ben, dus de kans lijkt me inderdaad erg klein.

Daarbij is het niet zo heel erg. Ik woon in Huizen, da's een half uurtje rijden. Als mijn muis ofzo gestolen wordt haal ik thuis wel een nieuwe.

[off-topic]
Hi Snake! Ik speel zo'n beetje nog 1 a 2 keer in de week RA2 op jolt.co.uk, maar echt veel doe ik het niet meer. RA3 ongeveer even vaak. Maar het is toch CS en RTCW wat ik tegenwoordig speel. Binnenkort Doom II natuurlijk :).

Heb nogal wat shit meegemaakt afgelopen jaar, waardoor het gamen er wat bij ingeschoten is: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=16989. Die architect is de vader van mijn zwager (en vriend).

Voorlopig gaan de volgend [Q4O] mensen naar Netgamez:

* [Q4O]Dorkman
* [Q4O]Liek
* [Q4O]Gizmo
* [Q4O]Shaka_Zulu
* [Q4O]Mercenary

En [Q4O]Kropotkin komt misschien, als hij zichzelf vrij kan plannen. [Q4O]Dominee heeft net 2 weken zijn 3e koter (een meisje), dus het kan zijn dat hij zo gaar is dat hij niet gaat :).
[/off-topic]

Macbook Pro

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Die ouwelullen van Q4O vertrouwt de jeugd weer niet! >:)

Beste methode om diefstal te voorkomen is een laptop gebruiken en die altijd bij je houden of met je hoofd op je toetsenbord en met de rest van je karkas op je PC en monitor slapen. :o

Of je bindt een pitbull aan je PC vast als je wegloopt van je PC! :+

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:21
Op dinsdag 25 juni 2002 14:01 schreef DutchCommando het volgende:
De GoT-knokploeg staat altijd paraat voor een gevecht tegen de dieven :).
yep! we infiltreren wel effe een paar mannen van de GoT.I die houden alles in de gaten. als het nodig is valt de GoT.EAF aan en als het echt helemaal misgaat dan staat daar de GoT.KP voor de deur :P

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

ben een paar keer naar Takeover geweest, en 't enige wat ik hoorde dat er gejat was, was een paar honderd meter UTP kabel (van de organisatie wel te verstaan). Die 2 gasten zijn mooi overgeleverd aan de politie toen men er achter kwam.

Maar zoals al eerder gezegd is, hardware wordt niet snel gejat (afgezien van kleine dingen als mobieltje/digicam), dus doe die in een afgesloten koffer.

• Booth
  • Laatst online: 22-12 11:04

Booth

¯¯¯¯¯¯

Op woensdag 26 juni 2002 12:55 schreef Stoel het volgende:

[..]

djeeez, moet je ff je geluid aan doen ze zeggen "We have a cheater" "what a cheater"!!!! Dan smijten ze hem er uit
Ja maar wat heeft dit met jatten te maken?

Maargoed, zou gewoon de kleine dingen erges opsluiten ja of vriendjes maken met je buren :D

Verwijderd

gewoon op je toetsenbordje slapen :?

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-12 21:11
Krijg je bij het binnen komen op die LAN geen eigen nummer of zo met armbandje en sticker voor je PC en monitor ?
Lijkt me heel simpele manier. Als de LAN organisatoren dan bij binnenkomst die dingen afgeven en checken bij het weggaan met apparatuur dan moet het toch makkelijk op te lossen zijn.

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Op zaterdag 29 juni 2002 10:48 schreef Frijns.Net het volgende:
Krijg je bij het binnen komen op die LAN geen eigen nummer of zo met armbandje en sticker voor je PC en monitor ?
Lijkt me heel simpele manier. Als de LAN organisatoren dan bij binnenkomst die dingen afgeven en checken bij het weggaan met apparatuur dan moet het toch makkelijk op te lossen zijn.
goed idee :) worden alleen veel stickers

[This space is for rent]

Verwijderd

4 laser beams kopen??

en dan zo op formatie zetten
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
|_________________.
.            _
| Pc instalatie   |
|            |
|            |
|            |
|            |
_            |
.----------------|.

. is pointer | en --- zijn Reflectoren
en en de overigen (daar tussen in zijn BEAMS) :)
Lijkt over dreven maar dan weet je 100% zeker dat ze er net inlopen :P
gewoon een claxon er aan vast zetten, verbreken ze zo'n beam dan is he *BUUUUUMMMMMMP*
:P

• LauPro
  • Laatst online: 24-12 12:35

LauPro

Prof Mierenneuke®

Mensen, jullie vergeten de organisatoren ;). Ik ben er ook een geweest en het werkt echt hor, alleen het idee dat je rondloopt (in zo'n t-shirt e.d.) schrikt al af. Bij ons was er iig 24/7 crew op die rondliepen op met terrein (gewoon elkaar afwisselen).

Trouwens was de lan waar ik dan deel van de crew uitmaakte ook beveiligd met allemaal cams e.d..

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• 4Real
  • Laatst online: 14-09-2024
bij lan party's kom je toch wel aan de praat met mensen in de buurt (zelfde rij tafels) en dan zeg je het toch aan hun, zelf blijf ik meestal hele lan party wakker, 3 dagen lannen dan school verder slapen :P

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

Rival24

I'll Be Back

Tja, daar moet je van tevoren rekening mee houden natuurlijk. Wat de meest gebruikte oplossing is:

Spaar 2 liter mannenpap op (kan enkele weken duren), en smeer/gooi het over je kast als je weg gaat :).

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

denk niet dat de topicstarter dit nog zal lezen ;)

It seemed like a good idea at the time

• LauPro
  • Laatst online: 24-12 12:35

LauPro

Prof Mierenneuke®

Stacium schreef op 22 oktober 2002 @ 14:15:
:o oei, ben ik dit topic via de search tegengekomen denk ik 8)7

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Stacium schreef op 22 oktober 2002 @ 14:15:
Zijn PC is namelijk gestolen op de laatste LAN Party waar hij was! :+

• GTA3
  • Niet online
Epitome schreef op 22 oktober 2002 @ 15:10:
[...]

Zijn PC is namelijk gestolen op de laatste LAN Party waar hij was! :+
echt waar? damn, dat lijkt me echt erg, je verwacht het, je wordt gerust gesteld en dan word het toch gestolen :\

• Qylos
  • Laatst online: 20-12 09:03
Gewoon al je stuff met naamplaatje voorzien en tegen de wachters laten zien hoe je eruit ziet :P :9 ;) :) :D :7

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Verwijderd

ef_gamer schreef op 22 oktober 2002 @ 15:34:
Gewoon al je stuff met naamplaatje voorzien en tegen de wachters laten zien hoe je eruit ziet :P :9 ;) :) :D :7
of een foto

"Deze apparatuur is deze rotkop -> [foto]
en niemand anders mag ermee weg"

:P

• Jeff[NL]
  • Laatst online: 31-12-2023
Als het echt professioneel moet zou je allemaal bureau's met kasten moet hebben eronder waar je kast instaat en je beeldscherm staat ook in een zeg maar kast op je bureau.
Kan gewoon van houd en dat is uitklapbaar zodat je een soorrt muurcontructie achter alle beeldschermen krijg en als je hem inklapt zit je beelscherm er mooi in en kan je er een slot aan hangen ofzo.

Je sys kast staat onder het bureau in een afsluitbare kast waar je als je gaat maffen je cd's / keyb / en muis in kan droppen.

Maarja beetje uitgebreid en duur maar wel veilig.

Wat je ook kan doen is een hele grote systeemkast kopen en daar een deur in maken aan de zijkant waar geen compuparts zitten dan maak je daar een mooi ladensysteempje voor je cd's en aan de andere kant van je systeemkast maak je van dat ijzer van je kast een rek waar je je keyb en muis in kunt hangen en dan ander ijzer eroverheen klapt en dan slotje erop.

Er zijn zat manieren !

Diagnose Specialist Ford

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:34
Op de lans waar ik ben geweest heb ik nog nooit wat gehoort van diefstal. Een vriend van me had zelfs een reepje geheugen van 512 mb op de tafel laten liggen, zijn we allemaal tegelijk gaan slapen, reepje lag er nog toen we terug kwamen...

Maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen en toch 1 of 2 mensen van jullie clan de wacht laten houden...

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

/offtopic
hey q40 daar heb ik nog veel mee gerocket-arena-twee-d :P

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• omewillem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Ook cd-key's moet je op letten! Voorje het weet kun je niet meer online gamen!

• Jaguar645
  • Laatst online: 24-12 12:05
THE_LJURK! schreef op 22 oktober 2002 @ 18:40:
Ook cd-key's moet je op letten! Voorje het weet kun je niet meer online gamen!
dat wil ik best wel geloven :) ik zorg er bij grote lans ook voor dat ik gewoon cd's in 1 mappie heb zitten en cd keys op een apart blaadje in me portomonai.

is eens tuk veiliger :)

btw cd hoesjes (originele dan) zijn vaak ook doelwit :( ben er al een aantal kwijt geraakt op die manier

• Termi
  • Laatst online: 12:58
Als ik naar een lanparty ga :), zal ik denk ik, of torx gebruiken als schroevjes. Dan zitten de meeste te kijken, van euuh, me schroevendraaier past niet :7. Dat is toch weer leuk :P.

Maar ik denk als iemand 5 min bij een pc kast zit waar ie niet thuis hoort :).

Verwijderd

Veel LAN's gehad.. nooit shit gehad.

Alleen dat mensen kutstoned waren, in slaap vielen op hun toetsenbord, en dat die door het kwijlen kapot ging.
Pagina: 1 2 Laatste